רב קו ואזרח ותיק

מצב
הנושא נעול.
רב קו ואזרח ותיק

רב קו ואזרח ותיק
שאלה שלא ברורה לי -
יכול להיות שרב קו עם פרופיל פנסיונר לא מקבל הנחות על נסיעה עירונית רגילה?
נכון שכשהם מטעינים 100 ש"ח הם מקבלים 200 ש"ח, אבל עלות הנסיעה היא 5.90 ש"ח ולא 3.00 ש"ח כפי שהיה עולה להם אם הם היו משלמים במזומן. כך שלמעשה אין פה שום הנחה, והיתרון היחיד הוא מעבר של 90 דקות.
יכול להיות שפספסתי משהו?

 

Bus Nerd

Active member
בדיוק כמו שאמרת, ההנחה במעמד הטעינה

רב קו ואזרח ותיק
שאלה שלא ברורה לי -
יכול להיות שרב קו עם פרופיל פנסיונר לא מקבל הנחות על נסיעה עירונית רגילה?
נכון שכשהם מטעינים 100 ש"ח הם מקבלים 200 ש"ח, אבל עלות הנסיעה היא 5.90 ש"ח ולא 3.00 ש"ח כפי שהיה עולה להם אם הם היו משלמים במזומן. כך שלמעשה אין פה שום הנחה, והיתרון היחיד הוא מעבר של 90 דקות.
יכול להיות שפספסתי משהו?
בדיוק כמו שאמרת, ההנחה במעמד הטעינה
כשאתה מטעין 50 ש"ח, אתה מקבל על הכרטיס 100 ש"ח. לכן, כל נסיעה היא בחצי מחיר - כי שילמת על נסיעות בשווי 50 ש"ח אבל אתה יכול לעשות נסיעות בשווי 100 ש"ח.
&nbsp
אם גם החיוב של הנסיעה היה חצי מ־5.90, וגם היית מקבל 50% הנחה בטעינה, אז הנסיעה בעצם הייתה עולה רבע מחיר.
&nbsp
זה לא שעושקים כאן קשישים או משהו כזה.
 
עדיין לא הבנתי


בדיוק כמו שאמרת, ההנחה במעמד הטעינה
כשאתה מטעין 50 ש"ח, אתה מקבל על הכרטיס 100 ש"ח. לכן, כל נסיעה היא בחצי מחיר - כי שילמת על נסיעות בשווי 50 ש"ח אבל אתה יכול לעשות נסיעות בשווי 100 ש"ח.
&nbsp
אם גם החיוב של הנסיעה היה חצי מ־5.90, וגם היית מקבל 50% הנחה בטעינה, אז הנסיעה בעצם הייתה עולה רבע מחיר.
&nbsp
זה לא שעושקים כאן קשישים או משהו כזה.
עדיין לא הבנתי

בשורה התחתונה - אם הוא היה משלם במזומן, הוא היה משלם 3.00 ש"ח, וכשהוא משלם ברב קו הוא משלם 5.90 ש"ח. ז"א שאזרח ותיק מקבל את אותה הנחה שהיה מקבל אם היה משלם במזומן, שזה הגיוני - אבל -
נוסע רגיל שמטעין 100 ש"ח מקבל 125 ש"ח. ז"א שאני מקבל הנחה נוספת על שימוש ברב קו, שאזרחים ותיקים לא מקבלים.
 

ספוטר

New member
הוא משלם 5.90 מתוך 200 (כששילם רק 100)

עדיין לא הבנתי

בשורה התחתונה - אם הוא היה משלם במזומן, הוא היה משלם 3.00 ש"ח, וכשהוא משלם ברב קו הוא משלם 5.90 ש"ח. ז"א שאזרח ותיק מקבל את אותה הנחה שהיה מקבל אם היה משלם במזומן, שזה הגיוני - אבל -
נוסע רגיל שמטעין 100 ש"ח מקבל 125 ש"ח. ז"א שאני מקבל הנחה נוספת על שימוש ברב קו, שאזרחים ותיקים לא מקבלים.
הוא משלם 5.90 מתוך 200 (כששילם רק 100)
אתה משלם 100 ומקבל 200. לכן, כשיורדים מה200 5.90 ניתן לחשב את זה כאילו ירדו מה100 2.45. מובן?
 

benshap2

New member
אנסה להמחיש זאת בצורה יותר ברורה

עדיין לא הבנתי

בשורה התחתונה - אם הוא היה משלם במזומן, הוא היה משלם 3.00 ש"ח, וכשהוא משלם ברב קו הוא משלם 5.90 ש"ח. ז"א שאזרח ותיק מקבל את אותה הנחה שהיה מקבל אם היה משלם במזומן, שזה הגיוני - אבל -
נוסע רגיל שמטעין 100 ש"ח מקבל 125 ש"ח. ז"א שאני מקבל הנחה נוספת על שימוש ברב קו, שאזרחים ותיקים לא מקבלים.
אנסה להמחיש זאת בצורה יותר ברורה
תחשוב שכרגע אזרח ותיק הטעין את הכרטיס ב 29.5 ש"ח (נניח שזה אפשרי).
הוא הוציא מהכיס שלו 29.5 ש"ח, ונתן לנהג.
&nbsp
בגלל שהוא אזרח ותיק, מה שיש על הכרטיס הוא קרדיט של 59 ש"ח.
&nbsp
ואז על כל נסיעה יורד מאותו קרדיט 5.90, כל שאותו אזרח ותיק למעשה, בפועל, שילם 29.5 ש"ח, ונסע תמורתן 10 נסיעות.
כך, הוא למעשה שילם מחיר של 2.95 ש"ח לנסיעה. בדיוק חצי מהמחיר המלא של 5.90.
&nbsp
&nbsp
 
הבעיה היא שנוסע רגיל

אנסה להמחיש זאת בצורה יותר ברורה
תחשוב שכרגע אזרח ותיק הטעין את הכרטיס ב 29.5 ש"ח (נניח שזה אפשרי).
הוא הוציא מהכיס שלו 29.5 ש"ח, ונתן לנהג.
&nbsp
בגלל שהוא אזרח ותיק, מה שיש על הכרטיס הוא קרדיט של 59 ש"ח.
&nbsp
ואז על כל נסיעה יורד מאותו קרדיט 5.90, כל שאותו אזרח ותיק למעשה, בפועל, שילם 29.5 ש"ח, ונסע תמורתן 10 נסיעות.
כך, הוא למעשה שילם מחיר של 2.95 ש"ח לנסיעה. בדיוק חצי מהמחיר המלא של 5.90.
&nbsp
&nbsp
הבעיה היא שנוסע רגיל
שמטעין 100 ש"ח מקבל 125 ש"ח, זאת אומרת שנוסע רגיל מקבל הטבה נוספת, שאזרח ותיק לא מקבל, ובעצם ההנחה שהפנסיונר מקבל היא כבר לא ממש חצי מחיר.
נראה לי... (חשבון פשוט אף פעם לא היה הצד החזק שלי
)
 

Bus Nerd

Active member
אתה צודק בחשבון, אבל אני חושב שאין בעיה עם זה

הבעיה היא שנוסע רגיל
שמטעין 100 ש"ח מקבל 125 ש"ח, זאת אומרת שנוסע רגיל מקבל הטבה נוספת, שאזרח ותיק לא מקבל, ובעצם ההנחה שהפנסיונר מקבל היא כבר לא ממש חצי מחיר.
נראה לי... (חשבון פשוט אף פעם לא היה הצד החזק שלי
)
אתה צודק בחשבון, אבל אני חושב שאין בעיה עם זה
נכון, אזרח רגיל שיש לו רב קו מקבל 20% הנחה ממחיר הבסיס
אזרח ותיק מקבל 50% הנחה ממחיר הבסיס. שזה אומר 30 אחוז נוספים לעומת אזרח רגיל.
&nbsp
זה גובה ההנחה שקבע משרד התחבורה, וזה גובה הנחה הגיוני. זה לא שהעלו את מחירי הנסיעה לקשישים כשהציגו את הרב קו, פשוט נתנו הנחה לשאר הציבור כדי לעודד אותם להשתמש ברב קו. ההנחות האלו, כמובן, לא מצטברות, מסיבות ברורות.
&nbsp
אזרח ותיק עדיין מקבל 50% הנחה לעומת אזרח רגיל שמשלם במזומן.
 
אז בעצם

אתה צודק בחשבון, אבל אני חושב שאין בעיה עם זה
נכון, אזרח רגיל שיש לו רב קו מקבל 20% הנחה ממחיר הבסיס
אזרח ותיק מקבל 50% הנחה ממחיר הבסיס. שזה אומר 30 אחוז נוספים לעומת אזרח רגיל.
&nbsp
זה גובה ההנחה שקבע משרד התחבורה, וזה גובה הנחה הגיוני. זה לא שהעלו את מחירי הנסיעה לקשישים כשהציגו את הרב קו, פשוט נתנו הנחה לשאר הציבור כדי לעודד אותם להשתמש ברב קו. ההנחות האלו, כמובן, לא מצטברות, מסיבות ברורות.
&nbsp
אזרח ותיק עדיין מקבל 50% הנחה לעומת אזרח רגיל שמשלם במזומן.
אז בעצם
אם המטרה היתה שלכולם יהיה רב קו, הרי שהשקת הרב קו העניקה הנחות שלא היו קיימות קודם לאזרחים רגילים - כדי לעודד אותם להשתמש ברב קו, ולא רק שלא חידשה הרבה לאזרחים ותיקים, אלא בעצם הקטינה את ההנחה שניתנה להם עד היום.
 

olli3

New member
מנהל
לא נכון, ההנחות לאזרח רגיל תמיד היו קיימות רק בכרטיסיות.

אז בעצם
אם המטרה היתה שלכולם יהיה רב קו, הרי שהשקת הרב קו העניקה הנחות שלא היו קיימות קודם לאזרחים רגילים - כדי לעודד אותם להשתמש ברב קו, ולא רק שלא חידשה הרבה לאזרחים ותיקים, אלא בעצם הקטינה את ההנחה שניתנה להם עד היום.
לא נכון, ההנחות לאזרח רגיל תמיד היו קיימות רק בכרטיסיות.
אתה מבלבל בין כרטיס הרב קו לחוזה הנקרא "ערך צבור".
&nbsp
חוזה = כל דבר שתטען ברב קו. חופשי חודשי, חופשי יומי, כרטיסיה, הלוך ושוב, ערך צבור - כל אלו חוזים.
&nbsp
ערך צבור - חוזה שעיקר תפקידו להחליף את הכרטיסיות ואת כרטיסי ההלוך ושוב ולייעל את השימוש בתחבורה הציבורית.
&nbsp
אז מה היה לנו בעבר? כאזרח רגיל, היית רוכש כרטיסיה של 10 נסיעות בעלות של 8 נסיעות בודדות או כרטיסיה של 5 נסיעות בעלות של 4 נסיעות בודדות וזה היה ה-20% שמאז ומתמיד אזרח רגיל קיבל כהנחה ברכישת כרטיסיה. בהלוך ושוב ההנחה הייתה תמיד 15%.
&nbsp
עוד לפני שהומצא הערך הצבור, כרטיס הרב קו היה קיים והיו טוענים בו כרטיסיות.
&nbsp
הערך הצבור בא לפתור מספר בעיות:
&nbsp
1. הרב קו מוגבל לעד 8 חוזים. אדם שרכש כרטיסיה לירושלים, כרטיסיה לבאר שבע, הלוך ושוב לנסיעה כלשהי ברכבת ועוד חוזים ובסוף הגיע ל8 - נתקע ולא יכל לטעון שום דבר חדש ברב קו לפני שינצל את תום את אחד החוזים ורק אז יפתנה לו מקום ברב קו.
2. מכיוון שחוץ מאזרח וותיק, כל מי שרוצה לקבל את ההנחות שמגיעות לו חייב היה לרכוש הלוך ושוב או כרטיסיה, נסיעות מזדמנות בוצעו על ידי הנוסעים ברכישת כרטיס בודד. אם אדם נוסע בעיקר בתוך העיר אשקלון ופעם בשנה הוא נוסע מאשקלון לאשדוד וחוזר לאשקלון, היו לו שתי אופציות: האחת, לשלם במזומן עבור שתי נסיעות בודדות ולא להנות מההנחה של ה205, השנייה לרכוש כרטיסיה של 5 נסיעות בעלות של 4 נסיעות (20% הנחה) ולהיתקע שנתיים לפחות עם הכרטיסיה הזאת.
3. חוזה ארצי שתקף אצל כל מפעילות התחבורה הציבורית ולכן קל לסלוק אותו במסלקה הבנקאית הכללית של משרד התחבורה (הכסף שמשלמים כיום לנהגים או טוענים את הרב קו עובר למשרד התחבורה ולא למפעיל, כך ברוב הארץ).
&nbsp
עכשיו, תחשוב על בני נוער שאם הם רוצים הנחה של 50% היה עליהם לרכוש כרטיסיה כזאת וכרטיסיה אחרת, גם אם הם בסך הכל רצו לנסוע לים הבעיר השכנה כמה פעמים בקיץ ואז היונתקעים עם יתרה בכרטיסיה עד השנה הבאה (כרטיסיית נוער היא לרוב של 20 נסיעות בעלות של 10 נסיעות בודדות).
&nbsp
אז הערך הצבור פתר את העניין הזה. ביום יום אתה משתשמ בתחבורה עירונית בעיקר וכשאתה יוצא פעם בחודש או פעם בשבוע לאנשהו מחוץ לאיזור העירוני שלך, אתה לא נדרש לרכוש כרטיסיות כאלו ואחרות, מעביר את הרב קו, מקבל את ההנחה שמגיעה לך על פי הנפרופיל שלך וזהו.
 

sweetums

New member
א.ותיק מקבל הטבנה נוספת משלם חצי מהמחיר גם על המנויים

הבעיה היא שנוסע רגיל
שמטעין 100 ש"ח מקבל 125 ש"ח, זאת אומרת שנוסע רגיל מקבל הטבה נוספת, שאזרח ותיק לא מקבל, ובעצם ההנחה שהפנסיונר מקבל היא כבר לא ממש חצי מחיר.
נראה לי... (חשבון פשוט אף פעם לא היה הצד החזק שלי
)
א.ותיק מקבל הטבנה נוספת משלם חצי מהמחיר גם על המנויים
-חופשי יומי\חודשי\שבועי. זו הטבה שנוסע רגיל או סטודנט בפרופיל מורחב לא מקבל.
&nbsp
 

benshap2

New member
זה כמו שפעם היתה הנחה בכרטיסיות

הבעיה היא שנוסע רגיל
שמטעין 100 ש"ח מקבל 125 ש"ח, זאת אומרת שנוסע רגיל מקבל הטבה נוספת, שאזרח ותיק לא מקבל, ובעצם ההנחה שהפנסיונר מקבל היא כבר לא ממש חצי מחיר.
נראה לי... (חשבון פשוט אף פעם לא היה הצד החזק שלי
)
זה כמו שפעם היתה הנחה בכרטיסיות
ערך צבור הוא סוג של חוזה, התחייבות, שטומנת בחובה הנחה.
למה שלא תבקש חצי מחיר ממחיר של זכאי? או של סטודנט?
&nbsp
ההנחה היא ממחיר כרטיס מלא, ועם כל הכבוד, לא מעניינך אלו הנחות אחרות מקבלים אזרחים אחרים...
 
