לבת ימים ולא רק - שאלה על קו 140

מצב
הנושא נעול.
לבת ימים ולא רק - שאלה על קו 140

לבת ימים ולא רק - שאלה על קו 140
אני צריכה להגיע מרמת גן לבת ים, הומלץ לי לנסוע בקו 140 שיוצא מבני ברק ועושה מסלול ישיר פחות או יותר למקום אליו אני אמורה להגיע.

שאלתי היא: האם באמת זמן הנסיעה הוא כ-25 דקות כפי שמדווח באמצעים הרלוונטיים (קרי GOOGLEMAPS וMOVEITׂ)? (אני מודעת לכך שזו שאלה קצת מטופשת, אבל שואלת בכל זאת)

תודה
 
נא לשאול בשרשור ההכוונה היומי בלבד, תודה.

לבת ימים ולא רק - שאלה על קו 140
אני צריכה להגיע מרמת גן לבת ים, הומלץ לי לנסוע בקו 140 שיוצא מבני ברק ועושה מסלול ישיר פחות או יותר למקום אליו אני אמורה להגיע.

שאלתי היא: האם באמת זמן הנסיעה הוא כ-25 דקות כפי שמדווח באמצעים הרלוונטיים (קרי GOOGLEMAPS וMOVEITׂ)? (אני מודעת לכך שזו שאלה קצת מטופשת, אבל שואלת בכל זאת)

תודה
נא לשאול בשרשור ההכוונה היומי בלבד, תודה.
 
תלוי בעיקר בפקקים. לפני נסיעות כאלה אני בודק בווייז

לבת ימים ולא רק - שאלה על קו 140
אני צריכה להגיע מרמת גן לבת ים, הומלץ לי לנסוע בקו 140 שיוצא מבני ברק ועושה מסלול ישיר פחות או יותר למקום אליו אני אמורה להגיע.

שאלתי היא: האם באמת זמן הנסיעה הוא כ-25 דקות כפי שמדווח באמצעים הרלוונטיים (קרי GOOGLEMAPS וMOVEITׂ)? (אני מודעת לכך שזו שאלה קצת מטופשת, אבל שואלת בכל זאת)

תודה
תלוי בעיקר בפקקים. לפני נסיעות כאלה אני בודק בווייז
כמה זמן לוקח כרגע לעבור את אותו קטע, ומוסיף פקטור גדול של נסיעה באוטובוס (תוספת עצירות בתחנות).
 


תלוי בעיקר בפקקים. לפני נסיעות כאלה אני בודק בווייז
כמה זמן לוקח כרגע לעבור את אותו קטע, ומוסיף פקטור גדול של נסיעה באוטובוס (תוספת עצירות בתחנות).

מה שעורר אצלי את התהיות, זו העובדה שהאוטובוס למעשה נוסע באותו המסלול שמומלץ לנסוע ברכב פרטי - ככה שלמעשה הנסיעה לא אמורה לקחת פרק זמן ממושך יותר, כשהאוטובוס נוסע חלק מהדרך בנתיב לתחבורה ציבורית בלבד, ובאשר לעצירה בתחנות - זה אמור להיות היתרון של הקו הזה, שיחסית אין בו הרבה תחנות והוא עושה מסלול ישיר (ואני מניחה שמשמש בעיקר אנשים שמכוונים לנסוע בו במיוחד, בניגוד למאספים למיניהם).
 
ממש לא כדאי לבנות על הנת"צים


מה שעורר אצלי את התהיות, זו העובדה שהאוטובוס למעשה נוסע באותו המסלול שמומלץ לנסוע ברכב פרטי - ככה שלמעשה הנסיעה לא אמורה לקחת פרק זמן ממושך יותר, כשהאוטובוס נוסע חלק מהדרך בנתיב לתחבורה ציבורית בלבד, ובאשר לעצירה בתחנות - זה אמור להיות היתרון של הקו הזה, שיחסית אין בו הרבה תחנות והוא עושה מסלול ישיר (ואני מניחה שמשמש בעיקר אנשים שמכוונים לנסוע בו במיוחד, בניגוד למאספים למיניהם).
ממש לא כדאי לבנות על הנת"צים
נת"צים ימניים הם לא יעילים בכלל. הנסיעה בהם לא מהירה יותר מרכב פרטי.
 
מן הסתם אני לא מצפה שהנסיעה תהיה מהירה יותר מאשר ברכב פרטי

ממש לא כדאי לבנות על הנת"צים
נת"צים ימניים הם לא יעילים בכלל. הנסיעה בהם לא מהירה יותר מרכב פרטי.
מן הסתם אני לא מצפה שהנסיעה תהיה מהירה יותר מאשר ברכב פרטי
ציינתי שהמסלול בו האוטובוס נוסע הוא אותו מסלול שמומלץ לנסוע ברכב פרטי - ככה שהמשמעות לפי מה שהבנתי זה שזמן ההגעה בקו הזה וברכב פרטי לא אמור להיות שונה משמעותית.
 
לצורך הדוגמה, להיכנס ולצאת מהתחנה בעזריאלי

מן הסתם אני לא מצפה שהנסיעה תהיה מהירה יותר מאשר ברכב פרטי
ציינתי שהמסלול בו האוטובוס נוסע הוא אותו מסלול שמומלץ לנסוע ברכב פרטי - ככה שהמשמעות לפי מה שהבנתי זה שזמן ההגעה בקו הזה וברכב פרטי לא אמור להיות שונה משמעותית.
לצורך הדוגמה, להיכנס ולצאת מהתחנה בעזריאלי
יכול לקחת חמש דקות בגלל עומס האוטובוסים במקום, שזה כבר חמש דקות מעל רכב פרטי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבעיה בתחנות היא לאו דווקא לצאת ולהיכנס אלא זמן העלאת נוסעים

לצורך הדוגמה, להיכנס ולצאת מהתחנה בעזריאלי
יכול לקחת חמש דקות בגלל עומס האוטובוסים במקום, שזה כבר חמש דקות מעל רכב פרטי.
הבעיה בתחנות היא לאו דווקא לצאת ולהיכנס אלא זמן העלאת נוסעים
כשנסעתי ב-63 בימי חול המועד (בכל השנים האחרונות) הוא היה נתקע בתחנה מול עזריאלי למשך דקות ארוכות ויוצא דחוס כ"כ שהיה קשה לי להיחלץ ממנו באזור הסינמטק. הפסקתי לנסוע בו מהסיבה הזאת.
 
כי הם חסומים ברכבים חונים ומלאים בעבריינים ובפונים ימינה.

כי הם חסומים ברכבים חונים ומלאים בעבריינים ובפונים ימינה.
אני נוסע כל יום בז'בוטינסקי דרך כל רמת גן. באיזור רש"י ובאיזור הבורסה הנת"צ לא מתפקד בכלל. יש רק קטע אחד שבו הנת"צ זז מהר יותר מהנתיב האחר, וזה מרחוב המבדיל עד רחוב ביאליק. וגם ההפרש הזה לא משמעותי וחוסך אולי דקה או שתיים. יש תרומה מסוימת לנת"צ, ולדעתי התרומה העיקרית שלו היא שכלי רכב פרטיים מלכתחילה בוחרים לא לנסוע דרך ז'בוטינסקי כי הם יודעים שיש להם רק נתיב אחד.
 
מעניין מה שכתבת

כי הם חסומים ברכבים חונים ומלאים בעבריינים ובפונים ימינה.
אני נוסע כל יום בז'בוטינסקי דרך כל רמת גן. באיזור רש"י ובאיזור הבורסה הנת"צ לא מתפקד בכלל. יש רק קטע אחד שבו הנת"צ זז מהר יותר מהנתיב האחר, וזה מרחוב המבדיל עד רחוב ביאליק. וגם ההפרש הזה לא משמעותי וחוסך אולי דקה או שתיים. יש תרומה מסוימת לנת"צ, ולדעתי התרומה העיקרית שלו היא שכלי רכב פרטיים מלכתחילה בוחרים לא לנסוע דרך ז'בוטינסקי כי הם יודעים שיש להם רק נתיב אחד.
מעניין מה שכתבת
בזמנו הופתעתי מאוד לחיוב מהנת"צ על דרך נמיר לכיוון הרצליה, בתור מי ששירתה בגלילות וזוכרת את הנסיעה בכיוון הזה כסיוטית בגלל הפקקים האיומים, הופתעתי כמה הנת"צ מקל ומקצר את הנסיעה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו אכן בעיה כשמדובר ברחוב ראשי עם בתי עסק ומצוקת חניה...

כי הם חסומים ברכבים חונים ומלאים בעבריינים ובפונים ימינה.
אני נוסע כל יום בז'בוטינסקי דרך כל רמת גן. באיזור רש"י ובאיזור הבורסה הנת"צ לא מתפקד בכלל. יש רק קטע אחד שבו הנת"צ זז מהר יותר מהנתיב האחר, וזה מרחוב המבדיל עד רחוב ביאליק. וגם ההפרש הזה לא משמעותי וחוסך אולי דקה או שתיים. יש תרומה מסוימת לנת"צ, ולדעתי התרומה העיקרית שלו היא שכלי רכב פרטיים מלכתחילה בוחרים לא לנסוע דרך ז'בוטינסקי כי הם יודעים שיש להם רק נתיב אחד.
זו אכן בעיה כשמדובר ברחוב ראשי עם בתי עסק ומצוקת חניה...
אם כי בז'בוטינסקי יש שלושה נתיבים (תלוי באזור) ולכן נשארים שניים מלבד הנת"צ, למעט באזור הבורסה שבו יש עבודות על הרכבת הקלה.
&nbsp
אבל כתבת באופן גורף "נת"צים ימניים הם לא יעילים בכלל" וזה לא המצב בכל רחוב. בדרך נמיר למשל אין עסקים ואין חונים וחוסמים. עבריינים יש, אבל זה נכון תמיד; עבריינים יכולים להיות גם בנת"צ שמאלי.
 
צודקת, התכוונתי למסלול של 140 ולנת"צים ברחובות עירוניים.

זו אכן בעיה כשמדובר ברחוב ראשי עם בתי עסק ומצוקת חניה...
אם כי בז'בוטינסקי יש שלושה נתיבים (תלוי באזור) ולכן נשארים שניים מלבד הנת"צ, למעט באזור הבורסה שבו יש עבודות על הרכבת הקלה.
&nbsp
אבל כתבת באופן גורף "נת"צים ימניים הם לא יעילים בכלל" וזה לא המצב בכל רחוב. בדרך נמיר למשל אין עסקים ואין חונים וחוסמים. עבריינים יש, אבל זה נכון תמיד; עבריינים יכולים להיות גם בנת"צ שמאלי.
צודקת, התכוונתי למסלול של 140 ולנת"צים ברחובות עירוניים.
דרך נמיר אכן שונה, כי אין שם בתי עסק והמרחקים בין הצמתים גדולים.
 
קו 140 מבת ים בבוקר לתל אביב

לבת ימים ולא רק - שאלה על קו 140
אני צריכה להגיע מרמת גן לבת ים, הומלץ לי לנסוע בקו 140 שיוצא מבני ברק ועושה מסלול ישיר פחות או יותר למקום אליו אני אמורה להגיע.

שאלתי היא: האם באמת זמן הנסיעה הוא כ-25 דקות כפי שמדווח באמצעים הרלוונטיים (קרי GOOGLEMAPS וMOVEITׂ)? (אני מודעת לכך שזו שאלה קצת מטופשת, אבל שואלת בכל זאת)

תודה
קו 140 מבת ים בבוקר לתל אביב
נתקע תמיד בפקקים בכביש 20 בין וולפסון להגנה .. לא יודעת איך זה בכיוון ההפוך ושעות אחרות (מדובר על סביב שעה 7-8 בבוקר)
 

olli3

New member
מנהל
אלו זמני ההגעה הממוצעים לתחנה הראשונה בבת ים עבור קו 140.

לבת ימים ולא רק - שאלה על קו 140
אני צריכה להגיע מרמת גן לבת ים, הומלץ לי לנסוע בקו 140 שיוצא מבני ברק ועושה מסלול ישיר פחות או יותר למקום אליו אני אמורה להגיע.

שאלתי היא: האם באמת זמן הנסיעה הוא כ-25 דקות כפי שמדווח באמצעים הרלוונטיים (קרי GOOGLEMAPS וMOVEITׂ)? (אני מודעת לכך שזו שאלה קצת מטופשת, אבל שואלת בכל זאת)

תודה
אלו זמני ההגעה הממוצעים לתחנה הראשונה בבת ים עבור קו 140.
הייתי מגיב על השאלה עוד קודם לכן, אך היא לא נכתבה בשרשור ההכוונה ולכן נמנעתי מלענות עליה. כעת, משהשאלה הועברה לשרשור ההכונה, אצטרף צילום מסך של נתוני ההגעה שנקלטו על ידי איפה בוס לתחנה הראשונה בבת ים בקו 140.

יש לשים לב! בטור הראשון מופיע זמן היציאה מתחנת המוצא, בטור השני מופיע הלו"ז המתוכנן לתחנה שנבחרה (התחנה הראשונה בבת ים לקו זה), בטור השלישי מופיע זמן ההגעה ביום בדיקת הנתונים (במידה ונקלט), בטור הרביעי מופיעים נתונים על הגעה ממוצעת ממספר נתונים שנקלטו במערכת מנסיעות קודמות של הקו. ציון ה+- מייצג סטייה של מספר הדקות כפי שמצויין לצד הסימון +-.

הנתונים ניתנים לצפיה עבור כל תחנה, עבור כל קו במדינה באתר איפה בוס או באפליקציה איפה בוס. כמובן במידה ונקלטו נתונים שכאלו.

 
תודה על התגובה

אלו זמני ההגעה הממוצעים לתחנה הראשונה בבת ים עבור קו 140.
הייתי מגיב על השאלה עוד קודם לכן, אך היא לא נכתבה בשרשור ההכוונה ולכן נמנעתי מלענות עליה. כעת, משהשאלה הועברה לשרשור ההכונה, אצטרף צילום מסך של נתוני ההגעה שנקלטו על ידי איפה בוס לתחנה הראשונה בבת ים בקו 140.

יש לשים לב! בטור הראשון מופיע זמן היציאה מתחנת המוצא, בטור השני מופיע הלו"ז המתוכנן לתחנה שנבחרה (התחנה הראשונה בבת ים לקו זה), בטור השלישי מופיע זמן ההגעה ביום בדיקת הנתונים (במידה ונקלט), בטור הרביעי מופיעים נתונים על הגעה ממוצעת ממספר נתונים שנקלטו במערכת מנסיעות קודמות של הקו. ציון ה+- מייצג סטייה של מספר הדקות כפי שמצויין לצד הסימון +-.

הנתונים ניתנים לצפיה עבור כל תחנה, עבור כל קו במדינה באתר איפה בוס או באפליקציה איפה בוס. כמובן במידה ונקלטו נתונים שכאלו.
תודה על התגובה
ואני מתנצלת על כך שלא שרשרתי לשרשור ההכוונה.
&nbsp
אני חייבת לציין שזה נראה ממש מוזר - המרחק המדובר באמת לא אמור לקחת זמן נסיעה ארוך כל כך למעט אם יש פקקים ממש עצבניים ברמה של תנועה עומדת ביותר ממוקד אחד (ובשעות 20:00-21:00 לא אמורים להיות פקקים שכאלו למיטב ידיעתי). המשמעות בכל מקרה היא שגם ברכב ייקח פרק זמן שכזה להגיע, היות שמדובר במסלול זהה.
 

olli3

New member
מנהל
כדי לבחון את זמן ה נסיעה עלייך לבחור את תחנת המוצא שלך

תודה על התגובה
ואני מתנצלת על כך שלא שרשרתי לשרשור ההכוונה.
&nbsp
אני חייבת לציין שזה נראה ממש מוזר - המרחק המדובר באמת לא אמור לקחת זמן נסיעה ארוך כל כך למעט אם יש פקקים ממש עצבניים ברמה של תנועה עומדת ביותר ממוקד אחד (ובשעות 20:00-21:00 לא אמורים להיות פקקים שכאלו למיטב ידיעתי). המשמעות בכל מקרה היא שגם ברכב ייקח פרק זמן שכזה להגיע, היות שמדובר במסלול זהה.
כדי לבחון את זמן ה נסיעה עלייך לבחור את תחנת המוצא שלך
ולראות את זמני ההגעה הממוצעים לתחנה זו. כך תוכלי לדעת כמה זמן לוקח לאוטובוס להגיע מתחנת המוצא שלך ליעד בבת ים.
&nbsp
מכיוון שלא ציינת מוצא מדוייק ולא ציינת יעד מדוייק בבת ים, לא יכולתי לעזור לך מעבר לצילחום המסך הזה.
&nbsp
אם תצייני מהי תחנת העליה שלך ומהי תחנת הירידה שלך, תוכלי לקבל מושג טוב יותר על זמן הנסיעה הכולל.
&nbsp
שימי לב כי קו 140 יוצא מנתיבי איילון במחלף וולפסון עבור התחנה שלו בבית החולים וולפסון ואז חוזר חזרה לנתיבי איילון. זה מוסיף כ-3-4 דקות נסיעה.
&nbsp
כמו כן, המדינה הפכה להיות פקוקה יותר, גם בשעות מאוחרות כאלו והנסיעה הפכה לאיטית יותר בכבישים.
 
תודה רבה על תגובתך המפורטת והמושקעת


כדי לבחון את זמן ה נסיעה עלייך לבחור את תחנת המוצא שלך
ולראות את זמני ההגעה הממוצעים לתחנה זו. כך תוכלי לדעת כמה זמן לוקח לאוטובוס להגיע מתחנת המוצא שלך ליעד בבת ים.
&nbsp
מכיוון שלא ציינת מוצא מדוייק ולא ציינת יעד מדוייק בבת ים, לא יכולתי לעזור לך מעבר לצילחום המסך הזה.
&nbsp
אם תצייני מהי תחנת העליה שלך ומהי תחנת הירידה שלך, תוכלי לקבל מושג טוב יותר על זמן הנסיעה הכולל.
&nbsp
שימי לב כי קו 140 יוצא מנתיבי איילון במחלף וולפסון עבור התחנה שלו בבית החולים וולפסון ואז חוזר חזרה לנתיבי איילון. זה מוסיף כ-3-4 דקות נסיעה.
&nbsp
כמו כן, המדינה הפכה להיות פקוקה יותר, גם בשעות מאוחרות כאלו והנסיעה הפכה לאיטית יותר בכבישים.
תודה רבה על תגובתך המפורטת והמושקעת

אני מתנצלת מראש על הציניות, אבל לפעמים זה יוצא ממני: זו לא פעם ראשונה שאני נוסעת באוטובוס, אני יודעת לבדוק את האפשרויות, השאלה שלי לא הייתה איך מגיעים ממקום למקום אלא האם ייתכן שזמן הנסיעה באמת תואם את המדווח באמצעים הרלוונטיים - את זמן הנסיעה מן הסתם בדקתי לפי תחנת היציאה ותחנת היעד, כשבפועל זה לא משנה יותר מדי - ברגע שהבאת כאן את מועד ההגעה לתחנה הראשונה בבת ים מול מועד היציאה מהתחנה הראשונה, זה ענה לי על השאלה וגם על שאלה נוספת והיא שגם ברכב ייקח פרק זמן ארוך משמעותית ממה שמצוין ב GOOGLEMAPS .
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
מובן. בגוגל מפות יש גם אופציה לבחירת שעת היציאה

תודה רבה על תגובתך המפורטת והמושקעת

אני מתנצלת מראש על הציניות, אבל לפעמים זה יוצא ממני: זו לא פעם ראשונה שאני נוסעת באוטובוס, אני יודעת לבדוק את האפשרויות, השאלה שלי לא הייתה איך מגיעים ממקום למקום אלא האם ייתכן שזמן הנסיעה באמת תואם את המדווח באמצעים הרלוונטיים - את זמן הנסיעה מן הסתם בדקתי לפי תחנת היציאה ותחנת היעד, כשבפועל זה לא משנה יותר מדי - ברגע שהבאת כאן את מועד ההגעה לתחנה הראשונה בבת ים מול מועד היציאה מהתחנה הראשונה, זה ענה לי על השאלה וגם על שאלה נוספת והיא שגם ברכב ייקח פרק זמן ארוך משמעותית ממה שמצוין ב GOOGLEMAPS .
&nbsp
&nbsp
&nbsp
מובן. בגוגל מפות יש גם אופציה לבחירת שעת היציאה
ואז מוצגים זמנים ממוצעים של זמן הנסיעה שלוקח בשעות אלו. יכול להיות שאת מודעת לכך, אך אם לא, כדאי:)
&nbsp
בשורה התחתונה - אם יש לך חופשי יומי/שבועי/חודשי, כדאי לשלב רכבת, זה יכול לחסוך זמן נסיעה בשעות שונות.
 


מובן. בגוגל מפות יש גם אופציה לבחירת שעת היציאה
ואז מוצגים זמנים ממוצעים של זמן הנסיעה שלוקח בשעות אלו. יכול להיות שאת מודעת לכך, אך אם לא, כדאי:)
&nbsp
בשורה התחתונה - אם יש לך חופשי יומי/שבועי/חודשי, כדאי לשלב רכבת, זה יכול לחסוך זמן נסיעה בשעות שונות.

כשאני מעבירה הדרכות לאנשי שירות ואנשי מכירות, אני נוהגת להקפיד להדגיש את המידע הבא: נכון שלא כולם אינטליגנטיים ומבינים ומכירים הכל, ולכן נדרש להסביר גם פרטים קטנים בצורה מקיפה, אבל מהצד השני אנשים עם אייקיו ממוצע ומעלה שמסבירים להם דברים בסיסיים כמו שכדור הארץ עגול או שבמדינת ישראל מדברים עברית, עשויים להרגיש במקרה כזה שאתם מתנשאים מעליהם.
&nbsp
יצא לי לעבוד פעם או פעמיים עם גוגל מפות, זו אפליקציה מאוד ברורה ונוחה לשימוש - אני חושבת שגם אנשים מאותגרים יבינו שנדרש לבחור נקודת מוצא ונקודת יעד, את שעת היציאה ואת אופן ההתניידות (רכב, תחבורה ציבורית או ברגל).
&nbsp
ולגבי השורה התחתונה: שילוב של רכבת יוביל לתוצאה הבאה: נסיעה לתחנת הרכבת בתחבורה ציבורית - באותו מסלול של הקו המדובר, עצירה בתחנת הרכבת כניסה וכל הבלאגן - פרק זמן של כ-10 דקות במקרה הטוב. במידה ואצליח לתזמן בצורה מדויק למועד בו הרכבת יוצאת כך שמיד אעלה על הרכבת, ארד בתחנת יוספטל כעבור 18 דקות ואז אצטרך לקחת עוד אוטובוס. בלי לחשב זמני המתנה בתחנות, רק ההגעה לתחנת יוספטל תיקח לי יותר מ-40 דקות - לא עדיף כבר לעלות על קו 140?
&nbsp
דרך אגב - בדקתי בווייז הבוקר בשעה שנחשבת לפקוקה את פרק הזמן למסלול הזה, ווייז תזמן בפחות מחצי שעה. למען הסר ספק, ברור לי שאני לא אמורה לבנות על זה כמידע מדויק שמתאים לכל יום ולכל שעה.
&nbsp
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה