שאלה על שאטלים

מצב
הנושא נעול.

rans778

New member
שאלה על שאטלים

שאלה על שאטלים
שלום לכולם,
למישהו יש תובנות מדוע כל שאטל שרשות מקומית מארגנת (חוץ מת"א) מת. רכבת לאזורי תעשייה נכשל ומופסק?
אולי לא יודעים לשווק או לתמחר?
לפני כשנה הופסק השאטל מרכבת קץ אריה לאזה"ת קרית אריה.
עכשיו, גם בחולון מפסיקים.
איך זה קורה לנו?

 

Bus Nerd

Active member
פשוט בגלל שזה לא מסודר ומאורגן כמו תח"צ רגיל

שאלה על שאטלים
שלום לכולם,
למישהו יש תובנות מדוע כל שאטל שרשות מקומית מארגנת (חוץ מת"א) מת. רכבת לאזורי תעשייה נכשל ומופסק?
אולי לא יודעים לשווק או לתמחר?
לפני כשנה הופסק השאטל מרכבת קץ אריה לאזה"ת קרית אריה.
עכשיו, גם בחולון מפסיקים.
איך זה קורה לנו?
פשוט בגלל שזה לא מסודר ומאורגן כמו תח"צ רגיל
ולאט לאט משרד התחבורה מסדר קישור אוטובוסי באוטובוסים ציבוריים לכל תחנות הרכבת שנותנים שירות איכותי יותר מהשאטלים ומייתרים אותם. כמו כן למשרד התחבורה יש יותר תקציב לשירות אוטובוסי משלים משלעיריות ולמשרד להגנת הסביבה יש תקציב לשאטלים.
&nbsp
תוסיף את העובדה שלוחות הזמנים של השאטלים לא זמינים באפליקציות (ובטח שאין מידע בזמן אמת) ושיש להם מספר נסיעות מצומצם ביום וזה פשוט אומר ש"אי אפשר לסמוך עליהם", כי אתה לא יודע אם תהיה לך נסיעה של השאטל כשתצא מהמשרד, ולא יודע אם הוא עומד להגיע כשאתה מחכה בתחנה או שהוא כבר עבר והבא רק עוד חצי שעה.
 

rans778

New member
תושבה

פשוט בגלל שזה לא מסודר ומאורגן כמו תח"צ רגיל
ולאט לאט משרד התחבורה מסדר קישור אוטובוסי באוטובוסים ציבוריים לכל תחנות הרכבת שנותנים שירות איכותי יותר מהשאטלים ומייתרים אותם. כמו כן למשרד התחבורה יש יותר תקציב לשירות אוטובוסי משלים משלעיריות ולמשרד להגנת הסביבה יש תקציב לשאטלים.
&nbsp
תוסיף את העובדה שלוחות הזמנים של השאטלים לא זמינים באפליקציות (ובטח שאין מידע בזמן אמת) ושיש להם מספר נסיעות מצומצם ביום וזה פשוט אומר ש"אי אפשר לסמוך עליהם", כי אתה לא יודע אם תהיה לך נסיעה של השאטל כשתצא מהמשרד, ולא יודע אם הוא עומד להגיע כשאתה מחכה בתחנה או שהוא כבר עבר והבא רק עוד חצי שעה.
תושבה
השאטל אמור להיות מתואם עם הרכבת. הבנתי שבבני ברק-רמת החיל זה עובד טוב
 
בבני ברק - רמת החייל זה *עדיין* עובד טוב

תושבה
השאטל אמור להיות מתואם עם הרכבת. הבנתי שבבני ברק-רמת החיל זה עובד טוב
בבני ברק - רמת החייל זה *עדיין* עובד טוב
אם למשל מיטל להבי תעזוב את תפקידה ותשנה את מעמדה בעיריית תל אביב, אתה יכול לצפות שגורל השאטל הזה לא יהיה שונה מהשאטלים האחרים.
שאטלים שמבוססים על יוזמה רגעית ועל רצון טוב לא מחזיקים מעמד לאורך זמן.
 
זה לא תמיד נכון. השאטלים בין שפירים לתל אביב ורמת גן למשל

פשוט בגלל שזה לא מסודר ומאורגן כמו תח"צ רגיל
ולאט לאט משרד התחבורה מסדר קישור אוטובוסי באוטובוסים ציבוריים לכל תחנות הרכבת שנותנים שירות איכותי יותר מהשאטלים ומייתרים אותם. כמו כן למשרד התחבורה יש יותר תקציב לשירות אוטובוסי משלים משלעיריות ולמשרד להגנת הסביבה יש תקציב לשאטלים.
&nbsp
תוסיף את העובדה שלוחות הזמנים של השאטלים לא זמינים באפליקציות (ובטח שאין מידע בזמן אמת) ושיש להם מספר נסיעות מצומצם ביום וזה פשוט אומר ש"אי אפשר לסמוך עליהם", כי אתה לא יודע אם תהיה לך נסיעה של השאטל כשתצא מהמשרד, ולא יודע אם הוא עומד להגיע כשאתה מחכה בתחנה או שהוא כבר עבר והבא רק עוד חצי שעה.
זה לא תמיד נכון. השאטלים בין שפירים לתל אביב ורמת גן למשל
מהווים דוגמה לשאטלים מוצלחים, גם אם אינם מופיעים במערכות המידע.
אבל שאטלים שהפעלתם לא מבוססת על מנגנון מימון מוצק, אלא על רצון טוב מצד רשויות, מטבעם ידעכו בשלב מסויים.
 

rans778

New member
זה משהו קצת אחר

זה לא תמיד נכון. השאטלים בין שפירים לתל אביב ורמת גן למשל
מהווים דוגמה לשאטלים מוצלחים, גם אם אינם מופיעים במערכות המידע.
אבל שאטלים שהפעלתם לא מבוססת על מנגנון מימון מוצק, אלא על רצון טוב מצד רשויות, מטבעם ידעכו בשלב מסויים.
זה משהו קצת אחר
השאטלים משפירים באמת הרבה יותר אטרקטיביים ו"קלים" לשיווק מ-2 סיבות:
1) בהגדרה הם עוקפי פקקים, בזכות הנתיב המהיר
2) הם מגיעים למרכזי תעסוקה הגדולים ביותר במרכז ת"א
3) שילוב רכב + שאטל כבר מביא אותך למרכזי התעסוקה הללו. ללא צורך באמצעי תחב"צ נוסף. מרבית השאטלים האחרים מחייבים הגעה לנק' האיסוף ברכבת.
 
ולכן שאטלים חינמיים כאלה יכולים להצליח ושאטלים חינמיים אחרים

זה משהו קצת אחר
השאטלים משפירים באמת הרבה יותר אטרקטיביים ו"קלים" לשיווק מ-2 סיבות:
1) בהגדרה הם עוקפי פקקים, בזכות הנתיב המהיר
2) הם מגיעים למרכזי תעסוקה הגדולים ביותר במרכז ת"א
3) שילוב רכב + שאטל כבר מביא אותך למרכזי התעסוקה הללו. ללא צורך באמצעי תחב"צ נוסף. מרבית השאטלים האחרים מחייבים הגעה לנק' האיסוף ברכבת.
ולכן שאטלים חינמיים כאלה יכולים להצליח ושאטלים חינמיים אחרים
לא יכולים להצליח.
השאטלים של שפירים הם שאטלים מבוססי מודל שמעוגנים בעקרונות ההפעלה של הנתיב המהיר וחניון שפירים וגם מבוססים על מודל מימון מוגדר.

השאטלים האחרים הם שאטלים שמבוססים על רצון טוב רגעי ולכן לא יכולים להחזיק מעמד לאורך זמן.
דינם של שאטלים כאלה או להתבטל או להיות מוחלפים בקווי שירות בתשלום, כפי שקרה לשאטל נתב"ג - באר שבע שהוחלף בקו 469 של מטרופולין, לשאטל תחנת רכבת ראש העין צפון - פארק אפק שהוחלף בקו 38 של אפיקים, לשאטל אצטדיון המושבה - תל אביב שהוחלף בקו 238 של דן, לשאטל שהופעל על ידי מועצת בנימינה - גבעת עדה שהוחלף בקווים של קווים ועוד.
ולגבי השאטל של עיריית פתח תקוה, הוא די חפף לקו 46 שכעת גם השירות בו מתוגבר.

גם השאטלים בחולון היו מתוכננים להיות מוחלפים בקווי שירות (15, 16) במסגרת מכרז שרון - חולון מרחבי, אבל הם אפילו לא החזיקו מעמד עד ליישום המכרז הזה.
 
דווקא הם כן מופיעים במערכות המידע

זה לא תמיד נכון. השאטלים בין שפירים לתל אביב ורמת גן למשל
מהווים דוגמה לשאטלים מוצלחים, גם אם אינם מופיעים במערכות המידע.
אבל שאטלים שהפעלתם לא מבוססת על מנגנון מימון מוצק, אלא על רצון טוב מצד רשויות, מטבעם ידעכו בשלב מסויים.
דווקא הם כן מופיעים במערכות המידע
לא בזמן אמת, אבל כן לוחות הזמנים שלהם, המסלול שלהם, והתחנות שלהם
 
היכן מופיעים הנתונים של השאטלים בשפירים?

דווקא הם כן מופיעים במערכות המידע
לא בזמן אמת, אבל כן לוחות הזמנים שלהם, המסלול שלהם, והתחנות שלהם
היכן מופיעים הנתונים של השאטלים בשפירים?
באתר כל-קו הם מופיעים?
הם מופיעים באתר של הנתיב המהיר ובעבר (כיום כבר לא) הופיעו גם באתר של דן.
אבל במערכות המידע הממשלתיות הם לא מופיעים.
 

Bus Nerd

Active member
השאטלים בשפירים תדירים הרבה יותר מכל שאטל אחר

זה לא תמיד נכון. השאטלים בין שפירים לתל אביב ורמת גן למשל
מהווים דוגמה לשאטלים מוצלחים, גם אם אינם מופיעים במערכות המידע.
אבל שאטלים שהפעלתם לא מבוססת על מנגנון מימון מוצק, אלא על רצון טוב מצד רשויות, מטבעם ידעכו בשלב מסויים.
השאטלים בשפירים תדירים הרבה יותר מכל שאטל אחר
לכן "אפשר לסמוך עליהם" ולכן הם הצלחה גדולה.
 
אבל הם כאלה בגלל שעומד מאחוריהם מנגנון מימוני יעיל ובגלל שהם

השאטלים בשפירים תדירים הרבה יותר מכל שאטל אחר
לכן "אפשר לסמוך עליהם" ולכן הם הצלחה גדולה.
אבל הם כאלה בגלל שעומד מאחוריהם מנגנון מימוני יעיל ובגלל שהם
חלק בלתי נפרד מתפיסה תפעולית כוללת.
השאטלים האחרים הם תוצאה של יוזמה נקודתית כזו או אחרת שתלויה ברצון הטוב של היוזם או מחליפיו והמימון שלהם תלוי בגחמות אקראיות.
 

olli3

New member
מנהל
שאטל הוא כלי למדידת יכולת ההצלחה שלו לשם פתיחת קו תח"צ רגיל.

שאלה על שאטלים
שלום לכולם,
למישהו יש תובנות מדוע כל שאטל שרשות מקומית מארגנת (חוץ מת"א) מת. רכבת לאזורי תעשייה נכשל ומופסק?
אולי לא יודעים לשווק או לתמחר?
לפני כשנה הופסק השאטל מרכבת קץ אריה לאזה"ת קרית אריה.
עכשיו, גם בחולון מפסיקים.
איך זה קורה לנו?
שאטל הוא כלי למדידת יכולת ההצלחה שלו לשם פתיחת קו תח"צ רגיל.
שאטל שמצליח - נפתח קו אוטובוס במקומו. שאטל שנכשל - לא נפתח קו אוטובוס במקומו או שנפתח קו אוטובוס כדי לסמן וי.
&nbsp
תחנות הרכבת במדינה מסתמכות או על תחבורה ציבורית שעוברת גם ככה לידן או בפתחן או על כך שיקימו בהן מסוף תחבורה שאליו יגיעו וממנו יצאו קווים עירוניים ואיזוריים. החלק השני קיים בעיקר בתחנות החדשות של רכבת ישראל שהיכן שהן נמצאות אין תחנה מרכזית. כך לדוגמא, כל הקווים העירוניים באופקים ובנתיבות מתחילים את נסיעתם בכיוון אחד בתחנת הרכבת העירונית ומסיים את נסיעתם בכיוון ההפוך בתחנת הרכבת המקומית.
 

1Shir

New member
כבא איו יותר שאטל בהרצליה?

שאלה על שאטלים
שלום לכולם,
למישהו יש תובנות מדוע כל שאטל שרשות מקומית מארגנת (חוץ מת"א) מת. רכבת לאזורי תעשייה נכשל ומופסק?
אולי לא יודעים לשווק או לתמחר?
לפני כשנה הופסק השאטל מרכבת קץ אריה לאזה"ת קרית אריה.
עכשיו, גם בחולון מפסיקים.
איך זה קורה לנו?
כבא איו יותר שאטל בהרצליה?
היו לו שעות יציאה קבועות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה