שירשורון מהמטרו של רומא.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
שירשורון מהמטרו של רומא.

שירשורון מהמטרו של רומא.
חודש לפני המשאל ביקרנו ברומא כאזרחים אירופאים (ואם האזרחות הזו תוצע על בסיס אישי כפי שמוצע נמשיך להיות אזרחי האיחוד). זה היה הביקור השני שלנו בעיר והביקור השני שלנו באיטליה מאז שלמדתי קצת איטלקית וגיליתי שאני אלרגי לגלוטן. בגלל המצב הבטחוני היו חיילים בכל מקום אז לא צילמתי יותר מכמה תמונות כל פעם. אני מקווה שתהנו מהשירשור.
 

Ccyclist

Well-known member
תחנת ברבריני, מטרו A

שירשורון מהמטרו של רומא.
חודש לפני המשאל ביקרנו ברומא כאזרחים אירופאים (ואם האזרחות הזו תוצע על בסיס אישי כפי שמוצע נמשיך להיות אזרחי האיחוד). זה היה הביקור השני שלנו בעיר והביקור השני שלנו באיטליה מאז שלמדתי קצת איטלקית וגיליתי שאני אלרגי לגלוטן. בגלל המצב הבטחוני היו חיילים בכל מקום אז לא צילמתי יותר מכמה תמונות כל פעם. אני מקווה שתהנו מהשירשור.
תחנת ברבריני, מטרו A
לפי הוויקיפדיה קו A הוא הקו השני במטרו של רומא, ונפתח ב1980. אפשר לראות שמדובר בקו עמוק במנהרות עגולות כמו בתחתית הלונדונית, אך בקוטר גדול יותר ועם רכבות מרובעות. בקו יש חישמולת עילית.
&nbsp
לטעמי העיצוב והתאורה לא אידאליים. בלונדון אותו פס פלורסנטים במיקום מרכזי יותר יכול להאיר את כל קירות המנהרה העגולה כך שבמקום להביט על פח אפור חשוך הנוסע מביט על קיר לבן מואר ופרסומות צבעוניות התלויות מול העיניים. כפי שכבר ציינתי בתגובה לפוסט רומא של Down Under ה"בטון" שעל הקיר הישר הוא למעשה שיש.
&nbsp
לתחנות העמוקות בקו A יורדים במדרגות נעות. לקו תחנת החלפה יחידה לקו B בתחנת טרמיני.











 

down und

New member
בגדול הקו הזה ממש לא עמוק

תחנת ברבריני, מטרו A
לפי הוויקיפדיה קו A הוא הקו השני במטרו של רומא, ונפתח ב1980. אפשר לראות שמדובר בקו עמוק במנהרות עגולות כמו בתחתית הלונדונית, אך בקוטר גדול יותר ועם רכבות מרובעות. בקו יש חישמולת עילית.
&nbsp
לטעמי העיצוב והתאורה לא אידאליים. בלונדון אותו פס פלורסנטים במיקום מרכזי יותר יכול להאיר את כל קירות המנהרה העגולה כך שבמקום להביט על פח אפור חשוך הנוסע מביט על קיר לבן מואר ופרסומות צבעוניות התלויות מול העיניים. כפי שכבר ציינתי בתגובה לפוסט רומא של Down Under ה"בטון" שעל הקיר הישר הוא למעשה שיש.
&nbsp
לתחנות העמוקות בקו A יורדים במדרגות נעות. לקו תחנת החלפה יחידה לקו B בתחנת טרמיני.
בגדול הקו הזה ממש לא עמוק
ורק כמה תחנות במרכז הן עמוקות.
נניח תאטרון האופרה, טרמיני ועוד אחת לידן היא יחסית עמוקה.
יחסית לקו B ויחסית לרוב התחנות בקו A.
יחסית לשני הקווים מתוך 3 הן בבודפשט והן בפראג גם התחנות העמוקות
יותר של קו זה הן בדיחה.
בבודפשט הקו הצהוב הוא מאוד רדוד ובחלק מהמקרים בעומק של פחות מ-10 מ'
בעוד ששני הקווים האחרים הם בעומק של מעל ל-30 מ' מתחת לאדמה.

חלק גדול מהתחנות בקו A הן בעומק של פחות מ-10 מ' מתחת לאדמה.
מעל נהר הטיבר, שבאיטלקית נקרא בכלל tevere המטרו בקו הזה עולה על מעל
פני האדמה ומיד חוזר למנהרה תת קרקעית מחדש.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מכיר אותו בין טרמיני לפלמיניו בגלל המלונות שלנו.

בגדול הקו הזה ממש לא עמוק
ורק כמה תחנות במרכז הן עמוקות.
נניח תאטרון האופרה, טרמיני ועוד אחת לידן היא יחסית עמוקה.
יחסית לקו B ויחסית לרוב התחנות בקו A.
יחסית לשני הקווים מתוך 3 הן בבודפשט והן בפראג גם התחנות העמוקות
יותר של קו זה הן בדיחה.
בבודפשט הקו הצהוב הוא מאוד רדוד ובחלק מהמקרים בעומק של פחות מ-10 מ'
בעוד ששני הקווים האחרים הם בעומק של מעל ל-30 מ' מתחת לאדמה.

חלק גדול מהתחנות בקו A הן בעומק של פחות מ-10 מ' מתחת לאדמה.
מעל נהר הטיבר, שבאיטלקית נקרא בכלל tevere המטרו בקו הזה עולה על מעל
פני האדמה ומיד חוזר למנהרה תת קרקעית מחדש.
אני מכיר אותו בין טרמיני לפלמיניו בגלל המלונות שלנו.
בפעם שעברה שהינו בויה נציונאלה במרחק שלא היה שווה ללכת עד לאופרה (תחנת כיכר ונציה העתידית יכלה לשרת אותנו היטב) ובפעם הזו באזור השגרירויות שממזרח לויה וונטו וצפונית לכל המשרדים הממשלתיים אז הקטע שאני מכיר הוא דווקא הקטע העמוק. ראיתי שבערך כתוב על Cut and Cover. מויה נציונאלה לקחנו אוטובוס לוותיקן במקום להסתבך עם המטרו ומהוותיקן המשכנו מערבה והגענו לתחנת רומא סן פייטרו של הרכבת האזורית שאת החישמול העילי שבה הראיתי בסטריט וויו כשמתנגדי החישמול המגוכחים רצו לפנות לאפיפיור. הרכבת האזורית ההיא חזרה לטרמיני.
 

Ccyclist

Well-known member
המנהרה הארוכה בין תחנת Spagna לפארק וילה בורגזה ו-ויה ונטו

שירשורון מהמטרו של רומא.
חודש לפני המשאל ביקרנו ברומא כאזרחים אירופאים (ואם האזרחות הזו תוצע על בסיס אישי כפי שמוצע נמשיך להיות אזרחי האיחוד). זה היה הביקור השני שלנו בעיר והביקור השני שלנו באיטליה מאז שלמדתי קצת איטלקית וגיליתי שאני אלרגי לגלוטן. בגלל המצב הבטחוני היו חיילים בכל מקום אז לא צילמתי יותר מכמה תמונות כל פעם. אני מקווה שתהנו מהשירשור.
המנהרה הארוכה בין תחנת Spagna לפארק וילה בורגזה ו-ויה ונטו
בגלל שהמלון שלנו היה באזור שליד ויה ונטו ניסיתי למצוא בגוגל את היציאה מתחנת Spagna שנמצאת במנהרות הממשיכות מזרחית ממנה. אפילו שאלתי בפורום. בסוף הצלחתי למצוא יציאה אחת (מתוך כמה) שסומנה בגוגל והנה מיקומה:
&nbsp
https://www.google.es/maps/place/41°54'33.3%22N+12%C2%B029'17.9%22E/@41.9079927,12.4848686,17z/data=!4m13!1m6!3m5!1s0x132f605560efd5f7:0x758d03a3986995a6!2sSpagna!8m2!3d41.9065475!4d12.4830554!3m5!1s0x0:0xd83822051037cc86!7e2!8m2!3d41.9092379!4d12.4883142
&nbsp
המנהרה ארוכה מאד ובאמצע היא נכנסת לאיזה מרכז מסחרי קטן ואז צריך להמשיך בגרם מדרגות לא מסומן לקטע השני של המנהרה. היא ממשיכה עד לפארק וילה בורגזה וכן ליציאה שסימנתי בויה ונטו. על פניו זו דרך שימושית להרחיב את תחום הכיסוי של המטרו לאזור שאין בו תחנות מטרו משלו, אך המסועים מכסים רק חלק מהקטע הראשון במנהרה ואת השאר צריך ללכת. היציאה בויה ונטו ליד "סניף של הארי'ס באר" (מיסחור של הבאר שהמינגווי פקד בוונציה) היתה בעצמה 5 דקות הליכה מהמלון אז אחרי ההגעה המטריחה עם המזוודה במנהרות האלו השתמשנו באוטובוסים התדירים לתחנת ברבריני ומשם במטרו.



 

Ccyclist

Well-known member
תיקון ללינק:

המנהרה הארוכה בין תחנת Spagna לפארק וילה בורגזה ו-ויה ונטו
בגלל שהמלון שלנו היה באזור שליד ויה ונטו ניסיתי למצוא בגוגל את היציאה מתחנת Spagna שנמצאת במנהרות הממשיכות מזרחית ממנה. אפילו שאלתי בפורום. בסוף הצלחתי למצוא יציאה אחת (מתוך כמה) שסומנה בגוגל והנה מיקומה:
&nbsp
https://www.google.es/maps/place/41°54'33.3%22N+12%C2%B029'17.9%22E/@41.9079927,12.4848686,17z/data=!4m13!1m6!3m5!1s0x132f605560efd5f7:0x758d03a3986995a6!2sSpagna!8m2!3d41.9065475!4d12.4830554!3m5!1s0x0:0xd83822051037cc86!7e2!8m2!3d41.9092379!4d12.4883142
&nbsp
המנהרה ארוכה מאד ובאמצע היא נכנסת לאיזה מרכז מסחרי קטן ואז צריך להמשיך בגרם מדרגות לא מסומן לקטע השני של המנהרה. היא ממשיכה עד לפארק וילה בורגזה וכן ליציאה שסימנתי בויה ונטו. על פניו זו דרך שימושית להרחיב את תחום הכיסוי של המטרו לאזור שאין בו תחנות מטרו משלו, אך המסועים מכסים רק חלק מהקטע הראשון במנהרה ואת השאר צריך ללכת. היציאה בויה ונטו ליד "סניף של הארי'ס באר" (מיסחור של הבאר שהמינגווי פקד בוונציה) היתה בעצמה 5 דקות הליכה מהמלון אז אחרי ההגעה המטריחה עם המזוודה במנהרות האלו השתמשנו באוטובוסים התדירים לתחנת ברבריני ומשם במטרו.
תיקון ללינק:
https://goo.gl/maps/hFoh7fkkekC2
&nbsp
למיקום הנכון ולא למפרץ בים הכספי
 

Ccyclist

Well-known member
שילוט של המטרו הרומאי

שירשורון מהמטרו של רומא.
חודש לפני המשאל ביקרנו ברומא כאזרחים אירופאים (ואם האזרחות הזו תוצע על בסיס אישי כפי שמוצע נמשיך להיות אזרחי האיחוד). זה היה הביקור השני שלנו בעיר והביקור השני שלנו באיטליה מאז שלמדתי קצת איטלקית וגיליתי שאני אלרגי לגלוטן. בגלל המצב הבטחוני היו חיילים בכל מקום אז לא צילמתי יותר מכמה תמונות כל פעם. אני מקווה שתהנו מהשירשור.
שילוט של המטרו הרומאי
מפת רשת מלאה של המטרו על שני קוויו העיקריים וקו C שיחובר בקרוב למערכת, קווי הטראם (הממוספרים אך מיוצגים בצבע אחיד) וכן קווי הרכבת העירוניים (אפור כהה) והאזוריים (אפור בהיר). העיגול שמקיף את מרכז רומא הוא האוטוסטרדה ההיקפית. צולם באחת המנהרות שבין תחנת פלאמיניו לפיאצה דל פופולו.
&nbsp
בונוס קטן: סטריטוויו של טרמינל הרק"ל המסונף לתחנה
https://www.google.es/maps/place/41°54'33.3%22N+12%C2%B029'17.9%22E/@41.912658,12.4754601,3a,75y,143.32h,82.55t/data=!3m7!1e1!3m5!1sFbc234STh5m91xLjAF4ZQQ!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DFbc234STh5m91xLjAF4ZQQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D121.44481%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m13!1m6!3m5!1s0x132f605560efd5f7:0x758d03a3986995a6!2sSpagna!8m2!3d41.9065475!4d12.4830554!3m5!1s0x0:0xd83822051037cc86!7e2!8m2!3d41.9092379!4d12.4883142
&nbsp
השילוט השני מעניין יותר וייחודי לאיטליה (ראיתי שילוט דומה במטרו של מילאנו). למפת המסלול יש ערך מוסף, היא מראה לא רק את התחנות אלא גם את הצד שבו יוצאים בכל תחנה ותחנה בשני כיווני הנסיעה.



 

Ccyclist

Well-known member
ולינק מקוצר כי משהו השתבש בלינק הארוך

שילוט של המטרו הרומאי
מפת רשת מלאה של המטרו על שני קוויו העיקריים וקו C שיחובר בקרוב למערכת, קווי הטראם (הממוספרים אך מיוצגים בצבע אחיד) וכן קווי הרכבת העירוניים (אפור כהה) והאזוריים (אפור בהיר). העיגול שמקיף את מרכז רומא הוא האוטוסטרדה ההיקפית. צולם באחת המנהרות שבין תחנת פלאמיניו לפיאצה דל פופולו.
&nbsp
בונוס קטן: סטריטוויו של טרמינל הרק"ל המסונף לתחנה
https://www.google.es/maps/place/41°54'33.3%22N+12%C2%B029'17.9%22E/@41.912658,12.4754601,3a,75y,143.32h,82.55t/data=!3m7!1e1!3m5!1sFbc234STh5m91xLjAF4ZQQ!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DFbc234STh5m91xLjAF4ZQQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D121.44481%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m13!1m6!3m5!1s0x132f605560efd5f7:0x758d03a3986995a6!2sSpagna!8m2!3d41.9065475!4d12.4830554!3m5!1s0x0:0xd83822051037cc86!7e2!8m2!3d41.9092379!4d12.4883142
&nbsp
השילוט השני מעניין יותר וייחודי לאיטליה (ראיתי שילוט דומה במטרו של מילאנו). למפת המסלול יש ערך מוסף, היא מראה לא רק את התחנות אלא גם את הצד שבו יוצאים בכל תחנה ותחנה בשני כיווני הנסיעה.
ולינק מקוצר כי משהו השתבש בלינק הארוך
https://goo.gl/maps/AwVFmtDxxts
 

Ccyclist

Well-known member
תחנת קאסטרו פרטוריו, קו B

שירשורון מהמטרו של רומא.
חודש לפני המשאל ביקרנו ברומא כאזרחים אירופאים (ואם האזרחות הזו תוצע על בסיס אישי כפי שמוצע נמשיך להיות אזרחי האיחוד). זה היה הביקור השני שלנו בעיר והביקור השני שלנו באיטליה מאז שלמדתי קצת איטלקית וגיליתי שאני אלרגי לגלוטן. בגלל המצב הבטחוני היו חיילים בכל מקום אז לא צילמתי יותר מכמה תמונות כל פעם. אני מקווה שתהנו מהשירשור.
תחנת קאסטרו פרטוריו, קו B
לפי הוויקיפדיה קו B הוא הקו הראשון של המטרו של רומא. הוא נפתח ב1955 אך במקור הוא תוכנן בשנות השלושים וחלק מהמנהרות שימשו כמקלטים בזמן המלחמה. במרבית התחנות הרכבות נמצאות במנהרה אחודה והרציפים נמצאים משני עברי המסילות אך בתחנה זו ישנן שתי מנהרות רציף בודדות.
&nbsp
לתחנה זו הלכנו ברגל בגלל שהאוטובוס בושש לבוא. באופן כללי אפשר לסמוך על זמני האוטובוסים במפות גוגל כשבוחרים בתחנות האוטובוס השונות ברומא וזה מומלץ אם יש לכם WiFi במלון. אפשר אפילו לתכנן קדימה לשעות אחרות וימים אחרים. בקומו המלון רצה לעשוק אותנו במחיר ה WiFi והוצאנו כרטיס סים מקומי אבל אחרי שנה וחצי הוא כבר פקע אז עם החיבור הטוב במלון הרומאי לא היה שווה לקנות חדש לשבוע. תחנת האוטובוס היתה במקום קצת מבלבל, יונה יהב היה מגדיר אותה רכבת תחתית:
&nbsp
https://www.google.es/maps/@41.9109...4!1stt_gd6ixDNjjr-J78jcD_g!2e0!7i13312!8i6656
&nbsp
בעלי אסמטי אז במשך כמה דקות המתנתי שם כאשר הוא במעלה המדרגות אך כשעברה שעת ההגעה של האוטובוס הלכנו ברגל לצד הקורסה איטליה בצד החיצוני של החומות והגענו לתחנת קאסטרו פרטוריו בזמן שהיה עדיף מאוטובוס לברבריני והחלפה בטרמיני העמוסה. בכל הזמן שהלכנו הקו שרצינו לא עקף אותנו.
&nbsp
בקו B המשכנו למסוף אוטובוסים הצמוד לתחנת פורטה ממולו ומשם באוטובוס אזורי לוילה אדריאנה. יש לציין שאין במסוף קופאים ואת הכרטיסים קונים בקיוסק.



 

Ccyclist

Well-known member
תחנת הרכבת האזורית בטיבולי.

שירשורון מהמטרו של רומא.
חודש לפני המשאל ביקרנו ברומא כאזרחים אירופאים (ואם האזרחות הזו תוצע על בסיס אישי כפי שמוצע נמשיך להיות אזרחי האיחוד). זה היה הביקור השני שלנו בעיר והביקור השני שלנו באיטליה מאז שלמדתי קצת איטלקית וגיליתי שאני אלרגי לגלוטן. בגלל המצב הבטחוני היו חיילים בכל מקום אז לא צילמתי יותר מכמה תמונות כל פעם. אני מקווה שתהנו מהשירשור.
תחנת הרכבת האזורית בטיבולי.
אם אפתח רדיו במכונית מחר יפרסמו כאן כרגיל בתחנות האנגלו-ספרדיות את " טיבולי גארדנס, ארויו דה לה מיאל, בנלמדינה קוסטה " שאת הרכבל שלה שירשרתי פעם בפורום. התחנה הזו נמצאת בטיבולי המקורית.
&nbsp
בנוסף לחישמול העילי ולרכבת ההנדסית ניתן לראות גם את גובה הרציפים הנמוך האופייני לאיטליה, ואת הרכבת עתירת הגרפיטי שהגיעה להחזיר אותנו לרומא.













 

Ccyclist

Well-known member
תחנת המטרו טיבורטינה קו B, מתחת לתחנת הרכבת הארצית טיבורטינה

שירשורון מהמטרו של רומא.
חודש לפני המשאל ביקרנו ברומא כאזרחים אירופאים (ואם האזרחות הזו תוצע על בסיס אישי כפי שמוצע נמשיך להיות אזרחי האיחוד). זה היה הביקור השני שלנו בעיר והביקור השני שלנו באיטליה מאז שלמדתי קצת איטלקית וגיליתי שאני אלרגי לגלוטן. בגלל המצב הבטחוני היו חיילים בכל מקום אז לא צילמתי יותר מכמה תמונות כל פעם. אני מקווה שתהנו מהשירשור.
תחנת המטרו טיבורטינה קו B, מתחת לתחנת הרכבת הארצית טיבורטינה
&nbsp
לפי המפה שאצרף בסוף הפיסקה בתחנת הרכבת הארצית טיבורטינה עוצרים קווי הרכבת האזורית FR0,1,2,5. התחנה נמצאת על מסילה החוצה את מזרח רומא מצפון לדרום מבלי שרכבותיו יסתיימו בטרמיני. המפה קצת אופטימית בכל הנוגע לקו C.
&nbsp
http://atachelper.altervista.org/blog/wp-content/uploads/2013/04/metropolitana-roma_big.jpg
&nbsp
התמונות הן מתחנת המטרו עצמה, מטרו במנהרה אחודה שבה ניתן לראות מצד אחד את רציפי הצד השני והפרסומות שבהן. גם בקו B יש חישמולת עילית ורכבות מפרקיות אחודות. התמונה האחרונה שבה רואים את ציבור הנוסעים שירד מהרכבת שעברה בצד השני (ויכול למלא אוטובוס שלם) קצת מטושטשת אבל טובה כדי להראות מה הקיבלות של קו מטרו בתחנת ביניים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp











 

Ccyclist

Well-known member
ואחרון חביב כרטיס הלאונרדו אקספרס והערה על תח"צ לוותיקן

שירשורון מהמטרו של רומא.
חודש לפני המשאל ביקרנו ברומא כאזרחים אירופאים (ואם האזרחות הזו תוצע על בסיס אישי כפי שמוצע נמשיך להיות אזרחי האיחוד). זה היה הביקור השני שלנו בעיר והביקור השני שלנו באיטליה מאז שלמדתי קצת איטלקית וגיליתי שאני אלרגי לגלוטן. בגלל המצב הבטחוני היו חיילים בכל מקום אז לא צילמתי יותר מכמה תמונות כל פעם. אני מקווה שתהנו מהשירשור.
ואחרון חביב כרטיס הלאונרדו אקספרס והערה על תח"צ לוותיקן
לשדה התעופה חזרנו ברכבת הלאונרדו אקספרס מטרמיני. כדי לקנות כרטיס רכבת במכונת כירטוס איטלקית (כיום אין קופות והציבור אמור לקנות מהמכונות) חייבים לציין רכבת ספציפית אך הכרטיס שמקבלים תקף (לנסיעה בודדת) לטווח של חודשיים. ביום הנסיעה צריך להחתים את הכרטיס במכשיר ולידציה ברציף וזו החותמת האפורה - בהירה בצד שמאל. זה קצת מלחיץ כשקונים כרטיס "ספציפי" כזה אבל זו השיטה האיטלקית...

כפי שהדגשתי בפוסט רומא בעצירת הביניים במסעי הוירטואלי "לאיראן" המערכת של ATAC פועלת 7 ימים בשבוע והיא ממלאת גם את כיכר פטר הקדוש במאמיניו של האפיפיור כל יום א' ובחגי הנצרות. הוספתי את הבאנר והאייקון שיצרתי בזמן סדרת הפוסטים ההיא.





 
מצב
הנושא נעול.
למעלה