הסייפא במסגרת הכתומה בעייתית
וזאת מכיוון שבמקביל לגידול במספר נסיעות האוטובוס והק"מ יש גם גידול במספר הנוסעים. כ-3-4% בשנה מאז 2004. ב-2015 הגידול היה נמוך יותר (1-2% וב-2016 אנו מתבשרים על תיקון (6-7%) כך שהגידול הממוצע כל שנה נשמר.
יש גם גידול בנסיעות ברכב פרטי, ככלל האוכלוסייה ניידת יותר, בין אם בתחצ ובין אם ברכב פרטי ולכן אין סתירה בין השניים. התוצאה של זה היא שרמת הפיצול (אחוז המשתמשים ברכב פרטי מול אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית) נשארת דומה משנה לשנה למרות הגידול. חשוב לציין שבמשך עשרות שנים משנות ה-60 ועד 2004 היתה מגמה קבועה של שינוי הפיצול לטובת הרכב הפרטי ולכן עצירת המגמה הזו היא חדשות טובות. (אם כי חדשות יותר טובות יהיו שינוי הפיצול לטובת תחבורה ציבורית, אבל את זה אפשר יהיה להשיג רק עם תשתיות תומכות, מנת"צים שנאכפים ועד רכבות תחתיות.