עליתי על רכבת העמק...

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
אין מועד לבניית קו המטענים למעבר הגבול.

עליתי על רכבת העמק...
..ואין לה תחנות.
סתם. האמת יש תחנות ויש נוסעים, מטיילים רבים וכאלו שמנצלים את תקופת החינם.
היה חביב, זריז ורועש.
השאלה שלי היא למתי מתוכנננת פתיחת קו המשאות עד גבול ירדן?
אין מועד לבניית קו המטענים למעבר הגבול.
מדובר בפרוייקט מאוד יקר בגלל המנהרות והגשרים שנחוצים בתוואי כדי להתמודד עם הפרשי הגובה בין בית שאן למעבר הגבול.
&nbsp
בנתיים בונים מסוף מטענים בתחנת הרכבת של בית שאן.
 

tristis

New member
רציני?

אין מועד לבניית קו המטענים למעבר הגבול.
מדובר בפרוייקט מאוד יקר בגלל המנהרות והגשרים שנחוצים בתוואי כדי להתמודד עם הפרשי הגובה בין בית שאן למעבר הגבול.
&nbsp
בנתיים בונים מסוף מטענים בתחנת הרכבת של בית שאן.
רציני?
הרי כל הקו הזה הוקם כדי להעביר סחורות לירדן.
אז עכשיו רכבת ישראל תסתפק בנוסעים לעפולה ובית שאן?

או שאולי הם מתכננים שהמשאיות הירדניות יאספו את הסחורה מבית שאן...
 

gsi13579

New member
אולי בית שאן תהיה דימונה 2, אבל לעפולה עוד יש תקווה לנוסעים

רציני?
הרי כל הקו הזה הוקם כדי להעביר סחורות לירדן.
אז עכשיו רכבת ישראל תסתפק בנוסעים לעפולה ובית שאן?

או שאולי הם מתכננים שהמשאיות הירדניות יאספו את הסחורה מבית שאן...
אולי בית שאן תהיה דימונה 2, אבל לעפולה עוד יש תקווה לנוסעים
בית שאן עיר קטנה לעומת עפולה שכבר חצתה את רף ה50 אלף תושבים
נכון שהקו נבנה בעיקר לסחורות אך המשך המסילה עד לירדן זה רק רצון כרגע ורצון זה טוב
ממלכת ירדן צריכה קודם היא לסלול את המסילה מאירבד למעבר הירדן (אם בכלל תהיה מעוניינת לקדם את הפרויקט ) וגם כמו שהוזכר הפרויקט מבית שאן עד למעבר הירדן הוא יקר
 

tristis

New member
המסילה הזו נסללה עבור סחורות לירדן

אולי בית שאן תהיה דימונה 2, אבל לעפולה עוד יש תקווה לנוסעים
בית שאן עיר קטנה לעומת עפולה שכבר חצתה את רף ה50 אלף תושבים
נכון שהקו נבנה בעיקר לסחורות אך המשך המסילה עד לירדן זה רק רצון כרגע ורצון זה טוב
ממלכת ירדן צריכה קודם היא לסלול את המסילה מאירבד למעבר הירדן (אם בכלל תהיה מעוניינת לקדם את הפרויקט ) וגם כמו שהוזכר הפרויקט מבית שאן עד למעבר הירדן הוא יקר
המסילה הזו נסללה עבור סחורות לירדן
אני לא חושב ששיקולי הרכבת הירדנית והסעודית עמדו בעיניהם של מתכנני המסילה שלנו. השיקולים של מדינת ישראל היו שיקולים כלכליים/פוליטיים עם ירדן כאשר על הדרך מרוויחים גם שינוע יעיל יותר (בסימן שאלה, כיוון שהמרחק קצר מאד) של סחורות, סילוק המשאיות מהכבישים, וגם... רכבות נוסעים.

ברור שעניין הנוסעים לא עמד כלל מול עיניי המתכננים. כל ילד יכול לזהות מיד שמיקום כל התחנות הוא הזוי. עפולה, עוד איכשהו סבירה.
 

Bus Nerd

Active member
משאיות ירדניות שיביאו סחורה מבית שאן זה עדיין עדיף

רציני?
הרי כל הקו הזה הוקם כדי להעביר סחורות לירדן.
אז עכשיו רכבת ישראל תסתפק בנוסעים לעפולה ובית שאן?

או שאולי הם מתכננים שהמשאיות הירדניות יאספו את הסחורה מבית שאן...
משאיות ירדניות שיביאו סחורה מבית שאן זה עדיין עדיף
על פני משאיות ירדניות שיסעו עד חיפה.
 

luckydude

Active member
כן, בנתיים הכוונה היא שיעמיסו מטען בבית שאן.

רציני?
הרי כל הקו הזה הוקם כדי להעביר סחורות לירדן.
אז עכשיו רכבת ישראל תסתפק בנוסעים לעפולה ובית שאן?

או שאולי הם מתכננים שהמשאיות הירדניות יאספו את הסחורה מבית שאן...
כן, בנתיים הכוונה היא שיעמיסו מטען בבית שאן.
כמו שציינתי, הארכת הקו למעבר הגבול הינה תוכנית מאוד יקרה. אינני רואה אותה יוצאת לפועל בשנים הקרובות.
 

stratomaximus

New member
ההמשך לכיוון מעבר הגבול לא יצריך מנהרות

אין מועד לבניית קו המטענים למעבר הגבול.
מדובר בפרוייקט מאוד יקר בגלל המנהרות והגשרים שנחוצים בתוואי כדי להתמודד עם הפרשי הגובה בין בית שאן למעבר הגבול.
&nbsp
בנתיים בונים מסוף מטענים בתחנת הרכבת של בית שאן.
ההמשך לכיוון מעבר הגבול לא יצריך מנהרות
נבחנו כמה חלופות, וזאת שעל הפרק כרגע כוללת לולאה בצורת פעמון גאוס שתפנה צפונה מבית שאן ותחזור דרומה לאחר כמה קילומטרים, מה שיאפשר שיפוע מתון יותר שרכבת משא תוכל להתמודד איתו, אך זה יאריך את הדרך בכמה קילומטרים.
(התרשים מעמוד שבתשתיות של בועז בפייסבוק - מדובר בחלופה B4)
&nbsp
אגב, מסוף המטענים בבית שאן כבר מוכן, ואפילו כבר אירח רכבת ניסוי. תוכל לראות את זה כאן -
https://www.facebook.com/ilan.rozenfeld.9/posts/10154624899999906

 

luckydude

Active member
אאל״ט גם חלופה B4 דרשה מינהור וגישור מסויים.

ההמשך לכיוון מעבר הגבול לא יצריך מנהרות
נבחנו כמה חלופות, וזאת שעל הפרק כרגע כוללת לולאה בצורת פעמון גאוס שתפנה צפונה מבית שאן ותחזור דרומה לאחר כמה קילומטרים, מה שיאפשר שיפוע מתון יותר שרכבת משא תוכל להתמודד איתו, אך זה יאריך את הדרך בכמה קילומטרים.
(התרשים מעמוד שבתשתיות של בועז בפייסבוק - מדובר בחלופה B4)
&nbsp
אגב, מסוף המטענים בבית שאן כבר מוכן, ואפילו כבר אירח רכבת ניסוי. תוכל לראות את זה כאן -
https://www.facebook.com/ilan.rozenfeld.9/posts/10154624899999906
אאל״ט גם חלופה B4 דרשה מינהור וגישור מסויים.
איפשהו קיים אותו תרשים אבל שמראה גם את המנהור בחלופות השונות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה