הכרמלית תחובר מינואר לתחבורה הציבורית-מתוך האתר NEWS1

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
בראשון לינואר, דיברו על זה ברדיו כבר לפני שבוע

הכרמלית תחובר מינואר לתחבורה הציבורית-מתוך האתר NEWS1

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-386224-00.html
בראשון לינואר, דיברו על זה ברדיו כבר לפני שבוע
וגם כאן בפורום.

אגב, בפסקה האחרונה בכתבה התבלבלו בין המטרונית לכרמלית. הן לא אותה מערכת.
 

25306yosef

New member
ואיך בדיוק זה אמור להשפיע על מי שלא משתמש בכרטיס הרב קו?

הכרמלית תחובר מינואר לתחבורה הציבורית-מתוך האתר NEWS1

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-386224-00.html
ואיך בדיוק זה אמור להשפיע על מי שלא משתמש בכרטיס הרב קו?
להערכתי לא תהיה כל השפעה על מי שרוכש כרטיסי נסיעה בודדים לצורך שימוש חד פעמי.
 
באופן הגיוני, זה (ולא רק זה) אמור להשפיע על מי שלא משתמש

ואיך בדיוק זה אמור להשפיע על מי שלא משתמש בכרטיס הרב קו?
להערכתי לא תהיה כל השפעה על מי שרוכש כרטיסי נסיעה בודדים לצורך שימוש חד פעמי.
באופן הגיוני, זה (ולא רק זה) אמור להשפיע על מי שלא משתמש
בכרטיס הרב קו, להתחיל להשתמש בכרטיס הרב קו.
אבל בנושא הזה אין טעם לדון איתך בהגיון.
 

25306yosef

New member
אחרי שקראתי בשנים האחרונות כל כך הרבה שרשורים בפורום הזה

באופן הגיוני, זה (ולא רק זה) אמור להשפיע על מי שלא משתמש
בכרטיס הרב קו, להתחיל להשתמש בכרטיס הרב קו.
אבל בנושא הזה אין טעם לדון איתך בהגיון.
אחרי שקראתי בשנים האחרונות כל כך הרבה שרשורים בפורום הזה
של גולשים רבים על בעיות שונות ורבות שיש בכרטיס הרב קו, אני לא מתכוון ואני לא רוצה לקחת סיכונים מיותרים.

עדיף לי לשלם קצת יותר ולהמשיך לחיות בראש שקט.

אמנם אין בכרמלית (ובמטרונית וברכבת ישראל) נהגים ממהרים שעוסקים בענייני כספים, אבל אני מניח שרבות מהבעיות שהיו בעבר עם כרטיס הרב קו עדיין לא נפתרו אם בכלל יפתרו אי פעם. בנסיבות העניין עדיף לעשות את מה שידוע וצפוי מראש בלי הפתעות מיותרות ובלתי נעימות שעלולות לגרום לכאבי ראש רבים ומיותרים וגם לאובדן של כספים וזמן.

אם וכאשר מחזיקי כרטיס הרב קו יקבלו שירות איכותי ואכפתי כפי שמקבלים כיום מחזיקי כרטיסי האשראי* (ללא כל צורך להגיע לעמדות השירות), אני אשקול בעתיד את השימוש בכרטיס הרב קו.

* - מחזיקי כרטיסי האשראי הם למעשה לקוחות של חברות האשראי שהן חברות עסקיות הפועלות בשוק תחרותי. ואילו מחזיקי כרטיס הרב קו (לעניין הכרטיס בלבד) הם בכלל לא לקוחות של מפעילי התח"צ אלא לקוחות של מונופול בשם חברת עדליא / משרד התחבורה (מחק את המיותר), למונופול אין עניין במתן שירות איכותי ללקוח ולמעשה אין גם כל הסכם חוזי בין מחזיקי הרב קו לבין חברת עדליא / משרד התחבורה המפעילים את הכרטיס.
 

Bus Nerd

Active member
אני לא מאלו שמנסים לשכנע אותך, אבל הרשה לי לתקן אי דיוק קל

אחרי שקראתי בשנים האחרונות כל כך הרבה שרשורים בפורום הזה
של גולשים רבים על בעיות שונות ורבות שיש בכרטיס הרב קו, אני לא מתכוון ואני לא רוצה לקחת סיכונים מיותרים.

עדיף לי לשלם קצת יותר ולהמשיך לחיות בראש שקט.

אמנם אין בכרמלית (ובמטרונית וברכבת ישראל) נהגים ממהרים שעוסקים בענייני כספים, אבל אני מניח שרבות מהבעיות שהיו בעבר עם כרטיס הרב קו עדיין לא נפתרו אם בכלל יפתרו אי פעם. בנסיבות העניין עדיף לעשות את מה שידוע וצפוי מראש בלי הפתעות מיותרות ובלתי נעימות שעלולות לגרום לכאבי ראש רבים ומיותרים וגם לאובדן של כספים וזמן.

אם וכאשר מחזיקי כרטיס הרב קו יקבלו שירות איכותי ואכפתי כפי שמקבלים כיום מחזיקי כרטיסי האשראי* (ללא כל צורך להגיע לעמדות השירות), אני אשקול בעתיד את השימוש בכרטיס הרב קו.

* - מחזיקי כרטיסי האשראי הם למעשה לקוחות של חברות האשראי שהן חברות עסקיות הפועלות בשוק תחרותי. ואילו מחזיקי כרטיס הרב קו (לעניין הכרטיס בלבד) הם בכלל לא לקוחות של מפעילי התח"צ אלא לקוחות של מונופול בשם חברת עדליא / משרד התחבורה (מחק את המיותר), למונופול אין עניין במתן שירות איכותי ללקוח ולמעשה אין גם כל הסכם חוזי בין מחזיקי הרב קו לבין חברת עדליא / משרד התחבורה המפעילים את הכרטיס.
אני לא מאלו שמנסים לשכנע אותך, אבל הרשה לי לתקן אי דיוק קל
אתה נופל כאן בכשל לוגי מסוג "survival bias", בעברית "הטיית הישרדות". הגרסה של הכשל שלך קצת שונה מהמקרה הקלאסי (עליו ניתן לקרוא בהרחבה בויקיפדיה), אבל:
&nbsp
כאן בפורום אנשים מדברים על התקלות שלהם בכרטיס כי כאן יש אנשים שמבינים ויוכלים לעזור. אתה לא נתקל באנשים שפשוט אומרים "הכרטיס עובד יופי" כל הזמן שהוא עובד, כי זה מובן מאליו שזה יעבוד ואין סיבה שיכתבו על זה. לכן אתה נחשף ליותר אנשים שלהם הכרטיס עשה בעיות, ולכן מתקבע לך בראש שהוא דבר בעייתי. כמו שיש אנשים שמפחדים מטיסות וחושבים שטיסה זה דבר מאוד מסוכן, כי בחדשות לא שומעים "מטוס נחת בשלום" כל פעם שמטוס נוחת, אלא מטוס עולה לחדשות רק כשהוא מתרסק או כשיש בו תקלה.
&nbsp
כנ"ל עם אוטובוסים ותאונות דרכים. אוטובוסים עושים פחות תאונות דרכים מרכבים פרטיים, ולכן כשיש תאונה עם אוטובוס היא עולה מיד לכותרות הראשיות, וגורמת לאנשים להרגיש שאוטובוסים הם דבר מסוכן, כשבפועל הדבר הפוך.
&nbsp
כל זה בא להגיד, שהפורום הזה אינו מדגם מייצג, ורוב האנשים שמשתמשים בכרטיס הרב קו מרוצים ממנו והוא עובד להם טוב. בעיקר אנשים שאינם סטודנטים ואין להם פרופיל הנחה מיוחד, צריכים להגיע למרכז השירות רק לעיתים נדירות.
&nbsp
ובקשר לשירות ומונופולים, כנראה שאתה מוציא המון כסף באשראי, מה שהופך אותך ללקוח מועדף. כשאני הייתי צריך ליצור קשר עם חברת האשראי שלי לקח לי שלושה ימים לתפוס אותם בטלפון. ולא ראיתי מעולם מערכת תחבורה עירונית שבה אין "מונופול" על סוג הכרטיס החכם.
&nbsp
לנושא איך תשלם בתח"צ - לא ממש משנה לי, ואני לא כאן כדי לשכנע אותך. רק לתקן אי־דיוקים.
 

25306yosef

New member
שלושה ימים לתפוס את חברת האשראי בטלפון נשמע לי מוגזם ביותר

אני לא מאלו שמנסים לשכנע אותך, אבל הרשה לי לתקן אי דיוק קל
אתה נופל כאן בכשל לוגי מסוג "survival bias", בעברית "הטיית הישרדות". הגרסה של הכשל שלך קצת שונה מהמקרה הקלאסי (עליו ניתן לקרוא בהרחבה בויקיפדיה), אבל:
&nbsp
כאן בפורום אנשים מדברים על התקלות שלהם בכרטיס כי כאן יש אנשים שמבינים ויוכלים לעזור. אתה לא נתקל באנשים שפשוט אומרים "הכרטיס עובד יופי" כל הזמן שהוא עובד, כי זה מובן מאליו שזה יעבוד ואין סיבה שיכתבו על זה. לכן אתה נחשף ליותר אנשים שלהם הכרטיס עשה בעיות, ולכן מתקבע לך בראש שהוא דבר בעייתי. כמו שיש אנשים שמפחדים מטיסות וחושבים שטיסה זה דבר מאוד מסוכן, כי בחדשות לא שומעים "מטוס נחת בשלום" כל פעם שמטוס נוחת, אלא מטוס עולה לחדשות רק כשהוא מתרסק או כשיש בו תקלה.
&nbsp
כנ"ל עם אוטובוסים ותאונות דרכים. אוטובוסים עושים פחות תאונות דרכים מרכבים פרטיים, ולכן כשיש תאונה עם אוטובוס היא עולה מיד לכותרות הראשיות, וגורמת לאנשים להרגיש שאוטובוסים הם דבר מסוכן, כשבפועל הדבר הפוך.
&nbsp
כל זה בא להגיד, שהפורום הזה אינו מדגם מייצג, ורוב האנשים שמשתמשים בכרטיס הרב קו מרוצים ממנו והוא עובד להם טוב. בעיקר אנשים שאינם סטודנטים ואין להם פרופיל הנחה מיוחד, צריכים להגיע למרכז השירות רק לעיתים נדירות.
&nbsp
ובקשר לשירות ומונופולים, כנראה שאתה מוציא המון כסף באשראי, מה שהופך אותך ללקוח מועדף. כשאני הייתי צריך ליצור קשר עם חברת האשראי שלי לקח לי שלושה ימים לתפוס אותם בטלפון. ולא ראיתי מעולם מערכת תחבורה עירונית שבה אין "מונופול" על סוג הכרטיס החכם.
&nbsp
לנושא איך תשלם בתח"צ - לא ממש משנה לי, ואני לא כאן כדי לשכנע אותך. רק לתקן אי־דיוקים.
שלושה ימים לתפוס את חברת האשראי בטלפון נשמע לי מוגזם ביותר
כשאני מתקשר לחברת האשראי אני ממתין בטלפון מקסימום כמה דקות בודדות ולרוב עד 3 דקות מקסימום בשעות הבוקר.
 
ואני קראתי על אנשים שנפל עליהם אגוז קוקוס על הראש ואדם נושך

אחרי שקראתי בשנים האחרונות כל כך הרבה שרשורים בפורום הזה
של גולשים רבים על בעיות שונות ורבות שיש בכרטיס הרב קו, אני לא מתכוון ואני לא רוצה לקחת סיכונים מיותרים.

עדיף לי לשלם קצת יותר ולהמשיך לחיות בראש שקט.

אמנם אין בכרמלית (ובמטרונית וברכבת ישראל) נהגים ממהרים שעוסקים בענייני כספים, אבל אני מניח שרבות מהבעיות שהיו בעבר עם כרטיס הרב קו עדיין לא נפתרו אם בכלל יפתרו אי פעם. בנסיבות העניין עדיף לעשות את מה שידוע וצפוי מראש בלי הפתעות מיותרות ובלתי נעימות שעלולות לגרום לכאבי ראש רבים ומיותרים וגם לאובדן של כספים וזמן.

אם וכאשר מחזיקי כרטיס הרב קו יקבלו שירות איכותי ואכפתי כפי שמקבלים כיום מחזיקי כרטיסי האשראי* (ללא כל צורך להגיע לעמדות השירות), אני אשקול בעתיד את השימוש בכרטיס הרב קו.

* - מחזיקי כרטיסי האשראי הם למעשה לקוחות של חברות האשראי שהן חברות עסקיות הפועלות בשוק תחרותי. ואילו מחזיקי כרטיס הרב קו (לעניין הכרטיס בלבד) הם בכלל לא לקוחות של מפעילי התח"צ אלא לקוחות של מונופול בשם חברת עדליא / משרד התחבורה (מחק את המיותר), למונופול אין עניין במתן שירות איכותי ללקוח ולמעשה אין גם כל הסכם חוזי בין מחזיקי הרב קו לבין חברת עדליא / משרד התחבורה המפעילים את הכרטיס.
ואני קראתי על אנשים שנפל עליהם אגוז קוקוס על הראש ואדם נושך
בד"כ תקרא על הבעיות ולא על המצב הרגיל, רב קו עובד טוב ותחליף מצוין למזומן.
ואגב ספר כמה זמן לוקח לחברת האשראי להחזיר כסף במקרה שמישהו מרמה עם הכרטיס אשראי שלך.
 

Bus Nerd

Active member
סוף סוף, עכשיו היא תהיה גם באפליקציות הניווט

הכרמלית כבר מופיעה ב GTFS
סוף סוף, עכשיו היא תהיה גם באפליקציות הניווט
מעניין כמה אנשים בחיפה לא משתמשים בכרמלית פשוט בגלל שהאפליקציה המליצה להם לקחת אוטובוס במקום.
 

Bus Nerd

Active member
הסתכלתי עכשיו. לא מצאתי.

הכרמלית כבר מופיעה ב GTFS
הסתכלתי עכשיו. לא מצאתי.
אתה בטוח שהיא הייתה שם כשאתה הסתכלת?
&nbsp
התחנות שלה לא נמצאות בstops.txt, המסלול שלה לא בroutes.txt ואפילו אין לה ערך בagency.txt
&nbsp
 
לא הסתכלתי בקבצים הללו. אבל היא נמצאת ב ClusterToLine

הסתכלתי עכשיו. לא מצאתי.
אתה בטוח שהיא הייתה שם כשאתה הסתכלת?
&nbsp
התחנות שלה לא נמצאות בstops.txt, המסלול שלה לא בroutes.txt ואפילו אין לה ערך בagency.txt
&nbsp
לא הסתכלתי בקבצים הללו. אבל היא נמצאת ב ClusterToLine
זה בדרך כלל הקובץ הראשון שבו דברים חדשים מופיעים. כנראה עדיין לא הכניסו אותה לקבצים האחרים.
 

Bus Nerd

Active member
טוב, אני מניח שבסופו של דבר היא תופיע שם

לא הסתכלתי בקבצים הללו. אבל היא נמצאת ב ClusterToLine
זה בדרך כלל הקובץ הראשון שבו דברים חדשים מופיעים. כנראה עדיין לא הכניסו אותה לקבצים האחרים.
טוב, אני מניח שבסופו של דבר היא תופיע שם
 
פרסום רשמי על ההכרה בכרמלית כאמצעי תח"צ והחלת החוזים

הכרמלית תחובר מינואר לתחבורה הציבורית-מתוך האתר NEWS1

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-386224-00.html
פרסום רשמי על ההכרה בכרמלית כאמצעי תח"צ והחלת החוזים
התקופתיים וערך צבור (בינתיים רק בקוד 2) בה:
הפרסום
[URL]http://www.carmelithaifa.co.il/[/URL]

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה