מצגת העברת התחבורה הציבורית מחלף הראל למחלף חמד

מצב
הנושא נעול.

yair480

Active member
רעיון נוסף לשיפור במרחב ירושלים הקשור בחמד

מצגת העברת התחבורה הציבורית מחלף הראל למחלף חמד
משרד התחבורה == נגד תחבורה ציבורית נגישה לאזרח
https://onedrive.live.com/view.aspx...,pptx&app=PowerPoint&authkey=!AMOvcDO8-okbkVk
רעיון נוסף לשיפור במרחב ירושלים הקשור בחמד
א. את זה אני מגדיר כדחוף ולכן זה כסעיף בפני עצמו .כדאי ורצוי מאוד להפעיל קו בתדירות 15-20 ממחלף חמד דרך כביש הסטף לבית חולים הדסה עין כרם(157) . זה כדי לאפשר הגעה נוחה ומהירה יותר מהמרכז לבי"ח שכיום עיקר הקשר התח"צי שלו זה באמצעות הגעה לתחנה מרכזית בירושלים והסתמכות על רכבת קלה דבר שמאוד מאריך את הנסיעה ומעודד שימוש רב יותר ברכבים.
ב. תחנה מרכזית שער/ מערב ירושלים. ממחלף חמד צריך לשקול קווים בתדירות 15-20 דקות ליעדים הבאים :רמות,פסגת זאב עם עצירה בגבעה צרפתית,הר חוצבים ,גבעת שאול. אלו יעדים שהגעה אליהם דרך התחנה מרכזית מאריכה משמעותית את זמן הנסיעה מול הרכב הפרטי ואפשרות להחליף בחמד ולהמשיך עם אוטובוס שנוסע כמעט כמו הרכב הפרטי יגרום לאנשים לוותר על שימוש קבוע ברכבם.
ג.חנה וסע . יאפשר לאנשים לשלב בין רכב לקוי המשך לירושלים או לחילופין לכיוון המרכז.
 
צודק בהחלט!

רעיון נוסף לשיפור במרחב ירושלים הקשור בחמד
א. את זה אני מגדיר כדחוף ולכן זה כסעיף בפני עצמו .כדאי ורצוי מאוד להפעיל קו בתדירות 15-20 ממחלף חמד דרך כביש הסטף לבית חולים הדסה עין כרם(157) . זה כדי לאפשר הגעה נוחה ומהירה יותר מהמרכז לבי"ח שכיום עיקר הקשר התח"צי שלו זה באמצעות הגעה לתחנה מרכזית בירושלים והסתמכות על רכבת קלה דבר שמאוד מאריך את הנסיעה ומעודד שימוש רב יותר ברכבים.
ב. תחנה מרכזית שער/ מערב ירושלים. ממחלף חמד צריך לשקול קווים בתדירות 15-20 דקות ליעדים הבאים :רמות,פסגת זאב עם עצירה בגבעה צרפתית,הר חוצבים ,גבעת שאול. אלו יעדים שהגעה אליהם דרך התחנה מרכזית מאריכה משמעותית את זמן הנסיעה מול הרכב הפרטי ואפשרות להחליף בחמד ולהמשיך עם אוטובוס שנוסע כמעט כמו הרכב הפרטי יגרום לאנשים לוותר על שימוש קבוע ברכבם.
ג.חנה וסע . יאפשר לאנשים לשלב בין רכב לקוי המשך לירושלים או לחילופין לכיוון המרכז.
צודק בהחלט!
רואים שאתה ירושלמי, ונגעת באחת הבעיות המרכזיות - המבנה הטופוגרפי של העיר גורם לכל לבניית שכונות טבעת שמנותקות מלב העיר כשכל אחת בנויה על גבעה אחרת (רמות, גילה, ארמון הנציב, חומת שמואל, אום טובא, פסגת זאב, בית חנינא, רמת שלמה וגם מבשרת לצורך העניין).
לרכב הפרטי ניתן הפיתרון-כביש שלא עובר בלב העיר (לצפון העיר - יגאל ידין והמשכו בכביש יצחק שמיר. לדרום העיר - כביש בגין ובעתיד כביש 16) מה שיוצר הבדלי ענק בזמן הנסיעה בין הרכב הפרטי לתח"צ בנסיעה בין-עירונית.
היום יש אוטובוסים בין עירוניים היוצאים ישירות מהשכונות רק לת"א (ולבאר שבע בימי א), פשוט כי כידוע רוב הנסיעות הן בתוך המטרופולין, ובירושלים המשמעות היא נסיעה תוך עירונית ולכן אין מספיק ביקוש להפעיל, אפילו נגיד אוטובוס לת"א כל שעתיים.
הרעיון שלך הוא גאוני כי הוא בעצם מקשר בין הביקושים של יישובי הפרוזדור לביקושים של נסיעה בין עירונית מהשכונות.
שמעתי שיש תוכנית להקים מסוף תח"צ בצומת רמות כדי לענות על הצורך שהועלה, אבל הרעיון שלך הרבה יותר יעיל, כי הוא לא מחבר רק בין הביקושים של שכונות צפון העיר, אלא בין כל השכונות הסובבות את העיר וגם את יישובי הפרוזדור.
ועוד משהו, לא יאלצו להפעיל קווים מיוחדים ממסוף זה אלא הוא יתבסס על הקווים הקיימים.
למי ניתן לפנות כדי להציע והלוואי גם לממש את הרעיון הטוב הזה?
 
גם אני חשבתי שלאחר הרכבת צריכה להיות 3 קווים ממבשרת

רעיון נוסף לשיפור במרחב ירושלים הקשור בחמד
א. את זה אני מגדיר כדחוף ולכן זה כסעיף בפני עצמו .כדאי ורצוי מאוד להפעיל קו בתדירות 15-20 ממחלף חמד דרך כביש הסטף לבית חולים הדסה עין כרם(157) . זה כדי לאפשר הגעה נוחה ומהירה יותר מהמרכז לבי"ח שכיום עיקר הקשר התח"צי שלו זה באמצעות הגעה לתחנה מרכזית בירושלים והסתמכות על רכבת קלה דבר שמאוד מאריך את הנסיעה ומעודד שימוש רב יותר ברכבים.
ב. תחנה מרכזית שער/ מערב ירושלים. ממחלף חמד צריך לשקול קווים בתדירות 15-20 דקות ליעדים הבאים :רמות,פסגת זאב עם עצירה בגבעה צרפתית,הר חוצבים ,גבעת שאול. אלו יעדים שהגעה אליהם דרך התחנה מרכזית מאריכה משמעותית את זמן הנסיעה מול הרכב הפרטי ואפשרות להחליף בחמד ולהמשיך עם אוטובוס שנוסע כמעט כמו הרכב הפרטי יגרום לאנשים לוותר על שימוש קבוע ברכבם.
ג.חנה וסע . יאפשר לאנשים לשלב בין רכב לקוי המשך לירושלים או לחילופין לכיוון המרכז.
גם אני חשבתי שלאחר הרכבת צריכה להיות 3 קווים ממבשרת
אחד לגבעה צרפתית\פסגת זאב
שני לגילה ושלישי לבית וגן\קריית יובל.
מה שכן התדירויות גבוהות מידי לא יהיה ביקוש כל כך גבוה מחוץ לשעות העומס.
 

Ccyclist

Well-known member
שער מערבי זה רעיון טוב לחיבור בינפרברי.

רעיון נוסף לשיפור במרחב ירושלים הקשור בחמד
א. את זה אני מגדיר כדחוף ולכן זה כסעיף בפני עצמו .כדאי ורצוי מאוד להפעיל קו בתדירות 15-20 ממחלף חמד דרך כביש הסטף לבית חולים הדסה עין כרם(157) . זה כדי לאפשר הגעה נוחה ומהירה יותר מהמרכז לבי"ח שכיום עיקר הקשר התח"צי שלו זה באמצעות הגעה לתחנה מרכזית בירושלים והסתמכות על רכבת קלה דבר שמאוד מאריך את הנסיעה ומעודד שימוש רב יותר ברכבים.
ב. תחנה מרכזית שער/ מערב ירושלים. ממחלף חמד צריך לשקול קווים בתדירות 15-20 דקות ליעדים הבאים :רמות,פסגת זאב עם עצירה בגבעה צרפתית,הר חוצבים ,גבעת שאול. אלו יעדים שהגעה אליהם דרך התחנה מרכזית מאריכה משמעותית את זמן הנסיעה מול הרכב הפרטי ואפשרות להחליף בחמד ולהמשיך עם אוטובוס שנוסע כמעט כמו הרכב הפרטי יגרום לאנשים לוותר על שימוש קבוע ברכבם.
ג.חנה וסע . יאפשר לאנשים לשלב בין רכב לקוי המשך לירושלים או לחילופין לכיוון המרכז.
שער מערבי זה רעיון טוב לחיבור בינפרברי.
אני מקדם מדי פעם רעיון הפוך של מערכת שליבה בנקודת המרכז הגאוגרפית של העיר בעמק המצלבה אבל שער מערבי מהסוג שהצעת זה רעיון משלים טוב לקישורים בינפרבריים. קווי מטה יהודה למיניהם יגיעו לנקודת ההחלפה הזו שמחוץ לפקקי הכניסה לעיר ויאפשרו לנוסעיהם להחליף לקווים ישירים לאזורי תעסוקה חשובים כמו קמפוסי האוניברסיטה, מלחה, אזור התעשייה תלפיות וכו' מבלי להסתמך על אזור התחנה המרכזית. מבחינת תושבי הטבעת החיצונית של ירושלים תהיה להם גישה מהירה למבשרת וישובי פרוזדור ירושלים ללא הנסיעה לתחנה המרכזית. מבחינת שכונות צפון העיר קו עוקף פקקים בעמק נחל שורק מרמות להדסה (דרך התחנה המערבית) יהיה מהיר יותר מנסיעה עירונית.
&nbsp
החיסרון היחיד הוא בקישור למערך המסילות הלאומית. מאוחר אמנם לבנות תחנת ביניים על A1 אבל אפשר לשקול קו ענף מתחנת האומה למחלף הראל או עין חמד שיאפשר שאטל בין השער המערבי לתחנת האומה ולתחנה המרכזית. לצערי שער מערבי כזה ללא קישור ארצי (ובעידן A1 האוטובוסים הישירים מתל אביב לירושלים יורידו תדירות עד לדעיכה מוחלטת) לא יוכל למצות את הפוטנציאל שלו לבאים ממחוץ לפורזדור ירושלים.
 
מדוע? הרי יפתחו קו ממבשרת לתל אביב

שער מערבי זה רעיון טוב לחיבור בינפרברי.
אני מקדם מדי פעם רעיון הפוך של מערכת שליבה בנקודת המרכז הגאוגרפית של העיר בעמק המצלבה אבל שער מערבי מהסוג שהצעת זה רעיון משלים טוב לקישורים בינפרבריים. קווי מטה יהודה למיניהם יגיעו לנקודת ההחלפה הזו שמחוץ לפקקי הכניסה לעיר ויאפשרו לנוסעיהם להחליף לקווים ישירים לאזורי תעסוקה חשובים כמו קמפוסי האוניברסיטה, מלחה, אזור התעשייה תלפיות וכו' מבלי להסתמך על אזור התחנה המרכזית. מבחינת תושבי הטבעת החיצונית של ירושלים תהיה להם גישה מהירה למבשרת וישובי פרוזדור ירושלים ללא הנסיעה לתחנה המרכזית. מבחינת שכונות צפון העיר קו עוקף פקקים בעמק נחל שורק מרמות להדסה (דרך התחנה המערבית) יהיה מהיר יותר מנסיעה עירונית.
&nbsp
החיסרון היחיד הוא בקישור למערך המסילות הלאומית. מאוחר אמנם לבנות תחנת ביניים על A1 אבל אפשר לשקול קו ענף מתחנת האומה למחלף הראל או עין חמד שיאפשר שאטל בין השער המערבי לתחנת האומה ולתחנה המרכזית. לצערי שער מערבי כזה ללא קישור ארצי (ובעידן A1 האוטובוסים הישירים מתל אביב לירושלים יורידו תדירות עד לדעיכה מוחלטת) לא יוכל למצות את הפוטנציאל שלו לבאים ממחוץ לפורזדור ירושלים.
מדוע? הרי יפתחו קו ממבשרת לתל אביב
נוסעים לתלפיות למשל יוכלו לנסוע בקו מתל אביב למבשרת ואח"כ בקו לתלפיות.
לחילופין אפשר לנסוע ברכבת המהירה ומשם באוטובוסים.
 

Ccyclist

Well-known member
קו ארצי למבשרת לא יהיה תדיר במיוחד.

מדוע? הרי יפתחו קו ממבשרת לתל אביב
נוסעים לתלפיות למשל יוכלו לנסוע בקו מתל אביב למבשרת ואח"כ בקו לתלפיות.
לחילופין אפשר לנסוע ברכבת המהירה ומשם באוטובוסים.
קו ארצי למבשרת לא יהיה תדיר במיוחד.
שאטל מסילתי האומה - הקסטל (לא נתחייב על מחלף ומיקום מדוייק למסוף) יעשה את המרחק בדקות ספורות ויחבר הן את מבשרת לעיר ללא פקקים והן את השער המערבי למערכת המסילתית.
&nbsp
עם תיאום רכבתי נסיעה ברכבת ובשאטל מתל אביב ההגנה תיקח כ35 דקות במסילות בעוד שנסיעה באוטובוס מאסף עם תחנות בנווה אילן וכו' דרך כביש 1 תיקח לפחות שעה.
&nbsp
רעיון השער המערבי הוא לעקוף את העיר ב 80 קמ"ש בכבישים כמו יגאל ידין ואייתולה יוסף וכן לחבר את הקווים האזוריים בפרברים החיצוניים האלו לנקודה מרכזית אחת הרחק מפקקי הכניסה לעיר כך שהגישה לכל ישובי פרוזדור ירושלים תהיה יעילה יותר.
&nbsp
היעילות הזו מחייבת קישור רכבתי תדיר שאינו תלוי בפקקי הכניסה לעיר כי אחרת מקבלים סתם עוד תחנת ביניים שמעכבת את הנוסעים.
 
כ1000 נוסעים לתל אביב ביום על פי הסקר מצדיקים קו תדיר.

קו ארצי למבשרת לא יהיה תדיר במיוחד.
שאטל מסילתי האומה - הקסטל (לא נתחייב על מחלף ומיקום מדוייק למסוף) יעשה את המרחק בדקות ספורות ויחבר הן את מבשרת לעיר ללא פקקים והן את השער המערבי למערכת המסילתית.
&nbsp
עם תיאום רכבתי נסיעה ברכבת ובשאטל מתל אביב ההגנה תיקח כ35 דקות במסילות בעוד שנסיעה באוטובוס מאסף עם תחנות בנווה אילן וכו' דרך כביש 1 תיקח לפחות שעה.
&nbsp
רעיון השער המערבי הוא לעקוף את העיר ב 80 קמ"ש בכבישים כמו יגאל ידין ואייתולה יוסף וכן לחבר את הקווים האזוריים בפרברים החיצוניים האלו לנקודה מרכזית אחת הרחק מפקקי הכניסה לעיר כך שהגישה לכל ישובי פרוזדור ירושלים תהיה יעילה יותר.
&nbsp
היעילות הזו מחייבת קישור רכבתי תדיר שאינו תלוי בפקקי הכניסה לעיר כי אחרת מקבלים סתם עוד תחנת ביניים שמעכבת את הנוסעים.
כ1000 נוסעים לתל אביב ביום על פי הסקר מצדיקים קו תדיר.
 
כינוי מבזה ומיותר.

קו ארצי למבשרת לא יהיה תדיר במיוחד.
שאטל מסילתי האומה - הקסטל (לא נתחייב על מחלף ומיקום מדוייק למסוף) יעשה את המרחק בדקות ספורות ויחבר הן את מבשרת לעיר ללא פקקים והן את השער המערבי למערכת המסילתית.
&nbsp
עם תיאום רכבתי נסיעה ברכבת ובשאטל מתל אביב ההגנה תיקח כ35 דקות במסילות בעוד שנסיעה באוטובוס מאסף עם תחנות בנווה אילן וכו' דרך כביש 1 תיקח לפחות שעה.
&nbsp
רעיון השער המערבי הוא לעקוף את העיר ב 80 קמ"ש בכבישים כמו יגאל ידין ואייתולה יוסף וכן לחבר את הקווים האזוריים בפרברים החיצוניים האלו לנקודה מרכזית אחת הרחק מפקקי הכניסה לעיר כך שהגישה לכל ישובי פרוזדור ירושלים תהיה יעילה יותר.
&nbsp
היעילות הזו מחייבת קישור רכבתי תדיר שאינו תלוי בפקקי הכניסה לעיר כי אחרת מקבלים סתם עוד תחנת ביניים שמעכבת את הנוסעים.
כינוי מבזה ומיותר.
בוא נתמקד בתח"צ בפורום תח"צ ולא בגידופים מבזים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה