מת"צ במנהרת קפלן עזריאלי

מצב
הנושא נעול.

orchilit

New member
יש הרבה דברים בגו, אבל

מת"צ במנהרת קפלן עזריאלי
מה דעתכם?

ואם למישהו יש תמונה של המת"צ הישן שבוטל בשנת 2000, אשמח להציג אותה בפוסט
יש הרבה דברים בגו, אבל
הביקוש לבית קלקא גבוה מאוד בעצמו, ועכשיו זה יעמיס הכל על תחנה אחת , ויגרום לנוסעים ללכת ברגל מעזריאלי לשם (כאלו שרוצים ללכת לשרונה וכו').
בגדול, אני לא רואה סיבה למה להצר את המנהרות ל-3 מסלולי נסיעה במקום ה-4 עם הפרדה היום. מה שכן, יש מספר קווים גדול (הקווים שפונים מ/אל קפלן/גבעת התחמושת לא רבים (אפשר לספור אותם על שתי ידיים (20, 21, 64, 472, 279, 239, גם 63 שגם אז לא היה נכנס למת"צ, 280 ועוד כמה קווים יוממים - הרוב המוחץ יצטרך את המנהרה שהיא לא ארוכה מספיק כדי להפריד את כל הקווים (גם היום יש הרי לפחות 5/6 תחנות בכל כיוון, זה בערך כמעט כל המנהרה לדעתי)
 

Bus Nerd

Active member
אפשר למקם את התחנות בדיוק היכן שממוקמות היום

יש הרבה דברים בגו, אבל
הביקוש לבית קלקא גבוה מאוד בעצמו, ועכשיו זה יעמיס הכל על תחנה אחת , ויגרום לנוסעים ללכת ברגל מעזריאלי לשם (כאלו שרוצים ללכת לשרונה וכו').
בגדול, אני לא רואה סיבה למה להצר את המנהרות ל-3 מסלולי נסיעה במקום ה-4 עם הפרדה היום. מה שכן, יש מספר קווים גדול (הקווים שפונים מ/אל קפלן/גבעת התחמושת לא רבים (אפשר לספור אותם על שתי ידיים (20, 21, 64, 472, 279, 239, גם 63 שגם אז לא היה נכנס למת"צ, 280 ועוד כמה קווים יוממים - הרוב המוחץ יצטרך את המנהרה שהיא לא ארוכה מספיק כדי להפריד את כל הקווים (גם היום יש הרי לפחות 5/6 תחנות בכל כיוון, זה בערך כמעט כל המנהרה לדעתי)
אפשר למקם את התחנות בדיוק היכן שממוקמות היום
גם אם עושים מת"צ במנהרה:
&nbsp
להלן מהGIS:
https://gisn.tel-aviv.gov.il/iView2...3,925&back=1&year=2016&overview=0&opacity=0.9
&nbsp
אפשר לראות שיש שני נתיבים ושול רחב לכל כיוון. את השול הופכים למדרכה, ואז יש מקום לשים תחנת אוטובוס בדיוק היכן שממוקמות היום התחנות של הקרייה, רק במת"צ. אפשר להוסיף גשר או מעבר תת קרקעי להולכי רגל, אבל לא חובה.
&nbsp
במקרה של גשר קלקא זו יותר בעיה - שם יש מקום לתחנות רק דרומה, וצפונה... לא ממש, אלא אם מזיזים את מקבץ התחנות מעט צפונה ממיקומו היום.
&nbsp
זה כמובן ירחיק אותם קצת מתחנת יהודית של הרק"ל, שזה חבל למי שצריך להחליף מהרק"ל לאוטובוס, אבל לא נורא כל כך.
&nbsp
&nbsp
למרות כל זאת, לדעתי יש פתרון פשוט בהרבה לבעיה של פקק האוטובוסים שם: מפרצים מסודרים ואופטימיזציה של חלוקת מקבצי הקווים לתחנות. יהיה מספיק מקום לזה ברגע שיסתיימו עבודות הבניה שנעשות שם ליד.
 

alantan

New member
רעיון מעניין, אולי ישים. בהחלט היה נחמד בכמה תוספות

מת"צ במנהרת קפלן עזריאלי
מה דעתכם?

ואם למישהו יש תמונה של המת"צ הישן שבוטל בשנת 2000, אשמח להציג אותה בפוסט
רעיון מעניין, אולי ישים. בהחלט היה נחמד בכמה תוספות
מנהרת הולכי רגל עם גישה ישירה לתחנת שאול המלך ו/או יהודית, למרכז עזריאלי ולקריה.
 

mauzer

New member
יש כמה תמונות כמו זו


מת"צ במנהרת קפלן עזריאלי
מה דעתכם?

ואם למישהו יש תמונה של המת"צ הישן שבוטל בשנת 2000, אשמח להציג אותה בפוסט
יש כמה תמונות כמו זו

התמונה לקוחה מארכיון הרווארד

 

Bus Nerd

Active member
מעניין

מת"צ במנהרת קפלן עזריאלי
מה דעתכם?

ואם למישהו יש תמונה של המת"צ הישן שבוטל בשנת 2000, אשמח להציג אותה בפוסט
מעניין
אז בעצם אתה אומר שהפתח שיש בקיר של המעבר התת קרקעי מוביל לאיזור קריית הממשלה? מעין גרסת ניסיון שלא צלחה למנהרת לובה אליאב?
&nbsp
ואם כבר מדברים על האיזור הזה, מישהו יודע מה זה "מנהרה דרך פתח תקווה הקרייה" שמופיעה לא רחוק מהכניסה למעבר התת קרקעי בGIS של עיריית ת"א? מעל פני הקרקע אין שם רמזים למנהרה במקום בו הקו מסומן.
&nbsp
https://gisn.tel-aviv.gov.il/iView2...3,925&back=0&year=2016&overview=0&opacity=0.9
 

danezeq

Member
זו לא גרסת ניסיו - זו כניסה למערכת הדרכים התת קרקעיות שתיפתח

מעניין
אז בעצם אתה אומר שהפתח שיש בקיר של המעבר התת קרקעי מוביל לאיזור קריית הממשלה? מעין גרסת ניסיון שלא צלחה למנהרת לובה אליאב?
&nbsp
ואם כבר מדברים על האיזור הזה, מישהו יודע מה זה "מנהרה דרך פתח תקווה הקרייה" שמופיעה לא רחוק מהכניסה למעבר התת קרקעי בGIS של עיריית ת"א? מעל פני הקרקע אין שם רמזים למנהרה במקום בו הקו מסומן.
&nbsp
https://gisn.tel-aviv.gov.il/iView2...3,925&back=0&year=2016&overview=0&opacity=0.9
זו לא גרסת ניסיו - זו כניסה למערכת הדרכים התת קרקעיות שתיפתח
בקרוב.
בצד השני יפתח פתח זהה וממנו תיעשה גישה לחניון של עזריאלי.

המנהרה בGIS ששלחת היא לדעתי המנהרה האטומה שהייתה קיימת בעבר לפני הקמת שיקוע קפלן, כשהיה שם מת"צ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה