הצעת תכנון בדיוני: BRT אור יהודה - קריית אונו - סגולה

מצב
הנושא נעול.
המטרה לא רק לקשר לרכבת ואני גם לא בטוח אם התחנה הסופית תהיה

אגב, אם המטרה היא רק לקשר לרכבת
בעתיד (הרחוק) כשתיפתח המסילה המזרחית אולי יהיה הגיוני לעשות בנוסף קו מהיר בין קריית אונו לתחנת אלעד (נחשונים) דרך כביש 471. בגלל שרוב הנסיעה במקטע בינעירוני בכיוון מנוגד לכיוון העומסים של הבוקר, יש מצב שלמרות אירוך הדרך זה יהיה שימושי ליוממים שרוצים להגיע לאיזור איירפורט סיטי ותעשייה אווירית, וכנראה שימושי גם לאנשים שיירצו להגיע לצפון, לדרום או לירושלים (בהנחה ובאמת יפעילו בעתיד הרחוק קו לירושלים דרך המזרחית).
&nbsp
מדובר על נסיעה מהירה במיוחד של 11 דקות (לא כולל עצירה בתחנות בקריית אונו) מקניון קריית אונו עד איזור המחלף שבו תקום תחנת אלעד. זה לעומת נסיעה של 20 דקות לפחות (שוב, זה בלי חישוב של כמה זמן תוסיף עצירה בתחנות בפ"ת ובקריית אונו) עד תחנת קריית אריה.
&nbsp
זה יהיה פחות שימושי למי שרוצה להגיע לת"א והסביבה (כי זה לא מאוד הגיוני לנסוע מזרחה כדי להגיע מערבה, בעיקר כשיש את הרק"ל האדום והרק"ל הסגול), אבל כנראה כן יחסוך זמן (בעיקר בבוקר בפקקים) למי שצריך להגיע רחוק יותר.
המטרה לא רק לקשר לרכבת ואני גם לא בטוח אם התחנה הסופית תהיה
בסופו של דבר שם.
קו 77 יקשר, בין השאר, בין בקעת אונו לאזור מרכז יכין, לבילינסון, לקניון הגדול, לציר ז'בוטינסקי (ובעתיד לקו האדום שם) ויצור גם קישורים עקיפים (עם החלפות ברבין) לשכונות במערב פתח תקוה.
הוא יוכל גם לשמש לקישור חלופי למרכז העיר, למשל בשילוב עם 53, או לדרום העיר, בשילוב עם 64, במקום 76 המייגע.
 

m br

New member
מתי קו 77 אמור להתחיל לפעול? נראה הזוי שלא קיים קו כזה היום

א, זה לא בדיוני. ב. לפני שקופצים ל BRT, אפשר באופן מיידי
לכונן קו אוטובוס במסלול דומה. קו כזה כבר מתוכנן וטרם יצא אל הפועל מסיבות בירוקרטיות שונות - קו 77 המתוכנן של קווים באשכול בקעת אונו.
אני די בטוח שנכון להיום קו כזה יכול לספק שירות טוב גם ללא הכינוי הבומבסטי BRT.
מתי קו 77 אמור להתחיל לפעול? נראה הזוי שלא קיים קו כזה היום
 
שאלה טובה שעדיין אין לה תשובה, קשיים במציאת מקום למסוף

מתי קו 77 אמור להתחיל לפעול? נראה הזוי שלא קיים קו כזה היום
שאלה טובה שעדיין אין לה תשובה, קשיים במציאת מקום למסוף
באור יהודה "מונעים" את פתיחת הקו הנחוץ הזה. זו לפחות הסיבה הרשמית.
 

Bus Nerd

Active member
אין מקום במסוף תל השומר? או במסוף יהוד?

שאלה טובה שעדיין אין לה תשובה, קשיים במציאת מקום למסוף
באור יהודה "מונעים" את פתיחת הקו הנחוץ הזה. זו לפחות הסיבה הרשמית.
אין מקום במסוף תל השומר? או במסוף יהוד?
 
קיים תכנון כזה

הצעת תכנון בדיוני: BRT אור יהודה - קריית אונו - סגולה
קראתי כתבה על כך שמתכננים לצופף מאוד את לוי אשכול בקריית אונו. קריית אונו, כידוע, היא עיר למכוניות ולא לאנשים, מה שאומר שציפוף כזה ייצור המון פקקים אם לא תהיה תחבורה ציבורית נורמלית.

ואז עלה לי הרעיון של קו BRT במסלול הבא:
יוצא ממסוף אור יהודה דרך יהדות קנדה ורחוב העצמאות. ממשיך ישר לתוך קריית אונו בלוי אשכול, דרך רבין בפ"ת, ישר למשה דיין, ימינה לגיסין, ימשיך בגיסין עד סגולה ואיפשהו שם תהיה תחנת הקצה.

זה יספק שירות למי שמתגורר באור יהודה, קריית אונו, והדר המושבות, ועובד באור יהודה, רמת סיב, קריית אריה, או איזור התעשייה בסגולה. הקישור יהיה שימושי גם לתושבי קריית אונו שיירצו להגיע לעבודה באיזור הבורסה או באיזור מתחם העסקים של בני ברק (עם החלפה לקו האדום בז'בוטינסקי).

לחלופין בתור תחנת קצה במקום אור יהודה אפשר למקם את התחנה בשכונה שתקום במקום שבו שוכן היום בסיס תל השומר שעתיד להתפנות בעתיד הרחוק.

מה דעתכם?
קיים תכנון כזה
אם ני לא טועה בנת"ע קראו לו הקו התכלת

הוא מתחיל מרשל"צ, דרך צומת בית דגן ומחלף שפירים לאור יהודה-קרית אונו ופתח תקווה. לא זוכר את התוואי המדויק.

כמובן שעם תקיעת קווי הBRT האחרים גם קידום הקו הזה הפסיק, אבל כשדנים בתוכניות שונות על התוואי שלו משאירים צקום להתיכנות בניית הקו בעתיד (כלומר יצירת מת"צ)
 
לא, הקו התכלת מתוכנן מכפר סבא והוד השרון דרך מזרח פתח תקוה

קיים תכנון כזה
אם ני לא טועה בנת"ע קראו לו הקו התכלת

הוא מתחיל מרשל"צ, דרך צומת בית דגן ומחלף שפירים לאור יהודה-קרית אונו ופתח תקווה. לא זוכר את התוואי המדויק.

כמובן שעם תקיעת קווי הBRT האחרים גם קידום הקו הזה הפסיק, אבל כשדנים בתוכניות שונות על התוואי שלו משאירים צקום להתיכנות בניית הקו בעתיד (כלומר יצירת מת"צ)
לא, הקו התכלת מתוכנן מכפר סבא והוד השרון דרך מזרח פתח תקוה
ללוד בתוואי כבישים 402 ו 40.
אין תכנון ל BRT בלוי אשכול בגלל התנגדות של קרית אונו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה