לא נכון, ההנחות לאזרח רגיל תמיד היו קיימות רק בכרטיסיות.
אז בעצם
אם המטרה היתה שלכולם יהיה רב קו, הרי שהשקת הרב קו העניקה הנחות שלא היו קיימות קודם לאזרחים רגילים - כדי לעודד אותם להשתמש ברב קו, ולא רק שלא חידשה הרבה לאזרחים ותיקים, אלא בעצם הקטינה את ההנחה שניתנה להם עד היום.
לא נכון, ההנחות לאזרח רגיל תמיד היו קיימות רק בכרטיסיות.
אתה מבלבל בין כרטיס הרב קו לחוזה הנקרא "ערך צבור".
 
חוזה = כל דבר שתטען ברב קו. חופשי חודשי, חופשי יומי, כרטיסיה, הלוך ושוב, ערך צבור - כל אלו חוזים.
 
ערך צבור - חוזה שעיקר תפקידו להחליף את הכרטיסיות ואת כרטיסי ההלוך ושוב ולייעל את השימוש בתחבורה הציבורית.
 
אז מה היה לנו בעבר? כאזרח רגיל, היית רוכש כרטיסיה של 10 נסיעות בעלות של 8 נסיעות בודדות או כרטיסיה של 5 נסיעות בעלות של 4 נסיעות בודדות וזה היה ה-20% שמאז ומתמיד אזרח רגיל קיבל כהנחה ברכישת כרטיסיה. בהלוך ושוב ההנחה הייתה תמיד 15%.
 
עוד לפני שהומצא הערך הצבור, כרטיס הרב קו היה קיים והיו טוענים בו כרטיסיות.
 
הערך הצבור בא לפתור מספר בעיות:
 
1. הרב קו מוגבל לעד 8 חוזים. אדם שרכש כרטיסיה לירושלים, כרטיסיה לבאר שבע, הלוך ושוב לנסיעה כלשהי ברכבת ועוד חוזים ובסוף הגיע ל8 - נתקע ולא יכל לטעון שום דבר חדש ברב קו לפני שינצל את תום את אחד החוזים ורק אז יפתנה לו מקום ברב קו.
2. מכיוון שחוץ מאזרח וותיק, כל מי שרוצה לקבל את ההנחות שמגיעות לו חייב היה לרכוש הלוך ושוב או כרטיסיה, נסיעות מזדמנות בוצעו על ידי הנוסעים ברכישת כרטיס בודד. אם אדם נוסע בעיקר בתוך העיר אשקלון ופעם בשנה הוא נוסע מאשקלון לאשדוד וחוזר לאשקלון, היו לו שתי אופציות: האחת, לשלם במזומן עבור שתי נסיעות בודדות ולא להנות מההנחה של ה205, השנייה לרכוש כרטיסיה של 5 נסיעות בעלות של 4 נסיעות (20% הנחה) ולהיתקע שנתיים לפחות עם הכרטיסיה הזאת.
3. חוזה ארצי שתקף אצל כל מפעילות התחבורה הציבורית ולכן קל לסלוק אותו במסלקה הבנקאית הכללית של משרד התחבורה (הכסף שמשלמים כיום לנהגים או טוענים את הרב קו עובר למשרד התחבורה ולא למפעיל, כך ברוב הארץ).
 
עכשיו, תחשוב על בני נוער שאם הם רוצים הנחה של 50% היה עליהם לרכוש כרטיסיה כזאת וכרטיסיה אחרת, גם אם הם בסך הכל רצו לנסוע לים הבעיר השכנה כמה פעמים בקיץ ואז היונתקעים עם יתרה בכרטיסיה עד השנה הבאה (כרטיסיית נוער היא לרוב של 20 נסיעות בעלות של 10 נסיעות בודדות).
 
אז הערך הצבור פתר את העניין הזה. ביום יום אתה משתשמ בתחבורה עירונית בעיקר וכשאתה יוצא פעם בחודש או פעם בשבוע לאנשהו מחוץ לאיזור העירוני שלך, אתה לא נדרש לרכוש כרטיסיות כאלו ואחרות, מעביר את הרב קו, מקבל את ההנחה שמגיעה לך על פי הנפרופיל שלך וזהו.