איייייף

זה כמו שפעם היתה הנחה בכרטיסיות
ערך צבור הוא סוג של חוזה, התחייבות, שטומנת בחובה הנחה.
למה שלא תבקש חצי מחיר ממחיר של זכאי? או של סטודנט?
&nbsp
ההנחה היא ממחיר כרטיס מלא, ועם כל הכבוד, לא מעניינך אלו הנחות אחרות מקבלים אזרחים אחרים...
איייייף
"לא מענייני"? שאלתי שאלה. ניסיתי להבין. מה זו התגובה הזו?
 

benshap2

New member
לא שאלת שאלה, הסתכלת על הדשא של השכן

איייייף
"לא מענייני"? שאלתי שאלה. ניסיתי להבין. מה זו התגובה הזו?
לא שאלת שאלה, הסתכלת על הדשא של השכן
ברגע שאתה מקבל 50% הנחה ממחיר מלא, למה אתה מתוסכל מכך שיש מי ש, רחמנא ליצלן, מקבל 20% הנחה על טעינה של חוזה ערך צבור...?
 
ראשית - כן שאלתי שאלה

לא שאלת שאלה, הסתכלת על הדשא של השכן
ברגע שאתה מקבל 50% הנחה ממחיר מלא, למה אתה מתוסכל מכך שיש מי ש, רחמנא ליצלן, מקבל 20% הנחה על טעינה של חוזה ערך צבור...?
ראשית - כן שאלתי שאלה
ועובדה שכל האחרים, כולל אתה בתגובתך הראשונה ענו בסבלנות.
שנית, למה יצאת מנקודת הנחה שאני האזרח הותיק שכואב לו שאחרים מקבלים 20%? למה החלטת שזה כואב לי? אני מפרגן לכולם.
שלישית, שכחתי מענין הכרטיסיות ותודה ל Olli3 שהזכיר לי. זה קצת עשה לי סדר בעניין.
רביעית, למה אני מסתכל על אחרים? מה הקשר? אני מבין שאתה מתענין רק בקו האוטובוס שעובר ליד הבית שלך, ולא אכפת לך ממה שקורה מסביב. למה אנשים בפורום שגרים בתל אביב מתעניינים במסילת העמק?
וחמישית, קצת נימוס לא יזיק לך. "לא מעניינך". נו באמת.
שיהיו לך חיים יפים
 

1Shir

New member
הנקודה שלו הגיונית

לא שאלת שאלה, הסתכלת על הדשא של השכן
ברגע שאתה מקבל 50% הנחה ממחיר מלא, למה אתה מתוסכל מכך שיש מי ש, רחמנא ליצלן, מקבל 20% הנחה על טעינה של חוזה ערך צבור...?
הנקודה שלו הגיונית
בגלל זה למשל אין לי טיעון מוצלח מול אמא שלי כשאני מנסה לשכנע אותה לעשות רב-קו
המעבר החופשי היחיד שהיא צריכה זה עם הרכבת ולמיטב ידיעתי אין, וגם זה חוסך לה רק 3 שקלים והיא נוסעת פעמים בודדות בשנה, אז אין לה תמריץ לעשות כרטיס
 
וגם זה נובע מהטבה שרק אזרחים ותיקים מקבלים

הנקודה שלו הגיונית
בגלל זה למשל אין לי טיעון מוצלח מול אמא שלי כשאני מנסה לשכנע אותה לעשות רב-קו
המעבר החופשי היחיד שהיא צריכה זה עם הרכבת ולמיטב ידיעתי אין, וגם זה חוסך לה רק 3 שקלים והיא נוסעת פעמים בודדות בשנה, אז אין לה תמריץ לעשות כרטיס
וגם זה נובע מהטבה שרק אזרחים ותיקים מקבלים
רק אזרחים ותיקים יכולים לקבל את ההנחה גם על רכישת כרטיסים בודדים ללא רב-קו.
אז לסיכום, מה שיוצא בפועל מהשרשור הזה: שמכוונה לנסות להראות הפליה לרעה של אזרחים ותיקים, המסקנות בפועל הן שאזרחים ותיקים מקבלים הטבות בלעדיות שאחרים לא מקבלים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה