קצת נוסטלגיה - תדריך לנהג קו 945 י-ם-חיפה 1963

מצב
הנושא נעול.
קצת נוסטלגיה - תדריך לנהג קו 945 י-ם-חיפה 1963

קצת נוסטלגיה - תדריך לנהג קו 945 י-ם-חיפה 1963
פורסם בקבוצת הפייסבוק "ירושלים של פעם".

המסלול מעניין, השנה היא 1963 והכביש מי-ם למרכז דרך לטרון (היום פחות או יותא בקטע שער הגיא-לטרון-צומת חטיבה שבע-משמר איילון) העלה קימשונים, עקב היותו בשטח ההפקר והחלטת הירדנים לא לכבד את הסכם הפסקת האש שכלל סעיף שהתיר נסיעת ישראלים בכביש זה, ולכן הקו דרך עבר בכביש 1 עד שער הגיא, שם "נגע" בגבול וחתך דרומה עד צומת שמשון, צומת נחשון, רמלה ולוד. משם המשיך צפונה בדרך דומה לקו 947 של היום - נתב"ג, (פ"ת לא מוזכרת, נראה י שהיא עוד לא הגיעה לכביש 40 אז) רמה"ש, רעננה, צומת השרון - בית ליד. מכאן מתחיל פיצול, היום 947 נכנס לתחנה מרכזית נתניה, ומשם על כביש 2 עד חוף הכרמל ו-945 המשיך על כביש 4 (מכביש 2 נפתחו רק קטעים בשנת 1963) ל-"אגד" חדרה, זכרון, טירת הכרמל וכמובן למרכזית בת גלים ז"ל

 
ודאי שפתח תקוה הגיעה לכביש 40 דהיום כבר אז

קצת נוסטלגיה - תדריך לנהג קו 945 י-ם-חיפה 1963
פורסם בקבוצת הפייסבוק "ירושלים של פעם".

המסלול מעניין, השנה היא 1963 והכביש מי-ם למרכז דרך לטרון (היום פחות או יותא בקטע שער הגיא-לטרון-צומת חטיבה שבע-משמר איילון) העלה קימשונים, עקב היותו בשטח ההפקר והחלטת הירדנים לא לכבד את הסכם הפסקת האש שכלל סעיף שהתיר נסיעת ישראלים בכביש זה, ולכן הקו דרך עבר בכביש 1 עד שער הגיא, שם "נגע" בגבול וחתך דרומה עד צומת שמשון, צומת נחשון, רמלה ולוד. משם המשיך צפונה בדרך דומה לקו 947 של היום - נתב"ג, (פ"ת לא מוזכרת, נראה י שהיא עוד לא הגיעה לכביש 40 אז) רמה"ש, רעננה, צומת השרון - בית ליד. מכאן מתחיל פיצול, היום 947 נכנס לתחנה מרכזית נתניה, ומשם על כביש 2 עד חוף הכרמל ו-945 המשיך על כביש 4 (מכביש 2 נפתחו רק קטעים בשנת 1963) ל-"אגד" חדרה, זכרון, טירת הכרמל וכמובן למרכזית בת גלים ז"ל
ודאי שפתח תקוה הגיעה לכביש 40 דהיום כבר אז
לפתח תקוה היו שכונות מזרחית לכביש 40 כבר בשנים הראשונות של המדינה.
למשל:
[URL]https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%93%D7%A8_%D7%92%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%91[/URL]
 

alantan

New member
תודה רבה, זה נחמד מאוד! אני מניח שלא היה אז 947

קצת נוסטלגיה - תדריך לנהג קו 945 י-ם-חיפה 1963
פורסם בקבוצת הפייסבוק "ירושלים של פעם".

המסלול מעניין, השנה היא 1963 והכביש מי-ם למרכז דרך לטרון (היום פחות או יותא בקטע שער הגיא-לטרון-צומת חטיבה שבע-משמר איילון) העלה קימשונים, עקב היותו בשטח ההפקר והחלטת הירדנים לא לכבד את הסכם הפסקת האש שכלל סעיף שהתיר נסיעת ישראלים בכביש זה, ולכן הקו דרך עבר בכביש 1 עד שער הגיא, שם "נגע" בגבול וחתך דרומה עד צומת שמשון, צומת נחשון, רמלה ולוד. משם המשיך צפונה בדרך דומה לקו 947 של היום - נתב"ג, (פ"ת לא מוזכרת, נראה י שהיא עוד לא הגיעה לכביש 40 אז) רמה"ש, רעננה, צומת השרון - בית ליד. מכאן מתחיל פיצול, היום 947 נכנס לתחנה מרכזית נתניה, ומשם על כביש 2 עד חוף הכרמל ו-945 המשיך על כביש 4 (מכביש 2 נפתחו רק קטעים בשנת 1963) ל-"אגד" חדרה, זכרון, טירת הכרמל וכמובן למרכזית בת גלים ז"ל
תודה רבה, זה נחמד מאוד! אני מניח שלא היה אז 947
כי כמו שאמרת, עדיין לא נפתח כביש החוף מנתניה עד חיפה. האם היה 940 (במסלול דומה ל-945 אבל ללא תחנות ביניים)? הניחוש שלי הוא שהיה אבל בתדירות נמוכה יחסית. בכלל, מספר התחנות של 945 הוא נמוך מאוד יחסית להיום ומעיד על היותו קו מהיר במושגים של אותם ימים. אומנם פתח תקווה הייתה קטנה יותר, אבל בולטת בהיעדרותה תחנה בצומת גנים.
&nbsp
נ"ב: הכוונה שלך להוד השרון, לא רמת השרון.
 
בכיף, מענין גם לשים לב שמי שעלה מתחנות באמצע הקו

תודה רבה, זה נחמד מאוד! אני מניח שלא היה אז 947
כי כמו שאמרת, עדיין לא נפתח כביש החוף מנתניה עד חיפה. האם היה 940 (במסלול דומה ל-945 אבל ללא תחנות ביניים)? הניחוש שלי הוא שהיה אבל בתדירות נמוכה יחסית. בכלל, מספר התחנות של 945 הוא נמוך מאוד יחסית להיום ומעיד על היותו קו מהיר במושגים של אותם ימים. אומנם פתח תקווה הייתה קטנה יותר, אבל בולטת בהיעדרותה תחנה בצומת גנים.
&nbsp
נ"ב: הכוונה שלך להוד השרון, לא רמת השרון.
בכיף, מענין גם לשים לב שמי שעלה מתחנות באמצע הקו
לא יכל לרדת בתחנה קרובה (לדוגמא, מי שעלה ברמלה לא יכל לרדת בלוד), מה שמוכיח שהקו היה מהיר (יחסית). אינני יודע אם גם כיום יש את ההגבלה הזו. (קראתי כאן על מקרה כזה, אבל ממש לא מזמן עליתי על 947 ל-2 תחנות בלבד והנהג לא אמר לי כלום).
כמובן שכוונתי היתה להוד השרון, תדה על התיקון.
מעניין אם קו האוטובוס 945 היה מהיר יותר מקו הרכבת שפעל מי-ם לחיפה דרך לוד, מסילת הירקון, תחנת בני ברק (בשמה כיום) ומסילת החוף?
משהו אחרון, דיברתי בעבר עם קרוב משפחה בן 86 שעבד במשרד המשפטים, וסיפר לי שלצורך עבודתו היה צריך ליסוע מי-ם לת"א וחיפה דווקא ברכבת ולא באוטובוס, משום שהיא היתה בבעלות ממשלתית...
 

down und

New member
לא רק מלוד לרמלה אסור היה לנסוע

בכיף, מענין גם לשים לב שמי שעלה מתחנות באמצע הקו
לא יכל לרדת בתחנה קרובה (לדוגמא, מי שעלה ברמלה לא יכל לרדת בלוד), מה שמוכיח שהקו היה מהיר (יחסית). אינני יודע אם גם כיום יש את ההגבלה הזו. (קראתי כאן על מקרה כזה, אבל ממש לא מזמן עליתי על 947 ל-2 תחנות בלבד והנהג לא אמר לי כלום).
כמובן שכוונתי היתה להוד השרון, תדה על התיקון.
מעניין אם קו האוטובוס 945 היה מהיר יותר מקו הרכבת שפעל מי-ם לחיפה דרך לוד, מסילת הירקון, תחנת בני ברק (בשמה כיום) ומסילת החוף?
משהו אחרון, דיברתי בעבר עם קרוב משפחה בן 86 שעבד במשרד המשפטים, וסיפר לי שלצורך עבודתו היה צריך ליסוע מי-ם לת"א וחיפה דווקא ברכבת ולא באוטובוס, משום שהיא היתה בבעלות ממשלתית...
לא רק מלוד לרמלה אסור היה לנסוע
גם מהוד השרון ומרעננה אסור היה לנסוע לחדרה בקו הזה!
בעיני קצת מוגזם ושערורייתי קמעה האיסור הזה.

אני מבין את ההגיון לא לאסוף נוסעים לתחנה הקרובה אבל בכל זאת מהוד
השרון של אז, כשהכביש הישן היה בן נתיב אחד לכל כוון מדוע לא לאפשר
לאנשים לנסוע לחדרה באוטובוס הזה ולחייב אותם לקחת את 851 ואת 871?
וכמובן גם את 921. היתרון ב-851/871 היה למי שהיה צריך למרכז העיר או לכוון
היציאה המזרחית לפרדס חנה. כי 921 רק נכנס לתחנה המרכזית שהיא בצד מערב
של החלק המרכזי של חדרה ומיד חזר לכביש הישן לכוון חיפה.
כן, כן, היה פעם קו כזה 851, פעל עד שלהי ה-70 או ראשית ה-80.
מפרדס חנה דרך חדרה ואז בכביש הישן דרך הוד"ש ופ"ת לעבר ת"א.
המסלול שלו דומה למסלול של 871, רק ש-871 החל בזכרון ועבר דרך בנימינה ומשם זהה ל-851.
 

amit1270

New member
אני לא חושב שהיה קו 940. לחיפה נסעו ברכבת

תודה רבה, זה נחמד מאוד! אני מניח שלא היה אז 947
כי כמו שאמרת, עדיין לא נפתח כביש החוף מנתניה עד חיפה. האם היה 940 (במסלול דומה ל-945 אבל ללא תחנות ביניים)? הניחוש שלי הוא שהיה אבל בתדירות נמוכה יחסית. בכלל, מספר התחנות של 945 הוא נמוך מאוד יחסית להיום ומעיד על היותו קו מהיר במושגים של אותם ימים. אומנם פתח תקווה הייתה קטנה יותר, אבל בולטת בהיעדרותה תחנה בצומת גנים.
&nbsp
נ"ב: הכוונה שלך להוד השרון, לא רמת השרון.
אני לא חושב שהיה קו 940. לחיפה נסעו ברכבת
 

down und

New member
סביר להניח

אני לא חושב שהיה קו 940. לחיפה נסעו ברכבת
סביר להניח
שנות ה-50 המאוחרות וכל שנות ה-60 ואפילו תחילת ה-70
באוטובוס מחיפה לירושלים היה לוקח במינימום 3 שעות.
ברכבת גם לקח משהו דומה ואולי אפילו טיפה פחות.
כמו כן היו לפחות 3 רכבות ביום מירושלים לחיפה וכמדומני שבשיא היו
7 רכבות לכל כוון.
 
היה קו 947 לצד קו 945

תודה רבה, זה נחמד מאוד! אני מניח שלא היה אז 947
כי כמו שאמרת, עדיין לא נפתח כביש החוף מנתניה עד חיפה. האם היה 940 (במסלול דומה ל-945 אבל ללא תחנות ביניים)? הניחוש שלי הוא שהיה אבל בתדירות נמוכה יחסית. בכלל, מספר התחנות של 945 הוא נמוך מאוד יחסית להיום ומעיד על היותו קו מהיר במושגים של אותם ימים. אומנם פתח תקווה הייתה קטנה יותר, אבל בולטת בהיעדרותה תחנה בצומת גנים.
&nbsp
נ"ב: הכוונה שלך להוד השרון, לא רמת השרון.
היה קו 947 לצד קו 945
ההבדל היה הנסיעה של קו 947 על כביש החוף (כביש מס' 2)
וקו 945 נסע על כביש מס' 4
קו 947 אסף מהתחנה המרכזית בנתניה וקו 945 אסף מהתחנה המרכזית בחדרה.
האיחוד במסלולים של הקווים 945 ו- 947 היה בצומת בית ליד על כביש מס' 4
ושם היה הפיצול בכיוון חיפה.
קו 945 לא אסף בכל התחנות שבהן אסף קו 921.
כמו שקו 947 לא אסף בכל התחנות שקו 901 אסף בכביש החוף ולא נכנס
לנתניה...
לאחרונה נוספו תחנות איסוף/הורדה לקו 947 כמו קו 910 וכניסה לעתלית, אור עקיבא, גבעת אולגה...
 
התחנות של 947 באור עקיבא וגבעת אולגה קיימות כבר מספר שנים

היה קו 947 לצד קו 945
ההבדל היה הנסיעה של קו 947 על כביש החוף (כביש מס' 2)
וקו 945 נסע על כביש מס' 4
קו 947 אסף מהתחנה המרכזית בנתניה וקו 945 אסף מהתחנה המרכזית בחדרה.
האיחוד במסלולים של הקווים 945 ו- 947 היה בצומת בית ליד על כביש מס' 4
ושם היה הפיצול בכיוון חיפה.
קו 945 לא אסף בכל התחנות שבהן אסף קו 921.
כמו שקו 947 לא אסף בכל התחנות שקו 901 אסף בכביש החוף ולא נכנס
לנתניה...
לאחרונה נוספו תחנות איסוף/הורדה לקו 947 כמו קו 910 וכניסה לעתלית, אור עקיבא, גבעת אולגה...
התחנות של 947 באור עקיבא וגבעת אולגה קיימות כבר מספר שנים
רק בעתלית ובמספר צמתים בכביש 4 מדובר בתחנות חדשות יחסית.
 

אורי404

New member
קו 945

קצת נוסטלגיה - תדריך לנהג קו 945 י-ם-חיפה 1963
פורסם בקבוצת הפייסבוק "ירושלים של פעם".

המסלול מעניין, השנה היא 1963 והכביש מי-ם למרכז דרך לטרון (היום פחות או יותא בקטע שער הגיא-לטרון-צומת חטיבה שבע-משמר איילון) העלה קימשונים, עקב היותו בשטח ההפקר והחלטת הירדנים לא לכבד את הסכם הפסקת האש שכלל סעיף שהתיר נסיעת ישראלים בכביש זה, ולכן הקו דרך עבר בכביש 1 עד שער הגיא, שם "נגע" בגבול וחתך דרומה עד צומת שמשון, צומת נחשון, רמלה ולוד. משם המשיך צפונה בדרך דומה לקו 947 של היום - נתב"ג, (פ"ת לא מוזכרת, נראה י שהיא עוד לא הגיעה לכביש 40 אז) רמה"ש, רעננה, צומת השרון - בית ליד. מכאן מתחיל פיצול, היום 947 נכנס לתחנה מרכזית נתניה, ומשם על כביש 2 עד חוף הכרמל ו-945 המשיך על כביש 4 (מכביש 2 נפתחו רק קטעים בשנת 1963) ל-"אגד" חדרה, זכרון, טירת הכרמל וכמובן למרכזית בת גלים ז"ל
קו 945
פוסט מעניין.

דרך אגב, היה גם קו 945 במהלך שנות התשעים. גם הוא ירושלים-חיפה. אם אני לא טועה, נסע מירושלים לחדרה באותו מסלול, אבל עם יותר תחנות, בהשוואה לקו בשנת 1963. אחרי חדרה נסע לחיפה דרך כביש החוף. במתכונת הזו לקו 945 בשנות התשעים היו מספר נסיעות ביום.
 

25306yosef

New member
מרכזית בת גלים הוקמה בראשית שנות ה-70

קצת נוסטלגיה - תדריך לנהג קו 945 י-ם-חיפה 1963
פורסם בקבוצת הפייסבוק "ירושלים של פעם".

המסלול מעניין, השנה היא 1963 והכביש מי-ם למרכז דרך לטרון (היום פחות או יותא בקטע שער הגיא-לטרון-צומת חטיבה שבע-משמר איילון) העלה קימשונים, עקב היותו בשטח ההפקר והחלטת הירדנים לא לכבד את הסכם הפסקת האש שכלל סעיף שהתיר נסיעת ישראלים בכביש זה, ולכן הקו דרך עבר בכביש 1 עד שער הגיא, שם "נגע" בגבול וחתך דרומה עד צומת שמשון, צומת נחשון, רמלה ולוד. משם המשיך צפונה בדרך דומה לקו 947 של היום - נתב"ג, (פ"ת לא מוזכרת, נראה י שהיא עוד לא הגיעה לכביש 40 אז) רמה"ש, רעננה, צומת השרון - בית ליד. מכאן מתחיל פיצול, היום 947 נכנס לתחנה מרכזית נתניה, ומשם על כביש 2 עד חוף הכרמל ו-945 המשיך על כביש 4 (מכביש 2 נפתחו רק קטעים בשנת 1963) ל-"אגד" חדרה, זכרון, טירת הכרמל וכמובן למרכזית בת גלים ז"ל
מרכזית בת גלים הוקמה בראשית שנות ה-70
בשנות ה-60 התחנה המרכזית של חיפה היתה במושבה הגרמנית.

ואילו משרדי קואופרטיב אגד סניף חיפה שכנו באותם הימים של שנות ה-60 במבנה בדרך העצמאות היכן שממוקמים כיום המשרדים של חברת דן בצפון.

מסעף בת גלים היתה תחנת אוטובוס בסמוך לצומת דולפין כיום, או בסמוך לשכונת קרית אליעזר היכן שנמצאת כיום תחנת האוטובוסים בפתח המנהרה לבת גלים. המנהרה התת קרקעית הוקמה כאמור רק בראשית שנות ה-70 עם הקמת הקומפלקס התחבורתי בבת גלים.

גם תחנת הרכבת בת גלים הוקמה בסמוך בראשית שנות ה-70. באותם הימים היו בתחנת בת גלים שני רציפים בלבד ו-3 מסילות. הרציף הצפוני (רציף 1) היה הרציף הראשי ושימש את רוב רכבות הנוסעים. הרציף הדרומי (רציף 2) שימש לרכבות נוסעים בעת מפגש רכבות בלבד. בעת מפגש רכבות רציף 1 שימש את הרכבות לכיוון דרום ורציף 2 שימש את הרכבות המסיימות את נסיעתן בחיפה או בנהריה.ובאמצע היתה המסילה הראשית ששימשה בעיקר לרכבות משא.

עם הכפלת קו החוף הכל השתנה לחלוטין והפך להיות כפי שהוא כיום. המסילה שבאמצע משמשת כיום לרכבות משא בעת מפגש רכבות. בסוף שנות ה-90 הוקם מצפון רציף חדש שנועד לרכבות פרבריות המסיימות ומתחילות את נסיעתן בתחנת בת גלים.
 
1974

מרכזית בת גלים הוקמה בראשית שנות ה-70
בשנות ה-60 התחנה המרכזית של חיפה היתה במושבה הגרמנית.

ואילו משרדי קואופרטיב אגד סניף חיפה שכנו באותם הימים של שנות ה-60 במבנה בדרך העצמאות היכן שממוקמים כיום המשרדים של חברת דן בצפון.

מסעף בת גלים היתה תחנת אוטובוס בסמוך לצומת דולפין כיום, או בסמוך לשכונת קרית אליעזר היכן שנמצאת כיום תחנת האוטובוסים בפתח המנהרה לבת גלים. המנהרה התת קרקעית הוקמה כאמור רק בראשית שנות ה-70 עם הקמת הקומפלקס התחבורתי בבת גלים.

גם תחנת הרכבת בת גלים הוקמה בסמוך בראשית שנות ה-70. באותם הימים היו בתחנת בת גלים שני רציפים בלבד ו-3 מסילות. הרציף הצפוני (רציף 1) היה הרציף הראשי ושימש את רוב רכבות הנוסעים. הרציף הדרומי (רציף 2) שימש לרכבות נוסעים בעת מפגש רכבות בלבד. בעת מפגש רכבות רציף 1 שימש את הרכבות לכיוון דרום ורציף 2 שימש את הרכבות המסיימות את נסיעתן בחיפה או בנהריה.ובאמצע היתה המסילה הראשית ששימשה בעיקר לרכבות משא.

עם הכפלת קו החוף הכל השתנה לחלוטין והפך להיות כפי שהוא כיום. המסילה שבאמצע משמשת כיום לרכבות משא בעת מפגש רכבות. בסוף שנות ה-90 הוקם מצפון רציף חדש שנועד לרכבות פרבריות המסיימות ומתחילות את נסיעתן בתחנת בת גלים.
1974
ביחד עם תחנת הרכבת חיפה - בת גלים
 

אוהד1110

New member
קו 947 התחיל לפעול הרבה אחרי 945, אי שם בסוף שנות 70 או 80

קצת נוסטלגיה - תדריך לנהג קו 945 י-ם-חיפה 1963
פורסם בקבוצת הפייסבוק "ירושלים של פעם".

המסלול מעניין, השנה היא 1963 והכביש מי-ם למרכז דרך לטרון (היום פחות או יותא בקטע שער הגיא-לטרון-צומת חטיבה שבע-משמר איילון) העלה קימשונים, עקב היותו בשטח ההפקר והחלטת הירדנים לא לכבד את הסכם הפסקת האש שכלל סעיף שהתיר נסיעת ישראלים בכביש זה, ולכן הקו דרך עבר בכביש 1 עד שער הגיא, שם "נגע" בגבול וחתך דרומה עד צומת שמשון, צומת נחשון, רמלה ולוד. משם המשיך צפונה בדרך דומה לקו 947 של היום - נתב"ג, (פ"ת לא מוזכרת, נראה י שהיא עוד לא הגיעה לכביש 40 אז) רמה"ש, רעננה, צומת השרון - בית ליד. מכאן מתחיל פיצול, היום 947 נכנס לתחנה מרכזית נתניה, ומשם על כביש 2 עד חוף הכרמל ו-945 המשיך על כביש 4 (מכביש 2 נפתחו רק קטעים בשנת 1963) ל-"אגד" חדרה, זכרון, טירת הכרמל וכמובן למרכזית בת גלים ז"ל
קו 947 התחיל לפעול הרבה אחרי 945, אי שם בסוף שנות 70 או 80
 

down und

New member
האם כיום, עם ביטול קו 945, יש בכלל אוטובוס אחד מחדרה

קו 947 התחיל לפעול הרבה אחרי 945, אי שם בסוף שנות 70 או 80
האם כיום, עם ביטול קו 945, יש בכלל אוטובוס אחד מחדרה
שהוא ישיר (לא ישיר מבחינת אקספרס, קרי ללא תחנות או עם כמות קטנה
אלא מבחינת ישירות, הכוונה ללא החלפה לאוטובוס אחר באמצע הדרך)
לירושלים?
 
כן, יש את 942 מת"מ חדרה שהוא ישיר אמיתי דרך כביש 6

האם כיום, עם ביטול קו 945, יש בכלל אוטובוס אחד מחדרה
שהוא ישיר (לא ישיר מבחינת אקספרס, קרי ללא תחנות או עם כמות קטנה
אלא מבחינת ישירות, הכוונה ללא החלפה לאוטובוס אחר באמצע הדרך)
לירושלים?
כן, יש את 942 מת"מ חדרה שהוא ישיר אמיתי דרך כביש 6
ויש את 947 ממחלף אולגה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה