רעיון לקו טראם נוסף בגוש דן
רעיון לקו טראם נוסף בגוש דן
אילו הייתה לנו כבר רשת טראם ומטרו ענפה והיה תקציב בשפע לקו טראם:
מתחיל בנמל ת"א וממשיך דרומה בדיזינגוף (מפגש עם רק"ל סגול באלרוזורוב), עובר בדיזינגוף סנטר, ממשיך לקפלן (נפגש עם הירוק באבן גבירול), מפגש עם רכבת ישראל בתחנת השלום, ממשיך בדרך השלום ופונה לדרך רבין בגבעתיים, משם לרחוב בן גוריון (מפגש עם הרק"ל האדום בז'בוטינסקי) וכך עד אבא הלל, שם יפנה ימינה לכיוון קניון איילון.
יתרונות: שיפור אספקט הרשת (נפגש עם שלושה קווים ותחנת ר"י אחת) ברשת הטראם של גוש דן, גישה רק"לית נוחה לנמל, לדיזנגוף סנטר ולתיאטרון הבימה, ושיפור הנגישות של איזור העסקים של בני ברק. כמו כן הפיכת רחוב דיזינגוף באיזור דיזנגוף סנטר לרחוב תח"צ שקט יותר ונעים יותר להולכי רגל משאון המכוניות של היום.
חסרונות: אולי קצת יותר מדי מקביל לסגול ולירוק בחלקו, חייב להיות במפלס הקרקע כדי לשפר את הרחובות בו יעבור, אבל קשה לראות איך ייכנס רק"ל במקומות עמוסים כמו גשר גבעת התחמושת (השלום) ורחוב בן גוריון ברמת גן.
מה דעתכם?
(ברור לי שלא יקום כזה לעולם, כי עד שיהיה שוב תקציב לפיתוחים תחבורתיים אחרי המטרו היקר יעדיפו להשקיע אותו בדברים אחרים כמו הארכת קווים קיימים, או שפשוט דפוסי השימוש ישתנו)
רעיון לקו טראם נוסף בגוש דן
אילו הייתה לנו כבר רשת טראם ומטרו ענפה והיה תקציב בשפע לקו טראם:
מתחיל בנמל ת"א וממשיך דרומה בדיזינגוף (מפגש עם רק"ל סגול באלרוזורוב), עובר בדיזינגוף סנטר, ממשיך לקפלן (נפגש עם הירוק באבן גבירול), מפגש עם רכבת ישראל בתחנת השלום, ממשיך בדרך השלום ופונה לדרך רבין בגבעתיים, משם לרחוב בן גוריון (מפגש עם הרק"ל האדום בז'בוטינסקי) וכך עד אבא הלל, שם יפנה ימינה לכיוון קניון איילון.
יתרונות: שיפור אספקט הרשת (נפגש עם שלושה קווים ותחנת ר"י אחת) ברשת הטראם של גוש דן, גישה רק"לית נוחה לנמל, לדיזנגוף סנטר ולתיאטרון הבימה, ושיפור הנגישות של איזור העסקים של בני ברק. כמו כן הפיכת רחוב דיזינגוף באיזור דיזנגוף סנטר לרחוב תח"צ שקט יותר ונעים יותר להולכי רגל משאון המכוניות של היום.
חסרונות: אולי קצת יותר מדי מקביל לסגול ולירוק בחלקו, חייב להיות במפלס הקרקע כדי לשפר את הרחובות בו יעבור, אבל קשה לראות איך ייכנס רק"ל במקומות עמוסים כמו גשר גבעת התחמושת (השלום) ורחוב בן גוריון ברמת גן.
מה דעתכם?
(ברור לי שלא יקום כזה לעולם, כי עד שיהיה שוב תקציב לפיתוחים תחבורתיים אחרי המטרו היקר יעדיפו להשקיע אותו בדברים אחרים כמו הארכת קווים קיימים, או שפשוט דפוסי השימוש ישתנו)