שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 25 - פרויקט A1 - מקטע א'

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Active member
שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 25 - פרויקט A1 - מקטע א'

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 25 - פרויקט A1 - מקטע א'
שלום לכל הקוראים,

נעדרתי הרבה זמן, אם כי לא הפסקתי לשוטט בסופי שבוע יחד עם טופי ידידי במקטע א' של פרויקט A1. לא פרסמתי בחודשים האחרונים כי לא קרה הרבה באיזור, פריסת כבילה בתעלות, סמפורים בכל מקום, אך בסופו של דבר העבודה היא סיזיפית וקשה לתעד אותה בתמונות.

אז זהו, שעכשיו בהחלט קורה, גם קורה ועל כן אני מחדש את פרסומיי, מקווה שאצליח לעקוב כי הדברים מתחילים לזוז בגזרה.


מי שמעוניין לקרוא את העדכונים הקודמים (מס' 23) יפנה לקישור הבא:

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/180100437/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
 

GLSRA

Active member
אכן, SEMI, נכנסו לשטח

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 25 - פרויקט A1 - מקטע א'
שלום לכל הקוראים,

נעדרתי הרבה זמן, אם כי לא הפסקתי לשוטט בסופי שבוע יחד עם טופי ידידי במקטע א' של פרויקט A1. לא פרסמתי בחודשים האחרונים כי לא קרה הרבה באיזור, פריסת כבילה בתעלות, סמפורים בכל מקום, אך בסופו של דבר העבודה היא סיזיפית וקשה לתעד אותה בתמונות.

אז זהו, שעכשיו בהחלט קורה, גם קורה ועל כן אני מחדש את פרסומיי, מקווה שאצליח לעקוב כי הדברים מתחילים לזוז בגזרה.


מי שמעוניין לקרוא את העדכונים הקודמים (מס' 23) יפנה לקישור הבא:

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/180100437/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
אכן, SEMI, נכנסו לשטח
כבר רבים וטובים פרסמו פוסטים ותמונות נהדרות של הציוד המיוחד להתקנת עמודי החשמולת. רק בימים האחרונים אבישי267 פרסם סרטון נהדר של חפירת עמודי החשמולת הראשונים.

ראו פוסט שלו מתאריך 24 לדצמבר
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181594225/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

אני אשתדל להביא זוויות צילום אחרות, נר אחרון של חנוכה שמח

 
יפה מאוד! מרגש! תודה רבה על הפרסום!

אכן, SEMI, נכנסו לשטח
כבר רבים וטובים פרסמו פוסטים ותמונות נהדרות של הציוד המיוחד להתקנת עמודי החשמולת. רק בימים האחרונים אבישי267 פרסם סרטון נהדר של חפירת עמודי החשמולת הראשונים.

ראו פוסט שלו מתאריך 24 לדצמבר
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181594225/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

אני אשתדל להביא זוויות צילום אחרות, נר אחרון של חנוכה שמח
יפה מאוד! מרגש! תודה רבה על הפרסום!
ארשה לעצמי להדפיס תמונות אחדות שלך עבור ה ״מוזיאון״ הפרטי שלי,
לא ברור לי עבור מה הצינור השרשורי הקטן בבסיס העמוד, אם תדע אז תפרסם בבקשה(תאורה, מצלמה הארקה...?), ברור שהוא לא עבור המתח הגבוה שיגיע ישר לחשמולת מעמוד יעודי.
לגבי השילוט:
- למה הזילזול (בלועזית) בשם החברה, ששמה SOCIEDAD ESPAÑOLA de MONTAJES INDUSTRIALES?
- חסר שם לדעתי שלט של חברת ״ תה״ל אן. וי ״ שמונתה (לפי העתונות) לנהל את חישמול הרכבת.
- חסר כמובן שלט של ר״י.
- במקום ״התקנת מערכת החשמל להנעת רכבות״, הייתי רושם: ״התקנת חשמולת לרכבות חשמליות״, נראה לי יותר מקצועי.
 

GLSRA

Active member
היה לי אכן מוזר שם החברה עם H

יפה מאוד! מרגש! תודה רבה על הפרסום!
ארשה לעצמי להדפיס תמונות אחדות שלך עבור ה ״מוזיאון״ הפרטי שלי,
לא ברור לי עבור מה הצינור השרשורי הקטן בבסיס העמוד, אם תדע אז תפרסם בבקשה(תאורה, מצלמה הארקה...?), ברור שהוא לא עבור המתח הגבוה שיגיע ישר לחשמולת מעמוד יעודי.
לגבי השילוט:
- למה הזילזול (בלועזית) בשם החברה, ששמה SOCIEDAD ESPAÑOLA de MONTAJES INDUSTRIALES?
- חסר שם לדעתי שלט של חברת ״ תה״ל אן. וי ״ שמונתה (לפי העתונות) לנהל את חישמול הרכבת.
- חסר כמובן שלט של ר״י.
- במקום ״התקנת מערכת החשמל להנעת רכבות״, הייתי רושם: ״התקנת חשמולת לרכבות חשמליות״, נראה לי יותר מקצועי.
היה לי אכן מוזר שם החברה עם H
אבל חשבתי אולי שמדובר בניב מקומי או משהו כזה.
עכשיו אני מבין שבעצם מדובר בטעות דפוס.
אכן מוזר.

לגבי הצינור השרשורי, לא יודע בדיוק. נראה לי שרק סוג של הגנה על הכבל החשמלי שהולך פנימה אל תוך היסודות המבוטנים. הגנה על הכבל בזמן היציקה, כדי שלא ייפגע מלחץ הבטון ומהויברציות של הויברטור שכנראה מוכנס אל בור היציקה בזמן יציקת הבטון. אנסה להבהיר זאת בעתיד אך זה נשמע לי סביר
 

GLSRA

Active member
חפרו, חפרו, ובסוף גם יצקו - בסיס איתן לעמודי החשמולת

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 25 - פרויקט A1 - מקטע א'
שלום לכל הקוראים,

נעדרתי הרבה זמן, אם כי לא הפסקתי לשוטט בסופי שבוע יחד עם טופי ידידי במקטע א' של פרויקט A1. לא פרסמתי בחודשים האחרונים כי לא קרה הרבה באיזור, פריסת כבילה בתעלות, סמפורים בכל מקום, אך בסופו של דבר העבודה היא סיזיפית וקשה לתעד אותה בתמונות.

אז זהו, שעכשיו בהחלט קורה, גם קורה ועל כן אני מחדש את פרסומיי, מקווה שאצליח לעקוב כי הדברים מתחילים לזוז בגזרה.


מי שמעוניין לקרוא את העדכונים הקודמים (מס' 23) יפנה לקישור הבא:

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/180100437/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
חפרו, חפרו, ובסוף גם יצקו - בסיס איתן לעמודי החשמולת
טוב, נשמור קצת על פרופורציה.
עד אתמול חפרו ויצקו רק ארבעה בסיסים לעמודים

האמת שהתמונה לא אומרת יותר מדי, זה יכול להיות יציקה לכל עמוד אחר......

 

GLSRA

Active member
אחרי שהבטון מתחזק קצת, הגיע הזמן להתקין עמודים....

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 25 - פרויקט A1 - מקטע א'
שלום לכל הקוראים,

נעדרתי הרבה זמן, אם כי לא הפסקתי לשוטט בסופי שבוע יחד עם טופי ידידי במקטע א' של פרויקט A1. לא פרסמתי בחודשים האחרונים כי לא קרה הרבה באיזור, פריסת כבילה בתעלות, סמפורים בכל מקום, אך בסופו של דבר העבודה היא סיזיפית וקשה לתעד אותה בתמונות.

אז זהו, שעכשיו בהחלט קורה, גם קורה ועל כן אני מחדש את פרסומיי, מקווה שאצליח לעקוב כי הדברים מתחילים לזוז בגזרה.


מי שמעוניין לקרוא את העדכונים הקודמים (מס' 23) יפנה לקישור הבא:

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/180100437/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
אחרי שהבטון מתחזק קצת, הגיע הזמן להתקין עמודים....
חוץ מההתרגשות מכך שעמוד חשמולת הועמד בארץ ישראל, אין לי ממש מה לכתוב.

אולי, מזל טוב ובשעה טובה.

 

david80

Member
בשעה טובה! הרגע שאליו חיכיתי במשך כעשור וחצי


אחרי שהבטון מתחזק קצת, הגיע הזמן להתקין עמודים....
חוץ מההתרגשות מכך שעמוד חשמולת הועמד בארץ ישראל, אין לי ממש מה לכתוב.

אולי, מזל טוב ובשעה טובה.
בשעה טובה! הרגע שאליו חיכיתי במשך כעשור וחצי
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא בדיוק הראשון. יש לנו רכבת חשמלית בירושלים, להזכירך.


אחרי שהבטון מתחזק קצת, הגיע הזמן להתקין עמודים....
חוץ מההתרגשות מכך שעמוד חשמולת הועמד בארץ ישראל, אין לי ממש מה לכתוב.

אולי, מזל טוב ובשעה טובה.
לא בדיוק הראשון. יש לנו רכבת חשמלית בירושלים, להזכירך.
 

GLSRA

Active member
אבל, כשכל עמודי החישמולת בתמונה אחת, זה כבר סיפור אחר לגמרי

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 25 - פרויקט A1 - מקטע א'
שלום לכל הקוראים,

נעדרתי הרבה זמן, אם כי לא הפסקתי לשוטט בסופי שבוע יחד עם טופי ידידי במקטע א' של פרויקט A1. לא פרסמתי בחודשים האחרונים כי לא קרה הרבה באיזור, פריסת כבילה בתעלות, סמפורים בכל מקום, אך בסופו של דבר העבודה היא סיזיפית וקשה לתעד אותה בתמונות.

אז זהו, שעכשיו בהחלט קורה, גם קורה ועל כן אני מחדש את פרסומיי, מקווה שאצליח לעקוב כי הדברים מתחילים לזוז בגזרה.


מי שמעוניין לקרוא את העדכונים הקודמים (מס' 23) יפנה לקישור הבא:

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/180100437/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
אבל, כשכל עמודי החישמולת בתמונה אחת, זה כבר סיפור אחר לגמרי
טוב נו, בינתיים רק שני עמודים. בועז פרסם לאחרונה שמיד לאחר ששת העמודים הראשונים, SEMI יתקינו וירימו עוד 56 עמודים. אשתדל לצלם ולדווח.

העמודים מותקנים לצד המסילה הצפונית, כלומר בצמוד לשביל השרות לטובת המסילה לכיוון ירושלים. המרחק בין העמודים, בבדיקת צעדים מאולתרת בין 55 ל- 60 מטר. ממקורות אחרים, מקובל להתקין אותם במרחק 60 מטר זה מזה ולכן אני מניח שזה מה שקורה גם כאן.

טופי קצת התבאס, הוא כבר ציפה לרוץ לאורך המסילה, אך גם לו התבהר מהר מאוד שמדובר רק בשני עמודים ועוד שתי יציקות




 
הרבה זמן אמרתי, כמוך, ״חישמולת״ אבל התברר לי

אבל, כשכל עמודי החישמולת בתמונה אחת, זה כבר סיפור אחר לגמרי
טוב נו, בינתיים רק שני עמודים. בועז פרסם לאחרונה שמיד לאחר ששת העמודים הראשונים, SEMI יתקינו וירימו עוד 56 עמודים. אשתדל לצלם ולדווח.

העמודים מותקנים לצד המסילה הצפונית, כלומר בצמוד לשביל השרות לטובת המסילה לכיוון ירושלים. המרחק בין העמודים, בבדיקת צעדים מאולתרת בין 55 ל- 60 מטר. ממקורות אחרים, מקובל להתקין אותם במרחק 60 מטר זה מזה ולכן אני מניח שזה מה שקורה גם כאן.

טופי קצת התבאס, הוא כבר ציפה לרוץ לאורך המסילה, אך גם לו התבהר מהר מאוד שמדובר רק בשני עמודים ועוד שתי יציקות
הרבה זמן אמרתי, כמוך, ״חישמולת״ אבל התברר לי
שהאקדמיה ללשון קבעה: ״חשמולת״ ,אז שיניתי את ההרגל שלי.

 

GLSRA

Active member
מכל מלמדיי השכלתי - אמור מעתה חשמולת ולא חישמולת - תודה

הרבה זמן אמרתי, כמוך, ״חישמולת״ אבל התברר לי
שהאקדמיה ללשון קבעה: ״חשמולת״ ,אז שיניתי את ההרגל שלי.
מכל מלמדיי השכלתי - אמור מעתה חשמולת ולא חישמולת - תודה
 
הנה סכמתית מה שעוד יבוא

אבל, כשכל עמודי החישמולת בתמונה אחת, זה כבר סיפור אחר לגמרי
טוב נו, בינתיים רק שני עמודים. בועז פרסם לאחרונה שמיד לאחר ששת העמודים הראשונים, SEMI יתקינו וירימו עוד 56 עמודים. אשתדל לצלם ולדווח.

העמודים מותקנים לצד המסילה הצפונית, כלומר בצמוד לשביל השרות לטובת המסילה לכיוון ירושלים. המרחק בין העמודים, בבדיקת צעדים מאולתרת בין 55 ל- 60 מטר. ממקורות אחרים, מקובל להתקין אותם במרחק 60 מטר זה מזה ולכן אני מניח שזה מה שקורה גם כאן.

טופי קצת התבאס, הוא כבר ציפה לרוץ לאורך המסילה, אך גם לו התבהר מהר מאוד שמדובר רק בשני עמודים ועוד שתי יציקות
הנה סכמתית מה שעוד יבוא
נדמה לי ש "K" ו ״L" לא יותקנו אצלנו; ״P״ לדעתי יכול להיות כבל הארקה לכל העמודים בנוסף להארקה המקומית של כל עמוד ועמוד כפי שציינתה.
סביר להניח שכל המבנים המתכתיים על הרציפים והסמוכים למסילות יצוידו בהארקות משופרות כי נפילת חשמולת עלולה להיות מאוד מסוכנת עד להפסקת ההזנה שלה.
אני מצרף גם תמונות(נדמה לי שכבר פירסמתי אותן בעבר) כדי להמחיש את השלבים הבאים אחרי שיותקנו הרבה עמודים.
עוד משהו: שאלתי אותך אתמול אם ידוע לך מה תפקיד הצנור הפלסטי השרשורי שבבסיס העמוד, ובכן הגעתי למסקנה שהוא יכול להיות מיועד לכבלים של סימנורים, ציוד בטיחותי כל שהוא כמו מצלמה, תאורה לשלט אזהרה או מידע ואולי אפילו לכבלים של טלפון חרום.





 

GLSRA

Active member
גם בתמונה שאתה פרסמת יש למטה בעמוד צינור שרשורי

הנה סכמתית מה שעוד יבוא
נדמה לי ש "K" ו ״L" לא יותקנו אצלנו; ״P״ לדעתי יכול להיות כבל הארקה לכל העמודים בנוסף להארקה המקומית של כל עמוד ועמוד כפי שציינתה.
סביר להניח שכל המבנים המתכתיים על הרציפים והסמוכים למסילות יצוידו בהארקות משופרות כי נפילת חשמולת עלולה להיות מאוד מסוכנת עד להפסקת ההזנה שלה.
אני מצרף גם תמונות(נדמה לי שכבר פירסמתי אותן בעבר) כדי להמחיש את השלבים הבאים אחרי שיותקנו הרבה עמודים.
עוד משהו: שאלתי אותך אתמול אם ידוע לך מה תפקיד הצנור הפלסטי השרשורי שבבסיס העמוד, ובכן הגעתי למסקנה שהוא יכול להיות מיועד לכבלים של סימנורים, ציוד בטיחותי כל שהוא כמו מצלמה, תאורה לשלט אזהרה או מידע ואולי אפילו לכבלים של טלפון חרום.
גם בתמונה שאתה פרסמת יש למטה בעמוד צינור שרשורי
 

GLSRA

Active member
לאנשים הטכניים שבין הקוראים, כל עמוד ועמוד מחובר היטב להארקה

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 25 - פרויקט A1 - מקטע א'
שלום לכל הקוראים,

נעדרתי הרבה זמן, אם כי לא הפסקתי לשוטט בסופי שבוע יחד עם טופי ידידי במקטע א' של פרויקט A1. לא פרסמתי בחודשים האחרונים כי לא קרה הרבה באיזור, פריסת כבילה בתעלות, סמפורים בכל מקום, אך בסופו של דבר העבודה היא סיזיפית וקשה לתעד אותה בתמונות.

אז זהו, שעכשיו בהחלט קורה, גם קורה ועל כן אני מחדש את פרסומיי, מקווה שאצליח לעקוב כי הדברים מתחילים לזוז בגזרה.


מי שמעוניין לקרוא את העדכונים הקודמים (מס' 23) יפנה לקישור הבא:

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/180100437/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
לאנשים הטכניים שבין הקוראים, כל עמוד ועמוד מחובר היטב להארקה
טוב, בכל זאת, יזרמו שם למעלה לא מעט אלקטרונים שכדאי לפנות בעת צרה לכיוון הקרקע.



 

david80

Member
מכאן אני מסיק שצבע העמודים כסוף ולא לבן

לאנשים הטכניים שבין הקוראים, כל עמוד ועמוד מחובר היטב להארקה
טוב, בכל זאת, יזרמו שם למעלה לא מעט אלקטרונים שכדאי לפנות בעת צרה לכיוון הקרקע.
מכאן אני מסיק שצבע העמודים כסוף ולא לבן
 
תודה, מקווה שיפתחו כבר את הקו לירושלים

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 25 - פרויקט A1 - מקטע א'
שלום לכל הקוראים,

נעדרתי הרבה זמן, אם כי לא הפסקתי לשוטט בסופי שבוע יחד עם טופי ידידי במקטע א' של פרויקט A1. לא פרסמתי בחודשים האחרונים כי לא קרה הרבה באיזור, פריסת כבילה בתעלות, סמפורים בכל מקום, אך בסופו של דבר העבודה היא סיזיפית וקשה לתעד אותה בתמונות.

אז זהו, שעכשיו בהחלט קורה, גם קורה ועל כן אני מחדש את פרסומיי, מקווה שאצליח לעקוב כי הדברים מתחילים לזוז בגזרה.


מי שמעוניין לקרוא את העדכונים הקודמים (מס' 23) יפנה לקישור הבא:

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/180100437/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
תודה, מקווה שיפתחו כבר את הקו לירושלים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה