NIMBY גם בקו הכחול בירושלים

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
NIMBY גם בקו הכחול בירושלים

NIMBY גם בקו הכחול בירושלים
https://archive.fo/aA7Rv

כתבה מ"הארץ" (עם קישור שונה כדי לעקוף את דרישת התשלום)
 
יש סוחרים רבים ותושבים במושבה הגרמנית שמתנגדים לקו הכחול ביר

NIMBY גם בקו הכחול בירושלים
https://archive.fo/aA7Rv

כתבה מ"הארץ" (עם קישור שונה כדי לעקוף את דרישת התשלום)
יש סוחרים רבים ותושבים במושבה הגרמנית שמתנגדים לקו הכחול ביר
לקו הכחול בירושלים. אני מניח שבגלל זמן ההקמה בנוסף חלק מהלקוחות שלהם הם בעלי רכב ולא נוסעים ברקלת.
 
נפל הפור - העירייה הפקידה את תוכנית הקו דרך עמק רפאים

NIMBY גם בקו הכחול בירושלים
https://archive.fo/aA7Rv

כתבה מ"הארץ" (עם קישור שונה כדי לעקוף את דרישת התשלום)
נפל הפור - העירייה הפקידה את תוכנית הקו דרך עמק רפאים
כתבה מערוץ 7:

הרכבת הקלה תעבור בעמק רפאים
ההחלטה שלא להעביר את הקו הכחול של המסילה על תוואי הרכבת הישנה התקבלה ביום תהליך שיתוף תושבים, אך לא כל התושבים מסכימים לה.
שלמה פיוטרקובסקי , א' בכסלו תשע"ז 01/12/16 12:06


עיריית ירושלים הגישה היום (חמישי) להפקדה את תכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה משכונת גילה עד לשכונת רמות שיעבור דרך רחוב עמק רפאים ומרכז העיר.
ההחלטה על מעבר הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים התקבלה לאחר הליך שיתוף ציבור ארוך ומעמיק בו הוצגו כלל החלופות ועמדות התושבים השונות.
לאחר בחינת כלל השיקולים, הוחלט כי קו הרכבת יעבור ברחוב עמק רפאים. הרכבת תחיה את עמק רפאים, תחליף את העומסים הפיח והפקקים בתחבורה מתקדמת, ירוקה, מהירה ונקיה. היא תביא תנועת אנשים רבה לרחוב שתעלה את פידיון העסקים באופן ניכר ותועיל לסוחרים, לתושבים ולאוהבי המושבה הגרמנית.
במקור תוכננה לעבור הרכבת הקלה על תוואי הרכבת הישנה, אך בשנים האחרונות הוקם עליו ביוזמת התושבים את פארק המסילה שהפך לסיפור הצלחה.
במהלך תכנון תוואי קו הרכבת התקבלו בעירייה פניות רבות מהתושבים לא להרוס את פארק המסילה ולהעביר את הרכבת ברחוב עמק רפאים כדי להחיות אותו ולתת לו חזות חדשה ותקווה חדשה. כמו כן, קבוצת תושבים אחרת חששה ממעבר הרכבת בעמק רפאים ומההשלכות של צעד זה.
לאור זאת החליט ראש העיר ניר ברקת לדחות את הפקדת התכנית בשלושה חודשים כדי להעמיק בניירות העמדה המקיפים שהקבוצות השונות העבירו ולהרחיב את שיתוף הציבור, גם אם כל קבוצה חושבת אחרת.
צוותי העירייה ותכנית אב לתחבורה קיימו לא פחות מ-11 מפגשים עם נציגי השכונות ויחד עם אנשי המקצוע בהן למדו כל הערה וכל הצעה לעומק.
ראש העיר ירושלים ניר ברקת "אני גאה בירושלמים על המעורבות והאכפתיות. זאת אהבת ירושלים אמיתית! אני מאמין שהעברת קו הרכבת ברחוב עמק רפאים היא הדבר הטוב והנכון לרחוב, לתושבים ולסוחרים. הרכבת תביא לשדרוג כל תוואי הקו הכחול המתוכנן ורחוב עמק רפאים כפי שקרה ברחוב יפו ולכל אורך קו הרכבת הקיים כיום. נמשיך לפתח את ירושלים למען התושבים ויחד עם התושבים".
בעירייה ובצוות תכנית אב לתחבורה י-ם מדגישים כי הופקו לקחים רבים מבניית הקו הראשון והם ייושמו באופן מלא בבניית הקווים הבאים במטרה לצמצם ככל שניתן את ההפרעה בזמן העבודות לשגרת החיים, לבתי המסחר ולכניסות בנייני המגורים בתוואי המסילות.
"הבניה תתבצע בשלבים שיאפשרו את המשך שגרת הרחוב ונקפיד שההפרעה בכל שלב תהיה מנימלית ככל הניתן. כמו כן יינתנו פתרונות מלאים לכניסות והיציאות לכל הרחובות במושבה הגרמנית ובסביבותיה. הצפי לתחילת העבודות בשטח, החל מ- 2020, כך שתקופת הזמן תאפשר המשך הידברות קהילתית ומקצועית מול קבוצות הסוחרים והתושבים כדי לתת את כל המידע, התשובות והפתרונות ולגבש תכנית ביצוע נכונה ומתאימה", נאמר בהודעת העירייה.
מנגד, תושבים בשכונה טוענים כי ההחלטה התקבלה בניגוד לדו"ח מקצועי מקיף, שנכתב במסגרת הליך שיתוף ציבור שארך 4 חודשים. הדו"ח מצביע על נקודות בעייתיות רבות בתכנית העירייה ומעניק לחלופת עמק רפאים את הציון הנמוך ביותר.
"אספנו שקל לשקל בשביל לממן בעצמנו מומחים וישבנו שלושה חודשים כדי ללמוד את התכנית. התושבים והסוחרים התגייסו להליך הזה, כי קיווינו שמדובר בכוונה אמיתית של העירייה להקשיב ולשנות, אך אך נראה שבכוונת ראש העיר להפקיד את התכנית עוד השבוע", אומר בצלאל שמחוביץ', בעל בית הקפה בן עמי ברחוב.
חברת המועצה פלייר חסן (סיעת ירושלמים), מחזיקת תיק התחבורה והשימור במועצת העיר, מסרה: "עיריית ירושלים הובילה כאן תהליך של שיתוף ציבור שלא היה כמותו לדעתי בכל מדינת ישראל, והתושבים עצמם הרימו את הכפפה, אספו תקציב במאמץ רב, הביאו אנשי מקצוע והגישו דו"ח מקצועי לתפארת. אני קוראת לראש העיר להותיר את הדלת פתוחה, להפקיד לאישור את כל החלופות – ולקיים דיון ציבורי לגבי החלופה הנכונה ביותר לעיר בהמשך. המושבה הגרמנית היא נכס היסטורי ותיירותי – אין עוד שכונה כזו בירושלים, או בישראל בכלל. לפני שפוגעים באתרים היסטוריים ובאופי השכונה חובה עלינו לבחון את כל החלופות ולהמשיך בשיתוף הציבור".

קישור לכתבה

 
שלוחה של הקו הכחול תתפצל לעמק רפאים ולא כמו שנכתב

נפל הפור - העירייה הפקידה את תוכנית הקו דרך עמק רפאים
כתבה מערוץ 7:

הרכבת הקלה תעבור בעמק רפאים
ההחלטה שלא להעביר את הקו הכחול של המסילה על תוואי הרכבת הישנה התקבלה ביום תהליך שיתוף תושבים, אך לא כל התושבים מסכימים לה.
שלמה פיוטרקובסקי , א' בכסלו תשע"ז 01/12/16 12:06


עיריית ירושלים הגישה היום (חמישי) להפקדה את תכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה משכונת גילה עד לשכונת רמות שיעבור דרך רחוב עמק רפאים ומרכז העיר.
ההחלטה על מעבר הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים התקבלה לאחר הליך שיתוף ציבור ארוך ומעמיק בו הוצגו כלל החלופות ועמדות התושבים השונות.
לאחר בחינת כלל השיקולים, הוחלט כי קו הרכבת יעבור ברחוב עמק רפאים. הרכבת תחיה את עמק רפאים, תחליף את העומסים הפיח והפקקים בתחבורה מתקדמת, ירוקה, מהירה ונקיה. היא תביא תנועת אנשים רבה לרחוב שתעלה את פידיון העסקים באופן ניכר ותועיל לסוחרים, לתושבים ולאוהבי המושבה הגרמנית.
במקור תוכננה לעבור הרכבת הקלה על תוואי הרכבת הישנה, אך בשנים האחרונות הוקם עליו ביוזמת התושבים את פארק המסילה שהפך לסיפור הצלחה.
במהלך תכנון תוואי קו הרכבת התקבלו בעירייה פניות רבות מהתושבים לא להרוס את פארק המסילה ולהעביר את הרכבת ברחוב עמק רפאים כדי להחיות אותו ולתת לו חזות חדשה ותקווה חדשה. כמו כן, קבוצת תושבים אחרת חששה ממעבר הרכבת בעמק רפאים ומההשלכות של צעד זה.
לאור זאת החליט ראש העיר ניר ברקת לדחות את הפקדת התכנית בשלושה חודשים כדי להעמיק בניירות העמדה המקיפים שהקבוצות השונות העבירו ולהרחיב את שיתוף הציבור, גם אם כל קבוצה חושבת אחרת.
צוותי העירייה ותכנית אב לתחבורה קיימו לא פחות מ-11 מפגשים עם נציגי השכונות ויחד עם אנשי המקצוע בהן למדו כל הערה וכל הצעה לעומק.
ראש העיר ירושלים ניר ברקת "אני גאה בירושלמים על המעורבות והאכפתיות. זאת אהבת ירושלים אמיתית! אני מאמין שהעברת קו הרכבת ברחוב עמק רפאים היא הדבר הטוב והנכון לרחוב, לתושבים ולסוחרים. הרכבת תביא לשדרוג כל תוואי הקו הכחול המתוכנן ורחוב עמק רפאים כפי שקרה ברחוב יפו ולכל אורך קו הרכבת הקיים כיום. נמשיך לפתח את ירושלים למען התושבים ויחד עם התושבים".
בעירייה ובצוות תכנית אב לתחבורה י-ם מדגישים כי הופקו לקחים רבים מבניית הקו הראשון והם ייושמו באופן מלא בבניית הקווים הבאים במטרה לצמצם ככל שניתן את ההפרעה בזמן העבודות לשגרת החיים, לבתי המסחר ולכניסות בנייני המגורים בתוואי המסילות.
"הבניה תתבצע בשלבים שיאפשרו את המשך שגרת הרחוב ונקפיד שההפרעה בכל שלב תהיה מנימלית ככל הניתן. כמו כן יינתנו פתרונות מלאים לכניסות והיציאות לכל הרחובות במושבה הגרמנית ובסביבותיה. הצפי לתחילת העבודות בשטח, החל מ- 2020, כך שתקופת הזמן תאפשר המשך הידברות קהילתית ומקצועית מול קבוצות הסוחרים והתושבים כדי לתת את כל המידע, התשובות והפתרונות ולגבש תכנית ביצוע נכונה ומתאימה", נאמר בהודעת העירייה.
מנגד, תושבים בשכונה טוענים כי ההחלטה התקבלה בניגוד לדו"ח מקצועי מקיף, שנכתב במסגרת הליך שיתוף ציבור שארך 4 חודשים. הדו"ח מצביע על נקודות בעייתיות רבות בתכנית העירייה ומעניק לחלופת עמק רפאים את הציון הנמוך ביותר.
"אספנו שקל לשקל בשביל לממן בעצמנו מומחים וישבנו שלושה חודשים כדי ללמוד את התכנית. התושבים והסוחרים התגייסו להליך הזה, כי קיווינו שמדובר בכוונה אמיתית של העירייה להקשיב ולשנות, אך אך נראה שבכוונת ראש העיר להפקיד את התכנית עוד השבוע", אומר בצלאל שמחוביץ', בעל בית הקפה בן עמי ברחוב.
חברת המועצה פלייר חסן (סיעת ירושלמים), מחזיקת תיק התחבורה והשימור במועצת העיר, מסרה: "עיריית ירושלים הובילה כאן תהליך של שיתוף ציבור שלא היה כמותו לדעתי בכל מדינת ישראל, והתושבים עצמם הרימו את הכפפה, אספו תקציב במאמץ רב, הביאו אנשי מקצוע והגישו דו"ח מקצועי לתפארת. אני קוראת לראש העיר להותיר את הדלת פתוחה, להפקיד לאישור את כל החלופות – ולקיים דיון ציבורי לגבי החלופה הנכונה ביותר לעיר בהמשך. המושבה הגרמנית היא נכס היסטורי ותיירותי – אין עוד שכונה כזו בירושלים, או בישראל בכלל. לפני שפוגעים באתרים היסטוריים ובאופי השכונה חובה עלינו לבחון את כל החלופות ולהמשיך בשיתוף הציבור".

קישור לכתבה
שלוחה של הקו הכחול תתפצל לעמק רפאים ולא כמו שנכתב
הקו הראשי יסע מגילה לרמות ושלוחה תתפצל לעמק רפאים.
&nbsp
טוב שלא נכנעו לסוחרים ומעבירים את הקו דרך הרחוב הראשי ולא על חשבון פארק המסילה.
 

amit1270

New member
החלטה נכונה. נקווה שהקו יקודם ושה-NIMBYs לא יעכבו

נפל הפור - העירייה הפקידה את תוכנית הקו דרך עמק רפאים
כתבה מערוץ 7:

הרכבת הקלה תעבור בעמק רפאים
ההחלטה שלא להעביר את הקו הכחול של המסילה על תוואי הרכבת הישנה התקבלה ביום תהליך שיתוף תושבים, אך לא כל התושבים מסכימים לה.
שלמה פיוטרקובסקי , א' בכסלו תשע"ז 01/12/16 12:06


עיריית ירושלים הגישה היום (חמישי) להפקדה את תכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה משכונת גילה עד לשכונת רמות שיעבור דרך רחוב עמק רפאים ומרכז העיר.
ההחלטה על מעבר הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים התקבלה לאחר הליך שיתוף ציבור ארוך ומעמיק בו הוצגו כלל החלופות ועמדות התושבים השונות.
לאחר בחינת כלל השיקולים, הוחלט כי קו הרכבת יעבור ברחוב עמק רפאים. הרכבת תחיה את עמק רפאים, תחליף את העומסים הפיח והפקקים בתחבורה מתקדמת, ירוקה, מהירה ונקיה. היא תביא תנועת אנשים רבה לרחוב שתעלה את פידיון העסקים באופן ניכר ותועיל לסוחרים, לתושבים ולאוהבי המושבה הגרמנית.
במקור תוכננה לעבור הרכבת הקלה על תוואי הרכבת הישנה, אך בשנים האחרונות הוקם עליו ביוזמת התושבים את פארק המסילה שהפך לסיפור הצלחה.
במהלך תכנון תוואי קו הרכבת התקבלו בעירייה פניות רבות מהתושבים לא להרוס את פארק המסילה ולהעביר את הרכבת ברחוב עמק רפאים כדי להחיות אותו ולתת לו חזות חדשה ותקווה חדשה. כמו כן, קבוצת תושבים אחרת חששה ממעבר הרכבת בעמק רפאים ומההשלכות של צעד זה.
לאור זאת החליט ראש העיר ניר ברקת לדחות את הפקדת התכנית בשלושה חודשים כדי להעמיק בניירות העמדה המקיפים שהקבוצות השונות העבירו ולהרחיב את שיתוף הציבור, גם אם כל קבוצה חושבת אחרת.
צוותי העירייה ותכנית אב לתחבורה קיימו לא פחות מ-11 מפגשים עם נציגי השכונות ויחד עם אנשי המקצוע בהן למדו כל הערה וכל הצעה לעומק.
ראש העיר ירושלים ניר ברקת "אני גאה בירושלמים על המעורבות והאכפתיות. זאת אהבת ירושלים אמיתית! אני מאמין שהעברת קו הרכבת ברחוב עמק רפאים היא הדבר הטוב והנכון לרחוב, לתושבים ולסוחרים. הרכבת תביא לשדרוג כל תוואי הקו הכחול המתוכנן ורחוב עמק רפאים כפי שקרה ברחוב יפו ולכל אורך קו הרכבת הקיים כיום. נמשיך לפתח את ירושלים למען התושבים ויחד עם התושבים".
בעירייה ובצוות תכנית אב לתחבורה י-ם מדגישים כי הופקו לקחים רבים מבניית הקו הראשון והם ייושמו באופן מלא בבניית הקווים הבאים במטרה לצמצם ככל שניתן את ההפרעה בזמן העבודות לשגרת החיים, לבתי המסחר ולכניסות בנייני המגורים בתוואי המסילות.
"הבניה תתבצע בשלבים שיאפשרו את המשך שגרת הרחוב ונקפיד שההפרעה בכל שלב תהיה מנימלית ככל הניתן. כמו כן יינתנו פתרונות מלאים לכניסות והיציאות לכל הרחובות במושבה הגרמנית ובסביבותיה. הצפי לתחילת העבודות בשטח, החל מ- 2020, כך שתקופת הזמן תאפשר המשך הידברות קהילתית ומקצועית מול קבוצות הסוחרים והתושבים כדי לתת את כל המידע, התשובות והפתרונות ולגבש תכנית ביצוע נכונה ומתאימה", נאמר בהודעת העירייה.
מנגד, תושבים בשכונה טוענים כי ההחלטה התקבלה בניגוד לדו"ח מקצועי מקיף, שנכתב במסגרת הליך שיתוף ציבור שארך 4 חודשים. הדו"ח מצביע על נקודות בעייתיות רבות בתכנית העירייה ומעניק לחלופת עמק רפאים את הציון הנמוך ביותר.
"אספנו שקל לשקל בשביל לממן בעצמנו מומחים וישבנו שלושה חודשים כדי ללמוד את התכנית. התושבים והסוחרים התגייסו להליך הזה, כי קיווינו שמדובר בכוונה אמיתית של העירייה להקשיב ולשנות, אך אך נראה שבכוונת ראש העיר להפקיד את התכנית עוד השבוע", אומר בצלאל שמחוביץ', בעל בית הקפה בן עמי ברחוב.
חברת המועצה פלייר חסן (סיעת ירושלמים), מחזיקת תיק התחבורה והשימור במועצת העיר, מסרה: "עיריית ירושלים הובילה כאן תהליך של שיתוף ציבור שלא היה כמותו לדעתי בכל מדינת ישראל, והתושבים עצמם הרימו את הכפפה, אספו תקציב במאמץ רב, הביאו אנשי מקצוע והגישו דו"ח מקצועי לתפארת. אני קוראת לראש העיר להותיר את הדלת פתוחה, להפקיד לאישור את כל החלופות – ולקיים דיון ציבורי לגבי החלופה הנכונה ביותר לעיר בהמשך. המושבה הגרמנית היא נכס היסטורי ותיירותי – אין עוד שכונה כזו בירושלים, או בישראל בכלל. לפני שפוגעים באתרים היסטוריים ובאופי השכונה חובה עלינו לבחון את כל החלופות ולהמשיך בשיתוף הציבור".

קישור לכתבה
החלטה נכונה. נקווה שהקו יקודם ושה-NIMBYs לא יעכבו
כי לצערי זה מה שקורה במקרים כאלה. אנשים עתירי משאבים וכוח פוליטי יכולים לתקוע תהליכים בתואנות שונות ומשונות ולעשות לא מעט נזק.
 
אני מציע מסלול עוקף מושבה גרמנית דרך תאטרון ירושלים וטלביה

NIMBY גם בקו הכחול בירושלים
https://archive.fo/aA7Rv

כתבה מ"הארץ" (עם קישור שונה כדי לעקוף את דרישת התשלום)
אני מציע מסלול עוקף מושבה גרמנית דרך תאטרון ירושלים וטלביה
מסלול מתחילת המושבה הגרמנית ואח"כ מנהרה באורך קילומטר וחצי לקרן היסוד שם הקו יתחבר עם הקו מתלפיות. כך יהיו שני קווים מדרום ירושלים למרכז העיר, ולעמק רפאים יהיו תחנות לכל אחד מהקווים בקצות הרחוב.
 
תחנה בתחילת קרן היסוד, תחנה תת קרקעית ליד התאטרון

אני מציע מסלול עוקף מושבה גרמנית דרך תאטרון ירושלים וטלביה
מסלול מתחילת המושבה הגרמנית ואח"כ מנהרה באורך קילומטר וחצי לקרן היסוד שם הקו יתחבר עם הקו מתלפיות. כך יהיו שני קווים מדרום ירושלים למרכז העיר, ולעמק רפאים יהיו תחנות לכל אחד מהקווים בקצות הרחוב.
תחנה בתחילת קרן היסוד, תחנה תת קרקעית ליד התאטרון
ותחנה בתחילת רחוב עמק רפאים.

 

Ccyclist

Well-known member
כן ולא, עמק רפאים תצטרך תחנה באזור כרמיה / מסריק

תחנה בתחילת קרן היסוד, תחנה תת קרקעית ליד התאטרון
ותחנה בתחילת רחוב עמק רפאים.
כן ולא, עמק רפאים תצטרך תחנה באזור כרמיה / מסריק
עיקול קטנטן במרכז המושבה הגרמנית לפני המשך כהצעתך לתאטרון ירושלים ישפר רבות את מרכזיות ושימושיות הקטע התת קרקעי. לקו הכחול מתכננים קטע תת קרקעי במע"ר החרדי אז גם אזור טלבייה והמושבה ראויים לכך וודאי יש יתרון למנהרה בסביבות משכן הנשיא.
&nbsp
למעשה זה היתרון של מטרו או מערכת תת קרקעית בעיקרה על פתרון הרק"ל המגושם של האוצר - יכולת לנסוע ביעילות מתחת לרחובות הצרים של אזורים היסטוריים תוך מיקום התחנות במקומות הכי מרכזיים.
&nbsp
לגבי התוואי הישן - הוא תמיד היה הצד האחורי ושום דבר לא נבנה באוריינטציה אליו אלא באוריינטציה ממנו. אם היו משתמשים בו כהצעתי (Cut and Cover תוך חידוש הפארק) היה נוצר תהליך רה אוריינטציה כפי שקורה לתעלות בערי בריטניה - בעבר התעלמו מהן כששימשו להובלת מטענים כמו פחם אך כיום מבנים תעשייתיים עליהן מוסבים למתחמים ומבנים מודרניים נבנים כך שהתעלות תשמשנה כנוף. הבעיה היא שמערכות הרחובות מתעלמים מהן ולמעט המתחמים (שוק קמדן כדוגמה לונדונית מפורסמת) אזורי המסחר והבילוי נמצאים ברחובות ולא לשפתן. אני מניח שפארק המסילה הצליח אולי להצמיח קיוסק או שניים לאורכו, אולי כניסה חדשה בתחנת הדלק אורנים אבל להפוך לצד ה"קדמי" כמו מדרחוב יפו מאד רחוק ממנו.
 
בנתיים האיזור די יקר אך לא מרכזי, הקמת תחנת רקלת תת קרקעית

כן ולא, עמק רפאים תצטרך תחנה באזור כרמיה / מסריק
עיקול קטנטן במרכז המושבה הגרמנית לפני המשך כהצעתך לתאטרון ירושלים ישפר רבות את מרכזיות ושימושיות הקטע התת קרקעי. לקו הכחול מתכננים קטע תת קרקעי במע"ר החרדי אז גם אזור טלבייה והמושבה ראויים לכך וודאי יש יתרון למנהרה בסביבות משכן הנשיא.
&nbsp
למעשה זה היתרון של מטרו או מערכת תת קרקעית בעיקרה על פתרון הרק"ל המגושם של האוצר - יכולת לנסוע ביעילות מתחת לרחובות הצרים של אזורים היסטוריים תוך מיקום התחנות במקומות הכי מרכזיים.
&nbsp
לגבי התוואי הישן - הוא תמיד היה הצד האחורי ושום דבר לא נבנה באוריינטציה אליו אלא באוריינטציה ממנו. אם היו משתמשים בו כהצעתי (Cut and Cover תוך חידוש הפארק) היה נוצר תהליך רה אוריינטציה כפי שקורה לתעלות בערי בריטניה - בעבר התעלמו מהן כששימשו להובלת מטענים כמו פחם אך כיום מבנים תעשייתיים עליהן מוסבים למתחמים ומבנים מודרניים נבנים כך שהתעלות תשמשנה כנוף. הבעיה היא שמערכות הרחובות מתעלמים מהן ולמעט המתחמים (שוק קמדן כדוגמה לונדונית מפורסמת) אזורי המסחר והבילוי נמצאים ברחובות ולא לשפתן. אני מניח שפארק המסילה הצליח אולי להצמיח קיוסק או שניים לאורכו, אולי כניסה חדשה בתחנת הדלק אורנים אבל להפוך לצד ה"קדמי" כמו מדרחוב יפו מאד רחוק ממנו.
בנתיים האיזור די יקר אך לא מרכזי, הקמת תחנת רקלת תת קרקעית
תשנה את אופי האיזור, ואולי תגרום לבנייה מואצת ואף הרס היער שם.
 

Ccyclist

Well-known member
הכוונה מתחת לרחוב עמק רפאים עצמו ליד רחובות אלו.

בנתיים האיזור די יקר אך לא מרכזי, הקמת תחנת רקלת תת קרקעית
תשנה את אופי האיזור, ואולי תגרום לבנייה מואצת ואף הרס היער שם.
הכוונה מתחת לרחוב עמק רפאים עצמו ליד רחובות אלו.
לדעתי זה דווקא יאפשר שימור כי את הבנייה לגובה אפשר לדחוק 10-15 דקות נסיעה משם בפרברים (פינוי בינוי בבן זכאי, שלוחה אפשרית לגילה או קריית היובל במקום סיום הקו במלחה, אינטראקציה עם הקו הירוק המתוכנן לשכונות ולמתחמים שבגדה המזרחית של ציר בגין).
&nbsp
לא חסרות דוגמאות לאזורים היסטוריים בערים אירופאית שיש בהם תחנות מטרו המאפשרות גישה נוחה המאפשרת מסחר ותרבות התורמים לשימור האזור.
 
הקו לגילה עובר דרך תלפיות, לא יעשו עוד קו לגילה

הכוונה מתחת לרחוב עמק רפאים עצמו ליד רחובות אלו.
לדעתי זה דווקא יאפשר שימור כי את הבנייה לגובה אפשר לדחוק 10-15 דקות נסיעה משם בפרברים (פינוי בינוי בבן זכאי, שלוחה אפשרית לגילה או קריית היובל במקום סיום הקו במלחה, אינטראקציה עם הקו הירוק המתוכנן לשכונות ולמתחמים שבגדה המזרחית של ציר בגין).
&nbsp
לא חסרות דוגמאות לאזורים היסטוריים בערים אירופאית שיש בהם תחנות מטרו המאפשרות גישה נוחה המאפשרת מסחר ותרבות התורמים לשימור האזור.
הקו לגילה עובר דרך תלפיות, לא יעשו עוד קו לגילה
השלוחה של הקו הכחול תסע דרך עמק רפאים לקטמונים\בן זכאי שם כבר התחיל פינוי בינוי.
כאשר יסיימו את הקו הכחול הרכבת כבר תופעל לקו האדום בקריית יובל (הקו הקיים)
&nbsp
מסכים עם המשפט האחרון.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בעוד כמה שנים, כאשר יסתיימו תקופות החכירה

NIMBY גם בקו הכחול בירושלים
https://archive.fo/aA7Rv

כתבה מ"הארץ" (עם קישור שונה כדי לעקוף את דרישת התשלום)
בעוד כמה שנים, כאשר יסתיימו תקופות החכירה
של רוב הבתים בשכונה השייכים לכנסיות השונות, התושבים יתחננו שיעשו להם רכבת כדי איכשהו להעיר את השכונה הגוססת.
 

Ccyclist

Well-known member
החכירה ברחביה וטלביה תוארך עד אינסוף.

בעוד כמה שנים, כאשר יסתיימו תקופות החכירה
של רוב הבתים בשכונה השייכים לכנסיות השונות, התושבים יתחננו שיעשו להם רכבת כדי איכשהו להעיר את השכונה הגוססת.
החכירה ברחביה וטלביה תוארך עד אינסוף.
בכמה מהשכונות האלו 99 שנים יסתיימו בתחילת העשור הבא. אני פשוט לא רואה איך הממשלה תאפשר לכנסיות בעלות הקרקע לפנות את תושבי השכונות. כנראה שיהיה איזה הסדר לחכירה לעוד 99 שנה כולל תשלום כלשהו לכנסיות.
 
אכן סביר שיהיה הסדר כלשהו

החכירה ברחביה וטלביה תוארך עד אינסוף.
בכמה מהשכונות האלו 99 שנים יסתיימו בתחילת העשור הבא. אני פשוט לא רואה איך הממשלה תאפשר לכנסיות בעלות הקרקע לפנות את תושבי השכונות. כנראה שיהיה איזה הסדר לחכירה לעוד 99 שנה כולל תשלום כלשהו לכנסיות.
אכן סביר שיהיה הסדר כלשהו
 

אילוס2

New member
כבר כמה קבלנים רכשו את הזכויות מהכנסיות

החכירה ברחביה וטלביה תוארך עד אינסוף.
בכמה מהשכונות האלו 99 שנים יסתיימו בתחילת העשור הבא. אני פשוט לא רואה איך הממשלה תאפשר לכנסיות בעלות הקרקע לפנות את תושבי השכונות. כנראה שיהיה איזה הסדר לחכירה לעוד 99 שנה כולל תשלום כלשהו לכנסיות.
כבר כמה קבלנים רכשו את הזכויות מהכנסיות
קראתי בכתבה כלשהי (לדעתי בדה-מרקר) שיש כבר קבלנים שרכשו את הקרקעות מהכנסיות ועוד עשר שנים יוכלו לפנות את התושבים הנוכחיים. מעניין מה יקרה אז..
 

davidfainshtein

Member
מנהל
נכון. הכנסיות, כדי שלא יצטיירו ככאלה שמנשלות

כבר כמה קבלנים רכשו את הזכויות מהכנסיות
קראתי בכתבה כלשהי (לדעתי בדה-מרקר) שיש כבר קבלנים שרכשו את הקרקעות מהכנסיות ועוד עשר שנים יוכלו לפנות את התושבים הנוכחיים. מעניין מה יקרה אז..
נכון. הכנסיות, כדי שלא יצטיירו ככאלה שמנשלות
את התושבים מבתיהם, מוכרות את הנכסים לקבלנים תאבי בצע.
 

אילוס2

New member
לא אשמתם שהתושבים לא מטפלים בזה בזמן... או לחילופין

נכון. הכנסיות, כדי שלא יצטיירו ככאלה שמנשלות
את התושבים מבתיהם, מוכרות את הנכסים לקבלנים תאבי בצע.
לא אשמתם שהתושבים לא מטפלים בזה בזמן... או לחילופין
שהמדינה לא מגדירה כללים של עשה או אל תעשה בעניין..
 

Ccyclist

Well-known member
תושבי רחביה וטלביה יושבים בבית המשפט העליון ובממשלה.

לא אשמתם שהתושבים לא מטפלים בזה בזמן... או לחילופין
שהמדינה לא מגדירה כללים של עשה או אל תעשה בעניין..
תושבי רחביה וטלביה יושבים בבית המשפט העליון ובממשלה.
יש אפילו אחד עם בית משלו ברחוב עזה ושיכון ציבורי בבלפור פינת סמולנסקין, ואחר ברחוב הנשיא פינת ז'בוטינסקי.
 

ציוניסט

New member
בוא נקווה לטובת ירושלים שיטפלו בעניין

בעוד כמה שנים, כאשר יסתיימו תקופות החכירה
של רוב הבתים בשכונה השייכים לכנסיות השונות, התושבים יתחננו שיעשו להם רכבת כדי איכשהו להעיר את השכונה הגוססת.
בוא נקווה לטובת ירושלים שיטפלו בעניין
יש כאן מספיק מה לשפר גם בלי שהמושבה הגרמנית תהיה שכונה גוססת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה