קרונות ר״י, היסטוריה של העת האחרונה

מצב
הנושא נעול.
קרונות ר״י, היסטוריה של העת האחרונה

קרונות ר״י, היסטוריה של העת האחרונה
אני מאוד מקווה שהצילומים עדיין לא פורסמו בפורום(???!).

תמונות 488 ו 489: קטר דיזל של הרכבת השוויצרית(CFF) גוררת/דוחפת את קרונות ה DD של Bombardier בעיר Vevey/שוייץ(״בירת״ השוקולד) ב 24.02.2014 .

תמונה 487: קטר חשמלי של הרכבת השווייצרית גוררת את קרונות ה DD של Bombardier(טיפוס V2N) בעת נסוי בעיר Sion/שוייץ ב 19.02.2014 .

תמונות 479, 480, 482, 483, 486, 490: קרונות ה DD של Bombardier, עדיין ללא סימני רשוי של ר״י בעיר Montigny/שוייץ וביניהם קרון מעבדה של הרכבת השווייצרית.


סתם קוריוז: בכל התמונות הקרונות נמצאים מתחת לחשמולת, כלומר שהם ״נכנסים״ לגבריט(Train gauge) החשמלי השווייצרי ...........כמובן שאין שום קשר עם חישמול המסילות בארץ שמתחיל עכשיו, על אחת כמה וכמה שבארץ החשמול יהיה ב 25קילווולט כאשר בשוייץ הוא ב 15קילווולט. בקצור, זה לא פוטומונטז׳ עם החרמון ברקע!


פ

















 

Bus Nerd

Active member
קרונות שלנו או של דוייטשה באן?

קרונות ר״י, היסטוריה של העת האחרונה
אני מאוד מקווה שהצילומים עדיין לא פורסמו בפורום(???!).

תמונות 488 ו 489: קטר דיזל של הרכבת השוויצרית(CFF) גוררת/דוחפת את קרונות ה DD של Bombardier בעיר Vevey/שוייץ(״בירת״ השוקולד) ב 24.02.2014 .

תמונה 487: קטר חשמלי של הרכבת השווייצרית גוררת את קרונות ה DD של Bombardier(טיפוס V2N) בעת נסוי בעיר Sion/שוייץ ב 19.02.2014 .

תמונות 479, 480, 482, 483, 486, 490: קרונות ה DD של Bombardier, עדיין ללא סימני רשוי של ר״י בעיר Montigny/שוייץ וביניהם קרון מעבדה של הרכבת השווייצרית.


סתם קוריוז: בכל התמונות הקרונות נמצאים מתחת לחשמולת, כלומר שהם ״נכנסים״ לגבריט(Train gauge) החשמלי השווייצרי ...........כמובן שאין שום קשר עם חישמול המסילות בארץ שמתחיל עכשיו, על אחת כמה וכמה שבארץ החשמול יהיה ב 25קילווולט כאשר בשוייץ הוא ב 15קילווולט. בקצור, זה לא פוטומונטז׳ עם החרמון ברקע!


פ
קרונות שלנו או של דוייטשה באן?
אי אפשר לדעת לפי סכמת הצביעה כי היא זהה לר"י ולדוייטשה באן :)
 
תשובה בטוחה יכולים לתת אנשי Bombardier או ר״י הכותבים בפורום

קרונות שלנו או של דוייטשה באן?
אי אפשר לדעת לפי סכמת הצביעה כי היא זהה לר"י ולדוייטשה באן :)
תשובה בטוחה יכולים לתת אנשי Bombardier או ר״י הכותבים בפורום
לדעתי אלה לא קרונות של ה DB; היה וכן היו, אז היה עליהם מספר זהוי(לפי הנחיות UIC) בן 12 ספרות שהיה כולל במקום השלישי והרביעי מצד שמאל את המספר ״80״.
בכיתוב לתמונות שצולמו ב Vevey, הצלם אומר: ״ קרונות ללא רשוי כנראה של ר״י(?) ״.
בכיתוב לתמונות שצולמו ב Sion ו Martigny , הצלם אומר: ״ קרונות של ר״י ״.

אגב המספר ״80״ הוא שוה ערך ל ״95״ בר״י.
 

Bus Nerd

Active member
בעצם אפשר לדעת שזה של ר"י די בקלות

תשובה בטוחה יכולים לתת אנשי Bombardier או ר״י הכותבים בפורום
לדעתי אלה לא קרונות של ה DB; היה וכן היו, אז היה עליהם מספר זהוי(לפי הנחיות UIC) בן 12 ספרות שהיה כולל במקום השלישי והרביעי מצד שמאל את המספר ״80״.
בכיתוב לתמונות שצולמו ב Vevey, הצלם אומר: ״ קרונות ללא רשוי כנראה של ר״י(?) ״.
בכיתוב לתמונות שצולמו ב Sion ו Martigny , הצלם אומר: ״ קרונות של ר״י ״.

אגב המספר ״80״ הוא שוה ערך ל ״95״ בר״י.
בעצם אפשר לדעת שזה של ר"י די בקלות
כי DB מפעילים את הקרונות האלו (למיטב ידיעתי) רק עם חשמל, וכאן יש לנו קרונות ניהוג שנועדו להפעלה בדיזל (פחות מקומות ישיבה כי יש גנרטור גדול בקרון הניהוג, כי הוא גם קרון כוח).
&nbsp
ולפי התאריכים של התמונות כנראה שהקרונות האלו כבר פועלים בארץ, כי אמרת 2014 ולא 2016
 
אתה צודק, מאז(2014) הם בטח בארץ.

בעצם אפשר לדעת שזה של ר"י די בקלות
כי DB מפעילים את הקרונות האלו (למיטב ידיעתי) רק עם חשמל, וכאן יש לנו קרונות ניהוג שנועדו להפעלה בדיזל (פחות מקומות ישיבה כי יש גנרטור גדול בקרון הניהוג, כי הוא גם קרון כוח).
&nbsp
ולפי התאריכים של התמונות כנראה שהקרונות האלו כבר פועלים בארץ, כי אמרת 2014 ולא 2016
אתה צודק, מאז(2014) הם בטח בארץ.
 
גם ב-DB מפעילים עם קטרי דיזל

בעצם אפשר לדעת שזה של ר"י די בקלות
כי DB מפעילים את הקרונות האלו (למיטב ידיעתי) רק עם חשמל, וכאן יש לנו קרונות ניהוג שנועדו להפעלה בדיזל (פחות מקומות ישיבה כי יש גנרטור גדול בקרון הניהוג, כי הוא גם קרון כוח).
&nbsp
ולפי התאריכים של התמונות כנראה שהקרונות האלו כבר פועלים בארץ, כי אמרת 2014 ולא 2016
גם ב-DB מפעילים עם קטרי דיזל
ביקר אצלי בשבוע שעבר במוזיאון נהג ב-DB שסיפר שיוצא לו לנהוג לפעמים עם קרונות קומתיים וקטר דיזל 'עתיק' מסדרה 218 (וגם הראה תמונות בסמארטפון, כמובן...)
&nbsp
אבל עדיין, לקרונות של DB אין גנרטורים.
 

Bus Nerd

Active member
אז למה בעצם אצלנו יש גנרטורים?

גם ב-DB מפעילים עם קטרי דיזל
ביקר אצלי בשבוע שעבר במוזיאון נהג ב-DB שסיפר שיוצא לו לנהוג לפעמים עם קרונות קומתיים וקטר דיזל 'עתיק' מסדרה 218 (וגם הראה תמונות בסמארטפון, כמובן...)
&nbsp
אבל עדיין, לקרונות של DB אין גנרטורים.
אז למה בעצם אצלנו יש גנרטורים?
קראתי איפשהו שזה כי הקטר לא מספק מספיק חשמל בשביל המיזוג החזק שצריך בארץ, אבל גם בגרמניה יש ימים של 31 מעלות לפעמים אז אני מניח שגם שם צריך מיזוג.
 
אצלם, בהרבה רכבות אין מזגן או שיש חלש מאוד

אז למה בעצם אצלנו יש גנרטורים?
קראתי איפשהו שזה כי הקטר לא מספק מספיק חשמל בשביל המיזוג החזק שצריך בארץ, אבל גם בגרמניה יש ימים של 31 מעלות לפעמים אז אני מניח שגם שם צריך מיזוג.
אצלם, בהרבה רכבות אין מזגן או שיש חלש מאוד
אני לא זוכר ספציפית לגבי הדגם הזה, אבל זה המצב ברוב הרכבות במדינות צפון אירופה. ואכן, בימות הקיץ החמים הנסיעה כלל וכלל לא נעימה, בלשון המעטה. דרך אגב, זה המצב גם במבני ציבור ובמשרדי ממשלה למיניהם, לא טורחים להתקין מזגנים לימים החמים, וכשהטמפרטורות עולות הכל בפנים מחניק ומסריח.
 
דווקא סכימת הצביעה שונה

קרונות שלנו או של דוייטשה באן?
אי אפשר לדעת לפי סכמת הצביעה כי היא זהה לר"י ולדוייטשה באן :)
דווקא סכימת הצביעה שונה
בקרונות של DB הפס הלבן העליון הרבה יותר צר וצמוד לתחתית החלונות העליונים, בעוד ברכבת ישראל הפס הלבן בדיוק בגובה ובמידה של לוח המידע האלקטרוני.
&nbsp
חוץ מזה, רואים בתמונות שבקרון הניהוג יש גנרטור (לא קיים ברכבת הגרמנית) וגם רואים את מספרי הקרונות על הפס האפור, ואלו מספרים של רכבת ישראל
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אלה בוודאות קרונות של ר"י. ישנו הבדל משמעותי

קרונות ר״י, היסטוריה של העת האחרונה
אני מאוד מקווה שהצילומים עדיין לא פורסמו בפורום(???!).

תמונות 488 ו 489: קטר דיזל של הרכבת השוויצרית(CFF) גוררת/דוחפת את קרונות ה DD של Bombardier בעיר Vevey/שוייץ(״בירת״ השוקולד) ב 24.02.2014 .

תמונה 487: קטר חשמלי של הרכבת השווייצרית גוררת את קרונות ה DD של Bombardier(טיפוס V2N) בעת נסוי בעיר Sion/שוייץ ב 19.02.2014 .

תמונות 479, 480, 482, 483, 486, 490: קרונות ה DD של Bombardier, עדיין ללא סימני רשוי של ר״י בעיר Montigny/שוייץ וביניהם קרון מעבדה של הרכבת השווייצרית.


סתם קוריוז: בכל התמונות הקרונות נמצאים מתחת לחשמולת, כלומר שהם ״נכנסים״ לגבריט(Train gauge) החשמלי השווייצרי ...........כמובן שאין שום קשר עם חישמול המסילות בארץ שמתחיל עכשיו, על אחת כמה וכמה שבארץ החשמול יהיה ב 25קילווולט כאשר בשוייץ הוא ב 15קילווולט. בקצור, זה לא פוטומונטז׳ עם החרמון ברקע!


פ
אלה בוודאות קרונות של ר"י. ישנו הבדל משמעותי
בין הקרונות שלנו לקרונות של ה-DB והוא הדלתות. הרציפים בארץ גובהים יותר מאשר בגרמניה, לכן הדלתות בקרונות של רכבת ישראל נמצאות בין המפלסים ואילו בקרונות הגרמניים הדלתות נמצאות בגובה הקומה התחתונה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה