מפה של האומניבוסים בפריז בשנת 1830

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
איך תעשה מפה רשמית בתל אביב? היא תצטרך להיות בגודל

מפה של האומניבוסים בפריז בשנת 1830
http://transitmap.net/post/154410154545/paris-omnibus-1830

לפריזאים הייתה מפה רשמית כבר ב1830.
ואילו בת"א עדיין אין מפה רשמית של כל הקווים.
איך תעשה מפה רשמית בתל אביב? היא תצטרך להיות בגודל
המגדל העגול של עזריאלי עם מספר הקווים והחלופות המטורף.
 

Ccyclist

Well-known member
כל החלופות המבלבלות האלו הורסות את היכולת להסתמך על תח"צ.

איך תעשה מפה רשמית בתל אביב? היא תצטרך להיות בגודל
המגדל העגול של עזריאלי עם מספר הקווים והחלופות המטורף.
כל החלופות המבלבלות האלו הורסות את היכולת להסתמך על תח"צ.
כל שירשור ההכוונה מלא בהמלצות להשתמש בחלופות כאלו ואחרות שבאות פעם ב, אין להן מספר ייעודי שמאפשר את זיהויין וזה אומר לא רק שצריך להגיע לאוטובוס אחד בדיוק ללא איחור אלא גם שלנוסע בקו הרגיל מובטח טיול לא צפוי ל"חלופה".
 

alantan

New member
לא רק טיול לא צפוי בחלופה אלא לפעמים אף דילוג על תחנת היעד

כל החלופות המבלבלות האלו הורסות את היכולת להסתמך על תח"צ.
כל שירשור ההכוונה מלא בהמלצות להשתמש בחלופות כאלו ואחרות שבאות פעם ב, אין להן מספר ייעודי שמאפשר את זיהויין וזה אומר לא רק שצריך להגיע לאוטובוס אחד בדיוק ללא איחור אלא גם שלנוסע בקו הרגיל מובטח טיול לא צפוי ל"חלופה".
לא רק טיול לא צפוי בחלופה אלא לפעמים אף דילוג על תחנת היעד
של אותו נוסע...
 

Ccyclist

Well-known member
היתה דוגמה של חלופה עם שתי תחנות שגרמה לנוסעים לפספס את הקו

לא רק טיול לא צפוי בחלופה אלא לפעמים אף דילוג על תחנת היעד
של אותו נוסע...
היתה דוגמה של חלופה עם שתי תחנות שגרמה לנוסעים לפספס את הקו
זה עלה בפורום, כנראה קו בצפון תל אביב, ובגלל החלופות היו לו שתי תחנות באותו הכיוון בצומת אחת, על שני רחובות שנכנסו לצומת בזווית של 90 מעלות האחד לשני. התוצאה היתה שהנוסעים לא ידעו איפה להמתין כי בכל תחנה שימתינו הקו יגיע להם ממעבר לפינה ואי אפשר היה לחצות את הכביש ולתפוס את הקו שברח להם.
 
חלופות

היתה דוגמה של חלופה עם שתי תחנות שגרמה לנוסעים לפספס את הקו
זה עלה בפורום, כנראה קו בצפון תל אביב, ובגלל החלופות היו לו שתי תחנות באותו הכיוון בצומת אחת, על שני רחובות שנכנסו לצומת בזווית של 90 מעלות האחד לשני. התוצאה היתה שהנוסעים לא ידעו איפה להמתין כי בכל תחנה שימתינו הקו יגיע להם ממעבר לפינה ואי אפשר היה לחצות את הכביש ולתפוס את הקו שברח להם.
חלופות
אני אישית נגד חלופות
יש רק שלוש הצדקות לחלופה, ובשתיהן מילת המפתח היא "כל עוד היא לא גורמת לבלבול לציבור.
1. כאשר נסיעות מסוימת באותו קו הן קצרות יותר (מתחילות מאמצע המסלול אבל נוסעות עד סופו, נפוץ מאד בקווי חרדים בסופי שבוע, כאשר הקו הרגיל מתמלא כבר באמצע המסלול ולא מצליח לאסוף אז מוציאים עוד אוטובוס מאמצע המסלול שלו).
2. כאשר מספר "שלוחות" מתנקזות לקטע מרכזי, ומשם ממשיכות אותו דבר. נפוץ בחלופות בוקר שמטרתן להקל על ההגעה לעבודה על ידי חסכון במעבר. אני לדוגמה משתמש בחלופה של 502 שיוצאת פעם ביום מלב הפארק ברעננה במקום מהצומת, ואחרי שהיא מתחברת ל-502 המרכזי היא ממשיכה בדיוק אותו דבר.

3. רק אם מספר בודד של נסיעות לא יכול מסיבות כלשהן להגיע לתחנה אחת במסלול. כך לדוגמה בקווים ביישובים ערביים יש חלופה רק ליום שישי ב-12:00 שלא מתקרבת למסגד (בגלל שכמות הולכיה רגל הגדולה לידו לא מאפשרת הגעה), לקו 1 של המטרונית יש חלופה רק לשעות הלילה שבהן הוא לא יכול להיכנס למרכזית חוף הכרמל הנעולה וכו'. במקרים כאלה ברור שהבלבול שייגרם על ידי קו נוסף שפועל פעם בשבוע (במקרה של המסגדים) גדול מהבלבול שייגרם על ידי החלופה.

בכל מקרה אחר, עדיף מספרי קו נפרדים במקום חלופות.
 

Ccyclist

Well-known member
להבנתי החלופות לא מסומנות וזו הבעיה.

חלופות
אני אישית נגד חלופות
יש רק שלוש הצדקות לחלופה, ובשתיהן מילת המפתח היא "כל עוד היא לא גורמת לבלבול לציבור.
1. כאשר נסיעות מסוימת באותו קו הן קצרות יותר (מתחילות מאמצע המסלול אבל נוסעות עד סופו, נפוץ מאד בקווי חרדים בסופי שבוע, כאשר הקו הרגיל מתמלא כבר באמצע המסלול ולא מצליח לאסוף אז מוציאים עוד אוטובוס מאמצע המסלול שלו).
2. כאשר מספר "שלוחות" מתנקזות לקטע מרכזי, ומשם ממשיכות אותו דבר. נפוץ בחלופות בוקר שמטרתן להקל על ההגעה לעבודה על ידי חסכון במעבר. אני לדוגמה משתמש בחלופה של 502 שיוצאת פעם ביום מלב הפארק ברעננה במקום מהצומת, ואחרי שהיא מתחברת ל-502 המרכזי היא ממשיכה בדיוק אותו דבר.

3. רק אם מספר בודד של נסיעות לא יכול מסיבות כלשהן להגיע לתחנה אחת במסלול. כך לדוגמה בקווים ביישובים ערביים יש חלופה רק ליום שישי ב-12:00 שלא מתקרבת למסגד (בגלל שכמות הולכיה רגל הגדולה לידו לא מאפשרת הגעה), לקו 1 של המטרונית יש חלופה רק לשעות הלילה שבהן הוא לא יכול להיכנס למרכזית חוף הכרמל הנעולה וכו'. במקרים כאלה ברור שהבלבול שייגרם על ידי קו נוסף שפועל פעם בשבוע (במקרה של המסגדים) גדול מהבלבול שייגרם על ידי החלופה.

בכל מקרה אחר, עדיף מספרי קו נפרדים במקום חלופות.
להבנתי החלופות לא מסומנות וזו הבעיה.
הסימונים שאני מכיר הם:
&nbsp
קווי א' למיניהם במערכת ההיסטורית בירושלים (4א, 17א למשל). במקרה כזה הקו העיקרי ברור ואת מסלול החלופה ניתן לרשום בלו"ז.
&nbsp
קווי N בלונדון שמוצאם בווסט אנד (מרכז העיר המערבי, אזור הבילויים והתאטראות) בכיכר טרפלגר אף שקו היום משרת בכלל את הסיטי (מרכז העיר המזרחי, אזור הפיננסים וכן אזור המשפטים שחוצץ בין שני המרכזים). כך בעבר N43 למשל שיורד את ציר A1 דרך הולוווי וממשיך לאיזלינגטון התפצל משם דרך שדרות רוזברי והולבורן לכיכר טרםלגר. בימינו קו 43 הוא קו 24 שעות שאינו מגיע לווסט אנד בלילה וביום הוא מתאים לקטגוריה הבאה...
&nbsp
קווים לונדוניים עם שם יעד שונה. כשגרתי בארץ המידע בחזית האוטובוס היה מוגבל ל"ישיר/מהיר/מאסף" ומספר הקו. באנגליה היו שיטות לכיתוב במקביל למספר גם לפני הדילוט האלקטרוני, עם גלילה של שילוט משני שהכיל את יעד הקו בגדול וכן "דרך" ושמות מספר תחנות ראשיות. במעבר לשילוט אלקטרוני נשאר היעד אך אבדו כל תחנות הדרך. זו שיטה קצת מעצבנת כי לא מספיק לקרוא את המספר מרחוק וללעלות לאוטובוס. דוגמאות: ל 134 היה בעבר קו אחות עם המספר 135 שהסתיים בארצ'ווי בעוד ש134 המשיך צפונה ושירת מספר שכונות ממזרח לצירים A1 A1000 לפני שהגיע למסוף צפון פינצ'לי. בשלב מסויים 135 סופח לקו 134 ומדי פעם ישנה נסיעה שמסתיימת בארצ'ווי. יש לציין שאוטובוסים הם אמצעי משלים אז בין קמדן טאון לארצווי יש אולי 4-5 תחנות ביניים אוטובוסיות בין כל שתי תחנות תחתית וזה אומר שבנסיעת ביניים קצרה בקטע אולי לא שווה להחליף לתחתית ולכן כשהאוטובוס מסתיים בתחנת הויסות בארצ'ווי זה מעצבן במיוחד כי אז היה עדיף לקחת את התחתית. קו 43 שציינתי מסתיים כיום או בכיכר פינסברי שבסיטי (יעדו ההיסטורי, סיבוב סביב כיכר עירונית) או שהוא חוצה את הסיטי ואת הנהר למסוף הגדול שבתחנת לונדון ברידג'. במקרה הזה ההארכה אינה מפריעה לנוסעים ליעד ההיסטורי אבל הנוסעים להארכה חייבים לוודא שהאוטובוס מגיע ליעדם. ביום התחתית עדיפה מהקו למרחקים גדולים אך בלילה כשהתחתית סגורה (תחתית הלילה לא פועלת בענף בנק) הקו מציע חיבור טוב במקביל לענף בנק פלוס ההולוווי רוד. לנוסעי ענף צ'ארינג קרוס עדיף לקחת את קו היובל ולהחליף בווטרלו (לונדון ברידג' היא תחנת טרמינל חשובה והרכבות מגיעות אל 9 רציפיה הפעילים ויחזרו לששת הרציפים המושבתים כיום לעבודות פרוייקט טמזלינק 2000 ואולי אך לרציפים חדשים). השיטה הזו מסורבלת בעיני כי הנוסע רגיל לחשוב על מספרים ובקו חלופה לא תדיר הוא חושב שהוא מכיר את הקו לפי המספר ולכן אינו קורא את היעד כל פעם - מה שמוביל לבעיות כשהיעד אינו היעד הרגיל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה