קו ירושלים-ת"א במרץ 2018 -
הקו האדום בגוש דן 2021

  • פותח הנושא wapy
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

wapy

New member
קו ירושלים-ת"א במרץ 2018 -
הקו האדום בגוש דן 2021

קו ירושלים-ת"א במרץ 2018 -
הקו האדום בגוש דן 2021
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יצא לדרך באוקטובר 2021
הפעלת קו ירושלים-ת"א במרץ 2018
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, קיימה היום שתי ישיבות מיוחדות בעקבות דיווחים על קשיים ועיכובים בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ופרויקט הקו המהיר ירושלים-תל אביב. היו"ר כבל דרש מגורמי המקצוע תשובות באשר לעמידה בלוחות הזמנים, ועמידה בתקציב מבלי לפגוע ברמת הפרויקטים. הוא אף דרש התייחסות באשר לטיפול בבעלי העסקים בתוואי העבודות בתל אביב, בהמשך להצעת חוק שהגיש בנושא, והודיע כי יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין, יבצע עבור ועדת הכלכלה מעקב שוטף אחר התקדמות הפרויקטים.

נשיא לה"ב, רועי כהן, אמר כי בעלי עסקים לא הגיעו לישיבה מאחר שהתיאשו

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און, אמר כי כל מה שדיווח לוועדה לפני שנה וחצי קרה ובזמן. הוא הבהיר: "הפרויקט יסע מפתח תקווה, דרך רמת גן, תל אביב ובני ברק ועד בת ים באוקטובר 2021". הוא אף הוסיף כי בזמן הישיבה אישרה ועדת השרים גם את התוכניות של הקו הירוק והסגול
נציג משרד האוצר, אלון מסר, התייחס לפיצויים ואמר כי לא מדובר בעבודות היחידות במרחב הציבורי וכמו בפעמים קודמות אין פיצוי ישיר, אך יש תכניות אחרות בין היתר סיוע של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים. נשיא לה"ב התפרץ לדברים ואמר כי מה שהאוצר מציע לעסקים זה לקחת עוד הלוואה או לממן עוד יועץ. היו"ר כבל מתח גם הוא ביקורת על התשובה ואמר כי אי אפשר למרוח יותר את הטיפול בבעלי העסקים.


באשר לקו הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב אמרה המנכ"לית טרנר אייל כי כולם עובדים קשה כדי לעמוד גם כאן בלוחות הזמנים ובתקציב. סמנכ"ל פיתוח התשתיות ברכבת, ראובן קוגן, הוסיף כי כל המאמצים הניהוליים מתמקדים בהפעלת הקו מסחרית במרץ 2018. הוא הוסיף כי הקו יפעל 24 שעות, כאשר בשעות השפל תהייה רכבת אחת בכל כיוון בשעה, ובשעות השיא שתי רכבות בכל כיוון בשעה.


ח"כ עליזה לביא אמרה חברת בקרה של משרד התחבורה העבירה למשרד דוח לפיו צפויה דחייה של הפעלת הקו לסוף 2018, וביקשה לדעת האם אכן קיים דוח כזה ומה התחזית של משרד התחבורה, המנכ"לית טרנר אייל השיבה: "אם היה לי שקל על כל פעם שחברת בקרה אמרה שלא נעמוד בלו"ז ובסוף כן עמדנו – היינו יכולים לממן עוד קו". ח"כ לביא הוסיפה וביקשה התייחסות לתיקון המנהרות המקשרות ולדיווח כי המתכנן של המנהרה הראשית הסיר את חתימתו מבחינה בטיחותית.



ח"כ רחל עזריה קראה להיערך ולהכין את התשתית התחבורתית בירושלים, ואף להתייחס לפעילות בתנאי מזג אוויר קשים כמו השלג. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, ומנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, הצטרפו לדברים וקראו ליצור הרגלי התנהגות חדשים.

היו"ר כבל סיכם ואמר כי ועדת המשנה לתחבורה ציבורית תמשיך לעקוב אחר הפרויקטים. הוא הוסיף כי יפנה לשר האוצר, משה כחלון, באשר לפיצוי לעסקים הקטנים, שהמדינה הפקירה לדבריו. הוא אף דרש מנת"ע לבצע עבודה נוספת ולשפר את הנגישות ואת השילוט המוביל לכל בית עסק

בשביל ירושלים
https://www.facebook.com/wapy.land



 

asifp

New member
2 רכבות בשעת השיא?

קו ירושלים-ת"א במרץ 2018 -
הקו האדום בגוש דן 2021
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יצא לדרך באוקטובר 2021
הפעלת קו ירושלים-ת"א במרץ 2018
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, קיימה היום שתי ישיבות מיוחדות בעקבות דיווחים על קשיים ועיכובים בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ופרויקט הקו המהיר ירושלים-תל אביב. היו"ר כבל דרש מגורמי המקצוע תשובות באשר לעמידה בלוחות הזמנים, ועמידה בתקציב מבלי לפגוע ברמת הפרויקטים. הוא אף דרש התייחסות באשר לטיפול בבעלי העסקים בתוואי העבודות בתל אביב, בהמשך להצעת חוק שהגיש בנושא, והודיע כי יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין, יבצע עבור ועדת הכלכלה מעקב שוטף אחר התקדמות הפרויקטים.

נשיא לה"ב, רועי כהן, אמר כי בעלי עסקים לא הגיעו לישיבה מאחר שהתיאשו

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און, אמר כי כל מה שדיווח לוועדה לפני שנה וחצי קרה ובזמן. הוא הבהיר: "הפרויקט יסע מפתח תקווה, דרך רמת גן, תל אביב ובני ברק ועד בת ים באוקטובר 2021". הוא אף הוסיף כי בזמן הישיבה אישרה ועדת השרים גם את התוכניות של הקו הירוק והסגול
נציג משרד האוצר, אלון מסר, התייחס לפיצויים ואמר כי לא מדובר בעבודות היחידות במרחב הציבורי וכמו בפעמים קודמות אין פיצוי ישיר, אך יש תכניות אחרות בין היתר סיוע של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים. נשיא לה"ב התפרץ לדברים ואמר כי מה שהאוצר מציע לעסקים זה לקחת עוד הלוואה או לממן עוד יועץ. היו"ר כבל מתח גם הוא ביקורת על התשובה ואמר כי אי אפשר למרוח יותר את הטיפול בבעלי העסקים.


באשר לקו הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב אמרה המנכ"לית טרנר אייל כי כולם עובדים קשה כדי לעמוד גם כאן בלוחות הזמנים ובתקציב. סמנכ"ל פיתוח התשתיות ברכבת, ראובן קוגן, הוסיף כי כל המאמצים הניהוליים מתמקדים בהפעלת הקו מסחרית במרץ 2018. הוא הוסיף כי הקו יפעל 24 שעות, כאשר בשעות השפל תהייה רכבת אחת בכל כיוון בשעה, ובשעות השיא שתי רכבות בכל כיוון בשעה.


ח"כ עליזה לביא אמרה חברת בקרה של משרד התחבורה העבירה למשרד דוח לפיו צפויה דחייה של הפעלת הקו לסוף 2018, וביקשה לדעת האם אכן קיים דוח כזה ומה התחזית של משרד התחבורה, המנכ"לית טרנר אייל השיבה: "אם היה לי שקל על כל פעם שחברת בקרה אמרה שלא נעמוד בלו"ז ובסוף כן עמדנו – היינו יכולים לממן עוד קו". ח"כ לביא הוסיפה וביקשה התייחסות לתיקון המנהרות המקשרות ולדיווח כי המתכנן של המנהרה הראשית הסיר את חתימתו מבחינה בטיחותית.



ח"כ רחל עזריה קראה להיערך ולהכין את התשתית התחבורתית בירושלים, ואף להתייחס לפעילות בתנאי מזג אוויר קשים כמו השלג. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, ומנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, הצטרפו לדברים וקראו ליצור הרגלי התנהגות חדשים.

היו"ר כבל סיכם ואמר כי ועדת המשנה לתחבורה ציבורית תמשיך לעקוב אחר הפרויקטים. הוא הוסיף כי יפנה לשר האוצר, משה כחלון, באשר לפיצוי לעסקים הקטנים, שהמדינה הפקירה לדבריו. הוא אף דרש מנת"ע לבצע עבודה נוספת ולשפר את הנגישות ואת השילוט המוביל לכל בית עסק

בשביל ירושלים
https://www.facebook.com/wapy.land
2 רכבות בשעת השיא?
אדלג על הקטע עם הלוחות זמנים לסיום העבודה, נחייה ונראה

&nbsp
&nbsp
זו נשמעת כמו תדירות ממש נמוכה יחסית לציפיות מהקו.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
זה בהתחלה לפחות

2 רכבות בשעת השיא?
אדלג על הקטע עם הלוחות זמנים לסיום העבודה, נחייה ונראה

&nbsp
&nbsp
זו נשמעת כמו תדירות ממש נמוכה יחסית לציפיות מהקו.
&nbsp
זה בהתחלה לפחות
בתוכנית העתידית ל2020 כשמסילת החוף תחושמל עד כרמיאל כל הרכבות מכרמיאל יסיימו בירושלים, מה שאמור להכפיל את התדירות (חצי מהרכבות מירושלים יסיימו בהרצליה, חצי מהרכבות יסיימו בכרמיאל).
 
לא להכפיל אלא להעלות מ-2 ל-3

זה בהתחלה לפחות
בתוכנית העתידית ל2020 כשמסילת החוף תחושמל עד כרמיאל כל הרכבות מכרמיאל יסיימו בירושלים, מה שאמור להכפיל את התדירות (חצי מהרכבות מירושלים יסיימו בהרצליה, חצי מהרכבות יסיימו בכרמיאל).
לא להכפיל אלא להעלות מ-2 ל-3
לפי תוכנית 2020 שתי רכבות בשעה בין כרמיאל לירושלים שיעצרו גם בנתב"ג ורכבת אחת בשעה בין הרצליה לירושלים ללא עצירה בנתב"ג.
 

Bus Nerd

Active member
צודק

לא להכפיל אלא להעלות מ-2 ל-3
לפי תוכנית 2020 שתי רכבות בשעה בין כרמיאל לירושלים שיעצרו גם בנתב"ג ורכבת אחת בשעה בין הרצליה לירושלים ללא עצירה בנתב"ג.
צודק
אז בירושלים יהיו שלוש רכבות בשעה לת"א ואחת בשעה למודיעין. סה"כ 4 רכבות בשעה בתחנה, כשאולי גם הלו"ז בתחנות מודיעין יאפשר החלפת רכבת שם כדי להגיע לתל אביב למי שלא רוצה לחכות בירושלים. זה לא כל כך רע.
 
בשעות השיא מתוכננות שתי רכבות בשעה בין מודיעין לירושלים

צודק
אז בירושלים יהיו שלוש רכבות בשעה לת"א ואחת בשעה למודיעין. סה"כ 4 רכבות בשעה בתחנה, כשאולי גם הלו"ז בתחנות מודיעין יאפשר החלפת רכבת שם כדי להגיע לתל אביב למי שלא רוצה לחכות בירושלים. זה לא כל כך רע.
בשעות השיא מתוכננות שתי רכבות בשעה בין מודיעין לירושלים
 

luckydude

Active member
מדהים שממשיכים להתעקש על מרץ 2018, ועוד להפעלה מסחרית.

קו ירושלים-ת"א במרץ 2018 -
הקו האדום בגוש דן 2021
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יצא לדרך באוקטובר 2021
הפעלת קו ירושלים-ת"א במרץ 2018
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, קיימה היום שתי ישיבות מיוחדות בעקבות דיווחים על קשיים ועיכובים בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ופרויקט הקו המהיר ירושלים-תל אביב. היו"ר כבל דרש מגורמי המקצוע תשובות באשר לעמידה בלוחות הזמנים, ועמידה בתקציב מבלי לפגוע ברמת הפרויקטים. הוא אף דרש התייחסות באשר לטיפול בבעלי העסקים בתוואי העבודות בתל אביב, בהמשך להצעת חוק שהגיש בנושא, והודיע כי יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין, יבצע עבור ועדת הכלכלה מעקב שוטף אחר התקדמות הפרויקטים.

נשיא לה"ב, רועי כהן, אמר כי בעלי עסקים לא הגיעו לישיבה מאחר שהתיאשו

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און, אמר כי כל מה שדיווח לוועדה לפני שנה וחצי קרה ובזמן. הוא הבהיר: "הפרויקט יסע מפתח תקווה, דרך רמת גן, תל אביב ובני ברק ועד בת ים באוקטובר 2021". הוא אף הוסיף כי בזמן הישיבה אישרה ועדת השרים גם את התוכניות של הקו הירוק והסגול
נציג משרד האוצר, אלון מסר, התייחס לפיצויים ואמר כי לא מדובר בעבודות היחידות במרחב הציבורי וכמו בפעמים קודמות אין פיצוי ישיר, אך יש תכניות אחרות בין היתר סיוע של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים. נשיא לה"ב התפרץ לדברים ואמר כי מה שהאוצר מציע לעסקים זה לקחת עוד הלוואה או לממן עוד יועץ. היו"ר כבל מתח גם הוא ביקורת על התשובה ואמר כי אי אפשר למרוח יותר את הטיפול בבעלי העסקים.


באשר לקו הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב אמרה המנכ"לית טרנר אייל כי כולם עובדים קשה כדי לעמוד גם כאן בלוחות הזמנים ובתקציב. סמנכ"ל פיתוח התשתיות ברכבת, ראובן קוגן, הוסיף כי כל המאמצים הניהוליים מתמקדים בהפעלת הקו מסחרית במרץ 2018. הוא הוסיף כי הקו יפעל 24 שעות, כאשר בשעות השפל תהייה רכבת אחת בכל כיוון בשעה, ובשעות השיא שתי רכבות בכל כיוון בשעה.


ח"כ עליזה לביא אמרה חברת בקרה של משרד התחבורה העבירה למשרד דוח לפיו צפויה דחייה של הפעלת הקו לסוף 2018, וביקשה לדעת האם אכן קיים דוח כזה ומה התחזית של משרד התחבורה, המנכ"לית טרנר אייל השיבה: "אם היה לי שקל על כל פעם שחברת בקרה אמרה שלא נעמוד בלו"ז ובסוף כן עמדנו – היינו יכולים לממן עוד קו". ח"כ לביא הוסיפה וביקשה התייחסות לתיקון המנהרות המקשרות ולדיווח כי המתכנן של המנהרה הראשית הסיר את חתימתו מבחינה בטיחותית.



ח"כ רחל עזריה קראה להיערך ולהכין את התשתית התחבורתית בירושלים, ואף להתייחס לפעילות בתנאי מזג אוויר קשים כמו השלג. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, ומנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, הצטרפו לדברים וקראו ליצור הרגלי התנהגות חדשים.

היו"ר כבל סיכם ואמר כי ועדת המשנה לתחבורה ציבורית תמשיך לעקוב אחר הפרויקטים. הוא הוסיף כי יפנה לשר האוצר, משה כחלון, באשר לפיצוי לעסקים הקטנים, שהמדינה הפקירה לדבריו. הוא אף דרש מנת"ע לבצע עבודה נוספת ולשפר את הנגישות ואת השילוט המוביל לכל בית עסק

בשביל ירושלים
https://www.facebook.com/wapy.land
מדהים שממשיכים להתעקש על מרץ 2018, ועוד להפעלה מסחרית.
תאריך בלתי מציאותי בעליל.
 
מציע לשנות את הכותרת: בוועדת הכנסת נאמר שהקווים X יפתחו בY

קו ירושלים-ת"א במרץ 2018 -
הקו האדום בגוש דן 2021
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יצא לדרך באוקטובר 2021
הפעלת קו ירושלים-ת"א במרץ 2018
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, קיימה היום שתי ישיבות מיוחדות בעקבות דיווחים על קשיים ועיכובים בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ופרויקט הקו המהיר ירושלים-תל אביב. היו"ר כבל דרש מגורמי המקצוע תשובות באשר לעמידה בלוחות הזמנים, ועמידה בתקציב מבלי לפגוע ברמת הפרויקטים. הוא אף דרש התייחסות באשר לטיפול בבעלי העסקים בתוואי העבודות בתל אביב, בהמשך להצעת חוק שהגיש בנושא, והודיע כי יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין, יבצע עבור ועדת הכלכלה מעקב שוטף אחר התקדמות הפרויקטים.

נשיא לה"ב, רועי כהן, אמר כי בעלי עסקים לא הגיעו לישיבה מאחר שהתיאשו

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און, אמר כי כל מה שדיווח לוועדה לפני שנה וחצי קרה ובזמן. הוא הבהיר: "הפרויקט יסע מפתח תקווה, דרך רמת גן, תל אביב ובני ברק ועד בת ים באוקטובר 2021". הוא אף הוסיף כי בזמן הישיבה אישרה ועדת השרים גם את התוכניות של הקו הירוק והסגול
נציג משרד האוצר, אלון מסר, התייחס לפיצויים ואמר כי לא מדובר בעבודות היחידות במרחב הציבורי וכמו בפעמים קודמות אין פיצוי ישיר, אך יש תכניות אחרות בין היתר סיוע של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים. נשיא לה"ב התפרץ לדברים ואמר כי מה שהאוצר מציע לעסקים זה לקחת עוד הלוואה או לממן עוד יועץ. היו"ר כבל מתח גם הוא ביקורת על התשובה ואמר כי אי אפשר למרוח יותר את הטיפול בבעלי העסקים.


באשר לקו הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב אמרה המנכ"לית טרנר אייל כי כולם עובדים קשה כדי לעמוד גם כאן בלוחות הזמנים ובתקציב. סמנכ"ל פיתוח התשתיות ברכבת, ראובן קוגן, הוסיף כי כל המאמצים הניהוליים מתמקדים בהפעלת הקו מסחרית במרץ 2018. הוא הוסיף כי הקו יפעל 24 שעות, כאשר בשעות השפל תהייה רכבת אחת בכל כיוון בשעה, ובשעות השיא שתי רכבות בכל כיוון בשעה.


ח"כ עליזה לביא אמרה חברת בקרה של משרד התחבורה העבירה למשרד דוח לפיו צפויה דחייה של הפעלת הקו לסוף 2018, וביקשה לדעת האם אכן קיים דוח כזה ומה התחזית של משרד התחבורה, המנכ"לית טרנר אייל השיבה: "אם היה לי שקל על כל פעם שחברת בקרה אמרה שלא נעמוד בלו"ז ובסוף כן עמדנו – היינו יכולים לממן עוד קו". ח"כ לביא הוסיפה וביקשה התייחסות לתיקון המנהרות המקשרות ולדיווח כי המתכנן של המנהרה הראשית הסיר את חתימתו מבחינה בטיחותית.



ח"כ רחל עזריה קראה להיערך ולהכין את התשתית התחבורתית בירושלים, ואף להתייחס לפעילות בתנאי מזג אוויר קשים כמו השלג. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, ומנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, הצטרפו לדברים וקראו ליצור הרגלי התנהגות חדשים.

היו"ר כבל סיכם ואמר כי ועדת המשנה לתחבורה ציבורית תמשיך לעקוב אחר הפרויקטים. הוא הוסיף כי יפנה לשר האוצר, משה כחלון, באשר לפיצוי לעסקים הקטנים, שהמדינה הפקירה לדבריו. הוא אף דרש מנת"ע לבצע עבודה נוספת ולשפר את הנגישות ואת השילוט המוביל לכל בית עסק

בשביל ירושלים
https://www.facebook.com/wapy.land
מציע לשנות את הכותרת: בוועדת הכנסת נאמר שהקווים X יפתחו בY
 
איך אני מגיע מצומת יסוד המעלה לבית ספר חקלאי פרדס חנה ?

מציע לשנות את הכותרת: בוועדת הכנסת נאמר שהקווים X יפתחו בY
איך אני מגיע מצומת יסוד המעלה לבית ספר חקלאי פרדס חנה ?
שלום
אני רוצה להגיע לכלביית שילובים בדקתי באתר אגד אין כל כך אוטובוסים ליעד המקום ישמח להכוונה
תודה
 

Bus Nerd

Active member
שירשרת לשרשור הלא נכון. זה לא שרשור הכוונה.

איך אני מגיע מצומת יסוד המעלה לבית ספר חקלאי פרדס חנה ?
שלום
אני רוצה להגיע לכלביית שילובים בדקתי באתר אגד אין כל כך אוטובוסים ליעד המקום ישמח להכוונה
תודה
שירשרת לשרשור הלא נכון. זה לא שרשור הכוונה.
 

wapy

New member
מי יודע על הסיפור הזה
המתכנן הסיר חתימתו מבחינה בטיחותית

קו ירושלים-ת"א במרץ 2018 -
הקו האדום בגוש דן 2021
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יצא לדרך באוקטובר 2021
הפעלת קו ירושלים-ת"א במרץ 2018
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, קיימה היום שתי ישיבות מיוחדות בעקבות דיווחים על קשיים ועיכובים בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ופרויקט הקו המהיר ירושלים-תל אביב. היו"ר כבל דרש מגורמי המקצוע תשובות באשר לעמידה בלוחות הזמנים, ועמידה בתקציב מבלי לפגוע ברמת הפרויקטים. הוא אף דרש התייחסות באשר לטיפול בבעלי העסקים בתוואי העבודות בתל אביב, בהמשך להצעת חוק שהגיש בנושא, והודיע כי יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין, יבצע עבור ועדת הכלכלה מעקב שוטף אחר התקדמות הפרויקטים.

נשיא לה"ב, רועי כהן, אמר כי בעלי עסקים לא הגיעו לישיבה מאחר שהתיאשו

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און, אמר כי כל מה שדיווח לוועדה לפני שנה וחצי קרה ובזמן. הוא הבהיר: "הפרויקט יסע מפתח תקווה, דרך רמת גן, תל אביב ובני ברק ועד בת ים באוקטובר 2021". הוא אף הוסיף כי בזמן הישיבה אישרה ועדת השרים גם את התוכניות של הקו הירוק והסגול
נציג משרד האוצר, אלון מסר, התייחס לפיצויים ואמר כי לא מדובר בעבודות היחידות במרחב הציבורי וכמו בפעמים קודמות אין פיצוי ישיר, אך יש תכניות אחרות בין היתר סיוע של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים. נשיא לה"ב התפרץ לדברים ואמר כי מה שהאוצר מציע לעסקים זה לקחת עוד הלוואה או לממן עוד יועץ. היו"ר כבל מתח גם הוא ביקורת על התשובה ואמר כי אי אפשר למרוח יותר את הטיפול בבעלי העסקים.


באשר לקו הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב אמרה המנכ"לית טרנר אייל כי כולם עובדים קשה כדי לעמוד גם כאן בלוחות הזמנים ובתקציב. סמנכ"ל פיתוח התשתיות ברכבת, ראובן קוגן, הוסיף כי כל המאמצים הניהוליים מתמקדים בהפעלת הקו מסחרית במרץ 2018. הוא הוסיף כי הקו יפעל 24 שעות, כאשר בשעות השפל תהייה רכבת אחת בכל כיוון בשעה, ובשעות השיא שתי רכבות בכל כיוון בשעה.


ח"כ עליזה לביא אמרה חברת בקרה של משרד התחבורה העבירה למשרד דוח לפיו צפויה דחייה של הפעלת הקו לסוף 2018, וביקשה לדעת האם אכן קיים דוח כזה ומה התחזית של משרד התחבורה, המנכ"לית טרנר אייל השיבה: "אם היה לי שקל על כל פעם שחברת בקרה אמרה שלא נעמוד בלו"ז ובסוף כן עמדנו – היינו יכולים לממן עוד קו". ח"כ לביא הוסיפה וביקשה התייחסות לתיקון המנהרות המקשרות ולדיווח כי המתכנן של המנהרה הראשית הסיר את חתימתו מבחינה בטיחותית.



ח"כ רחל עזריה קראה להיערך ולהכין את התשתית התחבורתית בירושלים, ואף להתייחס לפעילות בתנאי מזג אוויר קשים כמו השלג. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, ומנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, הצטרפו לדברים וקראו ליצור הרגלי התנהגות חדשים.

היו"ר כבל סיכם ואמר כי ועדת המשנה לתחבורה ציבורית תמשיך לעקוב אחר הפרויקטים. הוא הוסיף כי יפנה לשר האוצר, משה כחלון, באשר לפיצוי לעסקים הקטנים, שהמדינה הפקירה לדבריו. הוא אף דרש מנת"ע לבצע עבודה נוספת ולשפר את הנגישות ואת השילוט המוביל לכל בית עסק

בשביל ירושלים
https://www.facebook.com/wapy.land
מי יודע על הסיפור הזה
המתכנן הסיר חתימתו מבחינה בטיחותית
"ח"כ לביא הוסיפה וביקשה התייחסות לתיקון המנהרות המקשרות ולדיווח כי המתכנן של המנהרה הראשית הסיר את חתימתו מבחינה בטיחותית"
 

aryeri

Member
ברוך ה' שיש את הכנסת שמפקחת. לא יודע מה היה קורה בלי הכנסת

מי יודע על הסיפור הזה
המתכנן הסיר חתימתו מבחינה בטיחותית
"ח"כ לביא הוסיפה וביקשה התייחסות לתיקון המנהרות המקשרות ולדיווח כי המתכנן של המנהרה הראשית הסיר את חתימתו מבחינה בטיחותית"
ברוך ה' שיש את הכנסת שמפקחת. לא יודע מה היה קורה בלי הכנסת
משמח לראות שהכנסת ממלאת את תפקידה ומפקחת על פעילות הממשלה ועל חברות הממשלה. מי יודע איזה דברים יתעכבו או יהיו סכנה בטיחותית ללא מעורבות הכנסת...
 

aryeri

Member
רכבות לילה זה מעולה!

קו ירושלים-ת"א במרץ 2018 -
הקו האדום בגוש דן 2021
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יצא לדרך באוקטובר 2021
הפעלת קו ירושלים-ת"א במרץ 2018
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, קיימה היום שתי ישיבות מיוחדות בעקבות דיווחים על קשיים ועיכובים בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ופרויקט הקו המהיר ירושלים-תל אביב. היו"ר כבל דרש מגורמי המקצוע תשובות באשר לעמידה בלוחות הזמנים, ועמידה בתקציב מבלי לפגוע ברמת הפרויקטים. הוא אף דרש התייחסות באשר לטיפול בבעלי העסקים בתוואי העבודות בתל אביב, בהמשך להצעת חוק שהגיש בנושא, והודיע כי יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין, יבצע עבור ועדת הכלכלה מעקב שוטף אחר התקדמות הפרויקטים.

נשיא לה"ב, רועי כהן, אמר כי בעלי עסקים לא הגיעו לישיבה מאחר שהתיאשו

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און, אמר כי כל מה שדיווח לוועדה לפני שנה וחצי קרה ובזמן. הוא הבהיר: "הפרויקט יסע מפתח תקווה, דרך רמת גן, תל אביב ובני ברק ועד בת ים באוקטובר 2021". הוא אף הוסיף כי בזמן הישיבה אישרה ועדת השרים גם את התוכניות של הקו הירוק והסגול
נציג משרד האוצר, אלון מסר, התייחס לפיצויים ואמר כי לא מדובר בעבודות היחידות במרחב הציבורי וכמו בפעמים קודמות אין פיצוי ישיר, אך יש תכניות אחרות בין היתר סיוע של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים. נשיא לה"ב התפרץ לדברים ואמר כי מה שהאוצר מציע לעסקים זה לקחת עוד הלוואה או לממן עוד יועץ. היו"ר כבל מתח גם הוא ביקורת על התשובה ואמר כי אי אפשר למרוח יותר את הטיפול בבעלי העסקים.


באשר לקו הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב אמרה המנכ"לית טרנר אייל כי כולם עובדים קשה כדי לעמוד גם כאן בלוחות הזמנים ובתקציב. סמנכ"ל פיתוח התשתיות ברכבת, ראובן קוגן, הוסיף כי כל המאמצים הניהוליים מתמקדים בהפעלת הקו מסחרית במרץ 2018. הוא הוסיף כי הקו יפעל 24 שעות, כאשר בשעות השפל תהייה רכבת אחת בכל כיוון בשעה, ובשעות השיא שתי רכבות בכל כיוון בשעה.


ח"כ עליזה לביא אמרה חברת בקרה של משרד התחבורה העבירה למשרד דוח לפיו צפויה דחייה של הפעלת הקו לסוף 2018, וביקשה לדעת האם אכן קיים דוח כזה ומה התחזית של משרד התחבורה, המנכ"לית טרנר אייל השיבה: "אם היה לי שקל על כל פעם שחברת בקרה אמרה שלא נעמוד בלו"ז ובסוף כן עמדנו – היינו יכולים לממן עוד קו". ח"כ לביא הוסיפה וביקשה התייחסות לתיקון המנהרות המקשרות ולדיווח כי המתכנן של המנהרה הראשית הסיר את חתימתו מבחינה בטיחותית.



ח"כ רחל עזריה קראה להיערך ולהכין את התשתית התחבורתית בירושלים, ואף להתייחס לפעילות בתנאי מזג אוויר קשים כמו השלג. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, ומנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, הצטרפו לדברים וקראו ליצור הרגלי התנהגות חדשים.

היו"ר כבל סיכם ואמר כי ועדת המשנה לתחבורה ציבורית תמשיך לעקוב אחר הפרויקטים. הוא הוסיף כי יפנה לשר האוצר, משה כחלון, באשר לפיצוי לעסקים הקטנים, שהמדינה הפקירה לדבריו. הוא אף דרש מנת"ע לבצע עבודה נוספת ולשפר את הנגישות ואת השילוט המוביל לכל בית עסק

בשביל ירושלים
https://www.facebook.com/wapy.land
רכבות לילה זה מעולה!
האם יוכלו לשלב את רכבות הלילה בין תל אביב או הרצליה לירושלים ביחד עם קו הלילה נהריה - נתב"ג? הרי בתחנת נתב"ג יש רק שתי מסילות, אז הקו לירושלים יוכל להתבצע רק על מסילה אחתבקטע התחנה כי במסילה השניה יכול להיות שתמתין רכבת עד השעה הקבועה בלו"ז על מנת לחזור לנהריה! יש ממזרח לתחנת נתב"ג תחנה תפעולית לדיור רכבות ללא הפרעה לשתי המסילות הראשיות?

בקשר ליום, שתי רכבות בשעה בשעות העומס זו בדיחה, גם לתקופה שהקו מחושמל רק עד הרצליה. זאת תהיה השקה לא טובה לקו! האם הבעיה היא בגלל העומס בפרוזדור האיילון או בגלל סיבה אחרת?

ומתי תחזורנה רכבות הלילה לבאר שבע?
 

raminec

New member
רכבות לילה זה מעולה

רכבות לילה זה מעולה!
האם יוכלו לשלב את רכבות הלילה בין תל אביב או הרצליה לירושלים ביחד עם קו הלילה נהריה - נתב"ג? הרי בתחנת נתב"ג יש רק שתי מסילות, אז הקו לירושלים יוכל להתבצע רק על מסילה אחתבקטע התחנה כי במסילה השניה יכול להיות שתמתין רכבת עד השעה הקבועה בלו"ז על מנת לחזור לנהריה! יש ממזרח לתחנת נתב"ג תחנה תפעולית לדיור רכבות ללא הפרעה לשתי המסילות הראשיות?

בקשר ליום, שתי רכבות בשעה בשעות העומס זו בדיחה, גם לתקופה שהקו מחושמל רק עד הרצליה. זאת תהיה השקה לא טובה לקו! האם הבעיה היא בגלל העומס בפרוזדור האיילון או בגלל סיבה אחרת?

ומתי תחזורנה רכבות הלילה לבאר שבע?
רכבות לילה זה מעולה
לדעתי רכבות הלילה תמשכנה במתכונתן הקיימת, אבל תוארכנה עד ירושלים. זה הדבר הכי הגיוני שיכול להיות.
רכבות הלילה לבאר שבע לא תוחזרנה, הפילוט מבחינת הרכבת נכשל. אין מספיק ביקוש לקו כדי להצדיק את הפעלתו בשעות האלו.
 

aryeri

Member
ברור שלהאריך את רכבות הלילה הקיימות עד ירושלים זה טוב,

רכבות לילה זה מעולה
לדעתי רכבות הלילה תמשכנה במתכונתן הקיימת, אבל תוארכנה עד ירושלים. זה הדבר הכי הגיוני שיכול להיות.
רכבות הלילה לבאר שבע לא תוחזרנה, הפילוט מבחינת הרכבת נכשל. אין מספיק ביקוש לקו כדי להצדיק את הפעלתו בשעות האלו.
ברור שלהאריך את רכבות הלילה הקיימות עד ירושלים זה טוב,
אבל מתכננים על פי הכתבה להפעיל את רכבות הלילה כבר בפתיחת הקו ב-2018. ב-2018 רק המסילה בין ירושלים להרצליה אמורה להיות מחושמלת, אז לא יהיה בינתיים אפשרי להשתמש באותה הרכבת שנוסעת אל או מ-נהריה. המסילה מהרצליה צפונה לא תהיה מחושמלת!
לכן יהיה צורך בשני קווים שונים בלילה.
אני לא רואה איך יספיקו להרחיב את תחנת נתב"ג לשלושה או ארבעה מסילות ורציפים, עד מרץ 2018. הבנתי שהיה שם תכנון לקוי של התחנה בזמן בניית טרמינל 3 שמקשה על הרחבה שלה. לא יודע מה מתוכנן, מה יעשו ומתי. משני הצדדים של התחנה שם יש קירות או עמודי בטון למיטב זיכרוני מהמעבר שם כמה פעמים, אחד של טרמינל 3 ואחד כנראה של דרך התחבורה הציבורית... יש שם שלושה מפלסים של כביש הרי - לאוטובוסים, לממריאים ולנוחתים. יש שם מן הסתם עמודי בטון שמחזיקים את הכבישים הללו, וזאת תהיה בעיה לבנות על חשבון הכבישים הללו. מעניין מה מתכננים לעשות וכמה מסילות יעברו בסוף בתחנה.

בינתיים השאלה היא איפה ידיירו רכבת לילה שבאה מנהריה לנתב"ג עד שהיא יוצאת בחזרה לנהריה. האם יש ממזרח לתחנת הנוסעים תחנה תפעולית?
 

Bus Nerd

Active member
בקשר לתחנת נתב"ג

ברור שלהאריך את רכבות הלילה הקיימות עד ירושלים זה טוב,
אבל מתכננים על פי הכתבה להפעיל את רכבות הלילה כבר בפתיחת הקו ב-2018. ב-2018 רק המסילה בין ירושלים להרצליה אמורה להיות מחושמלת, אז לא יהיה בינתיים אפשרי להשתמש באותה הרכבת שנוסעת אל או מ-נהריה. המסילה מהרצליה צפונה לא תהיה מחושמלת!
לכן יהיה צורך בשני קווים שונים בלילה.
אני לא רואה איך יספיקו להרחיב את תחנת נתב"ג לשלושה או ארבעה מסילות ורציפים, עד מרץ 2018. הבנתי שהיה שם תכנון לקוי של התחנה בזמן בניית טרמינל 3 שמקשה על הרחבה שלה. לא יודע מה מתוכנן, מה יעשו ומתי. משני הצדדים של התחנה שם יש קירות או עמודי בטון למיטב זיכרוני מהמעבר שם כמה פעמים, אחד של טרמינל 3 ואחד כנראה של דרך התחבורה הציבורית... יש שם שלושה מפלסים של כביש הרי - לאוטובוסים, לממריאים ולנוחתים. יש שם מן הסתם עמודי בטון שמחזיקים את הכבישים הללו, וזאת תהיה בעיה לבנות על חשבון הכבישים הללו. מעניין מה מתכננים לעשות וכמה מסילות יעברו בסוף בתחנה.

בינתיים השאלה היא איפה ידיירו רכבת לילה שבאה מנהריה לנתב"ג עד שהיא יוצאת בחזרה לנהריה. האם יש ממזרח לתחנת הנוסעים תחנה תפעולית?
בקשר לתחנת נתב"ג
התכנון שאני ראיתי כולל חפירה של שני רציפים נוספים מדרום לרציפים הקיימים, מתחת לכביש. זה הולך להיות יקר ומסובך כמובן.
&nbsp
מבחינת מסילות תפעוליות, יש מסילה שלישית שהיא siding ממזרח לתחנת נתב"ג שאפשר להשתמש בה, ואם אי אפשר אז אפשר לדייר את הרכבות בלוד, שם יש הרבה מקום.
 

aryeri

Member
שני רציפים נוספים

בקשר לתחנת נתב"ג
התכנון שאני ראיתי כולל חפירה של שני רציפים נוספים מדרום לרציפים הקיימים, מתחת לכביש. זה הולך להיות יקר ומסובך כמובן.
&nbsp
מבחינת מסילות תפעוליות, יש מסילה שלישית שהיא siding ממזרח לתחנת נתב"ג שאפשר להשתמש בה, ואם אי אפשר אז אפשר לדייר את הרכבות בלוד, שם יש הרבה מקום.
שני רציפים נוספים
אתה מתכוון לומר שתהיינה ארבע מסילות בתחנה או שש? לא הבנתי אם שאתה אומר "רציף" אתה מתכוון לרציף אי מהבחינה הפיזית, ואז זה בעצם שני רציפים צמודים מבחינה תפעולית (כלומר שתי מסילות); או שלכל רציף יש מסילה אחת.

הרציפים החדשים יהיו באותו המפלס של הרציפים הקיימים?
זה אושר סופית? מתי הצפי שזה יהיה מוכן?

מה זאת מסילת siding? לא מכיר את ההגדרה. זאת מסילה שמתפצלת ומתכנסת שוב לאחת המסילות הראשיות או מתפצלת ונגמרת ללא מוצא? היא מספיק ארוכה לרכבות הלילה? יש מפלג בין שתי המסילות הראשיות שמאפשר הגעה של רכבת למסילה השלישית משתי המסילות?

ברור שאפשר לדייר רכבות בלוד, אבל חבל על הדלק, אפילו שזה מרחק יחסית קצר של נסיעה.
זאת אותה הסיבה שקו העמק מסתיים בעתלית - כי אין מקום לדייר בחוף הכרמל. ביזבוז הדלק הזה הלוך ושוב טיפשי קצת, וכמו שבעתלית לא מוצדקת תדירות של שתי רכבות בשעה, כך גם בתחנת לוד בלילה לא מוצדקת רכבת נוסעים בכלל.
 

Bus Nerd

Active member
תשובות

שני רציפים נוספים
אתה מתכוון לומר שתהיינה ארבע מסילות בתחנה או שש? לא הבנתי אם שאתה אומר "רציף" אתה מתכוון לרציף אי מהבחינה הפיזית, ואז זה בעצם שני רציפים צמודים מבחינה תפעולית (כלומר שתי מסילות); או שלכל רציף יש מסילה אחת.

הרציפים החדשים יהיו באותו המפלס של הרציפים הקיימים?
זה אושר סופית? מתי הצפי שזה יהיה מוכן?

מה זאת מסילת siding? לא מכיר את ההגדרה. זאת מסילה שמתפצלת ומתכנסת שוב לאחת המסילות הראשיות או מתפצלת ונגמרת ללא מוצא? היא מספיק ארוכה לרכבות הלילה? יש מפלג בין שתי המסילות הראשיות שמאפשר הגעה של רכבת למסילה השלישית משתי המסילות?

ברור שאפשר לדייר רכבות בלוד, אבל חבל על הדלק, אפילו שזה מרחק יחסית קצר של נסיעה.
זאת אותה הסיבה שקו העמק מסתיים בעתלית - כי אין מקום לדייר בחוף הכרמל. ביזבוז הדלק הזה הלוך ושוב טיפשי קצת, וכמו שבעתלית לא מוצדקת תדירות של שתי רכבות בשעה, כך גם בתחנת לוד בלילה לא מוצדקת רכבת נוסעים בכלל.
תשובות
כשאני אומר שני רציפים בד"כ אני מתכוון לשתי מסילות, אבל אני לא יודע בוודאות אם בתחנת נתב"ג מתוכננים שני רציפים ( = אי אחד) או ארבע רציפים (שני איים) נוספים. אני לא זוכר את התוכניות. בכל מקרה לפחות שני רציפים נוספים.
&nbsp
וכן, הם אמורים להיות באותו מפלס.
&nbsp
לא יודע לגבי אישורים, ראיתי רק הדמייה. ואין צפי למתי זה יהיה מוכן כי אין צפי מתי יתחילו לעבוד על זה...
&nbsp
siding בעברית נקרא עקלתון:
https://he.wikipedia.org/wiki/עקלתון_(מסילה)
&nbsp
העקלתון ממזרח לתחנת נתב"ג בהחלט ארוך מספיק בשביל לדייר רכבת, ויש גם מפלגים כמובן, אז אין שום בעיה.
 

aryeri

Member
אה אז זה מעולה! יש עקלתון... אז למה צריכים עוד רציפים?

תשובות
כשאני אומר שני רציפים בד"כ אני מתכוון לשתי מסילות, אבל אני לא יודע בוודאות אם בתחנת נתב"ג מתוכננים שני רציפים ( = אי אחד) או ארבע רציפים (שני איים) נוספים. אני לא זוכר את התוכניות. בכל מקרה לפחות שני רציפים נוספים.
&nbsp
וכן, הם אמורים להיות באותו מפלס.
&nbsp
לא יודע לגבי אישורים, ראיתי רק הדמייה. ואין צפי למתי זה יהיה מוכן כי אין צפי מתי יתחילו לעבוד על זה...
&nbsp
siding בעברית נקרא עקלתון:
https://he.wikipedia.org/wiki/עקלתון_(מסילה)
&nbsp
העקלתון ממזרח לתחנת נתב"ג בהחלט ארוך מספיק בשביל לדייר רכבת, ויש גם מפלגים כמובן, אז אין שום בעיה.
אה אז זה מעולה! יש עקלתון... אז למה צריכים עוד רציפים?
הרי אם נתב"ג אינה תחנת קצה קו חוץ מבקו הלילה שבו הנסיעה דלילה, אז למה צריכים עוד רציפים?
אם עוברים לעידן החשמלי, ובנתב"ג נגיד תעבורנה בכל כיוון שלוש או ארבע רכבות לשעה בקווים כרמיאל - ירושלים או הרצליה - ירושלים ביחד, ועוד נאמר שתי רכבות לשעה בקו נהריה - מודיעין, ואפילו שתי רכבות לשעה בין באר שבע לתל אביב - עדיין זה רק שמונה רכבות לכל כיוון בשעה. אין שם עומס גדול, אז למה צריכים עוד רציפים? זה כמו תחנות לב המפרץ, חוצות המפרץ, קריית חיים וקריית מוצקין. הרי יש שם לא מעט רכבות, ותוסיף את הרכבות לכרמיאל שיצטרפו השנה - יש שם רק שני רציפים - אחד לכל כיוון. מה הבעיה בשני רציבים בלבד בנתב"ג?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה