לולאת השרון ותדירות השירות אחרי פתיחתה

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
לולאת השרון ותדירות השירות אחרי פתיחתה

לולאת השרון ותדירות השירות אחרי פתיחתה
מישהו כאן בפורום, לא זוכר מי, אמר שתדירות השירות במסילת הירקון ובמסילת השרון (aka בלולאת השרון) תקטן אחרי השלמת הלולאה, בגלל הקיבולת המוגבלת באיילון.

מישהו יודע מה תהיה התדירות הצפוייה אחרי השלמת הלולאה? שכחתי.

בנוסף, האם יהיה אפשר "לפצות" על הפחתת התדירות ע"י הקמת קו חדש "השרון מעגלי" שפשוט ייסע במעגל בלולאת השרון? כך שמי שמעוניין להמשיך לת"א או צפונה יחליף בהרצליה, או לרדת בבני ברק ולתפוס אוטובוס. זה יהיה שימושי למי שגר ברעננה ועובד בפתח תקווה, למי שגר בפ"ת ועובד בהרצליה, וכו'.
 
אינני יודע, אבל מענין אם הרכבות בלולאה יסעו ב-2 הכיוונים?

לולאת השרון ותדירות השירות אחרי פתיחתה
מישהו כאן בפורום, לא זוכר מי, אמר שתדירות השירות במסילת הירקון ובמסילת השרון (aka בלולאת השרון) תקטן אחרי השלמת הלולאה, בגלל הקיבולת המוגבלת באיילון.

מישהו יודע מה תהיה התדירות הצפוייה אחרי השלמת הלולאה? שכחתי.

בנוסף, האם יהיה אפשר "לפצות" על הפחתת התדירות ע"י הקמת קו חדש "השרון מעגלי" שפשוט ייסע במעגל בלולאת השרון? כך שמי שמעוניין להמשיך לת"א או צפונה יחליף בהרצליה, או לרדת בבני ברק ולתפוס אוטובוס. זה יהיה שימושי למי שגר ברעננה ועובד בפתח תקווה, למי שגר בפ"ת ועובד בהרצליה, וכו'.
אינני יודע, אבל מענין אם הרכבות בלולאה יסעו ב-2 הכיוונים?
כך שאם לדוגמא אהיה בתחנת סגולה ואפספס את הרכבת שנוסעת מזרחה לתל אביב, אוכל לעלות על הרכבת הנוסעת מערבה כדי לתל אביב דרך רעננה והרצליה? זה אמנם ארוך יותר אבל אם התדירות נמוכה זה כנראה יהיה עדיף
זה יכול להיות איכשהו עדיין שירות טוב יותר
כמו כן, מתי תיפתח המסילה? והאם כביש 531 ייפתח לפניה?
 
כן, הרכבות יסעו בלולאה בשני הכיוונים

אינני יודע, אבל מענין אם הרכבות בלולאה יסעו ב-2 הכיוונים?
כך שאם לדוגמא אהיה בתחנת סגולה ואפספס את הרכבת שנוסעת מזרחה לתל אביב, אוכל לעלות על הרכבת הנוסעת מערבה כדי לתל אביב דרך רעננה והרצליה? זה אמנם ארוך יותר אבל אם התדירות נמוכה זה כנראה יהיה עדיף
זה יכול להיות איכשהו עדיין שירות טוב יותר
כמו כן, מתי תיפתח המסילה? והאם כביש 531 ייפתח לפניה?
כן, הרכבות יסעו בלולאה בשני הכיוונים
ההסבר בהודעה שכתבתי מתחת להודעה שלך.
 
נחזור למפה המוכרת:

לולאת השרון ותדירות השירות אחרי פתיחתה
מישהו כאן בפורום, לא זוכר מי, אמר שתדירות השירות במסילת הירקון ובמסילת השרון (aka בלולאת השרון) תקטן אחרי השלמת הלולאה, בגלל הקיבולת המוגבלת באיילון.

מישהו יודע מה תהיה התדירות הצפוייה אחרי השלמת הלולאה? שכחתי.

בנוסף, האם יהיה אפשר "לפצות" על הפחתת התדירות ע"י הקמת קו חדש "השרון מעגלי" שפשוט ייסע במעגל בלולאת השרון? כך שמי שמעוניין להמשיך לת"א או צפונה יחליף בהרצליה, או לרדת בבני ברק ולתפוס אוטובוס. זה יהיה שימושי למי שגר ברעננה ועובד בפתח תקווה, למי שגר בפ"ת ועובד בהרצליה, וכו'.
נחזור למפה המוכרת:
לפי המפה הזו, לקו הלולאתי יהיו קצה במשה דיין וקצה באשקלון, כך שהרכבות ממשה דיין לאשקלון יסעו בלולאה בכיוון השעון והרכבות מאשקלון למשה דיין יסעו בלולאה נגד כיוון השעון.
לקו כזה תהיה תדירות כפולה בכל כיוון בקטע שבין משה דיין לת"א האוניברסיטה.
אנו יודעים שבמסילה השלישית באיילון אי אפשר להעביר יותר מארבע רכבות בשעה בכל כיוון (וגם זה בדוחק).
ומכאן אתה יכול להסיק את המסקנות בעצמך.

קו השרון המעגלי שאתה מציע לא יהווה פיצוי על הפחתת התדירות האפקטיבית בין תחנות מסילת הירקון לבין ת"א וקח בחשבון גם שהקשת בין מסילת הירקון למסילת החוף בעלת מסילה בודדת.
לא יסעו לתחנת רכבת בצפון פ"ת כדי להגיע לת"א עם החלפה בבני ברק לאוטובוס או עם החלפת רכבות בהרצליה. אם כבר אז יסעו באוטובוס (או בקו האדום) ישר מפ"ת לת"א.

 

Bus Nerd

Active member
ואולי קו מקוצר עד סבידור יפתור את הבעיה?

נחזור למפה המוכרת:
לפי המפה הזו, לקו הלולאתי יהיו קצה במשה דיין וקצה באשקלון, כך שהרכבות ממשה דיין לאשקלון יסעו בלולאה בכיוון השעון והרכבות מאשקלון למשה דיין יסעו בלולאה נגד כיוון השעון.
לקו כזה תהיה תדירות כפולה בכל כיוון בקטע שבין משה דיין לת"א האוניברסיטה.
אנו יודעים שבמסילה השלישית באיילון אי אפשר להעביר יותר מארבע רכבות בשעה בכל כיוון (וגם זה בדוחק).
ומכאן אתה יכול להסיק את המסקנות בעצמך.

קו השרון המעגלי שאתה מציע לא יהווה פיצוי על הפחתת התדירות האפקטיבית בין תחנות מסילת הירקון לבין ת"א וקח בחשבון גם שהקשת בין מסילת הירקון למסילת החוף בעלת מסילה בודדת.
לא יסעו לתחנת רכבת בצפון פ"ת כדי להגיע לת"א עם החלפה בבני ברק לאוטובוס או עם החלפת רכבות בהרצליה. אם כבר אז יסעו באוטובוס (או בקו האדום) ישר מפ"ת לת"א.
ואולי קו מקוצר עד סבידור יפתור את הבעיה?
בין האוניברסיטה לסבידור אין בעיה של צוואר בקבוק רציני כמו בין סבידור לההגנה. קו מקוצר שייצא מהרצליה לכיוון רעננה ויסיים בסבידור, ומעט אחר כך יחזור חזרה להרצליה (או לדיור בבני ברק) כדי לא לחסום רציף בסבידור ליותר מדי זמן?
&nbsp
זה טלאי לא מוצלח במיוחד, אבל אפשרי, לא?
 
זה לא פתרון מעשי בשעות השיא

ואולי קו מקוצר עד סבידור יפתור את הבעיה?
בין האוניברסיטה לסבידור אין בעיה של צוואר בקבוק רציני כמו בין סבידור לההגנה. קו מקוצר שייצא מהרצליה לכיוון רעננה ויסיים בסבידור, ומעט אחר כך יחזור חזרה להרצליה (או לדיור בבני ברק) כדי לא לחסום רציף בסבידור ליותר מדי זמן?
&nbsp
זה טלאי לא מוצלח במיוחד, אבל אפשרי, לא?
זה לא פתרון מעשי בשעות השיא
חיוג כזה בסבידור בקו הזה יוכל להתבצע רק במסילה השלישית. אמנם בסבידור יש שני רציפים למסילה השלישית, אבל מבחינה תפעולית יהיה קשה למצוא חלון זמן לחיוג כזה ושיבוץ רכבות כאלו בלו"ז של הרכבות בקו הזה.

מנסים לרבע את המעגל אבל יש פתרון אחד לצוואר הבקבוק הזה, כמה שלא מנסים למצוא לו תחליפי טלאי לא מוצלחים כלל (לא לא מוצלחים במיוחד, אלא לא מוצלחים כלל) ->הכפלת המסילה הבודדת באיילון, או מה שמכונה בטעות "המסילה הרביעית".
 

Bus Nerd

Active member
הסיבה שאני מנסה לחשוב על פתרונות "יצירתיים"

זה לא פתרון מעשי בשעות השיא
חיוג כזה בסבידור בקו הזה יוכל להתבצע רק במסילה השלישית. אמנם בסבידור יש שני רציפים למסילה השלישית, אבל מבחינה תפעולית יהיה קשה למצוא חלון זמן לחיוג כזה ושיבוץ רכבות כאלו בלו"ז של הרכבות בקו הזה.

מנסים לרבע את המעגל אבל יש פתרון אחד לצוואר הבקבוק הזה, כמה שלא מנסים למצוא לו תחליפי טלאי לא מוצלחים כלל (לא לא מוצלחים במיוחד, אלא לא מוצלחים כלל) ->הכפלת המסילה הבודדת באיילון, או מה שמכונה בטעות "המסילה הרביעית".
הסיבה שאני מנסה לחשוב על פתרונות "יצירתיים"
במקום הפתרון המתבקש של מסילה נוספת באיילון, זה שאין סיכוי שמסילה נוספת באיילון תתוקצב בחמשת השנים הקרובות, אם בכלל. משרד התחבורה בראשות כ"ץ הפופוליסט מעדיפים השקעות בקצוות הרשת במקום השקעות בצוואר הבקבוק שלה, וזה לא הולך להשתנות בקרוב.
&nbsp
"פתרון" אחר הוא קו מקוצר במיוחד עד ת"א אוניברסיטה, ומשם לצאת ישר להרצליה כדי לא לתפוס יותר מדי זמן מסילה (לאחר הכפלת מסילת החוף בין אוניברסיטה להרצליה תהיה מסילה מרציפים 3,4 באוניברסיטה לכיוון הרצליה). גם בשעות השיא יש מספיק זמן בין רכבת לרכבת שם, בפעם האחרונה שבדקתי, אם כי ייתכן שאני לא מעריך נכון כמה זמן לוקח לסרוק רכבת כדי לוודא שהיא ריקה, ולחייג אותה.
&nbsp
הגיע הזמן שתושבי פ"ת, הוד השרון והאיזור ותושבי מישור החוף הדרומי יתחילו ללחוץ על הפוליטקאים המקומיים שלהם שילחצו על כ"ץ להכפיל את המסילה באיילון. למרות שאיני יודע כמה זה באמת יכול לעזור...
 
הבעיה של המסילה הרביעית באיילון אינה תקציב. התכנון של המסילה

הסיבה שאני מנסה לחשוב על פתרונות "יצירתיים"
במקום הפתרון המתבקש של מסילה נוספת באיילון, זה שאין סיכוי שמסילה נוספת באיילון תתוקצב בחמשת השנים הקרובות, אם בכלל. משרד התחבורה בראשות כ"ץ הפופוליסט מעדיפים השקעות בקצוות הרשת במקום השקעות בצוואר הבקבוק שלה, וזה לא הולך להשתנות בקרוב.
&nbsp
"פתרון" אחר הוא קו מקוצר במיוחד עד ת"א אוניברסיטה, ומשם לצאת ישר להרצליה כדי לא לתפוס יותר מדי זמן מסילה (לאחר הכפלת מסילת החוף בין אוניברסיטה להרצליה תהיה מסילה מרציפים 3,4 באוניברסיטה לכיוון הרצליה). גם בשעות השיא יש מספיק זמן בין רכבת לרכבת שם, בפעם האחרונה שבדקתי, אם כי ייתכן שאני לא מעריך נכון כמה זמן לוקח לסרוק רכבת כדי לוודא שהיא ריקה, ולחייג אותה.
&nbsp
הגיע הזמן שתושבי פ"ת, הוד השרון והאיזור ותושבי מישור החוף הדרומי יתחילו ללחוץ על הפוליטקאים המקומיים שלהם שילחצו על כ"ץ להכפיל את המסילה באיילון. למרות שאיני יודע כמה זה באמת יכול לעזור...
הבעיה של המסילה הרביעית באיילון אינה תקציב. התכנון של המסילה
הזו מתוקצב כבר מתחילת העשור.
הבעיה היא שלא יודעים להכריע סופית כיצד לבצע את המסילה הזו ומה לעשות עם נחל האיילון.
במקרה הזה לא שר התחבורה ולא משרד האוצר הם הגורמים המעכבים, אלא גורמי התכנון.
 

easyn

New member
אם רוצים, אין זו אגדה

נחזור למפה המוכרת:
לפי המפה הזו, לקו הלולאתי יהיו קצה במשה דיין וקצה באשקלון, כך שהרכבות ממשה דיין לאשקלון יסעו בלולאה בכיוון השעון והרכבות מאשקלון למשה דיין יסעו בלולאה נגד כיוון השעון.
לקו כזה תהיה תדירות כפולה בכל כיוון בקטע שבין משה דיין לת"א האוניברסיטה.
אנו יודעים שבמסילה השלישית באיילון אי אפשר להעביר יותר מארבע רכבות בשעה בכל כיוון (וגם זה בדוחק).
ומכאן אתה יכול להסיק את המסקנות בעצמך.

קו השרון המעגלי שאתה מציע לא יהווה פיצוי על הפחתת התדירות האפקטיבית בין תחנות מסילת הירקון לבין ת"א וקח בחשבון גם שהקשת בין מסילת הירקון למסילת החוף בעלת מסילה בודדת.
לא יסעו לתחנת רכבת בצפון פ"ת כדי להגיע לת"א עם החלפה בבני ברק לאוטובוס או עם החלפת רכבות בהרצליה. אם כבר אז יסעו באוטובוס (או בקו האדום) ישר מפ"ת לת"א.
אם רוצים, אין זו אגדה
אין שום בעייה להפעיל 4 רכבות בשעה בכל כיוון בלולאת השרון בלי להוסיף רכבות באיילון. צריך רק קצת לשנות את מתווה ההפעלה של הקווים.
הנה דוגמה אחת, אבל יש עוד אפשרויות.

 
אבל שים לב שבדוגמה שלך (שכבר העלית לפורום די מזמן)

אם רוצים, אין זו אגדה
אין שום בעייה להפעיל 4 רכבות בשעה בכל כיוון בלולאת השרון בלי להוסיף רכבות באיילון. צריך רק קצת לשנות את מתווה ההפעלה של הקווים.
הנה דוגמה אחת, אבל יש עוד אפשרויות.
אבל שים לב שבדוגמה שלך (שכבר העלית לפורום די מזמן)
מרעננה לת"א למשל ולהיפך יהיו רק שתי רכבות בשעה בכיוון המהיר.

גם תפעולית, בגלל מבנה המסילות באיילון, לא פשוט להעביר רכבות שמגיעות מכיוון מסילת הירקון למסילת ת"א-לוד ולהיפך.
זה לא רק שינוי המתווה של הקווים, זה מצריך שינוי במתווה של המסילות. המסילות באיילון אינן שלוש מסילות תחליפיות, אלא זוג מסילות + מסילה בודדת.

גם עם ההצעה שלך, הפתרון היחיד שפותר באמת את בעיית צוואר הבקבוק זה הכפלת המסילה הבודדת באיילון.

כל דבר אחד זה נסיון לדחוק את הקץ במקום לעשות את מה שצריך לעשות.

הרשת של רכבת ישראל מתפתחת, נוספות תחנות חדשות, נפתחים קווים חדשים ואין מנוס מלשחרר את צוואר הבקבוק, אחרת הרשת תיתקע.
עפולה רוצה רכבות ישירות לת"א.
כרמיאל ונהריה יתחרו ביניהן על רכבות ישירות בת"א.
באר שבע מחכה לעוד רכבות לת"א.
ירושלים תצטרך עוד ועוד רכבות לת"א.
שר התחבורה מדבר כבר על רכבת מהירה מטבריה לת"א.

התנאי המוקדם לכל זה ולכן להתפתחות הרשת הארצית כולה הוא: הוספת מסילות בצוואר הבקבוק באיילון.
בסדר פעולות תקין הכפלת המסילה הבודדת באיילון היה מהווה תנאי מוקדם לפרויקט מסילת השרון ואפילו לפרויקט מסילת החוף הדרומי.

אתה בעצמך מביא הצעה שמגבילה את הרכבות המהירות בין תחנות מסילת השרון לבין ת"א לשתי רכבות בשעה, כך שגם בהצעה שלך צוואר הבקבוק מגביל את יכולת הרשת.

לא יעזור שום דבר - אין מנוס מהכפלת המסילה הבודדת באיילון. כל השאר אלה משחקים בנדמה לי.
 

easyn

New member
אין ויכוח שחייבים להוסיף מסילה באיילון

אבל שים לב שבדוגמה שלך (שכבר העלית לפורום די מזמן)
מרעננה לת"א למשל ולהיפך יהיו רק שתי רכבות בשעה בכיוון המהיר.

גם תפעולית, בגלל מבנה המסילות באיילון, לא פשוט להעביר רכבות שמגיעות מכיוון מסילת הירקון למסילת ת"א-לוד ולהיפך.
זה לא רק שינוי המתווה של הקווים, זה מצריך שינוי במתווה של המסילות. המסילות באיילון אינן שלוש מסילות תחליפיות, אלא זוג מסילות + מסילה בודדת.

גם עם ההצעה שלך, הפתרון היחיד שפותר באמת את בעיית צוואר הבקבוק זה הכפלת המסילה הבודדת באיילון.

כל דבר אחד זה נסיון לדחוק את הקץ במקום לעשות את מה שצריך לעשות.

הרשת של רכבת ישראל מתפתחת, נוספות תחנות חדשות, נפתחים קווים חדשים ואין מנוס מלשחרר את צוואר הבקבוק, אחרת הרשת תיתקע.
עפולה רוצה רכבות ישירות לת"א.
כרמיאל ונהריה יתחרו ביניהן על רכבות ישירות בת"א.
באר שבע מחכה לעוד רכבות לת"א.
ירושלים תצטרך עוד ועוד רכבות לת"א.
שר התחבורה מדבר כבר על רכבת מהירה מטבריה לת"א.

התנאי המוקדם לכל זה ולכן להתפתחות הרשת הארצית כולה הוא: הוספת מסילות בצוואר הבקבוק באיילון.
בסדר פעולות תקין הכפלת המסילה הבודדת באיילון היה מהווה תנאי מוקדם לפרויקט מסילת השרון ואפילו לפרויקט מסילת החוף הדרומי.

אתה בעצמך מביא הצעה שמגבילה את הרכבות המהירות בין תחנות מסילת השרון לבין ת"א לשתי רכבות בשעה, כך שגם בהצעה שלך צוואר הבקבוק מגביל את יכולת הרשת.

לא יעזור שום דבר - אין מנוס מהכפלת המסילה הבודדת באיילון. כל השאר אלה משחקים בנדמה לי.
אין ויכוח שחייבים להוסיף מסילה באיילון
אני רק טוען שזה לא תנאי להפעלת 4 רכבות בשעה בכל כיוון בלולאת השרון.
לגבי רעננה, הם יכולים להחליף בהרצליה, יש שם עוד 5 רכבות בשעה לתל-אביב חוץ מהישירות. מהבחינה התפעולית מדובר על שתי רכבות בשעה בכל כיוון שצריכות לעבור בין תל-אביב מרכז לאוניברסיטה מהמסילות המזרחיות למערביות או להיפך. לא כזה נורא. במילא זוג המסילות המזרחיות מצפון לתל-אביב מרכז עובד בתפוסה נמוכה.
כל זה לא משנה את העובדה שחייבים להוסיף מסילה באיילון ויפה שעה אחת קודם.
 
אולי צריך לצאת בקמפיין ציבורי עם המסר הבא:

אין ויכוח שחייבים להוסיף מסילה באיילון
אני רק טוען שזה לא תנאי להפעלת 4 רכבות בשעה בכל כיוון בלולאת השרון.
לגבי רעננה, הם יכולים להחליף בהרצליה, יש שם עוד 5 רכבות בשעה לתל-אביב חוץ מהישירות. מהבחינה התפעולית מדובר על שתי רכבות בשעה בכל כיוון שצריכות לעבור בין תל-אביב מרכז לאוניברסיטה מהמסילות המזרחיות למערביות או להיפך. לא כזה נורא. במילא זוג המסילות המזרחיות מצפון לתל-אביב מרכז עובד בתפוסה נמוכה.
כל זה לא משנה את העובדה שחייבים להוסיף מסילה באיילון ויפה שעה אחת קודם.
אולי צריך לצאת בקמפיין ציבורי עם המסר הבא:
"הכפלת מסילת הרכבת הבודדת בפרוזדור האיילון בת"א - השקעה הכרחית בפריפריה"
להסביר שלאשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים אין רכבת מהירה לתל אביב בגלל שבת"א יש מסילה בודדת.
להסביר שרכבת מהירה לת"א מעפולה ומטבריה מחייבת עוד מסילה בת"א.
להסביר שרכבות מתחנת "השומרון" לת"א מחייבות מסילה נוספת באיילון בת"א.
קמפיין כזה יעקר את הטענות הפופוליסטיות של "השקעה במדינת תל אביב".
"עוד מסילה בת"א - זו לא השקעה בת"א, זו השקעה בפריפריה".

קמפיין ציבורי כזה עשוי לעורר את נתיבי ישראל להחליט סופסוף ואת שר התחבורה ללחוץ על נתיבי ישראל להחליט.

אם עצומה ופעילות בפייסבוק הצליחה לעלות על סדר היום קו מקרית אונו לרכבת נתב"ג עד לכמעט הפעלה של הקו, גם לקמפיין כזה יכולים להיות סיכויי הצלחה.
 

Bus Nerd

Active member
צריך להדפיס פליירים ולחלק לנוסעים ברכבת בשעות השיא

אולי צריך לצאת בקמפיין ציבורי עם המסר הבא:
"הכפלת מסילת הרכבת הבודדת בפרוזדור האיילון בת"א - השקעה הכרחית בפריפריה"
להסביר שלאשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים אין רכבת מהירה לתל אביב בגלל שבת"א יש מסילה בודדת.
להסביר שרכבת מהירה לת"א מעפולה ומטבריה מחייבת עוד מסילה בת"א.
להסביר שרכבות מתחנת "השומרון" לת"א מחייבות מסילה נוספת באיילון בת"א.
קמפיין כזה יעקר את הטענות הפופוליסטיות של "השקעה במדינת תל אביב".
"עוד מסילה בת"א - זו לא השקעה בת"א, זו השקעה בפריפריה".

קמפיין ציבורי כזה עשוי לעורר את נתיבי ישראל להחליט סופסוף ואת שר התחבורה ללחוץ על נתיבי ישראל להחליט.

אם עצומה ופעילות בפייסבוק הצליחה לעלות על סדר היום קו מקרית אונו לרכבת נתב"ג עד לכמעט הפעלה של הקו, גם לקמפיין כזה יכולים להיות סיכויי הצלחה.
צריך להדפיס פליירים ולחלק לנוסעים ברכבת בשעות השיא
בזמן שהרכבת ממתינה למפגש רכבות בתחנת ההגנה ואנשים מתעצבנים שפתאום צריך לחכות 10 דקות "בלי סיבה".
&nbsp
צריך גם להפיק סרטון קצר שמסביר באופן גרפי לאנשים מה זה מפגש רכבות.
 
זה נושא שאפשר להוסיף לתוכנית המיוחדת של יהיה בסדר ב-13.12

צריך להדפיס פליירים ולחלק לנוסעים ברכבת בשעות השיא
בזמן שהרכבת ממתינה למפגש רכבות בתחנת ההגנה ואנשים מתעצבנים שפתאום צריך לחכות 10 דקות "בלי סיבה".
&nbsp
צריך גם להפיק סרטון קצר שמסביר באופן גרפי לאנשים מה זה מפגש רכבות.
זה נושא שאפשר להוסיף לתוכנית המיוחדת של יהיה בסדר ב-13.12
אבל מכיוון שאני כבר שלחתי להם אחד, אני מעדיף לא לשלוח להם עוד אחד.
[URL]https://www.facebook.com/beseder.glz[/URL]
 

Bus Nerd

Active member
רוצה לעזור בניסוח? אני רוצה לוודא שאני צודק בעובדות

זה נושא שאפשר להוסיף לתוכנית המיוחדת של יהיה בסדר ב-13.12
אבל מכיוון שאני כבר שלחתי להם אחד, אני מעדיף לא לשלוח להם עוד אחד.
[URL]https://www.facebook.com/beseder.glz[/URL]
רוצה לעזור בניסוח? אני רוצה לוודא שאני צודק בעובדות
נוסעים רבים בקו באר שבע מרכז - הוד השרון סוקולוב נתקעים מדי יום בשעות השיא במשך דקות ארוכות בתחנת ההגנה בשל "מפגש רכבות". בשעות העומס יש בקו איחורים רבים בשל עובדה זו, שפוגעים באנשים שמגיעים לעבודה בזמן או שרוצים להגיע הביתה אחרי יום עבודה מעייף.
&nbsp
אז מה זה בעצם מפגש רכבות, ולמה האיחורים האלו נגרמים? מאוד פשוט:
במסילת האיילון קיים צוואר בקבוק. מתחנת ההגנה עד תחנת סבידור, יש רק שלוש מסילות. שתיים מהמסילות משמשות קווים המגיעים מכיוון לוד/נתב"ג או נוסעים לכיוון לוד/נתב"ג, ורק מסילה בודדת משמשת את הקו להוד השרון ולמישור החוף הדרומי.
כשמפעילים רכבת במסילה בודדת, אי אפשר להפעיל שתי רכבות לכיוונים מנוגדים באותו זמן, ולכן יש לבצע "מפגש רכבות" בתחנות מתאימות. "מפגש רכבות" אומר שרכבת שנוסעת צפונה לא יכולה להמשיך בדרכה צפונה עד שרכבת שנוסעת דרומה תגיע לתחנה שבה הן נפגשות.
&nbsp
צוואר הבקבוק הזה של הפעלת הקו (המאוד פופולרי, יש לציין) במתכונת של מסילה בודדת פוגעת בעשרות אלפי אנשים: אי אפשר להוסיף רכבת מהירה לת"א מאשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות או אופקים בגללו.
&nbsp
מסילת האיילון נמצאת בקצה גבול הקיבולת שלה, והדבר יחריף כאשר יתווספו הרכבות בקו המהיר לירושלים עוד כמה שנים. בלי מסילה נוספת באיילון, האיחורים יימשכו ורק יחריפו, ולא יהיה ניתן להוסיף רכבות מהירות מהפריפריה לתל אביב.
&nbsp
&nbsp
---
משהו כזה?
 
עקרונית בשביל "יהיה בסדר" זה נראה לי בסדר. יש בפורום נוסעים

רוצה לעזור בניסוח? אני רוצה לוודא שאני צודק בעובדות
נוסעים רבים בקו באר שבע מרכז - הוד השרון סוקולוב נתקעים מדי יום בשעות השיא במשך דקות ארוכות בתחנת ההגנה בשל "מפגש רכבות". בשעות העומס יש בקו איחורים רבים בשל עובדה זו, שפוגעים באנשים שמגיעים לעבודה בזמן או שרוצים להגיע הביתה אחרי יום עבודה מעייף.
&nbsp
אז מה זה בעצם מפגש רכבות, ולמה האיחורים האלו נגרמים? מאוד פשוט:
במסילת האיילון קיים צוואר בקבוק. מתחנת ההגנה עד תחנת סבידור, יש רק שלוש מסילות. שתיים מהמסילות משמשות קווים המגיעים מכיוון לוד/נתב"ג או נוסעים לכיוון לוד/נתב"ג, ורק מסילה בודדת משמשת את הקו להוד השרון ולמישור החוף הדרומי.
כשמפעילים רכבת במסילה בודדת, אי אפשר להפעיל שתי רכבות לכיוונים מנוגדים באותו זמן, ולכן יש לבצע "מפגש רכבות" בתחנות מתאימות. "מפגש רכבות" אומר שרכבת שנוסעת צפונה לא יכולה להמשיך בדרכה צפונה עד שרכבת שנוסעת דרומה תגיע לתחנה שבה הן נפגשות.
&nbsp
צוואר הבקבוק הזה של הפעלת הקו (המאוד פופולרי, יש לציין) במתכונת של מסילה בודדת פוגעת בעשרות אלפי אנשים: אי אפשר להוסיף רכבת מהירה לת"א מאשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות או אופקים בגללו.
&nbsp
מסילת האיילון נמצאת בקצה גבול הקיבולת שלה, והדבר יחריף כאשר יתווספו הרכבות בקו המהיר לירושלים עוד כמה שנים. בלי מסילה נוספת באיילון, האיחורים יימשכו ורק יחריפו, ולא יהיה ניתן להוסיף רכבות מהירות מהפריפריה לתל אביב.
&nbsp
&nbsp
---
משהו כזה?
עקרונית בשביל "יהיה בסדר" זה נראה לי בסדר. יש בפורום נוסעים
שמשתמשים בחלק הדרומי של הקו הזה באופן קבוע ואולי יכולים להוסיף מחוויותיהם האישיות.
כדאי גם לציין שצוואר הבקבוק הזה פוגע בפוטנציאל השירות של מסילת השרון שמשקיעים בה הון רב בשנים האחרונות.

מבחינת הניסוח הייתי משנה בפסקה האחרונה "המסילות באיילון מתקרבות למיצוי הקיבולת שלהן" (אם אתה מתייחס גם למסילות המערביות ולקו לירושלים, אז לא מדובר במסילה אלא במסילות).
 

Ccyclist

Well-known member
"חייבים מסילה רביעית באיילון של המדינה"

עקרונית בשביל "יהיה בסדר" זה נראה לי בסדר. יש בפורום נוסעים
שמשתמשים בחלק הדרומי של הקו הזה באופן קבוע ואולי יכולים להוסיף מחוויותיהם האישיות.
כדאי גם לציין שצוואר הבקבוק הזה פוגע בפוטנציאל השירות של מסילת השרון שמשקיעים בה הון רב בשנים האחרונות.

מבחינת הניסוח הייתי משנה בפסקה האחרונה "המסילות באיילון מתקרבות למיצוי הקיבולת שלהן" (אם אתה מתייחס גם למסילות המערביות ולקו לירושלים, אז לא מדובר במסילה אלא במסילות).
"חייבים מסילה רביעית באיילון של המדינה"
 
זו סיסמה שלא מעבירה את המסר הנכון

"חייבים מסילה רביעית באיילון של המדינה"
זו סיסמה שלא מעבירה את המסר הנכון
א. המילה "רביעית" מעוררת תחושה של יתירות.
ב. "איילון של המדינה" נותן תחושה של התנשאות תל אביבית.
צריך מסר בדיוק הפוך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה