לא שמתי לב אם דובר על כך - קו 76 חזר למסלול הקודם באור יהודה

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
לא שמתי לב אם דובר על כך - קו 76 חזר למסלול הקודם באור יהודה

לא שמתי לב אם דובר על כך - קו 76 חזר למסלול הקודם באור יהודה
יש פרסום בהודעות של bus.gov.il אין פרטים על כך באתר קווים. לא בקיא מה היה המסלול החדש במכרז ואני עסוק עד מעל לראש על מנת לנבור בקבצים, מישהו יודע אם כעת המסלול של 76 הוא כבעבר?
 
לפי המכרז המסלול דרך נוה סביון (מערבה ב-461 מ/ל צומת

לא שמתי לב אם דובר על כך - קו 76 חזר למסלול הקודם באור יהודה
יש פרסום בהודעות של bus.gov.il אין פרטים על כך באתר קווים. לא בקיא מה היה המסלול החדש במכרז ואני עסוק עד מעל לראש על מנת לנבור בקבצים, מישהו יודע אם כעת המסלול של 76 הוא כבעבר?
לפי המכרז המסלול דרך נוה סביון (מערבה ב-461 מ/ל צומת
סביון וכניסה / יציאה ל/מ אור יהודה דרך נוה סביון).
המסלול כעת הוא המשך ישר בצומת סביון דרך רחוב העצמאות באור יהודה, כפי שהיה בעבר.

זה אחד השינויים "הקטנים" (ולא היחיד) שלא פירטתי ברשימת עלילות בקעת אונו שכתבתי בפורום לפני מספר ימים.
 

oshlick1

New member
כרגיל - משנים מסלול, לא מציבים תחנות, ואז בעצם מה שיוצא

לפי המכרז המסלול דרך נוה סביון (מערבה ב-461 מ/ל צומת
סביון וכניסה / יציאה ל/מ אור יהודה דרך נוה סביון).
המסלול כעת הוא המשך ישר בצומת סביון דרך רחוב העצמאות באור יהודה, כפי שהיה בעבר.

זה אחד השינויים "הקטנים" (ולא היחיד) שלא פירטתי ברשימת עלילות בקעת אונו שכתבתי בפורום לפני מספר ימים.
כרגיל - משנים מסלול, לא מציבים תחנות, ואז בעצם מה שיוצא
זה ש-76 מצומת סביון עד מרכז אור יהודה היה עושה טיול ראווה להנאת הנוסעים, שיכלו להתרשם משכונת נווה סביון החדשה, אך לא יכלו לרדת בה.
אז מה הפלא שהוא חזר למסלול הישן
כמובן שגם לא תיגברו את 18 כפיצוי על הוצאת 76 מרחוב העצמאות
 
זה בגלל שמשרד התחבורה לא מתייחס ברצינות למה שהוא עצמו הגדיר

כרגיל - משנים מסלול, לא מציבים תחנות, ואז בעצם מה שיוצא
זה ש-76 מצומת סביון עד מרכז אור יהודה היה עושה טיול ראווה להנאת הנוסעים, שיכלו להתרשם משכונת נווה סביון החדשה, אך לא יכלו לרדת בה.
אז מה הפלא שהוא חזר למסלול הישן
כמובן שגם לא תיגברו את 18 כפיצוי על הוצאת 76 מרחוב העצמאות
זה בגלל שמשרד התחבורה לא מתייחס ברצינות למה שהוא עצמו הגדיר
במכרזי פתח תקוה ובקעת אונו.

גם בפתח תקוה יש קו שהמסלול שלו שונה, אבל לא ממש דאגו להתקין תחנות שיתאימו למסלול החדש - קו 87. בכיוון מתל השומר לתחנה המרכזית פ"ת, בין כיכר קפלנסקי ברחוב העצמאות לבין רחוב דגל ראובן, אין כלל תחנות (כולל לא בסמוך לקניון גנים). כמובן שגם באותם חלקים של המסלול החדש שכן יש בהם תחנות, הקו לא מסומן בתחנות. אני לא אתפלא (ואני יודע שיש לחצים בנושא) אם יחזירו את המסלול שלו לדרך רבין. לא ששם היו לו תחנות מועילות במיוחד.
 

orchilit

New member
לפי זה , קו 64 עלול לגמרי להתבטל :-\

זה בגלל שמשרד התחבורה לא מתייחס ברצינות למה שהוא עצמו הגדיר
במכרזי פתח תקוה ובקעת אונו.

גם בפתח תקוה יש קו שהמסלול שלו שונה, אבל לא ממש דאגו להתקין תחנות שיתאימו למסלול החדש - קו 87. בכיוון מתל השומר לתחנה המרכזית פ"ת, בין כיכר קפלנסקי ברחוב העצמאות לבין רחוב דגל ראובן, אין כלל תחנות (כולל לא בסמוך לקניון גנים). כמובן שגם באותם חלקים של המסלול החדש שכן יש בהם תחנות, הקו לא מסומן בתחנות. אני לא אתפלא (ואני יודע שיש לחצים בנושא) אם יחזירו את המסלול שלו לדרך רבין. לא ששם היו לו תחנות מועילות במיוחד.
לפי זה , קו 64 עלול לגמרי להתבטל :-\
 
לא בדיוק. יש הבדל בין תחנות מוגדרות אך לא מסומנות לבין

לפי זה , קו 64 עלול לגמרי להתבטל :-\
לא בדיוק. יש הבדל בין תחנות מוגדרות אך לא מסומנות לבין
אין תחנות.
קו 64 לא יתבטל כי זה קו נחוץ, אבל אני בהחלט חושש שמשרד התחבורה ואפיקים יורידו את התדירות שלו, אחרי תקופת הסתרה והעלמת נסיעות שבעקבותיה תבוא מצידם הטענה של "מיעוט נוסעים".
 

orchilit

New member
אמרתי את זה בציניות


לא בדיוק. יש הבדל בין תחנות מוגדרות אך לא מסומנות לבין
אין תחנות.
קו 64 לא יתבטל כי זה קו נחוץ, אבל אני בהחלט חושש שמשרד התחבורה ואפיקים יורידו את התדירות שלו, אחרי תקופת הסתרה והעלמת נסיעות שבעקבותיה תבוא מצידם הטענה של "מיעוט נוסעים".
אמרתי את זה בציניות

אבל אין ספק שדילול עלול להגיע בהתחשב בנסיונות עבר והווה (אפילו 69 הוא סוג של דוגמה לזה). כל דבר חדש לא מנסים לפרסם לציבור. מלבד ההודעות/דף נחיתה העלוב והמגוחך של אפיקים, אין ממש הסברים על הקו המצויין הזה.
 
לא כל דבר חדש לא מנסים לפרסם לציבור, רק דברים שלא באמת רוצים

אמרתי את זה בציניות

אבל אין ספק שדילול עלול להגיע בהתחשב בנסיונות עבר והווה (אפילו 69 הוא סוג של דוגמה לזה). כל דבר חדש לא מנסים לפרסם לציבור. מלבד ההודעות/דף נחיתה העלוב והמגוחך של אפיקים, אין ממש הסברים על הקו המצויין הזה.
לא כל דבר חדש לא מנסים לפרסם לציבור, רק דברים שלא באמת רוצים
שיתפרסמו.
את קו 17 פירסמו.
את שיטת התשלום החדשה בבאר שבע פירסמו היטב.
את השינויים בראש העין שהיו במסגרת המכרז במאי (לא השינוים שהיו עכשיו) פירסמו גם פירסמו.
את השינויים באלעד פירסמו יפה מאוד.
 

orchilit

New member
יש גם דוגמאות הפוכות

לא כל דבר חדש לא מנסים לפרסם לציבור, רק דברים שלא באמת רוצים
שיתפרסמו.
את קו 17 פירסמו.
את שיטת התשלום החדשה בבאר שבע פירסמו היטב.
את השינויים בראש העין שהיו במסגרת המכרז במאי (לא השינוים שהיו עכשיו) פירסמו גם פירסמו.
את השינויים באלעד פירסמו יפה מאוד.
יש גם דוגמאות הפוכות
למשל 64.
למשל 268. מישהו יודע עליו שתכל'ס זה כמעט כמו 68 ?
למשל 238 שאני נוסע עליו, ומיעוט נוסעים עולה עליו מת"א ועד בס"ר (שם אני יורד לעבודה) - אם היו יודעים שהוא יעיל גם בתוך ת"א...
קו חדש לגמי צריך לפרסם, במיוחד אם נוסע על צירים ראשיים. חבל שלא עושים את זה.
דן עוד מדיי פעם כן מפרסמים קווים חדשים אצלה (ראיתי באנר על אוטובוס לגבי קו 17 החדש למשל). אז נכון, יש הרבה קווים חדשים כשמיישמים פעימת מכרז, אבל היה רצוי שיהיה שיתוף ציבור טוב לזה. בדוגמא של 64 זה קיצוני עד לרמה של חוסר שילוט בתחנות....
 
את 238 פירסמו טוב בפ"ת

יש גם דוגמאות הפוכות
למשל 64.
למשל 268. מישהו יודע עליו שתכל'ס זה כמעט כמו 68 ?
למשל 238 שאני נוסע עליו, ומיעוט נוסעים עולה עליו מת"א ועד בס"ר (שם אני יורד לעבודה) - אם היו יודעים שהוא יעיל גם בתוך ת"א...
קו חדש לגמי צריך לפרסם, במיוחד אם נוסע על צירים ראשיים. חבל שלא עושים את זה.
דן עוד מדיי פעם כן מפרסמים קווים חדשים אצלה (ראיתי באנר על אוטובוס לגבי קו 17 החדש למשל). אז נכון, יש הרבה קווים חדשים כשמיישמים פעימת מכרז, אבל היה רצוי שיהיה שיתוף ציבור טוב לזה. בדוגמא של 64 זה קיצוני עד לרמה של חוסר שילוט בתחנות....
את 238 פירסמו טוב בפ"ת
מחוץ לפ"ת כנראה לא ייחסו חשיבות רבה לפירסומו.
 

orchilit

New member
חבל, יש לו יתרון. הוא נוסע פשוט ריק מקניון איילון ועד תמח"ת

את 238 פירסמו טוב בפ"ת
מחוץ לפ"ת כנראה לא ייחסו חשיבות רבה לפירסומו.
חבל, יש לו יתרון. הוא נוסע פשוט ריק מקניון איילון ועד תמח"ת
לפני יומיים נסעתי איתו, ולנהג לא היה שילוט עובד (לא ראו פשוט איזה קו זה, אני פשוט ידעתי כי בלוח האלקטרוני הראו שהוא מגיע ושאלתיאת הנהג), ופשוט אחרי קלקא הוא שאל אותי לאן אני צריך, אמרתי לתמח"ת ופשוט נסע דוך דרך המסגר עד לגשר העלייה לתמח"ת. חסך לי כמה דקות טובות (כמובן שהוא לא אמור).
גם בקו הזה , שילוט התחנות לא ברור וגם המיקום לא הגיוני וחלק מהנהגים עוצר לא איפה שצריך גם כדי להקל על הנוסעים. חלק מהם לא נוסעים במנהרה של אבא הלל.
(אגב, מעניין למה הקו נוסע דרך הר ציון ולא פשוט יורד דרך הגשר לכיוון רח' הרכבת גם בהלוך וגם בחזור).
 

mister K

New member
בקו 238 יש הרבה בעיות שילוט

חבל, יש לו יתרון. הוא נוסע פשוט ריק מקניון איילון ועד תמח"ת
לפני יומיים נסעתי איתו, ולנהג לא היה שילוט עובד (לא ראו פשוט איזה קו זה, אני פשוט ידעתי כי בלוח האלקטרוני הראו שהוא מגיע ושאלתיאת הנהג), ופשוט אחרי קלקא הוא שאל אותי לאן אני צריך, אמרתי לתמח"ת ופשוט נסע דוך דרך המסגר עד לגשר העלייה לתמח"ת. חסך לי כמה דקות טובות (כמובן שהוא לא אמור).
גם בקו הזה , שילוט התחנות לא ברור וגם המיקום לא הגיוני וחלק מהנהגים עוצר לא איפה שצריך גם כדי להקל על הנוסעים. חלק מהם לא נוסעים במנהרה של אבא הלל.
(אגב, מעניין למה הקו נוסע דרך הר ציון ולא פשוט יורד דרך הגשר לכיוון רח' הרכבת גם בהלוך וגם בחזור).
בקו 238 יש הרבה בעיות שילוט
בקניון איילון לכיוון התמח"ת הקו הודבק על שתי התחנות במקבץ והן רחוקות אחת מהשניה. צריך לשבור את הראש איפה לחכות כי חלק מהנהגים עוצרים בראשונה וחלק בשנייה. תמיד כשאני רואה את האוטובוס מגיע אני מתכונן לרוץ לתחנה השנייה במקרה הצורך.
לקו אין זכר של שילוט בתחנת המוצא בתמח"ת וזה חמור מכיוון שהוא פועל משם כבר כמה חודשים. לעומת זאת, הוא מופיע על השלט האלקטרוני של הרציף הסמוך ממנו יוצא קו 51.
בצומת עלית לכיוון פתח תקווה, שמו אותו יחד עם קו 58 באבא הלל פינת רחוב גלעד. למרות שהקו בכלל לא אמור לעצור שם. התחנה הרשמית היא במגדל משה אביב יחד עם 42/142 ושאר הקווים. זו תחנה חשובה מאוד לקו הזה ולפעמים נהגים מדלגים עליה בגלל עניין השילוט השגוי.
הנהגים שמדלגים על המנהרה ועומדים ברמזור של ביאליק על פארש, עושים זאת בעיקר לכיוון פתח תקווה. הסיבה היא שהם כנראה מפחדים מתמרור עתיק שקיים בכניסה למנהרה רק מהכיוון הזה ואוסר כניסה לאוטובוסים, למרות שהגובה הוא 3.7 מ'.
בכיוון השני רוב הנהגים כבר יודעים להיכנס וגם אין תמרור בכניסה. אלה שלא מכירים ואני רואה שעומדים לעלות על הגשר, אני הולך לדבר איתם ומסביר להם שהקו עובר דרך המנהרה. הסבר של שנייה שחוסך לכל הנוסעים מספר דקות. לרוב הנהגים מופתעים לשמוע ואומרים שלא ידעו.
אני מניח שהקו לא נוסע דרך רחוב הרכבת משום שבשעות אחר"צ יש שם פקק אדיר ויותר משתלם להיכנס לתמח"ת דרך הר ציון. בכיוון השני המסלול הרשמי עובר ברחוב סלומון, אבל הרבה נהגים בוחרים לנסוע דרך השומרון ובגין כמו בכיוון ההפוך.
אגב, גם על האוטובוסים עצמם שילוט היעד דפוק למדי. אף אחד לא יודע איפה זה "דרך בגין/הרז"ה" ואני לא מבין מה כל כך קשה לרשום "הדר גנים - פתח תקווה".
לכיוון התמח"ת רשם "תמח"ת קומה 7" וציון הקומה מיותר לחלוטין.
 

אוהד1110

New member


בקו 238 יש הרבה בעיות שילוט
בקניון איילון לכיוון התמח"ת הקו הודבק על שתי התחנות במקבץ והן רחוקות אחת מהשניה. צריך לשבור את הראש איפה לחכות כי חלק מהנהגים עוצרים בראשונה וחלק בשנייה. תמיד כשאני רואה את האוטובוס מגיע אני מתכונן לרוץ לתחנה השנייה במקרה הצורך.
לקו אין זכר של שילוט בתחנת המוצא בתמח"ת וזה חמור מכיוון שהוא פועל משם כבר כמה חודשים. לעומת זאת, הוא מופיע על השלט האלקטרוני של הרציף הסמוך ממנו יוצא קו 51.
בצומת עלית לכיוון פתח תקווה, שמו אותו יחד עם קו 58 באבא הלל פינת רחוב גלעד. למרות שהקו בכלל לא אמור לעצור שם. התחנה הרשמית היא במגדל משה אביב יחד עם 42/142 ושאר הקווים. זו תחנה חשובה מאוד לקו הזה ולפעמים נהגים מדלגים עליה בגלל עניין השילוט השגוי.
הנהגים שמדלגים על המנהרה ועומדים ברמזור של ביאליק על פארש, עושים זאת בעיקר לכיוון פתח תקווה. הסיבה היא שהם כנראה מפחדים מתמרור עתיק שקיים בכניסה למנהרה רק מהכיוון הזה ואוסר כניסה לאוטובוסים, למרות שהגובה הוא 3.7 מ'.
בכיוון השני רוב הנהגים כבר יודעים להיכנס וגם אין תמרור בכניסה. אלה שלא מכירים ואני רואה שעומדים לעלות על הגשר, אני הולך לדבר איתם ומסביר להם שהקו עובר דרך המנהרה. הסבר של שנייה שחוסך לכל הנוסעים מספר דקות. לרוב הנהגים מופתעים לשמוע ואומרים שלא ידעו.
אני מניח שהקו לא נוסע דרך רחוב הרכבת משום שבשעות אחר"צ יש שם פקק אדיר ויותר משתלם להיכנס לתמח"ת דרך הר ציון. בכיוון השני המסלול הרשמי עובר ברחוב סלומון, אבל הרבה נהגים בוחרים לנסוע דרך השומרון ובגין כמו בכיוון ההפוך.
אגב, גם על האוטובוסים עצמם שילוט היעד דפוק למדי. אף אחד לא יודע איפה זה "דרך בגין/הרז"ה" ואני לא מבין מה כל כך קשה לרשום "הדר גנים - פתח תקווה".
לכיוון התמח"ת רשם "תמח"ת קומה 7" וציון הקומה מיותר לחלוטין.
 

בישגד

New member
נהג בדן חותך מסלול?! מה פתאום, לא יכול להיות

חבל, יש לו יתרון. הוא נוסע פשוט ריק מקניון איילון ועד תמח"ת
לפני יומיים נסעתי איתו, ולנהג לא היה שילוט עובד (לא ראו פשוט איזה קו זה, אני פשוט ידעתי כי בלוח האלקטרוני הראו שהוא מגיע ושאלתיאת הנהג), ופשוט אחרי קלקא הוא שאל אותי לאן אני צריך, אמרתי לתמח"ת ופשוט נסע דוך דרך המסגר עד לגשר העלייה לתמח"ת. חסך לי כמה דקות טובות (כמובן שהוא לא אמור).
גם בקו הזה , שילוט התחנות לא ברור וגם המיקום לא הגיוני וחלק מהנהגים עוצר לא איפה שצריך גם כדי להקל על הנוסעים. חלק מהם לא נוסעים במנהרה של אבא הלל.
(אגב, מעניין למה הקו נוסע דרך הר ציון ולא פשוט יורד דרך הגשר לכיוון רח' הרכבת גם בהלוך וגם בחזור).
נהג בדן חותך מסלול?! מה פתאום, לא יכול להיות
 

mister K

New member
אני נוסע בקו 238 לפחות פעמיים-שלוש בשבוע בשעות הערב

יש גם דוגמאות הפוכות
למשל 64.
למשל 268. מישהו יודע עליו שתכל'ס זה כמעט כמו 68 ?
למשל 238 שאני נוסע עליו, ומיעוט נוסעים עולה עליו מת"א ועד בס"ר (שם אני יורד לעבודה) - אם היו יודעים שהוא יעיל גם בתוך ת"א...
קו חדש לגמי צריך לפרסם, במיוחד אם נוסע על צירים ראשיים. חבל שלא עושים את זה.
דן עוד מדיי פעם כן מפרסמים קווים חדשים אצלה (ראיתי באנר על אוטובוס לגבי קו 17 החדש למשל). אז נכון, יש הרבה קווים חדשים כשמיישמים פעימת מכרז, אבל היה רצוי שיהיה שיתוף ציבור טוב לזה. בדוגמא של 64 זה קיצוני עד לרמה של חוסר שילוט בתחנות....
אני נוסע בקו 238 לפחות פעמיים-שלוש בשבוע בשעות הערב
בשעות האלו לכיוון ת"א דווקא עולים בדרך כלל לא מעט נוסעים בקניון איילון ובב.ס.ר.
כמות הנוסעים מפתח תקווה עלתה לאחרונה אבל עדיין פחות מאלה שעולים בשעה הזאת בשתי התחנות האלו.
 

mister K

New member
קו 64 זו שערורייה - עדיין אין שילוט באף תחנת ביניים

לפי זה , קו 64 עלול לגמרי להתבטל :-\
קו 64 זו שערורייה - עדיין אין שילוט באף תחנת ביניים
היום נסעתי בקו כבר בפעם הרביעית מאז שנפתח.
אפילו הנהגים מתפלאים שאין שילוט באף תחנה. במסוף אלוף שדה הנהג ניסה לחפש את התחנה הנכונה ופשוט לא ידע איפה היא. האמת שגם אני לא...
עם זאת, יותר ויותר נוסעים כבר יודעים על הקו ונוסעים בו למרות הבזיון בשילוט.
 
אאל"ט דווקא במסוף אלוף שדה הקו שולט (באותה תחנה עם קו 164)

קו 64 זו שערורייה - עדיין אין שילוט באף תחנת ביניים
היום נסעתי בקו כבר בפעם הרביעית מאז שנפתח.
אפילו הנהגים מתפלאים שאין שילוט באף תחנה. במסוף אלוף שדה הנהג ניסה לחפש את התחנה הנכונה ופשוט לא ידע איפה היא. האמת שגם אני לא...
עם זאת, יותר ויותר נוסעים כבר יודעים על הקו ונוסעים בו למרות הבזיון בשילוט.
אאל"ט דווקא במסוף אלוף שדה הקו שולט (באותה תחנה עם קו 164)
זה אמנם היה בחושך, אבל נדמה לי שראיתי שילוט של 64 בתחנה הזו.
בינתיים זו התחנה היחידה שנדמה לי שראיתי בה שילוט שנראה כמו שילוט של 64. אבל ייתכן שדמיינתי.

אני לא בטוח שחוסר השילוט אינו מכוון. כשרוצים לדאוג לשילוט של קו יודעים לעשות זאת יפה מאוד עוד לפני שהקו מתחיל לפעול. כך קרה למשל רק לפני שבועיים עם קו 17 החדש של דן.
את קו 63 החדש שילטו, כך שהתירוץ של עיריות לא עובד.
אם אני טועה וזה לא מכוון - שמשרד התחבורה ואפיקים יוכיחו זאת וידאגו לשילוט מיידי של קו שהחל לפעול לפני שבועיים.
 
ב-13.12 יש מהדורה מיוחדת של "יהיה בסדר" בנושא תחבורה ציבורית

קו 64 זו שערורייה - עדיין אין שילוט באף תחנת ביניים
היום נסעתי בקו כבר בפעם הרביעית מאז שנפתח.
אפילו הנהגים מתפלאים שאין שילוט באף תחנה. במסוף אלוף שדה הנהג ניסה לחפש את התחנה הנכונה ופשוט לא ידע איפה היא. האמת שגם אני לא...
עם זאת, יותר ויותר נוסעים כבר יודעים על הקו ונוסעים בו למרות הבזיון בשילוט.
ב-13.12 יש מהדורה מיוחדת של "יהיה בסדר" בנושא תחבורה ציבורית
שלחתי להם דוא"ל בקשר לשערוריית ההסתרה של קו 64.
 

mister K

New member
אפשר לעשות אייטם שלם על כל הזלזול בנושא השילוט

ב-13.12 יש מהדורה מיוחדת של "יהיה בסדר" בנושא תחבורה ציבורית
שלחתי להם דוא"ל בקשר לשערוריית ההסתרה של קו 64.
אפשר לעשות אייטם שלם על כל הזלזול בנושא השילוט
יש זילזול מחפיר בכל מה שקשור לשילוט בתחנות.
החל מהדבקות על תחנות לא נכונות, שתי הדבקות באותו מקבץ תחנות, הדבקות של קווים חדשים באופן אקראי בלי שום מחשבה, דרך הבזיון בתרגום השמות לאנגלית (במיוחד בבאר שבע) ועד ההסתרה של קו 64.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה