תחנת נתניה - ספיר

מצב
הנושא נעול.

down und

New member
בעצם כשאני חושב על זה לעומק

תחנת ספיר היא פרברית בדגש על נסיעות לתל אביב
לא רואה הצדקה (כמות נוסעים רבה) שצריכה להגיע משם צפונה, ונוסעים אלו יכולים להחליף בתחנת נתניה, כמובן רצוי שזמן ההמתנה יהיה קצר יותר אך כנראה יש אילוצים תפעוליים.
&nbsp
בעצם כשאני חושב על זה לעומק
זה לא באמת משנה, כי ממילא כל הרכבות הפרבריות, בין אם אלו של
בנימינה - אשקלון ובין אם זה נתניה - רחובות, ממילא כולן כולל כולן עוצרות
בהרצליה ובארבע תחנות תל אביב.

כך שלא משנה אם הפרברית רק עד נתניה תעצור בספיר או הפרברית לבנימינה.
לכן הקישור הגוש דני נשאר סביר עד ממש טוב.
אבל בכך שלא הרכבות לבנימינה הרי שאתה יוצר נתק מחדרה, פרדס חנה, בנימינה
וחיפה (חיפאים לתחנות הביניים שדרומית לבנימינה ממילא מחליפים רכבת
בבנימינה).
לכן, אלא אם יש כאן איזה שיקול תפעולי שנסתר מעיני, והיכן הוא באמת מיקל אשבי
כשצריך אותו, לא חושב שיש כאן יותר מדי הגיון ובטח שלא הגינות מצד הרכבת.

בקיצור, בהעדר שיקולים תפעוליים יוצאי דופן אין זכות לרכבת לגרום לכך שדוקא
הרכבות מנתניה לרחובות יעצרו בתחנה הזו אלא דוקא הרכבות מבנימינה.

גם לא חושב שבשנה שלמה יהיו יותר מ-20 איש שיסעו מנתניה לספיר ברכבת.
וגם אם כן, הרי שהרכבת מבנימינה לאשקלון ממילא עוצרת גם בנתניה...
 

Bus Nerd

Active member
האם יכול להיות שזה בגלל שבתחנה יש רק שני רציפים?

בעצם כשאני חושב על זה לעומק
זה לא באמת משנה, כי ממילא כל הרכבות הפרבריות, בין אם אלו של
בנימינה - אשקלון ובין אם זה נתניה - רחובות, ממילא כולן כולל כולן עוצרות
בהרצליה ובארבע תחנות תל אביב.

כך שלא משנה אם הפרברית רק עד נתניה תעצור בספיר או הפרברית לבנימינה.
לכן הקישור הגוש דני נשאר סביר עד ממש טוב.
אבל בכך שלא הרכבות לבנימינה הרי שאתה יוצר נתק מחדרה, פרדס חנה, בנימינה
וחיפה (חיפאים לתחנות הביניים שדרומית לבנימינה ממילא מחליפים רכבת
בבנימינה).
לכן, אלא אם יש כאן איזה שיקול תפעולי שנסתר מעיני, והיכן הוא באמת מיקל אשבי
כשצריך אותו, לא חושב שיש כאן יותר מדי הגיון ובטח שלא הגינות מצד הרכבת.

בקיצור, בהעדר שיקולים תפעוליים יוצאי דופן אין זכות לרכבת לגרום לכך שדוקא
הרכבות מנתניה לרחובות יעצרו בתחנה הזו אלא דוקא הרכבות מבנימינה.

גם לא חושב שבשנה שלמה יהיו יותר מ-20 איש שיסעו מנתניה לספיר ברכבת.
וגם אם כן, הרי שהרכבת מבנימינה לאשקלון ממילא עוצרת גם בנתניה...
האם יכול להיות שזה בגלל שבתחנה יש רק שני רציפים?
ולכן רכבות מהירות לא יכולות לעקוף את הרכבות שעוצרות בתחנה, מה שאומר שכל עצירה בתחנה הזו עלולה ליצור עיכובים בקו הראשי
 

down und

New member
ברור שיש קשר

האם יכול להיות שזה בגלל שבתחנה יש רק שני רציפים?
ולכן רכבות מהירות לא יכולות לעקוף את הרכבות שעוצרות בתחנה, מה שאומר שכל עצירה בתחנה הזו עלולה ליצור עיכובים בקו הראשי
ברור שיש קשר
רק מה זה בדיוק משנה אם הרכבת לבנימינה תעצור שם או זו שרק עד נתניה?
אתה טוען שהמהירה (או החצי מהירה שעוצרת רק בבנימינה) היא יוצאת דקות
אחדות אחרי הפרברית לבנימינה ואם יוסיפו עוד שתי דקות לנסיעה בשל עצירה
בספיר זה יעכב אותה (את המהירה/חצי מהירה מת"א לחיפה)?
 
הרכבות הפרבריות מ/ל בנימינה עוצרות בנתניה ובבית יהושע בדיוק

האם יכול להיות שזה בגלל שבתחנה יש רק שני רציפים?
ולכן רכבות מהירות לא יכולות לעקוף את הרכבות שעוצרות בתחנה, מה שאומר שכל עצירה בתחנה הזו עלולה ליצור עיכובים בקו הראשי
הרכבות הפרבריות מ/ל בנימינה עוצרות בנתניה ובבית יהושע בדיוק
באותו רציף שבו עוברות הרכבות המהירות מ/ל חיפה / נהריה.
כמו כן הרכבות מ/ל נתניה כן עוצרות בספיר וגם בבית יהושע באותם רציפים בהם עוברות הרכבות המהירות.
ולכן לא ממש משכנע ההסבר הזה לגבי תחנת ספיר.

לא ברור מדוע דווקא הרכבות שנתניה תחנת הקצה שלהן עוצרות בספיר ולא הרכבות שבנימינה תחנת הקצה שלהן. מבחינת מבנה הרשת והקווים הנוכחי, יותר הגיוני שהרכבות מ/ל בנימינה יעצרו בספיר ויחסכו החלפת רכבות שניה בנסיעות בין חיפה לספיר והחלפת רכבות בכלל בנסיעות בין חדרה, פרדס חנה ובנימינה לספיר.
 

down und

New member
אתה צודק לחלוטי חלוטין

הרכבות הפרבריות מ/ל בנימינה עוצרות בנתניה ובבית יהושע בדיוק
באותו רציף שבו עוברות הרכבות המהירות מ/ל חיפה / נהריה.
כמו כן הרכבות מ/ל נתניה כן עוצרות בספיר וגם בבית יהושע באותם רציפים בהם עוברות הרכבות המהירות.
ולכן לא ממש משכנע ההסבר הזה לגבי תחנת ספיר.

לא ברור מדוע דווקא הרכבות שנתניה תחנת הקצה שלהן עוצרות בספיר ולא הרכבות שבנימינה תחנת הקצה שלהן. מבחינת מבנה הרשת והקווים הנוכחי, יותר הגיוני שהרכבות מ/ל בנימינה יעצרו בספיר ויחסכו החלפת רכבות שניה בנסיעות בין חיפה לספיר והחלפת רכבות בכלל בנסיעות בין חדרה, פרדס חנה ובנימינה לספיר.
אתה צודק לחלוטי חלוטין
ואפילו לכבוד זה שאני שמח על התוצאת בארה"ב אני מוסיף טין טין טין
(כלמר שאתה צודק לחלוטי חלוטין טין טין טין).

קשה לי לראות כיצד העצירה בספיר של הרכבות צפונה (הכוונה לפרברית לבנימינה)
מעכבת את המהירות/חצי מהירות מת"א לחיפה/בנימינה.

כי ממילא המהירה או החצי מהירה לכוון צפון אם הפרברית לבנימינה מעכבת אותה
הרי שיש עוד 3 תחנות בדרך שמעכבות. נתניה, חדרה ופרדס חנה.
לא נראה לי סביר שהתוספת של שתי דקות היא זה שתהיה כזו קריטית.
לכן, זה על פניו מעבר ללא חכם ולא הגון זה גם קצת לא לגיטימי (לגאלי אבל לא לגיטימי תחבורתית).
 

easylivin

New member
שתי תמונות מיום הפתיחה של התחנה: בלי החניון בינתיים.

תחנת נתניה - ספיר
אני לא מבין, נהיינו עד כדי כך מפונקים בפרויקטים שנחנכת תחנת רכבת חדשה בישראל ואין שרשור בפורום?!

תחנת ספיר הינה התחנה ה- 61 של רכבת ישראל והינה התחנה החמישית שנחנכת מתחילת השנה.
שתי תמונות מיום הפתיחה של התחנה: בלי החניון בינתיים.
6/11/2016, והתמונה השנייה מדברת בעד עצמה: התחנה נפתחה ללא חניון. לפחות רציף האוטובוסים פועל מהיום הראשון...



 
הצעת לשלוט רק״ל

שתי תמונות מיום הפתיחה של התחנה: בלי החניון בינתיים.
6/11/2016, והתמונה השנייה מדברת בעד עצמה: התחנה נפתחה ללא חניון. לפחות רציף האוטובוסים פועל מהיום הראשון...
הצעת לשלוט רק״ל
אני יודע שזה ״שטות״ לא חשובה אבל אולי אפשר עדיין להתיחס להצעתי:
יש עדיין אלפי פנטוגרפים בצורת מעוין כפי שאפשר לראות בשלט שבתמונה שצירפת להודעתך, אבל בפועל המגמה היא להחליף אותם לפנטוגרפים בעלי זרוע אחת(ראה רק״ל ירושלים).
בארץ אפשר לומר שעדיין אין מסורת אז מדוע לא להיות מודרניים ולאמץ את השילוט(463) כפי שהוא מופיע בתמונה המצורפת?
אני גם מצרף תמונה של שלוט(464) לרכבת חשמלית, שעקרונית לא יהיה דרוש הואיל ו A1 נבנה עם הפרדה מיפלסית.



 

easylivin

New member
אחל'ה הצעה! מצד שני, על תמרור הרכבת בארץ מופיע קטר קיטור

הצעת לשלוט רק״ל
אני יודע שזה ״שטות״ לא חשובה אבל אולי אפשר עדיין להתיחס להצעתי:
יש עדיין אלפי פנטוגרפים בצורת מעוין כפי שאפשר לראות בשלט שבתמונה שצירפת להודעתך, אבל בפועל המגמה היא להחליף אותם לפנטוגרפים בעלי זרוע אחת(ראה רק״ל ירושלים).
בארץ אפשר לומר שעדיין אין מסורת אז מדוע לא להיות מודרניים ולאמץ את השילוט(463) כפי שהוא מופיע בתמונה המצורפת?
אני גם מצרף תמונה של שלוט(464) לרכבת חשמלית, שעקרונית לא יהיה דרוש הואיל ו A1 נבנה עם הפרדה מיפלסית.
אחל'ה הצעה! מצד שני, על תמרור הרכבת בארץ מופיע קטר קיטור
ולתמרור הרק"ל הקיים אנשים כבר התחילו להתרגל, למרות שאף רכבת קלה בארץ לא נראית ולא תיראה כך... לא יודע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה