מצגת העברת התחבורה הציבורית מחלף הראל למחלף חמד

מצב
הנושא נעול.
תודה, מעניין. ומה עם קו מאסף?

מצגת העברת התחבורה הציבורית מחלף הראל למחלף חמד
משרד התחבורה == נגד תחבורה ציבורית נגישה לאזרח
https://onedrive.live.com/view.aspx...,pptx&app=PowerPoint&authkey=!AMOvcDO8-okbkVk
תודה, מעניין. ומה עם קו מאסף?
פשוט לא מובן לי מדוע אין בנוסף לקווים המהירים גם קו מאסף נוח מת"א לירושלים, אפילו פעם בשעה.

תחנות מבוקשות לקו המאסף (לא כולל ת"א וירושלים): מחלף בן-שמן, מחלף לטרון, מחלף שער הגיא, מחלף שורש, מחלף נווה אילן (הכיכר ליד פונדק אלביס), מחלף חמד, מחלף הראל, מוצא.
 
מי יעלה במחלפים בן שמן ולטרון לירושלים?

תודה, מעניין. ומה עם קו מאסף?
פשוט לא מובן לי מדוע אין בנוסף לקווים המהירים גם קו מאסף נוח מת"א לירושלים, אפילו פעם בשעה.

תחנות מבוקשות לקו המאסף (לא כולל ת"א וירושלים): מחלף בן-שמן, מחלף לטרון, מחלף שער הגיא, מחלף שורש, מחלף נווה אילן (הכיכר ליד פונדק אלביס), מחלף חמד, מחלף הראל, מוצא.
מי יעלה במחלפים בן שמן ולטרון לירושלים?
אולי אחרי הרכבת אפשר לשנות את הקווים שיסעו דרך מודיעין\ בית שמש ויעצרו בעוד מקומות בדרך.
 
לאו דווקא לירושלים

מי יעלה במחלפים בן שמן ולטרון לירושלים?
אולי אחרי הרכבת אפשר לשנות את הקווים שיסעו דרך מודיעין\ בית שמש ויעצרו בעוד מקומות בדרך.
לאו דווקא לירושלים
לטרון כדוגמא היא צומת דרכים מרכזית. תחנת אוטובוס במחלף לטרון תהיה במרחק הליכה ממוזיאון השריון, מנזר לטרון ופארק קנדה וגם נקודה נוחה למי שרוצה להגיע ליישובי כביש 3 (מבוא חורון, נחשון, בקוע ועוד) כאשר ההמשך בהקפצה ברכב ליישוב.

נסיעה דרך מודיעין/בית שמש תהיה כרוכה כבר בפגיעה משמעותית בזמני הנסיעה, ולא תשרת היטב את הנוסעים, למרות שניתן לחשוב על קו מאסף ת"א-בית שמש עם עצירות בבן שמן, בלטרון ובשער הגיא.
 
ליעדים אלו יש את הקווים לרמלה ולאשדוד אשקלון מירושלים

לאו דווקא לירושלים
לטרון כדוגמא היא צומת דרכים מרכזית. תחנת אוטובוס במחלף לטרון תהיה במרחק הליכה ממוזיאון השריון, מנזר לטרון ופארק קנדה וגם נקודה נוחה למי שרוצה להגיע ליישובי כביש 3 (מבוא חורון, נחשון, בקוע ועוד) כאשר ההמשך בהקפצה ברכב ליישוב.

נסיעה דרך מודיעין/בית שמש תהיה כרוכה כבר בפגיעה משמעותית בזמני הנסיעה, ולא תשרת היטב את הנוסעים, למרות שניתן לחשוב על קו מאסף ת"א-בית שמש עם עצירות בבן שמן, בלטרון ובשער הגיא.
ליעדים אלו יש את הקווים לרמלה ולאשדוד אשקלון מירושלים
 
התכוונתי לכניסות, קו דרך צומת שילת\וצומת שמשון מאסף

לאו דווקא לירושלים
לטרון כדוגמא היא צומת דרכים מרכזית. תחנת אוטובוס במחלף לטרון תהיה במרחק הליכה ממוזיאון השריון, מנזר לטרון ופארק קנדה וגם נקודה נוחה למי שרוצה להגיע ליישובי כביש 3 (מבוא חורון, נחשון, בקוע ועוד) כאשר ההמשך בהקפצה ברכב ליישוב.

נסיעה דרך מודיעין/בית שמש תהיה כרוכה כבר בפגיעה משמעותית בזמני הנסיעה, ולא תשרת היטב את הנוסעים, למרות שניתן לחשוב על קו מאסף ת"א-בית שמש עם עצירות בבן שמן, בלטרון ובשער הגיא.
התכוונתי לכניסות, קו דרך צומת שילת\וצומת שמשון מאסף
כאשר מי שרוצה ישיר לתל אביב שיסע ברכבת.
 

yair480

Active member
חלופה של 480 עם עצירה במחלפים יכולה להועיל

מי יעלה במחלפים בן שמן ולטרון לירושלים?
אולי אחרי הרכבת אפשר לשנות את הקווים שיסעו דרך מודיעין\ בית שמש ויעצרו בעוד מקומות בדרך.
חלופה של 480 עם עצירה במחלפים יכולה להועיל
מירושלים ללטרון ,נווה אילן וחמד כבר יש תח"צ .
אבל תחשוב על מישהו שרוצה להגיע מתל אביב ללטרון או לנווה אילן וכיום אין דרך נוחה לעשות זאת .אבל קו מתל אביב שיעצור במחלפים נבחרים לאורך כביש 1 יכול להועיל לאנשים (וכמובן שזה יקרה רק לאחר פתיחת הרכבת)
 
תודה על המצגת!

מצגת העברת התחבורה הציבורית מחלף הראל למחלף חמד
משרד התחבורה == נגד תחבורה ציבורית נגישה לאזרח
https://onedrive.live.com/view.aspx...,pptx&app=PowerPoint&authkey=!AMOvcDO8-okbkVk
תודה על המצגת!
נראה שיש מענה טוב לתושבי מבשרת. אמנם הוא לא אידאלי כמו המצב היום, אבל גם המצב היום הוא פריבילגיה למבשרת שיישוב בגודל שלה מקבל תחנת עצירה לרוב האוטובוסים של ירושלים.
ע"פ המצגת נראה שהקו לתל אביב יצא רק מהמחלף, וזה חבל, לדעתי, מוטב יהיה שיצא מהשכונות (אולי בכמה חלופות משכונות שונות, וכמובן שגם קו שייצא משכונה מסוימת יתן מענה לכל היישוב שיקחו אוטובוס ליציאה). כמו כן לא ברור אם יהיה קו קו מתל אביב למבשרת, ולא מובן למה לא
 

alantan

New member
תודה רבה, נראה כמו הרע במיעוטו עבור תושבי מבשרת

מצגת העברת התחבורה הציבורית מחלף הראל למחלף חמד
משרד התחבורה == נגד תחבורה ציבורית נגישה לאזרח
https://onedrive.live.com/view.aspx...,pptx&app=PowerPoint&authkey=!AMOvcDO8-okbkVk
תודה רבה, נראה כמו הרע במיעוטו עבור תושבי מבשרת
וחבל שהגיעו למצב הזה בדקה התשעים ושלא דרשו מענה נאות עוד בשלב התכנון של הפרויקט.
&nbsp
הצורך להפעיל קו ייעודי שיחבר בין מבשרת לחמד הוא הדבר הכי שלילי מכל הסיפור הזה. מדובר בעלויות תפעול מיותרים שבאות מתקציב משרד התחבורה ושלא היו צריכות להיווצר מלכתחילה. הדבר ממחיש את החשיבות בתכנון כולל של תחבורה ציבורית עם ניתוח של מאפייני הקווים העוברים במקום עוד בשלב התכנון הסטטוטורי.
&nbsp
לשמחתי יש מגמה חיובית בנתיבי ישראל ובמשרדי התכנון. למשל בדיונים על תמ"א 43 הייתה חשיבה ודיונים ארוכים על שילוב מסוף תחבורה ציבורית (מתנ"ח) באיזור מחלף השרון (בית ליד) ומעורבות של תחבורה בדרך שלנו בדיונים. התכנון שם מאפשר גישה מהירה למסוף של קווים הבינעירוניים כגון 921 ו-947 בכל הכיוונים, וזאת מבלי שיצטרכו להאריך את דרכן ולעמוד דקות ארוכות ברמזורים.
&nbsp
גילוי נאות: הכותב חבר בעמותת תחבורה בדרך שלנו.
 

asmopil

New member
פסטיבל האבסורד ממשיך במיטבו

תודה רבה, נראה כמו הרע במיעוטו עבור תושבי מבשרת
וחבל שהגיעו למצב הזה בדקה התשעים ושלא דרשו מענה נאות עוד בשלב התכנון של הפרויקט.
&nbsp
הצורך להפעיל קו ייעודי שיחבר בין מבשרת לחמד הוא הדבר הכי שלילי מכל הסיפור הזה. מדובר בעלויות תפעול מיותרים שבאות מתקציב משרד התחבורה ושלא היו צריכות להיווצר מלכתחילה. הדבר ממחיש את החשיבות בתכנון כולל של תחבורה ציבורית עם ניתוח של מאפייני הקווים העוברים במקום עוד בשלב התכנון הסטטוטורי.
&nbsp
לשמחתי יש מגמה חיובית בנתיבי ישראל ובמשרדי התכנון. למשל בדיונים על תמ"א 43 הייתה חשיבה ודיונים ארוכים על שילוב מסוף תחבורה ציבורית (מתנ"ח) באיזור מחלף השרון (בית ליד) ומעורבות של תחבורה בדרך שלנו בדיונים. התכנון שם מאפשר גישה מהירה למסוף של קווים הבינעירוניים כגון 921 ו-947 בכל הכיוונים, וזאת מבלי שיצטרכו להאריך את דרכן ולעמוד דקות ארוכות ברמזורים.
&nbsp
גילוי נאות: הכותב חבר בעמותת תחבורה בדרך שלנו.
פסטיבל האבסורד ממשיך במיטבו
אמת ויציב מבשרת ציון אינה טבורו של עולם, אפילו לא זה של ירושלים. יחד עם זאת, הנסיעה מערבה ממבשרת תיאלץ לעשות דרך ירושלים. לא ברור לי כלל ועיקר מדוע תושבי מבשרת כדי להגיע לחיפה יידרשו גם עתה לנסוע דרך ירושלים ולחילופין לנסוע עם תישע ארבע נצח. הורדת הקווים הבינעירוניים לא מוסיפה כהוא זה לזמן הנסיעה לירושלים. אין שום היגיון שמי שמגיע מחיפה הצפון ימשיך עד ירושלים ולא יוכל לרדת בחמד.
 
הם יסעו לתל אביב בקו החדש ומשם ברכבת לחיפה

פסטיבל האבסורד ממשיך במיטבו
אמת ויציב מבשרת ציון אינה טבורו של עולם, אפילו לא זה של ירושלים. יחד עם זאת, הנסיעה מערבה ממבשרת תיאלץ לעשות דרך ירושלים. לא ברור לי כלל ועיקר מדוע תושבי מבשרת כדי להגיע לחיפה יידרשו גם עתה לנסוע דרך ירושלים ולחילופין לנסוע עם תישע ארבע נצח. הורדת הקווים הבינעירוניים לא מוסיפה כהוא זה לזמן הנסיעה לירושלים. אין שום היגיון שמי שמגיע מחיפה הצפון ימשיך עד ירושלים ולא יוכל לרדת בחמד.
הם יסעו לתל אביב בקו החדש ומשם ברכבת לחיפה
כמו שכתבו גם היום האוטובוסים לחיפה לא עוצרים במבשרת בדרך הלוך.
 

asmopil

New member
נכון אבל...

הם יסעו לתל אביב בקו החדש ומשם ברכבת לחיפה
כמו שכתבו גם היום האוטובוסים לחיפה לא עוצרים במבשרת בדרך הלוך.
נכון אבל...
גם המצב הנוכחי אבסורדי, המחלף גם כיום משרת אוכלוסייה של עשרות אלפי אנשים מבשרת + יישובי הפרוזדור, מדוע עליהם לטפס עד ירושלים כדי לנסוע מערבה?
 
במצגת כתוב שרוב הקווים יעצרו בחמד במקום במחלף הראל

נכון אבל...
גם המצב הנוכחי אבסורדי, המחלף גם כיום משרת אוכלוסייה של עשרות אלפי אנשים מבשרת + יישובי הפרוזדור, מדוע עליהם לטפס עד ירושלים כדי לנסוע מערבה?
במצגת כתוב שרוב הקווים יעצרו בחמד במקום במחלף הראל
וגם כתבו בסקר שרוב הנוסעים רוצים להגיע לתל אביב\מטה יהודה או בית שמש ולשם יהיו קווים ממבשרת. וגם ברוב שאר הנסיעות יעצרו בחמד.
מעטים הנוסעים שיצטרכו להגיע לירושלים.
 

yair480

Active member
הכוונה לקווים שעוצרים רק בכיוון לירושלים

במצגת כתוב שרוב הקווים יעצרו בחמד במקום במחלף הראל
וגם כתבו בסקר שרוב הנוסעים רוצים להגיע לתל אביב\מטה יהודה או בית שמש ולשם יהיו קווים ממבשרת. וגם ברוב שאר הנסיעות יעצרו בחמד.
מעטים הנוסעים שיצטרכו להגיע לירושלים.
הכוונה לקווים שעוצרים רק בכיוון לירושלים
כיום כל הקווים לכיוון ירושלים מורידים במחלף הראל ובזמן השינוי הקרוב יישארו רק קווים סימטריים שעוצרים בשתי הצדדים ובכך יהיה פגיעה למגיעים מכיוון השפלה וכדו' שרוצים לרדת במבשרת שייאלצו להמשיך עד ירושלים במקום לרדת במחלף הראל.
למרות שלדעתי כדאי להוסיף עצירה ל960 או 940 במחלף חמד וגם ל963 שלא עוצר שם.
 
ידוע, אך אלו בעיקר קווים ליעדים רחוקים\משניים

הכוונה לקווים שעוצרים רק בכיוון לירושלים
כיום כל הקווים לכיוון ירושלים מורידים במחלף הראל ובזמן השינוי הקרוב יישארו רק קווים סימטריים שעוצרים בשתי הצדדים ובכך יהיה פגיעה למגיעים מכיוון השפלה וכדו' שרוצים לרדת במבשרת שייאלצו להמשיך עד ירושלים במקום לרדת במחלף הראל.
למרות שלדעתי כדאי להוסיף עצירה ל960 או 940 במחלף חמד וגם ל963 שלא עוצר שם.
ידוע, אך אלו בעיקר קווים ליעדים רחוקים\משניים
שרוב הנוסעים ממטה יהודה\מבשרת לא חוזרים משם.
לנסיעות אלו (הערכה כ20~ ביום) אפשר לבצע דרך הקו לתל אביב ומשם החלפה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל


תודה רבה, נראה כמו הרע במיעוטו עבור תושבי מבשרת
וחבל שהגיעו למצב הזה בדקה התשעים ושלא דרשו מענה נאות עוד בשלב התכנון של הפרויקט.
&nbsp
הצורך להפעיל קו ייעודי שיחבר בין מבשרת לחמד הוא הדבר הכי שלילי מכל הסיפור הזה. מדובר בעלויות תפעול מיותרים שבאות מתקציב משרד התחבורה ושלא היו צריכות להיווצר מלכתחילה. הדבר ממחיש את החשיבות בתכנון כולל של תחבורה ציבורית עם ניתוח של מאפייני הקווים העוברים במקום עוד בשלב התכנון הסטטוטורי.
&nbsp
לשמחתי יש מגמה חיובית בנתיבי ישראל ובמשרדי התכנון. למשל בדיונים על תמ"א 43 הייתה חשיבה ודיונים ארוכים על שילוב מסוף תחבורה ציבורית (מתנ"ח) באיזור מחלף השרון (בית ליד) ומעורבות של תחבורה בדרך שלנו בדיונים. התכנון שם מאפשר גישה מהירה למסוף של קווים הבינעירוניים כגון 921 ו-947 בכל הכיוונים, וזאת מבלי שיצטרכו להאריך את דרכן ולעמוד דקות ארוכות ברמזורים.
&nbsp
גילוי נאות: הכותב חבר בעמותת תחבורה בדרך שלנו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה