שאלה לגביי שינוי מסלול קו 500

מצב
הנושא נעול.
שאלה לגביי שינוי מסלול קו 500

שאלה לגביי שינוי מסלול קו 500
מה4.12.2016, ייסע קו 500 של חברת קווים משוהם לתל אביב במסלול אחר. השינוי במסלול, הוא שבמקום להיכנס לתחנה המרכזית בתל אביב, ואז לנסוע על המסגר ולהתחבר למנחם בגין, הוא לא נכנס לתחנה המרכזית, והוא נוסע על לווינסקי, ואז במנחם בגין, ואז ברחוב 1185, ואז חזרה למסגר.
השאלה שלי היא למה עשו את השינוי הזה? זה לא חוסך זמן בכלל, ומי ירד/יעלה ב2 התחנות הנוספות שהוסיפו? בנוסף, יש המון אנשים שיורדים ועולים בתחנה המרכזית (בכל נסיעה יש לפחות 5 כאלה, בשעות העומס אפילו יותר), ועכשיו הם יצטרכו לרדת בלווינסקי ולעלות לתחנה המרכזית? או לחילופין, לרדת בתחנה המרכזת, ולרדת ללווינסקי?
זה לא שאני נגד השינוי. הוא יוצר מסלול שונה (יותר ממה שהיה לפני) מקו 506 משוהם לתל אביב, אבל האם זה באמת הכרחי? והאם זה בכלל שינוי טוב? לדעתי זה שינוי מינורי שלא מוסיף תועלת , אלה רק מקשה.
 

orchilit

New member
זה חוסך זמן בעלייה והירידה מהתמח"ת זה בטוח

שאלה לגביי שינוי מסלול קו 500
מה4.12.2016, ייסע קו 500 של חברת קווים משוהם לתל אביב במסלול אחר. השינוי במסלול, הוא שבמקום להיכנס לתחנה המרכזית בתל אביב, ואז לנסוע על המסגר ולהתחבר למנחם בגין, הוא לא נכנס לתחנה המרכזית, והוא נוסע על לווינסקי, ואז במנחם בגין, ואז ברחוב 1185, ואז חזרה למסגר.
השאלה שלי היא למה עשו את השינוי הזה? זה לא חוסך זמן בכלל, ומי ירד/יעלה ב2 התחנות הנוספות שהוסיפו? בנוסף, יש המון אנשים שיורדים ועולים בתחנה המרכזית (בכל נסיעה יש לפחות 5 כאלה, בשעות העומס אפילו יותר), ועכשיו הם יצטרכו לרדת בלווינסקי ולעלות לתחנה המרכזית? או לחילופין, לרדת בתחנה המרכזת, ולרדת ללווינסקי?
זה לא שאני נגד השינוי. הוא יוצר מסלול שונה (יותר ממה שהיה לפני) מקו 506 משוהם לתל אביב, אבל האם זה באמת הכרחי? והאם זה בכלל שינוי טוב? לדעתי זה שינוי מינורי שלא מוסיף תועלת , אלה רק מקשה.
זה חוסך זמן בעלייה והירידה מהתמח"ת זה בטוח
אבל מאידך יש את העבודות שגורמות לפקק בדרך בגין מפינת השומרון ועד 1185/המסגר. אז באמת השאלה מה חסכו כאן.
לגבי הכיוון ההפוך, כנראה שזה כן חוסך (אני לא מכיר עומסים בכיוון הזה בבוקר או אחה"צ).
 
לפי הלו"ז שנקבע,

זה חוסך זמן בעלייה והירידה מהתמח"ת זה בטוח
אבל מאידך יש את העבודות שגורמות לפקק בדרך בגין מפינת השומרון ועד 1185/המסגר. אז באמת השאלה מה חסכו כאן.
לגבי הכיוון ההפוך, כנראה שזה כן חוסך (אני לא מכיר עומסים בכיוון הזה בבוקר או אחה"צ).
לפי הלו"ז שנקבע,
העלייה והירידה מתחנה המרכזית, לוקחת ותו זמן כמו המסלול החדש. וזה עוד לפי הלו"ז, עוד לא מדבר על עומסי תנועה שאולי יש שם.
כך שלא נראה לי שזה כדי לחסוך בזמן, וגם לא נראה לי שזה יחסוך, זה אפילו יאריך.
אז למה השינוי הזה?
 

mister K

New member
אני נוסע בקטע הנ"ל בבגין פעמיים ביום

זה חוסך זמן בעלייה והירידה מהתמח"ת זה בטוח
אבל מאידך יש את העבודות שגורמות לפקק בדרך בגין מפינת השומרון ועד 1185/המסגר. אז באמת השאלה מה חסכו כאן.
לגבי הכיוון ההפוך, כנראה שזה כן חוסך (אני לא מכיר עומסים בכיוון הזה בבוקר או אחה"צ).
אני נוסע בקטע הנ"ל בבגין פעמיים ביום
בין היתר כל בוקר בשעות העומס (8:00). נדיר מאוד שיש שם פקק וגם אז זה בגלל משהו חריג. בדרך כלל זורם ואין שום בעיה.
דווקא השינוי הזה לא רע בכלל לדעתי. אף פעם לא הבנתי מה יש לקו 500 לחפש בקומה 6 בתמח"ת שהוא עולה אליה במיוחד.
זה רק יחסוך זמן הן לנוסעים שעל האוטובוס והן לנוסעים שכבר לא יצטרכו להיכנס במיוחד לתמח"ת.
 

orchilit

New member
אני גם לא מבין למה צריך לעלות לתמח"ת במיוחד

אני נוסע בקטע הנ"ל בבגין פעמיים ביום
בין היתר כל בוקר בשעות העומס (8:00). נדיר מאוד שיש שם פקק וגם אז זה בגלל משהו חריג. בדרך כלל זורם ואין שום בעיה.
דווקא השינוי הזה לא רע בכלל לדעתי. אף פעם לא הבנתי מה יש לקו 500 לחפש בקומה 6 בתמח"ת שהוא עולה אליה במיוחד.
זה רק יחסוך זמן הן לנוסעים שעל האוטובוס והן לנוסעים שכבר לא יצטרכו להיכנס במיוחד לתמח"ת.
אני גם לא מבין למה צריך לעלות לתמח"ת במיוחד
וגם אני נוסע עכשיו בקטע הזה בבוקר לצפון ובערב לדרום, אבל ממה שהבנתי וראיתי, *אחר הצהריים* בכיוון צפון יש עומס לא רגיל לפעמים בדרך בגין בין רח' השומרון דרך 1185 עד פינת המסגר. אבל שוב, רק במקרה הזה, השינוי לא באמת משפר זמנים (כי זה מתקזז ואולי אף מורע), אבל בשאר המקרים - זה משפר (בבוקר לכיוון צפון זה זורם יופי).
 
מה זאת אומרת

אני גם לא מבין למה צריך לעלות לתמח"ת במיוחד
וגם אני נוסע עכשיו בקטע הזה בבוקר לצפון ובערב לדרום, אבל ממה שהבנתי וראיתי, *אחר הצהריים* בכיוון צפון יש עומס לא רגיל לפעמים בדרך בגין בין רח' השומרון דרך 1185 עד פינת המסגר. אבל שוב, רק במקרה הזה, השינוי לא באמת משפר זמנים (כי זה מתקזז ואולי אף מורע), אבל בשאר המקרים - זה משפר (בבוקר לכיוון צפון זה זורם יופי).
מה זאת אומרת
בשביל מה לעלות לתמח"ת? המון אנשים יורדים ועולים שם על קו 500. ושוב, על פי הלו"ז זה ייקח אותו זמן, אז אם השינוי הוא לא כדי לחסוך בזמן (והוא לא יחסוך זמן), למה לעשות אותו? כדי לעזור למי שרוצה לרדת שם? יש לדעתי יותר אנשים שיורדים ועולים בתמח"ת מאשר במקום של המסלול החדש. מישהו יודע מה יש באזור המסלול החדש שהוא מרכזי?
 

mister K

New member
אנשים עולים ויורדים בתמח"ת כי אין להם ברירה

מה זאת אומרת
בשביל מה לעלות לתמח"ת? המון אנשים יורדים ועולים שם על קו 500. ושוב, על פי הלו"ז זה ייקח אותו זמן, אז אם השינוי הוא לא כדי לחסוך בזמן (והוא לא יחסוך זמן), למה לעשות אותו? כדי לעזור למי שרוצה לרדת שם? יש לדעתי יותר אנשים שיורדים ועולים בתמח"ת מאשר במקום של המסלול החדש. מישהו יודע מה יש באזור המסלול החדש שהוא מרכזי?
אנשים עולים ויורדים בתמח"ת כי אין להם ברירה
כמעט אף אחד לא נמצא בתמח"ת במקרה. אנשים יעדיפו שלא להיכנס לתמח"ת אם אין בכך צורך.
עם קווים בין עירוניים שמתחילים מהתמח"ת אין מה לעשות מכיוון שאין מקום אחר לדחוף אותם. אבל קו שגם ככה לא מתחיל מהתמח"ת ומעולם לא התחיל ממנה, אין לו שום סיבה להיכנס אליה.
מה יש באזור המסלול החדש שהוא מרכזי? לך פעם באזור בגין/הרכבת ותיווכח בעצמך. התחנה שנוספה בבגין/נחמני היא תחנה פופולארית מאוד לקווים למודיעין שעוצרים שם. אין סיבה שעם הקו לשהם זה יהיה שונה.
 
תודה. רק רציתי לדעת כי

אנשים עולים ויורדים בתמח"ת כי אין להם ברירה
כמעט אף אחד לא נמצא בתמח"ת במקרה. אנשים יעדיפו שלא להיכנס לתמח"ת אם אין בכך צורך.
עם קווים בין עירוניים שמתחילים מהתמח"ת אין מה לעשות מכיוון שאין מקום אחר לדחוף אותם. אבל קו שגם ככה לא מתחיל מהתמח"ת ומעולם לא התחיל ממנה, אין לו שום סיבה להיכנס אליה.
מה יש באזור המסלול החדש שהוא מרכזי? לך פעם באזור בגין/הרכבת ותיווכח בעצמך. התחנה שנוספה בבגין/נחמני היא תחנה פופולארית מאוד לקווים למודיעין שעוצרים שם. אין סיבה שעם הקו לשהם זה יהיה שונה.
תודה. רק רציתי לדעת כי
לא הייתי אף פעם איפה שהמסלול החדש. מה שכן אני עדיין חושב שהעלייה לתחנה המרכזית חשובה, כי זאת נקודת החלפה גדולה מאוד, אבל שכנעת שזה לא קריטי, ובמסלול החדש יש גם הרבה קווים שניתן להחליף אליהם.
מה שכן, למה עשו את השינוי? הוא אמנם לא גורע, אבל גם העלייה לתחנה המרכזית לא הייתה רעה. למרות שמצד שני זה בהחלט יוצר שוני יותר גדול במסלול ממה שהיה לפני השינוי בין קו 500 ל506, מה שיוצר גיוון.
 
שימו לב לדבר מעניין:

אני נוסע בקטע הנ"ל בבגין פעמיים ביום
בין היתר כל בוקר בשעות העומס (8:00). נדיר מאוד שיש שם פקק וגם אז זה בגלל משהו חריג. בדרך כלל זורם ואין שום בעיה.
דווקא השינוי הזה לא רע בכלל לדעתי. אף פעם לא הבנתי מה יש לקו 500 לחפש בקומה 6 בתמח"ת שהוא עולה אליה במיוחד.
זה רק יחסוך זמן הן לנוסעים שעל האוטובוס והן לנוסעים שכבר לא יצטרכו להיכנס במיוחד לתמח"ת.
שימו לב לדבר מעניין:
קווים 69, 475, 500, שלושתם של קווים, מוצאים (כל אחד בדרכו שלו) מתוך התמח"ת בבת אחת.
האם זה צירוף מקרים?
 

mister K

New member
לך תדע... אני כבר לא יודע למה להאמין

שימו לב לדבר מעניין:
קווים 69, 475, 500, שלושתם של קווים, מוצאים (כל אחד בדרכו שלו) מתוך התמח"ת בבת אחת.
האם זה צירוף מקרים?
לך תדע... אני כבר לא יודע למה להאמין
כל עניין הזכייה של קווים מחדש במכרז בקעת אונו והקלות הרבה בה מתבצעים שינויים מאוד הזויים, הן בבקעת אונו והן באשכול חשמונאים, בהחלט מעורר תמיהה.

הנה שני פרטים שיכולים אולי לחזק את תיאוריית הקונספירציה בעניין:
לאור השינויים אני מניח שחברת קווים תיפרד מרציף 621 בקומה 6 בתמח"ת, ממנו יוצא קו 475. זהו הרציף היחיד שלהם בקומה 6 שלא קיבל שלט חדש ועדיין נשאר עם השלט מימי ואוליה.
בקומה 7 הסימן היחיד לקיומו של קו 69 הוא דף A4 עם המספר 69 שמודבק על שלט הרציף. זאת לעומת הקו החדש 268 שקיבל מדבקה מסודרת, גם אם עלובה למדי, בה רשום גם יעד הקו.
לך תדע אם החזרת המצב לקדמותו לא תוכננה עוד מבעוד מועד.
 
טוב...אני עושה רשימה (חלקים ממנה אינם בהכרח רעים) אבל זו

לך תדע... אני כבר לא יודע למה להאמין
כל עניין הזכייה של קווים מחדש במכרז בקעת אונו והקלות הרבה בה מתבצעים שינויים מאוד הזויים, הן בבקעת אונו והן באשכול חשמונאים, בהחלט מעורר תמיהה.

הנה שני פרטים שיכולים אולי לחזק את תיאוריית הקונספירציה בעניין:
לאור השינויים אני מניח שחברת קווים תיפרד מרציף 621 בקומה 6 בתמח"ת, ממנו יוצא קו 475. זהו הרציף היחיד שלהם בקומה 6 שלא קיבל שלט חדש ועדיין נשאר עם השלט מימי ואוליה.
בקומה 7 הסימן היחיד לקיומו של קו 69 הוא דף A4 עם המספר 69 שמודבק על שלט הרציף. זאת לעומת הקו החדש 268 שקיבל מדבקה מסודרת, גם אם עלובה למדי, בה רשום גם יעד הקו.
לך תדע אם החזרת המצב לקדמותו לא תוכננה עוד מבעוד מועד.
טוב...אני עושה רשימה (חלקים ממנה אינם בהכרח רעים) אבל זו
רשימה שכרשימה מצטברת היא מעוררת תהיות:
1. במהלך שלבי יישום מכרזי בקעת אונו - אלעד ופתח תקוה - ראש העין, קווים 85 ו 185, שהיו חלק ממכרז פ"ת - ראש העין, מועברים לאשכול בקעת אונו - אלעד.
2. קו 77 שהיה מתוכנן להיות מופעל במסגרת מכרז בקעת אונו - אלעד לא הופעל במהלך אף אחד משלבי היישום המתוכננים של המכרז.
3. פחות מחודש לאחר יישום המכרז בבקעת אונו, קו 168 חוזר למסלולו הישן.
4. כחודש לאחר יישום המכרז בבקעת אונו, קווים 69 ו 169 חוזרים למסלול וללוח הזמנים הישנים.
5. במקביל נפתח קו חדש באשכול החשמונאים 478 על חשבון קו 475, שלמעט השלוחה מ/ל גני יער בלוד, מבוטל.
6. במקביל קו 500 מאשכול החשמונאים משנה את מסלולו ומוצא מהתמח"ת.

יש עוד כמה סעיפים, אבל הם פחות משמעותיים.
 
יש באתר קווים הודעות עדכון בקשר לרציפים בתמח"ת:

לך תדע... אני כבר לא יודע למה להאמין
כל עניין הזכייה של קווים מחדש במכרז בקעת אונו והקלות הרבה בה מתבצעים שינויים מאוד הזויים, הן בבקעת אונו והן באשכול חשמונאים, בהחלט מעורר תמיהה.

הנה שני פרטים שיכולים אולי לחזק את תיאוריית הקונספירציה בעניין:
לאור השינויים אני מניח שחברת קווים תיפרד מרציף 621 בקומה 6 בתמח"ת, ממנו יוצא קו 475. זהו הרציף היחיד שלהם בקומה 6 שלא קיבל שלט חדש ועדיין נשאר עם השלט מימי ואוליה.
בקומה 7 הסימן היחיד לקיומו של קו 69 הוא דף A4 עם המספר 69 שמודבק על שלט הרציף. זאת לעומת הקו החדש 268 שקיבל מדבקה מסודרת, גם אם עלובה למדי, בה רשום גם יעד הקו.
לך תדע אם החזרת המצב לקדמותו לא תוכננה עוד מבעוד מועד.
יש באתר קווים הודעות עדכון בקשר לרציפים בתמח"ת:
[URL]http://www.kavim-t.co.il/news/news.aspx?news=3555[/URL]
[URL]http://www.kavim-t.co.il/news/news.aspx?news=3556[/URL]
 
475 יהיה עם מספר נסיעות בודדות כי החלופה ל/מ גני יער בלוד

לא הבנתי משהו,
למה כתוב שם שקו 500 ברציף 621 וקו 475 ב623? הרי עוד 5 ימים הם כבר לא יהיו שם...
475 יהיה עם מספר נסיעות בודדות כי החלופה ל/מ גני יער בלוד
נשארת.
למה ציינו את 500 לא ברור.
 
איך אתה יודע מהו השינוי? באתר קווים לא כתוב

שאלה לגביי שינוי מסלול קו 500
מה4.12.2016, ייסע קו 500 של חברת קווים משוהם לתל אביב במסלול אחר. השינוי במסלול, הוא שבמקום להיכנס לתחנה המרכזית בתל אביב, ואז לנסוע על המסגר ולהתחבר למנחם בגין, הוא לא נכנס לתחנה המרכזית, והוא נוסע על לווינסקי, ואז במנחם בגין, ואז ברחוב 1185, ואז חזרה למסגר.
השאלה שלי היא למה עשו את השינוי הזה? זה לא חוסך זמן בכלל, ומי ירד/יעלה ב2 התחנות הנוספות שהוסיפו? בנוסף, יש המון אנשים שיורדים ועולים בתחנה המרכזית (בכל נסיעה יש לפחות 5 כאלה, בשעות העומס אפילו יותר), ועכשיו הם יצטרכו לרדת בלווינסקי ולעלות לתחנה המרכזית? או לחילופין, לרדת בתחנה המרכזת, ולרדת ללווינסקי?
זה לא שאני נגד השינוי. הוא יוצר מסלול שונה (יותר ממה שהיה לפני) מקו 506 משוהם לתל אביב, אבל האם זה באמת הכרחי? והאם זה בכלל שינוי טוב? לדעתי זה שינוי מינורי שלא מוסיף תועלת , אלה רק מקשה.
איך אתה יודע מהו השינוי? באתר קווים לא כתוב
ומלבד זה - עבורי זה חמור. יש ימים שאני חייבת לרדת בתחנה מרכזית (כדי לקחת אוטובוס לרחוב שוקן בת"א) ועכשיו אני לא יודעת מה לעשות.
 

orchilit

New member
אם מזיזים את הלו"ז של הקו ל4.11 ומחפשים את המסלול

איך אתה יודע מהו השינוי? באתר קווים לא כתוב
ומלבד זה - עבורי זה חמור. יש ימים שאני חייבת לרדת בתחנה מרכזית (כדי לקחת אוטובוס לרחוב שוקן בת"א) ועכשיו אני לא יודעת מה לעשות.
אם מזיזים את הלו"ז של הקו ל4.11 ומחפשים את המסלול
רואים את המסלול העדכני באותו יום.
&nbsp
לגבי נסיעה לשוקן - ישנו קו 84 שיש לו תחנה בלוינסקי לפני שד' הר ציון. הבעייה היא התדירות (חצי שעה). אז את יורדת בלוינסקי ויורדת למטה לתחנה הזו, משהו כמו 2-3 דק' הליכה.
&nbsp
אפשר גם לרדת עם 500 בדרך בגין / הרכבת , לעבור לצד השני - ולקחת 126/189/289 עד שד' הר ציון / קיבוץ גלויות ומשם להמשיך רגלית לשוקן דרך קרית המלאכה או דרך קיבוץ גלויות.
 
הסתכלתי באפליקציית moovit על המסלול בתאריך של השינוי ו

איך אתה יודע מהו השינוי? באתר קווים לא כתוב
ומלבד זה - עבורי זה חמור. יש ימים שאני חייבת לרדת בתחנה מרכזית (כדי לקחת אוטובוס לרחוב שוקן בת"א) ועכשיו אני לא יודעת מה לעשות.
הסתכלתי באפליקציית moovit על המסלול בתאריך של השינוי ו
הופיע לי המסלול החדש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה