הצעת תכנון בדיוני: BRT אור יהודה - קריית אונו - סגולה

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
הצעת תכנון בדיוני: BRT אור יהודה - קריית אונו - סגולה

הצעת תכנון בדיוני: BRT אור יהודה - קריית אונו - סגולה
קראתי כתבה על כך שמתכננים לצופף מאוד את לוי אשכול בקריית אונו. קריית אונו, כידוע, היא עיר למכוניות ולא לאנשים, מה שאומר שציפוף כזה ייצור המון פקקים אם לא תהיה תחבורה ציבורית נורמלית.

ואז עלה לי הרעיון של קו BRT במסלול הבא:
יוצא ממסוף אור יהודה דרך יהדות קנדה ורחוב העצמאות. ממשיך ישר לתוך קריית אונו בלוי אשכול, דרך רבין בפ"ת, ישר למשה דיין, ימינה לגיסין, ימשיך בגיסין עד סגולה ואיפשהו שם תהיה תחנת הקצה.

זה יספק שירות למי שמתגורר באור יהודה, קריית אונו, והדר המושבות, ועובד באור יהודה, רמת סיב, קריית אריה, או איזור התעשייה בסגולה. הקישור יהיה שימושי גם לתושבי קריית אונו שיירצו להגיע לעבודה באיזור הבורסה או באיזור מתחם העסקים של בני ברק (עם החלפה לקו האדום בז'בוטינסקי).

לחלופין בתור תחנת קצה במקום אור יהודה אפשר למקם את התחנה בשכונה שתקום במקום שבו שוכן היום בסיס תל השומר שעתיד להתפנות בעתיד הרחוק.

מה דעתכם?
 
אם תוכל צייר זאת על מפה, לא מכיר מספיק את האיזור.

הצעת תכנון בדיוני: BRT אור יהודה - קריית אונו - סגולה
קראתי כתבה על כך שמתכננים לצופף מאוד את לוי אשכול בקריית אונו. קריית אונו, כידוע, היא עיר למכוניות ולא לאנשים, מה שאומר שציפוף כזה ייצור המון פקקים אם לא תהיה תחבורה ציבורית נורמלית.

ואז עלה לי הרעיון של קו BRT במסלול הבא:
יוצא ממסוף אור יהודה דרך יהדות קנדה ורחוב העצמאות. ממשיך ישר לתוך קריית אונו בלוי אשכול, דרך רבין בפ"ת, ישר למשה דיין, ימינה לגיסין, ימשיך בגיסין עד סגולה ואיפשהו שם תהיה תחנת הקצה.

זה יספק שירות למי שמתגורר באור יהודה, קריית אונו, והדר המושבות, ועובד באור יהודה, רמת סיב, קריית אריה, או איזור התעשייה בסגולה. הקישור יהיה שימושי גם לתושבי קריית אונו שיירצו להגיע לעבודה באיזור הבורסה או באיזור מתחם העסקים של בני ברק (עם החלפה לקו האדום בז'בוטינסקי).

לחלופין בתור תחנת קצה במקום אור יהודה אפשר למקם את התחנה בשכונה שתקום במקום שבו שוכן היום בסיס תל השומר שעתיד להתפנות בעתיד הרחוק.

מה דעתכם?
אם תוכל צייר זאת על מפה, לא מכיר מספיק את האיזור.
 

Bus Nerd

Active member
בערך ככה

אם תוכל צייר זאת על מפה, לא מכיר מספיק את האיזור.
בערך ככה
(תמונה מצורפת)

 
ממערב לסביון אמורה להיות בניה למגורים ותעסוקה שמחולקת בין

שכחתי שזה פרבר וילות, ובמפה ממערב השטח ריק.
ממערב לסביון אמורה להיות בניה למגורים ותעסוקה שמחולקת בין
קרית אונו ואור יהודה וחלק מהשטח זה שטח של בסיס תל השומר, שגם כן אמור מתישהו בעתיד להתפנות לטובת בניה חדשה.
 

Bus Nerd

Active member
בגדול

רק לפי המפה, מדוע לא חשבת על הקטע הדרומי שיעבור יותר מזרחה
דרך סביון או יהוד, סה"כ נראה רעיון נחמד לאר"ק.
בגדול
1) סביון הוא יישוב פרברי בצפיפות נמוכה עם רחובות לא ישרים. ליישוב כזה אי אפשר לתת שירות תחבורתי יעיל. וזה לא שהרחובות של סביון מתעקלים בגלל אילוץ גיאוגרפי, זה פשוט כי סביון תוכננה מראש בתור פרבר כזה. כל העיקולים האלו יאטו קו אוטובוס בצורה משמעותית.
&nbsp
2) ליהוד כבר יהיה קישור איכותי (בערך, הקו הסגול) לאיזור קריית אונו, שזה טוב למי שגר בקריית אונו ועובד ביהוד. להמשיך קו BRT לאור יהודה לעומת זאת עוזר למי שגר בקריית אונו ועובד באור יהודה, ונותן לאור יהודה תמריץ שיכול לחזק אותה משמעותית (כרגע היא אחת מהערים החלשות יותר באיזור הזה למרות שמבחינת מיקום יש לה יופי של פוטנציאל). חוץ מזה שלאור יהודה יש יותר פוטנציאל להצטופף בעתיד מאשר לסביון.
&nbsp
כשאני מתכנן קווים דמיוניים (רק דמיוניים, כי אני לא מתכנן תחבורה במקצועי) זה חלק מהדברים שאני חושב עליהם.
 
בנוסף, אור יהודה וקרית אונו הן שתי הערים הגדולות בבקעת אונו

בגדול
1) סביון הוא יישוב פרברי בצפיפות נמוכה עם רחובות לא ישרים. ליישוב כזה אי אפשר לתת שירות תחבורתי יעיל. וזה לא שהרחובות של סביון מתעקלים בגלל אילוץ גיאוגרפי, זה פשוט כי סביון תוכננה מראש בתור פרבר כזה. כל העיקולים האלו יאטו קו אוטובוס בצורה משמעותית.
&nbsp
2) ליהוד כבר יהיה קישור איכותי (בערך, הקו הסגול) לאיזור קריית אונו, שזה טוב למי שגר בקריית אונו ועובד ביהוד. להמשיך קו BRT לאור יהודה לעומת זאת עוזר למי שגר בקריית אונו ועובד באור יהודה, ונותן לאור יהודה תמריץ שיכול לחזק אותה משמעותית (כרגע היא אחת מהערים החלשות יותר באיזור הזה למרות שמבחינת מיקום יש לה יופי של פוטנציאל). חוץ מזה שלאור יהודה יש יותר פוטנציאל להצטופף בעתיד מאשר לסביון.
&nbsp
כשאני מתכנן קווים דמיוניים (רק דמיוניים, כי אני לא מתכנן תחבורה במקצועי) זה חלק מהדברים שאני חושב עליהם.
בנוסף, אור יהודה וקרית אונו הן שתי הערים הגדולות בבקעת אונו
אור יהודה יותר גדולה מיהוד.
 

Bus Nerd

Active member
נכון, ולמרות שאור יהודה תקבל שלוחה של הסגול

בנוסף, אור יהודה וקרית אונו הן שתי הערים הגדולות בבקעת אונו
אור יהודה יותר גדולה מיהוד.
נכון, ולמרות שאור יהודה תקבל שלוחה של הסגול
התדירות בשלוחה הזו תהיה יחסית נמוכה, כי לסגול תהיה חלוקה ל3 שלוחות שמתרכזות למקטע על-קרקעי משותף, ואור יהודה היא רק אחת מהשלוחות האלו. (וכנראה שלא יהיו רכבות שיסעו מאור יהודה לגבעת שמואל דרך קריית אונו)
 
אם השלוחה הזאת תיבנה בכלל, נראה שיוותרו על חלק מהשלוחות

נכון, ולמרות שאור יהודה תקבל שלוחה של הסגול
התדירות בשלוחה הזו תהיה יחסית נמוכה, כי לסגול תהיה חלוקה ל3 שלוחות שמתרכזות למקטע על-קרקעי משותף, ואור יהודה היא רק אחת מהשלוחות האלו. (וכנראה שלא יהיו רכבות שיסעו מאור יהודה לגבעת שמואל דרך קריית אונו)
אם השלוחה הזאת תיבנה בכלל, נראה שיוותרו על חלק מהשלוחות
או ידחו למועד לא ידוע, השערה שלי.
 

Bus Nerd

Active member
די בטוח שהשלוחה לאור יהודה תיבנה בכל מקרה

אם השלוחה הזאת תיבנה בכלל, נראה שיוותרו על חלק מהשלוחות
או ידחו למועד לא ידוע, השערה שלי.
די בטוח שהשלוחה לאור יהודה תיבנה בכל מקרה
כי שם מתוכנן לקום הדפו של הקו הסגול.
&nbsp
השלוחות האחרות הן יותר בסימן שאלה, ולדעתי השלוחה ליהוד הכי פחות סבירה לשלב הראשוני מכל השלושה בגלל יעילותה המוטלת בספק, כי מי שם רק"ל עם תחנת קצה בכביש בין עירוני?! פאקינג NIMBYists שם ביהוד. השלוחה הזו תשרת כמות כזו מצומצמת של אנשים (בערך רק עובדים בקצות איזור התעשייה של יהוד או כאלו שאין להם בעיה ללכת ברגל, ואת תושבי בני עטרות) שבאמת לא בטוח שמשתלם לבנות אותה.
 
אתה טועה לגבי תחנת הקצה בבני עטרות

די בטוח שהשלוחה לאור יהודה תיבנה בכל מקרה
כי שם מתוכנן לקום הדפו של הקו הסגול.
&nbsp
השלוחות האחרות הן יותר בסימן שאלה, ולדעתי השלוחה ליהוד הכי פחות סבירה לשלב הראשוני מכל השלושה בגלל יעילותה המוטלת בספק, כי מי שם רק"ל עם תחנת קצה בכביש בין עירוני?! פאקינג NIMBYists שם ביהוד. השלוחה הזו תשרת כמות כזו מצומצמת של אנשים (בערך רק עובדים בקצות איזור התעשייה של יהוד או כאלו שאין להם בעיה ללכת ברגל, ואת תושבי בני עטרות) שבאמת לא בטוח שמשתלם לבנות אותה.
אתה טועה לגבי תחנת הקצה בבני עטרות
לתחנה הזו יש בעתיד מטרה מאוד חשובה. יש תכנון לחבר את 461 לכביש 6 ולהפוך אותו לכביש מהיר. התחנה בבני עטרות תוכל לשרת חניון חנה וסע שישמש למי שמגיע לגוש דן מכביש 6 ויעדו באזורים הדרומיים יותר של תל אביב או רמת גן.

בנוסף התחנה הזו תקשר את הקו הסגול לקו ה BRT התכלת המתוכנן בכביש 40.
וגם לפני קו ה BRT הזה, לקווי אוטובוס שעוברים בכביש 40.
 

Bus Nerd

Active member
אני מכיר את התוכנית של 461, אבל זה לא יקרה בקרוב

אתה טועה לגבי תחנת הקצה בבני עטרות
לתחנה הזו יש בעתיד מטרה מאוד חשובה. יש תכנון לחבר את 461 לכביש 6 ולהפוך אותו לכביש מהיר. התחנה בבני עטרות תוכל לשרת חניון חנה וסע שישמש למי שמגיע לגוש דן מכביש 6 ויעדו באזורים הדרומיים יותר של תל אביב או רמת גן.

בנוסף התחנה הזו תקשר את הקו הסגול לקו ה BRT התכלת המתוכנן בכביש 40.
וגם לפני קו ה BRT הזה, לקווי אוטובוס שעוברים בכביש 40.
אני מכיר את התוכנית של 461, אבל זה לא יקרה בקרוב
למרות שהבנתי שהתוכנית אושרה סטטוסטורית וכשעברתי בשדות שם לפני שנים כבר ראיתי את הגדר של גבול זכות הדרך. אבל זו אחת מתוכניות המגירה האלו שמהרגע שמאשרים אותן עד הרגע שמחליטים באמת לבנות אותן עובר המון המון זמן.
&nbsp
אם יהיה שם חנה וסע, זה יכול להיות שימושי, אבל כרגע זה לא הולך לקרות בקרוב. אני גם לא בטוח איפה אפשר להקים שם חנה וסע שכזה, השדה שמדרום ל461 הוא חלק מתחום האבטחה של נתב"ג (לכן גדרות התיל והכל, אחרי הכל המסלול מאוד קרוב לכביש שם), ובשדה שממערב ל40 יעבור חלק מהמחלף עצמו שמתוכנן שם, ולא יישאר הרבה מקום לחניון.
&nbsp
בכל מקרה התוכנית המקורית של הסגול הייתה יכולה להפוך אותו למעט יותר שימושי כי במקום לעבור מחוץ ליהוד הוא נכנס קצת פנימה.
&nbsp
אם אני הייתי בוחר מקום לחנה וסע לאורך הקו הסגול הייתי בונה אותו בכלל באיזור צומת סביון.
 
א, זה לא בדיוני. ב. לפני שקופצים ל BRT, אפשר באופן מיידי

הצעת תכנון בדיוני: BRT אור יהודה - קריית אונו - סגולה
קראתי כתבה על כך שמתכננים לצופף מאוד את לוי אשכול בקריית אונו. קריית אונו, כידוע, היא עיר למכוניות ולא לאנשים, מה שאומר שציפוף כזה ייצור המון פקקים אם לא תהיה תחבורה ציבורית נורמלית.

ואז עלה לי הרעיון של קו BRT במסלול הבא:
יוצא ממסוף אור יהודה דרך יהדות קנדה ורחוב העצמאות. ממשיך ישר לתוך קריית אונו בלוי אשכול, דרך רבין בפ"ת, ישר למשה דיין, ימינה לגיסין, ימשיך בגיסין עד סגולה ואיפשהו שם תהיה תחנת הקצה.

זה יספק שירות למי שמתגורר באור יהודה, קריית אונו, והדר המושבות, ועובד באור יהודה, רמת סיב, קריית אריה, או איזור התעשייה בסגולה. הקישור יהיה שימושי גם לתושבי קריית אונו שיירצו להגיע לעבודה באיזור הבורסה או באיזור מתחם העסקים של בני ברק (עם החלפה לקו האדום בז'בוטינסקי).

לחלופין בתור תחנת קצה במקום אור יהודה אפשר למקם את התחנה בשכונה שתקום במקום שבו שוכן היום בסיס תל השומר שעתיד להתפנות בעתיד הרחוק.

מה דעתכם?
א, זה לא בדיוני. ב. לפני שקופצים ל BRT, אפשר באופן מיידי
לכונן קו אוטובוס במסלול דומה. קו כזה כבר מתוכנן וטרם יצא אל הפועל מסיבות בירוקרטיות שונות - קו 77 המתוכנן של קווים באשכול בקעת אונו.
אני די בטוח שנכון להיום קו כזה יכול לספק שירות טוב גם ללא הכינוי הבומבסטי BRT.
 

Bus Nerd

Active member
לא בדיוני? מעולה

א, זה לא בדיוני. ב. לפני שקופצים ל BRT, אפשר באופן מיידי
לכונן קו אוטובוס במסלול דומה. קו כזה כבר מתוכנן וטרם יצא אל הפועל מסיבות בירוקרטיות שונות - קו 77 המתוכנן של קווים באשכול בקעת אונו.
אני די בטוח שנכון להיום קו כזה יכול לספק שירות טוב גם ללא הכינוי הבומבסטי BRT.
לא בדיוני? מעולה
אם כך זה אומר שגם למי שמתכנן את קווי האוטובוס בגוש דן יש קצת היגיון בריא.
&nbsp
בקשר לBRT... לאורך רוב הציר הזה כבר מתוכננים נתצ"ים, מה שאומר שכדי שזה יהיה "BRT" ממש אז כל מה שצריך זה לדאוג שיעברו בו אוטובוסים ארוכים שבהם הנהג לא מתעסק בכסף, ושהתדירות תהיה גבוהה.
&nbsp
כי כל מה שמבדיל בין BRT לאוטובוס רגיל זה רמת השירות. אני חושב שזה ציר שהגיוני להפעיל בו רבי קיבולת, בעיקר כשקריית אונו תתחיל להצטופף.
 
לוי אשכול בתצורתו כיום לא מתאים לאוטובוסים מפרקיים

לא בדיוני? מעולה
אם כך זה אומר שגם למי שמתכנן את קווי האוטובוס בגוש דן יש קצת היגיון בריא.
&nbsp
בקשר לBRT... לאורך רוב הציר הזה כבר מתוכננים נתצ"ים, מה שאומר שכדי שזה יהיה "BRT" ממש אז כל מה שצריך זה לדאוג שיעברו בו אוטובוסים ארוכים שבהם הנהג לא מתעסק בכסף, ושהתדירות תהיה גבוהה.
&nbsp
כי כל מה שמבדיל בין BRT לאוטובוס רגיל זה רמת השירות. אני חושב שזה ציר שהגיוני להפעיל בו רבי קיבולת, בעיקר כשקריית אונו תתחיל להצטופף.
לוי אשכול בתצורתו כיום לא מתאים לאוטובוסים מפרקיים
בשביל להתאים אותו לכך יש צורך לבטל בו את רוב, אם לא כל, הכיכרות הצרות שלו.
אבל הנקודה היא שכיום לא חשוב אם זה יהיה BRT או לא, מה שחשוב שיהיה קו כזה והגיע הזמן שקו 77 המתוכנן יופעל.
אגב, כיום מסלול הקו לא יוכל להיות בדיוק כפי שרשמת, כי אין נסיעה ישר בין רבין למשה דיין.
המסלול יהיה כנראה מרבין לז'בוטינסקי (וכך יווצר גם קישור מהיר בין בקעת אונו לבילינסון), צפונה למלכה וכנראה תחנת הקצה תהיה בתחנת קרית אריה.
זה לא המסלול המקורי שתוכנן ל-77, אבל זה מסלול שעונה על לא מעט צרכים של תושבי בקעת אונו.
 

Bus Nerd

Active member
צודק, שכחתי לרגע שאין ישר שם

לוי אשכול בתצורתו כיום לא מתאים לאוטובוסים מפרקיים
בשביל להתאים אותו לכך יש צורך לבטל בו את רוב, אם לא כל, הכיכרות הצרות שלו.
אבל הנקודה היא שכיום לא חשוב אם זה יהיה BRT או לא, מה שחשוב שיהיה קו כזה והגיע הזמן שקו 77 המתוכנן יופעל.
אגב, כיום מסלול הקו לא יוכל להיות בדיוק כפי שרשמת, כי אין נסיעה ישר בין רבין למשה דיין.
המסלול יהיה כנראה מרבין לז'בוטינסקי (וכך יווצר גם קישור מהיר בין בקעת אונו לבילינסון), צפונה למלכה וכנראה תחנת הקצה תהיה בתחנת קרית אריה.
זה לא המסלול המקורי שתוכנן ל-77, אבל זה מסלול שעונה על לא מעט צרכים של תושבי בקעת אונו.
צודק, שכחתי לרגע שאין ישר שם
לא עדיף שמאלה בז'בוטינסקי ואז ימינה בשנקר? בשביל אנשים שעובדים בקריית אריה שזה איזור תעשיה גדול יחסית.
&nbsp
ולדעתי בכל מקרה יצטרכו לבטל את הכיכרות בלוי אשכול במקודם או במאוחר, כיכרות ישראלים קטנים לא מסוגלים להתמודד עם נפח תנועה גדול ויוצרים צווארי בקבוק. הם מעולים לרחובות עירוניים קטנים, אבל פחות טובים לצירי תחבורה ראשיים.
 
בשביל להגיע לקרית אריה יש את קווים 137 ו 136

צודק, שכחתי לרגע שאין ישר שם
לא עדיף שמאלה בז'בוטינסקי ואז ימינה בשנקר? בשביל אנשים שעובדים בקריית אריה שזה איזור תעשיה גדול יחסית.
&nbsp
ולדעתי בכל מקרה יצטרכו לבטל את הכיכרות בלוי אשכול במקודם או במאוחר, כיכרות ישראלים קטנים לא מסוגלים להתמודד עם נפח תנועה גדול ויוצרים צווארי בקבוק. הם מעולים לרחובות עירוניים קטנים, אבל פחות טובים לצירי תחבורה ראשיים.
בשביל להגיע לקרית אריה יש את קווים 137 ו 136
ואולי גם 185 אם ישנו סופסוף את זמני היוממות ההפוכים שלו.

המטרה של 77 אינה לקשר לקרית אריה.
המטרה המקורית שלו הייתה לקשר בין בקעת אונו למרכז פ"ת ולתחנת סגולה דרך כפר גנים, אבל ייעודו שונה להפכו לקו מהיר מבקעת אונו לציר ז'בוטינסקי ולבילינסון וכנראה גם לתחנת קרית אריה (בין השאר כתחליף לקו ההזוי 478 שממציאיו ייעדו לו את קישור בקעת אונו דרך תחנת נתב"ג לאוניברסיטת ת"א...).
 

Bus Nerd

Active member
אגב, אם המטרה היא רק לקשר לרכבת

בשביל להגיע לקרית אריה יש את קווים 137 ו 136
ואולי גם 185 אם ישנו סופסוף את זמני היוממות ההפוכים שלו.

המטרה של 77 אינה לקשר לקרית אריה.
המטרה המקורית שלו הייתה לקשר בין בקעת אונו למרכז פ"ת ולתחנת סגולה דרך כפר גנים, אבל ייעודו שונה להפכו לקו מהיר מבקעת אונו לציר ז'בוטינסקי ולבילינסון וכנראה גם לתחנת קרית אריה (בין השאר כתחליף לקו ההזוי 478 שממציאיו ייעדו לו את קישור בקעת אונו דרך תחנת נתב"ג לאוניברסיטת ת"א...).
אגב, אם המטרה היא רק לקשר לרכבת
בעתיד (הרחוק) כשתיפתח המסילה המזרחית אולי יהיה הגיוני לעשות בנוסף קו מהיר בין קריית אונו לתחנת אלעד (נחשונים) דרך כביש 471. בגלל שרוב הנסיעה במקטע בינעירוני בכיוון מנוגד לכיוון העומסים של הבוקר, יש מצב שלמרות אירוך הדרך זה יהיה שימושי ליוממים שרוצים להגיע לאיזור איירפורט סיטי ותעשייה אווירית, וכנראה שימושי גם לאנשים שיירצו להגיע לצפון, לדרום או לירושלים (בהנחה ובאמת יפעילו בעתיד הרחוק קו לירושלים דרך המזרחית).
&nbsp
מדובר על נסיעה מהירה במיוחד של 11 דקות (לא כולל עצירה בתחנות בקריית אונו) מקניון קריית אונו עד איזור המחלף שבו תקום תחנת אלעד. זה לעומת נסיעה של 20 דקות לפחות (שוב, זה בלי חישוב של כמה זמן תוסיף עצירה בתחנות בפ"ת ובקריית אונו) עד תחנת קריית אריה.
&nbsp
זה יהיה פחות שימושי למי שרוצה להגיע לת"א והסביבה (כי זה לא מאוד הגיוני לנסוע מזרחה כדי להגיע מערבה, בעיקר כשיש את הרק"ל האדום והרק"ל הסגול), אבל כנראה כן יחסוך זמן (בעיקר בבוקר בפקקים) למי שצריך להגיע רחוק יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה