43% מהציבור לא דורכים באוטובוסים

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
הצגת נתונים מוזרה ומגמתית - אין סך כולל של משתמשי תח"צ.

הצגת נתונים מוזרה ומגמתית - אין סך כולל של משתמשי תח"צ.
אם 57% מהציבור השתמשו באוטובוסים בשנה האחרונה ו39% השתמשו ברכבת אך אין נתון כלשהו על מי שהגיעו לרכבת ברכב מול מי שהגיעו בתח"צ איך אפשר להעריך מהו אחוז משתמשי התח"צ בישראל מינוס נוסעי הרק"ל הירושלמית שגרים מרחק הליכה ממנה ?
&nbsp
מספר תושבי המדינה שנסעו בתח"צ בשנה האחרונה שכנראה גדול מ66% מהציבור (אולי אפילו 75%) מוסתר ומנוצל להראות תמונה של כישלון המערכת.
&nbsp
וכמובן שהאג'נדה של עידן יוסף מונעת ממנו לסקר מדוע אנשים לא יכולים להסתמך על תח"צ לצרכי הפנאי שלהם...
 
הסייפא במסגרת הכתומה בעייתית

ומתוך ה57% הנותרים 95% הם לקוחות "כלואים"
הסייפא במסגרת הכתומה בעייתית
וזאת מכיוון שבמקביל לגידול במספר נסיעות האוטובוס והק"מ יש גם גידול במספר הנוסעים. כ-3-4% בשנה מאז 2004. ב-2015 הגידול היה נמוך יותר (1-2% וב-2016 אנו מתבשרים על תיקון (6-7%) כך שהגידול הממוצע כל שנה נשמר.

יש גם גידול בנסיעות ברכב פרטי, ככלל האוכלוסייה ניידת יותר, בין אם בתחצ ובין אם ברכב פרטי ולכן אין סתירה בין השניים. התוצאה של זה היא שרמת הפיצול (אחוז המשתמשים ברכב פרטי מול אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית) נשארת דומה משנה לשנה למרות הגידול. חשוב לציין שבמשך עשרות שנים משנות ה-60 ועד 2004 היתה מגמה קבועה של שינוי הפיצול לטובת הרכב הפרטי ולכן עצירת המגמה הזו היא חדשות טובות. (אם כי חדשות יותר טובות יהיו שינוי הפיצול לטובת תחבורה ציבורית, אבל את זה אפשר יהיה להשיג רק עם תשתיות תומכות, מנת"צים שנאכפים ועד רכבות תחתיות.
 

amit1270

New member
הגידול השנה נובע ככל הנראה מהורדת התעריפים ופישוט הכרטוס

הסייפא במסגרת הכתומה בעייתית
וזאת מכיוון שבמקביל לגידול במספר נסיעות האוטובוס והק"מ יש גם גידול במספר הנוסעים. כ-3-4% בשנה מאז 2004. ב-2015 הגידול היה נמוך יותר (1-2% וב-2016 אנו מתבשרים על תיקון (6-7%) כך שהגידול הממוצע כל שנה נשמר.

יש גם גידול בנסיעות ברכב פרטי, ככלל האוכלוסייה ניידת יותר, בין אם בתחצ ובין אם ברכב פרטי ולכן אין סתירה בין השניים. התוצאה של זה היא שרמת הפיצול (אחוז המשתמשים ברכב פרטי מול אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית) נשארת דומה משנה לשנה למרות הגידול. חשוב לציין שבמשך עשרות שנים משנות ה-60 ועד 2004 היתה מגמה קבועה של שינוי הפיצול לטובת הרכב הפרטי ולכן עצירת המגמה הזו היא חדשות טובות. (אם כי חדשות יותר טובות יהיו שינוי הפיצול לטובת תחבורה ציבורית, אבל את זה אפשר יהיה להשיג רק עם תשתיות תומכות, מנת"צים שנאכפים ועד רכבות תחתיות.
הגידול השנה נובע ככל הנראה מהורדת התעריפים ופישוט הכרטוס
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה