תולדות כפילות מספור קווי האוטובוס במדינת ישראל

מצב
הנושא נעול.

אוהד1110

New member
בראשל"צ נוסעים 10 של אגד ו-10 של דן זה לצד זה

תולדות כפילות מספור קווי האוטובוס במדינת ישראל
בשרשור זה אביא לפניכם/ן,את תולדות הכפילות במספרי קווי האוטובוס במדינת ישראל,ואת ההתפחות ההיסטורית של תולדות
אותם קוים שהביאה בסופו של דבר למצב בו יש שני קווי אוטובוס
שמסלולם שונה לחלוטין,ושניהם עוברים באותו רחוב/אתר או בסמיכות לאותם/רחובות ולהמרות זאת לאותם שני קוים יש אותו
מספר קו(לרוב כל אחד מאותם שני קווי אוטובוס שייך למפעיל שונה)
שני קווי אוטובוס בעלי מסלול שונה אך שניהם בעלי אותו מספור

קו ושייכים לאותו מפעיל.
א.שני קווי 12 של מטרופולין בצומת רעננה.
בצומת רעננה יש שני קווי 12 בעלי מסלול שונה אחד מהשני ששניהם מופעלים ע"י חברת מטרופולין.
ההיסטוריה מתחילה עוד בשנות ה70,אולי קודם לכן,באותה תקופה
נפתח קו 12 אשר מסלולו היה מתחנה מרכזית הרצליה אל אזור
הרצליה פיתוח ומלון השרון,מאוחר יותר נוספו לקו זה חלופות רבות,כולל החלופה מכפר סבא(זו שעוברת דרך:צומת רעננה )
ובאותם ימים,הייתה כפילות עם קו אחר שהופעל אז בידי אגד
קו 12 מכפר סבא לבקעה אל גרביה,ששונה אחר כך מספרו ל92
ומאוחר יותר בוטל,לפני מספר שנים עם העברת קווי אגד הפנימיים
של אזור השרוטן למטרופולין,הועבר קו זה למטרופולין,כעבור כמה שנים נפתח קו 12 מצומת רעננה להוד השרון,ובכך נוצרה הכפילות
הנוכחית של שני קווי 12 בעלי מסלול שונה ששניהם עוברים במסוף
צומת רעננה ושניהם מופעלים בידי אותו מפעיל.

ב.שני קווי 89 באזור תחנה מרכזית פ"ת,אחד מתחנה מרכזית פ"ת
לקיבוץ נחשונים והשני מבני ברק דרך פ"ת לעמנואל.
ההיסטוריה של הקו לנחשונים החלה בתחילת שנות החמישים אם
פתיחת קו זה שיצא תחילה מגן המייסדים בפ"ת(ב1957 עברה
תחנת המוצא לתחנה מרכזית פ"ת) לקיבוץ נחשונים,ב1.1.1989
בוטל קו 62 שפעל עד מתל אביב ופתח תקוה,ובמקומו נפתח קו 82
ממסוף כרמלית למסוף בית רבקה בפ"ת,ואילו קו 61 זרוע בני ברק
קיבל את המספר 62 ,וקו לנחשונים שעד אז נקרא 82,שונה ל77ג
בשנות התשעים קיבל את המספר 93 שהיה עד אז פנוי במספור קווי
דן ובעיר פ"ת,עם מעבר הקו לחברת קוים ב1.4.06 שונה המספר
ל89,שכבר אז קו 89 שהיה מבני ברק לעמנואל והיה אז מופעל ע"י
דן נסע דרך:רחוב אורלוב ממול לתחנה מרכזית פ"ת.
היסטוריית הקו של עמנואל-מתחילה בשנת 1983 עם הקמת עמנואל,בשנה זו החלה חברת להפעיל את קו זה מהחל לפעול מהתחנה הישנה בת"א אל עמנואל תחת המספר 81 כביכול
כחלופת קו 81 שהחל לפעול בשנת 1980 לכן מתחנה ישנה בת"א אל אלון מורה,הקו לעמנואל יצא כמו הקו לאלון מורה מתחנה ישנה בת"א ונסע גם הוא דרך:דרך בגין(אז דרך פ"ת),ז'בוטינסקי בר"ג
מכון מור,שם הקו לעמנואל,נכנס לתוך בני ברק(בניגוד לקו לאלון
מורה שנסע בב"ב עד ציר ז'בוטינסקי בלבד)ומרחוב השומר המשיך
לצומת גהה,ומשם כמו הקו לאלון מורה,המשיך דרך:פתח תקוה,כביש 40,כביש רמתיים,כפר סבא,כביש 55 ובתוך השומרון
התפצלו שני הקוים ביו"ש למסלולים שונים,במהלך שנות ה80
הקון לעמנואל שונה מספרו ל89 שהיה עד אז מספר פנוי בדן
ובאותו עשור הפך להיות קו בני ברק-עמנואל,ב19.10.09 עבר
לחברת אפיקים,מאוחר יותר בשנת 2016,קו 89 מפ"ת לנחשונים
עבר גם הוא לחברת אפיקים ובכך מלבד שהייתה כבר זה מספר שנים כפילות במספור הקוים,נוצר מצב שבאותו אזור יש שני קוים ללא קשר אחד לשני שלשניהם אותו מספר קו ושניהם שייכים
לאותו מפעיל.
בראשל"צ נוסעים 10 של אגד ו-10 של דן זה לצד זה
יש להזכיר את קווי 7 של דן, אחד לאוניברסיטה והשני שמגיע לעתידים, והמרחק אינו רב בין שני המקומות
 

DanBus43Maalit72

Active member
לא חסר מספרים פנויים באיזורים אלו.

בראשל"צ נוסעים 10 של אגד ו-10 של דן זה לצד זה
יש להזכיר את קווי 7 של דן, אחד לאוניברסיטה והשני שמגיע לעתידים, והמרחק אינו רב בין שני המקומות
לא חסר מספרים פנויים באיזורים אלו.
את מספרו של קו 7ב ניתן לשנות ל 27 אבל את מספרו של קו 17ב זה יהיה די בעייתי לשנות מאחר יש מספרים דומים תפוסים והמספר 28 שמור לקו במכרז שרון-חולון-מרחבי אז ניתן מספר את קו 17ב כ 29 או 118 כנגזרת של קו 18ב.
&nbsp
את מספרו של קו 10 של דן ניתן לשנות ל 46. או לשנות לחלוטין את מספריהם של קווים 10/11 של אגד למספרים חדשים מקידומות שלא מנוצלות בראשל"צ לקווים פנימיים כגון מספרים חד ספרתיים, 2X ו 3X ולשמור על הקשר בין שני הקווים במספרים כך שאחד מהם הוא המהיר יותר והשני עושה יותר סיבובים ולשמור על מספור דומה למשל 1/11, 15/25, 15/16.
 

אוהד1110

New member
את 10 בראשל"צ אפשר פשוט לשנות ל- 1, לא קיים בראשל"צ

לא חסר מספרים פנויים באיזורים אלו.
את מספרו של קו 7ב ניתן לשנות ל 27 אבל את מספרו של קו 17ב זה יהיה די בעייתי לשנות מאחר יש מספרים דומים תפוסים והמספר 28 שמור לקו במכרז שרון-חולון-מרחבי אז ניתן מספר את קו 17ב כ 29 או 118 כנגזרת של קו 18ב.
&nbsp
את מספרו של קו 10 של דן ניתן לשנות ל 46. או לשנות לחלוטין את מספריהם של קווים 10/11 של אגד למספרים חדשים מקידומות שלא מנוצלות בראשל"צ לקווים פנימיים כגון מספרים חד ספרתיים, 2X ו 3X ולשמור על הקשר בין שני הקווים במספרים כך שאחד מהם הוא המהיר יותר והשני עושה יותר סיבובים ולשמור על מספור דומה למשל 1/11, 15/25, 15/16.
את 10 בראשל"צ אפשר פשוט לשנות ל- 1, לא קיים בראשל"צ
 

DanBus43Maalit72

Active member
הבעייה במספר שהשימוש בו רב והמספר עלול להיחסם בעוד כמה שנים

את 10 בראשל"צ אפשר פשוט לשנות ל- 1, לא קיים בראשל"צ
הבעייה במספר שהשימוש בו רב והמספר עלול להיחסם בעוד כמה שנים
אם יתווספו עוד קווים עם מספר זה.
 
אמנם יש כבר מעל שבעים קווי 1

הבעייה במספר שהשימוש בו רב והמספר עלול להיחסם בעוד כמה שנים
אם יתווספו עוד קווים עם מספר זה.
אמנם יש כבר מעל שבעים קווי 1
אבל לא יקרה שום נזק אם המספר הזה "ייחסם". אין מצוקת מספרים. יכולים להיות 89 קווים על כל מספר . ואז אם תצא הוראה לא לפתוח יותר קווי 1 במערכת אז לא יקרה אסון.

(למה 89? כי לכל קו יש מק"ט משלו שמתחיל במספר סידורי. המספר הסידורי לא מתחיל מ-0 אלא מ-10 (אנשי הטכנולוגיות לא אוהבים אפס בהתחלה) ומטפס עד ל-99,

אז 89 כפול 999 זה מעל 88,000. אנחנו מסודרים.
 

DanBus43Maalit72

Active member
זה ידוע לי שיש לכל קו מק"ט בן חמש ספרות כאשר

אמנם יש כבר מעל שבעים קווי 1
אבל לא יקרה שום נזק אם המספר הזה "ייחסם". אין מצוקת מספרים. יכולים להיות 89 קווים על כל מספר . ואז אם תצא הוראה לא לפתוח יותר קווי 1 במערכת אז לא יקרה אסון.

(למה 89? כי לכל קו יש מק"ט משלו שמתחיל במספר סידורי. המספר הסידורי לא מתחיל מ-0 אלא מ-10 (אנשי הטכנולוגיות לא אוהבים אפס בהתחלה) ומטפס עד ל-99,

אז 89 כפול 999 זה מעל 88,000. אנחנו מסודרים.
זה ידוע לי שיש לכל קו מק"ט בן חמש ספרות כאשר
3 הספרות האחרונות הוא מספר הקו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה