בשוויץ שיפוע כזה הוא לפניקולרים בלבד.
בעיקר עכשיו כשכמות הנוסעים תגדל בעקבות השינוי
הוזלה משמעותית של המחיר והוספת הכרמלית לאפליקציות הניווט בתח"צ.
 
אני תוהה אגב אם יש אפשרות להמיר אותה לרק"ל (אולי עם rack כדי להתמודד עם השיפוע?) עם המשכת המנהרה כלפי מעלה לאיזורים גבוהים יותר בכרמל, בצורה של קודם לחפור את המשך המנהרה, אחר כך להניח בהמשך המנהרה מסילות ומערכות, ורק אז לסגור את המנהרה הקיימת כדי לשפץ אותה בהתאם.
 
למרות שחוץ מ"מאיפה יהיה תקציב לזה" הבעיה הכי גדולה עם הרעיון הזה היא שהכרמלית היא יחסית במפלס רדוד מתחת לפני השטח ולכן זה לא משהו שאפשר לחפור עם TBM...
 
מה דעתכם?
בשוויץ שיפוע כזה הוא לפניקולרים בלבד.
השיפועים של רכבות ה Rack היו פחותים ואני מפנה אותך לשירשורי משוויץ שהיו בפורום ב2013.
 
יתכן שנחל גיבורים מתאים למסלול של רכבת צרה או רק"ל Rack.
 
פתרון אפשרי לכרמלית (שיתכן ואינו מעשי עם מבנה התחנה הנוכחית בגן האם ולא יגביר את התדירות בקטע הקיים) הוא הפרדה בין אלמנט הכבל ליחידות כך שיחידות מחושמלות בעלות הנעה עצמית תוכלנה להמשיך משני עברי הכבל.
 
הרעיון הוא שהכבל ימשוך קטעי עגינה שיתחברו אוטומטית לתחתית או קדמת היחידות הנעות בקטע גרור הכבל, אך בסוף הקטע העגינה תשוחרר והיחידות תמשכנה לדרכן בשדרות הנשיא ובעיר התחתית יתכן שהעברה לשיטה כזו תהיה תירוץ להכפלת הקטע גרור הכבל.
 
היו דברים מעולם (אבל לא בצורה זו בדיוק) ע"ע Roundhouse שהיו מבנים לכבלים שגררו רכבות קונבנציונליות במעלה גבעות בתחילת עידן הקיטור.