משהו לא ברור לי בקו האדום תל אביב

מצב
הנושא נעול.
משהו לא ברור לי בקו האדום תל אביב

משהו לא ברור לי בקו האדום תל אביב
שלום לכולם
עד היום הבנתי שהקו האדום מורכב מקטע תחתי עד תחנת אלנבי, ומשם הקו יהיה עלי.
והנה היום התקשר אלי נציג חברת נתע וסיפר לי שבעוד חודשיים יחפרו מנהרה מתחת לגשר שלוש, המנהרה תמשך עד רח' קויפמן ורק ומשם הרכבת תעלה לקרקע ותמשיך לשדרות ירושלים ביפו.
מה כאן נכון?

(הסיבה שהוא התקשר זה לתאם איתי הצבת סנסורים בבניין שלנו שיוודאו שאין תזוזה בבנין עקב החפירות)
 

Bus Nerd

Active member
תחנת אלנבי היא תת קרקעית

משהו לא ברור לי בקו האדום תל אביב
שלום לכולם
עד היום הבנתי שהקו האדום מורכב מקטע תחתי עד תחנת אלנבי, ומשם הקו יהיה עלי.
והנה היום התקשר אלי נציג חברת נתע וסיפר לי שבעוד חודשיים יחפרו מנהרה מתחת לגשר שלוש, המנהרה תמשך עד רח' קויפמן ורק ומשם הרכבת תעלה לקרקע ותמשיך לשדרות ירושלים ביפו.
מה כאן נכון?

(הסיבה שהוא התקשר זה לתאם איתי הצבת סנסורים בבניין שלנו שיוודאו שאין תזוזה בבנין עקב החפירות)
תחנת אלנבי היא תת קרקעית
הרכבת צריכה לצאת מהקטע התת קרקעי לקטע העל קרקעי דרך "פורטל", שזו בעצם כניסה למנהרה. זה מה שחופרים אצלכם.
&nbsp
כנראה לא רוצים לקחת לתושבי האיזור את החניה ואת הגישה לבניינים ובגלל זה בונים את הפורטל מדרום לגשר שלוש ולא מצפון לו?
&nbsp
בכל מקרה קצת מוזר לי שנטען שהמנהרה תמשיך עד קוייפמן, הרי התחנה העל-קרקעית הראשונה במקטע הדרומי אמורה להיות באליפלט.
&nbsp
להלן קישור עם מיקום התחנה ותוואי הקו מתוך הGIS של עיריית ת"א
https://gisn.tel-aviv.gov.il/iView2...3,925&back=0&year=2016&overview=0&opacity=0.9
&nbsp
אולי מה שנציג נת"ע התכוון זו לא מנהרה אלא חפיר של הפורטל, ואז כן ייקחו לכם את החניה, ואז תחנת אליפלט תהיה ממש בסוף החפיר בקטע שהוא כמעט במפלס הקרקע? איני יודע, לא הסתכלתי על התוכניות של הפורטל הזה ותחנת אליפלט.
 
תודה על התשובה

תחנת אלנבי היא תת קרקעית
הרכבת צריכה לצאת מהקטע התת קרקעי לקטע העל קרקעי דרך "פורטל", שזו בעצם כניסה למנהרה. זה מה שחופרים אצלכם.
&nbsp
כנראה לא רוצים לקחת לתושבי האיזור את החניה ואת הגישה לבניינים ובגלל זה בונים את הפורטל מדרום לגשר שלוש ולא מצפון לו?
&nbsp
בכל מקרה קצת מוזר לי שנטען שהמנהרה תמשיך עד קוייפמן, הרי התחנה העל-קרקעית הראשונה במקטע הדרומי אמורה להיות באליפלט.
&nbsp
להלן קישור עם מיקום התחנה ותוואי הקו מתוך הGIS של עיריית ת"א
https://gisn.tel-aviv.gov.il/iView2...3,925&back=0&year=2016&overview=0&opacity=0.9
&nbsp
אולי מה שנציג נת"ע התכוון זו לא מנהרה אלא חפיר של הפורטל, ואז כן ייקחו לכם את החניה, ואז תחנת אליפלט תהיה ממש בסוף החפיר בקטע שהוא כמעט במפלס הקרקע? איני יודע, לא הסתכלתי על התוכניות של הפורטל הזה ותחנת אליפלט.
תודה על התשובה
אם תהיה לי הזדמנות אשאל אותו אם תחנת אליפלט תהיה עילית כמו בתוכניות או קרקעית כפי שיוצא מדבריו.
וגם אשאל אותו איפה בדיוק יהיה הפורטל.
 

Bus Nerd

Active member
לפי האתר של נת"ע ולפי מה שיודע לי: אליפלט לא תת קרקעית

תודה על התשובה
אם תהיה לי הזדמנות אשאל אותו אם תחנת אליפלט תהיה עילית כמו בתוכניות או קרקעית כפי שיוצא מדבריו.
וגם אשאל אותו איפה בדיוק יהיה הפורטל.
לפי האתר של נת"ע ולפי מה שיודע לי: אליפלט לא תת קרקעית
 

arseny92

Well-known member
מנהל
זה למנהרה

תודה על התשובה
אם תהיה לי הזדמנות אשאל אותו אם תחנת אליפלט תהיה עילית כמו בתוכניות או קרקעית כפי שיוצא מדבריו.
וגם אשאל אותו איפה בדיוק יהיה הפורטל.
זה למנהרה
דו קומתית אשר תשמש גם לרכבת בקומה התחתית וגם מעבר מכוניות חד נתיבי לשני הכיוונים עם יציאות באיזה מקום (מנהרה הרחבה יותר למפגש רכבות תהיה בבני ברק

תחנת אליפלט לא תתקרקעית אלא על פני השטח
 

Bus Nerd

Active member
מה פתאום מנהרה למכוניות שם?

זה למנהרה
דו קומתית אשר תשמש גם לרכבת בקומה התחתית וגם מעבר מכוניות חד נתיבי לשני הכיוונים עם יציאות באיזה מקום (מנהרה הרחבה יותר למפגש רכבות תהיה בבני ברק

תחנת אליפלט לא תתקרקעית אלא על פני השטח
מה פתאום מנהרה למכוניות שם?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
היה מכרז לזה ע"י נת"ע עוד במרץ 2014

מה פתאום מנהרה למכוניות שם?
היה מכרז לזה ע"י נת"ע עוד במרץ 2014
הקישור מת באתר נת"ע אבל דיינו על זה פה וכמה הודעות אחרי, ירחיבו את אליפלט ויוציאו את הפקק משׂלמה ושד' ירושלים כי שד' ירושלים הולכת להיות חד נתיבי שירות לכל כיוון עם רכבת קלה עם שמירת נתיב אופניים והולכי רגל באמצע ותחנות רציפים לרכבת קלה באמצע כלומר דלתות הרכבת תפתחנה משמאל כי נתיב התנועה ימני

בשׂלמה די קרוב למשטרת מחוז ת"א מהצד הצפוני (מימין לנתיב התנועה בשׂלמה לכיוון מערב) יש כבר די הרבה זמן הרבה חפירות למעבר התחתי הזה





 

alantan

New member
יש קטע תת קרקעי מדרך ז'בוטינסקי פינת רחוב שנקר בפתח תקווה

משהו לא ברור לי בקו האדום תל אביב
שלום לכולם
עד היום הבנתי שהקו האדום מורכב מקטע תחתי עד תחנת אלנבי, ומשם הקו יהיה עלי.
והנה היום התקשר אלי נציג חברת נתע וסיפר לי שבעוד חודשיים יחפרו מנהרה מתחת לגשר שלוש, המנהרה תמשך עד רח' קויפמן ורק ומשם הרכבת תעלה לקרקע ותמשיך לשדרות ירושלים ביפו.
מה כאן נכון?

(הסיבה שהוא התקשר זה לתאם איתי הצבת סנסורים בבניין שלנו שיוודאו שאין תזוזה בבנין עקב החפירות)
יש קטע תת קרקעי מדרך ז'בוטינסקי פינת רחוב שנקר בפתח תקווה
ועד רחוב 3817 פינת רחוב הרצל בתל אביב. קטע יחפר באמצעות שמונה מכונות TBM (שתיים תעבודנה במקביל בכל קטע, כי יש שתי מנהרות, סה"כ ארבעה קטעים).
&nbsp
ממערב לרחוב הרצל ישתמשו בתוואי "המסילה התורכית" עד היום משמש כחניון. https://goo.gl/maps/pnFpDYQ3duH2
התוואי הזה לא יחפר עם מכונות אלא פשוט, יניחו בו מסילות ויכוסו בגג עד לאיזור אליפלט. כנראה שבגשר שלוש יש צורך בחפירה בגלל אילוצים הנדסיים:
https://goo.gl/maps/RwAAThnNr2t
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה