רשימת המטלות של משרד התחבורה

מצב
הנושא נעול.

נייף

New member


רשימת המטלות של משרד התחבורה
מוגבל לתחום התחבורה הציבורית כמובן.
ברוכב לאוטובוסים

ואם יש משהו ששכחתי, אתם מוזמנים להוסיף

 
עברתי בקריית מנחם ועובדים על העתקת תשתיות שיפוצים והכנה

הארכת הרק"ל האדום לנווה יעקב וקריית יובל
עברתי בקריית מנחם ועובדים על העתקת תשתיות שיפוצים והכנה
לרצועת רקלת במרץ. כ50 פועלים בערך עבדו עם מספר כלים כבדים, כל שבוע שונה שם.
כיף לראות.
 
לפני שמדברים על הארכת המטרונית, קודם שיסיימו אותה.

רשימת המטלות של משרד התחבורה
מוגבל לתחום התחבורה הציבורית כמובן.
ברוכב לאוטובוסים

ואם יש משהו ששכחתי, אתם מוזמנים להוסיף
לפני שמדברים על הארכת המטרונית, קודם שיסיימו אותה.
קו 2 בכלל לא גמור, אפילו לא קרוב לזה. היה אמור להסתיים כבר ב 2013 (אגב השלט על זה עוד עומד). גם בכלל לא קרובים לסיום לגבי כל המנגנון של העדפה ברמזורים.
 
תודה לשניכם. מתקן

לפני שמדברים על הארכת המטרונית, קודם שיסיימו אותה.
קו 2 בכלל לא גמור, אפילו לא קרוב לזה. היה אמור להסתיים כבר ב 2013 (אגב השלט על זה עוד עומד). גם בכלל לא קרובים לסיום לגבי כל המנגנון של העדפה ברמזורים.
תודה לשניכם. מתקן
 

Bus Nerd

Active member
לא קרובים לסיום לגבי המנגנון של ההעדפה ברמזורים? מעניין

לפני שמדברים על הארכת המטרונית, קודם שיסיימו אותה.
קו 2 בכלל לא גמור, אפילו לא קרוב לזה. היה אמור להסתיים כבר ב 2013 (אגב השלט על זה עוד עומד). גם בכלל לא קרובים לסיום לגבי כל המנגנון של העדפה ברמזורים.
לא קרובים לסיום לגבי המנגנון של ההעדפה ברמזורים? מעניין
כי דו"ח הניסוי של נתיבי איילון בת"א מראה שהעדפה ברמזורים עובדת ואפילו בלי להפריע לתנועה הפרטית יותר מדי. אז למה מחכים?
 

Bus Nerd

Active member
הקישור לפרויקטים שעדיין לא אושרו שבור

רשימת המטלות של משרד התחבורה
מוגבל לתחום התחבורה הציבורית כמובן.
ברוכב לאוטובוסים

ואם יש משהו ששכחתי, אתם מוזמנים להוסיף
הקישור לפרויקטים שעדיין לא אושרו שבור
ואגב, האם ראית את מפת הקווים של שנת 2040 שפורסמה בפורום לא מזמן?
 
הערה נוספת

רשימת המטלות של משרד התחבורה
מוגבל לתחום התחבורה הציבורית כמובן.
ברוכב לאוטובוסים

ואם יש משהו ששכחתי, אתם מוזמנים להוסיף
הערה נוספת
משרד התחבורה הרי מתערב בהצטיידות החברות באוטובוסים..
הרבה חברות עשו ניסויים עם אוטובוסים חשמליים או היברידים אבל בשום מקום אין מידע על תוצאות הניסויים האלה. במטרונית למשל יש כמה מטרוניות היברידיות.. בכלל לא ברור האם הן מוצלחות מבחינה מכנית ועד כמה משרד התחבורה דוחף להחלפת ציי האוטובוסים באוטובוסים שאינם בעלי מנועי דיזל.
 
כלי רכב לא מזהמים

הערה נוספת
משרד התחבורה הרי מתערב בהצטיידות החברות באוטובוסים..
הרבה חברות עשו ניסויים עם אוטובוסים חשמליים או היברידים אבל בשום מקום אין מידע על תוצאות הניסויים האלה. במטרונית למשל יש כמה מטרוניות היברידיות.. בכלל לא ברור האם הן מוצלחות מבחינה מכנית ועד כמה משרד התחבורה דוחף להחלפת ציי האוטובוסים באוטובוסים שאינם בעלי מנועי דיזל.
כלי רכב לא מזהמים
א. תודה על כל ההערות, גם תיקנתי את הלינק השבור.

ב. לגבי כלי רכב לא מזהמים.
מדינת ישראל (ולכן גם משרד התחבורה והמפעילות) מחויבים לרמה הגבוהה ביותר של רכבי סולר - יורו 6. לא ניתן להכניס לארץ אוטובוס חדש (וגם לא משומש מארץ אחרת) שהוא פחות מיורו 6.
במקביל מוחמרות הדרישות להצערת צי הרכב, כך שאוטובוסים ישנים יותר נגרטים מהר יותר.
למיטב ידיעתי לא יהיה "יורו 7" - הגענו לשלב שבו בכדי לשפר את הזיהום ממנועי הסולר בקצת, צריך להשקיע המון, והאיחוד האירופי הבין שאין בזה הגיון. אני גם לא יודע על כוונה ללכת באופן תקינתי על אמצעים אחרים (כלומר לחייב לעזוב את הסולר בכל מדינות האיחוד).

לכן משרד התחבורה לא ממהר בתהליך הזה, הוא כבר עשה את המקסימום אליו המדינה מחויבת הווא לא רואה את זה מתפקידו להטיל על עצמו עוד מטלות שהמדינה לא מטילה עליו.

אבל, גורמים אחרים במדינה (המשרד להגנת הסביבה, הרשות לתחליפי דלק של משרד האנרגיה, כל עסקני הגז למינהם), כן מעוניינים בכך, ולכן משרד התחבורה משתף פעולה עם יוזמות ופיילוטים שונים.
ישנה גם ההוראה של המשרד להגנת הסביבה והרשות לתחליפי דלק לפיה עד 2020 3% מהצי של כל אחד מבעלי הציים הגדולים במדינה של רכבים כבדים (מעל 100 רכבים שזה כמעט כל חברות התח"צ) צריך להיות באנרגיה תחליפית.

אני מניח שיש כאן המון מאבקי כוח בין משרד התחבורה למשרד להגנת הסביבה ואינטרסים שונים. אבל המשרד נערך לכך גם בפיילוטים ובהסדרות (לדוגמה אושר בישראל אוטבוס גז כאשר מיכלי הגז על גגו מחולקים לשישה תאים להגברת הבטיחות בעת פיגוע). וגם במכרז ביתר אשר כולל 20% מהצי (של אשכול ביתר עילית) ברכבים באנרגיה חלופית (גז או חשמל).
ככל שוק חדש יש עם זה עוד בעיות, צריך לבנות תשית הולכה ותחנות גז, כל נושא צנרת הגז הפנים ארצית מתקדם בעצלתיים, וגם אם בוחרים בחשמל צריך תשתיות טעינה מהירה בקצוות וכו'. ייקח זמן עד שזה יהפוך לסטנטרט, אבל המשרד להגנת הסביבה בהחלט דוחף בכיוון הזה את משרד התחבורה.

אפשר לראות את זה גם בתוכנית "חיפה נקיה מזיהום מתחבורה" שמקמת עיריית חיפה עם המשרד להגנת הסביבה (וכן יש בזה אירוניה שזה הזיהום שמפריע לראש העיר...). לפי זה הם מנסים לחייב את אגד להפעיל אך ורק כלים מסוג יורו 4 ומעלה בעיר כבר השנה (זה יקרה בכל מקרה תוך כמה שנים).
 

Bus Nerd

Active member
די בטוח שרוב זיהום התחבורה בחיפה הוא מרכבים פרטיים

כלי רכב לא מזהמים
א. תודה על כל ההערות, גם תיקנתי את הלינק השבור.

ב. לגבי כלי רכב לא מזהמים.
מדינת ישראל (ולכן גם משרד התחבורה והמפעילות) מחויבים לרמה הגבוהה ביותר של רכבי סולר - יורו 6. לא ניתן להכניס לארץ אוטובוס חדש (וגם לא משומש מארץ אחרת) שהוא פחות מיורו 6.
במקביל מוחמרות הדרישות להצערת צי הרכב, כך שאוטובוסים ישנים יותר נגרטים מהר יותר.
למיטב ידיעתי לא יהיה "יורו 7" - הגענו לשלב שבו בכדי לשפר את הזיהום ממנועי הסולר בקצת, צריך להשקיע המון, והאיחוד האירופי הבין שאין בזה הגיון. אני גם לא יודע על כוונה ללכת באופן תקינתי על אמצעים אחרים (כלומר לחייב לעזוב את הסולר בכל מדינות האיחוד).

לכן משרד התחבורה לא ממהר בתהליך הזה, הוא כבר עשה את המקסימום אליו המדינה מחויבת הווא לא רואה את זה מתפקידו להטיל על עצמו עוד מטלות שהמדינה לא מטילה עליו.

אבל, גורמים אחרים במדינה (המשרד להגנת הסביבה, הרשות לתחליפי דלק של משרד האנרגיה, כל עסקני הגז למינהם), כן מעוניינים בכך, ולכן משרד התחבורה משתף פעולה עם יוזמות ופיילוטים שונים.
ישנה גם ההוראה של המשרד להגנת הסביבה והרשות לתחליפי דלק לפיה עד 2020 3% מהצי של כל אחד מבעלי הציים הגדולים במדינה של רכבים כבדים (מעל 100 רכבים שזה כמעט כל חברות התח"צ) צריך להיות באנרגיה תחליפית.

אני מניח שיש כאן המון מאבקי כוח בין משרד התחבורה למשרד להגנת הסביבה ואינטרסים שונים. אבל המשרד נערך לכך גם בפיילוטים ובהסדרות (לדוגמה אושר בישראל אוטבוס גז כאשר מיכלי הגז על גגו מחולקים לשישה תאים להגברת הבטיחות בעת פיגוע). וגם במכרז ביתר אשר כולל 20% מהצי (של אשכול ביתר עילית) ברכבים באנרגיה חלופית (גז או חשמל).
ככל שוק חדש יש עם זה עוד בעיות, צריך לבנות תשית הולכה ותחנות גז, כל נושא צנרת הגז הפנים ארצית מתקדם בעצלתיים, וגם אם בוחרים בחשמל צריך תשתיות טעינה מהירה בקצוות וכו'. ייקח זמן עד שזה יהפוך לסטנטרט, אבל המשרד להגנת הסביבה בהחלט דוחף בכיוון הזה את משרד התחבורה.

אפשר לראות את זה גם בתוכנית "חיפה נקיה מזיהום מתחבורה" שמקמת עיריית חיפה עם המשרד להגנת הסביבה (וכן יש בזה אירוניה שזה הזיהום שמפריע לראש העיר...). לפי זה הם מנסים לחייב את אגד להפעיל אך ורק כלים מסוג יורו 4 ומעלה בעיר כבר השנה (זה יקרה בכל מקרה תוך כמה שנים).
די בטוח שרוב זיהום התחבורה בחיפה הוא מרכבים פרטיים
האם חיפה מתכוונת להכריז על חלקים מהעיר כlow emission zones ולהתיר כניסה רק לרכבים היברידיים, חשמליים, או מונעים בגז? עד אז, התוכנית "חיפה נקיה מזיהום תחבורה" לא משמעותית בכלל.
 
הנה התוכנית על כל פרטיה:

די בטוח שרוב זיהום התחבורה בחיפה הוא מרכבים פרטיים
האם חיפה מתכוונת להכריז על חלקים מהעיר כlow emission zones ולהתיר כניסה רק לרכבים היברידיים, חשמליים, או מונעים בגז? עד אז, התוכנית "חיפה נקיה מזיהום תחבורה" לא משמעותית בכלל.
הנה התוכנית על כל פרטיה:
[URL]https://drive.google.com/file/d/0B2SQqtgB7PaNa2w0SkhTZ2wxQ28/view[/URL]
 

aryeri

Member
שאלה לגבי תוכנית הקו הירוק בירושלים

רשימת המטלות של משרד התחבורה
מוגבל לתחום התחבורה הציבורית כמובן.
ברוכב לאוטובוסים

ואם יש משהו ששכחתי, אתם מוזמנים להוסיף
שאלה לגבי תוכנית הקו הירוק בירושלים
ראיתי במפות שפורסמו, כי הקו הירוק ייסע דרומה מצומת פת, ובאזור מסילת הרכבת הישנה יתפצל למסילה מצפון לארנה ולטדי, עד מערבית לקניון מלחה.
המסילה הראשית ממשיכה לגילה.
לא הבנתי איך השירות יעבוד - האם תהיינה שתי שלוחות של הקו הירוק - אחת למלחה ואחת לגילה, או שהרכבות תיכנסנה למלחה ותצאנה שוב על אותה שלוחה לכיוון גילה?
 
רכבת לאילת ו/או קרית שמונה?

רשימת המטלות של משרד התחבורה
מוגבל לתחום התחבורה הציבורית כמובן.
ברוכב לאוטובוסים

ואם יש משהו ששכחתי, אתם מוזמנים להוסיף
רכבת לאילת ו/או קרית שמונה?
אני הייתי שמח לדעת גם איפה זה עומד.
מניח שמה שמופיע כרגע בוויקיפדיה לגבי תחנת נמל אילת זה אופטימי מדי ("עתידה להפתח ב-2017"
).
 

david80

Member
אין לוחות זמנים לביצוע פרויקטים אלה

רכבת לאילת ו/או קרית שמונה?
אני הייתי שמח לדעת גם איפה זה עומד.
מניח שמה שמופיע כרגע בוויקיפדיה לגבי תחנת נמל אילת זה אופטימי מדי ("עתידה להפתח ב-2017"
).
אין לוחות זמנים לביצוע פרויקטים אלה
תוואי הרכבת לאילת נקבע סופית והתוואי לקרית שמונה עדיין נמצא תחת דיון. מקווים שיצאו לפועל בעשור בקרוב.
 
בנושא מסופים שכחת את הבאים...

רשימת המטלות של משרד התחבורה
מוגבל לתחום התחבורה הציבורית כמובן.
ברוכב לאוטובוסים

ואם יש משהו ששכחתי, אתם מוזמנים להוסיף
בנושא מסופים שכחת את הבאים...
אומנם הם לא בארץ אבל שיהיה...
בשער בנימין מתקדמת בניית המסוף
באזור תעסוקה מיתרים מתקדמת בניית המסוף
&nbsp
בנושא אחר מקדם המשרד בחינת השירות במסגרת הסכמי גג עם הרשויות...
&nbsp
אגב אוטובוסים מונעים בגז בביתר עילית...האם זה חלוט ? להבנתי הזוכה עדיין בוחן אם גז או חשמל או היברידי
 
תודה, מוסיף

בנושא מסופים שכחת את הבאים...
אומנם הם לא בארץ אבל שיהיה...
בשער בנימין מתקדמת בניית המסוף
באזור תעסוקה מיתרים מתקדמת בניית המסוף
&nbsp
בנושא אחר מקדם המשרד בחינת השירות במסגרת הסכמי גג עם הרשויות...
&nbsp
אגב אוטובוסים מונעים בגז בביתר עילית...האם זה חלוט ? להבנתי הזוכה עדיין בוחן אם גז או חשמל או היברידי
תודה, מוסיף
הזוכה הציע גז בהצעתו. אני לא יודע מה המנגנונים לגבי שינוי ההחלטה בזמן היישום והאם זה אפשרי. (ייתכן שכן).
 

FiReBall

New member
לא בטוח שזה פרויקט של המשרד

רשימת המטלות של משרד התחבורה
מוגבל לתחום התחבורה הציבורית כמובן.
ברוכב לאוטובוסים

ואם יש משהו ששכחתי, אתם מוזמנים להוסיף
לא בטוח שזה פרויקט של המשרד
אבל היום פורסמה (עוד) כתבה על הרכבת העילית המהירה בין תחנת רכבת הרצליה לאיזור התעשיה. נאמר שם שעד חודש ספטמבר יהיה מודל מלא של קילומטר. בתקציב העירייה מופיע למיטב הבנתי 500 אלף ש"ח לתכנון.
&nbsp
http://www.israelhayom.co.il/article/444967
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה