רכבת סינית ראשונה עם מכולות הגיעה ללונדון

מצב
הנושא נעול.
שימו לב, עושה רושם שהקטר הוא לא חשמלי.

רכבת סינית ראשונה עם מכולות הגיעה ללונדון
http://www.npr.org/sections/thetwo-...st-freight-train-to-the-u-k-rolls-into-london
שימו לב, עושה רושם שהקטר הוא לא חשמלי.
באופן טבעי חשבתי שאסור להכנס למנהרה Eurotunnel עם קטר דיזל אלא למקרים קיצוניים של צורך בחילוץ רכבת חשמלית.
מסקנה(?): אפשר יהיה להפעיל את חיפה-כרמיאל עם דיזל בנתיים(מנהרה יחסית קצרה).
 

Bus Nerd

Active member
בכל מקרה דיברו על הפעלה של חיפה-כרמיאל עם דיזל בהתחלה

שימו לב, עושה רושם שהקטר הוא לא חשמלי.
באופן טבעי חשבתי שאסור להכנס למנהרה Eurotunnel עם קטר דיזל אלא למקרים קיצוניים של צורך בחילוץ רכבת חשמלית.
מסקנה(?): אפשר יהיה להפעיל את חיפה-כרמיאל עם דיזל בנתיים(מנהרה יחסית קצרה).
בכל מקרה דיברו על הפעלה של חיפה-כרמיאל עם דיזל בהתחלה
ולכן הוסיפו מפוחים נוספים למנהרה כדי לאפשר את זה בצורה בטוחה.

שים לב שהקטר הוא של דוייטשה באן, אני לא חושב שהם באו עם הקטר הזה כל הדרך מסין. לדעתי החליפו קטרים בדרך - יש מצב שבEurotunnel נסעו עם חשמל, ואז בבריטניה החליפו לקטר של DB כי מסוף המטענים נמצא בשלוחה שעדיין לא חושמלה.

הכתבה מוכיחה שאני צודק עם הציטוט:
"Differing rail gauges in countries along the route mean a single locomotive and set of wagons cannot travel the whole route."
 
נכון, אתה צודק, גם אני שמתי לב שהקטר הוא של ה DB

בכל מקרה דיברו על הפעלה של חיפה-כרמיאל עם דיזל בהתחלה
ולכן הוסיפו מפוחים נוספים למנהרה כדי לאפשר את זה בצורה בטוחה.

שים לב שהקטר הוא של דוייטשה באן, אני לא חושב שהם באו עם הקטר הזה כל הדרך מסין. לדעתי החליפו קטרים בדרך - יש מצב שבEurotunnel נסעו עם חשמל, ואז בבריטניה החליפו לקטר של DB כי מסוף המטענים נמצא בשלוחה שעדיין לא חושמלה.

הכתבה מוכיחה שאני צודק עם הציטוט:
"Differing rail gauges in countries along the route mean a single locomotive and set of wagons cannot travel the whole route."
נכון, אתה צודק, גם אני שמתי לב שהקטר הוא של ה DB
כמו-כן קראתי שבדרך החליפו מספר פעמים קטרים וגם קרונות.
אותי הפתיעה העובדה שקטר דיזל גרר את הקרונות במנהרה, חשבתי שזה אסור, למעט לחילוץ.
גרירה מגרמניה לאנגליה דרך בלגיה וצרפת באמצעות קטר דיזל הוא כמובן נח כי הראשונה מחושמלת ב 3קילוווט זרם ישר והשניה(בצפונה) ב 25 קילווולט זרם חילופי, כאשר גרמניה מחושמלת ב 15קילווולט בתדר 15⅔הרץ.
 

Bus Nerd

Active member
אתה בטוח שהדיזל גרר את הרכבת במנהרה?

נכון, אתה צודק, גם אני שמתי לב שהקטר הוא של ה DB
כמו-כן קראתי שבדרך החליפו מספר פעמים קטרים וגם קרונות.
אותי הפתיעה העובדה שקטר דיזל גרר את הקרונות במנהרה, חשבתי שזה אסור, למעט לחילוץ.
גרירה מגרמניה לאנגליה דרך בלגיה וצרפת באמצעות קטר דיזל הוא כמובן נח כי הראשונה מחושמלת ב 3קילוווט זרם ישר והשניה(בצפונה) ב 25 קילווולט זרם חילופי, כאשר גרמניה מחושמלת ב 15קילווולט בתדר 15⅔הרץ.
אתה בטוח שהדיזל גרר את הרכבת במנהרה?
 

Ccyclist

Well-known member
החישמול בקו למנהרה הינו עילי 25kv.

נכון, אתה צודק, גם אני שמתי לב שהקטר הוא של ה DB
כמו-כן קראתי שבדרך החליפו מספר פעמים קטרים וגם קרונות.
אותי הפתיעה העובדה שקטר דיזל גרר את הקרונות במנהרה, חשבתי שזה אסור, למעט לחילוץ.
גרירה מגרמניה לאנגליה דרך בלגיה וצרפת באמצעות קטר דיזל הוא כמובן נח כי הראשונה מחושמלת ב 3קילוווט זרם ישר והשניה(בצפונה) ב 25 קילווולט זרם חילופי, כאשר גרמניה מחושמלת ב 15קילווולט בתדר 15⅔הרץ.
החישמול בקו למנהרה הינו עילי 25kv.
 

luckydude

Active member
כמובן שהקטר לא בא מסין.

בכל מקרה דיברו על הפעלה של חיפה-כרמיאל עם דיזל בהתחלה
ולכן הוסיפו מפוחים נוספים למנהרה כדי לאפשר את זה בצורה בטוחה.

שים לב שהקטר הוא של דוייטשה באן, אני לא חושב שהם באו עם הקטר הזה כל הדרך מסין. לדעתי החליפו קטרים בדרך - יש מצב שבEurotunnel נסעו עם חשמל, ואז בבריטניה החליפו לקטר של DB כי מסוף המטענים נמצא בשלוחה שעדיין לא חושמלה.

הכתבה מוכיחה שאני צודק עם הציטוט:
"Differing rail gauges in countries along the route mean a single locomotive and set of wagons cannot travel the whole route."
כמובן שהקטר לא בא מסין.
רוחב המסילות במדינות ברה״מ לשעבר שונה מזה שבסין ובאירופה. כנראה שקרונות המשא הם בעלי יכולת לרוחב מסילה משתנה וקיים ציוד כזה בעולם פה ושם אבל קטרים בעלי רוחב משתנה זה דבר נדיר ביותר.
 

david80

Member
יש תמונה שבו רואים שהקטר מקבל הזנה חשמלית בכניסה למנהרה.

שימו לב, עושה רושם שהקטר הוא לא חשמלי.
באופן טבעי חשבתי שאסור להכנס למנהרה Eurotunnel עם קטר דיזל אלא למקרים קיצוניים של צורך בחילוץ רכבת חשמלית.
מסקנה(?): אפשר יהיה להפעיל את חיפה-כרמיאל עם דיזל בנתיים(מנהרה יחסית קצרה).
יש תמונה שבו רואים שהקטר מקבל הזנה חשמלית בכניסה למנהרה.
לי עושה רושם שהקטר מונע הן בעזרת חשמל והן בעזרת דיזל כאשר הקטר נוסע במסילה בלתי מחושמלת, ואני לא חושב שהקטר שונה בהרבה מקטרי דיזל רגילים אשר בפועל נעים בעזרת תמסורת חשמלית.
 
פשוט לא ראיתי פנטוגרף על גג הקטר בתמונה שבכתבה

יש תמונה שבו רואים שהקטר מקבל הזנה חשמלית בכניסה למנהרה.
לי עושה רושם שהקטר מונע הן בעזרת חשמל והן בעזרת דיזל כאשר הקטר נוסע במסילה בלתי מחושמלת, ואני לא חושב שהקטר שונה בהרבה מקטרי דיזל רגילים אשר בפועל נעים בעזרת תמסורת חשמלית.
פשוט לא ראיתי פנטוגרף על גג הקטר בתמונה שבכתבה
מכאן שלא מדובר בקטר חשמלי.
אולי עברו את המנהרה עם קטר חשמלי וביציאתו החליפו אותו לקטר דיזל כדי להגיע לאזור לא מחושמל בלונדון, זה אפשרי, אבל אז מדוע קטר דיזל של חברת הרכבות הגרמנית(DB) ולא קטר של חברת הרכבות הבריטית(BR)?
 

Bus Nerd

Active member
כי חטיבת המטען של DB מעבירה מטען בכל אירופה, גם בבריטניה

פשוט לא ראיתי פנטוגרף על גג הקטר בתמונה שבכתבה
מכאן שלא מדובר בקטר חשמלי.
אולי עברו את המנהרה עם קטר חשמלי וביציאתו החליפו אותו לקטר דיזל כדי להגיע לאזור לא מחושמל בלונדון, זה אפשרי, אבל אז מדוע קטר דיזל של חברת הרכבות הגרמנית(DB) ולא קטר של חברת הרכבות הבריטית(BR)?
כי חטיבת המטען של DB מעבירה מטען בכל אירופה, גם בבריטניה
אין "חברת הרכבות הבריטית", הפריטו אותם מזמן. DB Schenker, חטיבת המטען של דוייטשה באן, היא אחת מחברות ההובלה הרכבתית הגדולה ביותר באירופה (וגם בבריטניה).
&nbsp
לכן הגיוני שקטר של DB הוא זה שיסיע את הרכבת ליעד הסופי.
 

Ccyclist

Well-known member
צודק אבל הציוד הנייד של DB UK ממוספר במספרי BR Class

כי חטיבת המטען של DB מעבירה מטען בכל אירופה, גם בבריטניה
אין "חברת הרכבות הבריטית", הפריטו אותם מזמן. DB Schenker, חטיבת המטען של דוייטשה באן, היא אחת מחברות ההובלה הרכבתית הגדולה ביותר באירופה (וגם בבריטניה).
&nbsp
לכן הגיוני שקטר של DB הוא זה שיסיע את הרכבת ליעד הסופי.
צודק אבל הציוד הנייד של DB UK ממוספר במספרי BR Class
חלקים רבים של BR שרדו אל תוך הרשת המופרטת, לא רק כירטוס הנייר האחיד וחברת המסילות האחידה (ריילטראק המופרטת שפשטה רגל והפכה לנטוורק רייל המולאמת) אלא גם שיטת מיספור הדגמים. BR הופרטה לחברות ההפעלה הפרטיות ב1994 אבל בחיפוש על ציוד נייד שנוצר מאז ועד היום ( ציוד חדש משנות ה 2000 למשל ) לכל דגם יש מספר BR Class גם אם מדובר בסוג רכבת שלא היה קיים בימי בריטיש רייל.
&nbsp
החטיבה הבריטית של DB Schenker היא חברה עצמאית הרשומה בבריטניה אז אם הקטר האחרון הוחלף בצרפת למשל הוא יכול להיות קטר של חברה בריטית שלה חברת אם גרמנית.
&nbsp
מה שאכן יהיה גרמני אם יצא לפועל (להבנתי היו נסיעות מבחן אך עדיין אין שירות פעיל) הוא אם רכבות ICE גרמניות יגיעו לסט' פנקרס כדי לחבר את לונדון לפרנקפורט.
 
ל david80: אני חוזר בי(אתה מתכוון לתמונה המצורפת?)

יש תמונה שבו רואים שהקטר מקבל הזנה חשמלית בכניסה למנהרה.
לי עושה רושם שהקטר מונע הן בעזרת חשמל והן בעזרת דיזל כאשר הקטר נוסע במסילה בלתי מחושמלת, ואני לא חושב שהקטר שונה בהרבה מקטרי דיזל רגילים אשר בפועל נעים בעזרת תמסורת חשמלית.
ל david80: אני חוזר בי(אתה מתכוון לתמונה המצורפת?)
בתמונה שמלווה את הכתבה לא רואים פנטוגרפים כי הם מורדים, אבל בתמונה שצולמה לפני הכניסה למנהרה אכן רואים שמדובר בקטר חשמלי.
טעיתי בהודעתי מהבוקר!
לא נכנסו ולא יכנסו ל Eurotunnel עם קטר פולט עשן, אלא לחלוץ בלבד.

 

david80

Member
בדיוק


ל david80: אני חוזר בי(אתה מתכוון לתמונה המצורפת?)
בתמונה שמלווה את הכתבה לא רואים פנטוגרפים כי הם מורדים, אבל בתמונה שצולמה לפני הכניסה למנהרה אכן רואים שמדובר בקטר חשמלי.
טעיתי בהודעתי מהבוקר!
לא נכנסו ולא יכנסו ל Eurotunnel עם קטר פולט עשן, אלא לחלוץ בלבד.
בדיוק
 

נתנאל531

Well-known member
כתבו בעבר מבינים ברשת הרוסית

שימו לב, עושה רושם שהקטר הוא לא חשמלי.
באופן טבעי חשבתי שאסור להכנס למנהרה Eurotunnel עם קטר דיזל אלא למקרים קיצוניים של צורך בחילוץ רכבת חשמלית.
מסקנה(?): אפשר יהיה להפעיל את חיפה-כרמיאל עם דיזל בנתיים(מנהרה יחסית קצרה).
כתבו בעבר מבינים ברשת הרוסית
שבנסיעות במרחקים גדולים מחליפים קטר כמה פעמים, מאחר והקטרים קשורים למרחב גיאוגרפי, לדוגמא במסלול הטרנס-סיבירי.
 

נחלאותי

New member
זה קטר חשמלי לחלוטין, דגם Class 92

רכבת סינית ראשונה עם מכולות הגיעה ללונדון
http://www.npr.org/sections/thetwo-...st-freight-train-to-the-u-k-rolls-into-london
זה קטר חשמלי לחלוטין, דגם Class 92
כשהפנטוגרף שלו מורד זה בגלל שהוא יכול לפעול גם בקוים שמחושמלים בפס שלישי (ויש הרבה כאלה באיזור התעלה באנגליה), ולא רק בחשמול עילי.

[URL]https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_92[/URL]
 
נחלאותי, אתה ממש צודק

זה קטר חשמלי לחלוטין, דגם Class 92
כשהפנטוגרף שלו מורד זה בגלל שהוא יכול לפעול גם בקוים שמחושמלים בפס שלישי (ויש הרבה כאלה באיזור התעלה באנגליה), ולא רק בחשמול עילי.

[URL]https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_92[/URL]
נחלאותי, אתה ממש צודק
נוסף לכך הקטרים מטיפוס 92 הם היחידים לעת עתה המאושרים לגרור רכבות משא ב Eurotunnel.
לדעתי בתמונות שפורסמו לא רואים את הפס השלישי המוזן ב 750 וולט כי הקטר מסתיר אותו.
מעניין גם לציין שהקטע האחרון של הרכבת ״הסינית״ התחיל ב Duisburg/גרמניה, שם המכולות הועברו לקרונות משא מיוחדים המאושרים(״נמוכים״) לעבור את המנהרה ונגררו עד Calais/צרפת עם קטר גרמני ארב- מתחי כדי לצאת מגרמניה, לעבור את בלגיה ואת צרפת, עד טרמינל המכולות בכניסה למנהרה.
קטר(דוחף) נוסף היה כנראה גם בקצה האחורי של הרכבת מטעמי בטיחות(איסור כניסה למנהרה עם קטר בודד).
 

Ccyclist

Well-known member
זו שיטת החישמול בדרום אנגליה, לא "קווים כאלו".

זה קטר חשמלי לחלוטין, דגם Class 92
כשהפנטוגרף שלו מורד זה בגלל שהוא יכול לפעול גם בקוים שמחושמלים בפס שלישי (ויש הרבה כאלה באיזור התעלה באנגליה), ולא רק בחשמול עילי.

[URL]https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_92[/URL]
זו שיטת החישמול בדרום אנגליה, לא "קווים כאלו".
החישמול מתחנות הרכבת העילית לונדון ברידג' ונספחותיה על ויאדוקט הגדה הדרומית, , בלאקפריירז, ווטרלו, ו-ויקטוריה הוא של פס שלישי. הסיבה ההיסטורית לכך היא שבעבר, בתקופת ארבעת החברות הגדולות שקדמו להלאמה קווי הנוסעים הפרבריים בדרום לונדון והלאה מתחנות אלו חושמלו בחישמול פס שלישי ואחרי ההלאמה השלימו חישמול דומה בקווים ארוכים יותר שמקורם בתחנות אלו כחלק מהאזור הדרומי בבריטיש רייל. בגלל הגאוגרפיה של בריטניה מדובר בנסיעות של שעה עד שעתיים במהירות של עד 160 קמ"ש מתחנות הטרמינל ולכן לא היה צורך לפתח חישמול עילי כפי שנעשה בקווים הראשיים לסקוטלנד הנוסעים ב 200-225 קמ"ש ונספחיהם באזור המידלנדס של בריטיש רייל שחופף לחברות שפעלו מהטרמינלים שמצפון לנהר. יש שני אזורים נוספים - האזור המערבי מפאדינגטון שלא חושמל עדיין ונמצא כיום בתהליכי פרישת חישמול עילי וכן אזור סקוטלנד שאינו מחושמל.
&nbsp
משום שהקו המהיר בין תחנת סנט פנקרס למנהרה נועד לשירות מהיר - 300 קמ"ש עד ללונדון רבתי ו 230 קמ"ש במנהרות מתחת לעיר - החישמול בו עילי ובשיטה זהה לזה שבצפון צרפת ורשת ה TGV. מבחינה זו הקו ייחודי באזור ההפעלה שלו בדרום אנגליה. רכבות המשא לא נוסעות במהירויות אלו אלא ב175 קמ"ש (110 מייל לשעה) בלבד ועליהן לפנות את המסילה הראשית למסילות צד כדי לתת לרכבות המהירות לעבור מבלי להאט.
&nbsp
בתקופה שבה הקו פעל לווטרלו הרכבות השתמשו ברשת האיטית של ה160 קמ"ש בפס שלישי מרגע שחצו את המנהרה ומתקניה בפוקסטון והנסיעה היתה ארוכה יותר.
&nbsp
יש רכבות משא ואף קווי נוסעים (טמזלינק למשל) שחוצים בין שני סוגי החישמולת לפי סוג הקטע ויש להן מתקנים לשני סוגי החשמל אך זה אינו פתרון למערכת קטנה כמו ר"י אלא פשרה לנסיעה בין שתי רשתות חשמליות גדולות. כיום מדברים על הסבת קווים מסויימים כמו הקו לסאותהמפטון לחיווט עילי כדי לאפשר מהירויות נסיעה גבוהות יותר וציוד נייד זול יותר לרכבות המשא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה