הצעת טיול וירטואלי למי שעוד לא נסע(כמוני) ב EUROSTAR

מצב
הנושא נעול.
הצעת טיול וירטואלי למי שעוד לא נסע(כמוני) ב EUROSTAR

הצעת טיול וירטואלי למי שעוד לא נסע(כמוני) ב EUROSTAR

https://www.youtube.com/watch?v=YMYMqggjpHA

שימו לב: יוצאים מפאריס תחת חשמולת של 25 קילווולט זרם חילופין ותוך כדי נסיעה עוברים באנגליה להזנה באמצעות פס-שלישי ב 750 וולט זרם ישר.
בקטע הצרפתי של המסלול עולים למהירות עד 300 קמ״ש אבל באנגליה חוזרים למהירויות ״קלאסיות״.
יש בסרטון קטע קצר שהרכבת מחליקה על הפסים (כנראה שהנוסעים לא מרגישים את התופעה) מה שמחייב את הנהג ״לזרוק״ חול בין הפסים לגלגלי ההנע כדי ״לשוב ולתפוס חכוך״.
עוד דבר נחמד, שלא רואים(וחבל!) היא הורדת הפנטוגרף מדי פעם:
הנהג פותח את המגען הראשי(Main Circuit Breaker), מוריד לגמרי את הפנטוגרף ו״רץ״ מאות מטרים ב״שוונג״ בלבד, עד להעלאת הפנטוגרף מחדש לגובה החשמולת וסגירת המגען הראשי של מערכת ההנע.
טיול נעים !!!!!
 

Bus Nerd

Active member
למה מורידים את הפנטוגרף מדי פעם?

הצעת טיול וירטואלי למי שעוד לא נסע(כמוני) ב EUROSTAR

https://www.youtube.com/watch?v=YMYMqggjpHA

שימו לב: יוצאים מפאריס תחת חשמולת של 25 קילווולט זרם חילופין ותוך כדי נסיעה עוברים באנגליה להזנה באמצעות פס-שלישי ב 750 וולט זרם ישר.
בקטע הצרפתי של המסלול עולים למהירות עד 300 קמ״ש אבל באנגליה חוזרים למהירויות ״קלאסיות״.
יש בסרטון קטע קצר שהרכבת מחליקה על הפסים (כנראה שהנוסעים לא מרגישים את התופעה) מה שמחייב את הנהג ״לזרוק״ חול בין הפסים לגלגלי ההנע כדי ״לשוב ולתפוס חכוך״.
עוד דבר נחמד, שלא רואים(וחבל!) היא הורדת הפנטוגרף מדי פעם:
הנהג פותח את המגען הראשי(Main Circuit Breaker), מוריד לגמרי את הפנטוגרף ו״רץ״ מאות מטרים ב״שוונג״ בלבד, עד להעלאת הפנטוגרף מחדש לגובה החשמולת וסגירת המגען הראשי של מערכת ההנע.
טיול נעים !!!!!
למה מורידים את הפנטוגרף מדי פעם?
ומה קורה אם יש תקלה והוא לא עולה בחזרה?
 
תשובות שאני לא בטוח עליהן ב 100%:

למה מורידים את הפנטוגרף מדי פעם?
ומה קורה אם יש תקלה והוא לא עולה בחזרה?
תשובות שאני לא בטוח עליהן ב 100%:
1. יתכן שהיום כבר לא מורידים פנטוגרפים.
יצא לי לדבר עם נהג רכבת Basel-Dortmund (נסיעה מאוד ארוכה) שאמר לי שהוא לא מוריד אף פעם פנטוגרף, כי יש היום סינכרון בין כל התת-תחנות ההזנה של הקטעים השונים של החשמולת.
2. פעם תת-תחנה אחת היתה מזינה קטע חשמולת מסוים ותת-תחנה אחרת היתה מזינה את הקטע הבא ללא סינכרון ביניהן. הואיל ולא ידעו לסנכרן, הלכו על הפתרון של התקנת קטעים מבודדים, שהיה בטוח.
3. באירופה לא פעם גם צריך להוריד פנטוגרף בגלל השוני בין מתחי ההזנת החשמולות; כאשר קטר מוזן ב 25קילווולט זרם חילופין צריך לעבור מצרפת לבלגיה בכח האינרציה הוא ״רץ״ עם פנטוגרף למטה ומעלה אותו שוב כאשר הוא נמצא תחת החשמולת הבלגית המוזנת ב 3קילווולט זרם ישר.
4. אכן קרה כבר שרכבת שנסעה ב״שוונג״ שלה תחת קטע חשמולת מבודד עם פנטוגרף למטה, נאלצה לעצור בחרום; בהמשך היא לא יכלה לנוע מחדש והיה צורך להביא לחילוץ קטר ..............דיזל !!!!!! ואוטובוסים לנוסעים!!!!!
אותו הדבר יכול ח׳לקרו אם הפנטוגרף נתקע למטה כפי שאתה שואל.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אכן כך. יש נהג רכבות משא בבלגיה, דובר רוסית

תשובות שאני לא בטוח עליהן ב 100%:
1. יתכן שהיום כבר לא מורידים פנטוגרפים.
יצא לי לדבר עם נהג רכבת Basel-Dortmund (נסיעה מאוד ארוכה) שאמר לי שהוא לא מוריד אף פעם פנטוגרף, כי יש היום סינכרון בין כל התת-תחנות ההזנה של הקטעים השונים של החשמולת.
2. פעם תת-תחנה אחת היתה מזינה קטע חשמולת מסוים ותת-תחנה אחרת היתה מזינה את הקטע הבא ללא סינכרון ביניהן. הואיל ולא ידעו לסנכרן, הלכו על הפתרון של התקנת קטעים מבודדים, שהיה בטוח.
3. באירופה לא פעם גם צריך להוריד פנטוגרף בגלל השוני בין מתחי ההזנת החשמולות; כאשר קטר מוזן ב 25קילווולט זרם חילופין צריך לעבור מצרפת לבלגיה בכח האינרציה הוא ״רץ״ עם פנטוגרף למטה ומעלה אותו שוב כאשר הוא נמצא תחת החשמולת הבלגית המוזנת ב 3קילווולט זרם ישר.
4. אכן קרה כבר שרכבת שנסעה ב״שוונג״ שלה תחת קטע חשמולת מבודד עם פנטוגרף למטה, נאלצה לעצור בחרום; בהמשך היא לא יכלה לנוע מחדש והיה צורך להביא לחילוץ קטר ..............דיזל !!!!!! ואוטובוסים לנוסעים!!!!!
אותו הדבר יכול ח׳לקרו אם הפנטוגרף נתקע למטה כפי שאתה שואל.
אכן כך. יש נהג רכבות משא בבלגיה, דובר רוסית
שיש לו ערוץ ביוטיוב והוא מצלם רבות מהנסיעות שלו והסביר לא פעם את התהליך.
https://www.youtube.com/channel/UCejoGyQkUdFk327WIpM5mEw/videos?flow=list&sort=da&view=0
 

luckydude

Active member
כדאי לציין שזה ישן (מלפני 10 שנים לפחות)

הצעת טיול וירטואלי למי שעוד לא נסע(כמוני) ב EUROSTAR

https://www.youtube.com/watch?v=YMYMqggjpHA

שימו לב: יוצאים מפאריס תחת חשמולת של 25 קילווולט זרם חילופין ותוך כדי נסיעה עוברים באנגליה להזנה באמצעות פס-שלישי ב 750 וולט זרם ישר.
בקטע הצרפתי של המסלול עולים למהירות עד 300 קמ״ש אבל באנגליה חוזרים למהירויות ״קלאסיות״.
יש בסרטון קטע קצר שהרכבת מחליקה על הפסים (כנראה שהנוסעים לא מרגישים את התופעה) מה שמחייב את הנהג ״לזרוק״ חול בין הפסים לגלגלי ההנע כדי ״לשוב ולתפוס חכוך״.
עוד דבר נחמד, שלא רואים(וחבל!) היא הורדת הפנטוגרף מדי פעם:
הנהג פותח את המגען הראשי(Main Circuit Breaker), מוריד לגמרי את הפנטוגרף ו״רץ״ מאות מטרים ב״שוונג״ בלבד, עד להעלאת הפנטוגרף מחדש לגובה החשמולת וסגירת המגען הראשי של מערכת ההנע.
טיול נעים !!!!!
כדאי לציין שזה ישן (מלפני 10 שנים לפחות)
היום גם באנגליה נוסעים ב300קמ״ש כל הדרך ללונדון.
&nbsp
ומאז פתיחת St Pancras לרכבות היורוסטאר גם אין שימוש בפס שלישי כמו שהיה כשהיגיעו ל Waterloo
 
אתה צודק! הסרט הזה קצת ישן והיום נוסעים גם רכבותSIEMENSחדשים

כדאי לציין שזה ישן (מלפני 10 שנים לפחות)
היום גם באנגליה נוסעים ב300קמ״ש כל הדרך ללונדון.
&nbsp
ומאז פתיחת St Pancras לרכבות היורוסטאר גם אין שימוש בפס שלישי כמו שהיה כשהיגיעו ל Waterloo
אתה צודק! הסרט הזה קצת ישן והיום נוסעים גם רכבותSIEMENSחדשים
 
בנובמבר 2017 ימלאו 10 שנים מאז שכל הקו מחושמל ב 25קילווולט

כדאי לציין שזה ישן (מלפני 10 שנים לפחות)
היום גם באנגליה נוסעים ב300קמ״ש כל הדרך ללונדון.
&nbsp
ומאז פתיחת St Pancras לרכבות היורוסטאר גם אין שימוש בפס שלישי כמו שהיה כשהיגיעו ל Waterloo
בנובמבר 2017 ימלאו 10 שנים מאז שכל הקו מחושמל ב 25קילווולט
 

luckydude

Active member
אגב, אבן הדרך הבאה בפרוייקט קו הרכבת בין פריז ללונדון

בנובמבר 2017 ימלאו 10 שנים מאז שכל הקו מחושמל ב 25קילווולט
אגב, אבן הדרך הבאה בפרוייקט קו הרכבת בין פריז ללונדון
תהיה בניית מסילת ה LGV Picardie שתקצר את זמן הנסיעה בין פריז ללונדון לקצת פחות משעתיים, אם כי כרגע לא ידוע מתי המסילה הזו תבנה. אני מעריך שזה יקרה בעשור השלישי של המאה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה