מקרה חמור היום של איחור ברכבת העמק

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
מקרה חמור היום של איחור ברכבת העמק

מקרה חמור היום של איחור ברכבת העמק
איחור של 15 דקות, ומפגש רכבות שהועבר בדקה ה90 מעפולה לכפר ברוך
חוסר אחריות מוחלט מבחינת רכבת ישראל, ובנוסף - קווי ההזנה לשכונות יצאו כמתוכנן אבל בגלל האיחור הנוסעים לא הספיקו לעלות עליהם
עד עכשיו חשבתי שעל רכבת אפשר לסמוך, כי היא לא נתקעת בפקקים, אבל למעשה יש לה את ה"פקקים" שלה.. מאוד מאכזב
 
ככה זה במסילה בודדת.

מקרה חמור היום של איחור ברכבת העמק
איחור של 15 דקות, ומפגש רכבות שהועבר בדקה ה90 מעפולה לכפר ברוך
חוסר אחריות מוחלט מבחינת רכבת ישראל, ובנוסף - קווי ההזנה לשכונות יצאו כמתוכנן אבל בגלל האיחור הנוסעים לא הספיקו לעלות עליהם
עד עכשיו חשבתי שעל רכבת אפשר לסמוך, כי היא לא נתקעת בפקקים, אבל למעשה יש לה את ה"פקקים" שלה.. מאוד מאכזב
ככה זה במסילה בודדת.
 

gsi13579

New member
מדינה קמצנית.. מה היה כואב להם לעשות מסילה כפולה עד עפולה?

ככה זה במסילה בודדת.
מדינה קמצנית.. מה היה כואב להם לעשות מסילה כפולה עד עפולה?
אי אפשר ככה, הרכבת מגיעה ב15 דקות איחור ויש מפגשי רכבות כל פעם וזה ממש לא מתקבל על הדעת
והכי מעצבן שחברת רכבת ישראל מסרבת לקחת אחריות ובכלל מזלזלת בנוסעים ומשאירה אותם תקועים בתחנה
 

Bus Nerd

Active member
מה את רוצה שר"י יעשו?

מדינה קמצנית.. מה היה כואב להם לעשות מסילה כפולה עד עפולה?
אי אפשר ככה, הרכבת מגיעה ב15 דקות איחור ויש מפגשי רכבות כל פעם וזה ממש לא מתקבל על הדעת
והכי מעצבן שחברת רכבת ישראל מסרבת לקחת אחריות ובכלל מזלזלת בנוסעים ומשאירה אותם תקועים בתחנה
מה את רוצה שר"י יעשו?
נניח איחרה רכבת ופיספסה את הסלוט, ואז צריך לחכות למפגש רכבות... מה כבר את רוצה שהם יעשו? אין ברירה אלא לחכות.
&nbsp
הפתרון הוא שיהיו יותר קפדנים על זמני היציאה מתחנות, אבל זה אומר לסגור את הדלתות בלי לחכות לאנשים שרצים אליהן, ואז אנשים יכעסו גם על זה. בכל מקרה הציבור יכעס על ר"י כשבפועל עצם העובדה שיש שם רק מסילה בודדת היא לא באשמתה.
 

gsi13579

New member
הבעיה העיקרית היא שבגלל האיחור שלהם נוסעים נתקעים בתחנה

מה את רוצה שר"י יעשו?
נניח איחרה רכבת ופיספסה את הסלוט, ואז צריך לחכות למפגש רכבות... מה כבר את רוצה שהם יעשו? אין ברירה אלא לחכות.
&nbsp
הפתרון הוא שיהיו יותר קפדנים על זמני היציאה מתחנות, אבל זה אומר לסגור את הדלתות בלי לחכות לאנשים שרצים אליהן, ואז אנשים יכעסו גם על זה. בכל מקרה הציבור יכעס על ר"י כשבפועל עצם העובדה שיש שם רק מסילה בודדת היא לא באשמתה.
הבעיה העיקרית היא שבגלל האיחור שלהם נוסעים נתקעים בתחנה
ובתחנות רכבת כמו בעמק התחבורה הציבורית אליה וממנה הכרחית
ובגלל שהאיחור הוא באשמת רכבת ישראל, היא מחויבת לדעתי לפצות את הנוסעים, גם סופרבוס כאן אשמים כיוון שבפועל הם אמורים לחכות לנוסעים במידה ורכבת איחרה (נראלי), וגם אם הם לא מודעים לזאת, רכבת ישראל חייבת ליידע אותם לא לצאת עד שהנוסעים מגיעים
 

olli3

New member
מנהל
אעשה לך קצת סדר בדברים שכתבת.

הבעיה העיקרית היא שבגלל האיחור שלהם נוסעים נתקעים בתחנה
ובתחנות רכבת כמו בעמק התחבורה הציבורית אליה וממנה הכרחית
ובגלל שהאיחור הוא באשמת רכבת ישראל, היא מחויבת לדעתי לפצות את הנוסעים, גם סופרבוס כאן אשמים כיוון שבפועל הם אמורים לחכות לנוסעים במידה ורכבת איחרה (נראלי), וגם אם הם לא מודעים לזאת, רכבת ישראל חייבת ליידע אותם לא לצאת עד שהנוסעים מגיעים
אעשה לך קצת סדר בדברים שכתבת.
רכבת ישראל כפופה לפקודת מסילות הברזל (פקודה מנדטורית). בפקודה, קיים נוהל פיצוי (שבתי המשפט טענו מספר פעמים שיש להוציאו מידי הרכבת בכלל). ניהול הפיצוי אומר שני דברים ותו לא. אם הרכבת שלך איחרה בין חצי שעה לשעה - אתה זכאי לקבל ממנהל התחנה כרטיס נסיעה בודד כפיצוי. אם הרכבת התעכבה מעל לשעה - אתה זכאי לקבל שני כרטיסי נסיעה ממנהל התחנה.

זה אולי התאים לימים ההם שהרוב המוחלט של תושבי המדינה עבדו בערים בהם הם גרו או בערים/יישובים סמוכים ולא נסעו לעבודה או ללימודים ברכבת. בימים שנסיעה ברכבת הייתה לצורכי ביקור משפחות, נסיעה חוויתית וכו' ופחות לצרכי הגעה יומיומיים.

מנגון הפיצוי הזה אולי התאים גם לימים בהם היה קו רכבת עיקרי בארץ כך שלא נדרשה החלפת רכבות (למעט נסיעה לירושלים שגם היא הייתה במשך שנים רבות לא פרקטית לצורכי תעסוקה או לימודים). אבל כיום, אם הרכבת שלך יצאה באיחור של 15 דקות וזה גרם לך לפספס את רכבת ההמשך שלך שיוצאת פעם בשעה ולכן נתקעת ברציף בתחנת ההחלפה למשך 55 דקות - אתה לא זכאי לפיצוי על פי הפקודה.

מעבר לכך, נוסע שרוכש באופן קבוע חופשי חודשי ועושה שימוש יומיומי ברכבת. חווה איחורים שונים ברכבת בימים כאלו ואחרים (לרוב הרוב המוחלט הולך חלק, אך פעם בזמן מה יש תקלות). אם הרכבת שלו איחרה ב40 דקות, כל הפיצוי שיציעו לו הוא כרטיס בודד בחינם. זאת למרות שהוא רוכש באופן קבוע חופשי חודשי. אז מה הוא יעשה בכרטיס הבודד? אולי יעביר אותו למי שבא לו... עכשיו, זה שהרכבת יצאה מהתחנה ב40 דקות איחור, כלל לא מבטיח שההגעה לתחנת היעד תהיה באיחור של 40 דקות, זה יכול להיות גם פי 2 ועדיין מסתכלים על מתי הרכבת יצאה מהתחנה, לא מתי הגעת ליעד. כי שוב, זה מה שכתוב בפקודת מסילות הברזל.

לגבי סופרבוס, היא כפופה בין היתר לחוק - תקנות התעבורה ולחוק נוסף משנת 74 שעבר מספר תיקונים ב81 שבא להטביח מתן שירות סדיר בתחבורה הציבורית - אוטובוסים ומוניות.

לסופרבוס יש רשיון קו עבור כל קו שניתן לה זיכיון להפעיל מהמדינה. ברשיון הקו מוגדר הלו"ז שלו ועל כן, חובה על סופרבוס (וכל מפעילה אחרת) להוציא את הנסיעות כפי שהן נקבעו בלו"ז. הוצאת נסיעה באיחור דינה הפרת רשיון.

בשנים האחרונות דובר מספר פעמים במשרד התחבורה על הבעייתיות שהדבר יוצר כשרכבת מאחרת. בתחנות הרכבת הקלה בירושלים שיש בהן קווים מזינים לרכבת וממנה יש בסככות התחנה צ'קלקה קטנה בצבע כתום שמהבהבת כשהרכבת עתידה להגיע בדקות הקרובות לתחנה. במקרה כזה, נהגי האוטובוס צריכים להמתין להגעת הרכבת גם אם זמן היציאה שלהם כבר הגיע.

כאן אין הדבר קשור לאיחורים כי רכבת קלה פועלת בתדירות גבוהה וקשה לתאם אותה ללו"ז של קווים שונים וגם הנוסעים עצמם לא מתאמים את הנסיעות ברכבת הקלה לקו ההמשך או להיפך.

במקרה של רכבת ישראל, יש חשיבה בנושא של אוטובוסים שיחכו לרכבת עד פרק זמן מסויים במידה והיא מאחרת. הבעיה עד כמה שהבנתי, אינה טכנולוגית, אלא בעיה מבחינת הרשיונות ומבחינת כך שחלק מהקווים שלמרות שהם קווי הזנה לרכבת וממנה, מבצעים שירות לא פחות חשוב גם בקישור נוסעים אחרים בתוך העיר ליעדים שונים, כך שאיחורים בשעת היציאה כי הרכבת התעכבה ב10 דקות, יפגעו בנוסעים בתחנות הביניים שימשיכו להמתין.

בנוסף לכל זה, בוחנים איך המהלך ישפיע על כל מערך האוטובוסים. קיים כיום מחסור גדול מאד בנהגי תחבורה ציבורית ומשכך, איחור בזמן נסיעה של קו מסויים כי רכבת לא הגיעה בזמן, יכול להשליך על איחור ביציאת הנסיעה הבאה של אותו הנהג שנאלץ להמתין עקב העיכוב של הרכבת... ואז, נוסעי הרכבת מרוצים אבל הנוסעים האחרים בקו הבא שעל הנהג לבצע, פחות מרוצים וגם הנהג עצמו לא מרוצה כי הלכה לו ההפסקה.
 

gsi13579

New member
אז אני אמורה כל הזמן לקוות שהרכבת לא תאחר בשביל לעלות על קו?

אעשה לך קצת סדר בדברים שכתבת.
רכבת ישראל כפופה לפקודת מסילות הברזל (פקודה מנדטורית). בפקודה, קיים נוהל פיצוי (שבתי המשפט טענו מספר פעמים שיש להוציאו מידי הרכבת בכלל). ניהול הפיצוי אומר שני דברים ותו לא. אם הרכבת שלך איחרה בין חצי שעה לשעה - אתה זכאי לקבל ממנהל התחנה כרטיס נסיעה בודד כפיצוי. אם הרכבת התעכבה מעל לשעה - אתה זכאי לקבל שני כרטיסי נסיעה ממנהל התחנה.

זה אולי התאים לימים ההם שהרוב המוחלט של תושבי המדינה עבדו בערים בהם הם גרו או בערים/יישובים סמוכים ולא נסעו לעבודה או ללימודים ברכבת. בימים שנסיעה ברכבת הייתה לצורכי ביקור משפחות, נסיעה חוויתית וכו' ופחות לצרכי הגעה יומיומיים.

מנגון הפיצוי הזה אולי התאים גם לימים בהם היה קו רכבת עיקרי בארץ כך שלא נדרשה החלפת רכבות (למעט נסיעה לירושלים שגם היא הייתה במשך שנים רבות לא פרקטית לצורכי תעסוקה או לימודים). אבל כיום, אם הרכבת שלך יצאה באיחור של 15 דקות וזה גרם לך לפספס את רכבת ההמשך שלך שיוצאת פעם בשעה ולכן נתקעת ברציף בתחנת ההחלפה למשך 55 דקות - אתה לא זכאי לפיצוי על פי הפקודה.

מעבר לכך, נוסע שרוכש באופן קבוע חופשי חודשי ועושה שימוש יומיומי ברכבת. חווה איחורים שונים ברכבת בימים כאלו ואחרים (לרוב הרוב המוחלט הולך חלק, אך פעם בזמן מה יש תקלות). אם הרכבת שלו איחרה ב40 דקות, כל הפיצוי שיציעו לו הוא כרטיס בודד בחינם. זאת למרות שהוא רוכש באופן קבוע חופשי חודשי. אז מה הוא יעשה בכרטיס הבודד? אולי יעביר אותו למי שבא לו... עכשיו, זה שהרכבת יצאה מהתחנה ב40 דקות איחור, כלל לא מבטיח שההגעה לתחנת היעד תהיה באיחור של 40 דקות, זה יכול להיות גם פי 2 ועדיין מסתכלים על מתי הרכבת יצאה מהתחנה, לא מתי הגעת ליעד. כי שוב, זה מה שכתוב בפקודת מסילות הברזל.

לגבי סופרבוס, היא כפופה בין היתר לחוק - תקנות התעבורה ולחוק נוסף משנת 74 שעבר מספר תיקונים ב81 שבא להטביח מתן שירות סדיר בתחבורה הציבורית - אוטובוסים ומוניות.

לסופרבוס יש רשיון קו עבור כל קו שניתן לה זיכיון להפעיל מהמדינה. ברשיון הקו מוגדר הלו"ז שלו ועל כן, חובה על סופרבוס (וכל מפעילה אחרת) להוציא את הנסיעות כפי שהן נקבעו בלו"ז. הוצאת נסיעה באיחור דינה הפרת רשיון.

בשנים האחרונות דובר מספר פעמים במשרד התחבורה על הבעייתיות שהדבר יוצר כשרכבת מאחרת. בתחנות הרכבת הקלה בירושלים שיש בהן קווים מזינים לרכבת וממנה יש בסככות התחנה צ'קלקה קטנה בצבע כתום שמהבהבת כשהרכבת עתידה להגיע בדקות הקרובות לתחנה. במקרה כזה, נהגי האוטובוס צריכים להמתין להגעת הרכבת גם אם זמן היציאה שלהם כבר הגיע.

כאן אין הדבר קשור לאיחורים כי רכבת קלה פועלת בתדירות גבוהה וקשה לתאם אותה ללו"ז של קווים שונים וגם הנוסעים עצמם לא מתאמים את הנסיעות ברכבת הקלה לקו ההמשך או להיפך.

במקרה של רכבת ישראל, יש חשיבה בנושא של אוטובוסים שיחכו לרכבת עד פרק זמן מסויים במידה והיא מאחרת. הבעיה עד כמה שהבנתי, אינה טכנולוגית, אלא בעיה מבחינת הרשיונות ומבחינת כך שחלק מהקווים שלמרות שהם קווי הזנה לרכבת וממנה, מבצעים שירות לא פחות חשוב גם בקישור נוסעים אחרים בתוך העיר ליעדים שונים, כך שאיחורים בשעת היציאה כי הרכבת התעכבה ב10 דקות, יפגעו בנוסעים בתחנות הביניים שימשיכו להמתין.

בנוסף לכל זה, בוחנים איך המהלך ישפיע על כל מערך האוטובוסים. קיים כיום מחסור גדול מאד בנהגי תחבורה ציבורית ומשכך, איחור בזמן נסיעה של קו מסויים כי רכבת לא הגיעה בזמן, יכול להשליך על איחור ביציאת הנסיעה הבאה של אותו הנהג שנאלץ להמתין עקב העיכוב של הרכבת... ואז, נוסעי הרכבת מרוצים אבל הנוסעים האחרים בקו הבא שעל הנהג לבצע, פחות מרוצים וגם הנהג עצמו לא מרוצה כי הלכה לו ההפסקה.
אז אני אמורה כל הזמן לקוות שהרכבת לא תאחר בשביל לעלות על קו?
זה ממש לא בסדר... ותודה על ההסבר הרחב אגב
רכבת זה משהו שלרוב לא מאחר, לכן רכבת ישראל חייבת להקפיד על איחורים לדעתי, לגבי מה שאמרת - קח את עפולה לדוגמא : קווי ההזנה נותנים שירות לרכבת בלבד : בלי קו 123 יש את קו 2, 3 ו14 שמקשרים את בית חולים העמק לגבעת המורה, בלי קו 110 יש את קו 10 שבתדירות ממש גבוהה שמקשר את בית חולים העמק לעפולה עילית ובלי קווים 15 ו16 יש את קו 13.. אז לא רלוונטי שירות נוסף מלבד לרכבת ומהרכבת, נכון לקווי עפולה
 

olli3

New member
מנהל
גם השופטים חושבים כמוך ולכן הפסיקות הן על סכומים דיי גבוהים

אז אני אמורה כל הזמן לקוות שהרכבת לא תאחר בשביל לעלות על קו?
זה ממש לא בסדר... ותודה על ההסבר הרחב אגב
רכבת זה משהו שלרוב לא מאחר, לכן רכבת ישראל חייבת להקפיד על איחורים לדעתי, לגבי מה שאמרת - קח את עפולה לדוגמא : קווי ההזנה נותנים שירות לרכבת בלבד : בלי קו 123 יש את קו 2, 3 ו14 שמקשרים את בית חולים העמק לגבעת המורה, בלי קו 110 יש את קו 10 שבתדירות ממש גבוהה שמקשר את בית חולים העמק לעפולה עילית ובלי קווים 15 ו16 יש את קו 13.. אז לא רלוונטי שירות נוסף מלבד לרכבת ומהרכבת, נכון לקווי עפולה
גם השופטים חושבים כמוך ולכן הפסיקות הן על סכומים דיי גבוהים
בפסיקות שונות של שופטים שונים נכתב כי אדם המבקש לבצע שימוש ברכבת, יודע כי הוא בוחר לנסוע בכלי שאין הוא מושפע מתנאי הדרך (כבישים, רמזורים, פקקים) וכי יש לו"ז עליה לרכבת ולו"ז ירידה לרכבת. על פי הלו"ז האדם בוחר אם לעשות בה שימוש או לבחור באמצעי אחר.
&nbsp
ומשהתאים האדם את זמנו לזמן הרכבת, עליה לעמוד בזמן שנקבע.
&nbsp
זה מה שהשופטים רושמים בפסיקות שונות נגד הרכבת, לא מילה במילה, אבל זו הכוונה.
&nbsp
לטעמי, נותר לך לנסוע כי ברוב המקרים השירות יינתן בצורה טובה, למרות שמדובר במסילה בודדת. כמו כן, עלייך להתלונן על כך לפניות הציבור של רכבת ישראל בכתב, עדיף שלא למסור מספר טלפון ולדרוש שישיבו בכתב בלבד. במקרים נוספים, יש לפנות שוב לפניות הציבור באותה הצורה.
&nbsp
מתיישהו, כשתחליטי, תגישי תביעה קטנה בבית המשפט. בתביעה קטנה אין עורכי דין, לא לך ולא לצד שאת תובעת אותו. לא צריך להיות מתוחכמים, אפשר לכתוב את כתב התביעה במילים שלך, מבלי לרשום אפילו על איזה חוק בוצעה עבירה, אלא רק לתאר את כל מה שחווית ולצרף את כל התכתובת מול הרכבת.
&nbsp
את יכולה לחפש בגוגל פסקי דין נגד רכבת ישראל, תראי שהסכומים נעים סביב כמה אלפי שקלים על פי רוב. זה שווה את ה10 דקות דיון בבית המשפט... וגם ככה, מגישים כיום תביעות לבית המשפט מהבית, דרך המחשב.
 
רק הערה קטנה

אעשה לך קצת סדר בדברים שכתבת.
רכבת ישראל כפופה לפקודת מסילות הברזל (פקודה מנדטורית). בפקודה, קיים נוהל פיצוי (שבתי המשפט טענו מספר פעמים שיש להוציאו מידי הרכבת בכלל). ניהול הפיצוי אומר שני דברים ותו לא. אם הרכבת שלך איחרה בין חצי שעה לשעה - אתה זכאי לקבל ממנהל התחנה כרטיס נסיעה בודד כפיצוי. אם הרכבת התעכבה מעל לשעה - אתה זכאי לקבל שני כרטיסי נסיעה ממנהל התחנה.

זה אולי התאים לימים ההם שהרוב המוחלט של תושבי המדינה עבדו בערים בהם הם גרו או בערים/יישובים סמוכים ולא נסעו לעבודה או ללימודים ברכבת. בימים שנסיעה ברכבת הייתה לצורכי ביקור משפחות, נסיעה חוויתית וכו' ופחות לצרכי הגעה יומיומיים.

מנגון הפיצוי הזה אולי התאים גם לימים בהם היה קו רכבת עיקרי בארץ כך שלא נדרשה החלפת רכבות (למעט נסיעה לירושלים שגם היא הייתה במשך שנים רבות לא פרקטית לצורכי תעסוקה או לימודים). אבל כיום, אם הרכבת שלך יצאה באיחור של 15 דקות וזה גרם לך לפספס את רכבת ההמשך שלך שיוצאת פעם בשעה ולכן נתקעת ברציף בתחנת ההחלפה למשך 55 דקות - אתה לא זכאי לפיצוי על פי הפקודה.

מעבר לכך, נוסע שרוכש באופן קבוע חופשי חודשי ועושה שימוש יומיומי ברכבת. חווה איחורים שונים ברכבת בימים כאלו ואחרים (לרוב הרוב המוחלט הולך חלק, אך פעם בזמן מה יש תקלות). אם הרכבת שלו איחרה ב40 דקות, כל הפיצוי שיציעו לו הוא כרטיס בודד בחינם. זאת למרות שהוא רוכש באופן קבוע חופשי חודשי. אז מה הוא יעשה בכרטיס הבודד? אולי יעביר אותו למי שבא לו... עכשיו, זה שהרכבת יצאה מהתחנה ב40 דקות איחור, כלל לא מבטיח שההגעה לתחנת היעד תהיה באיחור של 40 דקות, זה יכול להיות גם פי 2 ועדיין מסתכלים על מתי הרכבת יצאה מהתחנה, לא מתי הגעת ליעד. כי שוב, זה מה שכתוב בפקודת מסילות הברזל.

לגבי סופרבוס, היא כפופה בין היתר לחוק - תקנות התעבורה ולחוק נוסף משנת 74 שעבר מספר תיקונים ב81 שבא להטביח מתן שירות סדיר בתחבורה הציבורית - אוטובוסים ומוניות.

לסופרבוס יש רשיון קו עבור כל קו שניתן לה זיכיון להפעיל מהמדינה. ברשיון הקו מוגדר הלו"ז שלו ועל כן, חובה על סופרבוס (וכל מפעילה אחרת) להוציא את הנסיעות כפי שהן נקבעו בלו"ז. הוצאת נסיעה באיחור דינה הפרת רשיון.

בשנים האחרונות דובר מספר פעמים במשרד התחבורה על הבעייתיות שהדבר יוצר כשרכבת מאחרת. בתחנות הרכבת הקלה בירושלים שיש בהן קווים מזינים לרכבת וממנה יש בסככות התחנה צ'קלקה קטנה בצבע כתום שמהבהבת כשהרכבת עתידה להגיע בדקות הקרובות לתחנה. במקרה כזה, נהגי האוטובוס צריכים להמתין להגעת הרכבת גם אם זמן היציאה שלהם כבר הגיע.

כאן אין הדבר קשור לאיחורים כי רכבת קלה פועלת בתדירות גבוהה וקשה לתאם אותה ללו"ז של קווים שונים וגם הנוסעים עצמם לא מתאמים את הנסיעות ברכבת הקלה לקו ההמשך או להיפך.

במקרה של רכבת ישראל, יש חשיבה בנושא של אוטובוסים שיחכו לרכבת עד פרק זמן מסויים במידה והיא מאחרת. הבעיה עד כמה שהבנתי, אינה טכנולוגית, אלא בעיה מבחינת הרשיונות ומבחינת כך שחלק מהקווים שלמרות שהם קווי הזנה לרכבת וממנה, מבצעים שירות לא פחות חשוב גם בקישור נוסעים אחרים בתוך העיר ליעדים שונים, כך שאיחורים בשעת היציאה כי הרכבת התעכבה ב10 דקות, יפגעו בנוסעים בתחנות הביניים שימשיכו להמתין.

בנוסף לכל זה, בוחנים איך המהלך ישפיע על כל מערך האוטובוסים. קיים כיום מחסור גדול מאד בנהגי תחבורה ציבורית ומשכך, איחור בזמן נסיעה של קו מסויים כי רכבת לא הגיעה בזמן, יכול להשליך על איחור ביציאת הנסיעה הבאה של אותו הנהג שנאלץ להמתין עקב העיכוב של הרכבת... ואז, נוסעי הרכבת מרוצים אבל הנוסעים האחרים בקו הבא שעל הנהג לבצע, פחות מרוצים וגם הנהג עצמו לא מרוצה כי הלכה לו ההפסקה.
רק הערה קטנה
פקודת מסילות הברזל, זאת לא פקודת מנדטורית.
מדובר בנוסח חדש משנת 72,
כלומר זאת פקודה (חוק) ישראלית.
 
אוקי יש עוד הערות

אעשה לך קצת סדר בדברים שכתבת.
רכבת ישראל כפופה לפקודת מסילות הברזל (פקודה מנדטורית). בפקודה, קיים נוהל פיצוי (שבתי המשפט טענו מספר פעמים שיש להוציאו מידי הרכבת בכלל). ניהול הפיצוי אומר שני דברים ותו לא. אם הרכבת שלך איחרה בין חצי שעה לשעה - אתה זכאי לקבל ממנהל התחנה כרטיס נסיעה בודד כפיצוי. אם הרכבת התעכבה מעל לשעה - אתה זכאי לקבל שני כרטיסי נסיעה ממנהל התחנה.

זה אולי התאים לימים ההם שהרוב המוחלט של תושבי המדינה עבדו בערים בהם הם גרו או בערים/יישובים סמוכים ולא נסעו לעבודה או ללימודים ברכבת. בימים שנסיעה ברכבת הייתה לצורכי ביקור משפחות, נסיעה חוויתית וכו' ופחות לצרכי הגעה יומיומיים.

מנגון הפיצוי הזה אולי התאים גם לימים בהם היה קו רכבת עיקרי בארץ כך שלא נדרשה החלפת רכבות (למעט נסיעה לירושלים שגם היא הייתה במשך שנים רבות לא פרקטית לצורכי תעסוקה או לימודים). אבל כיום, אם הרכבת שלך יצאה באיחור של 15 דקות וזה גרם לך לפספס את רכבת ההמשך שלך שיוצאת פעם בשעה ולכן נתקעת ברציף בתחנת ההחלפה למשך 55 דקות - אתה לא זכאי לפיצוי על פי הפקודה.

מעבר לכך, נוסע שרוכש באופן קבוע חופשי חודשי ועושה שימוש יומיומי ברכבת. חווה איחורים שונים ברכבת בימים כאלו ואחרים (לרוב הרוב המוחלט הולך חלק, אך פעם בזמן מה יש תקלות). אם הרכבת שלו איחרה ב40 דקות, כל הפיצוי שיציעו לו הוא כרטיס בודד בחינם. זאת למרות שהוא רוכש באופן קבוע חופשי חודשי. אז מה הוא יעשה בכרטיס הבודד? אולי יעביר אותו למי שבא לו... עכשיו, זה שהרכבת יצאה מהתחנה ב40 דקות איחור, כלל לא מבטיח שההגעה לתחנת היעד תהיה באיחור של 40 דקות, זה יכול להיות גם פי 2 ועדיין מסתכלים על מתי הרכבת יצאה מהתחנה, לא מתי הגעת ליעד. כי שוב, זה מה שכתוב בפקודת מסילות הברזל.

לגבי סופרבוס, היא כפופה בין היתר לחוק - תקנות התעבורה ולחוק נוסף משנת 74 שעבר מספר תיקונים ב81 שבא להטביח מתן שירות סדיר בתחבורה הציבורית - אוטובוסים ומוניות.

לסופרבוס יש רשיון קו עבור כל קו שניתן לה זיכיון להפעיל מהמדינה. ברשיון הקו מוגדר הלו"ז שלו ועל כן, חובה על סופרבוס (וכל מפעילה אחרת) להוציא את הנסיעות כפי שהן נקבעו בלו"ז. הוצאת נסיעה באיחור דינה הפרת רשיון.

בשנים האחרונות דובר מספר פעמים במשרד התחבורה על הבעייתיות שהדבר יוצר כשרכבת מאחרת. בתחנות הרכבת הקלה בירושלים שיש בהן קווים מזינים לרכבת וממנה יש בסככות התחנה צ'קלקה קטנה בצבע כתום שמהבהבת כשהרכבת עתידה להגיע בדקות הקרובות לתחנה. במקרה כזה, נהגי האוטובוס צריכים להמתין להגעת הרכבת גם אם זמן היציאה שלהם כבר הגיע.

כאן אין הדבר קשור לאיחורים כי רכבת קלה פועלת בתדירות גבוהה וקשה לתאם אותה ללו"ז של קווים שונים וגם הנוסעים עצמם לא מתאמים את הנסיעות ברכבת הקלה לקו ההמשך או להיפך.

במקרה של רכבת ישראל, יש חשיבה בנושא של אוטובוסים שיחכו לרכבת עד פרק זמן מסויים במידה והיא מאחרת. הבעיה עד כמה שהבנתי, אינה טכנולוגית, אלא בעיה מבחינת הרשיונות ומבחינת כך שחלק מהקווים שלמרות שהם קווי הזנה לרכבת וממנה, מבצעים שירות לא פחות חשוב גם בקישור נוסעים אחרים בתוך העיר ליעדים שונים, כך שאיחורים בשעת היציאה כי הרכבת התעכבה ב10 דקות, יפגעו בנוסעים בתחנות הביניים שימשיכו להמתין.

בנוסף לכל זה, בוחנים איך המהלך ישפיע על כל מערך האוטובוסים. קיים כיום מחסור גדול מאד בנהגי תחבורה ציבורית ומשכך, איחור בזמן נסיעה של קו מסויים כי רכבת לא הגיעה בזמן, יכול להשליך על איחור ביציאת הנסיעה הבאה של אותו הנהג שנאלץ להמתין עקב העיכוב של הרכבת... ואז, נוסעי הרכבת מרוצים אבל הנוסעים האחרים בקו הבא שעל הנהג לבצע, פחות מרוצים וגם הנהג עצמו לא מרוצה כי הלכה לו ההפסקה.
אוקי יש עוד הערות
ראשית הפיצוי הוא לא חלק מהפקודה, ואפילו לא תקנה
בעצם תקנה משנת 2000 שאומרת שיש לקבוע נוהל.
ומדובר על נוהל שנקבע שנקבע לאחר מכן.
&nbsp
מסתכלים על ההגעה ליעד, ולא משנה כמה רכבות נאלצת להחליף בדרך וגם אם רכבת בוטלה, הפיצוי הוא מתייחס לזמן שלה.
כלומר אם נכנסתי לתחנה, הרכבת בוטלה והרכבת הבאה יצאה בזמן אחרי 20 דקות, והתעכבה 10 דקות בדרך.
ויצא שהגעתי לתחנת היעד שלי באיחור של 30 דקות מהזמן שהרכבת המבוטלת הייתה אמורה להגיע – מגיע לי פיצוי של כרטיס נסיעה.
&nbsp
אם לפי הלוז הייתי צריך לבצע שתי החלפות, לדוגמא כדי להגיע מאשקלון לבית שאן.
והרכבת הראשונה איחרה בחמש דקות וגרמה לפספוס החלפת הרכבות, ואיחור דומה היה גם ברכבת השניה.
ובסופו של דבר הרכבת השלישית הגיעה ליעד באיחור של מעל חצי שעה – אני זכאי לכרטיס חינם.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
סייג לגבי קווי אוטובוס

אעשה לך קצת סדר בדברים שכתבת.
רכבת ישראל כפופה לפקודת מסילות הברזל (פקודה מנדטורית). בפקודה, קיים נוהל פיצוי (שבתי המשפט טענו מספר פעמים שיש להוציאו מידי הרכבת בכלל). ניהול הפיצוי אומר שני דברים ותו לא. אם הרכבת שלך איחרה בין חצי שעה לשעה - אתה זכאי לקבל ממנהל התחנה כרטיס נסיעה בודד כפיצוי. אם הרכבת התעכבה מעל לשעה - אתה זכאי לקבל שני כרטיסי נסיעה ממנהל התחנה.

זה אולי התאים לימים ההם שהרוב המוחלט של תושבי המדינה עבדו בערים בהם הם גרו או בערים/יישובים סמוכים ולא נסעו לעבודה או ללימודים ברכבת. בימים שנסיעה ברכבת הייתה לצורכי ביקור משפחות, נסיעה חוויתית וכו' ופחות לצרכי הגעה יומיומיים.

מנגון הפיצוי הזה אולי התאים גם לימים בהם היה קו רכבת עיקרי בארץ כך שלא נדרשה החלפת רכבות (למעט נסיעה לירושלים שגם היא הייתה במשך שנים רבות לא פרקטית לצורכי תעסוקה או לימודים). אבל כיום, אם הרכבת שלך יצאה באיחור של 15 דקות וזה גרם לך לפספס את רכבת ההמשך שלך שיוצאת פעם בשעה ולכן נתקעת ברציף בתחנת ההחלפה למשך 55 דקות - אתה לא זכאי לפיצוי על פי הפקודה.

מעבר לכך, נוסע שרוכש באופן קבוע חופשי חודשי ועושה שימוש יומיומי ברכבת. חווה איחורים שונים ברכבת בימים כאלו ואחרים (לרוב הרוב המוחלט הולך חלק, אך פעם בזמן מה יש תקלות). אם הרכבת שלו איחרה ב40 דקות, כל הפיצוי שיציעו לו הוא כרטיס בודד בחינם. זאת למרות שהוא רוכש באופן קבוע חופשי חודשי. אז מה הוא יעשה בכרטיס הבודד? אולי יעביר אותו למי שבא לו... עכשיו, זה שהרכבת יצאה מהתחנה ב40 דקות איחור, כלל לא מבטיח שההגעה לתחנת היעד תהיה באיחור של 40 דקות, זה יכול להיות גם פי 2 ועדיין מסתכלים על מתי הרכבת יצאה מהתחנה, לא מתי הגעת ליעד. כי שוב, זה מה שכתוב בפקודת מסילות הברזל.

לגבי סופרבוס, היא כפופה בין היתר לחוק - תקנות התעבורה ולחוק נוסף משנת 74 שעבר מספר תיקונים ב81 שבא להטביח מתן שירות סדיר בתחבורה הציבורית - אוטובוסים ומוניות.

לסופרבוס יש רשיון קו עבור כל קו שניתן לה זיכיון להפעיל מהמדינה. ברשיון הקו מוגדר הלו"ז שלו ועל כן, חובה על סופרבוס (וכל מפעילה אחרת) להוציא את הנסיעות כפי שהן נקבעו בלו"ז. הוצאת נסיעה באיחור דינה הפרת רשיון.

בשנים האחרונות דובר מספר פעמים במשרד התחבורה על הבעייתיות שהדבר יוצר כשרכבת מאחרת. בתחנות הרכבת הקלה בירושלים שיש בהן קווים מזינים לרכבת וממנה יש בסככות התחנה צ'קלקה קטנה בצבע כתום שמהבהבת כשהרכבת עתידה להגיע בדקות הקרובות לתחנה. במקרה כזה, נהגי האוטובוס צריכים להמתין להגעת הרכבת גם אם זמן היציאה שלהם כבר הגיע.

כאן אין הדבר קשור לאיחורים כי רכבת קלה פועלת בתדירות גבוהה וקשה לתאם אותה ללו"ז של קווים שונים וגם הנוסעים עצמם לא מתאמים את הנסיעות ברכבת הקלה לקו ההמשך או להיפך.

במקרה של רכבת ישראל, יש חשיבה בנושא של אוטובוסים שיחכו לרכבת עד פרק זמן מסויים במידה והיא מאחרת. הבעיה עד כמה שהבנתי, אינה טכנולוגית, אלא בעיה מבחינת הרשיונות ומבחינת כך שחלק מהקווים שלמרות שהם קווי הזנה לרכבת וממנה, מבצעים שירות לא פחות חשוב גם בקישור נוסעים אחרים בתוך העיר ליעדים שונים, כך שאיחורים בשעת היציאה כי הרכבת התעכבה ב10 דקות, יפגעו בנוסעים בתחנות הביניים שימשיכו להמתין.

בנוסף לכל זה, בוחנים איך המהלך ישפיע על כל מערך האוטובוסים. קיים כיום מחסור גדול מאד בנהגי תחבורה ציבורית ומשכך, איחור בזמן נסיעה של קו מסויים כי רכבת לא הגיעה בזמן, יכול להשליך על איחור ביציאת הנסיעה הבאה של אותו הנהג שנאלץ להמתין עקב העיכוב של הרכבת... ואז, נוסעי הרכבת מרוצים אבל הנוסעים האחרים בקו הבא שעל הנהג לבצע, פחות מרוצים וגם הנהג עצמו לא מרוצה כי הלכה לו ההפסקה.
סייג לגבי קווי אוטובוס
קווים שמוגדרים כקווי הזנה (בעפולה הקווים העירוניים 110 ו-123) אמורים להמתין עד 10 דקות לרכבת מאחרת. לא כל קו אפשר להגדיר כקו הזנה.
אגב, במקרה של עפולה יש גם שירות חולף מחוץ לתחנה שלא מתואם לרכבת. אפשר לצאת לרחוב דובנוב ולתפוס קו כזה - למשל אם הרכבת התעכבה ביותר מ-10 דקות.
 

gsi13579

New member
קווי ההזנה בעפולה הם גם קווים 115, 116 ו147

סייג לגבי קווי אוטובוס
קווים שמוגדרים כקווי הזנה (בעפולה הקווים העירוניים 110 ו-123) אמורים להמתין עד 10 דקות לרכבת מאחרת. לא כל קו אפשר להגדיר כקו הזנה.
אגב, במקרה של עפולה יש גם שירות חולף מחוץ לתחנה שלא מתואם לרכבת. אפשר לצאת לרחוב דובנוב ולתפוס קו כזה - למשל אם הרכבת התעכבה ביותר מ-10 דקות.
קווי ההזנה בעפולה הם גם קווים 115, 116 ו147
115 ו116 פעילים בבוקר בלבד בכיוון אחד (לכן לא רלוונטי שהם מחכים לרכבת היות והם משרתים רק את הבאים לרכבת)
מה שמעצבן זה שקווים 15 ו16 הם לא קווי הזנה, והשירות מהרכבת לשכונות העיר נשאר לא מותאם לרכבת
וקו 147 שמסיים באכסאל, לדעתי היו צריכים להסיט את קו 47 הקיים במקום לעשות קו נוסף
בכל מקרה - השירות החולף ברחוב דובנוב לא הכי נוח - קו 19 למשל הוא קו עירוני שנותן שירות בין הרכבת לתחנה המרכזית, אך הוא בתדירות של 40 דקות ולא הכי מותאם לרכבת, לכן אין לדעת כמה זמן לחכות לו, כמובן שיש קווים נוספים - 44, 46, 50, 51.. אבל כשקר בחוץ נורא ואין לך סבלנות לחכות אפילו 10 דקות, אתה תזמין מונית במקום לחכות לאוטובוס שאחר כך צריך להחליף לעוד אוטובוס
 
תיקון קטנטן

אעשה לך קצת סדר בדברים שכתבת.
רכבת ישראל כפופה לפקודת מסילות הברזל (פקודה מנדטורית). בפקודה, קיים נוהל פיצוי (שבתי המשפט טענו מספר פעמים שיש להוציאו מידי הרכבת בכלל). ניהול הפיצוי אומר שני דברים ותו לא. אם הרכבת שלך איחרה בין חצי שעה לשעה - אתה זכאי לקבל ממנהל התחנה כרטיס נסיעה בודד כפיצוי. אם הרכבת התעכבה מעל לשעה - אתה זכאי לקבל שני כרטיסי נסיעה ממנהל התחנה.

זה אולי התאים לימים ההם שהרוב המוחלט של תושבי המדינה עבדו בערים בהם הם גרו או בערים/יישובים סמוכים ולא נסעו לעבודה או ללימודים ברכבת. בימים שנסיעה ברכבת הייתה לצורכי ביקור משפחות, נסיעה חוויתית וכו' ופחות לצרכי הגעה יומיומיים.

מנגון הפיצוי הזה אולי התאים גם לימים בהם היה קו רכבת עיקרי בארץ כך שלא נדרשה החלפת רכבות (למעט נסיעה לירושלים שגם היא הייתה במשך שנים רבות לא פרקטית לצורכי תעסוקה או לימודים). אבל כיום, אם הרכבת שלך יצאה באיחור של 15 דקות וזה גרם לך לפספס את רכבת ההמשך שלך שיוצאת פעם בשעה ולכן נתקעת ברציף בתחנת ההחלפה למשך 55 דקות - אתה לא זכאי לפיצוי על פי הפקודה.

מעבר לכך, נוסע שרוכש באופן קבוע חופשי חודשי ועושה שימוש יומיומי ברכבת. חווה איחורים שונים ברכבת בימים כאלו ואחרים (לרוב הרוב המוחלט הולך חלק, אך פעם בזמן מה יש תקלות). אם הרכבת שלו איחרה ב40 דקות, כל הפיצוי שיציעו לו הוא כרטיס בודד בחינם. זאת למרות שהוא רוכש באופן קבוע חופשי חודשי. אז מה הוא יעשה בכרטיס הבודד? אולי יעביר אותו למי שבא לו... עכשיו, זה שהרכבת יצאה מהתחנה ב40 דקות איחור, כלל לא מבטיח שההגעה לתחנת היעד תהיה באיחור של 40 דקות, זה יכול להיות גם פי 2 ועדיין מסתכלים על מתי הרכבת יצאה מהתחנה, לא מתי הגעת ליעד. כי שוב, זה מה שכתוב בפקודת מסילות הברזל.

לגבי סופרבוס, היא כפופה בין היתר לחוק - תקנות התעבורה ולחוק נוסף משנת 74 שעבר מספר תיקונים ב81 שבא להטביח מתן שירות סדיר בתחבורה הציבורית - אוטובוסים ומוניות.

לסופרבוס יש רשיון קו עבור כל קו שניתן לה זיכיון להפעיל מהמדינה. ברשיון הקו מוגדר הלו"ז שלו ועל כן, חובה על סופרבוס (וכל מפעילה אחרת) להוציא את הנסיעות כפי שהן נקבעו בלו"ז. הוצאת נסיעה באיחור דינה הפרת רשיון.

בשנים האחרונות דובר מספר פעמים במשרד התחבורה על הבעייתיות שהדבר יוצר כשרכבת מאחרת. בתחנות הרכבת הקלה בירושלים שיש בהן קווים מזינים לרכבת וממנה יש בסככות התחנה צ'קלקה קטנה בצבע כתום שמהבהבת כשהרכבת עתידה להגיע בדקות הקרובות לתחנה. במקרה כזה, נהגי האוטובוס צריכים להמתין להגעת הרכבת גם אם זמן היציאה שלהם כבר הגיע.

כאן אין הדבר קשור לאיחורים כי רכבת קלה פועלת בתדירות גבוהה וקשה לתאם אותה ללו"ז של קווים שונים וגם הנוסעים עצמם לא מתאמים את הנסיעות ברכבת הקלה לקו ההמשך או להיפך.

במקרה של רכבת ישראל, יש חשיבה בנושא של אוטובוסים שיחכו לרכבת עד פרק זמן מסויים במידה והיא מאחרת. הבעיה עד כמה שהבנתי, אינה טכנולוגית, אלא בעיה מבחינת הרשיונות ומבחינת כך שחלק מהקווים שלמרות שהם קווי הזנה לרכבת וממנה, מבצעים שירות לא פחות חשוב גם בקישור נוסעים אחרים בתוך העיר ליעדים שונים, כך שאיחורים בשעת היציאה כי הרכבת התעכבה ב10 דקות, יפגעו בנוסעים בתחנות הביניים שימשיכו להמתין.

בנוסף לכל זה, בוחנים איך המהלך ישפיע על כל מערך האוטובוסים. קיים כיום מחסור גדול מאד בנהגי תחבורה ציבורית ומשכך, איחור בזמן נסיעה של קו מסויים כי רכבת לא הגיעה בזמן, יכול להשליך על איחור ביציאת הנסיעה הבאה של אותו הנהג שנאלץ להמתין עקב העיכוב של הרכבת... ואז, נוסעי הרכבת מרוצים אבל הנוסעים האחרים בקו הבא שעל הנהג לבצע, פחות מרוצים וגם הנהג עצמו לא מרוצה כי הלכה לו ההפסקה.
תיקון קטנטן
מעבר לכך, נוסע שרוכש באופן קבוע חופשי חודשי ועושה שימוש יומיומי ברכבת. חווה איחורים שונים ברכבת בימים כאלו ואחרים (לרוב הרוב המוחלט הולך חלק, אך פעם בזמן מה יש תקלות). אם הרכבת שלו איחרה ב40 דקות, כל הפיצוי שיציעו לו הוא כרטיס בודד בחינם. זאת למרות שהוא רוכש באופן קבוע חופשי חודשי. אז מה הוא יעשה בכרטיס הבודד? אולי יעביר אותו למי שבא לו... עכשיו, זה שהרכבת יצאה מהתחנה ב40 דקות איחור, כלל לא מבטיח שההגעה לתחנת היעד תהיה באיחור של 40 דקות, זה יכול להיות גם פי 2. מסתכלים על שעת ההגעה של הרכבת בפועל לתחנת היעד עם האיחור לעומת השעה המקורית .. יכול להיות שהיציאה הייתה באיחור 40 דק' וההגעה לתחנת היעד באיחור 28 דק' ואין כאן איחור מבחינת הפיצוי
 

Bus Nerd

Active member
בוא תסביר לי איך אפשר לצאת באיחור של 40 דקות

תיקון קטנטן
מעבר לכך, נוסע שרוכש באופן קבוע חופשי חודשי ועושה שימוש יומיומי ברכבת. חווה איחורים שונים ברכבת בימים כאלו ואחרים (לרוב הרוב המוחלט הולך חלק, אך פעם בזמן מה יש תקלות). אם הרכבת שלו איחרה ב40 דקות, כל הפיצוי שיציעו לו הוא כרטיס בודד בחינם. זאת למרות שהוא רוכש באופן קבוע חופשי חודשי. אז מה הוא יעשה בכרטיס הבודד? אולי יעביר אותו למי שבא לו... עכשיו, זה שהרכבת יצאה מהתחנה ב40 דקות איחור, כלל לא מבטיח שההגעה לתחנת היעד תהיה באיחור של 40 דקות, זה יכול להיות גם פי 2. מסתכלים על שעת ההגעה של הרכבת בפועל לתחנת היעד עם האיחור לעומת השעה המקורית .. יכול להיות שהיציאה הייתה באיחור 40 דק' וההגעה לתחנת היעד באיחור 28 דק' ואין כאן איחור מבחינת הפיצוי
בוא תסביר לי איך אפשר לצאת באיחור של 40 דקות
ולהגיע רק באיחור של 28 דקות.
&nbsp
יש לרכבת ישראל מכונת זמן? מרווחי ביטחון מצטברים של 20 דקות? כי זה לא מסתדר לי מתמטית.
 
זה היה לצורך ההסבר


בוא תסביר לי איך אפשר לצאת באיחור של 40 דקות
ולהגיע רק באיחור של 28 דקות.
&nbsp
יש לרכבת ישראל מכונת זמן? מרווחי ביטחון מצטברים של 20 דקות? כי זה לא מסתדר לי מתמטית.
זה היה לצורך ההסבר

לא נראה לי שזה אפשרי .. (אולי הפרשים של 5-10 אפשריים אבל לא יותר)
 

luckydude

Active member
זה לא חדש... ככה היה כל הזמן בקו לבאר שבע לפני שסיימו להכפיל

מדינה קמצנית.. מה היה כואב להם לעשות מסילה כפולה עד עפולה?
אי אפשר ככה, הרכבת מגיעה ב15 דקות איחור ויש מפגשי רכבות כל פעם וזה ממש לא מתקבל על הדעת
והכי מעצבן שחברת רכבת ישראל מסרבת לקחת אחריות ובכלל מזלזלת בנוסעים ומשאירה אותם תקועים בתחנה
זה לא חדש... ככה היה כל הזמן בקו לבאר שבע לפני שסיימו להכפיל
אותו. כמו כן בקו החוף לפניו.
&nbsp
הקמת קו העמק ככפול מראש היתה מעלה את עלות ההקמה. לפחות עשו הכנה מסויימת להכפלת הקו בעתיד (לעומת הקו לבאר שבע למשל שבו לא רק שלא היתה הכנה אלא היו גם המון מכשולים בדרך להכפלתו).
 

נתנאל531

Well-known member
לא כל איחור הוא בגלל 'מפגש רכבות' במסילה בודדת

ככה זה במסילה בודדת.
לא כל איחור הוא בגלל 'מפגש רכבות' במסילה בודדת
לא בהכרח שזה היה הגורם לעיכוב, ביום שישי לדוגמא, היו איחורים של מעל לחצי שעה בקו החוף...
 

Bus Nerd

Active member
בקו החוף עבדו במתכונת של מסילה בודדת באיזור שפיים

לא כל איחור הוא בגלל 'מפגש רכבות' במסילה בודדת
לא בהכרח שזה היה הגורם לעיכוב, ביום שישי לדוגמא, היו איחורים של מעל לחצי שעה בקו החוף...
בקו החוף עבדו במתכונת של מסילה בודדת באיזור שפיים
כל השבוע עד מוצ"ש, בגלל תקלה.
&nbsp
אז זו לא אנקדוטה טובה כדי להצדיק את הטענה שלך.
&nbsp
ברור שלא כל איחור נגרם ממסילה בודדת. מסילה בודדת לבדה לא גורמת איחורים. מה שכן, היא *מעצימה* איחורים. זאת אומרת, במקום שרכבת שמאחרת תשפיע רק על הרכבות שמאחוריה באותו כיוון, האיחור משפיע גם על הרכבות בכיוון הנגדי, ובגלל אפקט כדור השלג זה משבש את הלו"ז לרכבות הבאות (אלא אם יש המון מרווחי ביטחון ותדירות נמוכה) ואיחור קטן בבוקר יכול להפוך לאיחור גדול בהרבה בשעות הערב.
 
נכון, אבל מסילה בודדת מחמירה כל איחור קיים

לא כל איחור הוא בגלל 'מפגש רכבות' במסילה בודדת
לא בהכרח שזה היה הגורם לעיכוב, ביום שישי לדוגמא, היו איחורים של מעל לחצי שעה בקו החוף...
נכון, אבל מסילה בודדת מחמירה כל איחור קיים
כי לא משנה איפה האיחור, מסילה בודדת תגרום לכך שרכבות נוספות יאחרו.
 

orengrinne

New member
סליחה אבל זה מתחיל להראות מגוחך כל הטענות שלך

מקרה חמור היום של איחור ברכבת העמק
איחור של 15 דקות, ומפגש רכבות שהועבר בדקה ה90 מעפולה לכפר ברוך
חוסר אחריות מוחלט מבחינת רכבת ישראל, ובנוסף - קווי ההזנה לשכונות יצאו כמתוכנן אבל בגלל האיחור הנוסעים לא הספיקו לעלות עליהם
עד עכשיו חשבתי שעל רכבת אפשר לסמוך, כי היא לא נתקעת בפקקים, אבל למעשה יש לה את ה"פקקים" שלה.. מאוד מאכזב
סליחה אבל זה מתחיל להראות מגוחך כל הטענות שלך
תהיני קצת ...יום אחד תחייכי קצת.......
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה