לאילו קווים בירושלים הייתם קוראים "קווים חזקים?"

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
לאילו קווים בירושלים הייתם קוראים "קווים חזקים?"

לאילו קווים בירושלים הייתם קוראים "קווים חזקים?"
אני מדבר על קווי אוטובוס עורקיים וחזקים שהתדירות בהם צריכה להיות גבוהה, ועם מפרקיות.

אני יודע שתגידו ישר "71,72,74,75,77,78". אני לא בטוח לגבי 75,78... אבל לאילו קווים נוספים הייתם קוראים קוראים קו חזק?

אני למשל שמתי לב שרוב הקווים שבהם יש מפרקיות הם משרתים את המגזר החרדי, כגון 56,59,67,74 ולפעמים גם 1,3,33,36. למרות זאת הייתי שואל אם למשל קו 3, שמסתובב בכל רוממה, סורוצקין וכו', הוא קו עורקי או קו מאסף שנוסע בפיתולים. הוא מזכיר לי יותר את האופי של קו 9 הפתלתל והבלתי נגמר...

ומה שאפשר לשים לב זה שבקושי יש מפרקיות בקווים שהם לא משמשים חרדים נטו. רק קווים 66,68 הם קווים כאלה לדעתי. (נראה לי ש-68 נחשב גם כקו חזק...) האם זה מראה על סדר עדיפויות מסויים בתכנון התחבורה הציבורית בירושלים לטובת החרדים על חשבון שכונות דרום העיר הלא-חרדיות; או שבדרום העיר פשוט לא משתמשים מספיק בתחבורה ציבורית כדי להצדיק הרבה קווים עם מפרקיות? שימו לב למשל לקווים 14,18 שפעם היו במפרקיות והיום הם באוטובוסים קצרים... זה בגלל שיש רכבת באזור תלפיות? אין שם רכבת... גם קו 77 לא הכי מלא באנשים...
שימו לב שגם הרכבת הקלה לא הכי מלאה בהרבה משעות העומס בקטע תחנה מרכזית - הר הרצל...
 

סילון91

New member
בתור אחד שנוסע מספר פעמים ביום בקווים 68 ו74

לאילו קווים בירושלים הייתם קוראים "קווים חזקים?"
אני מדבר על קווי אוטובוס עורקיים וחזקים שהתדירות בהם צריכה להיות גבוהה, ועם מפרקיות.

אני יודע שתגידו ישר "71,72,74,75,77,78". אני לא בטוח לגבי 75,78... אבל לאילו קווים נוספים הייתם קוראים קוראים קו חזק?

אני למשל שמתי לב שרוב הקווים שבהם יש מפרקיות הם משרתים את המגזר החרדי, כגון 56,59,67,74 ולפעמים גם 1,3,33,36. למרות זאת הייתי שואל אם למשל קו 3, שמסתובב בכל רוממה, סורוצקין וכו', הוא קו עורקי או קו מאסף שנוסע בפיתולים. הוא מזכיר לי יותר את האופי של קו 9 הפתלתל והבלתי נגמר...

ומה שאפשר לשים לב זה שבקושי יש מפרקיות בקווים שהם לא משמשים חרדים נטו. רק קווים 66,68 הם קווים כאלה לדעתי. (נראה לי ש-68 נחשב גם כקו חזק...) האם זה מראה על סדר עדיפויות מסויים בתכנון התחבורה הציבורית בירושלים לטובת החרדים על חשבון שכונות דרום העיר הלא-חרדיות; או שבדרום העיר פשוט לא משתמשים מספיק בתחבורה ציבורית כדי להצדיק הרבה קווים עם מפרקיות? שימו לב למשל לקווים 14,18 שפעם היו במפרקיות והיום הם באוטובוסים קצרים... זה בגלל שיש רכבת באזור תלפיות? אין שם רכבת... גם קו 77 לא הכי מלא באנשים...
שימו לב שגם הרכבת הקלה לא הכי מלאה בהרבה משעות העומס בקטע תחנה מרכזית - הר הרצל...
בתור אחד שנוסע מספר פעמים ביום בקווים 68 ו74
אני יכול להגיד לך שבשעות השיא ההיצע ממש לא עומד בביקוש... החרדים, וסליחה שאני מתייג ככה בנשימה אחת ציבור שלם, פשוט צובאים על הקו הזה ..ניתן לראות זאת הם עולים בתחנה מרכזית ועד אחרי צומת בר אילן לא נשאר זכר להם..אני התחננתי כבר שנים לאגד שיעשו קו מהיר יותר לקמפוס הר הצופים למה אני צריך לסבול את המעבר המייגע הזה בבר אילן הפקוק
 

סילון91

New member
גם יש עוד קטע ל68 להגיע תמיד בזוגות ..במיוחד בשעות השיא

בתור אחד שנוסע מספר פעמים ביום בקווים 68 ו74
אני יכול להגיד לך שבשעות השיא ההיצע ממש לא עומד בביקוש... החרדים, וסליחה שאני מתייג ככה בנשימה אחת ציבור שלם, פשוט צובאים על הקו הזה ..ניתן לראות זאת הם עולים בתחנה מרכזית ועד אחרי צומת בר אילן לא נשאר זכר להם..אני התחננתי כבר שנים לאגד שיעשו קו מהיר יותר לקמפוס הר הצופים למה אני צריך לסבול את המעבר המייגע הזה בבר אילן הפקוק
גם יש עוד קטע ל68 להגיע תמיד בזוגות ..במיוחד בשעות השיא
כאשר אחד מפוצץ והשני ריק.. ככ במקום אוטובוס כל 5-10 דק מגיעים 2 אוטובוסיןם פעם ב20 דק..
 

סילון91

New member
קיצר עזוב אותך המצב של התחבורה ציבורית בירושלים חרבאנה

גם יש עוד קטע ל68 להגיע תמיד בזוגות ..במיוחד בשעות השיא
כאשר אחד מפוצץ והשני ריק.. ככ במקום אוטובוס כל 5-10 דק מגיעים 2 אוטובוסיןם פעם ב20 דק..
קיצר עזוב אותך המצב של התחבורה ציבורית בירושלים חרבאנה
עד שלא יעשו טיפול שורש שם וישברו את המונופול של הקופראטיב החזירי הזה שנקרא אגד תושבי ירושלים ימשיכו לסבול. אני מוכרח לציין שבגוש דן המצה הרבה יותר טוב והשתפר בשנים האחרונות. דן עובדים בצורה טובה ויעילה..הגיע הזמן שאגד ילמדו דבר או שניהם מהם
 

aryeri

Member
אז איך זה שדן בדרום ודן באר שבע לא מוצלחים?

קיצר עזוב אותך המצב של התחבורה ציבורית בירושלים חרבאנה
עד שלא יעשו טיפול שורש שם וישברו את המונופול של הקופראטיב החזירי הזה שנקרא אגד תושבי ירושלים ימשיכו לסבול. אני מוכרח לציין שבגוש דן המצה הרבה יותר טוב והשתפר בשנים האחרונות. דן עובדים בצורה טובה ויעילה..הגיע הזמן שאגד ילמדו דבר או שניהם מהם
אז איך זה שדן בדרום ודן באר שבע לא מוצלחים?
ושמעתי שאגד בחיפה כן טוב...

ולא יודע למה, אבל באגד אני מרגיש הכי בבית, יותר מברכבת הקלה... זה יהיה מוזר אם בירושלים פתאום לא יהיה אגד...
 
ואכן מתוכננת שם רכבת קלה, בדיוק לבעייה שתארת

בתור אחד שנוסע מספר פעמים ביום בקווים 68 ו74
אני יכול להגיד לך שבשעות השיא ההיצע ממש לא עומד בביקוש... החרדים, וסליחה שאני מתייג ככה בנשימה אחת ציבור שלם, פשוט צובאים על הקו הזה ..ניתן לראות זאת הם עולים בתחנה מרכזית ועד אחרי צומת בר אילן לא נשאר זכר להם..אני התחננתי כבר שנים לאגד שיעשו קו מהיר יותר לקמפוס הר הצופים למה אני צריך לסבול את המעבר המייגע הזה בבר אילן הפקוק
ואכן מתוכננת שם רכבת קלה, בדיוק לבעייה שתארת
 

ציוניסט

New member
איך היית מתכנן את קו להר הצופים שלא דרך בר אילן?

בתור אחד שנוסע מספר פעמים ביום בקווים 68 ו74
אני יכול להגיד לך שבשעות השיא ההיצע ממש לא עומד בביקוש... החרדים, וסליחה שאני מתייג ככה בנשימה אחת ציבור שלם, פשוט צובאים על הקו הזה ..ניתן לראות זאת הם עולים בתחנה מרכזית ועד אחרי צומת בר אילן לא נשאר זכר להם..אני התחננתי כבר שנים לאגד שיעשו קו מהיר יותר לקמפוס הר הצופים למה אני צריך לסבול את המעבר המייגע הזה בבר אילן הפקוק
איך היית מתכנן את קו להר הצופים שלא דרך בר אילן?
או שהוא יעבור במרכז העיר או שיעשה עיקוף ענק דרך צומת רמות - שתי האפשרויות האלו נוראיות לא פחות.
 
ראה כאן

לאילו קווים בירושלים הייתם קוראים "קווים חזקים?"
אני מדבר על קווי אוטובוס עורקיים וחזקים שהתדירות בהם צריכה להיות גבוהה, ועם מפרקיות.

אני יודע שתגידו ישר "71,72,74,75,77,78". אני לא בטוח לגבי 75,78... אבל לאילו קווים נוספים הייתם קוראים קוראים קו חזק?

אני למשל שמתי לב שרוב הקווים שבהם יש מפרקיות הם משרתים את המגזר החרדי, כגון 56,59,67,74 ולפעמים גם 1,3,33,36. למרות זאת הייתי שואל אם למשל קו 3, שמסתובב בכל רוממה, סורוצקין וכו', הוא קו עורקי או קו מאסף שנוסע בפיתולים. הוא מזכיר לי יותר את האופי של קו 9 הפתלתל והבלתי נגמר...

ומה שאפשר לשים לב זה שבקושי יש מפרקיות בקווים שהם לא משמשים חרדים נטו. רק קווים 66,68 הם קווים כאלה לדעתי. (נראה לי ש-68 נחשב גם כקו חזק...) האם זה מראה על סדר עדיפויות מסויים בתכנון התחבורה הציבורית בירושלים לטובת החרדים על חשבון שכונות דרום העיר הלא-חרדיות; או שבדרום העיר פשוט לא משתמשים מספיק בתחבורה ציבורית כדי להצדיק הרבה קווים עם מפרקיות? שימו לב למשל לקווים 14,18 שפעם היו במפרקיות והיום הם באוטובוסים קצרים... זה בגלל שיש רכבת באזור תלפיות? אין שם רכבת... גם קו 77 לא הכי מלא באנשים...
שימו לב שגם הרכבת הקלה לא הכי מלאה בהרבה משעות העומס בקטע תחנה מרכזית - הר הרצל...
ראה כאן
קווים חזקים לפי תדירות (מעודכן לספטמבר 2014)
קווים חזקים לפי מספר נוסעים (שנתי 2014)
 

ציוניסט

New member
בירושלים יש לא מעט כאלו לדעתי.

לאילו קווים בירושלים הייתם קוראים "קווים חזקים?"
אני מדבר על קווי אוטובוס עורקיים וחזקים שהתדירות בהם צריכה להיות גבוהה, ועם מפרקיות.

אני יודע שתגידו ישר "71,72,74,75,77,78". אני לא בטוח לגבי 75,78... אבל לאילו קווים נוספים הייתם קוראים קוראים קו חזק?

אני למשל שמתי לב שרוב הקווים שבהם יש מפרקיות הם משרתים את המגזר החרדי, כגון 56,59,67,74 ולפעמים גם 1,3,33,36. למרות זאת הייתי שואל אם למשל קו 3, שמסתובב בכל רוממה, סורוצקין וכו', הוא קו עורקי או קו מאסף שנוסע בפיתולים. הוא מזכיר לי יותר את האופי של קו 9 הפתלתל והבלתי נגמר...

ומה שאפשר לשים לב זה שבקושי יש מפרקיות בקווים שהם לא משמשים חרדים נטו. רק קווים 66,68 הם קווים כאלה לדעתי. (נראה לי ש-68 נחשב גם כקו חזק...) האם זה מראה על סדר עדיפויות מסויים בתכנון התחבורה הציבורית בירושלים לטובת החרדים על חשבון שכונות דרום העיר הלא-חרדיות; או שבדרום העיר פשוט לא משתמשים מספיק בתחבורה ציבורית כדי להצדיק הרבה קווים עם מפרקיות? שימו לב למשל לקווים 14,18 שפעם היו במפרקיות והיום הם באוטובוסים קצרים... זה בגלל שיש רכבת באזור תלפיות? אין שם רכבת... גם קו 77 לא הכי מלא באנשים...
שימו לב שגם הרכבת הקלה לא הכי מלאה בהרבה משעות העומס בקטע תחנה מרכזית - הר הרצל...
בירושלים יש לא מעט כאלו לדעתי.
מלבד קווי ה-7X למיניהם יש לדעתי את הקווים:
3 - יכול להיות מפוצץ מאוד ויכול להיות יחסית רגוע.
6 - בשעות השיא.
19 - כמובן...
31 - מפוצץ ואיטי, האמת שהוא סיוט של קו.
36 - יש זמנים שהוא אפילו לא עוצר בתחנות.
56, 67,69, 59 - קווי חרדים שבשעות השיא יכולים להיות סיוט מתמשך.
68 - בשעות השיא.
&nbsp
 

ציוניסט

New member
ואחרי שהצצתי ברשימה של הרוכב לאוטובוסים...

בירושלים יש לא מעט כאלו לדעתי.
מלבד קווי ה-7X למיניהם יש לדעתי את הקווים:
3 - יכול להיות מפוצץ מאוד ויכול להיות יחסית רגוע.
6 - בשעות השיא.
19 - כמובן...
31 - מפוצץ ואיטי, האמת שהוא סיוט של קו.
36 - יש זמנים שהוא אפילו לא עוצר בתחנות.
56, 67,69, 59 - קווי חרדים שבשעות השיא יכולים להיות סיוט מתמשך.
68 - בשעות השיא.
&nbsp
ואחרי שהצצתי ברשימה של הרוכב לאוטובוסים...
אז גם 55, 52, 39, 34, 65, 18 ועוד ועוד ועוד... בקיצור, מגיע לנו יותר מהשירות כיום.
 

aryeri

Member
לא הבנתי מה חזק בקו 34... הוא בכלל באוטובוסים קצרים

ואחרי שהצצתי ברשימה של הרוכב לאוטובוסים...
אז גם 55, 52, 39, 34, 65, 18 ועוד ועוד ועוד... בקיצור, מגיע לנו יותר מהשירות כיום.
לא הבנתי מה חזק בקו 34... הוא בכלל באוטובוסים קצרים
גם קו 18 כיום הוא אוטובוס קצר. יכול להיות שזה בגלל שזה מ-2014...
39 אכן קו חזק, גם בו אני משתמש... לא חשבתי עליו... הייתי מגביר את התדירות שלו בשעות העומס ומכניס גם מפרקיות... זה יכול להיות סיוט לפעמים לנסוע בקו הזה, אפילו בשעות כמו 22:00-23:00.
 

ציוניסט

New member
אתה צודק, ציינתי אותם רק בגלל הרשימה.

לא הבנתי מה חזק בקו 34... הוא בכלל באוטובוסים קצרים
גם קו 18 כיום הוא אוטובוס קצר. יכול להיות שזה בגלל שזה מ-2014...
39 אכן קו חזק, גם בו אני משתמש... לא חשבתי עליו... הייתי מגביר את התדירות שלו בשעות העומס ומכניס גם מפרקיות... זה יכול להיות סיוט לפעמים לנסוע בקו הזה, אפילו בשעות כמו 22:00-23:00.
אתה צודק, ציינתי אותם רק בגלל הרשימה.
 

aryeri

Member
36 זה קו חרדי מובהק. הוא נולד ככזה בגילגוליו השונים

בירושלים יש לא מעט כאלו לדעתי.
מלבד קווי ה-7X למיניהם יש לדעתי את הקווים:
3 - יכול להיות מפוצץ מאוד ויכול להיות יחסית רגוע.
6 - בשעות השיא.
19 - כמובן...
31 - מפוצץ ואיטי, האמת שהוא סיוט של קו.
36 - יש זמנים שהוא אפילו לא עוצר בתחנות.
56, 67,69, 59 - קווי חרדים שבשעות השיא יכולים להיות סיוט מתמשך.
68 - בשעות השיא.
&nbsp
36 זה קו חרדי מובהק. הוא נולד ככזה בגילגוליו השונים
עוד כקו 40, כקו ה"מהדרין" הראשון (גברים מקדימה, נשים מאחורה) בירושלים. אני הייתי ילד ביסודי ולא הבנתי את האבסורד עדיין.
אני זוכר את המנקב, המחורר ההוא מתקופת הכרטיסיות מנייר, שהיה תלוי עם שרשרת ליד הדלת האחורית בקו 40 והנשים היו צריכות לנקב איתו את הכרטיסיה. אחר כך צצו עוד קווים כאלה: קודם 56, ואז 10 שהוא היה קו מפותל בין הרבה שכונות חרדיות, בערך כמו שילוב של 52+57 של היום. באיזשהו שלב גם החלופות לכותל 1א,2א שהופעלו מהשכונות החרדיות והמתחרדות בתקופות החגים מותגו כקווי מהדרין. אחר כך גם ניסו להוסיף לחגיגה את קווים 64,67.
טוב שבג"ץ שם לטירוף הזה סוף, ושהרב-קו גם הוא מחייב את כולם לעלות מקדימה חוץ מאבות או אימהות עם עגלות. (למרות שהרבה עולים מאחורה עדיין ועוקפים את התור, ולנהגים העצבניים אין כוח להיות שוטרים).
 

yair480

Active member
עלייה מאחור זה פתרון לכולם

36 זה קו חרדי מובהק. הוא נולד ככזה בגילגוליו השונים
עוד כקו 40, כקו ה"מהדרין" הראשון (גברים מקדימה, נשים מאחורה) בירושלים. אני הייתי ילד ביסודי ולא הבנתי את האבסורד עדיין.
אני זוכר את המנקב, המחורר ההוא מתקופת הכרטיסיות מנייר, שהיה תלוי עם שרשרת ליד הדלת האחורית בקו 40 והנשים היו צריכות לנקב איתו את הכרטיסיה. אחר כך צצו עוד קווים כאלה: קודם 56, ואז 10 שהוא היה קו מפותל בין הרבה שכונות חרדיות, בערך כמו שילוב של 52+57 של היום. באיזשהו שלב גם החלופות לכותל 1א,2א שהופעלו מהשכונות החרדיות והמתחרדות בתקופות החגים מותגו כקווי מהדרין. אחר כך גם ניסו להוסיף לחגיגה את קווים 64,67.
טוב שבג"ץ שם לטירוף הזה סוף, ושהרב-קו גם הוא מחייב את כולם לעלות מקדימה חוץ מאבות או אימהות עם עגלות. (למרות שהרבה עולים מאחורה עדיין ועוקפים את התור, ולנהגים העצבניים אין כוח להיות שוטרים).
עלייה מאחור זה פתרון לכולם
חבל שזה לוקח זמן עד שמכניסים קוראי כרטיסים גם בדלתות האחוריות אך
זה נצרך בכל הקווים העירוניים כי זה חוסך זמן משמעותי בתחנות.
ומשום מה אלו שהכי מיומנים בזה ומשתמשים באפשרות הזאת זה החרדים ולכן התקנה מיידית בקווי חרדים של קוראי כרטיסים זה נצרך (ולא רק בירושלים)
בבית שמש יש אפילו קמפיין ברחוב החרדי שדורש מסופרבוס להתקין מכשירים כאלה (בעיקר בגלל זמן אך גם בגלל צניעות)בכל האוטובוסים העירוניים ואני תומך בקמפיין זה.
והגיע הזמן שנהגים יפסיקו להיות 'קופאיים על גלגלים'
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה