מה עבר בראש המתכננים כשתיכננו שלוחה תת"ק לר"י בפ"ת?

מצב
הנושא נעול.
מושבה חקלאית אמורה להיות יופי של בסיס

למה אתה משווה בין פתח תקוה לתל אביב?
ומה כל כך כיף ללכת ברגל ברחוב אבן גבירול?

יש מקומות נעימים להולכי רגל בפתח תקוה, אתה פשוט לא מכיר אותם כי אתה מחפש אותם היכן שמגיעים אנשים מבחוץ לפתח תקוה ולא במקומות פחות מוכרים.

תל אביב זו עיר שהתפתחה מראשיתה כעיר שכוונה להיות עיר שתהווה מוקד משיכה ארצי.
פתח תקוה זו עיר שהתפתחה ממושבה חקלאית, סיפחה לעצמה במהלך הזמן מושבי עובדים שהיו בסביבה שלכל אחד מהם היה את הצביון שלו. היא לא תוכננה כעיר ולא תכננה להפוך לאחת הערים הגדולות בישראל.
העובדה שהיא הפכה לכזו זה סיפור הצלחה, לא כשלון.

אין ספק שבשלושת העשורים הקודמים היה אפשר לתכנן את התפתחות העיר טוב יותר, אבל התפתחות הטלאים הזו התרחשה בהרבה ערים בישראל ולא רק בפתח תקוה.
קח אפילו את מודיעין - עיר שתוכננה והוקמה מאפס במטרה להיות עיר גדולה. האם זו עיר נעימה להולכי רגל? האם מערב ראשון לציון נעים להולכי רגל? האם קרית השרון בנתניה נעימה להולכי רגל? מה כל כך נעים להולכי רגל ברחובות ההולנדית? רחוב ביאליק ברמת גן נעים להולכי רגל יותר מרחוב חובבי ציון בפתח תקוה? רחוב אחוזה ברעננה נעים להולכי רגל? רחוב סוקולוב בהרצליה נעים להולכי רגל? שדרות רגר בבאר שבע נעימות להולכי רגל? רחובות הדר בחיפה נעימים להולכי רגל?
מושבה חקלאית אמורה להיות יופי של בסיס
למושבה חקלאית יש הרבה יותר פוטנציאל להתפתח למקום אורבני מאשר לעיר שתוכננה מאפס בשנים הלא-נכונות.
רחובות כמו ביאליק בר"ג, אחוזה וסוקולוב , לרחובות הדר בחיפה - וכמובן גם למרכז פתח תקווה - בתחזוקה טובה תהיה בהם פעילות הולכי רגל הרבה יותר משמעותית ממה שיכול להיות בשכונות החדשות יותר. עניין של צפיפות הרשת, חזית מסחרית ועירוב שימושים.
השכונות הפרבריות יכולות להיות נעימות מאד, אבל גם אז לא תתפתח בהם פעילות אינטנסיבית של הולכי רגל מעבר לשעות מסויימות של היום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה