רעיון לקו טראם נוסף בגוש דן

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
רעיון לקו טראם נוסף בגוש דן

רעיון לקו טראם נוסף בגוש דן
אילו הייתה לנו כבר רשת טראם ומטרו ענפה והיה תקציב בשפע לקו טראם:

מתחיל בנמל ת"א וממשיך דרומה בדיזינגוף (מפגש עם רק"ל סגול באלרוזורוב), עובר בדיזינגוף סנטר, ממשיך לקפלן (נפגש עם הירוק באבן גבירול), מפגש עם רכבת ישראל בתחנת השלום, ממשיך בדרך השלום ופונה לדרך רבין בגבעתיים, משם לרחוב בן גוריון (מפגש עם הרק"ל האדום בז'בוטינסקי) וכך עד אבא הלל, שם יפנה ימינה לכיוון קניון איילון.

יתרונות: שיפור אספקט הרשת (נפגש עם שלושה קווים ותחנת ר"י אחת) ברשת הטראם של גוש דן, גישה רק"לית נוחה לנמל, לדיזנגוף סנטר ולתיאטרון הבימה, ושיפור הנגישות של איזור העסקים של בני ברק. כמו כן הפיכת רחוב דיזינגוף באיזור דיזנגוף סנטר לרחוב תח"צ שקט יותר ונעים יותר להולכי רגל משאון המכוניות של היום.

חסרונות: אולי קצת יותר מדי מקביל לסגול ולירוק בחלקו, חייב להיות במפלס הקרקע כדי לשפר את הרחובות בו יעבור, אבל קשה לראות איך ייכנס רק"ל במקומות עמוסים כמו גשר גבעת התחמושת (השלום) ורחוב בן גוריון ברמת גן.

מה דעתכם?
(ברור לי שלא יקום כזה לעולם, כי עד שיהיה שוב תקציב לפיתוחים תחבורתיים אחרי המטרו היקר יעדיפו להשקיע אותו בדברים אחרים כמו הארכת קווים קיימים, או שפשוט דפוסי השימוש ישתנו)
 

alantan

New member
דווקא גשר גבעת התחמושת זה הבעיה?

רעיון לקו טראם נוסף בגוש דן
אילו הייתה לנו כבר רשת טראם ומטרו ענפה והיה תקציב בשפע לקו טראם:

מתחיל בנמל ת"א וממשיך דרומה בדיזינגוף (מפגש עם רק"ל סגול באלרוזורוב), עובר בדיזינגוף סנטר, ממשיך לקפלן (נפגש עם הירוק באבן גבירול), מפגש עם רכבת ישראל בתחנת השלום, ממשיך בדרך השלום ופונה לדרך רבין בגבעתיים, משם לרחוב בן גוריון (מפגש עם הרק"ל האדום בז'בוטינסקי) וכך עד אבא הלל, שם יפנה ימינה לכיוון קניון איילון.

יתרונות: שיפור אספקט הרשת (נפגש עם שלושה קווים ותחנת ר"י אחת) ברשת הטראם של גוש דן, גישה רק"לית נוחה לנמל, לדיזנגוף סנטר ולתיאטרון הבימה, ושיפור הנגישות של איזור העסקים של בני ברק. כמו כן הפיכת רחוב דיזינגוף באיזור דיזנגוף סנטר לרחוב תח"צ שקט יותר ונעים יותר להולכי רגל משאון המכוניות של היום.

חסרונות: אולי קצת יותר מדי מקביל לסגול ולירוק בחלקו, חייב להיות במפלס הקרקע כדי לשפר את הרחובות בו יעבור, אבל קשה לראות איך ייכנס רק"ל במקומות עמוסים כמו גשר גבעת התחמושת (השלום) ורחוב בן גוריון ברמת גן.

מה דעתכם?
(ברור לי שלא יקום כזה לעולם, כי עד שיהיה שוב תקציב לפיתוחים תחבורתיים אחרי המטרו היקר יעדיפו להשקיע אותו בדברים אחרים כמו הארכת קווים קיימים, או שפשוט דפוסי השימוש ישתנו)
דווקא גשר גבעת התחמושת זה הבעיה?
שם יש די והותר מקום לנת"צ או רק"ל לשני הכיוונים. מה שהיה צריך להיות מזמן, על חשבון 12 הנתיבים שיש שם.
 

Bus Nerd

Active member
בהחלט צריך שם נת"צ

דווקא גשר גבעת התחמושת זה הבעיה?
שם יש די והותר מקום לנת"צ או רק"ל לשני הכיוונים. מה שהיה צריך להיות מזמן, על חשבון 12 הנתיבים שיש שם.
בהחלט צריך שם נת"צ
אבל רק"ל פחות אפשרי שם במבנה הנוכחי של המחלף.
 

alantan

New member
לא חושב שיש בעיה

בהחלט צריך שם נת"צ
אבל רק"ל פחות אפשרי שם במבנה הנוכחי של המחלף.
לא חושב שיש בעיה
נכון שהפניות שמאלה תצטרכנה לוותר לפעמים על הירוק לכמה שניות, אבל רק כשבמקרה יש רכבת - כלומר, פעם ב-3-4 דקות לכל היותר בתדירות סבירה לקו כזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה