תחנות נוסעים על המסילה המזרחית
אני מקווה שהתחנה הזו לא תבוא במקום התחנות בטייבה וטירה
זה יהיה מאוד אופייני אם ישתמשו בזה בתור תירוץ "לחסוך" ובמקום לבנות תחנה בטירה ותחנה בטייבה, יבנו תחנה אחת ביניהן במקום עוד פחות נגיש.
 
הרי לתושבי "השומרון" תהיה נגישה יותר תחנת כפר סבא מזרח (או תחנת טייבה), אז למה לבנות תחנה נוספת בין טירה לטייבה? בשביל מתנחלים ש"מפחדים" משימוש בתחנה ביישוב ערבי (למרות שהאבטחה תהיה של ר"י ובטח בסטנדרטים אפילו גבוהים יותר משל שאר התחנות בארץ) וגרים באיזור צפוני יותר כך שכפר סבא מזרח לא תהיה רלוונטית מספיק בשבילם? או בשביל המספר של "חצי שעה לתל אביב"?
 
אפילו בתור פופוליזם זה לא הגיוני במיוחד.
תחנות נוסעים על המסילה המזרחית
המסילה המזרחית מיועדת קודם כל לצרכי משאות, מתוך נסיון להרחיב את נפח הפעילות הנמוך או הרווחי הזה ברכבת ישראל (יש לזכור שהרכבת לא משלמת על בניית המסילות והתחנות ולכן הרווחיות היא תפעולית נטו).
כדי להצדיק את ההשקעה הרבה מכספי משלם המיסים, תקעו על המסילה מספר רב של תחנות נוסעים (במקור 6, ועכשיו זה צמח ל-11). מדרום לצפון
לוד צפון
תעופה
אלעד
ראש העין (הישנה)
קסם (הקיימת)
כפר סבא צפון (במקום צומח אזור תעשיה גדול)
טירה (בטח בסוף יקראו לה כוכב יאיר)
עכשיו התבשרנו על תחנת שומרון (בטח יקראו לה בסוף צור יצחק)
טייבה
אחיטוב
חדרה מזרח
זו אינפלציה של תחנות, על מסילה שאף אחד בכלל לא יודע איך תהיה התוכנית התפעולית שלה, כאשר דבר אחד ברור וזה שיהיה קשה מאד לעשות רכבות ישירות לתל אביב עקב העומס באיילון.
סביר שמה שיהיה זה שחלק מהתחנות יסומנו אבל לא יוקמו בשלב הראשון (כמו תחנות נשר, העמקים ותל יוסף ברכבת העמק), וגם לאחר מכן סביר שמבחינה תפעולית תעצור בתחנות שכן יוקמו רכבת רק פעם בשעה. והיא תהיה במסלול עוקף תל אביב (חיפה באר שבע וחיפה ירושלים), כאשר מי שרוצה להגיע לתל אביב מהתחנות האלה יחליף בקסם.
המסילה תאפשר בימי א וה' (ואולי גם באמצע השבוע) רכבות מהירות חיפה ירושלים וחיפה באר שבע שעוצרות רק בתחנות הראשיות ביותר בקו (נניח קו חיפה-בנימינה-קסם-לוד-באר שבע).