מישהו יודע איפה עומד הנושא של הרכבת הקלה לנצרת עלית?

מצב
הנושא נעול.
מישהו יודע איפה עומד הנושא של הרכבת הקלה לנצרת עלית?

מישהו יודע איפה עומד הנושא של הרכבת הקלה לנצרת עלית?
אגב, מאוד עניין אותי להבין את המסלול שתכננו לקו הזה.. הרי היום כל התנועה של התח"צ לנצרת עלית בכלל לא עוברת דרך קריית אתא והכפרים באיזור אלא דרך מגדל העמק וכביש יגור.
 

yarivon36

New member
לא מדוייק

מישהו יודע איפה עומד הנושא של הרכבת הקלה לנצרת עלית?
אגב, מאוד עניין אותי להבין את המסלול שתכננו לקו הזה.. הרי היום כל התנועה של התח"צ לנצרת עלית בכלל לא עוברת דרך קריית אתא והכפרים באיזור אלא דרך מגדל העמק וכביש יגור.
לא מדוייק
נכון שרוב האוטובוסים אכן נוסעים בציר 75 אבל במקביל יש את קו 342 של נזרין שנוסע על ציר 79 דרך קרית אתא והקריון.
 
ניסיתי להסביר את זה בסיבות טופוגרפיות, אבל קשה להצדיק את זה.

מישהו יודע איפה עומד הנושא של הרכבת הקלה לנצרת עלית?
אגב, מאוד עניין אותי להבין את המסלול שתכננו לקו הזה.. הרי היום כל התנועה של התח"צ לנצרת עלית בכלל לא עוברת דרך קריית אתא והכפרים באיזור אלא דרך מגדל העמק וכביש יגור.
ניסיתי להסביר את זה בסיבות טופוגרפיות, אבל קשה להצדיק את זה.
אמנם העליות מכיוון מגדל העמק די תלולות (צומת שריד נמצא בגובה 100, מרכז מגדל העמק 200, צומת מגדל העמק מזרח 300, מרכז יפיע 320), אבל גם העליות מכיוון ציפורי די תלולות (צומת משארף 250, תחנת ריינה/משהד 360, תחנת הר יונה 460).
 
למיטב הבנתי, היישימות שיחקה תפקיד מרכזי

מישהו יודע איפה עומד הנושא של הרכבת הקלה לנצרת עלית?
אגב, מאוד עניין אותי להבין את המסלול שתכננו לקו הזה.. הרי היום כל התנועה של התח"צ לנצרת עלית בכלל לא עוברת דרך קריית אתא והכפרים באיזור אלא דרך מגדל העמק וכביש יגור.
למיטב הבנתי, היישימות שיחקה תפקיד מרכזי
בכביש 79 יותר קל להרחיב את רצועת הדרך, ולהעביר מסילה במרכז.
בכביש 75 אומנם יש יותר ביקוש, אבל היה קשה יותר להעביר מסילה מבחינת תכנון סטטוטורי והפקעות (אגב, תוואי כזה היה מייתר את מסילת העמק כרכבת כבדה לנוסעים).
 

Bus Nerd

Active member
שאלה עקרונית

למיטב הבנתי, היישימות שיחקה תפקיד מרכזי
בכביש 79 יותר קל להרחיב את רצועת הדרך, ולהעביר מסילה במרכז.
בכביש 75 אומנם יש יותר ביקוש, אבל היה קשה יותר להעביר מסילה מבחינת תכנון סטטוטורי והפקעות (אגב, תוואי כזה היה מייתר את מסילת העמק כרכבת כבדה לנוסעים).
שאלה עקרונית
האם, מבחינה טופוגרפית וסטוסטורית, יהיה אפשר בעתיד להאריך קצת את הרק"ל הזה דרומה בתוך נצרת והחוצה דרך כביש 60 עד תחנת הרכבת בעפולה? כך יהיה קישור מעפולה לנצרת ומנצרת לרכבת בקלות (שיהיה שימושי הרבה יותר כשתהיה רכבת מעפולה למרכז דרך מסילת עירון)
 
הכל אפשרי כשיש כסף

שאלה עקרונית
האם, מבחינה טופוגרפית וסטוסטורית, יהיה אפשר בעתיד להאריך קצת את הרק"ל הזה דרומה בתוך נצרת והחוצה דרך כביש 60 עד תחנת הרכבת בעפולה? כך יהיה קישור מעפולה לנצרת ומנצרת לרכבת בקלות (שיהיה שימושי הרבה יותר כשתהיה רכבת מעפולה למרכז דרך מסילת עירון)
הכל אפשרי כשיש כסף
הקו אמור להגיע עד לכיכר היציאה למנהרות, שם מתוכנן עקרונית גם מסוף אוטובוסים. (למעשה זה קו מוזר כי מהכיכר הזו הוא יוצא מזרחה וחוצה את כל נצרת עילית ורק אז פונה מערבה לאורך כביש 79)
ההארכה למטה לעמק מסובכת ויקרה, ואם תתוכנן תכלול או גשר ארוך או מנהרות נוספות או גם וגם (מה שעשוי להביא גם להתנגדויות סביבתיות, וגם לבעיות גיאולוגיות כי עובר שם שבר גיאולוגי שסיבך מאד גם את מנהרת הרכב), וכמובן יש את הבעיה של כביש 60 עצמו שיושבים עליו יישובים ומוסדות ממש צמוד לכביש ולכן קשה להרחיב אותו עבור רצועה לרק"ל.
אבל אני מניח שהכל פתיר.השאלה היא לגבי הצורך. אמנם קיים קשר חזק בין נצרת עילית לעפולה, אך מטבע הדברים הוא חלש יותר מאשר הקשר לחיפה ולא בטוח שהוא חזק מספיק להצדיק רק"ל יקרה.
 

Bus Nerd

Active member
רק"ל מנצרת לעפולה יקצר גם את הדרך לחיפה

הכל אפשרי כשיש כסף
הקו אמור להגיע עד לכיכר היציאה למנהרות, שם מתוכנן עקרונית גם מסוף אוטובוסים. (למעשה זה קו מוזר כי מהכיכר הזו הוא יוצא מזרחה וחוצה את כל נצרת עילית ורק אז פונה מערבה לאורך כביש 79)
ההארכה למטה לעמק מסובכת ויקרה, ואם תתוכנן תכלול או גשר ארוך או מנהרות נוספות או גם וגם (מה שעשוי להביא גם להתנגדויות סביבתיות, וגם לבעיות גיאולוגיות כי עובר שם שבר גיאולוגי שסיבך מאד גם את מנהרת הרכב), וכמובן יש את הבעיה של כביש 60 עצמו שיושבים עליו יישובים ומוסדות ממש צמוד לכביש ולכן קשה להרחיב אותו עבור רצועה לרק"ל.
אבל אני מניח שהכל פתיר.השאלה היא לגבי הצורך. אמנם קיים קשר חזק בין נצרת עילית לעפולה, אך מטבע הדברים הוא חלש יותר מאשר הקשר לחיפה ולא בטוח שהוא חזק מספיק להצדיק רק"ל יקרה.
רק"ל מנצרת לעפולה יקצר גם את הדרך לחיפה
במקום לנסוע מזרחה לנצרת עילית, ואז צפונה, ואז צפון מערבה לכיוון שפרעם ורק אז דרום מערב לכיוון חיפה, תושבי נצרת יוכלו לנסוע מרחק קצר יחסית לעפולה, ולהחליף שם לרכבת העמק שנוסעת כל הדרך בכיוון "הנכון" (וגם מהר, עם פחות תחנות)
 
הבעייה שגוש הרי נצרת תלול מאוד מהצד הדרומי

רק"ל מנצרת לעפולה יקצר גם את הדרך לחיפה
במקום לנסוע מזרחה לנצרת עילית, ואז צפונה, ואז צפון מערבה לכיוון שפרעם ורק אז דרום מערב לכיוון חיפה, תושבי נצרת יוכלו לנסוע מרחק קצר יחסית לעפולה, ולהחליף שם לרכבת העמק שנוסעת כל הדרך בכיוון "הנכון" (וגם מהר, עם פחות תחנות)
הבעייה שגוש הרי נצרת תלול מאוד מהצד הדרומי
ולכן עלויות של מסילה יהיו גבוהות.
 
שאלה טובה

שאלה עקרונית
האם, מבחינה טופוגרפית וסטוסטורית, יהיה אפשר בעתיד להאריך קצת את הרק"ל הזה דרומה בתוך נצרת והחוצה דרך כביש 60 עד תחנת הרכבת בעפולה? כך יהיה קישור מעפולה לנצרת ומנצרת לרכבת בקלות (שיהיה שימושי הרבה יותר כשתהיה רכבת מעפולה למרכז דרך מסילת עירון)
שאלה טובה
 
ומה הרעיון לעשות מטרונית לאורך כביש אתא ביאליק

למיטב הבנתי, היישימות שיחקה תפקיד מרכזי
בכביש 79 יותר קל להרחיב את רצועת הדרך, ולהעביר מסילה במרכז.
בכביש 75 אומנם יש יותר ביקוש, אבל היה קשה יותר להעביר מסילה מבחינת תכנון סטטוטורי והפקעות (אגב, תוואי כזה היה מייתר את מסילת העמק כרכבת כבדה לנוסעים).
ומה הרעיון לעשות מטרונית לאורך כביש אתא ביאליק
ורכבת קלה שתיסע במקביל לעוקף קריות?
מילא אם למשל היו עושים את הרכבת הקלה כך שתכנס ממש לתוך קריית אתא .
זה כאילו מעבירים 2 אמצעי תחבורה רבי קיבולת באיזור מת לחינם.
 

Bus Nerd

Active member
אולי מתכננים שהעיר תגדל לכיוון הכביש הזה?

ומה הרעיון לעשות מטרונית לאורך כביש אתא ביאליק
ורכבת קלה שתיסע במקביל לעוקף קריות?
מילא אם למשל היו עושים את הרכבת הקלה כך שתכנס ממש לתוך קריית אתא .
זה כאילו מעבירים 2 אמצעי תחבורה רבי קיבולת באיזור מת לחינם.
אולי מתכננים שהעיר תגדל לכיוון הכביש הזה?
 
הקריות צפויות לגדול באופן מסיבי

אולי מתכננים שהעיר תגדל לכיוון הכביש הזה?
הקריות צפויות לגדול באופן מסיבי
ספציפית בקטע הריק שבין קרית אתא לקרית מוצקין וביאליק, נראה לי שלתוכנית קוראים מלכת הקריות והיא כוללת בערך 22,000 יחידות דיור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה