מבית יהושע לגשר אדם מסלול רכבת שעוד לא תכננו

מצב
הנושא נעול.
מבית יהושע לגשר אדם מסלול רכבת שעוד לא תכננו

מבית יהושע לגשר אדם מסלול רכבת שעוד לא תכננו
בעקבות הדחייה הצפויה בקו לירושלים צצים עלינו פרסומים על מסלולי רכבות עתידיים הזויים שלא יבנו ב20 שנים הקרובות.
החלטתי להצטרף לחגיגה ולפרסם גם מסלול כזה
 
המסלול מתחנה בית יהושע עד גשר אדם בבקעה (הארכה אפשרית לעירק)

מבית יהושע לגשר אדם מסלול רכבת שעוד לא תכננו
בעקבות הדחייה הצפויה בקו לירושלים צצים עלינו פרסומים על מסלולי רכבות עתידיים הזויים שלא יבנו ב20 שנים הקרובות.
החלטתי להצטרף לחגיגה ולפרסם גם מסלול כזה
המסלול מתחנה בית יהושע עד גשר אדם בבקעה (הארכה אפשרית לעירק)
המסילה תתחיל במחלף רכבתי בבית יהושע ואחר כך תמשיך מזרחה לתל מונד ולתחנה בטייבה, לאחר מכן בעליה לשומרון המסילה תבנה במערך של גשרים ומנהרות עד שכם עם תחנה בדרך בעינב\בית ליד (בערבית בית ליד\עינב) ותחנה במנהרה מתחת לשכם כאשר הכניסה ממערב צפון מערב דרך רפידיה, בשכם אפשרית גם תחנת שכם מזרח\בלאטה. לאחר מכן המסילה תפנה בחדות צפון מזרחה במנהרה בירידה עד נחל תרצה, עם תחנה אפשרית שם ורכבל תיירותי לאלון מורה, אחר כך תעצור הרכבת בתחנת דרך אלון ובסוף בגשר אדם על הבקעה.
מסלול כזה עוד לא פרסמו :)-
 
חזון של שלום ומדינה אחת. זה העתיד

המסלול מתחנה בית יהושע עד גשר אדם בבקעה (הארכה אפשרית לעירק)
המסילה תתחיל במחלף רכבתי בבית יהושע ואחר כך תמשיך מזרחה לתל מונד ולתחנה בטייבה, לאחר מכן בעליה לשומרון המסילה תבנה במערך של גשרים ומנהרות עד שכם עם תחנה בדרך בעינב\בית ליד (בערבית בית ליד\עינב) ותחנה במנהרה מתחת לשכם כאשר הכניסה ממערב צפון מערב דרך רפידיה, בשכם אפשרית גם תחנת שכם מזרח\בלאטה. לאחר מכן המסילה תפנה בחדות צפון מזרחה במנהרה בירידה עד נחל תרצה, עם תחנה אפשרית שם ורכבל תיירותי לאלון מורה, אחר כך תעצור הרכבת בתחנת דרך אלון ובסוף בגשר אדם על הבקעה.
מסלול כזה עוד לא פרסמו :)-
חזון של שלום ומדינה אחת. זה העתיד
זו יכולה להיות מדינה אחת או קונפדרציה של כמה מדינות, אולי עם ירדן.
אבל מדינה פלסטינית עצמאית, שוחרת שלום, דמוקרטית, מפורזת, ללא צבא, ללא טרור, ללא טילים - זה חלום באספמיה. זה חלום מסוכן מאוד.
חייבים לתת שוויון מלא לאזרחי ישראל - זכויות, חובות, ומשאבים, ואחר כך להרחיב לגדה המערבית.
או אז המסלול שתארת יהיה מציאותי.
 

נתנאל531

Well-known member
אם כבר מתכננים רכבת מהשרון לאזור שכם

המסלול מתחנה בית יהושע עד גשר אדם בבקעה (הארכה אפשרית לעירק)
המסילה תתחיל במחלף רכבתי בבית יהושע ואחר כך תמשיך מזרחה לתל מונד ולתחנה בטייבה, לאחר מכן בעליה לשומרון המסילה תבנה במערך של גשרים ומנהרות עד שכם עם תחנה בדרך בעינב\בית ליד (בערבית בית ליד\עינב) ותחנה במנהרה מתחת לשכם כאשר הכניסה ממערב צפון מערב דרך רפידיה, בשכם אפשרית גם תחנת שכם מזרח\בלאטה. לאחר מכן המסילה תפנה בחדות צפון מזרחה במנהרה בירידה עד נחל תרצה, עם תחנה אפשרית שם ורכבל תיירותי לאלון מורה, אחר כך תעצור הרכבת בתחנת דרך אלון ובסוף בגשר אדם על הבקעה.
מסלול כזה עוד לא פרסמו :)-
אם כבר מתכננים רכבת מהשרון לאזור שכם
כבר הייתה מסילה כזו, קראו לה 'מסילת השומרון' ובקטע הרלוונטי חיברה בין שכם לבין טול-כרם. למעשה היא נבנתה כמעקף-חירום במלחמת העולם הראשונה, כשרצו לחבר את הרכבת החיג'אזית-רכבת העמק שקישרה בין דמשק - עפולה - חיפה, וסעיף שלה החל להסלל מעפולה / ג'נין לאורך גב ההר דרומה עד שכם (מתוך מגמה להגיע לירושלים לבסוף), עד פרוץ מלחמת העולם הראשונה.
&nbsp
כדי לסייע למאמץ המלחמתי נסללה מעמק שכם מסילה בתוואי הנח של נחל שכם (שכם - בית ליד / עינב / טול-כרם, חופף לכביש 57 ההיסטורי), עד טול כרם, ומשם דרומה לכיוון החזית בנגב / סיני.
&nbsp
בקיצור, אם מתכננים מסלולים הזויים לאחר שיפרוץ השלום, עדיף להעביר את המסילה בעמק שכם. בין טול כרם לשכם נשאר שם די שטח פנוי, בשכם עצמה זה כבר הרבה יותר בעייתי (שטח בנוי צפוף) ויהיה כנראה צורך במנהור, משכם לאדם התוואי גם כן פנוי יחסית.
&nbsp
אם בכל אופן לא רוצים לעבור באזור פלסטיני של שטח A (אבל כן בשטח B), אפשר להסתפק בחפיר / מנהרה לא עמוקה מדי מאזור טייבה עד למחסום תאנים, ומשם להמשיך לאזור קדומים על בסיס התוואי של נחל תאנים (מצד שני, תוואי מפותל מאוד, יהיה צורך גם כן בסדרה ארוכה של מנהרות / גשרים, או שזו תהיה מסילה בסגנון נחל שורק). מקדומים יהיה צריך להמשיך לאזור מבואות שכם הדרומיים (מנהור קל), ואז לחפור מנהרה עמוקה יחסית מתחת לרכס של איתמר-אלון מורה, ולהמשיך משם דרך נחל תרצה...
&nbsp
רכבל תיירותי מהר כביר לעמק תרצה זה דווקא מיזם מעניין כשיפרוץ השלום, הפרש הגבהים שם קיצוני יחסית, ונטען שזה אחד המקומות בארץ בהם ניתן לצפות במטוסי קרב כשהם טסים מלמטה...
 
נעשה מנהרה כמו שצריך ישר לקסבה של שכם

אם כבר מתכננים רכבת מהשרון לאזור שכם
כבר הייתה מסילה כזו, קראו לה 'מסילת השומרון' ובקטע הרלוונטי חיברה בין שכם לבין טול-כרם. למעשה היא נבנתה כמעקף-חירום במלחמת העולם הראשונה, כשרצו לחבר את הרכבת החיג'אזית-רכבת העמק שקישרה בין דמשק - עפולה - חיפה, וסעיף שלה החל להסלל מעפולה / ג'נין לאורך גב ההר דרומה עד שכם (מתוך מגמה להגיע לירושלים לבסוף), עד פרוץ מלחמת העולם הראשונה.
&nbsp
כדי לסייע למאמץ המלחמתי נסללה מעמק שכם מסילה בתוואי הנח של נחל שכם (שכם - בית ליד / עינב / טול-כרם, חופף לכביש 57 ההיסטורי), עד טול כרם, ומשם דרומה לכיוון החזית בנגב / סיני.
&nbsp
בקיצור, אם מתכננים מסלולים הזויים לאחר שיפרוץ השלום, עדיף להעביר את המסילה בעמק שכם. בין טול כרם לשכם נשאר שם די שטח פנוי, בשכם עצמה זה כבר הרבה יותר בעייתי (שטח בנוי צפוף) ויהיה כנראה צורך במנהור, משכם לאדם התוואי גם כן פנוי יחסית.
&nbsp
אם בכל אופן לא רוצים לעבור באזור פלסטיני של שטח A (אבל כן בשטח B), אפשר להסתפק בחפיר / מנהרה לא עמוקה מדי מאזור טייבה עד למחסום תאנים, ומשם להמשיך לאזור קדומים על בסיס התוואי של נחל תאנים (מצד שני, תוואי מפותל מאוד, יהיה צורך גם כן בסדרה ארוכה של מנהרות / גשרים, או שזו תהיה מסילה בסגנון נחל שורק). מקדומים יהיה צריך להמשיך לאזור מבואות שכם הדרומיים (מנהור קל), ואז לחפור מנהרה עמוקה יחסית מתחת לרכס של איתמר-אלון מורה, ולהמשיך משם דרך נחל תרצה...
&nbsp
רכבל תיירותי מהר כביר לעמק תרצה זה דווקא מיזם מעניין כשיפרוץ השלום, הפרש הגבהים שם קיצוני יחסית, ונטען שזה אחד המקומות בארץ בהם ניתן לצפות במטוסי קרב כשהם טסים מלמטה...
נעשה מנהרה כמו שצריך ישר לקסבה של שכם
 
זה בצירוף לכתבות על מסלולי רכבת שלא יבנו בקרוב

המסלול מתחנה בית יהושע עד גשר אדם בבקעה (הארכה אפשרית לעירק)
המסילה תתחיל במחלף רכבתי בבית יהושע ואחר כך תמשיך מזרחה לתל מונד ולתחנה בטייבה, לאחר מכן בעליה לשומרון המסילה תבנה במערך של גשרים ומנהרות עד שכם עם תחנה בדרך בעינב\בית ליד (בערבית בית ליד\עינב) ותחנה במנהרה מתחת לשכם כאשר הכניסה ממערב צפון מערב דרך רפידיה, בשכם אפשרית גם תחנת שכם מזרח\בלאטה. לאחר מכן המסילה תפנה בחדות צפון מזרחה במנהרה בירידה עד נחל תרצה, עם תחנה אפשרית שם ורכבל תיירותי לאלון מורה, אחר כך תעצור הרכבת בתחנת דרך אלון ובסוף בגשר אדם על הבקעה.
מסלול כזה עוד לא פרסמו :)-
זה בצירוף לכתבות על מסלולי רכבת שלא יבנו בקרוב
העיקר שהציבור ישכח מפתיחת הקו לירושלים שנדחית.
 

matrix200200

Active member
אם אכן זו הסיבה, אז חבל ששר התחבורה משתמש בזה

זה בצירוף לכתבות על מסלולי רכבת שלא יבנו בקרוב
העיקר שהציבור ישכח מפתיחת הקו לירושלים שנדחית.
אם אכן זו הסיבה, אז חבל ששר התחבורה משתמש בזה
הייתי מנצל את ההזדמנות הזאת כדי להראות לכלל הציבור את ההזיות של הארגונים "הירוקים".
אנשים שמאמינים ב"זיהום אלקטרומגנטי" צריכים להיות מרותקים למיטה ומטופלים בשוק חשמלי לצד אלה שמאמינים שיש רדיו סודי שאומר להם מה לעשות ושחייזרים גנבו אותם והתעללו בהם מינית
 

Ccyclist

Well-known member
עמק הירדן הוא מכשול עמוק מדי. עדיף להמשיך את מס' העמק לירמוך

המסלול מתחנה בית יהושע עד גשר אדם בבקעה (הארכה אפשרית לעירק)
המסילה תתחיל במחלף רכבתי בבית יהושע ואחר כך תמשיך מזרחה לתל מונד ולתחנה בטייבה, לאחר מכן בעליה לשומרון המסילה תבנה במערך של גשרים ומנהרות עד שכם עם תחנה בדרך בעינב\בית ליד (בערבית בית ליד\עינב) ותחנה במנהרה מתחת לשכם כאשר הכניסה ממערב צפון מערב דרך רפידיה, בשכם אפשרית גם תחנת שכם מזרח\בלאטה. לאחר מכן המסילה תפנה בחדות צפון מזרחה במנהרה בירידה עד נחל תרצה, עם תחנה אפשרית שם ורכבל תיירותי לאלון מורה, אחר כך תעצור הרכבת בתחנת דרך אלון ובסוף בגשר אדם על הבקעה.
מסלול כזה עוד לא פרסמו :)-
עמק הירדן הוא מכשול עמוק מדי. עדיף להמשיך את מס' העמק לירמוך
מבחינת המרחק הגדול לא משנה שהמסילה שמחברת לעירק תגיע לרמתה שבירדן או אפילו צומת המסילות המקורי של רכבת העמק בדרעא שבסוריה (מזרח תיכון חדש עד הסוף) ותעשה מסלול הגיוני טופוגרפית לצד נהר הירמוך לאורך העיקול העגול שמרכיב את גבולה הצפוני של ירדן וימשיך דרך תוואי צמח - בית שאן מחודש.
&nbsp
מה שהעיקול יוסיף מבחינת מרחק הוא יגרע מבחינת טיפוס ממישור החוף הישראלי לגב ההר, ירידה לעמק הירדן וטיפוס מחדש של כ 2 קילומטרים גובה מעמק הירדן להרי עבר הירדן. במרחקים כאלו מסלול אפקטיבי לא מוסיף זמן נסיעה בלתי סביר מול מסלול "ישיר" אך לא יעיל טופוגרפית.
&nbsp
כמו כן - מה קורה עם היוזמה למסילת הקשת המזרחית בגדה ? זו יוזמה של חיבור בין הערים הפלשתיניות שיש בה הגיון טופוגרפי ושטחים פתוחים אך היא נתפסה בזמנו ככזו ש"משלימה" מדי לתוכניות ישראליות (היא מעבירה את כובד התחבורה מזרחה) ולכן הפלשתינים לא קידמו אותה.
 
אם כבר, יש עוד אפשרות

עמק הירדן הוא מכשול עמוק מדי. עדיף להמשיך את מס' העמק לירמוך
מבחינת המרחק הגדול לא משנה שהמסילה שמחברת לעירק תגיע לרמתה שבירדן או אפילו צומת המסילות המקורי של רכבת העמק בדרעא שבסוריה (מזרח תיכון חדש עד הסוף) ותעשה מסלול הגיוני טופוגרפית לצד נהר הירמוך לאורך העיקול העגול שמרכיב את גבולה הצפוני של ירדן וימשיך דרך תוואי צמח - בית שאן מחודש.
&nbsp
מה שהעיקול יוסיף מבחינת מרחק הוא יגרע מבחינת טיפוס ממישור החוף הישראלי לגב ההר, ירידה לעמק הירדן וטיפוס מחדש של כ 2 קילומטרים גובה מעמק הירדן להרי עבר הירדן. במרחקים כאלו מסלול אפקטיבי לא מוסיף זמן נסיעה בלתי סביר מול מסלול "ישיר" אך לא יעיל טופוגרפית.
&nbsp
כמו כן - מה קורה עם היוזמה למסילת הקשת המזרחית בגדה ? זו יוזמה של חיבור בין הערים הפלשתיניות שיש בה הגיון טופוגרפי ושטחים פתוחים אך היא נתפסה בזמנו ככזו ש"משלימה" מדי לתוכניות ישראליות (היא מעבירה את כובד התחבורה מזרחה) ולכן הפלשתינים לא קידמו אותה.
אם כבר, יש עוד אפשרות
מתחנת בית שאן לבנות את הקו בגשר עילי עד למורדות הרי הגלעד, ומנהרה ארוכה שתצא לעבר אירביד, תוך צמצום למינימום של עליות וירידות מיותרות.

באופציה כזו גם מצמצמים פגיעה בקרקעות חקלאיות (ולדעתי, מבחינת הירדנים, עניין הקרקע החקלאית המצומצמת בבקעת הירדן הוא שיקול משמעותי בחוסר העניין שלהם בקידום מסילת רכבת או לפחות בסלילת כביש מהיר שיעקוף את שרשרת הכפרים בבקעה).

כמובן שמבחינה כלכלית, עלויות הגשר והמנהרה תהיינה בשמיים, ולכן הרעיון מתאים לשרשור הזה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה