מה עבר בראש המתכננים כשתיכננו שלוחה תת"ק לר"י בפ"ת?
מה עבר בראש המתכננים כשתיכננו שלוחה תת"ק לר"י בפ"ת?
(סליחה על ריבוי ראשי התיבות בכותרת)
שלוחה שכידוע לכולנו לעולם לא תתממש כי אין שום תוכנית תפעולית שתגרום לשלוחה תת"ק לכיוון לרחוב בר כוכבא להיות הגיונית, לא משנה מה.
המתכננים לא יודעים את זה? למה השלוחה הזו עדיין מופיעה בתוכניות אפילו מ2002?
אני פשוט לא מצליח לדמיין אף עתיד שבו ר"י תרצה לממש את האופציה להקים את השלוחה הזו. היא אפילו לא יכולה לתפקד כתחנת קצה כמו שצריך כי בתוכנית מופיעים רק שני רציפים שם, אלא אם יש תוכניות אחרות (שעדיין לא מצאתי) לתחנה נוספת וגדולה יותר קרוב יותר למרכז הישן של העיר.
חשבתי על דרכים שיהיה אפשר להפעיל שלוחה כזו: תפעול לולאתי של רכבת אחת שיוצאת בלולאת השרון מערבה והשניה מזרחה ושתיהן חוזרות לאותה תחנה, או אחת ללוד ורמלה דרך המזרחית (כדי לאפשר לאנשים לגור בערים אלו ולעבוד בפ"ת), או שילוב עם המטרו הירוק, או רכבת שיוצאת מהשלוחה ומצטרפת בתור תגבור תדירות בקו לראשל"צ, או רכבת שתצא משם ישירות לחיפה (דרך המזרחית או החוף)...
אבל אף אחת מהתוכניות האלו לא נראות לי יישימות, כלכליות, או שימושיות מספיק כדי להצדיק את ההשקעה. אז למה בכלל התוכנית הזו קיימת? מה חשבו המתכננים? בתוכניות של התחנה המרכזית החדשה שתקום (אם תקום) בפ"ת עדיין מסומן שטח בתור תחנת ר"י תת קרקעית, אבל המקסימום שיכול להיות זה שיקימו את השטח שם בתור "הכנה" שתהיה מיותמת לנצח.
מה עבר בראש המתכננים כשתיכננו שלוחה תת"ק לר"י בפ"ת?
(סליחה על ריבוי ראשי התיבות בכותרת)
שלוחה שכידוע לכולנו לעולם לא תתממש כי אין שום תוכנית תפעולית שתגרום לשלוחה תת"ק לכיוון לרחוב בר כוכבא להיות הגיונית, לא משנה מה.
המתכננים לא יודעים את זה? למה השלוחה הזו עדיין מופיעה בתוכניות אפילו מ2002?
אני פשוט לא מצליח לדמיין אף עתיד שבו ר"י תרצה לממש את האופציה להקים את השלוחה הזו. היא אפילו לא יכולה לתפקד כתחנת קצה כמו שצריך כי בתוכנית מופיעים רק שני רציפים שם, אלא אם יש תוכניות אחרות (שעדיין לא מצאתי) לתחנה נוספת וגדולה יותר קרוב יותר למרכז הישן של העיר.
חשבתי על דרכים שיהיה אפשר להפעיל שלוחה כזו: תפעול לולאתי של רכבת אחת שיוצאת בלולאת השרון מערבה והשניה מזרחה ושתיהן חוזרות לאותה תחנה, או אחת ללוד ורמלה דרך המזרחית (כדי לאפשר לאנשים לגור בערים אלו ולעבוד בפ"ת), או שילוב עם המטרו הירוק, או רכבת שיוצאת מהשלוחה ומצטרפת בתור תגבור תדירות בקו לראשל"צ, או רכבת שתצא משם ישירות לחיפה (דרך המזרחית או החוף)...
אבל אף אחת מהתוכניות האלו לא נראות לי יישימות, כלכליות, או שימושיות מספיק כדי להצדיק את ההשקעה. אז למה בכלל התוכנית הזו קיימת? מה חשבו המתכננים? בתוכניות של התחנה המרכזית החדשה שתקום (אם תקום) בפ"ת עדיין מסומן שטח בתור תחנת ר"י תת קרקעית, אבל המקסימום שיכול להיות זה שיקימו את השטח שם בתור "הכנה" שתהיה מיותמת לנצח.