תולדות כפילות מספור קווי האוטובוס במדינת ישראל

מצב
הנושא נעול.

oshri1987sg

Active member
תולדות כפילות מספור קווי האוטובוס במדינת ישראל

תולדות כפילות מספור קווי האוטובוס במדינת ישראל
בשרשור זה אביא לפניכם/ן,את תולדות הכפילות במספרי קווי האוטובוס במדינת ישראל,ואת ההתפחות ההיסטורית של תולדות
אותם קוים שהביאה בסופו של דבר למצב בו יש שני קווי אוטובוס
שמסלולם שונה לחלוטין,ושניהם עוברים באותו רחוב/אתר או בסמיכות לאותם/רחובות ולהמרות זאת לאותם שני קוים יש אותו
מספר קו(לרוב כל אחד מאותם שני קווי אוטובוס שייך למפעיל שונה)
שני קווי אוטובוס בעלי מסלול שונה אך שניהם בעלי אותו מספור

קו ושייכים לאותו מפעיל.
א.שני קווי 12 של מטרופולין בצומת רעננה.
בצומת רעננה יש שני קווי 12 בעלי מסלול שונה אחד מהשני ששניהם מופעלים ע"י חברת מטרופולין.
ההיסטוריה מתחילה עוד בשנות ה70,אולי קודם לכן,באותה תקופה
נפתח קו 12 אשר מסלולו היה מתחנה מרכזית הרצליה אל אזור
הרצליה פיתוח ומלון השרון,מאוחר יותר נוספו לקו זה חלופות רבות,כולל החלופה מכפר סבא(זו שעוברת דרך:צומת רעננה )
ובאותם ימים,הייתה כפילות עם קו אחר שהופעל אז בידי אגד
קו 12 מכפר סבא לבקעה אל גרביה,ששונה אחר כך מספרו ל92
ומאוחר יותר בוטל,לפני מספר שנים עם העברת קווי אגד הפנימיים
של אזור השרוטן למטרופולין,הועבר קו זה למטרופולין,כעבור כמה שנים נפתח קו 12 מצומת רעננה להוד השרון,ובכך נוצרה הכפילות
הנוכחית של שני קווי 12 בעלי מסלול שונה ששניהם עוברים במסוף
צומת רעננה ושניהם מופעלים בידי אותו מפעיל.

ב.שני קווי 89 באזור תחנה מרכזית פ"ת,אחד מתחנה מרכזית פ"ת
לקיבוץ נחשונים והשני מבני ברק דרך פ"ת לעמנואל.
ההיסטוריה של הקו לנחשונים החלה בתחילת שנות החמישים אם
פתיחת קו זה שיצא תחילה מגן המייסדים בפ"ת(ב1957 עברה
תחנת המוצא לתחנה מרכזית פ"ת) לקיבוץ נחשונים,ב1.1.1989
בוטל קו 62 שפעל עד מתל אביב ופתח תקוה,ובמקומו נפתח קו 82
ממסוף כרמלית למסוף בית רבקה בפ"ת,ואילו קו 61 זרוע בני ברק
קיבל את המספר 62 ,וקו לנחשונים שעד אז נקרא 82,שונה ל77ג
בשנות התשעים קיבל את המספר 93 שהיה עד אז פנוי במספור קווי
דן ובעיר פ"ת,עם מעבר הקו לחברת קוים ב1.4.06 שונה המספר
ל89,שכבר אז קו 89 שהיה מבני ברק לעמנואל והיה אז מופעל ע"י
דן נסע דרך:רחוב אורלוב ממול לתחנה מרכזית פ"ת.
היסטוריית הקו של עמנואל-מתחילה בשנת 1983 עם הקמת עמנואל,בשנה זו החלה חברת להפעיל את קו זה מהחל לפעול מהתחנה הישנה בת"א אל עמנואל תחת המספר 81 כביכול
כחלופת קו 81 שהחל לפעול בשנת 1980 לכן מתחנה ישנה בת"א אל אלון מורה,הקו לעמנואל יצא כמו הקו לאלון מורה מתחנה ישנה בת"א ונסע גם הוא דרך:דרך בגין(אז דרך פ"ת),ז'בוטינסקי בר"ג
מכון מור,שם הקו לעמנואל,נכנס לתוך בני ברק(בניגוד לקו לאלון
מורה שנסע בב"ב עד ציר ז'בוטינסקי בלבד)ומרחוב השומר המשיך
לצומת גהה,ומשם כמו הקו לאלון מורה,המשיך דרך:פתח תקוה,כביש 40,כביש רמתיים,כפר סבא,כביש 55 ובתוך השומרון
התפצלו שני הקוים ביו"ש למסלולים שונים,במהלך שנות ה80
הקון לעמנואל שונה מספרו ל89 שהיה עד אז מספר פנוי בדן
ובאותו עשור הפך להיות קו בני ברק-עמנואל,ב19.10.09 עבר
לחברת אפיקים,מאוחר יותר בשנת 2016,קו 89 מפ"ת לנחשונים
עבר גם הוא לחברת אפיקים ובכך מלבד שהייתה כבר זה מספר שנים כפילות במספור הקוים,נוצר מצב שבאותו אזור יש שני קוים ללא קשר אחד לשני שלשניהם אותו מספר קו ושניהם שייכים
לאותו מפעיל.
 

אלון 58

New member
נושא מענין...,

תולדות כפילות מספור קווי האוטובוס במדינת ישראל
בשרשור זה אביא לפניכם/ן,את תולדות הכפילות במספרי קווי האוטובוס במדינת ישראל,ואת ההתפחות ההיסטורית של תולדות
אותם קוים שהביאה בסופו של דבר למצב בו יש שני קווי אוטובוס
שמסלולם שונה לחלוטין,ושניהם עוברים באותו רחוב/אתר או בסמיכות לאותם/רחובות ולהמרות זאת לאותם שני קוים יש אותו
מספר קו(לרוב כל אחד מאותם שני קווי אוטובוס שייך למפעיל שונה)
שני קווי אוטובוס בעלי מסלול שונה אך שניהם בעלי אותו מספור

קו ושייכים לאותו מפעיל.
א.שני קווי 12 של מטרופולין בצומת רעננה.
בצומת רעננה יש שני קווי 12 בעלי מסלול שונה אחד מהשני ששניהם מופעלים ע"י חברת מטרופולין.
ההיסטוריה מתחילה עוד בשנות ה70,אולי קודם לכן,באותה תקופה
נפתח קו 12 אשר מסלולו היה מתחנה מרכזית הרצליה אל אזור
הרצליה פיתוח ומלון השרון,מאוחר יותר נוספו לקו זה חלופות רבות,כולל החלופה מכפר סבא(זו שעוברת דרך:צומת רעננה )
ובאותם ימים,הייתה כפילות עם קו אחר שהופעל אז בידי אגד
קו 12 מכפר סבא לבקעה אל גרביה,ששונה אחר כך מספרו ל92
ומאוחר יותר בוטל,לפני מספר שנים עם העברת קווי אגד הפנימיים
של אזור השרוטן למטרופולין,הועבר קו זה למטרופולין,כעבור כמה שנים נפתח קו 12 מצומת רעננה להוד השרון,ובכך נוצרה הכפילות
הנוכחית של שני קווי 12 בעלי מסלול שונה ששניהם עוברים במסוף
צומת רעננה ושניהם מופעלים בידי אותו מפעיל.

ב.שני קווי 89 באזור תחנה מרכזית פ"ת,אחד מתחנה מרכזית פ"ת
לקיבוץ נחשונים והשני מבני ברק דרך פ"ת לעמנואל.
ההיסטוריה של הקו לנחשונים החלה בתחילת שנות החמישים אם
פתיחת קו זה שיצא תחילה מגן המייסדים בפ"ת(ב1957 עברה
תחנת המוצא לתחנה מרכזית פ"ת) לקיבוץ נחשונים,ב1.1.1989
בוטל קו 62 שפעל עד מתל אביב ופתח תקוה,ובמקומו נפתח קו 82
ממסוף כרמלית למסוף בית רבקה בפ"ת,ואילו קו 61 זרוע בני ברק
קיבל את המספר 62 ,וקו לנחשונים שעד אז נקרא 82,שונה ל77ג
בשנות התשעים קיבל את המספר 93 שהיה עד אז פנוי במספור קווי
דן ובעיר פ"ת,עם מעבר הקו לחברת קוים ב1.4.06 שונה המספר
ל89,שכבר אז קו 89 שהיה מבני ברק לעמנואל והיה אז מופעל ע"י
דן נסע דרך:רחוב אורלוב ממול לתחנה מרכזית פ"ת.
היסטוריית הקו של עמנואל-מתחילה בשנת 1983 עם הקמת עמנואל,בשנה זו החלה חברת להפעיל את קו זה מהחל לפעול מהתחנה הישנה בת"א אל עמנואל תחת המספר 81 כביכול
כחלופת קו 81 שהחל לפעול בשנת 1980 לכן מתחנה ישנה בת"א אל אלון מורה,הקו לעמנואל יצא כמו הקו לאלון מורה מתחנה ישנה בת"א ונסע גם הוא דרך:דרך בגין(אז דרך פ"ת),ז'בוטינסקי בר"ג
מכון מור,שם הקו לעמנואל,נכנס לתוך בני ברק(בניגוד לקו לאלון
מורה שנסע בב"ב עד ציר ז'בוטינסקי בלבד)ומרחוב השומר המשיך
לצומת גהה,ומשם כמו הקו לאלון מורה,המשיך דרך:פתח תקוה,כביש 40,כביש רמתיים,כפר סבא,כביש 55 ובתוך השומרון
התפצלו שני הקוים ביו"ש למסלולים שונים,במהלך שנות ה80
הקון לעמנואל שונה מספרו ל89 שהיה עד אז מספר פנוי בדן
ובאותו עשור הפך להיות קו בני ברק-עמנואל,ב19.10.09 עבר
לחברת אפיקים,מאוחר יותר בשנת 2016,קו 89 מפ"ת לנחשונים
עבר גם הוא לחברת אפיקים ובכך מלבד שהייתה כבר זה מספר שנים כפילות במספור הקוים,נוצר מצב שבאותו אזור יש שני קוים ללא קשר אחד לשני שלשניהם אותו מספר קו ושניהם שייכים
לאותו מפעיל.
נושא מענין...,
אני מכיר כפילויות קווים שונים ששייכים לאותו המפעיל,אבל מסלוליהם שונים והם לא "נוגעים" זה בזה,ואף מעט מרוחקים זה מזה,אבל באותו אזור תפעול.
 
כפילות של מספרי קו

נושא מענין...,
אני מכיר כפילויות קווים שונים ששייכים לאותו המפעיל,אבל מסלוליהם שונים והם לא "נוגעים" זה בזה,ואף מעט מרוחקים זה מזה,אבל באותו אזור תפעול.
כפילות של מספרי קו
א. כפילות של מספרי קו אצל אותו מפעיל ובאותו אשכול היא לא בעייתית בשום צורה כל עוד הקווים רחוקים אחד מהשני.
לדוגמה קו 1 בקרית מלאכי, קו 1 בקרית גת, קו 1 בשדרות וקו 1 בנתיבות באשכול צפון הנגב. או קו 43 של נתיב באזור הגליל העליון לצפת מול קו 43 של נתיב באזור משגב וכו'.

ב. כפילות באותה תחנה כמובן לא מתקבלת על הדעת, ואפילו כפילות באותה עיר כבר מייצרת בעיות בהעברת מידע לציבור ולכן יש להימנע ממנה.
הדרך לבדוק כפילויות היא מאד קלה בעת החלטה על קו חדש, (באמצעות מערכת הרישוי) אבל לצערי לא כולם עושיםא ת המטלה הקלה הזו ונוצרים כפילויות של קווים. מנגד, שינוי מספר של קו קיים (אחרי שנעשתה הטעות) זו מטלה מורכבת, והיא לרוב נדחקת לתחתית סדר העדיפיות בין כל המטלות ולכן לא מבוצעת וחבל שכך.
בין הדוגמאות הנוספות על מה שהועלה - קו 1 פנימי כפר סבא מול קו 1 פנימי רעננה שהוארך לבית החולים מאיר בכפר סבא.
קו 240 של דן, שנפתח במסגרת הרפורמה ב-2010 בלי לשים לב שבבני ברק כבר פועל קו 240 למודיעין עילית.
קו 1 של אגד בחיפה שנפתח אחרי שקו היה קו 1 של המטרונית (וקיים גם קו 3 ותיק יותר).
ובטח יש עוד.
 
רק לאחרונה נוסף קו 17 שני של דן בתל אביב

כפילות של מספרי קו
א. כפילות של מספרי קו אצל אותו מפעיל ובאותו אשכול היא לא בעייתית בשום צורה כל עוד הקווים רחוקים אחד מהשני.
לדוגמה קו 1 בקרית מלאכי, קו 1 בקרית גת, קו 1 בשדרות וקו 1 בנתיבות באשכול צפון הנגב. או קו 43 של נתיב באזור הגליל העליון לצפת מול קו 43 של נתיב באזור משגב וכו'.

ב. כפילות באותה תחנה כמובן לא מתקבלת על הדעת, ואפילו כפילות באותה עיר כבר מייצרת בעיות בהעברת מידע לציבור ולכן יש להימנע ממנה.
הדרך לבדוק כפילויות היא מאד קלה בעת החלטה על קו חדש, (באמצעות מערכת הרישוי) אבל לצערי לא כולם עושיםא ת המטלה הקלה הזו ונוצרים כפילויות של קווים. מנגד, שינוי מספר של קו קיים (אחרי שנעשתה הטעות) זו מטלה מורכבת, והיא לרוב נדחקת לתחתית סדר העדיפיות בין כל המטלות ולכן לא מבוצעת וחבל שכך.
בין הדוגמאות הנוספות על מה שהועלה - קו 1 פנימי כפר סבא מול קו 1 פנימי רעננה שהוארך לבית החולים מאיר בכפר סבא.
קו 240 של דן, שנפתח במסגרת הרפורמה ב-2010 בלי לשים לב שבבני ברק כבר פועל קו 240 למודיעין עילית.
קו 1 של אגד בחיפה שנפתח אחרי שקו היה קו 1 של המטרונית (וקיים גם קו 3 ותיק יותר).
ובטח יש עוד.
רק לאחרונה נוסף קו 17 שני של דן בתל אביב
הקו הזה יוצר גם כפילות בפתח תקוה, כי יש לו תחנה אחת בפתח תקוה וקיים כבר קו 17 בפתח תקוה.
 
התחנה הסופית של קו 17 החדש זה גבעת שמואל ולא פתח תקווה

רק לאחרונה נוסף קו 17 שני של דן בתל אביב
הקו הזה יוצר גם כפילות בפתח תקוה, כי יש לו תחנה אחת בפתח תקוה וקיים כבר קו 17 בפתח תקוה.
התחנה הסופית של קו 17 החדש זה גבעת שמואל ולא פתח תקווה
יצא לי לעבור ליד התחנה הסופית זה נמצא בהרב גורן שזה שטח של גבעת שמואל זה כביש חדש שקיים כולה שנה וקצת
באתר של דן משום מה עדיין רשום פתח תקווה בתחנה הסופית אבל זה לא.
 
התחנה ברחוב הסיבים נמצאת בשטח פתח תקוה, ממש על הגבול

התחנה הסופית של קו 17 החדש זה גבעת שמואל ולא פתח תקווה
יצא לי לעבור ליד התחנה הסופית זה נמצא בהרב גורן שזה שטח של גבעת שמואל זה כביש חדש שקיים כולה שנה וקצת
באתר של דן משום מה עדיין רשום פתח תקווה בתחנה הסופית אבל זה לא.
התחנה ברחוב הסיבים נמצאת בשטח פתח תקוה, ממש על הגבול
 
דוגמה לאיך זה יכול לעבוד - ללא אף מספר כפול בכל המטרפולין:

כפילות של מספרי קו
א. כפילות של מספרי קו אצל אותו מפעיל ובאותו אשכול היא לא בעייתית בשום צורה כל עוד הקווים רחוקים אחד מהשני.
לדוגמה קו 1 בקרית מלאכי, קו 1 בקרית גת, קו 1 בשדרות וקו 1 בנתיבות באשכול צפון הנגב. או קו 43 של נתיב באזור הגליל העליון לצפת מול קו 43 של נתיב באזור משגב וכו'.

ב. כפילות באותה תחנה כמובן לא מתקבלת על הדעת, ואפילו כפילות באותה עיר כבר מייצרת בעיות בהעברת מידע לציבור ולכן יש להימנע ממנה.
הדרך לבדוק כפילויות היא מאד קלה בעת החלטה על קו חדש, (באמצעות מערכת הרישוי) אבל לצערי לא כולם עושיםא ת המטלה הקלה הזו ונוצרים כפילויות של קווים. מנגד, שינוי מספר של קו קיים (אחרי שנעשתה הטעות) זו מטלה מורכבת, והיא לרוב נדחקת לתחתית סדר העדיפיות בין כל המטלות ולכן לא מבוצעת וחבל שכך.
בין הדוגמאות הנוספות על מה שהועלה - קו 1 פנימי כפר סבא מול קו 1 פנימי רעננה שהוארך לבית החולים מאיר בכפר סבא.
קו 240 של דן, שנפתח במסגרת הרפורמה ב-2010 בלי לשים לב שבבני ברק כבר פועל קו 240 למודיעין עילית.
קו 1 של אגד בחיפה שנפתח אחרי שקו היה קו 1 של המטרונית (וקיים גם קו 3 ותיק יותר).
ובטח יש עוד.
דוגמה לאיך זה יכול לעבוד - ללא אף מספר כפול בכל המטרפולין:
https://www.mvg.de/dam/mvg/plaene/stadt-regionalnetzplaene/vl-region.pdf
 

DanBus43Maalit72

Active member
חשבתי על איזושהי שיטה למניעת כפילות בארץ.

דוגמה לאיך זה יכול לעבוד - ללא אף מספר כפול בכל המטרפולין:
https://www.mvg.de/dam/mvg/plaene/stadt-regionalnetzplaene/vl-region.pdf
חשבתי על איזושהי שיטה למניעת כפילות בארץ.
ראשית לחלק את את המדינה לארבעה אזורים של תחבורה ציבורית.
ת"א והמרכז, ירושלים יו"ש, חיפה והצפון והדרום.
&nbsp
במרכז הנה ההצעה שלי:
1 - 299: קווים רגילים ומקומיים.
3XX: קווי יוממים.
4XX: קווי לילה.
5XX: קווים אזוריים.
6XX: קווים לדרום(מאשדוד ועד אילת) (מספור משותף עם איזור דרום).
7XX: קווים לירושלים ויו"ש (מספור משותף עם איזור ירושלים יו"ש).
8XX: קווים לצפון(מחדרה ועד קריית שמונה ורמת הגולן) (מספור משותף עם איזור חיפה והצפון).
9XX: קווי תלמידים.
&nbsp
שיטה זו יכולה לתקן עיוותים במספור ולמנוע כפילות של קווים מקומיים עקב טווח רחב יחסית של מספרים.
 

alantan

New member
איך ימוספרו קווים בינעירוניים בתוך איזור המרכז?

חשבתי על איזושהי שיטה למניעת כפילות בארץ.
ראשית לחלק את את המדינה לארבעה אזורים של תחבורה ציבורית.
ת"א והמרכז, ירושלים יו"ש, חיפה והצפון והדרום.
&nbsp
במרכז הנה ההצעה שלי:
1 - 299: קווים רגילים ומקומיים.
3XX: קווי יוממים.
4XX: קווי לילה.
5XX: קווים אזוריים.
6XX: קווים לדרום(מאשדוד ועד אילת) (מספור משותף עם איזור דרום).
7XX: קווים לירושלים ויו"ש (מספור משותף עם איזור ירושלים יו"ש).
8XX: קווים לצפון(מחדרה ועד קריית שמונה ורמת הגולן) (מספור משותף עם איזור חיפה והצפון).
9XX: קווי תלמידים.
&nbsp
שיטה זו יכולה לתקן עיוותים במספור ולמנוע כפילות של קווים מקומיים עקב טווח רחב יחסית של מספרים.
איך ימוספרו קווים בינעירוניים בתוך איזור המרכז?
למשל קווי נתניה תל אביב?
 

DanBus43Maalit72

Active member
שימוש בקידומת 5XX.

איך ימוספרו קווים בינעירוניים בתוך איזור המרכז?
למשל קווי נתניה תל אביב?
שימוש בקידומת 5XX.
כך שקווי 500 של השרון יאלצו לשנות מספרם למספרים בטווח של הקווים הרגילים.
לקווי נתניה - תל אביב כולל הקווים של קווים אני מציע לשמור את המספרים 500 - 519.
כך שהספרה השנייה הינה עבור איזור מסוים.
 

alantan

New member
לצערי הסיכוי שמישהו יחליט לבצע מספור מחדש שואף ל...

שימוש בקידומת 5XX.
כך שקווי 500 של השרון יאלצו לשנות מספרם למספרים בטווח של הקווים הרגילים.
לקווי נתניה - תל אביב כולל הקווים של קווים אני מציע לשמור את המספרים 500 - 519.
כך שהספרה השנייה הינה עבור איזור מסוים.
לצערי הסיכוי שמישהו יחליט לבצע מספור מחדש שואף ל...
 

Ccyclist

Well-known member
חבל שאות תחילית בעייתית בארץ בגלל ענייני השפה

לצערי הסיכוי שמישהו יחליט לבצע מספור מחדש שואף ל...
חבל שאות תחילית בעייתית בארץ בגלל ענייני השפה
אותיות יכולות לתת קונטקסט זכיר יותר לקווים ולמנוע מצב של מספרי טלפון במקום מספרי קווים.
&nbsp
הנה הוויקיפדיה של קידומות האותיות בלונדון (כמו תמיד - מידע בריטי הוא לקוראינו):
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_bus_routes_in_London#Letter_prefixes
&nbsp
בארץ מדובר במיספור ארצי ומשרד תחבורה ארצי אז במקום השיטה שתוארה בה האותיות משמשות לתתי אזורים בתוך מטרופולין יחיד אפשר יהיה להשתמש באותיות או צירופי אותיות לזיהוי קווים אזוריים מול קווים עירוניים. כך D יכול להיות גוש דן, J ירושלים רבתי, H חיפה והקריות (עד טבעת 2 או 3 אם אין חפיפה) בעוד שבתוך גוש דן אפשר להשתמש בצירופי אותיות לקווים בתחום עיריות הרובע - TA, BB, BY, GV, HD, HL, HR, YD, RG, RS, RA וכדומה. כך HR1 זה קו 1 של הרצליה למשל.
&nbsp
בשיטה כזו ניתן לשמור מספרים טהורים למערכת הבינעירונית הראשית בעוד שלרכבות אפשר לייעד קודים כמו R לרכבת ישראל, L לרק"ל ו M למטרו ו S לרכבת הפרברית אם יוקמו.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
רוב הישראלים דוברי אנגלית

חבל שאות תחילית בעייתית בארץ בגלל ענייני השפה
אותיות יכולות לתת קונטקסט זכיר יותר לקווים ולמנוע מצב של מספרי טלפון במקום מספרי קווים.
&nbsp
הנה הוויקיפדיה של קידומות האותיות בלונדון (כמו תמיד - מידע בריטי הוא לקוראינו):
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_bus_routes_in_London#Letter_prefixes
&nbsp
בארץ מדובר במיספור ארצי ומשרד תחבורה ארצי אז במקום השיטה שתוארה בה האותיות משמשות לתתי אזורים בתוך מטרופולין יחיד אפשר יהיה להשתמש באותיות או צירופי אותיות לזיהוי קווים אזוריים מול קווים עירוניים. כך D יכול להיות גוש דן, J ירושלים רבתי, H חיפה והקריות (עד טבעת 2 או 3 אם אין חפיפה) בעוד שבתוך גוש דן אפשר להשתמש בצירופי אותיות לקווים בתחום עיריות הרובע - TA, BB, BY, GV, HD, HL, HR, YD, RG, RS, RA וכדומה. כך HR1 זה קו 1 של הרצליה למשל.
&nbsp
בשיטה כזו ניתן לשמור מספרים טהורים למערכת הבינעירונית הראשית בעוד שלרכבות אפשר לייעד קודים כמו R לרכבת ישראל, L לרק"ל ו M למטרו ו S לרכבת הפרברית אם יוקמו.
&nbsp
רוב הישראלים דוברי אנגלית
ויודעים לזהות את האותיות הלטיניות גם אם הם לא.
לכן ה"בעיה" כאן היא מלאכותית בלבד.
&nbsp
וכמו שאנשים יודעים לזהות את סמלילי מפעילות האוטובוסים, הם יוכלו ללמוד לזהות אות לטינית גם אם הם לא דוברי אנגלית.
&nbsp
פתרון אחר, חוץ מאותיות, הוא מיתוג אחיד - כמו שבלונדון כל האוטובוסים אדומים, וכשאתה רואה אוטובוס ירוק אתה יודע שהוא נוסע לעיר אחרת.
&nbsp
יש מספיק מספרים כדי לדאוג שבכל מטרופולין לא יהיו כפילויות בין האוטובוסים שימותגו כ"עירוניים"/"מטרופוליניים" או כפילויות בין אלו שימותגו בין עירוניים. הרי ה־namespace (אם מבטלים את ההפרדה המאלכותית במיתוג בין המפעילות) הוא בגודל של 999 מספרי קווים, ואין במטרופולין בודד כל כך הרבה קווים.
&nbsp
צעד כזה יהיה הגיוני יותר כשיהיו לנו ראשויות תחבורה מטרופוליניות, כמובן.
 

Ccyclist

Well-known member
אני זוכר את האוטובוסים הירוקים של London Country.

רוב הישראלים דוברי אנגלית
ויודעים לזהות את האותיות הלטיניות גם אם הם לא.
לכן ה"בעיה" כאן היא מלאכותית בלבד.
&nbsp
וכמו שאנשים יודעים לזהות את סמלילי מפעילות האוטובוסים, הם יוכלו ללמוד לזהות אות לטינית גם אם הם לא דוברי אנגלית.
&nbsp
פתרון אחר, חוץ מאותיות, הוא מיתוג אחיד - כמו שבלונדון כל האוטובוסים אדומים, וכשאתה רואה אוטובוס ירוק אתה יודע שהוא נוסע לעיר אחרת.
&nbsp
יש מספיק מספרים כדי לדאוג שבכל מטרופולין לא יהיו כפילויות בין האוטובוסים שימותגו כ"עירוניים"/"מטרופוליניים" או כפילויות בין אלו שימותגו בין עירוניים. הרי ה־namespace (אם מבטלים את ההפרדה המאלכותית במיתוג בין המפעילות) הוא בגודל של 999 מספרי קווים, ואין במטרופולין בודד כל כך הרבה קווים.
&nbsp
צעד כזה יהיה הגיוני יותר כשיהיו לנו ראשויות תחבורה מטרופוליניות, כמובן.
אני זוכר את האוטובוסים הירוקים של London Country.
הנה הערך:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/London_Country_Bus_Services
&nbsp
סבא וסבתא שלי התגוררו על הגבול שבין קנלי שבפרברי דרום לונדון עם מיקוד של מחוז סארי לוויטרליף שבמחוז סארי. האוטובוס שהגיע אליהם היה אוטובוס ירוק של London Country עם מספר תלת ספרתי שאינני זוכר אך התחיל ב1 ואחריו הסיומת C. האוטובוס היה לוקח אותנו למרכז מסחרי גדול בקרוידן.
&nbsp
האוטובוסים שירתו את ערי הלוויין במחוזות מסביב ללונדון רבתי והגיעו עד למרכזי העיירות שבפרברים החיצוניים באזורים 5-6.
 

aryeri

Member
יש גם כפילות בירושלים

כפילות של מספרי קו
א. כפילות של מספרי קו אצל אותו מפעיל ובאותו אשכול היא לא בעייתית בשום צורה כל עוד הקווים רחוקים אחד מהשני.
לדוגמה קו 1 בקרית מלאכי, קו 1 בקרית גת, קו 1 בשדרות וקו 1 בנתיבות באשכול צפון הנגב. או קו 43 של נתיב באזור הגליל העליון לצפת מול קו 43 של נתיב באזור משגב וכו'.

ב. כפילות באותה תחנה כמובן לא מתקבלת על הדעת, ואפילו כפילות באותה עיר כבר מייצרת בעיות בהעברת מידע לציבור ולכן יש להימנע ממנה.
הדרך לבדוק כפילויות היא מאד קלה בעת החלטה על קו חדש, (באמצעות מערכת הרישוי) אבל לצערי לא כולם עושיםא ת המטלה הקלה הזו ונוצרים כפילויות של קווים. מנגד, שינוי מספר של קו קיים (אחרי שנעשתה הטעות) זו מטלה מורכבת, והיא לרוב נדחקת לתחתית סדר העדיפיות בין כל המטלות ולכן לא מבוצעת וחבל שכך.
בין הדוגמאות הנוספות על מה שהועלה - קו 1 פנימי כפר סבא מול קו 1 פנימי רעננה שהוארך לבית החולים מאיר בכפר סבא.
קו 240 של דן, שנפתח במסגרת הרפורמה ב-2010 בלי לשים לב שבבני ברק כבר פועל קו 240 למודיעין עילית.
קו 1 של אגד בחיפה שנפתח אחרי שקו היה קו 1 של המטרונית (וקיים גם קו 3 ותיק יותר).
ובטח יש עוד.
יש גם כפילות בירושלים
יש את קו 1 של הרק"ל ואת קו 1 מגשר המיתרים לכותל.
יש את קווים 101 ו-102 שנוסעים לחניון מצפה מודיעין וחניון שפיריםההואת קווי הלילה 101 ו-102.
 
ובכל זאת במערב אירופה לא נותנים אותו מספר לרכבת ולאוטובוס.

קשה להתבלבל בין קו 1 לרקלת :)
ובכל זאת במערב אירופה לא נותנים אותו מספר לרכבת ולאוטובוס.
בפריז, לדוגמה, קווי המטרו ממוספרים 1 עד 14, וקווי האוטובוס מתחילים מ-20. אז גם אם קשה להתבלבל, עדיף ואפשרי למנוע את זה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
שיטה די דומה הצעתי בתגובה קודמת בשרשור.

ובכל זאת במערב אירופה לא נותנים אותו מספר לרכבת ולאוטובוס.
בפריז, לדוגמה, קווי המטרו ממוספרים 1 עד 14, וקווי האוטובוס מתחילים מ-20. אז גם אם קשה להתבלבל, עדיף ואפשרי למנוע את זה.
שיטה די דומה הצעתי בתגובה קודמת בשרשור.
למספר מחדש את הקווי האוטובוס בארץ ומניעת כפילויות תוך שימוש בקידומות ופיצול הארץ לארבע איזורים שונים מבחינת תחבורה ציבורית לפי מחוזות(ת"א והמרכז, חיפה והצפון, ירושלים ויו"ש, דרום).
 
וגם עוד קווים עם כפילויות

יש גם כפילות בירושלים
יש את קו 1 של הרק"ל ואת קו 1 מגשר המיתרים לכותל.
יש את קווים 101 ו-102 שנוסעים לחניון מצפה מודיעין וחניון שפיריםההואת קווי הלילה 101 ו-102.
וגם עוד קווים עם כפילויות
קו 477 של אגד תעבורה מהר ברכה לירושלים (פעיל במוצ"ש בלבד, עד 2014 היה קו של אגד בתדירות יום יומית מאלון מורה לירושלים) ביחד עם קו 477 של קווים לאלעד.
כמו כן יש גם את קו 290 של אפיקים מירושלים לאריאל וקו 290 של קווים-עילית מירושלים לביתר עילית.
 

S a m B o o k i

New member
אני הייתי עד למקרה

וגם עוד קווים עם כפילויות
קו 477 של אגד תעבורה מהר ברכה לירושלים (פעיל במוצ"ש בלבד, עד 2014 היה קו של אגד בתדירות יום יומית מאלון מורה לירושלים) ביחד עם קו 477 של קווים לאלעד.
כמו כן יש גם את קו 290 של אפיקים מירושלים לאריאל וקו 290 של קווים-עילית מירושלים לביתר עילית.
אני הייתי עד למקרה
הגעתי למסוף אורנית בקו 290 לאריאל, נוסעת שאלה את הנהג מתי מגיעים לביתר עילית.
לא נעים בכלל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה