רכבת העמק: מדוע הנסיעה חינמית ?

מצב
הנושא נעול.

down und

New member
יכול להיות שכן יכול להיות שלא

משיחות עם ירושלמים רבים יודעים שנסללת רכבת,
רבים מהם לא מאמינים שהיא תפתח בשנים הקרובות.
יכול להיות שכן יכול להיות שלא
גם אם נצא מנקודת הנחה שאלו שאתה משוחח איתם הם דוגמא מיצגת,
הרי שלקראת הפתיחה זה יפומפם כל כך הרבה הן בחדשות, הן בפייסבוק, הן
באתר הרכבת ובפרסומות במדייה.
הרי אם לרכבת העמק רכבת ישראל עשתה תשדירי רדיו וטלויזיה לא מעטים אז
לקו A1 המהיר לעיר הבירה של העם היהודי זה יפומפם כל כך הרבה עד שזה יצא
לכולם מהחורים.
היי רגוע. כל האנשים בני מעל 12 שחיים, יותר נכון יחיו אז בירושלים, אם הם
אינם מפגרים (עדיין מותר להשתמש במלה הזו, איציק שמולי טרם העביר זאת ב-3 קריאות) או בעיה קשה אחרת בקוגניציה שלהם, כ-ו-ל-ם ידעו.
כל הירושלמים בני 12 ומעלה יהיו מודעים לקו הזה בשבועות טרם פתיחתו.
חד משמעית וחד וחלק שאין יותר חד משמעי וחד וחלק מזה בכל היקומים האפשריים.
 
נכון, רוב מוחץ של הירושלמים ידעו לפני פתיחת הרכבת

יכול להיות שכן יכול להיות שלא
גם אם נצא מנקודת הנחה שאלו שאתה משוחח איתם הם דוגמא מיצגת,
הרי שלקראת הפתיחה זה יפומפם כל כך הרבה הן בחדשות, הן בפייסבוק, הן
באתר הרכבת ובפרסומות במדייה.
הרי אם לרכבת העמק רכבת ישראל עשתה תשדירי רדיו וטלויזיה לא מעטים אז
לקו A1 המהיר לעיר הבירה של העם היהודי זה יפומפם כל כך הרבה עד שזה יצא
לכולם מהחורים.
היי רגוע. כל האנשים בני מעל 12 שחיים, יותר נכון יחיו אז בירושלים, אם הם
אינם מפגרים (עדיין מותר להשתמש במלה הזו, איציק שמולי טרם העביר זאת ב-3 קריאות) או בעיה קשה אחרת בקוגניציה שלהם, כ-ו-ל-ם ידעו.
כל הירושלמים בני 12 ומעלה יהיו מודעים לקו הזה בשבועות טרם פתיחתו.
חד משמעית וחד וחלק שאין יותר חד משמעי וחד וחלק מזה בכל היקומים האפשריים.
נכון, רוב מוחץ של הירושלמים ידעו לפני פתיחת הרכבת
פשוט עכשו הרוב לא מודעים למצב העבודות, ולכן חלק חושבים שהם יקחו עשרות שנים.
 
זה לא הסבר נכון. לפי ההסבר הזה יתנו תקופת חינם לתחנות החדשות

גם אני חושבת שממש לא יעשו 3 חודשים חינם בקו הזה
אני חושבת שרוב הירושלמים והתל אביבים מודעים לקו הזה שיהיה וכולם מחכים לו בקוצר רוח
יש לזכור שכבר קיימת מסילה לירושלים (מסילת שורק) כך שמודעים לכך שיש רכבת
בקו העמק ובמסילת הנגב המצב קצת אחר : לא הייתה רכבת (מודרנית) אף פעם בעפולה \ בית שאן \ אופקים וכו.. והמטרה של משרד התחבורה היא למשוך את הנוסעים להשתמש ברכבת החדשה
בירושלים כבר יש מסילה ולכן אין מה למשוך נוסעים, הנוסעים יבואו במהרה למסילה החדשה מבלי חודשים חינמיים
זה לא הסבר נכון. לפי ההסבר הזה יתנו תקופת חינם לתחנות החדשות
ברעננה.
אני מעריך שלא יתנו. אם לתחנת ספיר לא נותנים, גם לתחנות רעננה לא יתנו.
הטבות החינם ניתנות על ידי שר התחבורה מתוך מניעים פופוליסטים למצוא חן בעיני "הפריפריה". ומכיוון שכדור השלג הזה התחיל להתגלגל בערי הנגב המערבי, אי אפשר היה להתייחס אחרת לעפולה, בית שאן ומגדל העמק. גם לא לכרמיאל ולאחיהוד.
ההתייחסות השונה לתחנת כפר יהושע לעומת שאר תחנות מסילת העמק מעידה אף היא על כך.
ולכן רוב הסיכויים שלתחנת האומה לא יתנו הטבת חינם בגלל שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתייחס לתחנת האומה כתחנת פריפריה.

אפשר גם להעריך שלתחנת כפר מנחם העתידית כן תינתן ההטבה (למרות שמדובר בתחנה חדשה על מסילה קיימת) ואילו לתחנת מזכרת בתיה לא תינתן.

תחנה שנוח להתייחס אליה כפריפריה מקבלת הטבת חינם ואילו תחנה שלא נוח להתייחס אליה כך לא מקבלת או שמקבלת בצורה מוגבלת.

ובהקשר זה לא ניתן לקחת את המטרונית או את הרכבת הקלה בירושלים כדוגמה מכיוון ששם מניעי תקופת החינם היו אחרים - תקופת הרצה של מערכת חדשה שבמהלכה נבחנה פעילות המערכת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה