רכבת העמק: מדוע הנסיעה חינמית ?

מצב
הנושא נעול.

נייף

New member
רכבת העמק: מדוע הנסיעה חינמית ?

רכבת העמק: מדוע הנסיעה חינמית ?
מה ההגיון לאפשר נסיעה חינם במסלול עמוס נוסעים כמו חיפה עפולה עד ה-5/2/17 ?

אילו היה מדובר בתחנה "בעייתית" - ניחא אבל הרי תחנת עפולה הוכיחה את עצמה (לגבי ב"ש אינני יודע).

הנסיעה החינמית קורצת גם לטרמפיסטים ומכבידה על הנוסעים הנאמנים - אלו שימשיכו גם כאשר הנסיעה תהיה בתשלום מלא.

נכון להיום לרכבת אין מלאי קרונות להקצות לקו הזה גם עבור אלו המכונים 'נוסעי רק בחינם'.
 

gsi13579

New member
לא חושבת שתחנת עפולה הוכיחה את עצמה עוד

רכבת העמק: מדוע הנסיעה חינמית ?
מה ההגיון לאפשר נסיעה חינם במסלול עמוס נוסעים כמו חיפה עפולה עד ה-5/2/17 ?

אילו היה מדובר בתחנה "בעייתית" - ניחא אבל הרי תחנת עפולה הוכיחה את עצמה (לגבי ב"ש אינני יודע).

הנסיעה החינמית קורצת גם לטרמפיסטים ומכבידה על הנוסעים הנאמנים - אלו שימשיכו גם כאשר הנסיעה תהיה בתשלום מלא.

נכון להיום לרכבת אין מלאי קרונות להקצות לקו הזה גם עבור אלו המכונים 'נוסעי רק בחינם'.
לא חושבת שתחנת עפולה הוכיחה את עצמה עוד
כשתסתיים תקופת החינם, אז נראה אם היא תוכיח את עצמה
 

Bus Nerd

Active member
מדיניות החינם שמוכתבת ע"י שר התחבורה באה משתי סיבות

רכבת העמק: מדוע הנסיעה חינמית ?
מה ההגיון לאפשר נסיעה חינם במסלול עמוס נוסעים כמו חיפה עפולה עד ה-5/2/17 ?

אילו היה מדובר בתחנה "בעייתית" - ניחא אבל הרי תחנת עפולה הוכיחה את עצמה (לגבי ב"ש אינני יודע).

הנסיעה החינמית קורצת גם לטרמפיסטים ומכבידה על הנוסעים הנאמנים - אלו שימשיכו גם כאשר הנסיעה תהיה בתשלום מלא.

נכון להיום לרכבת אין מלאי קרונות להקצות לקו הזה גם עבור אלו המכונים 'נוסעי רק בחינם'.
מדיניות החינם שמוכתבת ע"י שר התחבורה באה משתי סיבות
1) פופוליזם! זה יופי של טריק כדי לצבור קרדיט.
&nbsp
2) ההסבר הרשמי הוא שזה כדי לגרום לאנשים לנסות ולשנות את ההרגל (זה בחינם, אז למה לא) כדי שמי שראה שזה נוח וטוב לו יעבור לרכבת במקום להשתמש ברכב הפרטי.
 

olli3

New member
מנהל
וואלה, אז למה הנסיעה מ/אל תחנת נתניה ספיר החדשה לא בחינם?

מדיניות החינם שמוכתבת ע"י שר התחבורה באה משתי סיבות
1) פופוליזם! זה יופי של טריק כדי לצבור קרדיט.
&nbsp
2) ההסבר הרשמי הוא שזה כדי לגרום לאנשים לנסות ולשנות את ההרגל (זה בחינם, אז למה לא) כדי שמי שראה שזה נוח וטוב לו יעבור לרכבת במקום להשתמש ברכב הפרטי.
וואלה, אז למה הנסיעה מ/אל תחנת נתניה ספיר החדשה לא בחינם?
והאם נראה למישהו שהנסיעה בקו הרכבת החדש לירושלים תהיה בחינם?
 

Bus Nerd

Active member
כמו שאמרתי, פופוליזם

וואלה, אז למה הנסיעה מ/אל תחנת נתניה ספיר החדשה לא בחינם?
והאם נראה למישהו שהנסיעה בקו הרכבת החדש לירושלים תהיה בחינם?
כמו שאמרתי, פופוליזם
אני לא תומך בהסבר הרשמי. כץ רוצה להראות שהוא "מחבר את הפריפריה למרכז" כלשונו, ולכן המדיניות הזו שלו. אני לא אמרתי שאני מסכים איתה!
&nbsp
נתניה ספיר היא לא ממש פריפריה, ולא מדובר בקו חדש אלא רק תחנה חדשה, ולכן הנסיעה אליה אינה בחינם. אין לשר שום דרך למנף את זה למטרות הפופוליזם שלו.
&nbsp
בקשר לירושלים, נראה לי שכץ היה מאוד רוצה שגם שם הנסיעה תהיה בחינם כשייפתח הקו, אבל לא נראה לי שהדרג המקצועי במשרד התחבורה ובמשרד האוצר יאפשרו לו לעשות את זה, אם הוא בכלל עדיין יהיה שר התחבורה אז.
 

אבישי ק

New member
הסבירו לי את זה ככה. זה חלק מההרצה

כמו שאמרתי, פופוליזם
אני לא תומך בהסבר הרשמי. כץ רוצה להראות שהוא "מחבר את הפריפריה למרכז" כלשונו, ולכן המדיניות הזו שלו. אני לא אמרתי שאני מסכים איתה!
&nbsp
נתניה ספיר היא לא ממש פריפריה, ולא מדובר בקו חדש אלא רק תחנה חדשה, ולכן הנסיעה אליה אינה בחינם. אין לשר שום דרך למנף את זה למטרות הפופוליזם שלו.
&nbsp
בקשר לירושלים, נראה לי שכץ היה מאוד רוצה שגם שם הנסיעה תהיה בחינם כשייפתח הקו, אבל לא נראה לי שהדרג המקצועי במשרד התחבורה ובמשרד האוצר יאפשרו לו לעשות את זה, אם הוא בכלל עדיין יהיה שר התחבורה אז.
הסבירו לי את זה ככה. זה חלק מההרצה
הכוונה שהם פותחים את הקו למרות שההרצה לא הסתיימה ולכן גם נותנים את הנסיעות חינם.
החינם הוא אכן מעודד אנשים לנסוע ולשנות הרגלים אבל הוא גם מאפשר לבדוק את הקו ולטפל בתקלות לכן הזמן הוא 3 חודשים.
ואם הרכבת תיתקע חס וחלילה אז יגדו שזה גם ככה חינם ואין צורך להחזיר לאנשים את מחיר הכרטיס וכד...
בקיצור מדובר יותר בכיסוי תח... ופחות למען הציבור.
 
הסבר שבא להסתיר את מה שבאמת עומד מאחורי ההטבות הללו

הסבירו לי את זה ככה. זה חלק מההרצה
הכוונה שהם פותחים את הקו למרות שההרצה לא הסתיימה ולכן גם נותנים את הנסיעות חינם.
החינם הוא אכן מעודד אנשים לנסוע ולשנות הרגלים אבל הוא גם מאפשר לבדוק את הקו ולטפל בתקלות לכן הזמן הוא 3 חודשים.
ואם הרכבת תיתקע חס וחלילה אז יגדו שזה גם ככה חינם ואין צורך להחזיר לאנשים את מחיר הכרטיס וכד...
בקיצור מדובר יותר בכיסוי תח... ופחות למען הציבור.
הסבר שבא להסתיר את מה שבאמת עומד מאחורי ההטבות הללו
מה ההסבר של אותם מסבירים לכמעט שנתיים אחרי אותם שלושה חודשי הרצה שבהן מוענקת הנחה של 50%? פוסט הרצה?
מדובר בהטבה פופוליסטית מטעמים פוליטיים אינטרסנטיים ולא שום דבר אחר.
 
אם הנסיעה לירושלים תהיה בחינם המדינה תפסיד הרבה כסף

וואלה, אז למה הנסיעה מ/אל תחנת נתניה ספיר החדשה לא בחינם?
והאם נראה למישהו שהנסיעה בקו הרכבת החדש לירושלים תהיה בחינם?
אם הנסיעה לירושלים תהיה בחינם המדינה תפסיד הרבה כסף
והרכבות יהיו מפוצצות בעניי ירושלים וילדיהם.
 
"וילדיהם.."


אם הנסיעה לירושלים תהיה בחינם המדינה תפסיד הרבה כסף
והרכבות יהיו מפוצצות בעניי ירושלים וילדיהם.
"וילדיהם.."
 

פנחס25

New member
ומה רע בזה ?

אם הנסיעה לירושלים תהיה בחינם המדינה תפסיד הרבה כסף
והרכבות יהיו מפוצצות בעניי ירושלים וילדיהם.
ומה רע בזה ?
בתור התחלה, לתת לכל אחד להתנסות בנסיעה ברכבת מירושלים לת"א.
&nbsp
רק שתדעו. משפחה עם 7 ילדים שתרצה לנסוע ברכבת. יעלה לה 450 שקל לפחות.
&nbsp
&nbsp
 

down und

New member
הרבה הרבה פחות

ומה רע בזה ?
בתור התחלה, לתת לכל אחד להתנסות בנסיעה ברכבת מירושלים לת"א.
&nbsp
רק שתדעו. משפחה עם 7 ילדים שתרצה לנסוע ברכבת. יעלה לה 450 שקל לפחות.
&nbsp
&nbsp
הרבה הרבה פחות
מחיר הכרטיס הוא בערך 30 ש"ח.
ילדים עד גיל 5 או 6 נוסעים בחיני חינם.
בוודאות שאחד הילדים, אם יש 7 ילדים וכולם ביחד, הוא מתחת לגיל הזה.

בנוסף יש הנחה של הלוך ושוב.
בקיצור 7 כרטיסי הלוך ושוב יוצא כ-350 עד 400 ש"ח.
וזה כאשר אין אפשרות לממש הנחת ילדים של מתחת לגיל 12 כמדומני.
אני חושב שנסיעה כזו של 9 בני משפחה הלוך ושוב מירושלים לת"א וחזרה
תעלה משהו כמו 300 ש"ח לכל היותר.
 

olli3

New member
מנהל
אתה טועה בחישוב לך, כל הילדים זכאים ל50% הנחה.

הרבה הרבה פחות
מחיר הכרטיס הוא בערך 30 ש"ח.
ילדים עד גיל 5 או 6 נוסעים בחיני חינם.
בוודאות שאחד הילדים, אם יש 7 ילדים וכולם ביחד, הוא מתחת לגיל הזה.

בנוסף יש הנחה של הלוך ושוב.
בקיצור 7 כרטיסי הלוך ושוב יוצא כ-350 עד 400 ש"ח.
וזה כאשר אין אפשרות לממש הנחת ילדים של מתחת לגיל 12 כמדומני.
אני חושב שנסיעה כזו של 9 בני משפחה הלוך ושוב מירושלים לת"א וחזרה
תעלה משהו כמו 300 ש"ח לכל היותר.
אתה טועה בחישוב לך, כל הילדים זכאים ל50% הנחה.
מעבר לכך שאם מדובר במשפחה שבה יש שני מבוגרים (מעל גיל 18) ולפחות 2 ילדים עד גיל 5 - הילדים הקטנים ללא תשלום.
&nbsp
עד שהרכבת תפעל כבר לא יהיה הלוך ושוב, הוא עתיד להיעלם כמעט לחלוטין במדינת ישראל עוד מספר חודשים ולהישאר בעיקר בקווי אילת.
&nbsp
הלוך ושוב היה נותן 15% ומלפני שנה, הערך הצבור תפס את מקומו והוא כבר מקנה לך 20% הנחה.
&nbsp
מלפני שנה פרופיל נוער מזכה ב50% הנחה בנסיעות בתחבורה הציבורית בכל הארץ, מכל מוצא לכל יעד. עירוני, בין עירוני - לא משנה - 50% הנחה.
 

down und

New member
אז אדרבא ואדרבא

אתה טועה בחישוב לך, כל הילדים זכאים ל50% הנחה.
מעבר לכך שאם מדובר במשפחה שבה יש שני מבוגרים (מעל גיל 18) ולפחות 2 ילדים עד גיל 5 - הילדים הקטנים ללא תשלום.
&nbsp
עד שהרכבת תפעל כבר לא יהיה הלוך ושוב, הוא עתיד להיעלם כמעט לחלוטין במדינת ישראל עוד מספר חודשים ולהישאר בעיקר בקווי אילת.
&nbsp
הלוך ושוב היה נותן 15% ומלפני שנה, הערך הצבור תפס את מקומו והוא כבר מקנה לך 20% הנחה.
&nbsp
מלפני שנה פרופיל נוער מזכה ב50% הנחה בנסיעות בתחבורה הציבורית בכל הארץ, מכל מוצא לכל יעד. עירוני, בין עירוני - לא משנה - 50% הנחה.
אז אדרבא ואדרבא
משפחה של אבא ואמא ו-7 ילדים, כמעט בוודאות ששני ילדים הם עד גיל 5,
תשלם הרבה פחות מ-450 ש"ח עבור נסיעה מירושלים לת"א ובחזרה.
 
למה שישלמו לכל כך הרבה אנשים על טיול

ומה רע בזה ?
בתור התחלה, לתת לכל אחד להתנסות בנסיעה ברכבת מירושלים לת"א.
&nbsp
רק שתדעו. משפחה עם 7 ילדים שתרצה לנסוע ברכבת. יעלה לה 450 שקל לפחות.
&nbsp
&nbsp
למה שישלמו לכל כך הרבה אנשים על טיול
חוץ מזה שמי שצריך להגיע לתל אביב לא יוכל כי הרכבות יהיו מלאות במשפחות עם ילדים צרחנים (בחלקם),
במקום זה אני מציע גמחים למימון טיולים ברכבת כאשר אמת"ס היא תפתח.
 
ספיר זאת תחנה חדשה על קו קיים

וואלה, אז למה הנסיעה מ/אל תחנת נתניה ספיר החדשה לא בחינם?
והאם נראה למישהו שהנסיעה בקו הרכבת החדש לירושלים תהיה בחינם?
ספיר זאת תחנה חדשה על קו קיים
וכן הרכבת לירושלים תהיה חינם 3 חודשים.
 

נתנאל531

Well-known member
לא הייתי מהמר על הקו כירושלים כקו 3-חודשי-חינם

ספיר זאת תחנה חדשה על קו קיים
וכן הרכבת לירושלים תהיה חינם 3 חודשים.
לא הייתי מהמר על הקו כירושלים כקו 3-חודשי-חינם
זה הפסד הכנסות בסדר גודל עצום, בהשוואה לכל קו אחר. בכל אופן, ניצן טען יפה כי הספינים שמשולחים בימים האחרונים ('תחנת ממילא / הכותל' ועוד) מרמזים שצפויים עיכובים ניכרים במועד פתיחת הקו...
 

gsi13579

New member
גם אני חושבת שממש לא יעשו 3 חודשים חינם בקו הזה

לא הייתי מהמר על הקו כירושלים כקו 3-חודשי-חינם
זה הפסד הכנסות בסדר גודל עצום, בהשוואה לכל קו אחר. בכל אופן, ניצן טען יפה כי הספינים שמשולחים בימים האחרונים ('תחנת ממילא / הכותל' ועוד) מרמזים שצפויים עיכובים ניכרים במועד פתיחת הקו...
גם אני חושבת שממש לא יעשו 3 חודשים חינם בקו הזה
אני חושבת שרוב הירושלמים והתל אביבים מודעים לקו הזה שיהיה וכולם מחכים לו בקוצר רוח
יש לזכור שכבר קיימת מסילה לירושלים (מסילת שורק) כך שמודעים לכך שיש רכבת
בקו העמק ובמסילת הנגב המצב קצת אחר : לא הייתה רכבת (מודרנית) אף פעם בעפולה \ בית שאן \ אופקים וכו.. והמטרה של משרד התחבורה היא למשוך את הנוסעים להשתמש ברכבת החדשה
בירושלים כבר יש מסילה ולכן אין מה למשוך נוסעים, הנוסעים יבואו במהרה למסילה החדשה מבלי חודשים חינמיים
 

Ccyclist

Well-known member
קשה לקרוא למלחה "יש מסילה" בגלל חוסר היעילות שלה.

גם אני חושבת שממש לא יעשו 3 חודשים חינם בקו הזה
אני חושבת שרוב הירושלמים והתל אביבים מודעים לקו הזה שיהיה וכולם מחכים לו בקוצר רוח
יש לזכור שכבר קיימת מסילה לירושלים (מסילת שורק) כך שמודעים לכך שיש רכבת
בקו העמק ובמסילת הנגב המצב קצת אחר : לא הייתה רכבת (מודרנית) אף פעם בעפולה \ בית שאן \ אופקים וכו.. והמטרה של משרד התחבורה היא למשוך את הנוסעים להשתמש ברכבת החדשה
בירושלים כבר יש מסילה ולכן אין מה למשוך נוסעים, הנוסעים יבואו במהרה למסילה החדשה מבלי חודשים חינמיים
קשה לקרוא למלחה "יש מסילה" בגלל חוסר היעילות שלה.
ירושלים נמצאת כיום בקצה קו נופי שנועד להפגין נוכחות ותו לא. מרבית ההכוונות בפורום זה ממליצות שלא לחשוב אפילו על הרכבת לירושלים ולהשתמש באוטובוסים השונים לבירה (480 מרכבת מרכז כקישור היעיל למערכת המסילתית, קווי הנתיב המהיר, 405 לחולי תחמ"תת). גם בעשורים האחרונים של הקו לחאן היחס אליו היה כחווית לונה פארק לילדים ולא כאמצעי תחבורה.
&nbsp
הקו החדש לירושלים צריך לשבור את התדמית הגרועה של הרכבת בעיר. לא מספיק שתחנת האומה נמצאת מעבר לכביש מהתחנה המרכזית, היא צריכה לחנך למציאות תחבורתית חדשה שונה לחלוטין מזו שהיתה בעיר עוד מלפני קום המדינה - שהרכבת אינה איטית פי 2 מהאוטובוס אלא מהירה ממנו. כדי לחנך מחדש עיר של 800,000 עם אוכלוסייה מגוונת יצטרכו תקופת הרצה בחינם שתפעל כפרסומת לקו.
 

down und

New member
חבל על הוצאת האויר החם המיותרת

קשה לקרוא למלחה "יש מסילה" בגלל חוסר היעילות שלה.
ירושלים נמצאת כיום בקצה קו נופי שנועד להפגין נוכחות ותו לא. מרבית ההכוונות בפורום זה ממליצות שלא לחשוב אפילו על הרכבת לירושלים ולהשתמש באוטובוסים השונים לבירה (480 מרכבת מרכז כקישור היעיל למערכת המסילתית, קווי הנתיב המהיר, 405 לחולי תחמ"תת). גם בעשורים האחרונים של הקו לחאן היחס אליו היה כחווית לונה פארק לילדים ולא כאמצעי תחבורה.
&nbsp
הקו החדש לירושלים צריך לשבור את התדמית הגרועה של הרכבת בעיר. לא מספיק שתחנת האומה נמצאת מעבר לכביש מהתחנה המרכזית, היא צריכה לחנך למציאות תחבורתית חדשה שונה לחלוטין מזו שהיתה בעיר עוד מלפני קום המדינה - שהרכבת אינה איטית פי 2 מהאוטובוס אלא מהירה ממנו. כדי לחנך מחדש עיר של 800,000 עם אוכלוסייה מגוונת יצטרכו תקופת הרצה בחינם שתפעל כפרסומת לקו.
חבל על הוצאת האויר החם המיותרת
אין ירושלמי אחד שלא יודע שיש תחנת רכבת במלחה ואין אחד שלא יודע
שבקרוב יחסית (תוך בין שנה לשנתיים מהיום) הולכים לפתוח את התחנה
שליד המרכזית/בנייני האומה ושיהיה קו מהיר לת"א ולמישור החוף.


ממש אבל באמת ממש לא דומה למה שהיה עד לפני שלושה שבועות בעמקי בית
שאן ויזרעאל ולמה שהיה עד לפני שנתיים שלוש בצפון מערב הנגב.
 
משיחות עם ירושלמים רבים יודעים שנסללת רכבת,

חבל על הוצאת האויר החם המיותרת
אין ירושלמי אחד שלא יודע שיש תחנת רכבת במלחה ואין אחד שלא יודע
שבקרוב יחסית (תוך בין שנה לשנתיים מהיום) הולכים לפתוח את התחנה
שליד המרכזית/בנייני האומה ושיהיה קו מהיר לת"א ולמישור החוף.


ממש אבל באמת ממש לא דומה למה שהיה עד לפני שלושה שבועות בעמקי בית
שאן ויזרעאל ולמה שהיה עד לפני שנתיים שלוש בצפון מערב הנגב.
משיחות עם ירושלמים רבים יודעים שנסללת רכבת,
רבים מהם לא מאמינים שהיא תפתח בשנים הקרובות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה