מה תפקיד המתקפים האלה ברכבת ישראל?

מצב
הנושא נעול.
מה אתה מוכיח כאן?

חבל על ההתממות
אם תבקש בסקר סודי, של אדם מול מחשב או משהו בסגנון לדרג
חוסר לגיטימציה של גניבה של מוצר בשווי 50 ש"ח לעומת התפלחות
לרכבת לנסיעה שעולה 50 ש"ח אני חותם איתך ומוכן להתערב איתך על 1,000
ש"ח (במלים: אלף שקלים חדשים)
שעל כל 1,000 נשאלים כאלו לא יהיה תיקו בדרוג של חוסר הלגיטימציה.

יהיו הרבה יותר שיגידו שלגנוב סחורה בשווי 50 ש"ח זה חמור יותר מנסיעה בחינם
בלי רשות בשווי 50 ש"ח.
בודדים אם בכלל יגידו שנסיעה בהתפלחות חמורה יותר מגניבה אבל הרבה יותר,
להערכתי כמה עשרות עד אפילו 100 או 200 מתוך 1,000 הנבדקים, יגידו
שגניבה מחנות של מוצר ששווה 50 ש"ח זה חמור יותר מההתפלחות לרכבת.

אגב, גם המחוקק חושב ככה.
גניבה יש לה עונש של כמה חודשי או שנות מאסר, התפלחות לרכבת ללא כרטיס
העונש הוא הכרטיס + עוד פעמיים שווי הכרטיס.
נתפסת על נסיעה של 50 ש"ח ללא כרטיס? אודרוב תודרוב וטראח שלאק אם הכרטיסן לא מוותר הוא משית עליך תשלום של 150 ש"ח.
50 הנסיעה המקורית ועוד פעמיים כפל קנס.

שנה טובה!
מה אתה מוכיח כאן?
שלמשהו שאין לו לגיטמיציה צריך לפתור את הבעיה באמצעי כוח ולא באמצעי חינוך?
&nbsp
זה כמו מה שעשו בכביש 6.. יכלתם להקים תחנות תשלום.. אבל לא, במקום זה הקמתם מצלמות עם רכבים שירדפו אחרי נהגים שהלוחית רישוי שלהם נמרחה בחומר מסנוור ועם מערך שירות לקוחות שלא יודע מימינו ומשמאלו ומבחינתו זה שמכרת את הרכב ולא ביטלת את המנוי זה בעיה שלך.. על אף שיש להם את כל האמצעים לראות למי שייך הרכב במועד הנסיעה.
&nbsp
ישראלים אלופים אולי בלרמות, אבל גם הרשויות אלופים בטמטום.
&nbsp
ואתה יודע מה? נראה לי ששופרסל מוכיחה לכולם שישראלים יכולים גם לא לרמות ולהיות הוגנים לגמרי. זה הכל עניין של חינוך.
 

Bus Nerd

Active member
תעשה ניסיון

די כבר עם הסיסמא הזאת שישראלים יגנבו אם תתן להם את האופציה.
אולי אם יתייחסו לאנשים כמו בני אדם אז היחס יהיה בחזרה.
&nbsp
גם בחנות אנשים יכולים לגנוב. אני לא רואה שמעמידים שם סורגים ובודקים כל תיק של מי שיוצא.
תעשה ניסיון
תעלה על קו 1 בפ"ת, שב בו לכל אורך הנסיעה, ותספור את הנוסעים שלא מתקפים בולידטור. תגלה שכמות נכבדת מהם באמת לא מתקפים.
&nbsp
ברכבת יש הרבה יותר נוסעים, ומחירי הנסיעה גדולים יותר, ולכן כמות האנשים ש"יתפלחו" תהיה גדולה יותר.
&nbsp
לא כולם, כמובן, אבל כן כמות נכבדת מספיק כדי לפגוע קשות בהכנסות הרכבת.
 

down und

New member
זה רק מחזק את דבריי

תעשה ניסיון
תעלה על קו 1 בפ"ת, שב בו לכל אורך הנסיעה, ותספור את הנוסעים שלא מתקפים בולידטור. תגלה שכמות נכבדת מהם באמת לא מתקפים.
&nbsp
ברכבת יש הרבה יותר נוסעים, ומחירי הנסיעה גדולים יותר, ולכן כמות האנשים ש"יתפלחו" תהיה גדולה יותר.
&nbsp
לא כולם, כמובן, אבל כן כמות נכבדת מספיק כדי לפגוע קשות בהכנסות הרכבת.
זה רק מחזק את דבריי
אני טוען שביום ממוצע אחד בלבד, יום חול רגיל, סתם יום של חול כמו ששר
בזמנו הזמר המופלא שמעון ישראלי, יש בקווים הללו של דן (001, 189 וכמדומני
שיש עוד קו או שניים עם האוטובוס המאוד ארוך בעל 4 עד 5 דלתות שלא משלמים
כלל לנהג)
יותר מתפלחים מאשר כמות הגנבים בחנויות המכולת בכל גוש דן בשבוע.

כאמור, גם המחוקק רואה בגניבה ממכולת פשע, כתב אישום, משפט ואז או עבודות
שירות או מאסר של כמה חודשים ואילו התפלחות לרכבת כולה קנס בגובה פעמייםה נסיעה. בלי רישום פלילי, בלי משפט, בלי נעליים ולא דובים ולא זבובים.
 
תראה לי אדם אחד שגנב ממכולת וזה הגיע לכתב אישום

זה רק מחזק את דבריי
אני טוען שביום ממוצע אחד בלבד, יום חול רגיל, סתם יום של חול כמו ששר
בזמנו הזמר המופלא שמעון ישראלי, יש בקווים הללו של דן (001, 189 וכמדומני
שיש עוד קו או שניים עם האוטובוס המאוד ארוך בעל 4 עד 5 דלתות שלא משלמים
כלל לנהג)
יותר מתפלחים מאשר כמות הגנבים בחנויות המכולת בכל גוש דן בשבוע.

כאמור, גם המחוקק רואה בגניבה ממכולת פשע, כתב אישום, משפט ואז או עבודות
שירות או מאסר של כמה חודשים ואילו התפלחות לרכבת כולה קנס בגובה פעמייםה נסיעה. בלי רישום פלילי, בלי משפט, בלי נעליים ולא דובים ולא זבובים.
תראה לי אדם אחד שגנב ממכולת וזה הגיע לכתב אישום
אפילו עברות של גרימת מוות ברשלנות לעיתים נסגרות מחוסר עניין לציבור
אז גניבה ממכולת? נו באמת.
 
הפתרון הוא לא ענישה אלא חינוך!

תעשה ניסיון
תעלה על קו 1 בפ"ת, שב בו לכל אורך הנסיעה, ותספור את הנוסעים שלא מתקפים בולידטור. תגלה שכמות נכבדת מהם באמת לא מתקפים.
&nbsp
ברכבת יש הרבה יותר נוסעים, ומחירי הנסיעה גדולים יותר, ולכן כמות האנשים ש"יתפלחו" תהיה גדולה יותר.
&nbsp
לא כולם, כמובן, אבל כן כמות נכבדת מספיק כדי לפגוע קשות בהכנסות הרכבת.
הפתרון הוא לא ענישה אלא חינוך!
אתה מדבר על אסכולה ישנה מאוד שהוכחה שלא עובדת.
הגישה הזאת אומרת... אין מספיק מקומות כליאה? תבנה עוד בתי כלא.
זו גישה מטומטמת כי לא משנה כמה בתי כלא יהיו לך הם תמיד יהיו מלאים.
&nbsp
מצד שני אם תשקיע בחינוך אתה תצליח להוריד את רמת הפשיעה משמעותית.
&nbsp
אתה יודע? אני חושב שגם אם במקום מסוים יהיו 70000 פקחי חניה.. עדיין יהיו לך פקקי תנועה כי גם אם נהג לא יעצור כי הוא יראה פקח, עדיין הוא האט עד כמעט עצירה ותקע את התנועה. אז האם להחזיק 70000 פקחים פתר את הבעיה? לא.
 

Ccyclist

Well-known member
במערכת הפרברית בלונדון אפשר לנסוע מעבר לתחום באותה הרכבת.

זה פתרון קבע, הסברתי עליו בעבר בפורום כמה פעמים
כדי להשתמש בערך צבור ברכבת ישראל עליך לבצע "טרום תיקוף" במכשיר הזה, בקופות האוטומטיות, או בקופות המאויישות - ורק אחר כך לגשת לולידטור.
&nbsp
זה כדי לוודא מראש שיש לך את כמות הכסף המתאימה למכיר הכרטיס של הנסיעה שאתה רוצה לבצע.
&nbsp
במערכות עירוניות בעולם שנהוג בהם ערך צבור, לא צריך לבחור מראש כי יש תעריפי נסיעה יחסית אחידים (ובד"כ נמוכים יותר). בישראל מכיוון שמדובר במערכת ארצית יש נסיעות קצרות יותר ונסיעות ארוכות יותר וכל אחת עולה בהתאם. אם יש לי רק 20 ש"ח ברב קו ואני בפ"ת, זה יספיק לי לנסיעה לת"א, אבל לא לנסיעה לחיפה.
&nbsp
ר"י לא רוצים שיווצר מצב שהשער בכניסה ייפתח, תיסע רחוק, ואז תגלה שאתה לא יכול לצאת.
&nbsp
דרך אחרת שמשתמשים בה בעולם לפתרון הבעיה הזו היא אפשרות ל"מינוס" בכרטיס, שבד"כ הוא על חשבון פיקדון שאתה נותן כשאתה מנפיק את הכרטיס. אבל במחירי נסיעה כמו ברכבת ישראל (שהם מאוד זולים יחסית למערכות דומות בשאר העולם, אגב) היית צריך פיקדון של לפחות 70 ש"ח (מחיר כרטיס נהריה עד דימונה, הנסיעה הארוכה ביותר שניתן לעשות בר"י) אם לא יותר, ואף אחד לא ירצה לשלם כל כך הרבה כסף לפיקדון.
&nbsp
בלי פיקדון זה פשוט לא הגיוני תקציבית לאפשר מינוס בכרטיס, בעיקר כשאפשר בקלות להנפיק כרטיסים נוספים.
&nbsp
&nbsp
אם לא היה טרום תיקוף, ולא היה מינוס, והיו מאפשרים לך לעבור בולידטור בכל זאת, זה היה יוצר המון בעיות, כי אף אחד לא זוכר כמה כסף יש לו ברב קו.
&nbsp
למכשירים השחורים הקטנים האלו (מה שבתמונה) אף פעם אין תור, מה שאומר שהעיכוב שהצורך בטרום תיקוף יוצר הוא לא גדול במיוחד (פחות מלחכות בתור לאחת מהמכונות הגדולות).
במערכת הפרברית בלונדון אפשר לנסוע מעבר לתחום באותה הרכבת.
הערך הצבור של אויסטר תקף לכל רכבת (למעט רכבות האקספרס לשדות התעופה והקו המהיר 300 קמ"ש) באזור ברדיוס של כ 20-30 ק"מ ממרכז לונדון (לונדון רבתי, עיר בגודל מחוז 40x60 ק"מ בערך). זה אומר שבמערכות פרבריות רבות המשרתות את פרברי העיר שאינם על קווי התחתית (לפחות 40 קווי רכבת בתחום העיר) אפשר בקלות לעלות עם ערך צבור על רכבת שיוצאת את העיר למרחק של 40-60 ק"מ ממרכז העיר (פי 2 או 3 מתחום הערך הצבור) וכל עוד יורדים ממנה בתחום העיר זה מותר ולגמרי לפי כל הכללים.
&nbsp
דוגמה קונקרטית היא בטמזלינק מלונדון ברידג' (אזור 1) לאיסט קרוידן (5). ליומם מדרום העיר מדובר בנסיעה ישירה ללא תחנות ביניים של פחות מרבע שעה ובחירה טובה יותר מרכבת שעוצרת בכל 8 תחנות הביניים שביניהן ברכבות איטיות שאולי מסתיימות בתחום העיר (או לא, מדרום לתחנה יש 4 ענפים שונים של סאת'רן מוכת השביתות, 2 שמסתיימים בעיר ו 2 שממשיכים החוצה) אבל אם לא יורדים מהרכבת היא ממשיכה לנמל התעופה גאטוויק ולברייטון שרחוקה מלונדון כמו שבאר שבע רחוקה מתל אביב. עלייה וירידה מהרכבת בתחום העיר על ערך צבור היא לגיטימית לחלוטין ואין חישוב מראש כאילו שהנוסע עלול להמשיך לנסיעה שמחירה £20-£30 (מחירי שיא ושפל שונים) במקום נסיעה עירונית של £3-£5. מה שיש זו אכיפת כירטוס בין איסט קרוידן לגאטוויק וקנסות של £20 ומעלה (על עבירות חוזרות). כמו כן יש מחסומי כרטיסים ביציאות מרוב התחנות העיקריות.
&nbsp
היה מקרה מפורסם של עובד סיטי תושב קנט שבתחנה המקומית שלו לא היו מחסומי כרטיסים והוא נסע ללונדון במשך שנים תוך תיקוף אויסטר בלבד בתחומי העיר (יש מתקפים ללא מחסומים באזורי מעבר בין הרשת התחתית לארצית בתוך תחנות המשלבות את השתיים)
http://www.standard.co.uk/lifestyle...of-his-fellow-commuters-shop-him-9653637.html
זה מקרה די נדיר והוא מראה שרמאים יש בכל מקום וכל רמת הכנסה.
&nbsp
 

Yarenn

New member
מה שאנחנוּ קוֹראים לוֹ כאן "רכבת בין עירוֹנית" זה סך הכל

מה תפקיד המתקפים האלה ברכבת ישראל?
מי שרוצה להשתמש בערך צבור ברכבת ישראל לא יכול לתקף במתקפים הרגילים?
מישהו יכול להסביר מה הסיפור מאחורי זה?
זה פיתרון זמני?
מה שאנחנוּ קוֹראים לוֹ כאן "רכבת בין עירוֹנית" זה סך הכל
רכבת פרברית בהרבה מקוֹמוֹת בעוֹלם
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה