קטרים חשמליים של ר״י; סקרנות

מצב
הנושא נעול.
קטרים חשמליים של ר״י; סקרנות

קטרים חשמליים של ר״י; סקרנות
מי יודע (חן מלינג?) איפה ינסו את הקטרים הואיל והרשת הגרמנית לא מחושמלת ב 25 קילווולט?
Velim/צ'כיה(שם יש מסילה ארוכה למהירויות גבוהות)?
 

david80

Member
הקטרים מיוצרים בפולין, אך גם שם אין 25 קילווולט

קטרים חשמליים של ר״י; סקרנות
מי יודע (חן מלינג?) איפה ינסו את הקטרים הואיל והרשת הגרמנית לא מחושמלת ב 25 קילווולט?
Velim/צ'כיה(שם יש מסילה ארוכה למהירויות גבוהות)?
הקטרים מיוצרים בפולין, אך גם שם אין 25 קילווולט
על פי מפת החישמול ניתן לבצע נסיעות מבחן במדינות מזרח אירופה שאינן ברית המועצות לשעבר (עקב רוחב המסילה).
 
הידיעה שלך מאוד מענינת (לכלל הקוראים אני מניח).

הקטרים מיוצרים בפולין, אך גם שם אין 25 קילווולט
על פי מפת החישמול ניתן לבצע נסיעות מבחן במדינות מזרח אירופה שאינן ברית המועצות לשעבר (עקב רוחב המסילה).
הידיעה שלך מאוד מענינת (לכלל הקוראים אני מניח).
עכשיו אני מתקן את מחשבתי הראשונה ככה:
השילדה והחוגונים מיוצרים במפעל Bombardier ב Wroclaw/פולין ו ה ״הלבשה״ והגימור ב Kassel/גרמניה.

לגבי הניסויים, סביר להניח שעם הקטר/ראש סידרה(לפחות) הם יעשו בצ'כיה, כי יש שם מסלול של כ 13 ק״מ שמאפשר מהירויות עד 200 קמ״ש.
 

Bus Nerd

Active member
מה המהירות המקסימלית של הקטרים החשמליים שר"י הזמינה?

הידיעה שלך מאוד מענינת (לכלל הקוראים אני מניח).
עכשיו אני מתקן את מחשבתי הראשונה ככה:
השילדה והחוגונים מיוצרים במפעל Bombardier ב Wroclaw/פולין ו ה ״הלבשה״ והגימור ב Kassel/גרמניה.

לגבי הניסויים, סביר להניח שעם הקטר/ראש סידרה(לפחות) הם יעשו בצ'כיה, כי יש שם מסלול של כ 13 ק״מ שמאפשר מהירויות עד 200 קמ״ש.
מה המהירות המקסימלית של הקטרים החשמליים שר"י הזמינה?
באמת צריך לבדוק אותם על 200 קמ"ש? אם אינני טועה בארץ לא נוסעים יותר מ160 קמ"ש (ורוב הזמן הרבה יותר לאט, כמובן)
 
בשלב זה מתוכננים 37 ק״מ(מתוך 54)בלבד ל 160 קמ״ש על A1

מה המהירות המקסימלית של הקטרים החשמליים שר"י הזמינה?
באמת צריך לבדוק אותם על 200 קמ"ש? אם אינני טועה בארץ לא נוסעים יותר מ160 קמ"ש (ורוב הזמן הרבה יותר לאט, כמובן)
בשלב זה מתוכננים 37 ק״מ(מתוך 54)בלבד ל 160 קמ״ש על A1
סביר להניח שבניסויים בחו״ל יעלו ל 200 קמ״ש (אני לא בטוח).
 

Bus Nerd

Active member
ושאר הרשת שלנו, חוץ מA1?

בשלב זה מתוכננים 37 ק״מ(מתוך 54)בלבד ל 160 קמ״ש על A1
סביר להניח שבניסויים בחו״ל יעלו ל 200 קמ״ש (אני לא בטוח).
ושאר הרשת שלנו, חוץ מA1?
אין מקום אחר בארץ שמדורג ל160? השאר רק ב140?
&nbsp
אם מראש הקטרים יכולים לעשות יותר מ160 זה מעולה, כי זה פחות דבר אחד שצריך כדי להעלות את מהירות הנסיעה בארץ (עדיין צריך הרבה דברים כמובן, אבל זה אומר שאם יעלו עוד 10 שנים את המהירות המקסימלית הקטרים האלו עדיין לא יהיו obsolete לחלוטין בקטעים בהם המהירות הועלתה).
&nbsp
מצד שני, למיטב ידיעתי אף פעם לא מפעילים קטרים בtop speed שלהם, תמיד משאירים מרווח ביטחון ומפעילים בקצת פחות מהמהירות המקסימלית - ולכן בדיקה ב200 קמ"ש (או ב180 קמ"ש) לקטר שאמור לעשות 160 קמ"ש הגיונית בכל מקרה...
 

david80

Member
קווי רכבת למהירויות גבוהות מ-140 קמ"ש:

ושאר הרשת שלנו, חוץ מA1?
אין מקום אחר בארץ שמדורג ל160? השאר רק ב140?
&nbsp
אם מראש הקטרים יכולים לעשות יותר מ160 זה מעולה, כי זה פחות דבר אחד שצריך כדי להעלות את מהירות הנסיעה בארץ (עדיין צריך הרבה דברים כמובן, אבל זה אומר שאם יעלו עוד 10 שנים את המהירות המקסימלית הקטרים האלו עדיין לא יהיו obsolete לחלוטין בקטעים בהם המהירות הועלתה).
&nbsp
מצד שני, למיטב ידיעתי אף פעם לא מפעילים קטרים בtop speed שלהם, תמיד משאירים מרווח ביטחון ומפעילים בקצת פחות מהמהירות המקסימלית - ולכן בדיקה ב200 קמ"ש (או ב180 קמ"ש) לקטר שאמור לעשות 160 קמ"ש הגיונית בכל מקרה...
קווי רכבת למהירויות גבוהות מ-140 קמ"ש:
כיום מותר לנסוע 160 קמ"ש בקווים הבאים:
ב"ש - רמלה (ברוב התוואי)
ב"ש - אשקלון (ברוב התוואי)
פלשת - ראשל"צ מערב (ברוב התוואי)
שפירים - נתב"ג (חוץ מהעיקול לקראת תחנת נתב"ג)
נתב"ג - פאתי מודיעין (מגשר 1 עד הפיצול למודיעין)
מסילת העמק (ברוב התוואי)
&nbsp
כמו כן ניתן לנסוע 150 קמ"ש מאשקלון לרחובות, גני אביב לדרום ת"א ומכפר שמריהו לחוף הכרמל.
&nbsp
כיום ממעטים לנסוע מעל 140 קמ"ש מאחר ולו"ז הרכבת מתחשב בעובדה שרוב הקטרים וקרונות הדאבל דק מוגבלים ל-140 קמ"ש. A1 יהיה הקו הרשמי הראשון ל-160 קמ"ש.
 

Bus Nerd

Active member
האם זה יישתנה כשהרשת תחושמל?

קווי רכבת למהירויות גבוהות מ-140 קמ"ש:
כיום מותר לנסוע 160 קמ"ש בקווים הבאים:
ב"ש - רמלה (ברוב התוואי)
ב"ש - אשקלון (ברוב התוואי)
פלשת - ראשל"צ מערב (ברוב התוואי)
שפירים - נתב"ג (חוץ מהעיקול לקראת תחנת נתב"ג)
נתב"ג - פאתי מודיעין (מגשר 1 עד הפיצול למודיעין)
מסילת העמק (ברוב התוואי)
&nbsp
כמו כן ניתן לנסוע 150 קמ"ש מאשקלון לרחובות, גני אביב לדרום ת"א ומכפר שמריהו לחוף הכרמל.
&nbsp
כיום ממעטים לנסוע מעל 140 קמ"ש מאחר ולו"ז הרכבת מתחשב בעובדה שרוב הקטרים וקרונות הדאבל דק מוגבלים ל-140 קמ"ש. A1 יהיה הקו הרשמי הראשון ל-160 קמ"ש.
האם זה יישתנה כשהרשת תחושמל?
הכוונה, האם יחליטו לכוון את לוחות הזמנים לפי נסיעה ב160 קמ"ש?
אני מניח שהקרונות שיגיעו השנה מבומברדייר כבר יהיו מדורגים ל160 קמ"ש (בעיקר אם רוצים להשתמש בהם בA1), והסימנס גם מדורגים ל160 קמ"ש.
&nbsp
קצת מוזר שקרונות הדאבל דק הנוכחיים שלנו מוגבלים ל140 כי בגרמניה ובלוקסמבורג אותם קרונות מוגבלים ל160. אני מניח שאפשר לשדרג אותם אם צריך?
&nbsp
ונכון שהבדל של 20 קמ"ש הוא מינורי, אבל כל קמ"ש נוסף מגדיל את היתרון של הרכבת על רכב פרטי, ולמרות שקיצור זמני הנסיעה ביחס למהירות האיטית יותר הוא זניח, אם מכפילים את זה במספר האנשים על הרכבת זה יוצא דווקא משמעותי.
 

david80

Member
כבר התחילו לשדרג את הקומתיים הישנים ל-160 קמ"ש

האם זה יישתנה כשהרשת תחושמל?
הכוונה, האם יחליטו לכוון את לוחות הזמנים לפי נסיעה ב160 קמ"ש?
אני מניח שהקרונות שיגיעו השנה מבומברדייר כבר יהיו מדורגים ל160 קמ"ש (בעיקר אם רוצים להשתמש בהם בA1), והסימנס גם מדורגים ל160 קמ"ש.
&nbsp
קצת מוזר שקרונות הדאבל דק הנוכחיים שלנו מוגבלים ל140 כי בגרמניה ובלוקסמבורג אותם קרונות מוגבלים ל160. אני מניח שאפשר לשדרג אותם אם צריך?
&nbsp
ונכון שהבדל של 20 קמ"ש הוא מינורי, אבל כל קמ"ש נוסף מגדיל את היתרון של הרכבת על רכב פרטי, ולמרות שקיצור זמני הנסיעה ביחס למהירות האיטית יותר הוא זניח, אם מכפילים את זה במספר האנשים על הרכבת זה יוצא דווקא משמעותי.
כבר התחילו לשדרג את הקומתיים הישנים ל-160 קמ"ש
וזאת ע"י הוספת בלמי חירום מגנטיים. שידרוג זה נעשה כבונוס במסגרת התאמתם לקטרים החשמליים.
האם יחליטו לכוון את לוחות הזמנים לפי נסיעה ב160 קמ"ש כשהרשת תחושמל? זה תלוי בהרבה גורמים ואני מניח שאפילו ברכבת ישראל יתקשו לענות!
 

david80

Member
אגב, בטח שהחשמול תשפיע לטובה על הלו"ז

האם זה יישתנה כשהרשת תחושמל?
הכוונה, האם יחליטו לכוון את לוחות הזמנים לפי נסיעה ב160 קמ"ש?
אני מניח שהקרונות שיגיעו השנה מבומברדייר כבר יהיו מדורגים ל160 קמ"ש (בעיקר אם רוצים להשתמש בהם בA1), והסימנס גם מדורגים ל160 קמ"ש.
&nbsp
קצת מוזר שקרונות הדאבל דק הנוכחיים שלנו מוגבלים ל140 כי בגרמניה ובלוקסמבורג אותם קרונות מוגבלים ל160. אני מניח שאפשר לשדרג אותם אם צריך?
&nbsp
ונכון שהבדל של 20 קמ"ש הוא מינורי, אבל כל קמ"ש נוסף מגדיל את היתרון של הרכבת על רכב פרטי, ולמרות שקיצור זמני הנסיעה ביחס למהירות האיטית יותר הוא זניח, אם מכפילים את זה במספר האנשים על הרכבת זה יוצא דווקא משמעותי.
אגב, בטח שהחשמול תשפיע לטובה על הלו"ז
מאחר שלרכבות חשמליות יש עוד תרומה חוץ מ-160 קמ"ש - התאוצה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה