שרשור היסטוריה אלטרנטיבית ותכנון בדיוני

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
שרשור היסטוריה אלטרנטיבית ותכנון בדיוני

שרשור היסטוריה אלטרנטיבית ותכנון בדיוני
הפורום קצת ריק מחדשות בימים האחרונים כי לא קורים הרבה דברים, אז לדעתי זה זמן מצויין לקצת היסטוריה אלטרנטיבית והפעלת הדמיון (ואני מקווה שמנהלי הפורום יהיו בסדר עם הרעיון. אני יודע שהיו כאן כמה שירשורים כאלו בעבר עם רעיונות של "מה אם").

אתן לכם שני prompts:
1) תכנון בדיוני: אם היו תקציב וזמן בלתי מוגבלים, איך הייתה נראית מערכת התח"צ שאתם הייתם מתכננים בישראל? אתם יכולים להתמקד במטרופולין בודד, או בכל הארץ. (למשל, איך הייתה נראית הרשת של ר"י? איך היה נראה המטרו בגוש דן?)

2) היסטוריה אלטרניבית: בואו נדמיין לרגע מצב שבו הבריטים היו מסכימים לבנות רכבת תחתית בתל אביב כשהם שלטו כאן - איך הייתה נראית המערכת הזו ב2016? איך זה היה משפיע על הפיתוח של גוש דן ותל אביב עצמה?

קדימה, תהיו יצירתיים!
 

סנוי

New member
Challenge accepted!


שרשור היסטוריה אלטרנטיבית ותכנון בדיוני
הפורום קצת ריק מחדשות בימים האחרונים כי לא קורים הרבה דברים, אז לדעתי זה זמן מצויין לקצת היסטוריה אלטרנטיבית והפעלת הדמיון (ואני מקווה שמנהלי הפורום יהיו בסדר עם הרעיון. אני יודע שהיו כאן כמה שירשורים כאלו בעבר עם רעיונות של "מה אם").

אתן לכם שני prompts:
1) תכנון בדיוני: אם היו תקציב וזמן בלתי מוגבלים, איך הייתה נראית מערכת התח"צ שאתם הייתם מתכננים בישראל? אתם יכולים להתמקד במטרופולין בודד, או בכל הארץ. (למשל, איך הייתה נראית הרשת של ר"י? איך היה נראה המטרו בגוש דן?)

2) היסטוריה אלטרניבית: בואו נדמיין לרגע מצב שבו הבריטים היו מסכימים לבנות רכבת תחתית בתל אביב כשהם שלטו כאן - איך הייתה נראית המערכת הזו ב2016? איך זה היה משפיע על הפיתוח של גוש דן ותל אביב עצמה?

קדימה, תהיו יצירתיים!
Challenge accepted!
 

Ccyclist

Well-known member
2 זה ה-אתגר אבל זה מחייב תרחישים היסטוריים אחרים.

שרשור היסטוריה אלטרנטיבית ותכנון בדיוני
הפורום קצת ריק מחדשות בימים האחרונים כי לא קורים הרבה דברים, אז לדעתי זה זמן מצויין לקצת היסטוריה אלטרנטיבית והפעלת הדמיון (ואני מקווה שמנהלי הפורום יהיו בסדר עם הרעיון. אני יודע שהיו כאן כמה שירשורים כאלו בעבר עם רעיונות של "מה אם").

אתן לכם שני prompts:
1) תכנון בדיוני: אם היו תקציב וזמן בלתי מוגבלים, איך הייתה נראית מערכת התח"צ שאתם הייתם מתכננים בישראל? אתם יכולים להתמקד במטרופולין בודד, או בכל הארץ. (למשל, איך הייתה נראית הרשת של ר"י? איך היה נראה המטרו בגוש דן?)

2) היסטוריה אלטרניבית: בואו נדמיין לרגע מצב שבו הבריטים היו מסכימים לבנות רכבת תחתית בתל אביב כשהם שלטו כאן - איך הייתה נראית המערכת הזו ב2016? איך זה היה משפיע על הפיתוח של גוש דן ותל אביב עצמה?

קדימה, תהיו יצירתיים!
2 זה ה-אתגר אבל זה מחייב תרחישים היסטוריים אחרים.
השאלה הגדולה היתה עבור מי יבנו את המטרו. התנועה הציונית לא בנתה מטרו עבור העיר העברית הראשונה ובירת הישוב, הועד הערבי העליון לא היה משתף פעולה ואולי היה משקיע בירושלים רבתי שבגב ההר. המנדט נהג בהפרד ומשול כלפי שתי התנועות הלאומיות ופיתח תשתיות שהתאימו לצרכיו כמו קו הנפט מעירק ונמל חיפה.
&nbsp
ישנם שני תרחישים שעולים בדעתי לקידום רשת מסילתית פרברית בגוש דן רבתי של שנות השלושים, ובשתיהן הבנייה אינה עבור הנייטיבס.
&nbsp
1 - בריטניה מחליטה לחזק את אחיזתה בפלשתינה א"י באמצעות איכלוס טריטוריית המנדט. בניגוד לקנדה ואוסטרליה הריקות יחסית מדובר כאן באיכלוס פוליטי דוגמת דרא"פ או רודזיה (שבהן האיכלוס היה נגד האוכלוסייה דוברת האפריקאאנס) והפרברים הבריטיים במרווחים שסביב תל אביב תואמים יחסית פרברים כאילו אנגליים סביב ערים רבות בחצי הכדור הדרומי. אזורים שהיו מעבר לאזור הבנוי העברי והערבי כמו עבר הירקון או כיכר המדינה הופכים למרכז העיר הבריטית, השכונות העבריות המודרניות משתלבות במרקם הבריטי שסגנונו המודרני דומה. היחס בין הישוב לישוב הבריטי מסוגל להיות סימביוטי, ישנם גורמים כמו יהדות בריטניה שהגירתה לפלשתינה א"י (כמו הגירתה לאפריקה הדרומית כחלק מהאוכלוסייה הבריטית) יכולה לתווך בין השניים ולטשטש את הקווים. השכונות הערביות יסבלו מהיחס הקולוניאלי של ה "קורדן סאניטר" הצרפתי. המטרו של ניו רדינג משרת בעיקר את הפרברים הבריטים שסביבה והשכונות היהודיות.שהשתלבו במארג החיים הבריטי. ישנן שלוחות וקווים ל Townships הערביות שבשולי העיר כמו סט' ג'ורג' (לוד). מע"א (West Asia) הבריטית נשענת על תעלת סואץ, צינור הנפט העירקי והחיבור הקריטי בין היבשות במסילת קייפטאון-קהיר-קונסטנטינופול. מצריים עירק וסוריה הן מדינות עצמאיות למחצה הגובלות בדומיניון הבריטי שכולל את אזור התעלה, סיני, פא"י, עבר הירדן ולבנון. ניו רדינג היא הבירה המסחרית של הדומיניון שבירתו המדינית בירושלים שם נמצא ארמון הנציב.
&nbsp
2 - בין השנים 1933 ו1940 גרמניה ההיא משקיעה סכומים ניכרים במערכת תחבורה בין המושבות הגרמניות השונות בארץ. האינטרס הגרמני הוא ביצירת מקומות עבודה וביסוס תשתית כחלק מההשקעות ששברו את המיתון הכלכלי שהעלה את המשטר. מבחינת הבריטים הוצאת הקיטור התעשייתית הגרמנית הזו עדיפה מהפניית משאבים לחימוש מחדש. קו המטרו שרונה-וילהלמה נפתח ב1936 כחלק מקידום אולימפיידת ברלין, מטרו בית לחם - המושבה הגרמנית - רחוב הנביאים נפתח באותה השנה. הבריטים תמיד חשדו בגרמנים ובעוד שקווי המטרו נוהלו ע"י חברות של גרמנים תושבי פא"י וכך גם קווי הענף לוולדהיים ובית לחם הגלילית הכפלת הקו הראשי ביירות (נפתח מוקדם יותר) - פורט סעיד היתה כקבלן משנה של PR (שכמו הרכבת הרודזית לא הוגבלה לטריטוריה שלה בלבד) והבריטים התעקשו שחברה זו תנוהל ע"י בריטים ומקומיים ללא עובדים גרמנים. קן ליווינגסטון יכול לטעון שהעובדים היהודים שהגיעו מגרמניה לעבוד על הפרוייקטים הגרמניים שלא היו עומדים בתנאי הסרטיפיקטים של הבורגנות הייקית וניצלו הודות לכך הם שיתוף פעולה ציוני וכל העסק היה מלא במתיחויות שבין הגרמנים, הבריטים, היהודים והערבים. ב1940 הישוב הגרמני בפא"י הוגלה לאוסטרליה מסיבות ביטחוניות ורכושם הוחרם כרכוש נתיני אוייב. התשתית הארצית שימשה את מאמץ המלחמה הבריטי אם כי למפצצים האיטלקיים מלוב היו מפות מדויייקות יותר ב1942. קווי המטרו עברו לחברות עירוניות בירושלים ותל-אביב רבתי והצלחתם הביאה לפתיחת קווים נוספים בשנות החמישים (במקביל לכרמלית בחיפה), חלקם מכספי השילומים ולפי תיכנון גרמני מלפני המלחמה. על אף שציוד נייד רב נתרם לישראל ממערב גרמניה הביצוע בישראל של קום המדינה היה ע"י חברות צרפתיות וחברות בת ישראליות. יש מיתוסים עירוניים על אוצרות קבורים וכן על תוכניות אפלות לשימוש במטרו על אף שמעולם לא נמצאו אוצרות והקווים נועדו במקור לאוכלוסיות אירופאיות ותיירים מאירופה בערים הגדולות ולא לישוב העברי.
 

Ccyclist

Well-known member
תרחיש שלישי

2 זה ה-אתגר אבל זה מחייב תרחישים היסטוריים אחרים.
השאלה הגדולה היתה עבור מי יבנו את המטרו. התנועה הציונית לא בנתה מטרו עבור העיר העברית הראשונה ובירת הישוב, הועד הערבי העליון לא היה משתף פעולה ואולי היה משקיע בירושלים רבתי שבגב ההר. המנדט נהג בהפרד ומשול כלפי שתי התנועות הלאומיות ופיתח תשתיות שהתאימו לצרכיו כמו קו הנפט מעירק ונמל חיפה.
&nbsp
ישנם שני תרחישים שעולים בדעתי לקידום רשת מסילתית פרברית בגוש דן רבתי של שנות השלושים, ובשתיהן הבנייה אינה עבור הנייטיבס.
&nbsp
1 - בריטניה מחליטה לחזק את אחיזתה בפלשתינה א"י באמצעות איכלוס טריטוריית המנדט. בניגוד לקנדה ואוסטרליה הריקות יחסית מדובר כאן באיכלוס פוליטי דוגמת דרא"פ או רודזיה (שבהן האיכלוס היה נגד האוכלוסייה דוברת האפריקאאנס) והפרברים הבריטיים במרווחים שסביב תל אביב תואמים יחסית פרברים כאילו אנגליים סביב ערים רבות בחצי הכדור הדרומי. אזורים שהיו מעבר לאזור הבנוי העברי והערבי כמו עבר הירקון או כיכר המדינה הופכים למרכז העיר הבריטית, השכונות העבריות המודרניות משתלבות במרקם הבריטי שסגנונו המודרני דומה. היחס בין הישוב לישוב הבריטי מסוגל להיות סימביוטי, ישנם גורמים כמו יהדות בריטניה שהגירתה לפלשתינה א"י (כמו הגירתה לאפריקה הדרומית כחלק מהאוכלוסייה הבריטית) יכולה לתווך בין השניים ולטשטש את הקווים. השכונות הערביות יסבלו מהיחס הקולוניאלי של ה "קורדן סאניטר" הצרפתי. המטרו של ניו רדינג משרת בעיקר את הפרברים הבריטים שסביבה והשכונות היהודיות.שהשתלבו במארג החיים הבריטי. ישנן שלוחות וקווים ל Townships הערביות שבשולי העיר כמו סט' ג'ורג' (לוד). מע"א (West Asia) הבריטית נשענת על תעלת סואץ, צינור הנפט העירקי והחיבור הקריטי בין היבשות במסילת קייפטאון-קהיר-קונסטנטינופול. מצריים עירק וסוריה הן מדינות עצמאיות למחצה הגובלות בדומיניון הבריטי שכולל את אזור התעלה, סיני, פא"י, עבר הירדן ולבנון. ניו רדינג היא הבירה המסחרית של הדומיניון שבירתו המדינית בירושלים שם נמצא ארמון הנציב.
&nbsp
2 - בין השנים 1933 ו1940 גרמניה ההיא משקיעה סכומים ניכרים במערכת תחבורה בין המושבות הגרמניות השונות בארץ. האינטרס הגרמני הוא ביצירת מקומות עבודה וביסוס תשתית כחלק מההשקעות ששברו את המיתון הכלכלי שהעלה את המשטר. מבחינת הבריטים הוצאת הקיטור התעשייתית הגרמנית הזו עדיפה מהפניית משאבים לחימוש מחדש. קו המטרו שרונה-וילהלמה נפתח ב1936 כחלק מקידום אולימפיידת ברלין, מטרו בית לחם - המושבה הגרמנית - רחוב הנביאים נפתח באותה השנה. הבריטים תמיד חשדו בגרמנים ובעוד שקווי המטרו נוהלו ע"י חברות של גרמנים תושבי פא"י וכך גם קווי הענף לוולדהיים ובית לחם הגלילית הכפלת הקו הראשי ביירות (נפתח מוקדם יותר) - פורט סעיד היתה כקבלן משנה של PR (שכמו הרכבת הרודזית לא הוגבלה לטריטוריה שלה בלבד) והבריטים התעקשו שחברה זו תנוהל ע"י בריטים ומקומיים ללא עובדים גרמנים. קן ליווינגסטון יכול לטעון שהעובדים היהודים שהגיעו מגרמניה לעבוד על הפרוייקטים הגרמניים שלא היו עומדים בתנאי הסרטיפיקטים של הבורגנות הייקית וניצלו הודות לכך הם שיתוף פעולה ציוני וכל העסק היה מלא במתיחויות שבין הגרמנים, הבריטים, היהודים והערבים. ב1940 הישוב הגרמני בפא"י הוגלה לאוסטרליה מסיבות ביטחוניות ורכושם הוחרם כרכוש נתיני אוייב. התשתית הארצית שימשה את מאמץ המלחמה הבריטי אם כי למפצצים האיטלקיים מלוב היו מפות מדויייקות יותר ב1942. קווי המטרו עברו לחברות עירוניות בירושלים ותל-אביב רבתי והצלחתם הביאה לפתיחת קווים נוספים בשנות החמישים (במקביל לכרמלית בחיפה), חלקם מכספי השילומים ולפי תיכנון גרמני מלפני המלחמה. על אף שציוד נייד רב נתרם לישראל ממערב גרמניה הביצוע בישראל של קום המדינה היה ע"י חברות צרפתיות וחברות בת ישראליות. יש מיתוסים עירוניים על אוצרות קבורים וכן על תוכניות אפלות לשימוש במטרו על אף שמעולם לא נמצאו אוצרות והקווים נועדו במקור לאוכלוסיות אירופאיות ותיירים מאירופה בערים הגדולות ולא לישוב העברי.
תרחיש שלישי
La Republic d'Levant
&nbsp
ב1918 צרפת ובריטניה מחליטות שטובתן של הקהילות הנוצריות בלבנון והישוב העברי בארץ ישראל מחייבות יצירת טריטוריה אחת שבה האוכלוסיות האלו תוכלנה להוות רוב יציב מול האוכלוסייה המוסלמית וליצור בסוף תקופת המנדט מדינה בעלת אוריינטציה מערבית במזרח התיכון. הרפובליקה הלבנטינית היתה במקור מנדט צרפתי מטריפולי שבלבנון ועד לבאר שבע, שגבולה המזרחי בבקעה הלבנונית ועמק הירדן כולל ים המלח.
&nbsp
המדינה הדרום-מזרחית ביותר באיחוד האירופי היא מבצר של רפובליקניזם צרפתי והקהילות העיקריות בה - המארונים, הצרפתים והיהודים מגדירות את עצמן כנגד המזרח התיכון הערבי. המדינה אינה גדולה בהרבה ממדינת ישראל אך היא מיושבת יותר כי מרבית שטחה פורה. SNCL מפעילה קו מהיר 300 קמש בין טריפולי לאשדוד וקווים סטנדרטיים לירושלים ואתרי הסקי בהרי השוף. יש מערכות מטרו מסועפות בביירות, חיפה, ליאונוויל (גוש דן נקראת על שם ליאון בלום) וירושלים. כל הערים הגדולות ופרבריהן קודמו בדגם דומה לערים החדשות באלג'יר וקזבלנקה שמשכו מתיישבים צרפתיים לצפון אפריקה, פיתחו את הקהילות היהודיות והנוצריות המקומיות ובמקרה של הרפובליקה הלבנטינית משכו הגירה של יהודים מאירופה וקופטים ממצריים. במלחמת העולם השנייה הצי המלכותי הטיל מצור קצר על המנדט הצרפתי מנמליו בקפריסין ואלכסנדריה ומושלי המנדט הצהירו על נאמנותם לגנרל דה גול וצרפת החופשית ופתחו את נמלי חיפה וביירות לספינות הצי המלכותי. אחרי המלחמה האידאולוגיה הרפובליקנית והחשש מהעולם הערבי המתעורר שמרו על לכידות המדינה שקלטה גלי הגירה יהודיים מאירופה וגלי הגירה יהודיים ונוצריים מהמזרח התיכון.
 

Ccyclist

Well-known member
והתאמה קלה לתרחיש השלישי

תרחיש שלישי
La Republic d'Levant
&nbsp
ב1918 צרפת ובריטניה מחליטות שטובתן של הקהילות הנוצריות בלבנון והישוב העברי בארץ ישראל מחייבות יצירת טריטוריה אחת שבה האוכלוסיות האלו תוכלנה להוות רוב יציב מול האוכלוסייה המוסלמית וליצור בסוף תקופת המנדט מדינה בעלת אוריינטציה מערבית במזרח התיכון. הרפובליקה הלבנטינית היתה במקור מנדט צרפתי מטריפולי שבלבנון ועד לבאר שבע, שגבולה המזרחי בבקעה הלבנונית ועמק הירדן כולל ים המלח.
&nbsp
המדינה הדרום-מזרחית ביותר באיחוד האירופי היא מבצר של רפובליקניזם צרפתי והקהילות העיקריות בה - המארונים, הצרפתים והיהודים מגדירות את עצמן כנגד המזרח התיכון הערבי. המדינה אינה גדולה בהרבה ממדינת ישראל אך היא מיושבת יותר כי מרבית שטחה פורה. SNCL מפעילה קו מהיר 300 קמש בין טריפולי לאשדוד וקווים סטנדרטיים לירושלים ואתרי הסקי בהרי השוף. יש מערכות מטרו מסועפות בביירות, חיפה, ליאונוויל (גוש דן נקראת על שם ליאון בלום) וירושלים. כל הערים הגדולות ופרבריהן קודמו בדגם דומה לערים החדשות באלג'יר וקזבלנקה שמשכו מתיישבים צרפתיים לצפון אפריקה, פיתחו את הקהילות היהודיות והנוצריות המקומיות ובמקרה של הרפובליקה הלבנטינית משכו הגירה של יהודים מאירופה וקופטים ממצריים. במלחמת העולם השנייה הצי המלכותי הטיל מצור קצר על המנדט הצרפתי מנמליו בקפריסין ואלכסנדריה ומושלי המנדט הצהירו על נאמנותם לגנרל דה גול וצרפת החופשית ופתחו את נמלי חיפה וביירות לספינות הצי המלכותי. אחרי המלחמה האידאולוגיה הרפובליקנית והחשש מהעולם הערבי המתעורר שמרו על לכידות המדינה שקלטה גלי הגירה יהודיים מאירופה וגלי הגירה יהודיים ונוצריים מהמזרח התיכון.
והתאמה קלה לתרחיש השלישי
משום שעזה היא המוצא לים התיכון של ירדן וצינור הנפט מעירק שבנו הבריטים בתקופת המנדט שלהם (שילוב הצינור הקיים עד מרכז ירדן, עיקוף לעקבה וחיבור לתוואי קצא"א) יתכן שגבולה הדרומי של הרפובליקה הלבנטינית אינו בכביש 25 אלא בכביש 35 בקירוב כי זה מאפשר להעביר את אוכלוסיית חברון לירדן וליצור כך טריטוריה יותר נוצרית - יהודית. בית לחם היתה עיירה נוצרית עד לשנות התשעים ויש קהילה נוצרית גדולה ברמאללה כך שאפשר אולי לבלוע את שכם כעיר מוסלמית בגב ההר הנוצרי מהשוף לנצרת ועד לבית לחם.
&nbsp
ב1962 היחסים בין הרפובליקה הלבנטינית לצרפת הידרדרו מעט כשצרפתים אלג'יראים רבים בחרו להגר לרפובליקה במקום לצרפת עקב עצמאות אלג'יריה. כולל פעילי FAF / OAS. המתיחות בין גל ההגירה החדש לשליש האוכלוסייה המוסלמי ברפובליקה גרר התערבות צרפתית ואפילו התבטא באיומים שלא לספק חלקי חילוף למטרו בביירות וליאונוויל. היחסים השתפרו לקראת סוף שנות השישים.
&nbsp
הזמרת הלאומית היא כמובן Turquoise .
&nbsp
&nbsp
 

alantan

New member
יש תחבורה ציבורית בשבת בליאונוויל?


והתאמה קלה לתרחיש השלישי
משום שעזה היא המוצא לים התיכון של ירדן וצינור הנפט מעירק שבנו הבריטים בתקופת המנדט שלהם (שילוב הצינור הקיים עד מרכז ירדן, עיקוף לעקבה וחיבור לתוואי קצא"א) יתכן שגבולה הדרומי של הרפובליקה הלבנטינית אינו בכביש 25 אלא בכביש 35 בקירוב כי זה מאפשר להעביר את אוכלוסיית חברון לירדן וליצור כך טריטוריה יותר נוצרית - יהודית. בית לחם היתה עיירה נוצרית עד לשנות התשעים ויש קהילה נוצרית גדולה ברמאללה כך שאפשר אולי לבלוע את שכם כעיר מוסלמית בגב ההר הנוצרי מהשוף לנצרת ועד לבית לחם.
&nbsp
ב1962 היחסים בין הרפובליקה הלבנטינית לצרפת הידרדרו מעט כשצרפתים אלג'יראים רבים בחרו להגר לרפובליקה במקום לצרפת עקב עצמאות אלג'יריה. כולל פעילי FAF / OAS. המתיחות בין גל ההגירה החדש לשליש האוכלוסייה המוסלמי ברפובליקה גרר התערבות צרפתית ואפילו התבטא באיומים שלא לספק חלקי חילוף למטרו בביירות וליאונוויל. היחסים השתפרו לקראת סוף שנות השישים.
&nbsp
הזמרת הלאומית היא כמובן Turquoise .
&nbsp
&nbsp
יש תחבורה ציבורית בשבת בליאונוויל?
 

Ccyclist

Well-known member
כמובן. גם בניו-רדינג.

יש תחבורה ציבורית בשבת בליאונוויל?
כמובן. גם בניו-רדינג.
התרחישים הבריטיים והצרפתיים מבוססים בין השאר על תוספת אוכלוסייה נוצרית ואירופאית לתמהיל ולכן אי אפשר לצפות שהרשתות שנבנו בראש ובראשונה לשרת אותן יושבתו בשבת.
&nbsp
בתרחיש ליאונוויל הערכים הרפובליקניים מחייבים חילונות בתחום הציבורי ולכן לא רק שמערכת התחבורה פועלת 7 ימים בשבוע, מערכת החינוך היא חילונית בלבד כאשר להורים מותר לשלוח את ילדיהם לשיעורי דת פרטיים בסוף השבוע. כמובן שיש צרפתים רבים שמחזיקים בתי נופש ברפובליקה הלבנטינית הן לשמש והן לסקי. ליאונוויל היא עיר מאד ליברלית - כשקוקסינל הופיעה במועדון האדריה בשנות השישים היא התאהבה בעיר וקנתה וילה באפולוניק. היא פרשה לוילה בתחילת שנות התשעים (במקום למרסיי) והביאה חלק מהקהילה הגאה בפריז שפרשה ללבאנט. זוכת האירווויזיון דניז אנטרנשיונל רואה בה אם שנייה. כמובן שבארדו הגיעה לכמה נופשים אבל מה שמילא את מדורי הרכילות בשנות השמונים והתשעים היה הסיכסוך האיראני בין הקיסרית יסמין לקיסרית האם פאראה שגלתה לוילה מפוארת בכרמל העליון תוך מגוון האשמות הדדיות בין שתי נשים שאיראן היתה קטנה מכדי להכיל אותן כולל כאלו על קשרים לדת הבהאית.
&nbsp
ניו רדינג היא בסך הכל עוד עיר בריטית אפריקאית שכמוה ישנן והיו רבות. תוסיף את מבצע אנטבה שבמהלכו הועלו ארצה הודים-אוגנדים רבים וברור שאי אפשר לכפות שעות סגירה יהודיות על התח"צ. חברות רכבת רבות באפריקה הבריטית התבססו על כוח עבודה הודי והגעתם לארץ תרמה להכפלת מסילות, בניית מסילות חדשות והגברת תדירויות עקב הגעתו של כוח אדם רכבתי מיומן.
&nbsp
התרחיש היחיד שמאפשר את השבתת המטרו בתל אביב בשבת או לפחות את הפעלותו במתכונת מצומצמת (אבל לא את זה שבירושלים) הוא התרחיש הגרמני משום שאוכלוסייה זו הוגלתה ב1940. העיריות שקיבלו כל אחת קו מטרו בודד (עם או בלי שלוחות וצמתים כבסיס להרחבה עם קום המדינה) הפעילו אותו דרך חברה עירונית. עיריית תל אביב היתה יהודית בעיקרה אך שלטונות המנדט רצו שיהיה שירות מינימלי לשדה התעופה בלוד וזה שרד כחלק מהסטטוס קוו אבל בשבת הציבור מעדיף מוניות שירות שנוסעות כשהן מתמלאות ולא שירות מטרו דו שעתי בשעות השבת. בירושלים של שנות הארבעים המטרו שירת אזורים בינלאומיים וערבים וכן את התיירות מהחאן למלונות ומהמלונות לשער יפו. אחרי הפיגוע במלון המלך דוד היה חשש כבד לפיגוע במטרו הירושלמי. העירייה היתה משותפת ליהודים ולערבים ולכן עם קום המדינה הפעלת המטרו בשבת נכללה בסטטוס קוו. חוץ מקטע קצר בבית לחם המטרו היה כולו בשטחי מדינת ישראל בין 49 ל67 (תחנת העיר העתיקה היא בממילא). הפגנת השילומים המפורסמת מול הכנסת הזמנית בבניין פרומין כללה פריצה לתחנת המטרו החדשה שבכיכר כשבגין ציין שבמדינת ישראל ממשיכים לבנות לפי תוכניותיה של גרמניה ההיא. בצוות הבנייה הצרפתי לא נגעו אבל ההמון הבהיר להם בצרפתית אשכנזית נוסח רחביה ובצרפתית צפון אפריקאית שהם בונים לפי תוכניות נאציות. בן גוריון היה צריך להתנצל פומבית לדה גול.
&nbsp
&nbsp
 

orchilit

New member
אתה ממשיכו של פיליפ ק. דיק

והתאמה קלה לתרחיש השלישי
משום שעזה היא המוצא לים התיכון של ירדן וצינור הנפט מעירק שבנו הבריטים בתקופת המנדט שלהם (שילוב הצינור הקיים עד מרכז ירדן, עיקוף לעקבה וחיבור לתוואי קצא"א) יתכן שגבולה הדרומי של הרפובליקה הלבנטינית אינו בכביש 25 אלא בכביש 35 בקירוב כי זה מאפשר להעביר את אוכלוסיית חברון לירדן וליצור כך טריטוריה יותר נוצרית - יהודית. בית לחם היתה עיירה נוצרית עד לשנות התשעים ויש קהילה נוצרית גדולה ברמאללה כך שאפשר אולי לבלוע את שכם כעיר מוסלמית בגב ההר הנוצרי מהשוף לנצרת ועד לבית לחם.
&nbsp
ב1962 היחסים בין הרפובליקה הלבנטינית לצרפת הידרדרו מעט כשצרפתים אלג'יראים רבים בחרו להגר לרפובליקה במקום לצרפת עקב עצמאות אלג'יריה. כולל פעילי FAF / OAS. המתיחות בין גל ההגירה החדש לשליש האוכלוסייה המוסלמי ברפובליקה גרר התערבות צרפתית ואפילו התבטא באיומים שלא לספק חלקי חילוף למטרו בביירות וליאונוויל. היחסים השתפרו לקראת סוף שנות השישים.
&nbsp
הזמרת הלאומית היא כמובן Turquoise .
&nbsp
&nbsp
אתה ממשיכו של פיליפ ק. דיק
אם יש משהו שאני אוהב מאוד, זו היסטוריה חלופית. (האיש במצודה הרמה הוא ספר נפלא!) עכשיו רק צריך למצוא איזה פורטל שיחבר לאחת ההיסטוריה שתיארתי ואני רץ לקנות כרטיס חודשי! :)
 

Ccyclist

Well-known member
תודה. דווקא התרחיש הגרמני שלי היה הכי מתון.

אתה ממשיכו של פיליפ ק. דיק
אם יש משהו שאני אוהב מאוד, זו היסטוריה חלופית. (האיש במצודה הרמה הוא ספר נפלא!) עכשיו רק צריך למצוא איזה פורטל שיחבר לאחת ההיסטוריה שתיארתי ואני רץ לקנות כרטיס חודשי! :)
תודה. דווקא התרחיש הגרמני שלי היה הכי מתון.
כשמעלים אלטרנטיבה צריך להצמד דווקא לעובדות ולשאול איך הן ישתנו במציאות החדשה. הגליית הישוב הגרמני ב1940 איפשרה לתרחיש הזה להסתיים אחרי 7 שנים עם השפעה מינימלית על הארועים שאחריו ולדעתי זה מאתגר יותר מתעתיק פטרלנד או טירה גבוהה שיכולים לכתוב את עצמם.
&nbsp
איזה מהתרחישים הכי מענייו ?
 

Bus Nerd

Active member
נהדר, אתה כותב מעולה

והתאמה קלה לתרחיש השלישי
משום שעזה היא המוצא לים התיכון של ירדן וצינור הנפט מעירק שבנו הבריטים בתקופת המנדט שלהם (שילוב הצינור הקיים עד מרכז ירדן, עיקוף לעקבה וחיבור לתוואי קצא"א) יתכן שגבולה הדרומי של הרפובליקה הלבנטינית אינו בכביש 25 אלא בכביש 35 בקירוב כי זה מאפשר להעביר את אוכלוסיית חברון לירדן וליצור כך טריטוריה יותר נוצרית - יהודית. בית לחם היתה עיירה נוצרית עד לשנות התשעים ויש קהילה נוצרית גדולה ברמאללה כך שאפשר אולי לבלוע את שכם כעיר מוסלמית בגב ההר הנוצרי מהשוף לנצרת ועד לבית לחם.
&nbsp
ב1962 היחסים בין הרפובליקה הלבנטינית לצרפת הידרדרו מעט כשצרפתים אלג'יראים רבים בחרו להגר לרפובליקה במקום לצרפת עקב עצמאות אלג'יריה. כולל פעילי FAF / OAS. המתיחות בין גל ההגירה החדש לשליש האוכלוסייה המוסלמי ברפובליקה גרר התערבות צרפתית ואפילו התבטא באיומים שלא לספק חלקי חילוף למטרו בביירות וליאונוויל. היחסים השתפרו לקראת סוף שנות השישים.
&nbsp
הזמרת הלאומית היא כמובן Turquoise .
&nbsp
&nbsp
נהדר, אתה כותב מעולה
 

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שאעלה מפה של האובאהן הירושלמי.

נהדר, אתה כותב מעולה
אני חושב שאעלה מפה של האובאהן הירושלמי.
בניגוד לתיאורים האחרים שמתרחשים ב"ליאונוויל" ו"ניו רדינג" ומצריכים תיכנון ערים שלמות רעיון האובאהן הירושלמי מחבר אתרים שהיו קיימים בשנות השלושים על צירים בינלאומיים בירושלים ברצף התיישבותי אירופאי מדרך בית לחם ועד לרחוב הנביאים. זה קו וחצי מהסוג שיראה תמים לחלוטין לתייר במלון המלך דוד או האמריקן קולוני אך משרת יעדים גרמניים בעיר כמו המושבה הגרמנית ובית החולים הגרמני ומתעלם ככל האפשר מהעיר העברית והעיר הערבית. התירוץ למכירת הקו לבריטים הוא שהקו ישמש תיירים מתחנת הרכבת הראשית למלונות ומהמלונות לעיר העתיקה. מבחינת הבריטים יותר תשתיות זה פחות צוללות ומבחינת נציגי ברה"מ בפורום כל קילומטר מסילה גרמנית בתרחיש זה הוא קילומטר פחות במבצע ברברוסה אז שיבנו. מבחינת הגרמנים המטרה היא לפתח את המושבה הגרמנית כליבה עירונית גרמנית, להעסיק כוח עבודה גרמני שיחזור לארצו עם ניסיון בסוף הבנייה (מי אמר סינים) ולהרוויח מט"ח מהפעלת הקו. אני חושב שאציג את "התוכנית שהוצגה לשלטונות המנדט" באנגלית.
&nbsp
אינני מכיר את גוש דן מספיק ליצור את מפת הקו המקביל מוילהלמה לשרונה בלי שישרת את עבר הירקון של שנות השלושים.
 

Ccyclist

Well-known member
מפת ירושלים מנדטורית כולל "הרכבת התחתית".

נהדר, אתה כותב מעולה
מפת ירושלים מנדטורית כולל "הרכבת התחתית".
הבסיס הוא מפה לחיילים בריטים משנות הארבעים. המערכת מיוצגת באדום-חלודה פשוט.
&nbsp
מה שמפתיע הוא לראות איך המערכת מתעלמת מהעיר העברית ומשרתת בעיקר אזורים עם נוכחות אירופאית. בניגוד לתרחישים האחרים למערכת הזו יש מזמין, מבצע, ומקומות שהגיוני שישרת ברצף.
&nbsp
צריך להגדיל את המפה ולקרוא את אותיות הקווים כדי להבין את צורת ההפעלה.

 
מצחיק שאתה כותב דווקא החודש שלא קורים הרבה דברים

שרשור היסטוריה אלטרנטיבית ותכנון בדיוני
הפורום קצת ריק מחדשות בימים האחרונים כי לא קורים הרבה דברים, אז לדעתי זה זמן מצויין לקצת היסטוריה אלטרנטיבית והפעלת הדמיון (ואני מקווה שמנהלי הפורום יהיו בסדר עם הרעיון. אני יודע שהיו כאן כמה שירשורים כאלו בעבר עם רעיונות של "מה אם").

אתן לכם שני prompts:
1) תכנון בדיוני: אם היו תקציב וזמן בלתי מוגבלים, איך הייתה נראית מערכת התח"צ שאתם הייתם מתכננים בישראל? אתם יכולים להתמקד במטרופולין בודד, או בכל הארץ. (למשל, איך הייתה נראית הרשת של ר"י? איך היה נראה המטרו בגוש דן?)

2) היסטוריה אלטרניבית: בואו נדמיין לרגע מצב שבו הבריטים היו מסכימים לבנות רכבת תחתית בתל אביב כשהם שלטו כאן - איך הייתה נראית המערכת הזו ב2016? איך זה היה משפיע על הפיתוח של גוש דן ותל אביב עצמה?

קדימה, תהיו יצירתיים!
מצחיק שאתה כותב דווקא החודש שלא קורים הרבה דברים
דווקא חודש נובמבר השנה מרכז לא מעט התרחשויות בתחבורה הציבורית:
1. הפעלת קו העמק במתכונת (כמעט) מלאה.
2. פתיחת תחנת נתניה - ספיר.
3. פעימת השינויים בבקעת אונו במסגרת מכרז בקעת אונו - אלעד.
4. פעימת השינויים בפתח תקוה, ראש העין וכפר קאסם במסגרת מכרז פתח תקוה - ראש העין.
5. העברת הפעלת הקווים העירוניים בבאר שבע ממטרודן לדן באר שבע.
וב-16 בדצמבר תהיה גם העברת הקווים העירוניים באשדוד מאגד תעבורה לאפיקים.

ריכוז כזה של יישום לא פחות מ-4 מכרזי תח"צ בתקופה של חודש וחצי לי לא זכור.

והיו גם חדשות לגבי מכונת ה TBM הראשונה בפיר גלי גיל.

אם זה נחשב ללא קורים הרבה דברים וריק מחדשות, כנראה שפיתחנו תיאבון והמצב טוב...
 

אורי404

New member
שינויים קטנים נוספים

מצחיק שאתה כותב דווקא החודש שלא קורים הרבה דברים
דווקא חודש נובמבר השנה מרכז לא מעט התרחשויות בתחבורה הציבורית:
1. הפעלת קו העמק במתכונת (כמעט) מלאה.
2. פתיחת תחנת נתניה - ספיר.
3. פעימת השינויים בבקעת אונו במסגרת מכרז בקעת אונו - אלעד.
4. פעימת השינויים בפתח תקוה, ראש העין וכפר קאסם במסגרת מכרז פתח תקוה - ראש העין.
5. העברת הפעלת הקווים העירוניים בבאר שבע ממטרודן לדן באר שבע.
וב-16 בדצמבר תהיה גם העברת הקווים העירוניים באשדוד מאגד תעבורה לאפיקים.

ריכוז כזה של יישום לא פחות מ-4 מכרזי תח"צ בתקופה של חודש וחצי לי לא זכור.

והיו גם חדשות לגבי מכונת ה TBM הראשונה בפיר גלי גיל.

אם זה נחשב ללא קורים הרבה דברים וריק מחדשות, כנראה שפיתחנו תיאבון והמצב טוב...
שינויים קטנים נוספים
נוסף לשינויים הגדולים, שפירטת, יש עוד חידושים בקווים חדשים בטירה: קו 124 המהיר מטירה לתל אביב וקו 33, במסלול קצר מטירה לכפר סבא, בהשוואה למסלול הארוך בקו 13.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
רעיון מעולה, יאללה תשתוללו.


שרשור היסטוריה אלטרנטיבית ותכנון בדיוני
הפורום קצת ריק מחדשות בימים האחרונים כי לא קורים הרבה דברים, אז לדעתי זה זמן מצויין לקצת היסטוריה אלטרנטיבית והפעלת הדמיון (ואני מקווה שמנהלי הפורום יהיו בסדר עם הרעיון. אני יודע שהיו כאן כמה שירשורים כאלו בעבר עם רעיונות של "מה אם").

אתן לכם שני prompts:
1) תכנון בדיוני: אם היו תקציב וזמן בלתי מוגבלים, איך הייתה נראית מערכת התח"צ שאתם הייתם מתכננים בישראל? אתם יכולים להתמקד במטרופולין בודד, או בכל הארץ. (למשל, איך הייתה נראית הרשת של ר"י? איך היה נראה המטרו בגוש דן?)

2) היסטוריה אלטרניבית: בואו נדמיין לרגע מצב שבו הבריטים היו מסכימים לבנות רכבת תחתית בתל אביב כשהם שלטו כאן - איך הייתה נראית המערכת הזו ב2016? איך זה היה משפיע על הפיתוח של גוש דן ותל אביב עצמה?

קדימה, תהיו יצירתיים!
רעיון מעולה, יאללה תשתוללו.
 

david80

Member
תכנון בדיוני

שרשור היסטוריה אלטרנטיבית ותכנון בדיוני
הפורום קצת ריק מחדשות בימים האחרונים כי לא קורים הרבה דברים, אז לדעתי זה זמן מצויין לקצת היסטוריה אלטרנטיבית והפעלת הדמיון (ואני מקווה שמנהלי הפורום יהיו בסדר עם הרעיון. אני יודע שהיו כאן כמה שירשורים כאלו בעבר עם רעיונות של "מה אם").

אתן לכם שני prompts:
1) תכנון בדיוני: אם היו תקציב וזמן בלתי מוגבלים, איך הייתה נראית מערכת התח"צ שאתם הייתם מתכננים בישראל? אתם יכולים להתמקד במטרופולין בודד, או בכל הארץ. (למשל, איך הייתה נראית הרשת של ר"י? איך היה נראה המטרו בגוש דן?)

2) היסטוריה אלטרניבית: בואו נדמיין לרגע מצב שבו הבריטים היו מסכימים לבנות רכבת תחתית בתל אביב כשהם שלטו כאן - איך הייתה נראית המערכת הזו ב2016? איך זה היה משפיע על הפיתוח של גוש דן ותל אביב עצמה?

קדימה, תהיו יצירתיים!
תכנון בדיוני
המונח "בדיוני" מתייחס כאן לאו דווקא לפרויקטים אסטרונומיים אלא למה שכנראה אף אחד לא חושב כרגע להוציא אל הפועל:
1) מסילה לא מהירה, לא חשמלית ולא מוכפלת - ממפעל צין לאילת עבור רכבות משא ומספר רכבות נוסעים ביום הנוסעות במהירות עד 160 קמ"ש בעזרת קטר יורו 3200, קרונות בינעירוניים סטנדרטיים (מושבים נוחים יותר) וקרון מסעדה/מזנון.
2) קווי רכבת לא סטנדרטיים (כמו Tram Train, Rack railway וכיו"ב) למקומות שפחות מתאימים לרכבות סטנדרטיות (יהודה ושומרון, הגליל העליון ורמת הגולן) כולל קו המגיע לחרמון בכל מזג אוויר לטובת המבקרים, הגולשים וכוחות הביטחון.
3) קווי Rail Bus: קרונועי דיזל בעלי קרון אחד או שניים ותאוצה טובה הנעים על מסילות רכבת ישראל בקווים לא עמוסים בלשון המעטה (כמו הקווים לדימונה, מלחה וקטע עפולה - בית שאן) כולל הוספת תחנות בדרך (כמו נבטים, בר גיורא, בית השיטה).
4) המשך הקו המהיר מירושלים לרבת עמון (למי שלא הסתכל במפה, ים המלח אינו מהווה מכשול)
5) וכמובן:
רכבת לילה לקהיר
 

david80

Member
הסטוריה אלטרנטיבית

שרשור היסטוריה אלטרנטיבית ותכנון בדיוני
הפורום קצת ריק מחדשות בימים האחרונים כי לא קורים הרבה דברים, אז לדעתי זה זמן מצויין לקצת היסטוריה אלטרנטיבית והפעלת הדמיון (ואני מקווה שמנהלי הפורום יהיו בסדר עם הרעיון. אני יודע שהיו כאן כמה שירשורים כאלו בעבר עם רעיונות של "מה אם").

אתן לכם שני prompts:
1) תכנון בדיוני: אם היו תקציב וזמן בלתי מוגבלים, איך הייתה נראית מערכת התח"צ שאתם הייתם מתכננים בישראל? אתם יכולים להתמקד במטרופולין בודד, או בכל הארץ. (למשל, איך הייתה נראית הרשת של ר"י? איך היה נראה המטרו בגוש דן?)

2) היסטוריה אלטרניבית: בואו נדמיין לרגע מצב שבו הבריטים היו מסכימים לבנות רכבת תחתית בתל אביב כשהם שלטו כאן - איך הייתה נראית המערכת הזו ב2016? איך זה היה משפיע על הפיתוח של גוש דן ותל אביב עצמה?

קדימה, תהיו יצירתיים!
הסטוריה אלטרנטיבית
תארו לעצמכם אם בין ת"א לנתניה היו מניחים את מסילת החוף על תוואי כביש 2 ואת כביש 2 על מסילת החוף, היה אפשר להקים תחנות פרבריות כמו רמת אביב, סינמה סיטי גלילות, הסירה, כפר שמריהו, מכון וינגייט ותחנות נתניה היו נגישות יותר (למעט תחנת ספיר ששיפשפתי את העיניים כשראיתי שהיא נמצאת ממש על רחוב יד חרוצים
)
 
לאחר מהומות 36-9 פורץ שלום בין המתיישבים והבריטים יוצאים

שרשור היסטוריה אלטרנטיבית ותכנון בדיוני
הפורום קצת ריק מחדשות בימים האחרונים כי לא קורים הרבה דברים, אז לדעתי זה זמן מצויין לקצת היסטוריה אלטרנטיבית והפעלת הדמיון (ואני מקווה שמנהלי הפורום יהיו בסדר עם הרעיון. אני יודע שהיו כאן כמה שירשורים כאלו בעבר עם רעיונות של "מה אם").

אתן לכם שני prompts:
1) תכנון בדיוני: אם היו תקציב וזמן בלתי מוגבלים, איך הייתה נראית מערכת התח"צ שאתם הייתם מתכננים בישראל? אתם יכולים להתמקד במטרופולין בודד, או בכל הארץ. (למשל, איך הייתה נראית הרשת של ר"י? איך היה נראה המטרו בגוש דן?)

2) היסטוריה אלטרניבית: בואו נדמיין לרגע מצב שבו הבריטים היו מסכימים לבנות רכבת תחתית בתל אביב כשהם שלטו כאן - איך הייתה נראית המערכת הזו ב2016? איך זה היה משפיע על הפיתוח של גוש דן ותל אביב עצמה?

קדימה, תהיו יצירתיים!
לאחר מהומות 36-9 פורץ שלום בין המתיישבים והבריטים יוצאים
מערכת המסילות מבוססת על הדרכים ההיסטוריות,
מסילת החוף בדרך הים (קרוב לכביש 6)
מסילת ההר חברון-בית לחם-ירושלים- רמה-ללה, שכם- ג‘נין - עפולה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה