עם כל הכבוד לפריפרייה, אני חושב שלמשרד התחבורה היה עדיף

מצב
הנושא נעול.

סילון91

New member
עם כל הכבוד לפריפרייה, אני חושב שלמשרד התחבורה היה עדיף

עם כל הכבוד לפריפרייה, אני חושב שלמשרד התחבורה היה עדיף
לרכז את כל המאמצים בשנים אחרונות בסיום פרוייקט הרבת המהירה בירושלים ולא להתפזר לעבודות כמו רכבות לעפולה, כרמיאל, אופקים נתיבות וכו......עשרות אלפי נוסעים ביום מירושלים לת"א, וזאת מבלי להזכיר את התיירים, כבר משוועים לרכת הזאת. ימי חמישי בערב זה סיוט לנסוע מירושלים לת"א , רק אתמול היה פקק ענקי מהיציאה מהעיר ועד כמעט למחלף קריית ענבים, קטע נסיעה שלקח קרוב ל50 דק אתמול. האוטובוסים של אגד גם כן לא עומדים בעומס. קו 405 של השעה 6 בערב באופן קבוע לא יוצא זמן. ושלא נדבר על הפקקים של הבוקר מת"א לירושלים....בקיצור לדעתי המדינה אינה עושה מספיק בכדי לסיים עם הפרוייקט הזה שמאות אלפים מחכים לו בקוצר רוח. המצב על כביש 1 פשוט כבר בלתי נסבל, ןאני חושב שגם הכביש החדש לא יעמוד בנפח הנוסעים על הכביש
 

amit1270

New member
יש עבודות שלוקחות זמן מסוים, לא משנה כמה תשקיע

עם כל הכבוד לפריפרייה, אני חושב שלמשרד התחבורה היה עדיף
לרכז את כל המאמצים בשנים אחרונות בסיום פרוייקט הרבת המהירה בירושלים ולא להתפזר לעבודות כמו רכבות לעפולה, כרמיאל, אופקים נתיבות וכו......עשרות אלפי נוסעים ביום מירושלים לת"א, וזאת מבלי להזכיר את התיירים, כבר משוועים לרכת הזאת. ימי חמישי בערב זה סיוט לנסוע מירושלים לת"א , רק אתמול היה פקק ענקי מהיציאה מהעיר ועד כמעט למחלף קריית ענבים, קטע נסיעה שלקח קרוב ל50 דק אתמול. האוטובוסים של אגד גם כן לא עומדים בעומס. קו 405 של השעה 6 בערב באופן קבוע לא יוצא זמן. ושלא נדבר על הפקקים של הבוקר מת"א לירושלים....בקיצור לדעתי המדינה אינה עושה מספיק בכדי לסיים עם הפרוייקט הזה שמאות אלפים מחכים לו בקוצר רוח. המצב על כביש 1 פשוט כבר בלתי נסבל, ןאני חושב שגם הכביש החדש לא יעמוד בנפח הנוסעים על הכביש
יש עבודות שלוקחות זמן מסוים, לא משנה כמה תשקיע
לא היה שום צורך לעכב קווים אחרים בגלל הקו לירושלים, שמתקדם לפי לוח הזמנים שנקבע מאז 2011 בלי עיכובים משמעותיים (נקווה שהחשמול לא יקלקל..).
 
פרויקטים תשתיתיים לוקחים המון זמן

יש עבודות שלוקחות זמן מסוים, לא משנה כמה תשקיע
לא היה שום צורך לעכב קווים אחרים בגלל הקו לירושלים, שמתקדם לפי לוח הזמנים שנקבע מאז 2011 בלי עיכובים משמעותיים (נקווה שהחשמול לא יקלקל..).
פרויקטים תשתיתיים לוקחים המון זמן
בין חמש לעשר שנים, וזה אם אין עיכובים חיצוניים (בתי משפט וכו').

הדרך היחידה לייצר תחושה של "מהפכה" היא לעבוד על פרויקטים במקביל, ככל שהתקציב וכוח האדם מאפשרים.

ראה את הסאבוויי בניו יורק, שמשנות השישים לא קרה שום שם שום דבר. ועכשיו סוף סוף עובדים על קו חדש מתחת לסקנד אווניו. זה פרויקט שלוקח יותר מעשר שנים, אבל בגלל שזה הפרויקט היחידי, זה אומר שלא יקרה שום דבר חדש בעשור הקרוב.
אם כל שנה מתחילים פרויקט שלוקח כעשר שנים, אז אחר כך כל שנה חונכים משהו. ויש תחושה מצטברת של המון עשייה ולכן גם של עשייה מהירה.
 

amit1270

New member
מסכים אתך, ויש לנו דוגמה מצוינת מהשנים האחרונות

פרויקטים תשתיתיים לוקחים המון זמן
בין חמש לעשר שנים, וזה אם אין עיכובים חיצוניים (בתי משפט וכו').

הדרך היחידה לייצר תחושה של "מהפכה" היא לעבוד על פרויקטים במקביל, ככל שהתקציב וכוח האדם מאפשרים.

ראה את הסאבוויי בניו יורק, שמשנות השישים לא קרה שום שם שום דבר. ועכשיו סוף סוף עובדים על קו חדש מתחת לסקנד אווניו. זה פרויקט שלוקח יותר מעשר שנים, אבל בגלל שזה הפרויקט היחידי, זה אומר שלא יקרה שום דבר חדש בעשור הקרוב.
אם כל שנה מתחילים פרויקט שלוקח כעשר שנים, אז אחר כך כל שנה חונכים משהו. ויש תחושה מצטברת של המון עשייה ולכן גם של עשייה מהירה.
מסכים אתך, ויש לנו דוגמה מצוינת מהשנים האחרונות
איך הקפאת פיתוח השפיעה על כמות הנוסעים ב"דיליי" של 3 שנים ("קיפאון אולמרט" 2008-2011).
 
עוד כמה שנים גם תהיה התייצבות אחרי סיום הפרויקטים ברכבת

מסכים אתך, ויש לנו דוגמה מצוינת מהשנים האחרונות
איך הקפאת פיתוח השפיעה על כמות הנוסעים ב"דיליי" של 3 שנים ("קיפאון אולמרט" 2008-2011).
עוד כמה שנים גם תהיה התייצבות אחרי סיום הפרויקטים ברכבת
מכיוון שלא מתחילים בפרויקטים חדשים,\
"המזל" שפתיחת תחנת ירושלים האומה תדחה ואז יהיו פחות שנים של התייצבות.
אם יפתחו תחנות רעננה\כרמיאל וירושלים ב2018 אני מעריך שמ2019 והלאה מספר הנוסעים לא יעלה כמעט.
 

alantan

New member
הקביעה הזו איננה מדויקת, כי הדבר לא תלוי רק ברכבת ישראל

עוד כמה שנים גם תהיה התייצבות אחרי סיום הפרויקטים ברכבת
מכיוון שלא מתחילים בפרויקטים חדשים,\
"המזל" שפתיחת תחנת ירושלים האומה תדחה ואז יהיו פחות שנים של התייצבות.
אם יפתחו תחנות רעננה\כרמיאל וירושלים ב2018 אני מעריך שמ2019 והלאה מספר הנוסעים לא יעלה כמעט.
הקביעה הזו איננה מדויקת, כי הדבר לא תלוי רק ברכבת ישראל
משנת 2021 יתחיל לפעול הקו האדום בגוש דן, דבר שינגיש את הרשת של רכבת ישראל לנוסעים נוספים.
&nbsp
באותה שנה(?) גם הקו הירוק אמור לפעול בירושלים שיחבר את ציר ירמיהו-בר אילן ואת גונן, תלפיות וגילה לתחנת האומה.
&nbsp
הדברים הללו יתנו יתרון לשימוש ברכבת על פני רכב פרטי בנסיעות רבות נוספות (או אוטובוס במקרים מסויימים).
&nbsp
כמובן שיש את הדחיות הבלתי נמנעות, אבל אפשר לומר שאחרי הפסקה של שנתיים-שלוש, הגידול ימשיך.
 
אתה חושב שזה יגדיל משמעותית את מספר הנסיעות ברכבת ישראל?

הקביעה הזו איננה מדויקת, כי הדבר לא תלוי רק ברכבת ישראל
משנת 2021 יתחיל לפעול הקו האדום בגוש דן, דבר שינגיש את הרשת של רכבת ישראל לנוסעים נוספים.
&nbsp
באותה שנה(?) גם הקו הירוק אמור לפעול בירושלים שיחבר את ציר ירמיהו-בר אילן ואת גונן, תלפיות וגילה לתחנת האומה.
&nbsp
הדברים הללו יתנו יתרון לשימוש ברכבת על פני רכב פרטי בנסיעות רבות נוספות (או אוטובוס במקרים מסויימים).
&nbsp
כמובן שיש את הדחיות הבלתי נמנעות, אבל אפשר לומר שאחרי הפסקה של שנתיים-שלוש, הגידול ימשיך.
אתה חושב שזה יגדיל משמעותית את מספר הנסיעות ברכבת ישראל?
הרקלות בגוש דן וירושלים בעיקר לנסיעות הלוך חזור למרכזי הערים.
נראה לי שמעטים יסעו בקו הירוק הירושלמי בשביל להחליף רכבת לתל אביב שלא נוסעים כבר כיום באוטובוסים, כנ"ל גם לנוסעים מבת ים להרצליה למשל.
 

alantan

New member
אני חושב שזה ישפיע לא מעט, בעיקר על אנשים שרגילים ליומם

אתה חושב שזה יגדיל משמעותית את מספר הנסיעות ברכבת ישראל?
הרקלות בגוש דן וירושלים בעיקר לנסיעות הלוך חזור למרכזי הערים.
נראה לי שמעטים יסעו בקו הירוק הירושלמי בשביל להחליף רכבת לתל אביב שלא נוסעים כבר כיום באוטובוסים, כנ"ל גם לנוסעים מבת ים להרצליה למשל.
אני חושב שזה ישפיע לא מעט, בעיקר על אנשים שרגילים ליומם
מבת ים, פתח תקווה וירושלים ליעדים שונים של רכבת ישראל.
&nbsp
סטודנטים של האוניברסיטה העברית (גם גבעת רם וגם הר הצופים) יוכלו להגיע בקלות יתרה עם רכבת לתחנת האומה ומשם בקו הירוק במקום לקנות טרנטה.
&nbsp
יש אנשים רבים שלא סומכים על אוטובוסים אבל כן יוותרו על רכבם הפרטי אם יש שירות מסילתי. אם הקווים החדשים יגיעו קרוב למוצא וליעד וישחררו אותם לחלוטין מהצורך להשתמש באוטובוס, אני מעריך שהם יעברו מרכב פרטי לתחבורה ציבורית.
 
צודק אבל...

עוד כמה שנים גם תהיה התייצבות אחרי סיום הפרויקטים ברכבת
מכיוון שלא מתחילים בפרויקטים חדשים,\
"המזל" שפתיחת תחנת ירושלים האומה תדחה ואז יהיו פחות שנים של התייצבות.
אם יפתחו תחנות רעננה\כרמיאל וירושלים ב2018 אני מעריך שמ2019 והלאה מספר הנוסעים לא יעלה כמעט.
צודק אבל...
בתקופת הקיפאון באמת כלום לא זז, לאחר חנוכת הקו לירושלים אמורים לזוז עוד דברים שיאפשרו ניצול טוב יותר של הרשת הקיימת.
המשך החישמול לעוד קווים, והחלפת מערכות איתות ותקשורת שיאפשר להכניס יותר רכבות על אותה מסילה.
רכישת יותר קרונות שיאפשרו את הגדלת המערכים הקיימים (הגדלת קיבולת)
הרחבת חניונים והרחבת שירות קו רציף (הוא מורחב כל הזמן ומספר המשתמשים בו הולך ועולה).
וגם, ייתכן שייפתחו עוד כמה תחנות חדשות כגון כפר מנחם ומזכרת בתיה.
כל אלה יאפשרו גידול מתון ולא קיפאון עד חנוכת המסילה המזרחית ב-2025 (?) שגם היא תתרום לגידול מתון ולא לקפיצה משמעותית.
 
לדעתי, זאת הייתה תקופת השהיה בה ההרחבה לבאר שבע

צודק אבל...
בתקופת הקיפאון באמת כלום לא זז, לאחר חנוכת הקו לירושלים אמורים לזוז עוד דברים שיאפשרו ניצול טוב יותר של הרשת הקיימת.
המשך החישמול לעוד קווים, והחלפת מערכות איתות ותקשורת שיאפשר להכניס יותר רכבות על אותה מסילה.
רכישת יותר קרונות שיאפשרו את הגדלת המערכים הקיימים (הגדלת קיבולת)
הרחבת חניונים והרחבת שירות קו רציף (הוא מורחב כל הזמן ומספר המשתמשים בו הולך ועולה).
וגם, ייתכן שייפתחו עוד כמה תחנות חדשות כגון כפר מנחם ומזכרת בתיה.
כל אלה יאפשרו גידול מתון ולא קיפאון עד חנוכת המסילה המזרחית ב-2025 (?) שגם היא תתרום לגידול מתון ולא לקפיצה משמעותית.
לדעתי, זאת הייתה תקופת השהיה בה ההרחבה לבאר שבע
ומסילת תל אביב ראשון אשדוד נבנתה. מקווה שיהיה גידול מתון ולא זניח. (זניח גידול של פחות מ2%)
 

luckydude

Active member
אין קשר בין הפרוייקטים האלו.

עם כל הכבוד לפריפרייה, אני חושב שלמשרד התחבורה היה עדיף
לרכז את כל המאמצים בשנים אחרונות בסיום פרוייקט הרבת המהירה בירושלים ולא להתפזר לעבודות כמו רכבות לעפולה, כרמיאל, אופקים נתיבות וכו......עשרות אלפי נוסעים ביום מירושלים לת"א, וזאת מבלי להזכיר את התיירים, כבר משוועים לרכת הזאת. ימי חמישי בערב זה סיוט לנסוע מירושלים לת"א , רק אתמול היה פקק ענקי מהיציאה מהעיר ועד כמעט למחלף קריית ענבים, קטע נסיעה שלקח קרוב ל50 דק אתמול. האוטובוסים של אגד גם כן לא עומדים בעומס. קו 405 של השעה 6 בערב באופן קבוע לא יוצא זמן. ושלא נדבר על הפקקים של הבוקר מת"א לירושלים....בקיצור לדעתי המדינה אינה עושה מספיק בכדי לסיים עם הפרוייקט הזה שמאות אלפים מחכים לו בקוצר רוח. המצב על כביש 1 פשוט כבר בלתי נסבל, ןאני חושב שגם הכביש החדש לא יעמוד בנפח הנוסעים על הכביש
אין קשר בין הפרוייקטים האלו.
ישנם הרבה מרכיבים ובעיות שונות ביחס להשלמת הפרוייקט הזה והסיבה לעיכובים אינה דווקא חוסר במאמץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה