בנתיים בלונדון: בוטלה התוכנית של TfL להפעיל את רכבות הפרברים

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
כפי שניתן לראות מהמפה הרבה מערכות בתוך העיר עברו ל TFL

בנתיים בלונדון: בוטלה התוכנית של TfL להפעיל את רכבות הפרברים
http://www.citymetric.com/politics/...ked-tfls-plan-take-over-londons-railways-2638
כפי שניתן לראות מהמפה הרבה מערכות בתוך העיר עברו ל TFL
הקווים בכתום כהה אוברגראונד משוייכים כבר ל TFL והם כוללים מספר סיפוחים מהעשור האחרון. הסגול הוא קרוסרייל. הקווים הכתומים בהירים שקהאן רוצה לספח הם קווי המסילה השלישית של מספר מפעילות ארציות שחלקן אמורות להתאחד למפעילה יחידה בלונדון רבתי והמחוזות שמסביב ( סאות'איסטרן, סאת'רן הבעייתית, גרייט נורת'רן וטמזלינק שקווי החישמול העילי שלה לא מיוצגים, וכן SWT). סיפוח כזה מחייב פיצול מסילות וסלוטים בתחנות טרמינל כמו לונדון ברידג' ותחנות הבת שממערב לה , ווטרלו, וויקטוריה. הדבר נעשה כבר ביוסטון ובליברפול סטריט עם העברת קווים לאוברגראונד של TFL אבל הקווים בדרום העיר ובצפונה גולשים אח מחוץ לתחומה של לונדון רבתי אל תוך מחוזות אחרים וגם אלו שלא מחייבים הפעלה משותפת עם קווים אלו אז פיצול הרשת נהיה מסובך מדי. בתיכנון הארצי הקיים כל הטרמינלים שמניתי למעט ווטרלו יועברו לחברה אחת שתאחד את תחומי כל הזכייניות שהזכרתי למעט SWT. חברה זו תשרת אזור נרחב בהרבה מלונדון ( ארוך פי 3-4 ממנה ורחב פי 5-4 ממנה) אז ברור שהכפפת הליבה של אזור השירות שלה לעיריית לונדון רבתי תיצור בעיה בייצוג תושבי עיירות היוממים שמחוץ לבירה. כמו כן לתוכנית אין משום מה כוונה לספח את שלוחת גרינפורד של קווי פדינגטון למרות שיש כוונה לספח את המסילה להית'רו ואת הרכבות הפרבריות עד לרדינג לקו הקרוסרייל.
&nbsp
בעבר היו מחברים שלוחות וענפים של הרכבת העילית לקווי התחתית כדי לאפשר לתחתית כיסוי רחב יותר משני צידי המרכז ולשלוחות תדירות גבוהה יותר מזו של ענף לתחנת טרמינל שממילא חייב החלפה בלב המערכת. העברת קווי ענף בתחנות הטרמינל ל TFL לא פותרת את בעיות התדירות והיעדים משום שסוף הקו נמצא פיזית באותו המקום ללא קשר למפעיל. למעט קווי פדינגטון ומספר שלוחות כל קווי המפעילות הארציות בבירה הם מחושמלים. כאמור - קווים רבים שאינם חוצים את הגבול העירוני כבר הועברו לעירייה כשהיה להם תוואי ייעודי.
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי הסיפא: הכוונה לסיפוחי הNew Works בשנות השלושים והארבעים

כפי שניתן לראות מהמפה הרבה מערכות בתוך העיר עברו ל TFL
הקווים בכתום כהה אוברגראונד משוייכים כבר ל TFL והם כוללים מספר סיפוחים מהעשור האחרון. הסגול הוא קרוסרייל. הקווים הכתומים בהירים שקהאן רוצה לספח הם קווי המסילה השלישית של מספר מפעילות ארציות שחלקן אמורות להתאחד למפעילה יחידה בלונדון רבתי והמחוזות שמסביב ( סאות'איסטרן, סאת'רן הבעייתית, גרייט נורת'רן וטמזלינק שקווי החישמול העילי שלה לא מיוצגים, וכן SWT). סיפוח כזה מחייב פיצול מסילות וסלוטים בתחנות טרמינל כמו לונדון ברידג' ותחנות הבת שממערב לה , ווטרלו, וויקטוריה. הדבר נעשה כבר ביוסטון ובליברפול סטריט עם העברת קווים לאוברגראונד של TFL אבל הקווים בדרום העיר ובצפונה גולשים אח מחוץ לתחומה של לונדון רבתי אל תוך מחוזות אחרים וגם אלו שלא מחייבים הפעלה משותפת עם קווים אלו אז פיצול הרשת נהיה מסובך מדי. בתיכנון הארצי הקיים כל הטרמינלים שמניתי למעט ווטרלו יועברו לחברה אחת שתאחד את תחומי כל הזכייניות שהזכרתי למעט SWT. חברה זו תשרת אזור נרחב בהרבה מלונדון ( ארוך פי 3-4 ממנה ורחב פי 5-4 ממנה) אז ברור שהכפפת הליבה של אזור השירות שלה לעיריית לונדון רבתי תיצור בעיה בייצוג תושבי עיירות היוממים שמחוץ לבירה. כמו כן לתוכנית אין משום מה כוונה לספח את שלוחת גרינפורד של קווי פדינגטון למרות שיש כוונה לספח את המסילה להית'רו ואת הרכבות הפרבריות עד לרדינג לקו הקרוסרייל.
&nbsp
בעבר היו מחברים שלוחות וענפים של הרכבת העילית לקווי התחתית כדי לאפשר לתחתית כיסוי רחב יותר משני צידי המרכז ולשלוחות תדירות גבוהה יותר מזו של ענף לתחנת טרמינל שממילא חייב החלפה בלב המערכת. העברת קווי ענף בתחנות הטרמינל ל TFL לא פותרת את בעיות התדירות והיעדים משום שסוף הקו נמצא פיזית באותו המקום ללא קשר למפעיל. למעט קווי פדינגטון ומספר שלוחות כל קווי המפעילות הארציות בבירה הם מחושמלים. כאמור - קווים רבים שאינם חוצים את הגבול העירוני כבר הועברו לעירייה כשהיה להם תוואי ייעודי.
לגבי הסיפא: הכוונה לסיפוחי הNew Works בשנות השלושים והארבעים
דוגמאות לסיפוחים: ושימוש מחדש, ואחריהן המסקנה המתבקשת:
&nbsp
הקו המרכזי השתלט על קווי הענף שהפכו לכל ארבעת שלוחותיו הפרבריות אחרי המלחמה (הן היו בבנייה לפני המלחמה ויש להם היסטוריה מלחמתית).
&nbsp
הקו הצפוני השתלט על ענף פרברי שהוא כיום חלק מענף היי בארנט מאיסט פינצ'לי צפונה, תחנת הייגייט הנוכחית נבנתה בקטע החיבור. (ענף פרברי אחר לא שרד וכיום הוא פארק מסילה).
&nbsp
באותו ארגון מחדש הוא השתלט על קו הגרייט נורת'רן שנפרד פיזית ממנו וכיום הוא קטע המוצא של שני קווים פרבריים של הרשת הלאומית. היו תוכניות להאריך את הגרייט נורת'רן לגדה הדרומית ולהמשיך את השירות על מסילות דרומיות. כיום יש דיבורים על כך שהשלוחה המתוכננת לבאטרסי תמשיך על ענף רכבתי כלשהו שמסתיים כיום בווטרלו.
&nbsp
קו הבייקרלו השתלט על המסילות האיטיות של הקו המטרופוליטני וענף סטאנמור. בסוף שנות השבעים הענף הזה חובר לקטע עירוני חדש בין בייקר סטריט לצ'ארינג קרוס ופוצל מקו הבייקרלו להפוך לקו היובל (יובל הכסף למלכה, ומשם צבעו האפור).
&nbsp
מנהרת Snow Hill שחוצה את המרכז בין בלאקפריירז לפארינגדון נסגרה לתנועת רכבות נוסעים ב1916 והמשיכה כמסלול מטען בלבד. ב1988 המנהרה נפתחה מחדש לתנועת נוסעים וקווי הטמזלינק החוצים את העיר משתמשים בה כליבת מסלולם.
&nbsp
האוברגראונד הוא מערכת שלמה של סיפוחי קווים וחיבורים שפירוטם יהיה ארוך יותר מכל הדוגמאות שהבאתי ביחד.
&nbsp
המסקנה:
&nbsp
אם היו תיכנונים לחיבור קווי ענף לקטעים מרכזיים או בשולי המרכז (כיום אזור 2 נהיה מרכזי יותר) אז היה הגיון בהעברת קווי ענף מהמערכת הארצית לקווי תחתית או קווים פרבריים של TFL. ההישג היחיד של ההצעות של קהאן תהיה פיצול מערכות הקווים של תחנות הטרמינל כך ש TFL והמפעילות הארציות יתווכחו בינן על רציפים, סלוטים ומסילות בתחנות אלו. כפי שניתן לראות במפות המערכות הארציות מתחנות הטרמינל אין קו אחד שניתן למתוח ממנו את הגבול בין קווים עירוניים, פרבריים, אזוריים וארציים כי כל גבול מלאכותי יגדיר תחנות ואזורים סמוכים בקטגוריות שונות למרות מרחק דומה מהעיר. מסיבה זו אופן ההפעלה של תחנות הטרמינל הוא לפי חברה אחת (ובמקרים מסויימים שתיים עם מסילות שונות) לתחנת טרמינל על כל קוויה.
 

alantan

New member
למי שתעזור דוגמה ישראלית

לגבי הסיפא: הכוונה לסיפוחי הNew Works בשנות השלושים והארבעים
דוגמאות לסיפוחים: ושימוש מחדש, ואחריהן המסקנה המתבקשת:
&nbsp
הקו המרכזי השתלט על קווי הענף שהפכו לכל ארבעת שלוחותיו הפרבריות אחרי המלחמה (הן היו בבנייה לפני המלחמה ויש להם היסטוריה מלחמתית).
&nbsp
הקו הצפוני השתלט על ענף פרברי שהוא כיום חלק מענף היי בארנט מאיסט פינצ'לי צפונה, תחנת הייגייט הנוכחית נבנתה בקטע החיבור. (ענף פרברי אחר לא שרד וכיום הוא פארק מסילה).
&nbsp
באותו ארגון מחדש הוא השתלט על קו הגרייט נורת'רן שנפרד פיזית ממנו וכיום הוא קטע המוצא של שני קווים פרבריים של הרשת הלאומית. היו תוכניות להאריך את הגרייט נורת'רן לגדה הדרומית ולהמשיך את השירות על מסילות דרומיות. כיום יש דיבורים על כך שהשלוחה המתוכננת לבאטרסי תמשיך על ענף רכבתי כלשהו שמסתיים כיום בווטרלו.
&nbsp
קו הבייקרלו השתלט על המסילות האיטיות של הקו המטרופוליטני וענף סטאנמור. בסוף שנות השבעים הענף הזה חובר לקטע עירוני חדש בין בייקר סטריט לצ'ארינג קרוס ופוצל מקו הבייקרלו להפוך לקו היובל (יובל הכסף למלכה, ומשם צבעו האפור).
&nbsp
מנהרת Snow Hill שחוצה את המרכז בין בלאקפריירז לפארינגדון נסגרה לתנועת רכבות נוסעים ב1916 והמשיכה כמסלול מטען בלבד. ב1988 המנהרה נפתחה מחדש לתנועת נוסעים וקווי הטמזלינק החוצים את העיר משתמשים בה כליבת מסלולם.
&nbsp
האוברגראונד הוא מערכת שלמה של סיפוחי קווים וחיבורים שפירוטם יהיה ארוך יותר מכל הדוגמאות שהבאתי ביחד.
&nbsp
המסקנה:
&nbsp
אם היו תיכנונים לחיבור קווי ענף לקטעים מרכזיים או בשולי המרכז (כיום אזור 2 נהיה מרכזי יותר) אז היה הגיון בהעברת קווי ענף מהמערכת הארצית לקווי תחתית או קווים פרבריים של TFL. ההישג היחיד של ההצעות של קהאן תהיה פיצול מערכות הקווים של תחנות הטרמינל כך ש TFL והמפעילות הארציות יתווכחו בינן על רציפים, סלוטים ומסילות בתחנות אלו. כפי שניתן לראות במפות המערכות הארציות מתחנות הטרמינל אין קו אחד שניתן למתוח ממנו את הגבול בין קווים עירוניים, פרבריים, אזוריים וארציים כי כל גבול מלאכותי יגדיר תחנות ואזורים סמוכים בקטגוריות שונות למרות מרחק דומה מהעיר. מסיבה זו אופן ההפעלה של תחנות הטרמינל הוא לפי חברה אחת (ובמקרים מסויימים שתיים עם מסילות שונות) לתחנת טרמינל על כל קוויה.
למי שתעזור דוגמה ישראלית
הדבר דומה לכך שאנחנו בשנת 2080, יש קו סגול של נת"ע שנבנה בסופו של דבר כמטרו ומסיים ברכבת מרכז סבידור. הוחלט להמשיך את הקו הסגול למרכז הירידים עם תחנה נוספת בבבלי ואחר כך הקו ממשיך על קו רכבת ישראל עד לאלעד, ורכבת ישראל מוותרת על התוואי הזה. (היום בשנת 2016 הקו לאלעד משמש את הקו להוד השרון וכפר סבא.)
 

Ccyclist

Well-known member
בישראל אולי אפשר לדבר על סיפוח שלוחות תעשייתיות לשעבר

למי שתעזור דוגמה ישראלית
הדבר דומה לכך שאנחנו בשנת 2080, יש קו סגול של נת"ע שנבנה בסופו של דבר כמטרו ומסיים ברכבת מרכז סבידור. הוחלט להמשיך את הקו הסגול למרכז הירידים עם תחנה נוספת בבבלי ואחר כך הקו ממשיך על קו רכבת ישראל עד לאלעד, ורכבת ישראל מוותרת על התוואי הזה. (היום בשנת 2016 הקו לאלעד משמש את הקו להוד השרון וכפר סבא.)
בישראל אולי אפשר לדבר על סיפוח שלוחות תעשייתיות לשעבר
המערכת הארצית משולבת מדי באופן פיזי שמקשה על העברה מוחלטת של קווים פרבריים (לולאת השרון, לולאת רשל"צ העתידית) ממנה לגורמים אחרים.
&nbsp
למעשה הקו האדום בתל אביב עושה סיפוח מסויים לתוואי הישן לתחנת יפו כך שהתופעה קיימת בארץ ברמה של שימוש בתוואים לשעבר אבל כדי להמחיש את זה במלואו צריך לדבר על משהו כמו סיפוח שלוחת סרפנד / צריפין כשלוחה עם מסילה פעילה לקו המטרו ההיקפי או סיפוח השלוחה שהיתה בחצי הדרך בין לוד למסילת הירקון לפי המפה בערך הוויקיפדי של הרכבת המנדטורית (P.R.) לקו הסגול כהמשך ממזרח לכביש 40.
 

alantan

New member
השלוחות הללו כבר מזמן אינם ונראה שהתוואי לתל השומר

בישראל אולי אפשר לדבר על סיפוח שלוחות תעשייתיות לשעבר
המערכת הארצית משולבת מדי באופן פיזי שמקשה על העברה מוחלטת של קווים פרבריים (לולאת השרון, לולאת רשל"צ העתידית) ממנה לגורמים אחרים.
&nbsp
למעשה הקו האדום בתל אביב עושה סיפוח מסויים לתוואי הישן לתחנת יפו כך שהתופעה קיימת בארץ ברמה של שימוש בתוואים לשעבר אבל כדי להמחיש את זה במלואו צריך לדבר על משהו כמו סיפוח שלוחת סרפנד / צריפין כשלוחה עם מסילה פעילה לקו המטרו ההיקפי או סיפוח השלוחה שהיתה בחצי הדרך בין לוד למסילת הירקון לפי המפה בערך הוויקיפדי של הרכבת המנדטורית (P.R.) לקו הסגול כהמשך ממזרח לכביש 40.
השלוחות הללו כבר מזמן אינם ונראה שהתוואי לתל השומר
כבר מכוסה על ידי כביש 461, לא שהתוואי הזה כל כך שימושי.
&nbsp
התסריט שלי בדיוני לחלוטין - הכוונה היתה רק להביא דוגמה שממחישה את מה שקרה בלונדון בשנות ה-30 וה-40.
 

Ccyclist

Well-known member
ברור וכוונתי לאם היו מעבירים אותן בעת שהיו קיימות.

השלוחות הללו כבר מזמן אינם ונראה שהתוואי לתל השומר
כבר מכוסה על ידי כביש 461, לא שהתוואי הזה כל כך שימושי.
&nbsp
התסריט שלי בדיוני לחלוטין - הכוונה היתה רק להביא דוגמה שממחישה את מה שקרה בלונדון בשנות ה-30 וה-40.
ברור וכוונתי לאם היו מעבירים אותן בעת שהיו קיימות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה