מה קרה לקו הרכבת המהיר אשדוד-ראשל"צ-ת"א?

מצב
הנושא נעול.
מה קרה לקו הרכבת המהיר אשדוד-ראשל"צ-ת"א?

מה קרה לקו הרכבת המהיר אשדוד-ראשל"צ-ת"א?
אני מתכוונת לזה שלא עוצר בתחנות חולון-בת ים.
אני לא בעניינים מאז שנה שעברה, הוא לא מופיע באתר הרכבת - ביטלו אותו? השבתה זמנית?
תודה לעוזרים.
 
כל הרכבות בקו עוצרות גם בחולון ובת ים

מה קרה לקו הרכבת המהיר אשדוד-ראשל"צ-ת"א?
אני מתכוונת לזה שלא עוצר בתחנות חולון-בת ים.
אני לא בעניינים מאז שנה שעברה, הוא לא מופיע באתר הרכבת - ביטלו אותו? השבתה זמנית?
תודה לעוזרים.
כל הרכבות בקו עוצרות גם בחולון ובת ים
כל עוד אין מסילה נוספת באיילון, יש בעיה להפעיל קו מהיר בנפרד מהקו הפרברי, כי קיבולת המסילה הבודדת לא מאפשרת להוסיף עוד רכבות מכיוון מסילת החוף הדרומי.
 
אבל היה קו כזה

כל הרכבות בקו עוצרות גם בחולון ובת ים
כל עוד אין מסילה נוספת באיילון, יש בעיה להפעיל קו מהיר בנפרד מהקו הפרברי, כי קיבולת המסילה הבודדת לא מאפשרת להוסיף עוד רכבות מכיוון מסילת החוף הדרומי.
אבל היה קו כזה
ביטלו אותו?
 

אורי404

New member
מה היה הבדל זמן הנסיעה בין העצירות ללא עצירות?

מה קרה לקו הרכבת המהיר אשדוד-ראשל"צ-ת"א?
אני מתכוונת לזה שלא עוצר בתחנות חולון-בת ים.
אני לא בעניינים מאז שנה שעברה, הוא לא מופיע באתר הרכבת - ביטלו אותו? השבתה זמנית?
תודה לעוזרים.
מה היה הבדל זמן הנסיעה בין העצירות ללא עצירות?
קרוב לשנה אני נוסע יום-יום מכפר סבא לראשון לציון-משה דיין. גם כשפעל הקו המהיר, לא יצא לי לנסוע בו, אלא ברכבות, שעוצרות בכל התחנות.
כמה דקות היה הבדל זמני הנסיעה, בין נסיעות עם עצירות בכל התחנות (כפי שזה כיום), לנסיעות ללא עצירות?
 

benshap2

New member
8 דקות, וצמצום איחורים תמידי, כך שאפקטיבית יותר

מה היה הבדל זמן הנסיעה בין העצירות ללא עצירות?
קרוב לשנה אני נוסע יום-יום מכפר סבא לראשון לציון-משה דיין. גם כשפעל הקו המהיר, לא יצא לי לנסוע בו, אלא ברכבות, שעוצרות בכל התחנות.
כמה דקות היה הבדל זמני הנסיעה, בין נסיעות עם עצירות בכל התחנות (כפי שזה כיום), לנסיעות ללא עצירות?
8 דקות, וצמצום איחורים תמידי, כך שאפקטיבית יותר
 

אורי404

New member
תודה על ההבהרה. עדיין זה לא כל כך נורא

8 דקות, וצמצום איחורים תמידי, כך שאפקטיבית יותר
תודה על ההבהרה. עדיין זה לא כל כך נורא
אני כותב את זה, כאחד שביום-יום נוסע מכפר סבא לראשל"צ וחזרה. לא הבדל מאוד גדול, בהשוואה לאפשרות, שיהיה שירות בתחנות רכבת נוספות. הפתרון צריך להיות, בדרכים אחרות, כמו למשל חשמול הקו או פתיחת הקו דרך "מסילת השרון".
בנוגע לאיחורים - אולי בתחנות הביניים יש איחורים. אבל בתחנות, שבהן אני יורד (כאמור כפר סבא וראשון לציון), כמעט ואין איחורים. ככה לפחות יצא לי.
האיחורים הגדולים היו לפני די הרבה שנים.
 

benshap2

New member
הרכבת בחרה לפגוע בתושבי הדרום ולשפר את השירות לגוש דן

מה קרה לקו הרכבת המהיר אשדוד-ראשל"צ-ת"א?
אני מתכוונת לזה שלא עוצר בתחנות חולון-בת ים.
אני לא בעניינים מאז שנה שעברה, הוא לא מופיע באתר הרכבת - ביטלו אותו? השבתה זמנית?
תודה לעוזרים.
הרכבת בחרה לפגוע בתושבי הדרום ולשפר את השירות לגוש דן
על ידי שתי פעולות שנעשו כמעט במקביל:
&nbsp
1. ביטול הקו המהיר מהדרום.
2. הוספת רכבת נוספת בשעה (מראשון לציון בלבד), אשר גורמת לאיחורים ב 100% מהנסיעות בקו בשעות השיא.
&nbsp
תושבי גוש דן קיבלו 4 רכבות בשעה בתמורה להאטה בנסיעה ולאיחורים.
תושבי הדרום קיבלו אצבע משולשת.
&nbsp
הדבר היחיד שאני יכול להגיד הוא שיש עלייה מאוד גבוהה בשימוש בקו הזה בתחנות חולון ובת ים מאז.
מנגד, העלייה הזו יכולה להיות מיוחסת גם לרפורמת המחירים, ולא לשינוי הנ"ל.
 

XrayCharlie

New member
זה בהחלט התחיל מרפורמת המחירים

הרכבת בחרה לפגוע בתושבי הדרום ולשפר את השירות לגוש דן
על ידי שתי פעולות שנעשו כמעט במקביל:
&nbsp
1. ביטול הקו המהיר מהדרום.
2. הוספת רכבת נוספת בשעה (מראשון לציון בלבד), אשר גורמת לאיחורים ב 100% מהנסיעות בקו בשעות השיא.
&nbsp
תושבי גוש דן קיבלו 4 רכבות בשעה בתמורה להאטה בנסיעה ולאיחורים.
תושבי הדרום קיבלו אצבע משולשת.
&nbsp
הדבר היחיד שאני יכול להגיד הוא שיש עלייה מאוד גבוהה בשימוש בקו הזה בתחנות חולון ובת ים מאז.
מנגד, העלייה הזו יכולה להיות מיוחסת גם לרפורמת המחירים, ולא לשינוי הנ"ל.
זה בהחלט התחיל מרפורמת המחירים
הרפורמה הביאה נוסעים חדשים רבים, התחיל להיות עומס רב בתחנות ואז הוסיפו עצירות.
&nbsp
 
בבת ים וחולון זה התחיל לפני רפורמת התעריפים, כבר מאוגוסט

זה בהחלט התחיל מרפורמת המחירים
הרפורמה הביאה נוסעים חדשים רבים, התחיל להיות עומס רב בתחנות ואז הוסיפו עצירות.
&nbsp
בבת ים וחולון זה התחיל לפני רפורמת התעריפים, כבר מאוגוסט
2015, כאשר הוסיפו עוד רכבת שעוצרת בתחנות הללו (שלוש במקום שתיים), כפי שבתקופה שבה היו רק שתי רכבות בשעה חלה ירידה משמעותית בנסיעות מתחנות בת ים.
 

Bus Nerd

Active member
הרכבת לא בחרה לפגוע באף אחד

הרכבת בחרה לפגוע בתושבי הדרום ולשפר את השירות לגוש דן
על ידי שתי פעולות שנעשו כמעט במקביל:
&nbsp
1. ביטול הקו המהיר מהדרום.
2. הוספת רכבת נוספת בשעה (מראשון לציון בלבד), אשר גורמת לאיחורים ב 100% מהנסיעות בקו בשעות השיא.
&nbsp
תושבי גוש דן קיבלו 4 רכבות בשעה בתמורה להאטה בנסיעה ולאיחורים.
תושבי הדרום קיבלו אצבע משולשת.
&nbsp
הדבר היחיד שאני יכול להגיד הוא שיש עלייה מאוד גבוהה בשימוש בקו הזה בתחנות חולון ובת ים מאז.
מנגד, העלייה הזו יכולה להיות מיוחסת גם לרפורמת המחירים, ולא לשינוי הנ"ל.
הרכבת לא בחרה לפגוע באף אחד
יש אילוצי מערכת. צריך לספק שירות טוב לכולם. מה לעשות שיש צוואר בקבוק ואי אפשר להוסיף אינסוף רכבות, מה לעשות שגם בת ים וחולון צריכות שירות בתדירות סבירה ולא רק אשדוד ואשקלון.
&nbsp
זה לא שעושים לך "דווקא", לרכבת ישראל אין אינטרס להרע לך.
&nbsp
ההודעה שלך אמוציונלית במיוחד ואתה לא חושב על זה בצורה רציונילית.
 

Ccyclist

Well-known member
צוואר הבקבוק במקרה הזה כפול - שני קטעים לכודים.

הרכבת לא בחרה לפגוע באף אחד
יש אילוצי מערכת. צריך לספק שירות טוב לכולם. מה לעשות שיש צוואר בקבוק ואי אפשר להוסיף אינסוף רכבות, מה לעשות שגם בת ים וחולון צריכות שירות בתדירות סבירה ולא רק אשדוד ואשקלון.
&nbsp
זה לא שעושים לך "דווקא", לרכבת ישראל אין אינטרס להרע לך.
&nbsp
ההודעה שלך אמוציונלית במיוחד ואתה לא חושב על זה בצורה רציונילית.
צוואר הבקבוק במקרה הזה כפול - שני קטעים לכודים.
לא רק שישנו צוואר הבקבוק באיילון, ישנה הבעיה שתחנות חולון ובת ים לכודות במרכז הכביש ואי אפשר להוסיף מסילות עקיפה לרכבות מהירות.
&nbsp
ישנן מערכות מחושמלות בהן קווים מהירים ואיטיים פועלים על זוג מסילות בודד אבל זה מחייב תיאום (רשל"צ דיין מאפשרת זאת ברמה מסויימת) ומה שקורה הוא שהרכבת המהירה מתוזמנת לסלוט 5-10 דקות לפני האיטית (מצפון במקרה הנ"ל לפי יציאה מהוד השרון או ויסות בבני ברק) ואז בקטע המהיר (חולון - משה דיין) היא מובילה בעוד שהאיטית מתעכבת מאחוריה בכל תחנות הביניים. מדרום אפשר לתאם זאת שהאיטית ממתינה למהירה במשה דיין ונוסעת אחריה. על קו הטמזלינק הפעילו כך 4 רכבות איטיות בקו העירוני ו4 רכבות מהירות בקו הבינעירוני לכיוון לשעה דרך צפון לונדון. בשנים האחרונות נוספו להן כ4 רכבות נוספות לשעה על הקטע המרכזי בקו שמסתיימות בשכונה הראשונה מצפון למרכז העיר (השמשה מחדש של רציפים בתחנה העילית של קנטיש טאון) ויעדן בקווים מדרום מזרח לעיר שנוספו לרשת המקורית.
 

alantan

New member
הרכבות האיטיות יכולות לסיים בראשל"צ משה דיין ולכן אין בעיה

צוואר הבקבוק במקרה הזה כפול - שני קטעים לכודים.
לא רק שישנו צוואר הבקבוק באיילון, ישנה הבעיה שתחנות חולון ובת ים לכודות במרכז הכביש ואי אפשר להוסיף מסילות עקיפה לרכבות מהירות.
&nbsp
ישנן מערכות מחושמלות בהן קווים מהירים ואיטיים פועלים על זוג מסילות בודד אבל זה מחייב תיאום (רשל"צ דיין מאפשרת זאת ברמה מסויימת) ומה שקורה הוא שהרכבת המהירה מתוזמנת לסלוט 5-10 דקות לפני האיטית (מצפון במקרה הנ"ל לפי יציאה מהוד השרון או ויסות בבני ברק) ואז בקטע המהיר (חולון - משה דיין) היא מובילה בעוד שהאיטית מתעכבת מאחוריה בכל תחנות הביניים. מדרום אפשר לתאם זאת שהאיטית ממתינה למהירה במשה דיין ונוסעת אחריה. על קו הטמזלינק הפעילו כך 4 רכבות איטיות בקו העירוני ו4 רכבות מהירות בקו הבינעירוני לכיוון לשעה דרך צפון לונדון. בשנים האחרונות נוספו להן כ4 רכבות נוספות לשעה על הקטע המרכזי בקו שמסתיימות בשכונה הראשונה מצפון למרכז העיר (השמשה מחדש של רציפים בתחנה העילית של קנטיש טאון) ויעדן בקווים מדרום מזרח לעיר שנוספו לרשת המקורית.
הרכבות האיטיות יכולות לסיים בראשל"צ משה דיין ולכן אין בעיה
שהמהירה תצא מת"א אחרי האיטית ותגיע למשה דיין כ-3 עד 4 דקות אחרי האיטית, דבר שמאפשר לתושבי בת ים חולון שרוצים לנסוע דרומה לעבור לצד השני של הרציף במשה דיין, כמו שעושים בבנימינה. בדומה בכיוון ההפוך כאשר הרכבת האיטית יוצאת ממשה דיין צפונה כ-3 עד 4 דקות אחרי המהירה.
&nbsp
אבל צריך תזמון טוב, דיוק ומשמעת...
&nbsp
בעתיד הרחוק הרכבות האיטיות תוכלנה להמשיך לתוואי 431.
&nbsp
הבעיה נותרה מספר הסלוטים באיילון - ברגע שתהיה מסילה כפולה באיילון יהיה ניתן להפעל במתכונת כזו.
 

luckydude

Active member
כדאי לזכור שהחישמול לבדו גם יעזור

הרכבות האיטיות יכולות לסיים בראשל"צ משה דיין ולכן אין בעיה
שהמהירה תצא מת"א אחרי האיטית ותגיע למשה דיין כ-3 עד 4 דקות אחרי האיטית, דבר שמאפשר לתושבי בת ים חולון שרוצים לנסוע דרומה לעבור לצד השני של הרציף במשה דיין, כמו שעושים בבנימינה. בדומה בכיוון ההפוך כאשר הרכבת האיטית יוצאת ממשה דיין צפונה כ-3 עד 4 דקות אחרי המהירה.
&nbsp
אבל צריך תזמון טוב, דיוק ומשמעת...
&nbsp
בעתיד הרחוק הרכבות האיטיות תוכלנה להמשיך לתוואי 431.
&nbsp
הבעיה נותרה מספר הסלוטים באיילון - ברגע שתהיה מסילה כפולה באיילון יהיה ניתן להפעל במתכונת כזו.
כדאי לזכור שהחישמול לבדו גם יעזור
תודות לתאוצה הגבוהה יותר (חשוב מאוד בקו עם עצירות קרובות ומרובות כמו זה).
 
החישמול לבדו לא יעזור לפתור את בעיית המסילה הבודדת באיילון

כדאי לזכור שהחישמול לבדו גם יעזור
תודות לתאוצה הגבוהה יותר (חשוב מאוד בקו עם עצירות קרובות ומרובות כמו זה).
החישמול לבדו לא יעזור לפתור את בעיית המסילה הבודדת באיילון
שזו ה-בעיה בקו הזה.
 

luckydude

Active member
נכון, אבל יעזור בכך שהרכבת תוכל לקצר את זמן הנסיעה

החישמול לבדו לא יעזור לפתור את בעיית המסילה הבודדת באיילון
שזו ה-בעיה בקו הזה.
נכון, אבל יעזור בכך שהרכבת תוכל לקצר את זמן הנסיעה
בקטע המסילה הבודדת וכך לאפשר יותר זמן מסילה פנוי עבור רכבות אחרות.
 
זה אולי יעזור להקטין את האיחורים שנגרמים היום בקו, אבל האם

נכון, אבל יעזור בכך שהרכבת תוכל לקצר את זמן הנסיעה
בקטע המסילה הבודדת וכך לאפשר יותר זמן מסילה פנוי עבור רכבות אחרות.
זה אולי יעזור להקטין את האיחורים שנגרמים היום בקו, אבל האם
מישהו יכול לומר שהחישמול יעזור לדחוף יותר מ-8 רכבות בשעה (4 בכל כיוון) במסילה הבודדת?
החישמול לא ישנה את העובדה שמסילה אחת משמשת לרכבות הנוסעות בכיוונים מנוגדים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה