אם ניתן להגדיר מקומות נחיתה בטוחים זו אופציה.
קניתי לאחרונה רחפן עם מצלמת HD והיציבות של כלי הטיס הזה מדהימה. החיישנים והGPS מאפשרים להציב אותו בגובע שנקבע ומיקום קבוע ולסובב את המצלמה ביציבות שהיא כמו יציבות של הצבת מצלמה על עמוד. היכולת הזו מרשימה מאד בגבהים נמוכים של 50-150 מטר הנמצאים הרחק מתחת למרחב האווירי המשמש למטוסים (למעט בקרבת שדות תעופה) כי ידוע שתנאי הטיסה נוחים יותר ככל שעולים גבוה יותר ושמטוסים מעדיפים גבהים של 20,000-30,000 רגל ( 6.6 עד 10 ק"מ) לטיסה.
 
כלי הטייס הזה התאפשר בעשור האחרון הודות לחיישנים שונים שמקורם בסמארטפונים ושימוש במעבדים. בשלב זה קנה המידה שלו הוא של צעצוע אך בשלב מסויים יהיה אפשר להגדיל אותו לכלי טיס המסוגל לשאת נוסעים.
 
לגבי אוטונומיה - אפילו בכלי הטיס שלי ניתן להגדיר נקודות ביניים מדוייקות על מסלול אוטמטי, אך אין לו רדאר או מצלמות למניעת התנגשות בעצמים אחרים כמו שישנן ברכבים אוטונומיים אך אני מניח שאין בעיה להתקין זאת בגירסה משוכללת יותר.
 
הבעיה היא בקיבולת. השיטה הכי ריאלית לדעתי היא הקצאת מקומות להמראה אנכית, חלוקת השמיים ל4 או 8 "תדרים / כיוונים" (למשל: המראה ל100 מטר מעל פני הקרקע, ורצועות חד כיווניות של 50 מטר מעל לפני הקרקע, עד 150 לכיוון צפון, עד 200 מערב, 250 דרום, 300 מזרח, 350 צפון מערב, 400 דרום מערב, 450 דרום מזרח, 500 צפון מזרח, ברוב הארץ אפשר להגדיר את זה מעל 1,000 מטר במקום בהתייחסות לפני קרקע משתנים) כשמערכת מרכזית מגדירה "עמודים" על פי דרישה לעלייה וירידה ביניהם והרחפנים בכל כיוון מנווטים מסביב ל"עמוד" שנוצר מולם כמו שרכב ימשיך סביב כיכר בכביש. לשדות תעופה יהיו "עמודים" קבועים שחצייתם תצריך מעבר בין גבהי הכיוונים השונים. אינני יודע מה הקיבולת שניתן להשיג ממערכת כזו ומה הגודל המקסימלי לרחפן נוסעים (נוסע בודד, רכב משפחתי, מיניבוס, אוטובוס או אפילו כלי בעל קיבולת של 500 נוסעים). אם מניחים מהירויות נמוכות של מסוקים או מטוסי מדחף אפשר לדבר על 160 קמ"ש פלוס עד 300 קמ"ש אז זו יכולה להיות תוספת יעילה למערך התחבורה והמרכיב האוטונומי יוציא מהמשוואה צורך במשכורת טייס, אך עדיין יתכן שזה יהיה אמצעי תחבורה לעשירים בלבד בגלל עלויות דלק (יש חברה סינית שעובדת על כלי חשמלי כזה בארה"ב ושמה ehang ) או בגלל קיבולת קטנה מדי בשמיים שתחייב מחירי סלוטים גבוהים. יש לציין שכיום טיסה מלונדון לפריס משתמשת בפי 10 דלק לנוסע מאשר הרכבת (בעירה בתחנות הכוח עבור החישמולת) ולכן זה אינו פתרון סביבתי במיוחד.
 
טכנית במהירות הנמוכה יותר יהיה אפשר להתגורר בגולן, מצפה רמון או בערבה מעין יהב צפונה ולהגיע למנחת במגדלי עזריאלי תוך שעה.