קו ירושלים-ת"א במרץ 2018 -
הקו האדום בגוש דן 2021

  • פותח הנושא wapy
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
ויש לך קישור להדמיה?

תשובות
כשאני אומר שני רציפים בד"כ אני מתכוון לשתי מסילות, אבל אני לא יודע בוודאות אם בתחנת נתב"ג מתוכננים שני רציפים ( = אי אחד) או ארבע רציפים (שני איים) נוספים. אני לא זוכר את התוכניות. בכל מקרה לפחות שני רציפים נוספים.
&nbsp
וכן, הם אמורים להיות באותו מפלס.
&nbsp
לא יודע לגבי אישורים, ראיתי רק הדמייה. ואין צפי למתי זה יהיה מוכן כי אין צפי מתי יתחילו לעבוד על זה...
&nbsp
siding בעברית נקרא עקלתון:
https://he.wikipedia.org/wiki/עקלתון_(מסילה)
&nbsp
העקלתון ממזרח לתחנת נתב"ג בהחלט ארוך מספיק בשביל לדייר רכבת, ויש גם מפלגים כמובן, אז אין שום בעיה.
ויש לך קישור להדמיה?
 

Bus Nerd

Active member
הנה

ויש לך קישור להדמיה?
הנה
http://www.del.co.il/projects/project.asp?id=124&catid=4&subcatid=16
&nbsp
זו לא בדיוק הדמיה, יותר כמו סרטוט ברוזולוציה נמוכה.
&nbsp
כאן מצויין בבירור שהסיבה להרחבה היא לא ספציפית הקו לירושלים, אלא דווקא חיבור המסילה המזרחית לנתב"ג - כדי להפעיל את לולאת נתב"ג-ת"א-ירקון-מזרחית.
&nbsp
ראה מפה כאן: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181647899/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
בנתב"ג יעברו 9 רכבות לשעה לכל כיוון.
 
וגם הכנה לעוקף רמלוד

הנה
http://www.del.co.il/projects/project.asp?id=124&catid=4&subcatid=16
&nbsp
זו לא בדיוק הדמיה, יותר כמו סרטוט ברוזולוציה נמוכה.
&nbsp
כאן מצויין בבירור שהסיבה להרחבה היא לא ספציפית הקו לירושלים, אלא דווקא חיבור המסילה המזרחית לנתב"ג - כדי להפעיל את לולאת נתב"ג-ת"א-ירקון-מזרחית.
&nbsp
ראה מפה כאן: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181647899/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
בנתב"ג יעברו 9 רכבות לשעה לכל כיוון.
וגם הכנה לעוקף רמלוד
למעשה הרחבת נתב"ג היא חלק מתת"ל שדן ביצירת מסילה מנמל אשדוד דרך כביש 7 למסילת באר-שבע (לרכבות משא) + 4 מסילות בקטע מכביש 7 ועד אזור מצליח (באזור תעשיה רג"ם הסמוך מתוכנן מסוף רכבות ענק, שייתכן ואף יחליף את כל המוסכים שתקועים באמצע לוד). + שתי מסילות חדשות מאזור מצליח לכיוון A1 (בחפיפה כלשהי עם מסילת431)+הרחבת תחנת נתב"ג, אם אני לא טועה ל-6 רציפים.
זה יאפשר רכבת מהירה מבאר שבע לתל אביב עם תחנה בנתב"ג וללא האטה שנגרמת כתוצאה מפיתולי המסילה בתוך רמלה-לוד ויאפשר להפוך את תחנת נתב"ג להאב חשוב לכל המערכת.

כמובן, בנוסף לטבעת המרכזית שהוזכרה פה איילון-ירקון-מזרחית-נתב"ג.
 
למה להפוך את תחנת נתב"ג שנמצאת בתוך שטח נמל התעופה ל Hub

וגם הכנה לעוקף רמלוד
למעשה הרחבת נתב"ג היא חלק מתת"ל שדן ביצירת מסילה מנמל אשדוד דרך כביש 7 למסילת באר-שבע (לרכבות משא) + 4 מסילות בקטע מכביש 7 ועד אזור מצליח (באזור תעשיה רג"ם הסמוך מתוכנן מסוף רכבות ענק, שייתכן ואף יחליף את כל המוסכים שתקועים באמצע לוד). + שתי מסילות חדשות מאזור מצליח לכיוון A1 (בחפיפה כלשהי עם מסילת431)+הרחבת תחנת נתב"ג, אם אני לא טועה ל-6 רציפים.
זה יאפשר רכבת מהירה מבאר שבע לתל אביב עם תחנה בנתב"ג וללא האטה שנגרמת כתוצאה מפיתולי המסילה בתוך רמלה-לוד ויאפשר להפוך את תחנת נתב"ג להאב חשוב לכל המערכת.

כמובן, בנוסף לטבעת המרכזית שהוזכרה פה איילון-ירקון-מזרחית-נתב"ג.
למה להפוך את תחנת נתב"ג שנמצאת בתוך שטח נמל התעופה ל Hub
חשוב לכל המערכת?
לתחנת נתב"ג יש חסרון גדול - הקישוריות לקווי אוטובוס.
Hub חשוב משמעותו גם קישוריות טובה לקווי אוטובוס.
האם זה יכול לקרות בתחנה הנמצאת בתוך שטח נמל התעופה עם כל סידורי הבטחון הכרוכים בכך?
היכן בעולם יש Hub יבשתי מערכתי חשוב בתוך טרמינל של נמל תעופה?
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שהרוכב מתכוון לhub החלפה בין קווי הרכבת השונים

למה להפוך את תחנת נתב"ג שנמצאת בתוך שטח נמל התעופה ל Hub
חשוב לכל המערכת?
לתחנת נתב"ג יש חסרון גדול - הקישוריות לקווי אוטובוס.
Hub חשוב משמעותו גם קישוריות טובה לקווי אוטובוס.
האם זה יכול לקרות בתחנה הנמצאת בתוך שטח נמל התעופה עם כל סידורי הבטחון הכרוכים בכך?
היכן בעולם יש Hub יבשתי מערכתי חשוב בתוך טרמינל של נמל תעופה?
אני חושב שהרוכב מתכוון לhub החלפה בין קווי הרכבת השונים
מבחינת אבטחה באמת שאין הבדל אם אדם מחליף רכבת בנתב"ג או בסבידור.
מבחינת קישוריות אוטובוסים: לנתב"ג אף פעם לא תהיה קישוריות אוטובוסים טובה בגלל אילוצים לוגיסטיים ובטחוניים, אבל למה זה משנה? לאן בדיוק הגיוני להגיע מתנב"ג באוטובוס? לכל הערים שבסביבה יש (או תהיה) קישוריות טובה לתחנות רכבת אחרות, אז למה צריך קישור אוטובוסי מהם לנתב"ג?
 
קח לדוגמה נסיעות בין יהוד לירושלים או בין לוד לירושלים

אני חושב שהרוכב מתכוון לhub החלפה בין קווי הרכבת השונים
מבחינת אבטחה באמת שאין הבדל אם אדם מחליף רכבת בנתב"ג או בסבידור.
מבחינת קישוריות אוטובוסים: לנתב"ג אף פעם לא תהיה קישוריות אוטובוסים טובה בגלל אילוצים לוגיסטיים ובטחוניים, אבל למה זה משנה? לאן בדיוק הגיוני להגיע מתנב"ג באוטובוס? לכל הערים שבסביבה יש (או תהיה) קישוריות טובה לתחנות רכבת אחרות, אז למה צריך קישור אוטובוסי מהם לנתב"ג?
קח לדוגמה נסיעות בין יהוד לירושלים או בין לוד לירושלים
כאשר הופכים את תחנת נתב"ג לתחנת רכבת מרכזית ברמה הארצית, בהחלט יש משמעות לקישוריות של אוטובוסים לתחנה.
אם למשל יהפכו את נתב"ג לתחנת רכבת מרכזית לכיוון דרום (באר שבע) על חשבון תחנת לוד, אז המשמעות לכך תגבר.

Hub רכבתי משמעותו מרכז תחבורתי לקישור לאזורים שונים ברחבי המדינה.
לגבי ירושלים זה הולך לקרות כבר בסוף העשור הנוכחי. אם זה יורחב גם לדרום המדינה, תהיה משמעות רבה לקישוריות האוטובוסית לתחנת נתב"ד ומיקומה של התחנה בתוך טרמינל של נמל תעופה פוגע בכך.

או שלדעתך נסיעות מלוד לירושלים או מיהוד לבאר שבע הגיוני שיעברו דרך תל אביב?
 

Bus Nerd

Active member
למי שבא מיהוד תהיה את תחנת תעופה

קח לדוגמה נסיעות בין יהוד לירושלים או בין לוד לירושלים
כאשר הופכים את תחנת נתב"ג לתחנת רכבת מרכזית ברמה הארצית, בהחלט יש משמעות לקישוריות של אוטובוסים לתחנה.
אם למשל יהפכו את נתב"ג לתחנת רכבת מרכזית לכיוון דרום (באר שבע) על חשבון תחנת לוד, אז המשמעות לכך תגבר.

Hub רכבתי משמעותו מרכז תחבורתי לקישור לאזורים שונים ברחבי המדינה.
לגבי ירושלים זה הולך לקרות כבר בסוף העשור הנוכחי. אם זה יורחב גם לדרום המדינה, תהיה משמעות רבה לקישוריות האוטובוסית לתחנת נתב"ד ומיקומה של התחנה בתוך טרמינל של נמל תעופה פוגע בכך.

או שלדעתך נסיעות מלוד לירושלים או מיהוד לבאר שבע הגיוני שיעברו דרך תל אביב?
למי שבא מיהוד תהיה את תחנת תעופה
עם שתי רכבות בשעה לירושלים, רכבת אחת בשעה לבאר שבע, ושתי רכבות בשעה לנתב"ג (כך שאפשר להחליף רכבת מתעופה לנתב"ג).

אני לא טוען שזה מצב אידיאלי, את הויכוח הזה אתה צריך לעשות עם "הרוכב לאוטובוסים" ולא איתי.

צריך לאזן איכשהו את הצורך לספק קישוריות נוחה מנתב"ג לערים הגדולות (ירושלים, חיפה, באר שבע, תל אביב) ואת הצורך לקישוריות טובה בין עוטף נתב"ג לערים הגדולות.

יש לציין שבמפה של Aviv AMGC לשנת 2040 לוד תישאר תחנה גדולה יותר מנתב"ג, עם 13 רכבות בשעה.
 

alantan

New member
כמו שזה נראה, מתוכננים שני רציפים בשביל רכבות פרבריות

הנה
http://www.del.co.il/projects/project.asp?id=124&catid=4&subcatid=16
&nbsp
זו לא בדיוק הדמיה, יותר כמו סרטוט ברוזולוציה נמוכה.
&nbsp
כאן מצויין בבירור שהסיבה להרחבה היא לא ספציפית הקו לירושלים, אלא דווקא חיבור המסילה המזרחית לנתב"ג - כדי להפעיל את לולאת נתב"ג-ת"א-ירקון-מזרחית.
&nbsp
ראה מפה כאן: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181647899/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
בנתב"ג יעברו 9 רכבות לשעה לכל כיוון.
כמו שזה נראה, מתוכננים שני רציפים בשביל רכבות פרבריות
ואיזוריות שיאפשרו החלפה נוחה (בלי לעלות ולרדת בדרגנועים או מעליות):
&nbsp
_ 1 2 _ 3 _ _ 4 5 _ _ 6
���� ���� �� ��
(כאשר רציפים 2-1 הם הרציפים הצפוניים הקיימים)
&nbsp
רציף 1, 2 - איזורי/פרברי לכיוון מזרח
רציף 3 - בינעירוני לכיוון מזרח
רציף 4, 5 - איזורי/פרברי לכיוון מערב
רציף 6 - בינעירוני לכיוון מערב
 

luckydude

Active member
תאוריתית ניתן להחליף קטר חשמלי בקטר דיזל בהרצליה או בתל אביב

ברור שלהאריך את רכבות הלילה הקיימות עד ירושלים זה טוב,
אבל מתכננים על פי הכתבה להפעיל את רכבות הלילה כבר בפתיחת הקו ב-2018. ב-2018 רק המסילה בין ירושלים להרצליה אמורה להיות מחושמלת, אז לא יהיה בינתיים אפשרי להשתמש באותה הרכבת שנוסעת אל או מ-נהריה. המסילה מהרצליה צפונה לא תהיה מחושמלת!
לכן יהיה צורך בשני קווים שונים בלילה.
אני לא רואה איך יספיקו להרחיב את תחנת נתב"ג לשלושה או ארבעה מסילות ורציפים, עד מרץ 2018. הבנתי שהיה שם תכנון לקוי של התחנה בזמן בניית טרמינל 3 שמקשה על הרחבה שלה. לא יודע מה מתוכנן, מה יעשו ומתי. משני הצדדים של התחנה שם יש קירות או עמודי בטון למיטב זיכרוני מהמעבר שם כמה פעמים, אחד של טרמינל 3 ואחד כנראה של דרך התחבורה הציבורית... יש שם שלושה מפלסים של כביש הרי - לאוטובוסים, לממריאים ולנוחתים. יש שם מן הסתם עמודי בטון שמחזיקים את הכבישים הללו, וזאת תהיה בעיה לבנות על חשבון הכבישים הללו. מעניין מה מתכננים לעשות וכמה מסילות יעברו בסוף בתחנה.

בינתיים השאלה היא איפה ידיירו רכבת לילה שבאה מנהריה לנתב"ג עד שהיא יוצאת בחזרה לנהריה. האם יש ממזרח לתחנת הנוסעים תחנה תפעולית?
תאוריתית ניתן להחליף קטר חשמלי בקטר דיזל בהרצליה או בתל אביב
אבל כמה זה מעשי אני לא יודע.
&nbsp
וכן, יש תחנה תפעולית ממזרח לתחנת נתב״ג.
 

Bus Nerd

Active member
לא נראה לי שיחליפו קטר באמצע נסיעה, זה מאוד לא סביר

תאוריתית ניתן להחליף קטר חשמלי בקטר דיזל בהרצליה או בתל אביב
אבל כמה זה מעשי אני לא יודע.
&nbsp
וכן, יש תחנה תפעולית ממזרח לתחנת נתב״ג.
לא נראה לי שיחליפו קטר באמצע נסיעה, זה מאוד לא סביר
 

aryeri

Member
אם אתה מתכוון שיהיו ברכבת שני קטרים,

לא חייבים להחליף, ניתן פשוט להוסיף את הקטר דיזל
אם אתה מתכוון שיהיו ברכבת שני קטרים,
וישתמשו בין נהריה להרצליה בקטר הדיזל ובין הרצליה לירושלים בקטר חשמלי, זה רעיון נחמד; אבל לא נראה לי שיישמו אותו. קח בחשבון גם שהקטר החשמלי שלא יעבוד בין נהריה להרצליה יהיה למעמסה על הקטר הרגיל. קטר שוקל הרבה, וזה יבוא על חשבון קרונות.
 
המעמסה זה לא הקטר החשמלי

אם אתה מתכוון שיהיו ברכבת שני קטרים,
וישתמשו בין נהריה להרצליה בקטר הדיזל ובין הרצליה לירושלים בקטר חשמלי, זה רעיון נחמד; אבל לא נראה לי שיישמו אותו. קח בחשבון גם שהקטר החשמלי שלא יעבוד בין נהריה להרצליה יהיה למעמסה על הקטר הרגיל. קטר שוקל הרבה, וזה יבוא על חשבון קרונות.
המעמסה זה לא הקטר החשמלי
אלא הקטר דיזל, כלומר הגנרטור שבקטר דיזל.
&nbsp
התכוונתי שניתן להשאיר על המסילה בהרצליה קטר דיזל, שהרכבת הבאה מירושלים, תתחבר אליו בדרך צפונה ותתנתק ממנו בדרך דרומה.
&nbsp
בלי צורך בעיתוקים שנדרשים להחלפת קטרים, ודורשים זמן.
 

Bus Nerd

Active member
חיבור/ניתוק קטר זה לא משהו שקורה אוטומטית

המעמסה זה לא הקטר החשמלי
אלא הקטר דיזל, כלומר הגנרטור שבקטר דיזל.
&nbsp
התכוונתי שניתן להשאיר על המסילה בהרצליה קטר דיזל, שהרכבת הבאה מירושלים, תתחבר אליו בדרך צפונה ותתנתק ממנו בדרך דרומה.
&nbsp
בלי צורך בעיתוקים שנדרשים להחלפת קטרים, ודורשים זמן.
חיבור/ניתוק קטר זה לא משהו שקורה אוטומטית
לא בציוד הנייד שיש בר"י, בכל אופן. ובכל מקרה צריך להזיז את הקטר למסילה צדדית לחניה כי הוא לא יכול פשוט לחסום את המסילה הראשית בהרצליה בלילה.
&nbsp
לא שמעתי על אף קו רכבת נוסעים בעולם שמוסיפים/מורידים לו קטר באמצע הדרך כדי לעבור מחשמל לדיזל.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ברוסיה עושים את זה כמעט כל הזמן

חיבור/ניתוק קטר זה לא משהו שקורה אוטומטית
לא בציוד הנייד שיש בר"י, בכל אופן. ובכל מקרה צריך להזיז את הקטר למסילה צדדית לחניה כי הוא לא יכול פשוט לחסום את המסילה הראשית בהרצליה בלילה.
&nbsp
לא שמעתי על אף קו רכבת נוסעים בעולם שמוסיפים/מורידים לו קטר באמצע הדרך כדי לעבור מחשמל לדיזל.
ברוסיה עושים את זה כמעט כל הזמן
תוך כדי עצירה בתחנה יחסית גדולה תפעולית להוספת מים לתאי השירותים והמקלחות
לעיתים תוך כדי העצירה שאורכה 30-60 דקות מבצעים עיתוק קטר כך שהנסיעה הלאה נמשכת בכיוון ההפוך (ניראה כך כי הקרון שלך נשאר באותו מקום מנקודת תצפית מתוך הרכבת אך הרכבת תעבור מסילה באיזה מסוט או תסע מסביב ותמשיך), לעיתים גם מנתקים איזה קרון או מספר קרונות מהסוף או התחלה ומחברים לרכבת או קטר אחר (של המערך הרכבתי של התת-מדינה המקומית), וכל זה תוך כדי שמירת מספר הרכבת ויעדם של הקרונות האלו שבהם אתה נוסע

אם הרכבת מתקרבת לתפעולית כזו, מנהל הרכבת מכריז לכולם לחזור למקומות שלהם אם הרכבת הולכת להתפצל או לקבל עוד מספר קרונות, כדי שהנוסעים יגיעו בבטחה ליעדם, אסור לעבור קרונות בזמן עריכת המערך (או שאפשר לצאת לרציף אך להשאר קרוב לקרון שלך)

ברכבות בין יעדים מרוחקים אתה לרוב רואה רכבות בנות 40-60 קרונות נוסעים שהם בעצם לעיתים מספר רכבות מחוברות אשר נוסעת לאותו כיוון ותתפצל קרוב יותר ליעדים בעריכה והוספת קטרים לרכבות המפוצלות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה