אחרי 60 שנה - גם הכרמלית היא תחבורה ציבורית

מצב
הנושא נעול.

GoldenEyes

Well-known member
אחרי 60 שנה - גם הכרמלית היא תחבורה ציבורית

אחרי 60 שנה - גם הכרמלית היא תחבורה ציבורית
כתבה שפורסמה בוואי נט
הרכבת התחתית הייחודית שמחברת בין העיר התחתית בחיפה למרכז הכרמל, זוכה אחרי עשרות שנים לתואר "כלי תחבורה ציבורית". המשמעות: מעתה ניתן יהיה להשתמש בה גם עם רב-קו
http://www.ynet.co.il/articles/0,73....ynet.co.il/articles/0,7340,L-4895294,00.html
 

dctgdctg

Member
רק שהיא לא רכבת תחתית...

אחרי 60 שנה - גם הכרמלית היא תחבורה ציבורית
כתבה שפורסמה בוואי נט
הרכבת התחתית הייחודית שמחברת בין העיר התחתית בחיפה למרכז הכרמל, זוכה אחרי עשרות שנים לתואר "כלי תחבורה ציבורית". המשמעות: מעתה ניתן יהיה להשתמש בה גם עם רב-קו
http://www.ynet.co.il/articles/0,73....ynet.co.il/articles/0,7340,L-4895294,00.html
רק שהיא לא רכבת תחתית...
אבל ניחא. לא באמת נצפה מYNET שידקדקו לרמת פוניקלר...
 

Ccyclist

Well-known member
אי היכולת להוסיף יחידות ותדירות תפריע לנוסע הממוצע.

היא רכבת תחתית מבחינת הנוסע הממוצע
שלא מתעניין בשיטות הנעה של הרכבת.
אי היכולת להוסיף יחידות ותדירות תפריע לנוסע הממוצע.
וכך גם אי היכולת "להאריך את הקו".
&nbsp
מהבחינות האלו היותה של הכרמלית פניקולר מגבילה את השירות שהיא מסוגלת להעניק לעומת רכבת תחתית אמיתית ולכן צריך להשתמש במונח נפרד עבור הכרמלית על שתי קרוניותיה.
 

Bus Nerd

Active member
בעיקר עכשיו כשכמות הנוסעים תגדל בעקבות השינוי

אי היכולת להוסיף יחידות ותדירות תפריע לנוסע הממוצע.
וכך גם אי היכולת "להאריך את הקו".
&nbsp
מהבחינות האלו היותה של הכרמלית פניקולר מגבילה את השירות שהיא מסוגלת להעניק לעומת רכבת תחתית אמיתית ולכן צריך להשתמש במונח נפרד עבור הכרמלית על שתי קרוניותיה.
בעיקר עכשיו כשכמות הנוסעים תגדל בעקבות השינוי
הוזלה משמעותית של המחיר והוספת הכרמלית לאפליקציות הניווט בתח"צ.
&nbsp
אני תוהה אגב אם יש אפשרות להמיר אותה לרק"ל (אולי עם rack כדי להתמודד עם השיפוע?) עם המשכת המנהרה כלפי מעלה לאיזורים גבוהים יותר בכרמל, בצורה של קודם לחפור את המשך המנהרה, אחר כך להניח בהמשך המנהרה מסילות ומערכות, ורק אז לסגור את המנהרה הקיימת כדי לשפץ אותה בהתאם.
&nbsp
למרות שחוץ מ"מאיפה יהיה תקציב לזה" הבעיה הכי גדולה עם הרעיון הזה היא שהכרמלית היא יחסית במפלס רדוד מתחת לפני השטח ולכן זה לא משהו שאפשר לחפור עם TBM...
&nbsp
מה דעתכם?
 

Ccyclist

Well-known member
בשוויץ שיפוע כזה הוא לפניקולרים בלבד.

בעיקר עכשיו כשכמות הנוסעים תגדל בעקבות השינוי
הוזלה משמעותית של המחיר והוספת הכרמלית לאפליקציות הניווט בתח"צ.
&nbsp
אני תוהה אגב אם יש אפשרות להמיר אותה לרק"ל (אולי עם rack כדי להתמודד עם השיפוע?) עם המשכת המנהרה כלפי מעלה לאיזורים גבוהים יותר בכרמל, בצורה של קודם לחפור את המשך המנהרה, אחר כך להניח בהמשך המנהרה מסילות ומערכות, ורק אז לסגור את המנהרה הקיימת כדי לשפץ אותה בהתאם.
&nbsp
למרות שחוץ מ"מאיפה יהיה תקציב לזה" הבעיה הכי גדולה עם הרעיון הזה היא שהכרמלית היא יחסית במפלס רדוד מתחת לפני השטח ולכן זה לא משהו שאפשר לחפור עם TBM...
&nbsp
מה דעתכם?
בשוויץ שיפוע כזה הוא לפניקולרים בלבד.
השיפועים של רכבות ה Rack היו פחותים ואני מפנה אותך לשירשורי משוויץ שהיו בפורום ב2013.
&nbsp
יתכן שנחל גיבורים מתאים למסלול של רכבת צרה או רק"ל Rack.
&nbsp
פתרון אפשרי לכרמלית (שיתכן ואינו מעשי עם מבנה התחנה הנוכחית בגן האם ולא יגביר את התדירות בקטע הקיים) הוא הפרדה בין אלמנט הכבל ליחידות כך שיחידות מחושמלות בעלות הנעה עצמית תוכלנה להמשיך משני עברי הכבל.
&nbsp
הרעיון הוא שהכבל ימשוך קטעי עגינה שיתחברו אוטומטית לתחתית או קדמת היחידות הנעות בקטע גרור הכבל, אך בסוף הקטע העגינה תשוחרר והיחידות תמשכנה לדרכן בשדרות הנשיא ובעיר התחתית יתכן שהעברה לשיטה כזו תהיה תירוץ להכפלת הקטע גרור הכבל.
&nbsp
היו דברים מעולם (אבל לא בצורה זו בדיוק) ע"ע Roundhouse שהיו מבנים לכבלים שגררו רכבות קונבנציונליות במעלה גבעות בתחילת עידן הקיטור.
 

Bus Nerd

Active member
הקישור שלך שבור, הנה תיקון

אחרי 60 שנה - גם הכרמלית היא תחבורה ציבורית
כתבה שפורסמה בוואי נט
הרכבת התחתית הייחודית שמחברת בין העיר התחתית בחיפה למרכז הכרמל, זוכה אחרי עשרות שנים לתואר "כלי תחבורה ציבורית". המשמעות: מעתה ניתן יהיה להשתמש בה גם עם רב-קו
http://www.ynet.co.il/articles/0,73....ynet.co.il/articles/0,7340,L-4895294,00.html
הקישור שלך שבור, הנה תיקון
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4895294,00.html
&nbsp
ולהבא בבקשה לא לפתוח שרשור חדש אם כבר יש שרשור פתוח על הנושא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה