מה עם קווי אוטובוס צפון נתניה-ת״א

מצב
הנושא נעול.

AlexAz1

New member
מה עם קווי אוטובוס צפון נתניה-ת״א

מה עם קווי אוטובוס צפון נתניה-ת״א
שלום,

בצפון העיר נתניה גרים כ-80,000 תושבים, ואין כמעט אוטובוסים בינעירוניים. קרוב לחצי מתושבי נתניה מנותקים כלל ממרכזי התעסוקה והבילוי של מרכז הארץ. חשוב לי לציין כי הקו האחרון לתחנת הרכבת הוא בשעה 8:30.

הקו היחיד שעובר בשכונות צפון הוא הקו לבני ברק המיועד לתושבי החרדים של העיר. כדי להגיע לתל אביב, לוקח בממוצע (בלי עומס תנועה) קרוב לשעה ורבע-שעה וחצי כי צריך לקחת 2 אוטובוסים, כל זה לעומת 25 דקות ברכב פרטי.
אני רוצה לדעת אם מישהו שמע על כוונת משרד התחבורה להוסיף קווים מצפון העיר לתל אביב.
תודה רבה!
 

Bus Nerd

Active member
ניסית רכבת?

מה עם קווי אוטובוס צפון נתניה-ת״א
שלום,

בצפון העיר נתניה גרים כ-80,000 תושבים, ואין כמעט אוטובוסים בינעירוניים. קרוב לחצי מתושבי נתניה מנותקים כלל ממרכזי התעסוקה והבילוי של מרכז הארץ. חשוב לי לציין כי הקו האחרון לתחנת הרכבת הוא בשעה 8:30.

הקו היחיד שעובר בשכונות צפון הוא הקו לבני ברק המיועד לתושבי החרדים של העיר. כדי להגיע לתל אביב, לוקח בממוצע (בלי עומס תנועה) קרוב לשעה ורבע-שעה וחצי כי צריך לקחת 2 אוטובוסים, כל זה לעומת 25 דקות ברכב פרטי.
אני רוצה לדעת אם מישהו שמע על כוונת משרד התחבורה להוסיף קווים מצפון העיר לתל אביב.
תודה רבה!
ניסית רכבת?
 

AlexAz1

New member
רכבת

ניסית רכבת?
רכבת
הרכבת פיתרון טוב רק בבוקר מ6:00 עד 8:30, כשעובר בשכונות הצפון הקו 16.
אחרי 8:30 אין אפשרות להגיע לרכבת (או שצריך לקחת 2 אוטובוסים פנימיים בתדירות נמוכה). בערב, הקו 16 פועל רק פעמיים בשעה 6 ו6:30, וזה כמובן לא עונה לצרכים של 80,000 תושבים. אבל בנתניה הרכבת לא תמיד הפיתרון היעיל ביותר, הרבה מאוד אנשים מעדיפים את האוטובוס כשאין עומס תנועה.
 
אין קו פנימי שמגיע לתחנה מרכזית, רכבת או דרום נתניה?

מה עם קווי אוטובוס צפון נתניה-ת״א
שלום,

בצפון העיר נתניה גרים כ-80,000 תושבים, ואין כמעט אוטובוסים בינעירוניים. קרוב לחצי מתושבי נתניה מנותקים כלל ממרכזי התעסוקה והבילוי של מרכז הארץ. חשוב לי לציין כי הקו האחרון לתחנת הרכבת הוא בשעה 8:30.

הקו היחיד שעובר בשכונות צפון הוא הקו לבני ברק המיועד לתושבי החרדים של העיר. כדי להגיע לתל אביב, לוקח בממוצע (בלי עומס תנועה) קרוב לשעה ורבע-שעה וחצי כי צריך לקחת 2 אוטובוסים, כל זה לעומת 25 דקות ברכב פרטי.
אני רוצה לדעת אם מישהו שמע על כוונת משרד התחבורה להוסיף קווים מצפון העיר לתל אביב.
תודה רבה!
אין קו פנימי שמגיע לתחנה מרכזית, רכבת או דרום נתניה?
 

Bus Nerd

Active member
מצב שבו צריך שני אוטובוסים כדי להגיע לת"א הוא מצב הגיוני

הוא כתב שצריך לקחת 2 אוטובוסים. ברור שהראשון מביניהם זה קו
עירוני.
מצב שבו צריך שני אוטובוסים כדי להגיע לת"א הוא מצב הגיוני
לא הגיוני שיהיה קו מכל מקום לכל מקום.
 
אבל כן הגיוני שמצפון נתניה יהיה קו יוממים לת"א, במיוחד לאחר

מצב שבו צריך שני אוטובוסים כדי להגיע לת"א הוא מצב הגיוני
לא הגיוני שיהיה קו מכל מקום לכל מקום.
אבל כן הגיוני שמצפון נתניה יהיה קו יוממים לת"א, במיוחד לאחר
שפתחו את היציאה הצפונית מנתניה לכביש החוף.

כפי שקיים קו 325 מהיר מאשדוד לת"א שנוסע מהיציאה הדרומית של אשדוד (יציאה שאגב סמוכה לתחנת הרכבת של אשדוד), כך הגיוני שמהאזור הצפוני ומהיציאה הצפונית של עיר בגודל דומה לאשדוד שאף קרובה יותר לת"א יהיה קו דומה.

למה קווים 606 ו 607 משכונות מזרח נתניה שקרובות לתחנות הרכבת של נתניה כן וקו מצפון נתניה לא?
 

AlexAz1

New member
מחלף איינשטיין

אבל כן הגיוני שמצפון נתניה יהיה קו יוממים לת"א, במיוחד לאחר
שפתחו את היציאה הצפונית מנתניה לכביש החוף.

כפי שקיים קו 325 מהיר מאשדוד לת"א שנוסע מהיציאה הדרומית של אשדוד (יציאה שאגב סמוכה לתחנת הרכבת של אשדוד), כך הגיוני שמהאזור הצפוני ומהיציאה הצפונית של עיר בגודל דומה לאשדוד שאף קרובה יותר לת"א יהיה קו דומה.

למה קווים 606 ו 607 משכונות מזרח נתניה שקרובות לתחנות הרכבת של נתניה כן וקו מצפון נתניה לא?
מחלף איינשטיין
אני גר במרחק של 200 מטר מהיציאה הצפונית, ואין שום תחנת אוטובוס, אין בכלל קו בינעירוני שעובר שם.
הוספת תחנת אוטובוס במחלף יכול לקצר לי את הנסיעה ב-45 דקות.
אבל לדעתי לא תהיה תחנת אוטובוס מכיוון שהמחלף יהפוך למחלף מלא רק בעוד 6 שנים (!)
 
נתת לי רעיון עכשיו, אבל הוא רלוונטי רק בכיוון לת"א

מחלף איינשטיין
אני גר במרחק של 200 מטר מהיציאה הצפונית, ואין שום תחנת אוטובוס, אין בכלל קו בינעירוני שעובר שם.
הוספת תחנת אוטובוס במחלף יכול לקצר לי את הנסיעה ב-45 דקות.
אבל לדעתי לא תהיה תחנת אוטובוס מכיוון שהמחלף יהפוך למחלף מלא רק בעוד 6 שנים (!)
נתת לי רעיון עכשיו, אבל הוא רלוונטי רק בכיוון לת"א
אפשר להכניס את קו 852, בכיוון לת"א, לרחוב איינשטיין עד לכיכר עם עמק חפר, שם יעשה פרסה, יעצור בתחנה שנמצאת באיינשטיין לכיוון מזרח וייצא חזרה לכביש החוף. זה יוסיף ל-852 אולי שתי דקות לנסיעה.
 

AlexAz1

New member
רעיון טוב!

נתת לי רעיון עכשיו, אבל הוא רלוונטי רק בכיוון לת"א
אפשר להכניס את קו 852, בכיוון לת"א, לרחוב איינשטיין עד לכיכר עם עמק חפר, שם יעשה פרסה, יעצור בתחנה שנמצאת באיינשטיין לכיוון מזרח וייצא חזרה לכביש החוף. זה יוסיף ל-852 אולי שתי דקות לנסיעה.
רעיון טוב!
כתושב רחוב עמק חפר, זה באמת יכול להקל עלינו.
אבל עד שמשרד התחבורה יאשר את זה....
כל הכבוד על הרעיון.
 
תארגן קבוצה של נוסעים מהאזור, תפנו יחד לעיריית נתניה ולמשרד

רעיון טוב!
כתושב רחוב עמק חפר, זה באמת יכול להקל עלינו.
אבל עד שמשרד התחבורה יאשר את זה....
כל הכבוד על הרעיון.
תארגן קבוצה של נוסעים מהאזור, תפנו יחד לעיריית נתניה ולמשרד
התחבורה. תציגו בפניהם את הצורך ואת המצב הקיים ותציעו להם את ההצעה הזו שאפשר ליישם אותה במהירות כמעט ללא עלות נוספת ובמחיר של תוספת מזערית למשך הנסיעה של הקו.
 
אגב, משרד התחבורה ועיריית נתניה מתכננים רה-ארגון בתחבורה

רעיון טוב!
כתושב רחוב עמק חפר, זה באמת יכול להקל עלינו.
אבל עד שמשרד התחבורה יאשר את זה....
כל הכבוד על הרעיון.
אגב, משרד התחבורה ועיריית נתניה מתכננים רה-ארגון בתחבורה
הציבורית בעיר כבר השנה.
[URL]http://blinker.co.il/%D7%9B%D7%9C%D7%9C%D7%99/%D7%91%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%91-%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99-%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%9D/112302/[/URL]
 

AlexAz1

New member
מסופים

אגב, משרד התחבורה ועיריית נתניה מתכננים רה-ארגון בתחבורה
הציבורית בעיר כבר השנה.
[URL]http://blinker.co.il/%D7%9B%D7%9C%D7%9C%D7%99/%D7%91%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%91-%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99-%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%9D/112302/[/URL]
מסופים
כן שמעתי את זה לפני חצי שנה. כנראה שהמסוף בצפון העיר ייפתח רק כאשר מחלף איינשטיין יהפוך למחלף מלא. כי בלי הכניסה מדרום, אין טעם להקים מסוף.
אני אתקשר מחר לעיריית נתניה כדי לדעת מה התוכניות.
 

olli3

New member
מנהל
זה מתכון לאסון! כך נקבר הקו המהיר משדרות לירושלים.

נתת לי רעיון עכשיו, אבל הוא רלוונטי רק בכיוון לת"א
אפשר להכניס את קו 852, בכיוון לת"א, לרחוב איינשטיין עד לכיכר עם עמק חפר, שם יעשה פרסה, יעצור בתחנה שנמצאת באיינשטיין לכיוון מזרח וייצא חזרה לכביש החוף. זה יוסיף ל-852 אולי שתי דקות לנסיעה.
זה מתכון לאסון! כך נקבר הקו המהיר משדרות לירושלים.
קבוצת מז"ח בנגב המעברי (במקרה זה בשדרות עצמה) לא רצו להמתין להפעלת הקו שנקבע במכרז אשכול הנגב המערבי (דן בדרום) בין שדרות ומכללת ספיר לירושלים ודרשו להכניס את 492 לכיכר המרכזית של העיר. זה מוסיף לו 4 דקות לנסיעה, הנוסעים שמגיעים איתו מנתיבות לא כל כך ששים על כך (הם גם לא ששים על כך שהקו לתל אביב חורש את שדרות) ומעבר לכך, השעות הן של קו אוטובוס שמגיע מעיר אחרת ולכן לא הכי אמין ומכיוון שזה קו מגזר חרדי, הלו"ז שלו מתאים יותר לצורכי הציבור החרדי מאשר לציבור שרוצה לנסוע בבוקר מוקדם לירושלים למשל.
&nbsp
אבל גרוע מכך, כל תוספת בזמן הנסיעה לקו מהיר גורמת לכך שהנוסעים בקו המהיר לא ששים על כך ובצדק. וכך גם הקו המהיר לא נותן שום פייט לרכב פרטי וזה עוד יותר גרוע.
&nbsp
כך למשל, עם פתיחת מחלף בית קמה שהוסט מצומת בית קמה הישן, קווים מהירים רבים כבר לא יורדים יותר לבית קמה.
&nbsp
אבל בנודע למחלף איינטשין החמוד שלנו, כעת המצב עוד סביר, לכשהמצב ביציאה מהעיר יהיה רע, העונד ממש לא יהיה 2 דקות, הוא יהיה משמעותי.
&nbsp
ובשורה התחתונה, קווי אוטובוס משכונות הופכים עם הזמן לקווי רפאים או לקווים עם נוסעים לא רבים, ככל שזמן הנסיעה באוטובוס מתארך גם ככה. המעבר המאסיבי לרכבת הוא מעבר צודק.
&nbsp
קו 325 באשדוד היה נחוץ כקו ישיר לחלוטין בין אשדוד לתל אביב, המסלול המהיר ביותר בין מרכזית אשדוד למרכזית תל אביב, בדומה ל650 בנתניה. להקביל את הפתיחה של 325 לבין פתיחה של קו חדש לתושבי צפון נתניה זה שמים וארץ.
&nbsp
כך שאם בין הכנסת 852 לבין קו חדש, הייתי אומר שעדיף קו חדש. מעבר לכך, שכל עוד שזה קו של אגד הוא יקר פי שניים מקו של נתיב אקספרס...
&nbsp
ובקווים 606,607 גם ככה כמעט ואף אחד לא נוסע מקרית השרון לתל אביב או לשפיים או להרצליה. רוב הזמן הם מופעלים על ידי מידיבוסים בין עירוניים עם משהו כמו 25-30 מקומות ישיבה בכלל.
 

AlexAz1

New member
קו פנימי

אין קו פנימי שמגיע לתחנה מרכזית, רכבת או דרום נתניה?
קו פנימי
יש קווים פנימיים לתחנה המרכזית : נסיעה של כ-15 דקות מצפון נתניה
ואז לקחת קו 605/601 לתל אביב. נסיעה של כ-70 דקות, כי היא עוברת בשכונות הדרומיות.
אורכה של נתניה כ-14 ק״מ, מוינגייט בדרום עד חוף בלו ביי בצפון. אז אתם מבינים שקו עירוני מהצפון ועד הדרום הינו סיוט אחד גדול.
 
70 דקות כל שעות היממה? נסעתי פעם אחר הצהורים ולקח לי 40 דקות

קו פנימי
יש קווים פנימיים לתחנה המרכזית : נסיעה של כ-15 דקות מצפון נתניה
ואז לקחת קו 605/601 לתל אביב. נסיעה של כ-70 דקות, כי היא עוברת בשכונות הדרומיות.
אורכה של נתניה כ-14 ק״מ, מוינגייט בדרום עד חוף בלו ביי בצפון. אז אתם מבינים שקו עירוני מהצפון ועד הדרום הינו סיוט אחד גדול.
70 דקות כל שעות היממה? נסעתי פעם אחר הצהורים ולקח לי 40 דקות
 

olli3

New member
מנהל
ויש את 650 הישיר ממרכזית נתניה, למה לנסוע ב601/605?

קו פנימי
יש קווים פנימיים לתחנה המרכזית : נסיעה של כ-15 דקות מצפון נתניה
ואז לקחת קו 605/601 לתל אביב. נסיעה של כ-70 דקות, כי היא עוברת בשכונות הדרומיות.
אורכה של נתניה כ-14 ק״מ, מוינגייט בדרום עד חוף בלו ביי בצפון. אז אתם מבינים שקו עירוני מהצפון ועד הדרום הינו סיוט אחד גדול.
ויש את 650 הישיר ממרכזית נתניה, למה לנסוע ב601/605?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה