שאלה: איחורי אוטובוס קבועים

מצב
הנושא נעול.

יבגני מ

New member
שאלה: איחורי אוטובוס קבועים

שאלה: איחורי אוטובוס קבועים
שלום וברכה,

בשבועות האחרונים יצא לי לנסוע באופן קבוע בשעות הלילה, ביום מסויים, באחד מקווי האוטובוס בירושלים.

בכל פעם מתרחשת התופעה הבאה: השלט האלקטרוני בתחנה (ואפליקצייה כמו Moovit למשל) מראים את הזמן עד להגעת האוטובוס (למשל 20 דקות) שכמובן הולך ומתקצר ככל שמתקרבת הגעת האוטובוס. אבל... כאשר זמן ההגעה הגיע לאחר ציפיה ארוכה לדקה אחת - פתאום הוא שוב השתנה ל-23 דקות.

ככל שתיעדתי לעצמי, הדבר קורה באופן קבוע באותו אוטובוס ואותה תחנה, וככל שהשתמשתי - באותו היום ובאותה השעה (לא בדקתי בדרך כלל ימים אחרים. כמובן, לא משנה המספר והמיקום - משנה כאן העיקרון).

בשבוע האחרון זה היה בלתי נסבל בגלל הקור. וה-"תרגיל" התרחש באופן כפול (כלומר, חיכיתי כעשרים דקות, שכאשר הסתיימו בדקה האחרונה - נהפכו לעוד 25 דקות, וכאשר אלו הסתיימו חזר התהליך על עצמו שוב - לעוד 25 דקות).

מה ניתן לעשות? למי ניתן לפנות באופן שהבעיה אכן תטופל ותתוקן באופן יעיל (אם בכלל יש דבר כזה)?

תודה על עזרתכם.
 

Bus Nerd

Active member
הבעיה היא האלגוריתם

שאלה: איחורי אוטובוס קבועים
שלום וברכה,

בשבועות האחרונים יצא לי לנסוע באופן קבוע בשעות הלילה, ביום מסויים, באחד מקווי האוטובוס בירושלים.

בכל פעם מתרחשת התופעה הבאה: השלט האלקטרוני בתחנה (ואפליקצייה כמו Moovit למשל) מראים את הזמן עד להגעת האוטובוס (למשל 20 דקות) שכמובן הולך ומתקצר ככל שמתקרבת הגעת האוטובוס. אבל... כאשר זמן ההגעה הגיע לאחר ציפיה ארוכה לדקה אחת - פתאום הוא שוב השתנה ל-23 דקות.

ככל שתיעדתי לעצמי, הדבר קורה באופן קבוע באותו אוטובוס ואותה תחנה, וככל שהשתמשתי - באותו היום ובאותה השעה (לא בדקתי בדרך כלל ימים אחרים. כמובן, לא משנה המספר והמיקום - משנה כאן העיקרון).

בשבוע האחרון זה היה בלתי נסבל בגלל הקור. וה-"תרגיל" התרחש באופן כפול (כלומר, חיכיתי כעשרים דקות, שכאשר הסתיימו בדקה האחרונה - נהפכו לעוד 25 דקות, וכאשר אלו הסתיימו חזר התהליך על עצמו שוב - לעוד 25 דקות).

מה ניתן לעשות? למי ניתן לפנות באופן שהבעיה אכן תטופל ותתוקן באופן יעיל (אם בכלל יש דבר כזה)?

תודה על עזרתכם.
הבעיה היא האלגוריתם
אלגוריתם החיזוי של משרד התחבורה לא חכם במיוחד, ולא מסתמך על תנאי הכביש או על זמני ההגעה הממוצעים של נסיעות קודמות.
&nbsp
הוא מסתמך על המהירות ההמוצעת של האוטובוס. זאת אומרת שאם הקו נוסע 90 קמ"ש בקטע מסויים, המהירות הממוצעת תעלה וזמני ההגעה בשלטים ידווחו שהוא מגיע ממש עוד מעט (כי החישוב מניח שהמהירות נשמרת בממוצע) אבל אז אם האוטובוס נתקע בפקק, או רמזור, או רחוב שצריך לנסוע בו 30 קמ"ש, המהירות ההמוצעת יורדת והחיזוי משתנה בהתאם.
&nbsp
האלגוריתם של חיזוי זמני ההגעה שמשתמש בו משרד התחבורה הוא מה שנקרא "אלגוריתם נאיבי". מאוד פשוט למימוש, אבל עובד טוב רק במקרה קצה מסויים: אם האוטובוס נמצא ממש מעבר לפינה.
&nbsp
ב"איפה בוס" (אפליקציה ואתר) ניתן לראות זמני הגעה ממוצעים לקו לפי שעות. זה אמין יותר מהחיזוי של משרד התחבורה בד"כ.
&nbsp
אם יש איחור קבוע בהגעה לתחנה (ולא "איחור" לפי השלט האלקטרוני, אלא לפי לוח הזמנים הסטטי שניתן לראות ב bus.gov.il ) אפשר להתלונן למשרד התחבורה בטופס כאן: https://motssl5.mot.gov.il/FORMS/he/
אבל פנייה בטופס הזה לא באמת תפתור את הבעיה, המקסימום שיכול לצאת לך מזה זה שהמפעיל יקבל קנס ואתה תקבל פיצוי כספי.
&nbsp
אם מה שאתה רוצה לפתור זה את הנאיביות של האלגוריתם... זה הרבה יותר מסובך, כי בשביל זה צריך לשכנע את משרד התחבורה שהאלגוריתם שלהם לא משהו, ולהשקיע משאבים וכוח אדם כדי לממש אלגוריתם (טיפה) יותר מסובך.
 

יבגני מ

New member
לפי לוח הזמנים מדובר בדילוג על אוטובוס הרשום בלוח הזמנים...

הבעיה היא האלגוריתם
אלגוריתם החיזוי של משרד התחבורה לא חכם במיוחד, ולא מסתמך על תנאי הכביש או על זמני ההגעה הממוצעים של נסיעות קודמות.
&nbsp
הוא מסתמך על המהירות ההמוצעת של האוטובוס. זאת אומרת שאם הקו נוסע 90 קמ"ש בקטע מסויים, המהירות הממוצעת תעלה וזמני ההגעה בשלטים ידווחו שהוא מגיע ממש עוד מעט (כי החישוב מניח שהמהירות נשמרת בממוצע) אבל אז אם האוטובוס נתקע בפקק, או רמזור, או רחוב שצריך לנסוע בו 30 קמ"ש, המהירות ההמוצעת יורדת והחיזוי משתנה בהתאם.
&nbsp
האלגוריתם של חיזוי זמני ההגעה שמשתמש בו משרד התחבורה הוא מה שנקרא "אלגוריתם נאיבי". מאוד פשוט למימוש, אבל עובד טוב רק במקרה קצה מסויים: אם האוטובוס נמצא ממש מעבר לפינה.
&nbsp
ב"איפה בוס" (אפליקציה ואתר) ניתן לראות זמני הגעה ממוצעים לקו לפי שעות. זה אמין יותר מהחיזוי של משרד התחבורה בד"כ.
&nbsp
אם יש איחור קבוע בהגעה לתחנה (ולא "איחור" לפי השלט האלקטרוני, אלא לפי לוח הזמנים הסטטי שניתן לראות ב bus.gov.il ) אפשר להתלונן למשרד התחבורה בטופס כאן: https://motssl5.mot.gov.il/FORMS/he/
אבל פנייה בטופס הזה לא באמת תפתור את הבעיה, המקסימום שיכול לצאת לך מזה זה שהמפעיל יקבל קנס ואתה תקבל פיצוי כספי.
&nbsp
אם מה שאתה רוצה לפתור זה את הנאיביות של האלגוריתם... זה הרבה יותר מסובך, כי בשביל זה צריך לשכנע את משרד התחבורה שהאלגוריתם שלהם לא משהו, ולהשקיע משאבים וכוח אדם כדי לממש אלגוריתם (טיפה) יותר מסובך.
לפי לוח הזמנים מדובר בדילוג על אוטובוס הרשום בלוח הזמנים...
תודה. אכן לפי Bus.gov.il מדובר על כך שאוטובוס הרשום בלוח הזמנים הסטטי פשוט לא הגיע (והשבוע, גם זה הרשום אחריו לא הגיע).

לפי עצתך, כנראה שהפניה למשרד התחבורה בהחלט באה בחשבון. ככל הנראה, הקנס למפעיל והפיצויים שאקבל (או שלא) יהיו זניחים בכל קנה מידה. גם אני פסימי כמוך לגבי האפשרות שזה מה שיגרום למפעיל להימנע מדילוג על אוטובוס באופן שיטתי.
 

Bus Nerd

Active member
הערה קטנה: מפעילים לא "מדלגים על אוטובוס" בכוונה

לפי לוח הזמנים מדובר בדילוג על אוטובוס הרשום בלוח הזמנים...
תודה. אכן לפי Bus.gov.il מדובר על כך שאוטובוס הרשום בלוח הזמנים הסטטי פשוט לא הגיע (והשבוע, גם זה הרשום אחריו לא הגיע).

לפי עצתך, כנראה שהפניה למשרד התחבורה בהחלט באה בחשבון. ככל הנראה, הקנס למפעיל והפיצויים שאקבל (או שלא) יהיו זניחים בכל קנה מידה. גם אני פסימי כמוך לגבי האפשרות שזה מה שיגרום למפעיל להימנע מדילוג על אוטובוס באופן שיטתי.
הערה קטנה: מפעילים לא "מדלגים על אוטובוס" בכוונה
זה בד"כ קורה בגלל בעיות תפעוליות, למשל נהג שנתקע בפקק ולא הספיק להגיע בזמן כדי להתחיל את הנסיעה הבאה שלו, או נסיעה שלא משובץ אליה נהג קבוע (בגלל מחסור בנהגים) ואז לפעמים קורה מצב שהסדרן לא מוצא נהג פנוי כדי להוציא את הנסיעה בזמן.
&nbsp
למפעיל מאוד לא משתלם לא להוציא נסיעה, כי הוא מפסיד על זה כסף.
 
הקנס למפעיל

לפי לוח הזמנים מדובר בדילוג על אוטובוס הרשום בלוח הזמנים...
תודה. אכן לפי Bus.gov.il מדובר על כך שאוטובוס הרשום בלוח הזמנים הסטטי פשוט לא הגיע (והשבוע, גם זה הרשום אחריו לא הגיע).

לפי עצתך, כנראה שהפניה למשרד התחבורה בהחלט באה בחשבון. ככל הנראה, הקנס למפעיל והפיצויים שאקבל (או שלא) יהיו זניחים בכל קנה מידה. גם אני פסימי כמוך לגבי האפשרות שזה מה שיגרום למפעיל להימנע מדילוג על אוטובוס באופן שיטתי.
הקנס למפעיל
דווקא לא נמוך. יכול להגיע לסכום גבוה מאוד. בנוסף על כך, התלונות מקנות למפעיל "נקודות רעות" אצל משרד התחבורה. אני מאמין שעל כל דבר צריך להתלונן למשרד התחבורה, ובהחלט בסוף הוא קונס את המפעיל.
 

סנוי

New member
מצטרף להמלצה על איפהבוס


הבעיה היא האלגוריתם
אלגוריתם החיזוי של משרד התחבורה לא חכם במיוחד, ולא מסתמך על תנאי הכביש או על זמני ההגעה הממוצעים של נסיעות קודמות.
&nbsp
הוא מסתמך על המהירות ההמוצעת של האוטובוס. זאת אומרת שאם הקו נוסע 90 קמ"ש בקטע מסויים, המהירות הממוצעת תעלה וזמני ההגעה בשלטים ידווחו שהוא מגיע ממש עוד מעט (כי החישוב מניח שהמהירות נשמרת בממוצע) אבל אז אם האוטובוס נתקע בפקק, או רמזור, או רחוב שצריך לנסוע בו 30 קמ"ש, המהירות ההמוצעת יורדת והחיזוי משתנה בהתאם.
&nbsp
האלגוריתם של חיזוי זמני ההגעה שמשתמש בו משרד התחבורה הוא מה שנקרא "אלגוריתם נאיבי". מאוד פשוט למימוש, אבל עובד טוב רק במקרה קצה מסויים: אם האוטובוס נמצא ממש מעבר לפינה.
&nbsp
ב"איפה בוס" (אפליקציה ואתר) ניתן לראות זמני הגעה ממוצעים לקו לפי שעות. זה אמין יותר מהחיזוי של משרד התחבורה בד"כ.
&nbsp
אם יש איחור קבוע בהגעה לתחנה (ולא "איחור" לפי השלט האלקטרוני, אלא לפי לוח הזמנים הסטטי שניתן לראות ב bus.gov.il ) אפשר להתלונן למשרד התחבורה בטופס כאן: https://motssl5.mot.gov.il/FORMS/he/
אבל פנייה בטופס הזה לא באמת תפתור את הבעיה, המקסימום שיכול לצאת לך מזה זה שהמפעיל יקבל קנס ואתה תקבל פיצוי כספי.
&nbsp
אם מה שאתה רוצה לפתור זה את הנאיביות של האלגוריתם... זה הרבה יותר מסובך, כי בשביל זה צריך לשכנע את משרד התחבורה שהאלגוריתם שלהם לא משהו, ולהשקיע משאבים וכוח אדם כדי לממש אלגוריתם (טיפה) יותר מסובך.
מצטרף להמלצה על איפהבוס
 

sweetums

New member
גם אני נתקלתי בזה, אפילו לפנות בוקר

שאלה: איחורי אוטובוס קבועים
שלום וברכה,

בשבועות האחרונים יצא לי לנסוע באופן קבוע בשעות הלילה, ביום מסויים, באחד מקווי האוטובוס בירושלים.

בכל פעם מתרחשת התופעה הבאה: השלט האלקטרוני בתחנה (ואפליקצייה כמו Moovit למשל) מראים את הזמן עד להגעת האוטובוס (למשל 20 דקות) שכמובן הולך ומתקצר ככל שמתקרבת הגעת האוטובוס. אבל... כאשר זמן ההגעה הגיע לאחר ציפיה ארוכה לדקה אחת - פתאום הוא שוב השתנה ל-23 דקות.

ככל שתיעדתי לעצמי, הדבר קורה באופן קבוע באותו אוטובוס ואותה תחנה, וככל שהשתמשתי - באותו היום ובאותה השעה (לא בדקתי בדרך כלל ימים אחרים. כמובן, לא משנה המספר והמיקום - משנה כאן העיקרון).

בשבוע האחרון זה היה בלתי נסבל בגלל הקור. וה-"תרגיל" התרחש באופן כפול (כלומר, חיכיתי כעשרים דקות, שכאשר הסתיימו בדקה האחרונה - נהפכו לעוד 25 דקות, וכאשר אלו הסתיימו חזר התהליך על עצמו שוב - לעוד 25 דקות).

מה ניתן לעשות? למי ניתן לפנות באופן שהבעיה אכן תטופל ותתוקן באופן יעיל (אם בכלל יש דבר כזה)?

תודה על עזרתכם.
גם אני נתקלתי בזה, אפילו לפנות בוקר
הזמן הלך והתקצר, למרות שבפועל האוטובוס לא יצא כלל. כנראה שיש timeout מסויים,אחרי X זמן השלט מציג את הנסיעה הבאה.
אאל"ט,באותו מקרה לא הופיע זמן אמת באיפה בוס.
&nbsp
נתקלתי בחידוש אחר- עדכון על איחורי הרכבת בתחנת האוטובוס הצמודה. לא ברור למי המידע מיועד.

 
לנהגים בקווי ההזנה

גם אני נתקלתי בזה, אפילו לפנות בוקר
הזמן הלך והתקצר, למרות שבפועל האוטובוס לא יצא כלל. כנראה שיש timeout מסויים,אחרי X זמן השלט מציג את הנסיעה הבאה.
אאל"ט,באותו מקרה לא הופיע זמן אמת באיפה בוס.
&nbsp
נתקלתי בחידוש אחר- עדכון על איחורי הרכבת בתחנת האוטובוס הצמודה. לא ברור למי המידע מיועד.
לנהגים בקווי ההזנה
בקווים שמוגדרים קווים מזיני רכבת (פרויקט קו רציף) הנהג מחוייב לחכות במקרה של רכבת מאחרת עד 10 דקות (סידור העבודה אמור להיות בנוי כך שהוא לא יאחר לתחנה הבאה שלו)

עד עכשיו היתה בעיית תקשורת לכאורה מנהלת התחנה היה אמור ליידע את הנהגים אבל דווקא כשיש רכבות מאחרות אי אפשר באמת לצפות ממנו לצאת החוצה מהתחנה. או אפילו לדווח למוקד של חברת האוטובוסים.

הפתרון הטכנולוגי הזה אמור לעבוד באופן אוטומטי. כאשר השילוט בתוך תחנת הרכבת מודיע על איחור גם השילוט מחוץ לתחנה מודיעה לנהגים על האיחור.
 
בטח טוב גם למי שאוסף נוסעים בתחנה, נהגי מוניות וכו...

לנהגים בקווי ההזנה
בקווים שמוגדרים קווים מזיני רכבת (פרויקט קו רציף) הנהג מחוייב לחכות במקרה של רכבת מאחרת עד 10 דקות (סידור העבודה אמור להיות בנוי כך שהוא לא יאחר לתחנה הבאה שלו)

עד עכשיו היתה בעיית תקשורת לכאורה מנהלת התחנה היה אמור ליידע את הנהגים אבל דווקא כשיש רכבות מאחרות אי אפשר באמת לצפות ממנו לצאת החוצה מהתחנה. או אפילו לדווח למוקד של חברת האוטובוסים.

הפתרון הטכנולוגי הזה אמור לעבוד באופן אוטומטי. כאשר השילוט בתוך תחנת הרכבת מודיע על איחור גם השילוט מחוץ לתחנה מודיעה לנהגים על האיחור.
בטח טוב גם למי שאוסף נוסעים בתחנה, נהגי מוניות וכו...
 

aaa123

Member
לי קרה דבר הפוך בסביבות השעה 21:35 באלקנה בעבר

שאלה: איחורי אוטובוס קבועים
שלום וברכה,

בשבועות האחרונים יצא לי לנסוע באופן קבוע בשעות הלילה, ביום מסויים, באחד מקווי האוטובוס בירושלים.

בכל פעם מתרחשת התופעה הבאה: השלט האלקטרוני בתחנה (ואפליקצייה כמו Moovit למשל) מראים את הזמן עד להגעת האוטובוס (למשל 20 דקות) שכמובן הולך ומתקצר ככל שמתקרבת הגעת האוטובוס. אבל... כאשר זמן ההגעה הגיע לאחר ציפיה ארוכה לדקה אחת - פתאום הוא שוב השתנה ל-23 דקות.

ככל שתיעדתי לעצמי, הדבר קורה באופן קבוע באותו אוטובוס ואותה תחנה, וככל שהשתמשתי - באותו היום ובאותה השעה (לא בדקתי בדרך כלל ימים אחרים. כמובן, לא משנה המספר והמיקום - משנה כאן העיקרון).

בשבוע האחרון זה היה בלתי נסבל בגלל הקור. וה-"תרגיל" התרחש באופן כפול (כלומר, חיכיתי כעשרים דקות, שכאשר הסתיימו בדקה האחרונה - נהפכו לעוד 25 דקות, וכאשר אלו הסתיימו חזר התהליך על עצמו שוב - לעוד 25 דקות).

מה ניתן לעשות? למי ניתן לפנות באופן שהבעיה אכן תטופל ותתוקן באופן יעיל (אם בכלל יש דבר כזה)?

תודה על עזרתכם.
לי קרה דבר הפוך בסביבות השעה 21:35 באלקנה בעבר
השלט האלקטרוני הראה שנותרו 3 דקות כך שהנחתי שנותרה לי לפחות דקה אחת כך שהרשיתי לעצמי לא להסתכל לכמה שניות אם בא קו 185 מאלקנה לפתח תקוה.
כשהרמתי את הראש גיליתי שפספסתי את האוטובוס שבדיוק בא ולא עצר כי הנהג לא ראה אותי מסתכל לעברו ,ומיד אחר כך ה3 דקות השתנה ל0.

למדתי מזה שהחיזוי בשלט האלקטרוני לא אמין ואסור להסתמך עליו(קודם חשבתי ש3 דקות יכולות להיות 4 או 2 אבל לא 0).

ביום מאוחר יותר כתוצאה ממה שלמדתי הסתכלתי אם מגיע אוטובוס גם כשהשלט האלקטרוני הראה שנותרו 5 דקות ,והאוטובוס אכן הגיע בזמן שהשלט האלקטרוני הראה שרשום 5 דקות(לפעמים האוטובוס מגיע רק כשהשלט האלקטרוני מראה שהוא באמת מגיע אבל אני יודע שאי אפשר להסתמך על זה, והטענה בשרשור כאילו האלגוריתם עובד טוב אם האוטובוס נמצא ממש מעבר לפינה לא נכונה).

עריכה כדי להבהיר:ברוב גדול של המקרים מנסיוני האלגוריתם עובד טוב אם האוטובוס נמצא ממש מעבר לפינה אבל לכל הפחות יש מקומות שזה לפעמים לא ככה,והמסקנה היא שעדיף לא לסמוך על זה בשום מקום.
 

Bus Nerd

Active member
הטענה שלי נכונה, אבל היא הפשטה

לי קרה דבר הפוך בסביבות השעה 21:35 באלקנה בעבר
השלט האלקטרוני הראה שנותרו 3 דקות כך שהנחתי שנותרה לי לפחות דקה אחת כך שהרשיתי לעצמי לא להסתכל לכמה שניות אם בא קו 185 מאלקנה לפתח תקוה.
כשהרמתי את הראש גיליתי שפספסתי את האוטובוס שבדיוק בא ולא עצר כי הנהג לא ראה אותי מסתכל לעברו ,ומיד אחר כך ה3 דקות השתנה ל0.

למדתי מזה שהחיזוי בשלט האלקטרוני לא אמין ואסור להסתמך עליו(קודם חשבתי ש3 דקות יכולות להיות 4 או 2 אבל לא 0).

ביום מאוחר יותר כתוצאה ממה שלמדתי הסתכלתי אם מגיע אוטובוס גם כשהשלט האלקטרוני הראה שנותרו 5 דקות ,והאוטובוס אכן הגיע בזמן שהשלט האלקטרוני הראה שרשום 5 דקות(לפעמים האוטובוס מגיע רק כשהשלט האלקטרוני מראה שהוא באמת מגיע אבל אני יודע שאי אפשר להסתמך על זה, והטענה בשרשור כאילו האלגוריתם עובד טוב אם האוטובוס נמצא ממש מעבר לפינה לא נכונה).

עריכה כדי להבהיר:ברוב גדול של המקרים מנסיוני האלגוריתם עובד טוב אם האוטובוס נמצא ממש מעבר לפינה אבל לכל הפחות יש מקומות שזה לפעמים לא ככה,והמסקנה היא שעדיף לא לסמוך על זה בשום מקום.
הטענה שלי נכונה, אבל היא הפשטה
"מעבר לפינה" זו הפשטה כי זה מושג לא מוגדר.
&nbsp
באופן מפורש יותר, האלגוריתם עובד טוב אם ורק אם האוטובוס לא ישנה בצורה משמעותית את המהירות שלו (ביחס למהירותו הממוצעת בנסיעה עד ההגעה לתחנה בה אתה מחכה) לפני ההגעה לתחנה, הכוונה לא יעצור ברמזור או פקק, לא יצטרך להאט את המהירות שלו בצורה משמעותית, ולא יגיע לקטע כביש שבו הוא יכול להאיץ בצורה משמעותית (למשל: ירידה לכביש מהיר).
&nbsp
בסביבה עירונית, בד"כ זה קורה רק כשהאוטובוס ממש מעבר לפינה.
&nbsp
&nbsp
בקשר להבהרה שלך:
"אבל לכל הפחות יש מקומות שזה לפעמים לא ככה"
&nbsp
אם כך אתה אומר שיש מקרה שהאוטובוס לא נמצא ממש מעבר לפינה, והאלגוריתם עובד טוב? זה לא סותר את הטענה שהעלתי
&nbsp
"האלגוריתם עובד טוב אם האוטובוס נמצא מעבר לפינה" לא אומר בהכרח שלא יכול להיות מצב שהאלגוריתם עובד טוב והאוטובוס לא נמצא מעבר לפינה. בהצרנה של לוגיקה פורמלית זה האוטובוס נמצא מעבר לפינה ←האלגוריתם עובד טוב.
&nbsp
 

aaa123

Member
הנקודה שלי היא שיש מקרים שהאלגוריתם לא עובד טוב

הטענה שלי נכונה, אבל היא הפשטה
"מעבר לפינה" זו הפשטה כי זה מושג לא מוגדר.
&nbsp
באופן מפורש יותר, האלגוריתם עובד טוב אם ורק אם האוטובוס לא ישנה בצורה משמעותית את המהירות שלו (ביחס למהירותו הממוצעת בנסיעה עד ההגעה לתחנה בה אתה מחכה) לפני ההגעה לתחנה, הכוונה לא יעצור ברמזור או פקק, לא יצטרך להאט את המהירות שלו בצורה משמעותית, ולא יגיע לקטע כביש שבו הוא יכול להאיץ בצורה משמעותית (למשל: ירידה לכביש מהיר).
&nbsp
בסביבה עירונית, בד"כ זה קורה רק כשהאוטובוס ממש מעבר לפינה.
&nbsp
&nbsp
בקשר להבהרה שלך:
"אבל לכל הפחות יש מקומות שזה לפעמים לא ככה"
&nbsp
אם כך אתה אומר שיש מקרה שהאוטובוס לא נמצא ממש מעבר לפינה, והאלגוריתם עובד טוב? זה לא סותר את הטענה שהעלתי
&nbsp
"האלגוריתם עובד טוב אם האוטובוס נמצא מעבר לפינה" לא אומר בהכרח שלא יכול להיות מצב שהאלגוריתם עובד טוב והאוטובוס לא נמצא מעבר לפינה. בהצרנה של לוגיקה פורמלית זה האוטובוס נמצא מעבר לפינה ←האלגוריתם עובד טוב.
&nbsp
הנקודה שלי היא שיש מקרים שהאלגוריתם לא עובד טוב
למרות שהאוטובוס מגיע.
&nbsp
כלומר האוטובוס מגיע בזמן X ובזמן X בדיוק אני רואה שצריך לחכות כמה דקות לאוטובוס.
הלוואי שהאלגוריתם היה עובד טוב תחת הנחה שהאוטובוס זז במהירות קבועה.
&nbsp
הנסיון מראה שזה לא המצב אחרת לא הייתי רואה לעולם 5 דקות להגעה בזמן שהאוטובוס מגיע. כי בזמן שהוא מגיע אני צריך לראות 0 דקות כי זה הזמן בהנחה שהאוטובוס זז במהירות קבועה. גם אם נניח שהאלגוריתם מראה לי את מה שהיה מעודכן לפני דקה ולא את המצב כרגע זה לא נראה לי סביר שדקה לפני שהאוטובוס הגיע היה צפי שיגיע תוך 5 דקות(בהנחה של מהירות קבועה כי זה אומר שהוא היה תקוע בפקק בתחילת הדרך ולא נראה לי סביר שיש פקקים באלקנה בשעות הלילה).
 

Bus Nerd

Active member
נראה לי שמה שאתה רואה אלו זמני לו"ז ולא זמני אמת

הנקודה שלי היא שיש מקרים שהאלגוריתם לא עובד טוב
למרות שהאוטובוס מגיע.
&nbsp
כלומר האוטובוס מגיע בזמן X ובזמן X בדיוק אני רואה שצריך לחכות כמה דקות לאוטובוס.
הלוואי שהאלגוריתם היה עובד טוב תחת הנחה שהאוטובוס זז במהירות קבועה.
&nbsp
הנסיון מראה שזה לא המצב אחרת לא הייתי רואה לעולם 5 דקות להגעה בזמן שהאוטובוס מגיע. כי בזמן שהוא מגיע אני צריך לראות 0 דקות כי זה הזמן בהנחה שהאוטובוס זז במהירות קבועה. גם אם נניח שהאלגוריתם מראה לי את מה שהיה מעודכן לפני דקה ולא את המצב כרגע זה לא נראה לי סביר שדקה לפני שהאוטובוס הגיע היה צפי שיגיע תוך 5 דקות(בהנחה של מהירות קבועה כי זה אומר שהוא היה תקוע בפקק בתחילת הדרך ולא נראה לי סביר שיש פקקים באלקנה בשעות הלילה).
נראה לי שמה שאתה רואה אלו זמני לו"ז ולא זמני אמת
לפעמים אין זמני אמת והשלט עושה fallback לזמן לו"ז סטטי. האפליקציות מראות לך אם שעת ההגעה היא סטטית או זמן־אמת.
 

846

Active member
מה שצריך זה לא לסמוך על מוביט...

שאלה: איחורי אוטובוס קבועים
שלום וברכה,

בשבועות האחרונים יצא לי לנסוע באופן קבוע בשעות הלילה, ביום מסויים, באחד מקווי האוטובוס בירושלים.

בכל פעם מתרחשת התופעה הבאה: השלט האלקטרוני בתחנה (ואפליקצייה כמו Moovit למשל) מראים את הזמן עד להגעת האוטובוס (למשל 20 דקות) שכמובן הולך ומתקצר ככל שמתקרבת הגעת האוטובוס. אבל... כאשר זמן ההגעה הגיע לאחר ציפיה ארוכה לדקה אחת - פתאום הוא שוב השתנה ל-23 דקות.

ככל שתיעדתי לעצמי, הדבר קורה באופן קבוע באותו אוטובוס ואותה תחנה, וככל שהשתמשתי - באותו היום ובאותה השעה (לא בדקתי בדרך כלל ימים אחרים. כמובן, לא משנה המספר והמיקום - משנה כאן העיקרון).

בשבוע האחרון זה היה בלתי נסבל בגלל הקור. וה-"תרגיל" התרחש באופן כפול (כלומר, חיכיתי כעשרים דקות, שכאשר הסתיימו בדקה האחרונה - נהפכו לעוד 25 דקות, וכאשר אלו הסתיימו חזר התהליך על עצמו שוב - לעוד 25 דקות).

מה ניתן לעשות? למי ניתן לפנות באופן שהבעיה אכן תטופל ותתוקן באופן יעיל (אם בכלל יש דבר כזה)?

תודה על עזרתכם.
מה שצריך זה לא לסמוך על מוביט...
וגם על אייפבוס וכולי....
כל אלו אפליקציות פרטיות שלא חייבות לך כלום ובסה"כ הן מתפרנסות ממכירת "זמן" אוויר....
תנסה את "כל קו" שאין בה פירסומות או תכנס לאתד של אגד ותחפש לפי מס' קו וזמן אמיתי לפי תחנה.
זה בד"כ יותר מדוייק.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
זה לא ממש נכון

מה שצריך זה לא לסמוך על מוביט...
וגם על אייפבוס וכולי....
כל אלו אפליקציות פרטיות שלא חייבות לך כלום ובסה"כ הן מתפרנסות ממכירת "זמן" אוויר....
תנסה את "כל קו" שאין בה פירסומות או תכנס לאתד של אגד ותחפש לפי מס' קו וזמן אמיתי לפי תחנה.
זה בד"כ יותר מדוייק.
&nbsp
זה לא ממש נכון
איפה בוס, כל קו, ומוביט שואבות מידע מאותו מקור: שרתי זמן האמת של משרד התחבורה. הן לא משנות את המידע הזה כדי להרוויח.
&nbsp
מוביט ספציפית פחות מדוייקת כי היא מרעננת את המידע באינטרבלים ארוכים יותר מאיפה בוס.
&nbsp
אבל חוץ מזה ההבדל היחיד זה הממשק. זה הכל. זה לא שלאפליקציות הפרטיות האלו יש מקור מידע סודי משלהם או משהו כזה, ולא שמשרד התחבורה משדר לאפליקציה שלו נתונים יותר מדוייקים שמוסתרים מהציבור.
 

846

Active member
אני כנהג לא הצלחתי למצא את הנסיעות של עצמי במוביט...

זה לא ממש נכון
איפה בוס, כל קו, ומוביט שואבות מידע מאותו מקור: שרתי זמן האמת של משרד התחבורה. הן לא משנות את המידע הזה כדי להרוויח.
&nbsp
מוביט ספציפית פחות מדוייקת כי היא מרעננת את המידע באינטרבלים ארוכים יותר מאיפה בוס.
&nbsp
אבל חוץ מזה ההבדל היחיד זה הממשק. זה הכל. זה לא שלאפליקציות הפרטיות האלו יש מקור מידע סודי משלהם או משהו כזה, ולא שמשרד התחבורה משדר לאפליקציה שלו נתונים יותר מדוייקים שמוסתרים מהציבור.
אני כנהג לא הצלחתי למצא את הנסיעות של עצמי במוביט...
בסיכומו של דבר האפליקציות האלו לא מדוייקות ולא ניתן לסמוך עליהן, לא משנה מה בדיוק הסיבה...
&nbsp
 
מוביט היא

אני כנהג לא הצלחתי למצא את הנסיעות של עצמי במוביט...
בסיכומו של דבר האפליקציות האלו לא מדוייקות ולא ניתן לסמוך עליהן, לא משנה מה בדיוק הסיבה...
&nbsp
מוביט היא
האפליקציה הכי מדויקת ונוחה שראיתי עד היום, מכל האפליקציות לתחבורה ציבורית, ובממשק שלה גם יותר טובה מאפליקציות אחרות לא של תחבורה ציבורית. מוביט מעבירה את המידע מיידית כשהוא משתנה, ואם יש טעות זו טעות של משרד התחבורה ולא של מוביט שבסה"כ מעתיקה מהם (גם בזמני אמת).
 

846

Active member
מנסיוני במוביט.... רק במיקרים בודדים היא היתה מדויקת

מוביט היא
האפליקציה הכי מדויקת ונוחה שראיתי עד היום, מכל האפליקציות לתחבורה ציבורית, ובממשק שלה גם יותר טובה מאפליקציות אחרות לא של תחבורה ציבורית. מוביט מעבירה את המידע מיידית כשהוא משתנה, ואם יש טעות זו טעות של משרד התחבורה ולא של מוביט שבסה"כ מעתיקה מהם (גם בזמני אמת).
מנסיוני במוביט.... רק במיקרים בודדים היא היתה מדויקת
בכל מיקררה השואל שאל מה לעשות?
אני עניתי: לא לסמוך על האפליקציות הפרטיות המיסחריות,
למה כמה ואיך? למפתחים הפיתרונות...
 

Bus Nerd

Active member
איפה בוס יותר אמינה

אני כנהג לא הצלחתי למצא את הנסיעות של עצמי במוביט...
בסיכומו של דבר האפליקציות האלו לא מדוייקות ולא ניתן לסמוך עליהן, לא משנה מה בדיוק הסיבה...
&nbsp
איפה בוס יותר אמינה
ממבוביט.
&nbsp
חוץ מזה יש עוד כמה מקרים שבהם המערכת נכשלת:
&nbsp
לפעמים המשדר לנתוני זמן האמת על אוטובוס מסויים לא עובד, ואז הוא מגיע לתחנה בלי שהאפליקציות ידעו על זה. לפעמים נהגים שוכחים להגדיר את כיוון הנסיעה ואז נוסעים עם שלט שמורה על הכיוון ההפוך (ומערכת כריזה שלא עובדת) ולכן מערכת זמן האמת לא רואה את כיוון הנסיעה.
&nbsp
חוץ מזה שלמערכת זמן האמת יש דיליי קטן (כמה קטן? תלוי בכל מיני גורמים, וגם באפליקציה) שגורם לסטייה של בד"כ פחות מדקה בחיזוי, וסטייה משמעותית במיקום האוטובוס על המפה באפליקציה (לפעמים כמה עשרות מטרים, תלוי במהירות הנסיעה).
&nbsp
אני לא יודע איך מוביט הצליחו להיות פחות מדוייקים מאיפה בוס (אבל אני יודע שזה המצב, מניסיון אישי), אני חושב שזה בגלל שעיקר העסק שלהם זה ניווט ולא זמני אמת, אז הם מרעננים את המידע בתדירות נמוכה יותר. באיפה בוס, שעיקרה זמני אמת, הנתונים מדוייקים יותר (ועדיין סובלים מכל תחלואי האלגוריתם).
&nbsp
הטבלה שמראה את זמני ההגעה הממוצעים באיפה בוס היא בד"כ מדוייקת, בגלל שבד"כ אלא אם קרה משהו חריג, כל הפקקים כל יום הם באותו מקום, וכל העיכובים הם אותם עיכובים. לכן ממוצע הגעה שמתחשב בנתונים היסטורים הוא הכי מדוייק.
&nbsp
הייתי מאוד רוצה שמשרד התחבורה ישנה את האלגוריתם שלו כך שיסתמך על נתונים נוספים, כמו ממוצע נתונים היסטוריים, האם לאוטובוס יש נת"צ במקטע הנסיעה הנוכחי, ומצב התנועה (לפי waze) בכביש שבו האוטובוס נוסע אם אין נת"צ. כמובן שזה לא יקרה, כי זה דבר שדורש השקעה לא קטנה ממשרד התחבורה, ואת התקציב הזה כנראה עדיף להשקיע בשיפורי שירות משמעותיים יותר משיפור הדיוק של זמני האמת.
 

benshap2

New member
איפהבוס היא האפליקציה היחידה האמינה מבחינתי

איפה בוס יותר אמינה
ממבוביט.
&nbsp
חוץ מזה יש עוד כמה מקרים שבהם המערכת נכשלת:
&nbsp
לפעמים המשדר לנתוני זמן האמת על אוטובוס מסויים לא עובד, ואז הוא מגיע לתחנה בלי שהאפליקציות ידעו על זה. לפעמים נהגים שוכחים להגדיר את כיוון הנסיעה ואז נוסעים עם שלט שמורה על הכיוון ההפוך (ומערכת כריזה שלא עובדת) ולכן מערכת זמן האמת לא רואה את כיוון הנסיעה.
&nbsp
חוץ מזה שלמערכת זמן האמת יש דיליי קטן (כמה קטן? תלוי בכל מיני גורמים, וגם באפליקציה) שגורם לסטייה של בד"כ פחות מדקה בחיזוי, וסטייה משמעותית במיקום האוטובוס על המפה באפליקציה (לפעמים כמה עשרות מטרים, תלוי במהירות הנסיעה).
&nbsp
אני לא יודע איך מוביט הצליחו להיות פחות מדוייקים מאיפה בוס (אבל אני יודע שזה המצב, מניסיון אישי), אני חושב שזה בגלל שעיקר העסק שלהם זה ניווט ולא זמני אמת, אז הם מרעננים את המידע בתדירות נמוכה יותר. באיפה בוס, שעיקרה זמני אמת, הנתונים מדוייקים יותר (ועדיין סובלים מכל תחלואי האלגוריתם).
&nbsp
הטבלה שמראה את זמני ההגעה הממוצעים באיפה בוס היא בד"כ מדוייקת, בגלל שבד"כ אלא אם קרה משהו חריג, כל הפקקים כל יום הם באותו מקום, וכל העיכובים הם אותם עיכובים. לכן ממוצע הגעה שמתחשב בנתונים היסטורים הוא הכי מדוייק.
&nbsp
הייתי מאוד רוצה שמשרד התחבורה ישנה את האלגוריתם שלו כך שיסתמך על נתונים נוספים, כמו ממוצע נתונים היסטוריים, האם לאוטובוס יש נת"צ במקטע הנסיעה הנוכחי, ומצב התנועה (לפי waze) בכביש שבו האוטובוס נוסע אם אין נת"צ. כמובן שזה לא יקרה, כי זה דבר שדורש השקעה לא קטנה ממשרד התחבורה, ואת התקציב הזה כנראה עדיף להשקיע בשיפורי שירות משמעותיים יותר משיפור הדיוק של זמני האמת.
איפהבוס היא האפליקציה היחידה האמינה מבחינתי
כל שאר האפליקציות מערבבות בין זמני אמת לבין לו"ז הרבה יותר מדי פעמים.
&nbsp
באיפה בוס, כל עוד אתה מחפש את הקו על המפה, לא תראה במפה לעולם קו שלא נמצא שם בפועל.
אולי לא תראה על המפה קווים שקיימים במציאות בשל אי דיווח (זה קורה לא מעט ב"דן", ואז כשמגיע האוטובוס רואים על המסך שלו את תחנת המוצא, זה פשוט תקוע),
אבל אף פעם לא תראה אוטובוס שלא נמצא שם באמת.
&nbsp
מבחינתי, זה הכלי הכי ודאי שיש כיום בשוק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה